HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Megdőlt a Doom II végigjátszásrekordja: alig több mint 23 perc!

2014.11.20. 10:47 Stöki

Aki követi a blogot, tudja, hogy a Doom, pláne a Doom II szívügyem. ezt a játékot mindenféle irányítási módon végigjátszottam, kellemes és ciki élményeim kapcsolódnak hozzá. Szóval eléggé izgalomba jöttem a hír hallatán, hogy megdőlt a Doom II uv speedrun rekord, vagyis az ultra-violence fokozaton (ez a legnehezebb fokozat, amiben nem termelődnek újra a szörnyek), időre történő végigjátszás rekordja.

Az elkövető egy Zero Master nevű YouTube-júzer, aki 23 perc 3 másodperc alatt rohant végig a játék 30 pályáján, miközben záporoztak rá a tűzgolyók, lövedékek és plazmaköpetek. Ezzel 22 másodperccel javított a korábbi rekordon, amit 2010-ben állított be bizonyos Looper. Zero Master szerint amúgy le lehet menni 23 perc alá is, és szerinte ez hamarosan meg fog történni. És akkor nézzük a végigjátszást:

Egészen elképesztő megoldások vannak benne, azt nem is értem, hogy a 27-es pályát hogyan csinálta meg, a 23-as, hordókkal teli pálya is lenyűgöző, és úgy általában is menjen a francba, aki ilyen profin használja a BFG-t, és nem én vagyok. Zero Master amúgy nem elégedett mindegyik pályával, alant pályára bontva az eredmények és a rekorder kommentárjai szmájliban kifejezve.

MAP ...... Time
01 ...... 00:07 ...... :|
02 ...... 00:44 ...... :))
03 ...... 00:39 ...... :(
04 ...... 00:33 ...... :))
05 ...... 00:28...... :)
06 ...... 01:00 ...... :|
07 ...... 00:22 ...... :|
08 ...... 00:32 ...... :|
09 ...... 01:03 ...... :))
10 ...... 00:40 ...... :(
11 ...... 00:36...... :)
12 ...... 00:52...... :)
13 ...... 01:17 ...... :|
14 ...... 00:25 ...... :))
15 ...... 00:37...... :)
31 ...... 00:35...... :)
16 ...... 00:14 ...... :))
17 ...... 01:53 ...... :))
18 ...... 00:29...... :(
19 ...... 00:46...... :|
20 ...... 00:39...... :)
21 ...... 00:22...... :)
22 ...... 00:45...... :(
23 ...... 00:52 ...... :)
24 ...... 01:01 ...... :((
25 ...... 00:51...... :)
26 ...... 00:43...... :))
27 ...... 00:23 ...... :)))
28 ...... 00:52...... :))
29 ...... 01:54...... :)
30 ...... 00:49...... :(

34 komment

Címkék: rekord doom speedrun

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr936918097

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2014.11.20. 11:18:08

és miért a Doom 2 a favorit? és most nyomtam ki mind kettőt, és a Doom 1 sokkal profibbnak tűnik

a Doom 2 -ben jó a dupla, de zabálja a töltényt, nem egyszer kerültem olyan helyzetbe, hogy maradt a láncfűrész

nincsenek fejezetek, az egész pályák ömlesztett egymásra dobálása

az meg no komment, hogy néhány pályát nem lehet megcsinálni 100% secrettel csak ha beírjuk hogy idclip

és hab a tortán, hogy a BFG editionból kiszedték a cheateket (WTF?) ugyanakkor még ebbe se pakolták bele a két X-box exkluziv pályát amire viszont kíváncsi lettem volna

False_GOD 2014.11.20. 11:25:24

Ügyes. A játékot már nem veszem elő, de a kamu Doom könyveket, a Damien Forrestal-osat viszont újra elkezdem olvasni, ennek hatására.

koloslacko 2014.11.20. 11:45:44

Nem semmi :) Jó volt kicsit nosztalgiázni, annó sokat játszottam vele én is, előjöttek a fiatalkori emlékek a videót látva. Persze én sokkal bénábban nyomtam :D

tb79 · http://www.ukulele.hu 2014.11.20. 12:04:56

Anno LAN-on powerkedés számtekk órán. Első hálózati játékok! Atom! :)

lifelike 2014.11.20. 12:20:17

most a videó alatt rá kellett jönnöm hogy sose jutottam el még a feléig se a játéknak :D

viszont kellemes emlékeim vannak modemes időkből amikor abandoned base-en játszottunk multiban, de arra se emlékszem melyik játék volt, talán q1?

nemecsek ernő áruló 2014.11.20. 12:22:01

Mi csak odáig jutottunk, hogy benyomtuk a Nightmare fokozatot, és versenyeztünk, ki jut tovább. :)

nemecsek ernő áruló 2014.11.20. 12:24:53

@scal: "néhány pályát nem lehet megcsinálni 100% secrettel csak ha beírjuk hogy idclip"
Itt most arra gondolsz, hogy van olyan pálya, ahol a secret csak az első 30 mp-ben elérhető? :)

nemecsek ernő áruló 2014.11.20. 12:35:57

A Doom Wiki szerint egyébként a 27-es pálya megfejtése egy bug:

"The red key door by the exit is only 8 units wide, and the opposite-side's linedef is set to Line Type 1 (no key required). This allows the Arch-Vile to open the door (see Monsters open locked doors)."

BuXY81 2014.11.20. 12:37:32

27-es pálya: rávette az enemyt, hogy kinyissa a red skull ajtót!?

21 ezer Ft 2014.11.20. 13:02:10

Borzasztóak ezek a speed runok :D

B-Bird 2014.11.20. 13:52:39

Hexen, Heretic jobb... :-P

MEDVE1978 2014.11.20. 13:53:17

NEkem éppen az volt a poén benne, hogy minden szörnyet kinyírtam :) Nem az, hogy átrohantam a pályákon, mint az őrült :D

Komojtalan 2014.11.20. 14:05:42

Sehol nincs a játék, aki tényleg játszani szeretett volna a Might and magic sorozat valamelyik részével, az felkészülhetett 1-2 hét/hónap játékra. Ezzel szemben a 7. 37 perc, a 8. 17 perc, a 6. 48 perc. A hatot már többször elővettem és 2 hét alatt ment le kb.

21 ezer Ft 2014.11.20. 14:45:23

Kicsit off, de a speedrunhoz kapcsolódik, a cikk és a tegnap befejezett KotOR II (restoration mod, M4-78) után gondoltam ránézek, ezt megpróbálta-e valaki.

És meg: az alapjátékot lenyomta kevesebb, mint három óra alatt. Elképesztő.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2014.11.20. 15:05:49

nekem akkor is a quake done quickly fiend run lite a kedvencem. talán a körítés miatt.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2014.11.20. 15:26:11

egyébként a 32-es pályát kihagyta. szóval nem is igazi végigjátszás.

Koszper Gábor 2014.11.20. 16:01:28

Szerintem ha megengedjük, hogy exploitokat használjon, akkor nem szabad megengedni, hogy ne a vanilla Doommal játsszon. Mert ennyi erővel zDoom, és átugrom az akadályokat.

SupRman 2014.11.20. 20:19:07

Amikor ezeket a régi játékokat látom amin felnőttünk mindig az a furcsa dolog jut eszembe miért lehetett az, hogy régen nem elég hogy sokkal nehezebb volt a játékokat irányítani alapból is nehezebbek voltak.

Ez minek köszönhető, hogy mára elpuhultak a játékok nehézségei?

Serathis 2014.11.21. 08:58:59

@SupRman: Régen nem volt WASD meg circlestrafe, mouselook :)

Komojtalan 2014.11.21. 09:53:41

@SupRman: Változik az igény. Emlékszem gyerekként órákat el tudtam szenvedni 1-1 játékkal, ma nem lennék képes rá. Mióta tervezem, hogy újra végig játszom Marsport, Dun Darach, Tir na nog sorozatot, legutóbb már addig eljutottam, hogy elmentsem a linket Muskátli oldalán a leírásról :-). Ha egy játék fél óra alatt nem fog meg, akkor megy a szemétbe.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2014.11.21. 09:55:18

@MEDVE1978: Én is pont ugyanígy voltam vele.
Nem tudtam,hogy ezt így is lehet.:))

Amúgy anno amikor a Red Alertben végre először győztem és tartott vagy 3 órán keresztül.
A haver erre megmutatta hogy kell.
Leggyorsabb fokozatban a játék és vagy talán 20 perc alatt (esetleg jóval hamarabb) ledarálta az egészet.

Celtic 2014.11.21. 23:11:09

@MEDVE1978: +1
Orakat voltam kepes 10. vegigjatszasra is bolyongani egy palyan.
Egyszeruen elveztem a hangulatat.

Csacsis 2014.11.22. 09:48:09

HAli!

NEm sértődöm meg, ha kimoderálásra kerülök most, de ezt muszály megosztanom!

Facebookom nézegetve beindítottam ezt (ne kérdezzétek hogy sikerült):
www.youtube.com/watch?v=yLdMFR2WPgs#t=525
Majd másik ablakban jöttem Ide Iddqd és elindítottam a Doom rekorder videóját.
A doomot nézve a másik videó hallgatása közben eléggé bizarr lett. :Đ

Sry mégegyszer. :Đ

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2014.11.23. 23:00:58

@nemecsek ernő áruló: nem, arra gondolok, hogy konkrétan vannak pályák, amiket család nélkül nem lehet 100%-osan kipörgetni

pl:

doom.wikia.com/wiki/MAP15:_Industrial_Zone_(Doom_II)

és van ilyenből vagy öt a Doom 2-ben, arról nem is beszélve, hogy eretnek módon vannak pályák, ahol meg egyáltalán nincs is secret

az egész kicsit olyan, mintha egymás hegyére hátára dobáltak volna pályákat, kísérletezésképpen, lásd a hordós pálya

az tény, hogy kb. ezerszer nehezebb mint az első

dm996 (törölt) 2014.11.28. 04:14:21

@SupRman: nem nyilvánvaló? A kazuárok miatt. Anno a Doom 2 idejében mi, pattanásos fejű kockák voltunk csak, akik játszottak a gépen, és a csajoknál az volt népszerű aki ehelyett odakint a bőrt rúgta. Nekünk még élvezet volt kiismerni egy játék részleteit, apró hibáit vagy ficsörjeit és hajlandóak voltunk megmozgatni az agytekerényeinket is ha arra volt szükség.

Manapság mindenki játszik, még az öreganyám is, és ismered a mondást...nagy az a bizonyos állatkert, a kerítés meg alacsony. Ma nem lehet eladni egy olyan játékot (legalábbis széles körben semmiképpen sem) amivel nehéz játszani. Fogni kell a játékos kezét végig, és ha teszem azt egy fps-ben odaérsz egy ajtóhoz, annak bizony ki kell nyílnia magától, vagy pedig meg kell, hogy jelenjen egy felirat, hogy mit nyomj meg, ha ki akarod nyitni.

Ez van :)

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2014.12.04. 11:30:58

Megcsináltuk 100% szikretre is és az összes pályán a minimum idős speedrun-okat is. Meg lehet csinálni.
Akkor kezdesz el, már ilyen extra hülyeségekkel szórakozni, amikor már annyiszor toltad végig a játékot, de még baromira nem unod, hogy már a haverokkal/testvérrel ki kell találni valamit, amivel lehet vagizni a többiek előtt. :)

DS90 2014.12.08. 10:03:28

@B-Bird: Ott a pont, imádtam azt a játékot
süti beállítások módosítása