Azt hiszem, bocsánatot kell kérnem a Dead Rising 3 patchétől, amire tavaly úgy kiakadtam, amiért 13 gigabájtos bírt lenni. A Star Citizennek ugyanis ezt egy teljes nagyságrenddel sikerült überelnie. Jó, ezúttal nem patchről, hanem a teljes játékról (illetve annak klienséről) van szó, meg úgy néz ki a játék, mint a lenti képen, na de akkor is.
A játékról írtunk már korábban, a Star Citizen a Wing Commander-sorozatot készítő Chris Roberts új űrszimulátora, amire természetesen közösségi projektfinanszírozással jött össze a zsé, ráadásul rekordmennyiségű. A kalapozás ugyanis nem állt meg egy Kickstarter-kampánynál, a játékot fejlesztő Cloud Imperium Games (Roberts cége) folyamatosan lehetővé tette a játékosoknak, hogy pénzt adjanak a készülő játékhoz, és persze folyamatosan újabb mézesmadzagokkal motiválták őket (most már ott tartunk, hogy komplett idegen nyelvek lesznek kidolgozva az univerzum űrlényeihez). Az eredmény minden idők legjobban megközösségifnanszírozott projektje evör: jelenleg 75 millió(!!!!!) dollár fölött áll a számláló, és ezt a pénzt több mint 800 ezer ember dobta össze. Igen, az fejenként majdnem száz dollár. Egy játékra, ami még meg sem jelent. Egészen döbbenetes.
A legújabb fejlemény pedig az, hogy az űr-MMO kliense 100, azaz száz (SZÁZ) gigabájt (GIGABÁJT) körül (KÖRÜL) lesz. Ezt a projekt egyik vezetője, Jeremy Masker jelentette be hivatalos fórumon, és mintegy mellesleg megjegyezte, hogy a patchek sem lesznek kicsik, úgy 2-6 giga körül, de akár 14-20-ig is felmehet, mindenki készüljön fel erre lélekben.
Bíró úr, a védelem visszavonul (és elkezd szerverfarmot építeni, mert az most jobb biznisznek tűnik, mint az ügyvédkedés).
A játék amúgy csak jövőre indul, szóval messze még a premier (de a Polygon újságírója már kicsit röpködött benne, eléggé élvezte). Addig a népes rajongótábor valószínűleg 100 millió fölé tornássza a közösségileg összedobott büdzsét. Aztán kiderül, hogy ez minden idők egyik legjobb játéka lesz, vagy csak a legnagyobb.
(De persze nagyon várom ám.)
Utolsó kommentek