HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

A Wing Commander alkotója megint játékot készít

2012.10.12. 12:02 Stöki

Chris Roberts fejlesztőlegenda, ezt nem nagyon lehet vitatni. A kilencvenes években a Wing Commander sorozattal és a Privateerrel olyan űrszimulátorokat készített, amiket nagyon sokáig nem lehetett felülmúlni. Aztán sokak bánatára Roberts hátat fordított a játékiparnak, és az elmúlt bő egy évtizedben inkább filmproducerként ténykedett, nem túl sikeresen. A rendezői székbe is beült, a Wing Commander filmváltozatát ő rendezte, de ezt is fedje inkább a feledés jótékony homálya.

Tegnapelőtt a Texasban megrendezett GDC Online-on aztán robbant a bomba: Roberts visszatér a játékiparba, és nem is akárhogy (érdemes megnézni a lenti videót). A fejlesztő bejelentette, hogy a mai követelményekhez igazított űrszimulátort készít, sőt azt is megmutatta, hogy a készülő játék hogyan fog kinézni. A Star Citizen nevű drága nem meglepő módon a Wing Commander szellemi örökösének tűnik, azzal a különbséggel, hogy bár lesz egyjátékos hadjárata is, MMO is lesz egyben (sőt, elsősorban az lesz). Roberts szerint a játék univerzumát leginkább úgy kell elképzelni, mint az ókori római birodalom kozmikus megfelelőjét, ahol a polgárság elnyeréséért meg kellett dolgozni, például katonai szolgálattal.

Ígéretekben nincs hiány. A játék motorja a CryEngine 3 lesz, és Roberts szerint tízszer annyi részlet lesz benne, mint a mai csúcsjátékokban – egy karakter 100 ezer poligonból fog állni, egy nagyobb űrhajó akár hétmillióból. Lesz dinamikus zoomrendszer is, amivel állítólag a karakterközeli nézetből reccenés nélkül lehet majd kinagyítani a kilométeres űrhajókra. Talán mindebből következik, hogy a Star Citizen csak pc-n jön ki, és Roberts nem győzi ajnározni a szebb időket látott platformot. „A pc teszi lehetővé a legtöbb újítást. Ez az a platform, ami a legnagyobb szabadságot adja a játékosoknak. Ez az a platform, amin a fejlesztők korlátok és mesterséges falak nélkül tarthatnak kapcsolatot a játékosokkal” – mondja a fejlesztő. Ezek után nem meglepő, hogy a Star Citizen támogatni fogja a modokat és más rajongói tartalmakat.

Szinte természetes, hogy a crowdfunding is bejön a képbe. Bár elég sok pénz megvan a játékra (nagyjából 12 millió dollár), további kétmilliót a leendő játékosoknak kellene összedobniuk, egyszersmind igazolva, hogy van igény ilyen MMO-ra, és megnyugtatva a játékba befektető pénzembereket (köztük nyilván magát Robertset). Az első jelek biztatóak, tegnap a projekt honlapján a számláló beszakadt a nagy érdeklődéstől. A játék fejlesztése egyébként már egy éve zajlik, és további két évet biztosan igényel. A tervek szerint az első 200 ezer támogató, aki legalább 30 dollárt ad a projektbe, valamikor 2013-ban már próbálgathatja a korai alfaverziót. A játék végleges ára a tervek szerint 60 dollár lesz, nem lesz havidíj, és bár lesznek a játékban megvásárolható tartalmak, mindegyiket el lehet érni majd kemény munkával is.

Lenyűgöző antré, talán túl szép is, hogy igaz legyen. Én örültem volna, ha Roberts nem követi el a molyneux-i hibát, és kevesebbet, visszafogottabban ígér. Ezen kívül az MMO-k piaca kemény terep, ahol még egy Star Wars: The Old Republic sem bírta rendesen megvetni a lábát, ott elég nehéz lesz egy indie játéknak érvényesülnie. Szóval vannak fenntartásaim, de persze nagyon drukkolok Robertsnek – egy CryEngine-es Wing Commander, még a gondolatra is elcsöppen a nyálam.

40 komment

Címkék: retro chris roberts crowfunding wing commander

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr714834123

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Globetrotter2014 2012.10.12. 14:16:27

A filmmel nem volt nagy baj.

Kicsit olckúl volt a dizájn, de az új Galaktika sorozat ugyanezt a vonalat viszi tovább csak még sokkal tescogazdaságosabban...

Savior 2012.10.12. 14:28:04

PC game, űrszim, Chris Roberts: like. Előre elképzelhető gépigény: nagyon nem. Én szerintem ezzel majd kb. 2024-ben fogok játszani, amikorra az MMO már rég becsődöl, mert csak kb. 100 embernek van olyan gépe az egész világon, ami bírná.

Mindegy, úgyis a single player érdekelne, csak sajnos szerintem ha főleg MMO-nak tervezik, akkor az nem lesz olyan izmos...

Cifu78 2012.10.12. 14:46:40

@ZF2: Nem volt a filmmel baj? A fenét nem, a Wing Commander 3 és 4 FMV-jeiből jobbat lehetett összevágni, minden szempontból. A WC film gyenge volt történetben, gyenge volt megvalósításban, stb....

Ami a játékot illeti... hát dunno, anno nagy rajongója voltam a WC sorozatnak (még Amigán játszottam az első résszel. :P), és bár pofásan (de iszonyú árkádosan) néz ki a videó, valahogy nem vagyok lenyűgözve...

Globetrotter2014 2012.10.12. 14:56:18

@Cifu78: én megvettem DVD-n is és nézhető volt. A történet rednben volt. Úgy kellett elmesélnie hogy igazdjon a WC szotirhoz, az újoncok is megértsék és a WC fanek se unatkozzanak.

Azzal egyet értek hogy a film technikai része sokkal szegényesebb volt.

Az eredeti WC játék (én is Amigán kezdtem) dizjnája sok elég jó forrásra hajazott, egyik másik dizájnja mintha a Starcom című rajzfilmsorozatból jött volna, ami amaga idejében zseniális volt (pár kortárssal, mint pl a Robotech).

Meg innen onnan dolgok. De lényeg az elegy volt. És alaopjában véve a WC film elegye sem vot, rossz. Bár az imdb nem erről tanúskodik :(

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2012.10.12. 15:01:43

Jaj de jó fej ez a Chris fiú, imádja a PC-seket. Vagy csak nincs elég erőforrása Box-PS-PC portokat egyszerre elkészíteni. Meg ugye ha MMO, akkor bizony a Sony és az MS is leveszi abból a kis pénzecskéjét.
Szóval a platformválasztás inkább kényszerűség.

Attól még sok sikert, a Wing Commander sorozatot imádtam.

Fue · http://www.english-hungarian.com 2012.10.12. 15:18:14

"nagyon sokáig nem lehetett felülmúlni"

Ez ízlés dolga - én pl. inkább Tie Fighter-párti voltam. Ott ha nekimentél egy másik hajónak, akkor felrobbantál, nem csúsztál át rajta mindenféle szürreális grafika közepette :)

Cifu78 2012.10.12. 15:31:14

@ZF2: A történet lehetett volna a játékok története zanzásítva, szvsz pont a történet az, ami (a klisék ellenére) nem volt annyira rossz a WC1-2-3-ban (a három esetén már persze függően attól, hogy melyik úton haladtunk). Ami meg végképpen gáz volt, az a járművek és a díszletek. Sose értettem Roberts azon kijelentését, hogy magyarázta, miért néztek ki úgy a Kilhratik a filmben, ahogy (a nettó hazugság, hogy ő ilyennek képzelte el eredetileg, csak a játékban nem sikerült a megvalósítás, nagyon gáz volt, bakker, a WC1-2-nek még rajzolt grafikája volt!).

@Fue: A Wing Commander 1990-ben jött ki, az X-Wing csak három évvel később, és nagyon sok mindenben emlékeztetett a WC-re. Anno a PC (vagy a sima) Guru-ban volt a WC2 (ami az X-Winggel kb. együtt jött ki) ismertető kapcsán egy jópofa megjegyzés, hogy úgy tűnik, egységesítették a Sci-fi űrhajókban a műszerfalat (az X-wing és WC vadászai azonos pajzs/hull sérülési rendszerrel, és a Engine/Shield/Cannon energia-elosztási rendszerrel bírtak).

Fue · http://www.english-hungarian.com 2012.10.12. 15:40:49

@Cifu78: Igen, emlékszem, nagyon újszerű és érdekes rendszer volt.

Nekem a cikk olvasásakor WC3 ugrott be, ha jól emlékszem ez volt a sorozat utolsó darabja. Megosztotta az embereket: akik inkább a filmes ("interactive movie") részekre izgultak, azoknak inkább a WC3 jött be, akiknek tisztán a játékmenet, azoknak meg inkább a Tie Fighter. Én az utóbbiak közé tartoztam.

A megjegyzésemnek csak az volt az oka, hogy a "nagyon sokáig nem lehetett felülmúlni" kifejezés (a sorozatra vonatkoztatva) önmagában nem igazán értelmezhető.

Bobby Newmark 2012.10.12. 15:49:00

@Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer: Meg a 2005ös szar hardverekre fejlesszen akinek muszáj.

Cifu78 2012.10.12. 15:49:15

@Fue: Az X-Wing és a Tie Fighter is nagyon jó kis animációkkal bírt, ha mégoly rövidekkel is. Ebben is "egységesítés volt a WC1-2 és az X-Wing/Tie fighter esetében :D

A WC3 már az FMV korszakába lépet, és morogtunk, hogy ilyet a Tie Fighter-nél is el tudnánk viselni. :)

Nekem a Tie Fighters Collector's CD volt az első PC-s játékom, szóval én is nagyon szerettem azt a sorozatot is. :)

Fue · http://www.english-hungarian.com 2012.10.12. 15:51:59

@Cifu78: Ne is mondd, nekem ebben a pillanatban is itt van a dolgozószobám falán az X-Wing vs. Tie Fighter doboza :)

grafikusmsz 2012.10.12. 16:01:52

elmebeteg szamadatokkal hajigal, 100 000 poligon egy game characterre??? MMOban????

foodlfg 2012.10.12. 16:04:07

Én minimum egy 30 napos lehetőséget kérek teljesen ingyen, hogy eldöntsem, hogy tetszik-e a játék vagy sem.
Bemondásra nem hiszek el semmit (nem a blizzard fanok közül való vagyok).

A graf jó, a fizika amit mutatott az viszont alap. A többiről nem láttunk semmit.

anarch 2012.10.12. 16:09:33

@Bobby Newmark: Erősen érződik az emberen, hogy ő magának IS fejleszt, nagyon keményen akar vele ő is játszani. Mondja is, hogy a vizuális élmény fontos a beleéléshez, ehhez pedig vas kell. Szóval belead apait-anyait, én szurkolok neki :).

Lefetyke 2012.10.12. 16:13:31

Drukkolok ennek a koncepciónak, részben, mert imádtam az ilyen űrszimulátorokat (Az X-Wing és a TIE Fighter csináltak belőlem Star Wars rajongót), másrészt, mert PC-s vagyok, és örülnék, ha újra felfedeznék az asztali gépekben rejlő potenciált.

Arról nem is beszélve, hogy abból a pénzből, amiért manapság egy éppen elfogadható Notebookot tudnék venni, abból egy sokkal jobb teljesítményű álom PC-t is összeállíthatok. Olcsóbb és jobb, csak nem cipelheted magaddal kedvedre, és kellenek a kiegészítők (monitor, egér, billentyűzet).

algi 2012.10.12. 17:28:29

Az X-Wingből mikor csinálnak remake-et? Vagy mikor portolják modern oprendszerekre?

@ZF2: Így kellett, úgy kellett. Egy frászt kellett. Ha csináltak volna egy olyan filmet, aminek a forgatókönyvétől leteszi az ember a haját, akkor nem érdekelt volna senkit, hogy mennyire hű a lore-hoz vagy milyen jó a grafika. Egyetlen szereplővel egy üres szobában is lehet fantasztikusan jó sci-fit csinálni, nem azon múlott.

Secnir 2012.10.12. 17:31:16

végignéztem.
először a B5 majd a BSG ugrott be.
a tie-fightertől messze van grafikában (illetve fordítva) az X-wingtől is (igaz, azoknak a játékélményét EGYELŐRE NEM lehet visszaadni).
egy játszható demót várok, olyan 800*600-ban összehasonlítási alapként (legfeljebb 1024*768), és lehetőleg ne egy 4 millás csúcsgép legyen az, amin elkocog 320*200-ban 4 színnel mono hamggal, és még kicsit fejleszteni kelljen hozzá a vasat...

Before · http://azbeszt.blog.hu 2012.10.12. 17:48:19

Nem különösebben csapott oda, bár tény, hogy nem is vagyok a műfaj rajongója. De grafikailag se tudom... Ami viszont nagyon szíven ütött, az az, hogy vajon miért kell az űrhajók orrára két ventilátor???

Secnir 2012.10.12. 17:52:21

@Before:
"vajon miért kell az űrhajók orrára két ventilátor???"

mint a posztban is írják, ezek naggggyon nagy teljesítményt igénylő grafikák, és már a játékon BELÜL is hűteni kell...

Cifu78 2012.10.12. 17:57:02

@Before: Lehet még sorolni:

-Minek kell ember vezette űrvadász egyáltalán (nem kell pilóta, pilótafülke, létfenntartó rendszer, stb.)
-Miért van hang a világűrben (a rövid verzióban hallható)
-Miért látunk párakicsapódást a "szárnyak" végén?
-Egyáltalán, minek kellenek szárnyak az űrvadászokra?
-Miért úgy mozognak az űrvadászok, mintha légiharcot látnánk? Miért nem viselkednek a Newtoni/Kepleri fizika szerint?
-Ha már légiharc, miért ~20-50 méterről lövik egymást?
-Ott van egy méretes hajó, rajta rengeteg önvédelmi ágyú, de egy vadászgépet nem tudnak eltalálni?

Sorolhatjuk tovább...

Ez egy árkád űrlövöldözős játék, nulla, ismétlem, nulla realitással. Azért kell a két ventillátor a vadász orrára, mert valamelyik elmebeteg desinger szerint ez jól néz ki (Chris Roberts meg nem csapot a kezére). Ennyi. :)

vargatom 2012.10.12. 18:37:07

A GDC-s előadáson Roberts szépen végigment az összes olyan kérdésen, amit felhoztatok a kommentekben, és elég jó válaszokat is adott rá. Okos gyerek sok tapasztalattal, én bízom benne hogy nem a levegőbe beszél.

www.gamespot.com/shows/gamespot-live/?event=roberts_space_industries_gdc_panel20121010

Az űrhajókat meg többek között a Star Wars prequelek vezető designere meg a Prometheus egyik designere tervezte. Sztem zseniálisan frissítették fel az első két Wing Commander érzetét (a 3/4 űrhajó designja az akkor elérhető borzasztóan alacsony poligonszám kereteibe lett beszorítva)

Oké, a két ventillátort én se értem :) de pl. a pilótaruhákban nagyon tetszik a Mig-21 G-ruha beütés, vagy a radarképernyő és a belső terek időnként második világháborús hangulata.

wowerman 2012.10.12. 18:53:24

Ne legyen igazam, de ez akkorát fog bukni... SP, de egyben MMO is egyszerre, és CryEngine 3? A Hellgate: London jut eszembe

Zis4 2012.10.12. 19:24:23

És miért nem volt még WC a heti retroban?

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2012.10.12. 19:25:09

@Zis4: Vétkes hanyagság miatt. Felvéstem.

Celtic 2012.10.12. 19:44:08

@algi: +1. Keves film van, ami kozben olvasok, hogy valami izgalmat erezzek. Azon keves filmek egyike volt...Rohadtul nem emlekszem az egeszre, elkedztem nezni, aztan inkabb elokerestem egy konyvet. Neha odaneztem, amikor izgalmas hangok jottek, de nem volt erdemes., Azert vegigment a lejatszoban :)

(Jatekok sajna kimaradtak, csak a CoV/PC-s jatekok vonalon ismertem oket, mire PC-m lett, mar nem erdekelt)

Zis4 2012.10.12. 19:50:30

@Cifu78:

Kepleri fizika még nem ismerte a gravitációt. Maradjunk inkább a newtoninál.

con-troll 2012.10.12. 20:19:49

A WC filmnek egy komoly pozitívuma volt: űrharc központú a sztori.

Sajnos ilyen alig készült az elmúlt 20 évben:
@Secnir: által említett B5, BSG, Űrháború 2063, Space Battleship Yamato, és még lehet, hogy 1-2 ami most nem ugrik be.
A ST, SW nálam más hangulatot sugároz, így nem tartozik ebbe a fiókba. :)
(Ha kihagytam valamit, írjátok meg, hátha lemaradtam róla, és csináltok nekem egy jó napot, köszi :D)

Ilyen felhozatal mellett a WC nem is rossz film. :)

Bár annak örültem volna igazán, ha valaki a WC4 filmrészleteit összevágja egésszé. Nagyon jó története volt, jó karakterekkel, színészekkel. Egyszer (sokadjára) végigtoltam megállás nélkül (asszem 6CD-s volt) :D.

sage5 2012.10.12. 20:32:43

Kar hogy MMO nak igerik, abbol jo meg nem szuletett.

B-Bird 2012.10.12. 20:38:30

Perszeee... Így PC, úgy PC... De közben egy xbox kontrollert szorongat a kezében a mocsok... Nem igazság!! "mongggyonleee"

tb79 · http://www.ukulele.hu 2012.10.12. 20:40:05

Imádtam a Wing Commander game-eket, a 3-4-5 megvan eredetiben, mindet végignyomtam természetesen :).

sirpalee 2012.10.13. 14:13:05

@B-Bird: Persze, ki az az elmebeteg, aki repülős cuccot nem analóggal játszik?

B-Bird 2012.10.13. 16:34:19

@sirpalee: Freelancer? Tie-Fighter? Ezek egér + bill kombók voltak. Ráadásul joystick jobb repkedőssel, én legalábbis jobb szerettem a kontrollernél.

Itt a hangsúly részemről azon volt, hogy konzolosokkal kibaszik, de fejlesztés közben ő is x-box 360 kontrollert használt. Mégha PC -s is. Továbbra is "monjonlee"!!!44négy

Before · http://azbeszt.blog.hu 2012.10.13. 19:26:05

@Secnir: LOL :)))))

@Cifu78: persze, lehet találni rengeteg ilyesmit, nekem ez szúrt szemet nagyon... :)

miluuu 2012.10.13. 20:39:39

Sok sikert kívánok neki, a Privateer-re mai napig könnybe lábadt szemekkel tudok gondolni annyit játszottam (0 angol tudással).

Sci-Fi MMO-k piacán ahol van egy EVE-Online (bár nem szimulátor) nem lesz könnyű.

különvélemény 2012.10.14. 18:35:44

Jé, a Wing Commander III megvan eredetiben. :D

Kétlem, hogy működésre tudnám bírni. :)

algi 2012.10.15. 21:50:29

@con-troll: A B5-nek és az Űrháború 2063-nak is olyan forgatókönyve volt, hogy attól elég sokan letették a hajukat, és a WC film elbújhat mellettük. A forgatókönyv leginkább a klasszikus BSG naivitására emlékeztetett. A Battleship Yamatót sajnos nem láttam, de arról is jókat hallottam.

Megjegyzem, olvasgattam a WC1 játék promóciós doksiját (pitch), amit a GOG-os verzióhoz lehet letölteni, ott másról sincs szó, mint arról, hogy grafikailag mennyivel magával ragadó játék. Játékélményről, meg sztoriról szó sem esik. Mondjuk nem tudom, hogy ez a dokumentum íróját vagy a célközönségét jellemzi inkább.

cassopo2 2012.10.16. 10:24:30

vaporszagtól nehéz a levegő

dragon83 (törölt) 2012.10.16. 16:11:28

"Én örültem volna, ha Roberts nem követi el a molyneux-i hibát, és kevesebbet, visszafogottabban ígér. Ezen kívül az MMO-k piaca kemény terep, ahol még egy Star Wars: The Old Republic sem bírta rendesen megvetni a lábát, ott elég nehéz lesz egy indie játéknak érvényesülnie."

MMO és MMO között azért van különbség. Abszolút nem tekintem konkurenciának a WOW/TOR-t és a Star Citizent. Ugyanis homlokegyenest más játék a kettő. Semmi átfedés nincs közöttük, hacsak annyi nem, hogy mindkettőt neten kell játszani.

vargatom 2012.10.17. 19:03:16

914 ezer dollárnál járnak, ahhoz nem figyeltem elég gyakran hogy bármiféle trend szóba jöjjön, de akkor is ígéretes sztem...

vargatom 2012.11.19. 19:49:35

Negyedórával a (meghosszabbított) kampány vége előtt

6.170.000

dollárnál járnak.

:O

Mondjuk az is egy jó sztori lehetne, hogy milyen okosan építették fel az egészet és mindig fel tudtak dobni újabb unlockolható globális feature-t meg egyedi apró extrákat, hogy végig legyen valami motiváció. Azért 100-500 dollárokat elszórni még bónusz nagyobb űrhajóra is erős kicsit, hát még skinekre meg ilyenekre...

Átlagban egyébként 70 dollár per fő jött be, ami meglepő módon kábé egy menő PC-s játék extra kiadásának az ára.
süti beállítások módosítása