HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Habzsoljuk a pc-s játékokat

2014.01.08. 21:21 Stöki

Na, ünnepi leárazások, csomagban árult játékok, humble bundlék megvoltak, gondolom, a blog olvasói közül sokan vettek a napokban egy-két – vagy inkább egy-két tucat – játékot itt-ott, Steamen, GOG-on, meg ahol még volt holiday sale. Aki mondjuk tíznél többet vett, főleg annak ajánlom ezt a bejegyzést, amit ezzel a kérdéssel vezetnék fel: és mikor fogod végigjátszani azt a sok játékot?

Pár napja remek cikket írt a Kotakura egy veterán játékfejlesztő, Ethan Levy, aki a cikkben inkább játékosi oldalát mutatta be. Mint írta, ő bizony habzsolja a pc-s játékokat, annyira, hogy sokkal többet vásárol, mint amennyivel egyáltalán játszani tud. (A poszt címében azért terjesztettem ki a habzsolást T/1-be, mert úgy sejtem, az általam nagyon szeretett IDDQD-kommuna egy része is ebben a cipőben jár, legalábbis a facebookos megnyilvánulások alapján.)

Levy készített egy felmérést is, 1400 (főleg amerikai) játékost kérdezett meg a vásárlási szokásairól. A válaszokból elég érdekes dolgok derültek ki, és ezek függvényében Levy két részre osztotta a válaszolókat: az átlagos játékosokra és a megszállott gyűjtőkre.

steam.jpgAz átlagos játékosok játékaik 60 százalékát veszik nagy leárazásokon, teljes áron csak kb. 20 százalékukat. Az átlagos játékos az elmúlt évben 11-25 darab játékot vett, de ezek 40 százalékát nem is próbálta ki. E csoport tagjai átlagosan 18 játékot parkoltatnak várólistán, vagyis a teljes játékgyűjteményükből másfél tucattal egyáltalán nem játszottak még. Az átlagos játékos heti 15 órát játszik, vagyis napi bő 2 órát.

Megszállott gyűjtő a válaszolók 30 százaléka lett, az került ebbe a kategóriába, akinek legalább 50 olyan játéka volt, amit megvásárolt, de nem játszott vele. Ebben a csoportban az átlagos megszállott a játékok 80 százalékát vette nagy leárazáson, és csak 10 százalékát teljes áron. A megszállott gyűjtő 26-50 játékot vett az elmúlt 12 hónapban, de ezek 60 százalékával nem játszott, pedig átlagosan heti 20 órát játszik, vagyis majdnem napi 3 órát. Az átlagos megszállott gyűjtő körülbelül 100 játékot parkoltat a várólistán.

A továbbiakban Levy ír arról, hogy az AAA kategóriás játékok hogyan tudnak nyereségesbe fordulni a mindenféle akciós vásárok révén (mint a Sleeping Dogs, ami a leárazásai előtt még 1,75 milliós eladással is veszteséges volt), hogy az akciók milyen jót tesznek az indie fejlesztőkkel, és hogy a játékosok egy részénél hobbivá vált a játékgyűjtés, nekik nemcsak maga a videojáték okoz örömet, hanem a gyűjtemény bővítgetése is. Érdemes elolvasni az egész cikket, akinek pedig kedve van hozzá, részt vehet Levy új, a korábbinál alaposabb felmérésében.

A kommentekbe pedig várom az impulzusvásárlókat, megszállott gyűjtőket – magatokra ismertetek? Mekkora a várólistátok? (Nekem most kb. 20-25 játék, de én általában nem veszek olyat, amivel nem játszom, inkább azért gyűltek fel, mert egy ideje kevés az időm játszani.)

77 komment

Címkék: játék és üzlet játékakció

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr45747714

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pickletime 2014.01.08. 21:38:30

Jó cikk, jó téma.
Személy szerint igyekszem elkerülni, hogy felhalmozódjanak a kipróbálatlan játékaim. Az idei nyári Steam Summer Sale-en 50 euró értékben vettem játékokat. Az egyikük a Tomb Raider volt, aminek csak decemberben ültem neki. Mivel AAA címről volt szó és mindössze 10 euróba került, kizárt lett volna, hogy hagyom porosodni a virtuális polcomon.
Ha végignézek hirtelen a Steam Library-ben, akkor a játékaim 80 százalékába korrekt játékidőt öltem. A téli vásáron idén mindössze egy Civ5: BNW-t újítotam be, idén már így is 100 eurót költöttem játékokra, ami bőven az átlagom felett van.

HavasiG 2014.01.08. 21:47:19

23 játékom van Steam -en, ebből kettőt vettem a nyári kiárusításon, egyet valami más leárazáson, másik három miatt pedig megvettem három humblebundle csomagot, azzal jött a maradék tizenhét.

Amit azért vettem meg, hogy játszak vele, azzal játszottam is, a maradékból egy-kettőt megnéztem.

Ezen kívül van aktív MMO előfizetésem és két-három egyéb, Steam -en nem hozzáférhető B2P játékom.

2014.01.08. 22:02:33

Hát, van mit kipróbálnom... Persze, én is akciósan vásároltam játékokat, de hogy MINDET ki fogom-e próbálni a közeljövőben, az kérdéses.
Uneral Anthology, Call Of Duty 4 MW1, Price Of Persia SOT-WW-TTT, Dragon Age és küldetéslemeze, Starcraft 2, C&C 4, Red Alert 3, Codename Panzers Cold War, SW The Force Unleashed 1, Syberia 2, AoE 3 Complete Collection, NOLF 2, Timeshift.
Ezeket a játékokat vásároltam tavaly (mind dobozos), és ezek közül csak az első kettővel játszottam még eddig (Unreal, CoD). szerintem ezek nagyon jó játékok, csak idő kéne hozzájuk. Ami meg nincs. Valahogy azért szorítok rájuk. A Force Unleashed-et már nagyon játszanám. Amire meg nagyon vágyom: C&C Generals 2. Sajnos, Steamet muszáj lesz újraaktiválnom, mert a Half-Life 2 csak azon keresztül indul el (vagy nem? Bár nincs olyan szerencsém, hogy nem kell neki a Steam).

bugger · http://buggersbugging.blogspot.com/ 2014.01.08. 22:12:30

Megszállott gyűjtő... igen, ez én vagyok :D Humble Bundle-nek köszönhetően backlogom úgy 100-150 játék lehet, egy ideje inkább már nem is számolom. Steam-en 500+, GoG-on 100+ játékom van, plusz még persze a dobozosok, bár a nagy leárazások óta azokból alig-alig vettem. (Witcher 2 gyűjtői meg hasonló kihagyhatatlanok azért befigyeltek.)

Mondjuk a backlogból ~50-70 darab annak köszönheti a várólistázását, hogy meló után kiégtem és kb 6-8 hónapig szinte hányingerem volt a játékoktól. (Nem röhög, létezik ilyen. :D)

A mostani téli vásáron kb 15k-t költöttem, bár ennek egy kb harmadát steam kártyákból fedeztem.

G_Norton 2014.01.08. 22:16:56

Lehet, hogy én egy harmadik kategória vagyok, az átlag alatt, mivel nekem most összesen 2 megvett játékom van, amivel még nem játszottam. Amúgy is elég finnyás vagyok, fél éve még az is belejátszott, hogy a jelenleginél mérföldekkel gyengébb gépem volt, és akkor sok játék eleve ki is esett a kínálatból. Amit megvettem, abba tényleg rendesen beleöltem órákat, pl a Metro: Last Light-nál minden apróságot megnézni, majd elérni a jó befejezést, ehhez napi 2 óra nem szokott elég lenni - na jó, vizsgaidőszakban sok kompromisszumra képes az ember.

Bajnok · http://bajnok.blog.hu 2014.01.08. 22:38:13

Én a gyűjtő változathoz tartozok/tartoztam. Egy darabig a gamespotot használtam, a játékaim követésére, de azzal felhagytam kb. 6 éve. Akkor 344 játékom volt (mondjuk fele bundle), azóta ez a szám felkúszott 400 fölé.
Tényleg nem érdekel valakit? A felét eladnám, mert kell a hely a gyerek játékainak. Egy bazi nagy doboz :)

zdanee 2014.01.08. 22:48:44

Többnyire Humble Bunde-t veszek, de csak miután ellenőriztem, hogy a nekem tetsző játékok futnának-e a nem éppen új gépemen.
Az Androidos csomagokat viszont mind megveszem, aztán miután végigtoltam, nincs szívem letörölni, a tablet tele van, az újakra meg nincs hely és végül két hete csak a Minecraft PE-t indítottam el rajta...

TH 2014.01.08. 22:58:23

Most a karácsonyi leárazások alatt kb. 100 eurót költöttünk játékokra ketten. :) Igyekeztünk legalább egy picit kipróbálni mindet, de a várólista így is óriási nálam...

B-Bird 2014.01.08. 22:59:15

Ha a PC-s játékokat nézem, akkor egy tele szekrény csak PC játékokkal van tele, s hogy mekkora a várólista? Ilyenkor szoktam azt mondani, hogy annak idején hamar beszereztem az Unreal Tournament 2003 -t. Azóta a polcon figyel és sajnos már ott is marad, mivel Windows PC már nem vanik a lakásban. Azóta a mac -en gyarapodik a gyűjtemény, meg a PS3 melletti polcon. Azok között is sok a várakozó sajnos.

Ami viccesebb, hogy a régi konzolokhoz is gyűlnek a retró klasszikusok: GB: Prince of Persia, MegaMan 2, Duck Tales... MD: Flashback, Castle of Illusion... MS: Xenon 2, NES: Duck Tales, Faxanadu... de sajnos ezek is jóformán csak gyűlnek. Na majd nyugdíjas korban.

Mondjuk ha megtalálnánk az Akadémia presszós játékot, beszereznék egy olyan masinát a spejzba. :-)

Joey Lawrence 2014.01.08. 23:04:17

Egyértelműen megszállott gyűjtő, főleg mióta HumbleBundle, meg a hasonszőrű oldal léteznek. Jelenleg 127 játékom van Steamen, ebből kb. 20-ra mondhatom azt, hogy kéthavonta 1x játszok vele, 60-ra azt, hogy legalább 5 órában kipróbáltam, a többire azt, hogy még nem. Ez utóbbiak általában az olyan "maradványjátékok" bundle-ökből, amik nem is érdekelnek, és még ingyen se vitte el senki. :)

De én magamon úgy vettem észre, hogy a Steam, illetve a HumbleBundle az, ami leginkább hajlamosít engem a habzsolásra. XBOX 360-ra van Gold Live-om, és ott is van 40 játékom (15 dobozos, többi letöltött live), és ezekre elmondhatom, hogy a 80-90%-ával játszottam, és legalább a 60%-át ki is játszottam. XBOX-nál akkor se tudtam habzsolni, amikor az AAA címek 500-2500 forint közé voltak leárazva. De ez lehet, hogy csak egyéni hozzáállás. :)

Never 2014.01.08. 23:46:43

Frissen számolva 39 játék a Steamen, ebből kb 25 backlog. Viszont Borderlands 1-2 és Mass Effect 1-2-3 végigment, úgyhogy Handsome Jack és az összes reaper reszkessen!!!

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2014.01.09. 00:06:24

Nagyon kevés játékot veszek és azokkal is alig játszok. Régen repszimeztem, aztán a fejlesztés rabja lettem. A "cél" eszközzé vált. :)

4+ év van meg az NWN2 két kiegje és nem toltam végig. A Risen 2 majdnem 2 éves, azt sem kezdtem el. A BG széria végigtolása nagy álmom, meg pár régi és jó MOD az NWN első részéhez. A Dragon Age, és egyéb jó RPG-re inkább nem is gondolok, mert addig el sem látok már.

Szóval nem sok játékom van, de azokat sem tolom végig.

Évente kb. 2 játékkal játszom. 2011 óta amit rendesen végig is játszottam a Skyrim, a XCOM és kiegje volt, mert az RTW2 hadjáratának kb. a 2/3-ánál vagyok. Amire mostanában rákaptam, de aztán egy időre elegem is lett a Wargame Airland Battle. A sok idegesítő balfaszsága ellenére az egyik legeredetibb RTS ami valaha is létezett.

algi 2014.01.09. 01:05:31

Én pl. a Dead Space 3 miatt megvettem egy Humble Bundle-t. Valahogy nem érzem a felelősséget, hogy a többi játékot is végigjátsszam csak azért, mert a Dead Space-t nem akartam teljes áron megvenni.

gigabursch 2014.01.09. 06:52:00

Bevallom férfiasan:

Az utolsó játék(halmaz) amit megvettem, az egy kütyü volt, amit a c64 hátába lehetett dugni és volt rajta Wizzard of War, Pirates, sakk, valami logikai és még pár bisz-basz.
A PeCsa-piacon vettem, úgy 25 éve (vagy régebben).

szerintem nem voltak jogtiszták azok sem.

Vannak, amire nem költök.

Secnir 2014.01.09. 07:06:53

szerintem a helyes kérdés így hangzik:
végigjátszol minden játékot, amit letöltesz az internetről?

Karvaly 2014.01.09. 07:39:23

Hú, jó a témafelvetés.
Végig követtem a holiday sale-t, és bár az utolsó napon remegett az ujjam jó pár játék fölött, végül pont a hosszú várólista miatt mondtam le róluk.
Megjegyzem, az Origines Humble Bundle akció előtt szinte üres volt az a lista.

OmegaMale 2014.01.09. 08:23:07

@Secnir: Itt a jogtiszta vásárlás volt a téma.

Attól, hogy megveszed a játékot és megjelenik a my games listádban, még nem töltöd le.

Nekem is van legalább 5-10 játékom, amit megvettem (HumbleBundle-ön v. Steam-en), de még soha sem láttam.

Olyan is akad, ami dobozosban már megvolt, de 1-2 EUR nem volt sok érte, hogy a doboz a polcon maradhasson (vagy pl. kölcsön lehet adni másnak próbálni).

Van olyan Humble Bundle-ös csomag, amit egy meglévő game +1 multiplayer licenszért vettem meg (így tudok +1 baráttal játszani), a többi játék a csomagban érdektelen -> soha nem fogom felrakni. De vannak olyanok is, amik érdekelnek, jó áron vettem, (ahogyan mások is írják) nincs idő mindent kipróbálni/végigvinni. Extrém eset, de egy steam bundle-ben van olyan game, amit azért nem tudtok játszani, mert az újabb Windows verziókkal már nem műxik XD.

RobertThorn_ 2014.01.09. 08:34:39

Szerintem a végigjátszás intézményét a ma divatos szavatosság-növelés (secretek, kifogyhatatlan mennyiségű gyüjtögetős izék) is paradox módon gyengíti, legalábbis nekem ez a tapasztalatom, noha én is szeretek ilyenekkel bíbelődni. Viszont ezek valami eszméletlen mennyiségű fölös időt igényelnek.
Csak hát mivel manapság semminek nem lehet elég időt hagyni, már egy hónapon belül jön a másik érdekes és régóta várt nagy költségvetésű (bocs, hogy nem azt írom, hogy 'AAA', mert az szerintem leginkább csak a fogorvosnál kaphat valós értelmet :P) játék (vagy legalábbis annak folytatása mint tudjuk..), így persze hogy rendre félbemaradnak a végigjátszások.

Tavalyról nekem a Blood Dragon volt talán az egyetlen, amit kényelmesen, elejétől a végéig az utolsó acsiig bezáróan végigtoltam. Annál a játéknál pont jól volt belőve, hogy manapság mennyi végrehajtandó feladatot visel el mind a játék, mind a játékos.

És nekem furcsa az, hogy miközben a boltban megvehetem az extrahiperszuper collectors edition-öket (kis gipszszoborral, pólóval minden kutyafaszával no meg persze dlc-k garmadájával) eközben nekem munkanélkülinek kell lennem, hogy az alapjátékot mondjuk 50%-ban teljesítsem..
Azt meg még furcsábbnak találom, amikor pl kijönnek egy ilyen GTA5 típusú játékok, és megjelenés után négy-öt nappal (de egy héten belül már biztosan) már youtube-on feszítenek az olyan videók, ahol már az utolsó küldetést csinálják csont nélkül, meg a 100%-os teljességű secret locationöket mutogatják benne..

afropöcs #8=======Đ ~ ~ ~ 2014.01.09. 09:31:25

egyetlen megvett játékom: Dirt 3, mert 999 volt a tescoba, azt mondom megnézem milyen egy eredeti gém, meg a multi. hát azóta se vettem semmit és nem is tervezem. egyrészt rettenetesen túl vannak árazva a játékok, nem tudnék 20K-t kiadni egy játékért, mert NEM FUTJA, másrészt mire leárazzák, addigra már minek? Egy BF4-et, ha most veszel meg, mit érsz vele, mikor a multiban már mindenki agyontápolt vérpistike lett???

Hangoztatom sokszor, hogy országonként kéne árakat szbani (mármint a dobozosokra, ugye) mert 100 dollárt odaát más, mint itt 20K, arról nem is beszélve, hogy ott 50 dodoért adják, itt meg dupla annyirét.

Másrészt: majd ha kellő figyelmet fordítanak egy konzolátiratra és normálisan optimalizálják a Tomb Raidert és az AC4 Black Flaget, akkor majd jobban elgondolkozol, hogy mennyi pénzt adnál érte. Sokan óóóriásit csalódtak, kik kifizették a sok pénzt érte. még jó, hogy én nem.

WoodrowWilson 2014.01.09. 09:34:31

Én egy évvel ezelőttig néhány dobozos játéktól eltekintve warezhuszárkodtam, aztán egy akkor még számomra meglepően jó steames Dragon Age akció hatására úgy döntöttem, hogy elhagyom a sötét oldalt. Azóta van 124 játékom Steamen, meg vagy 30 Originen és Uplayen. Ezek közül 30-cal játszottam, összesen 510 órát. Mondjuk hozzá kell tenni, hogy a maradékból sok olyan, amit már warezban kipörgettem, de most megvettem, aztán majd valamikor játszok velük. Plusz van néhány bundle-ös maradék is. Ja, és természetesen mindegyiket valamilyen akcióban vettem.

OmegaMale 2014.01.09. 09:38:01

@RobertThorn_: Szvsz az újabb game-ek single player sztorijai egyre rövidebbek, lassan csak a multi meg online játékmenet megismerését szolgálják... :(.

Egy sorozatban tipikusan az első rész a leggazdagabb content-ben és játékidőben, a folytatások egyre rövidebbek, azokat rendszerint abban a hitben vesszük meg, hogy 'az előző is egy átkúrás volt de most megígérték, hogy nem így lesz'... Ez a függőséghez hasonló felhasználói várakozás, minden következő résznél azt az élményt akarjuk újraélni, amit az első alkalommal éreztünk, pedig az eszünk tudja, hogy az első rész 2 évig készült, a legújabb meg 1 évig.

Tipikus példa erre a játékmenet közepén egy nehéz bevetés, ahol ott lehet hagyni 1-[végtelen] óra játékidőt a folyamatos próbálkozással. Ebből a fejlesztők mondjuk min. 2 órát beszámolnak, mint nettó játékidő és akkor ezzel együtt már oda lehet írni a feature listába, hogy 8+ óra single player játékélmény...

Sztem akkor jár legjobban az ember, ha más-más game első részét játssza végig, így kap a legtöbbet adott idő alatt. Ha még mindig van máshogy el nem tölthető ideje, akkor irány a csalódás a folytatásokban.

Uroboros 2014.01.09. 09:39:18

A keddi humblebundle-val pontosan a 300. Steam-es játékom lett meg. Sok olyan tétel is színesíti a palettát, amivel gyerekkoromban játszottam, esetleg végig is vittem, de mivel akkoriban kalózverzió volt, így most ezeket ha jó áron meg tudom venni, akkor bizony bezsákolom. Mivel szerencsére rengeteg retró játék is van fenn, így kis hiánnyal már majdnem mindent be tudtam szerezni. Számomra egy játék megvásárlása sok esetben gyűjtői igény kielégítése. Itt a steam oldalam, tökéletesen lehet csekkolni a megszállott gyűjtői statisztikákat:

steamcommunity.com/id/szgero/

Acsabi44 2014.01.09. 09:42:16

A Humble Bundlet általában egy játék miatt szoktam megvenni ami érdekel, és kapok mellé másik ötöt, ami nem. Egy ideig beraktam azokat is a Steamba, úgyhogy van benne vagy 20 játék, amit még le se töltöttem, de egy ideje már nem is unlockolom őket.

GOG on csak a klasszikus D&Dk vannak meg a Thief sorozat, azokat elő is veszem néha ahogy illik, de egyébként elég régóta nem vettem már oda cuccot.

Steamre meg sokkal kevesebb dolgot veszek amióta megvan a Dota. Régebben megvettem a dolgokat, és kötelességemnek éreztem, hogy játsszak vele (ha már megvettem sok pénzért), úgyhogy végigvittem utána nem játszottam vele, most meg tudom, hogy úgyse fogom kijátszani, úgyhogy nemis veszem meg (most a HumbleBundlén veszem meg olcsóért:D ).

Szóval ha összesítek, akkor van vagy 10-20 játék ami elméletileg megvan, de még be se raktam a Steam libraryba, van kb 20 ami benne van de még hozzá se nyúltam (nemis fogok szerintem, pedig vannak jó dolgok, pl Batmanok, Amnesia), van másik 20 amit régebben toltam de már nemigen, van 1-2 amit most nemrég vettem és játszom is vele. Meg van a Dota, amit szerintem huzamosabb ideig fogok még tolni.

Hmm, így összegezve egyrészt elég szomorú a lista, másrészt a Dota arra is jó, hogy mióta megvan, csak azt veszem meg, amiről 1000% biztos vagyok, hogy játszani is fogom (pl Skyrim).

Uroboros 2014.01.09. 09:45:50

@afropöcs #8=======Đ ~ ~ ~:
A Tomb Raider portjával nem tudom mi a baj, másrészt meg az elmúlt két hónapban csak 2x volt leárazva Steam-en 10 euró alá. Ez magyar viszonylatban is teljesen jó.

Az országokra szabott játék árak meg eleve halott ötlet, ilyen erővel mindenki bangladesből, meg etiópiából rendelné a GTAV-öt még az amcsik is. :D

OmegaMale 2014.01.09. 09:55:02

@WoodrowWilson: Megváltozott a game mint termék ár-összetétel aránya. Nincs kemény papírdoboz meg 100 oldalas kézikönyv, meg csupa haszontalan repi szar (pl. matricák, térkép stb.). Ami pénzt a game-re szánnak, az nagyrészt magába a programba megy. Nem érzi úgy az ember, hogy csupa felesleges vackot fizettetnek ki vele, így könnyebb fizetni és megérteni, hogyan tudnak az egyéves játékárak steam-es akcióknál elolvadni. Cserébe van hivatalos support, van jogod reklamálni és nem kell azért idegeskedni, hogy egyszer majd valaki becsönget és egy X évvel ezelőtti letöltésről fog kínos kérdéseket feltenni.
A kései szakaszban megvett game gépigénye kisebb, olyannak láthatod a game-et, ahogyan annak idejen a fejlesztők megálmodták, nem kell minden setting-et low-ba tenni. A hibákat kipatch-elték, a szerverek már nincsenek csúcsra terhelve. A csalókat valszeg már jobban szűrik v. elrettentő jelleggel már rég kiszabtak egy nagy adagot.
Egy új game a launch napján bug-os hulladék, a vevők fele be sem jut, mert nincsenek szerverek, vagy fagynak, dadognak. Online játéknál a panaszok miatt a játékmenet/mechanika napról napra más, új szabályok, átskálázások stb. Megutálod v. félrerakod 2-3 hónapig.

Szóval ha túljut az ember azon, hogy olyan dolgokért is kell fizetni, amit nem tudunk a kezünkbe venni, már soha nem vágyik vissza warez-olni.

2014.01.09. 09:56:29

Minimális számú játékot veszek és játszom mostanában,

-annak egy része indie cucc pl.: Desktop Dungeons
-egy része ingyenes vagy f2p pl.: DoomRL, Hearthstone
-ami nagyobb név és megvan pl.: Civilization 5, XCOM

Tervben van a Half Life - Black Mesa és HL2 végigtolása kb. egyhuzamban, meg egy-két apróság itt ül a gépen, várja az időt vagy az ihletet. (Leginkább régiek: Fantasy General, Wizardry 8, etc.)

Van két játék, amit eléggé várok, az egyik a Dungeon Keeper 2 reboot War for the Underworld, ez fix buy lesz; a másik a Jupiter Hell, ami viszont inygenes roguelike.

Valahogy úgy alakult, hogy ahogy öregszem egyre jobban bejönnek a roguelike cuccok, na meg általában hányingerem van a mostani játékok vizuális orgiájától a minimális szabadság/innováció mellett.
Nu és kifejezetten átbaxásnak éreztem pl. a D3 collectors edition megvételét, azóta erősen megnézem mire költök.

Az utolsó amit végigtoltam a komplett Quake, Darkplaces motorral. :)

2014.01.09. 10:03:31

@Crystah Mastah:
És kifelejtettem, de valamelyik játék (Dragon Age vagy Mass Effect vagy franctudja) közben megfogadtam, hogy soha nem veszek olyat, ami szimultán fejlesztés volt PCre és konzolra. Iszonyat elbakott irányítás / konfigurálhatóság van az ilyenekben.. :(

És akkor még egy gondolat: mivel mostanában mindenhez van youtube tutorial, meg YT playthrough, meg ilyen marhaságok, nem is igazán vonz egy rakás streamlined játék, egyszerűbb megnézni egy kommentár nélküli verziót.

Pedig jöhetne valami szép kézzel rajzolt adventure, ami tetszik...

Harag atya 2014.01.09. 10:37:38

Steamen 26 jatek van a libraryban.

Ebbol kb. 5 a HL2 mindenfele kieggel, multival...

FF7: no comment, azonnal akartam.

Van meg a WH40k: DoW2 mindenfele kieggel, miutan nagy WH40k fan vagyok, talan a HL2 utan az volt az elso vetel Steamen. Folyton tolom, mert jo moka.

KoTOR I-II: Bioware klasszikusok, regen rongyosra jatszottam oket, ma mar a kettot, ha eloveszem neha.

Heroes of M&M V kiegekkel: nagy kedvencem, egy gepen is lehet multizni, baratnommel, csaladdal remek moka. Bundle-ben vettem, a Dark Messiah-val, hat na, az ott fog porosodni az idok vegezeteig, kb egy ora utan otthagytam, nagyon jatszhatatlan, helyette ott a Skyrim, na, azt is akarmennyiszer ujrajatszanam.

Bioshock Infinite: ez volt a karacsonyi vetel, mar regota fajt ra a fogam, nem is csalodtam.

Miutan rajongok a Blizzard-termekekert, igy ott figyel a Bnet alatt a WoW, a SCII kieggel, a Heartstone, meg a Diablo III, azokba is sok-sok ora jatekido van beleteve.

Csak akkor veszek meg valamit, ha valami regi kedves cimet ujitanak fel (FF8-at is beszerzem hamarosan, az megvan eredetiben is, de kellett hozza vagy ket kulon program, amivel nagykepernyon meg win7-en is megy) vagy valami jo cim van jo aron. Szoval ilyen gyujto/impulziv vasarlo vagyok, igyekszem vegig is vinni amit megveszek.

bgp 2014.01.09. 11:15:48

Csak azt veszem meg, amiről úgy gondolom, hogy játszani is fogok vele. Sajnos, így is belefutok pár játékba ami csak porosodik a Steam-en.
KB. 10 Steames játékom van, ebből 1-2 amivel még mindig játszom. 2 van aminél reménykedek valami frissítésben ami játszhatóvá teszi. Van pár ami tetszett, de nem fogom többet elővenni.

Bobby Newmark 2014.01.09. 11:30:52

Nekem még a '90-es évekből is vannak játékok a várólistámon, úgyhogy engem ez a steames gyűjtögetősdi teljesen hidegen hagy.

Másik fele, hogy amit egyszer már lewarezoltam, azt nem veszem meg fillérekért sem, bocs.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2014.01.09. 11:46:26

@afropöcs #8=======Đ ~ ~ ~: Semmilyen nem gyűjtői játék nem kerül 20k-ba. Már új és elsővonalas játékot is kapsz 10 alatt. 20-30 USD egy új játék.

2014.01.09. 11:47:07

Sajnos, a legtöbb játék már pofátlanul az online-ra épít, a single részt abszolút lesz...ják. Ez engem roppant mód idegesít, mert tartsatok maradinak, de én utálom az online játékokat! persze, játszottam én is interneten... a HONFOGLALÓT! :) Egyszerűen nem érzek késztetést, hogy játsszak egy WoW-val, egy Diablo 3-mal (pedig a kettővel már 13 éve folyamatosan elvagyok - single-ben). Baromi idegesítő, hogy ha nem akarsz a BattleNettel szórakozni, a Starcraft 2 egyszerűen szemközt köp: "Internet connection required"! Pedig én csak a küldetéseket akarom végigtolni, tökömet érdekli a multi! Fáj is a szívem, hogy a SW The Old Republic is onlány, de szívesen játszanám (KotOR 1-2 etalon)! De nem játszom. Ne kényszerítsenek internet-használatra, ha nem az a célom a (egyszemélyű) játékkal!

21 ezer Ft 2014.01.09. 11:50:35

@Harag atya: KotOR II már Obsidian volt, de mindkettő remek játék, a II-höz ajánlom a restoration modot, nem tudom már mi a neve, de nekem tudott plusz élményt adni, nagyon jól sikerült!

A témához:
Én alapvetően idegenkedem a Steamtől, bennem van az érzés, mi lesz a játékaimmal, ha megszűnik?

De azért pár van, Half-life 2 csomag a Portal miatt, Hitman Absolution és az amazonos nyitáskor kiadott igazi best-buy Double Fine Boundle. Ja és a karácsonyi ingyenes Mafia II / Civ 5 :))) Kb. ennyi.

Mellé dvd tokos / dobozos játékból van vagy 50 a polcon, elég kis százalék, amivel nem játszottam.

AlexWolf 2014.01.09. 12:17:38

Ez érdekes kérdés...mármint, hogy harácsoló vagy játékos vagyok-e?

anno megboldogúlt fiatalságomban (értsd egyetem alatt meg még régebben) szinte egész nap játszottam, szerintem 100-nál több játékot toltam végig, virágbolti verziót természetesen :)

aztán amikor elkezdtem dolgozni, akkor már csak vásárolt gémekkel játszottam, és végig is toltam őket...aztán jött a "digitális forradalom" (gog, steam, android stb.), és végre újra elérhetőek lettek azok a régi játékok is, amikket régen nem legálisan toltam, meg persze az újak...ezek közül majdnem mindet megvettem. majd nemrég kezdődött a bundlés korszak is. És mellette konzolos gémekkel is játszok a mai napig, igaz már nem olyan intenzitással mint régen.

summa summárum: Dobozos pc-s játékokból olyan 200 darabom van...kb 15% átfedéssel ezek közül pár megvan digitális formában is. Ezek kb 65-70%-át végigtoltam, a maradék 30-40%-kal "csak" játszottam.
Steamen jelenleg olyan 320 játék körül mozgok, ezek közül olyan 55%-kal játszottam, de csak ritkán vittem végig őket (főleg csak az AAA-s címeket toltam végig, amiket teljes áron vettem + pár jobb "indie" vagy kisebb fejlesztő csapat által kreált gémet (pl az FTL és a Defense Grid ilyen kiemelkedő alkotások))

Originen olyan 15 játékom van (minddel játszottam)

GOG-on is jó pár (szintén játszottam velük, de ezek 95%-a még a virágbolti érában lettek végigjátszva)

XBOX-hoz és WII-hez is van olyan 30-35 játékom, ezeket mind végigtoltam.

Androidon hála az amazonos ingyenességnek (+playról beszerzettekkel együtt) olyan 100 játék van meg de ezek közül csak 30-cal játszottam max. Végig meg 2 vagy 3-at vittem csak.

Viszont egyetlen játék megvásárlását sem bántam meg.

2014.01.09. 12:21:46

Nekem hatalmas játékgyűjteményem van, egyedül egy az amivel nem játszottam közülük, valamiért nem akart elindulni az akkori gépemen, így hagytam (Jericho) a csudába. Csak 10-15 játék van amit azért vettem, mert tetszett a borítója (azért végigjátszom őket), a többi cca 150-et végigtoltam nem hivatalos verzióban és utána elhatároztam, hogy megszerzem eredetiben. Aztán amióta kereső ember vagyok (7 éve), azóta csak eredetit veszek, nem vacakolok torrenttel.

False_GOD 2014.01.09. 13:09:41

No, akkor tuti én vagyok a kivételes hardcore gamer. Évi max 1-2 cím, ha úgy ítélem meg, hogy a kiadó vagy a fejlesztő megérdemli a befektetett munkájáért a pénzt, de viszont akkor azzal játszom is. Mondjuk vannak olyan kiadók és "programozó" csapatok /már ha az átskinezést, meg a nulla tartalom hozzáadása elvégzéséhez kell programozói tudás/, pl ea és dice, akinek akkor se kéne már a lehúzós szarja, ha ő fizetne érte. Természetesen, mindent előtte letöltök torrentről. Mert ugye a dice a bf4el és a Colonial Marines készítője is hogy átverték emberek százezreit, és milyen büszkék magukra. A sok vakbuzgó fanboy, meg továbbra is nyomja az előrendelést a selejtre. Ezúton felhívom mindenki figyelmét, aki szeretne, ismét tartalmas, minőségi programokat az asztalára, hogy bojkottáljuk az előrendelést. Mert az a métely egyik forrása. A másik a konzol :D

szogyenyi · http://jatekblog.blog.hu 2014.01.09. 14:12:17

Steamen 55 játékom van, GOG-on 3. Mondjuk ezek nagy részét végig is játszottam, hiszen azért vettem meg, mert szeretem őket (vagy a többjátékos mód kipróbálása miatt) Viszont ha dobozosan meglátok valami nagy klasszikust, azt már csak azért is megveszem, hogy meglegyen otthon a polcon. Még akkor is, ha ki sem nyitom a tokot.

Keresztény szellemiségű luxuskurva 2014.01.09. 14:54:02

Dobozos játékom 20-30 lehet (GTA 2, Colonization, Fallout, Descent, jellemzően a turkálóból, bár van Stalker is a kedves családomtól, hogy ne haljak meg félművelten, kb. ez a legújabb), letöltött abandonware ugyanebből a korosztályból olyan 100. Mivel még ezek is lassan évtizede várnak, a "omgmekkorasikeeeer, hatezercsilliárd eladott példány még a megjelenés előtt!!!" vagy a "bekapcsolás nélkül legenerálja ezerszer az összes felületeeeeeet!!!"-féle szenzációk engem sem hoznak lázba.

Keresztény szellemiségű luxuskurva 2014.01.09. 15:02:49

Ja, a "haszontalan repi szar", ahogy fent valaki nevezte, számomra nagyban megnöveli a termék értékét, még vettem is antikvárban Panzer General 2 és Civ kézikönyvet játék nélkül, csak az olvasmány kedvéért. A korunkban divatos tőcsélemindenthozzá vállrángatása irritál, pont ebben érzem a lehúzást. A lenini út vége alighanem az "ott a gugli, keressé rá, haggyábékén" lesz, nem örülnék neki.

algi 2014.01.09. 16:05:36

@21 ezer Ft: Én pl. CD-lemezen vettem meg az X-Wing sorozat játékait, nincs rajta semmi DRM, semmi Steam vagy Origin vagy ilyesmi, aztán mégse tudok játszani velük. Előbb avulnak el a játékok, minthogy a Steam megszűnjön.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2014.01.09. 17:51:03

@21 ezer Ft: Erre jelenleg kb. akkor van esély, ha kitör az atomháború...

@algi: Így van.

nemecsek ernő áruló 2014.01.09. 18:59:34

Egyébként igen komoly százaléka azoknak a játékoknak, amiket anno letorrenteztem, ma megvan Steam-en, és még ha nem is játszottam velük azóta, lényegében így legalizáltam őket. :) Ez is egy szempont.

Ilyen például a Fallout 1-2-Tactics, amit anno a torrent boltból rongyosra játszottam, de amióta Steamen megvan még nem sikerült feltenni. :DDD

Savior 2014.01.09. 20:13:46

Én abszolút a megszállott gyűjtő kategória vagyok, bár azért most vagyok kb. 50-60 körül. Alapvetően 3 féle játékot gyűjtök:

1. HB, Desura: indie cuccok, aminek van Linuxos verziója (és persze azért az se árt, ha jó...)
2. GoG-on veszek olyasmiket, amik anno megvoltak, de akkor ugye nem fizettem érte :)
3. Illetve ugyaninnen pótolom be azokat, amikkel annak idején nem játszottam. Mivel nem játszok sokat, ezért lehet, hogy így se lesznek bepótolva, de legalább a lehetőség megvan. Sebaj, majd ha nyugdíjas leszek. :)

Komojtalan 2014.01.09. 20:55:07

@molnibalage: Ezt azért bátorság kijelenteni. Nem azt mondom, hogy esélyes a holnapi megszűnés, de ki tudja mi lesz 2-3, netalán 5 év múlva? Tavaly 2000 utáni játékkal nem is játszottam, kivéve rengeteg HoG, amit csak a Bluefish ad ki. Pár cím: Crystal dragon (Amiga emulátoron), Might & magic 6-7, Dungeon master 2, stb ... 15-20 éves játékok, kicsit kellemetlen lenne, ha megvettem volna és a Stream bezár 5 év múlva.

Almandine 2014.01.09. 23:25:09

185 játékom van a Steamen. Harmadával ha játszottam. Szinte mindig akciósan vásárolok, kevés kivétellel. Az utóbbiak közé tartozik a Skyrim és az XCOM.

Ami az akciók során érdekesnek tűnik és olcsó (kb. 5 EUR alatt), azt általában megveszem. Aztán van, hogy nem jön be, pl. Amnesia volt ilyen, de az is fog kapni még egy esélyt. Az ugyanígy megvett Orcs Must Die viszont hatalmas játéknak bizonyult. Karácsony óta csak azzal játszom, és megvettem a 2. részét is meg pár hozzá hasonló stílusút (pl. Sanctum 1-2). Jellemzően karácsonykor vásárolok be, és utána azokkal játszok egész évben. Torrentboltból már csak nagyon ritkán töltök le, sőt amit letöltöttem azt is inkább megveszem, ha később van akciósan vagy legalább olcsóbban.

A Mass Effect 1-et 3x vettem meg. 2x dobozosan, ebből a másodikat azért mert az elsőből hiányzott a regisztrációs kártya de nem hittek nekem a boltban. A 3. példányt meg azért, hogy meglegyen online is. A Mass Effect 3 viszont torrentboltból származott, egyrészt mert mert nincs a Steamen (tudom, hogy van az Originnál), másrészt mert pofátlanul sokba kerül az összes DLC-vel együtt.

Nem bántam meg semminek a megvásárlását, kivéve ha nem sokkal később még olcsóbb lett :)

Dobozos játékokat nem veszek mióta megtaláltam a Steamet. Nem szeretem, hogy porosodnak, foglalják a helyet, és vacakolni kell a DVD-vel.

Almandine 2014.01.09. 23:26:23

@Almandine: illetve a Mass Effect 2-őt vettem meg 3x :)

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2014.01.10. 01:55:41

@Komojtalan: 5 éves időtávlat felett már hardver és OS változás esélye is nagyobb, mint a Steam megszűnése. Eleve ott keződik az, hogy úgy teljesen sóval behintés és elpárolog megszűnés is elképzelhetetlen, a jogutódlás és a support kötelezettségek miatt. Ha meg tényleg így szűnne meg, akkor szerinted 100 millió felhasználó panaszával mit kezdenének, akiknek a felhasználói jogait megsértenék...?

Ez egyszerűen a "too big to fall" kategória.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2014.01.10. 01:57:29

@Komojtalan: A 15-20 éves távlat meg végépp megalol. Az XP korszak előtti játékok nagy részével is szenvedés már játszani, nem véletlenül lett az üzlet, hogy ezeket újra kiadják úgy, hogy ne kelljen bűvészkedni velük. Ennyi erővel amiatt is aggódhatnál, hogy mi van, ha megszűnik a MS és nem lesz vindóz meg DirectX...

Karvaly 2014.01.10. 08:01:54

@molnibalage: inkább arról van szó, hogy ezer másik cég állna boldogan a Valve helyére, ha valamit félremenedzselnek és dől az egész, átvéve az egész addigi adatbázist és szolgáltatva az infrastruktúrát. Egy Amazon pl. kisujjból kirázná az egészet.

Pont az XP előtti játékokat könnyű futtatni, Dosemu és kész, ARM architektúrás telefonokon is simán megy pl. a Panzer General vagy az UFO.

Komojtalan 2014.01.10. 13:01:05

@molnibalage: Inkább az XP korszakkal nehéz boldogulni, DOS -ra ott a DosBox. Vajon mennyi juthat az eredeti tulajdonosnak, ha fillérekért árulják a játékokat? Azért egy ekkora szerverparkot üzemeltetni nem 2 forint lehet, lehet hogy olcsóbb lenne egy új nevet felfuttatni, mint átvenni a régi ügyfeleket. Nem azt írtam reális a veszély, legalábbis a közeljövőben, de semmi nem garantálja, hogy holnap nem adják el a céget egy panamai tulajdonosnak, azt meg lehet kergetni azoknak akik megvettek pár játékot. Ez a virtuális dolog eléggé bizonytalan.

Palex 2014.01.10. 13:40:42

Ez a Steam tényleg jó, és működik?
Kicsit segítsetek nekem.
Múltkor kerestem égre, földre a Sid Meiers Pirates!-t (a felújított verziót), de nem árulta semelyik bolt, mindegyik a Steam-et javasolta.
Ott nem volt egyértelmű, hogy ez az én tulajdonom lesz, vagy csak bérelhetem, ezért nagy nehezen le tudtam tölteni belőle egy valóban működő verziót (hogy mik nem keringenek a neten belőle...).

Szóval, ha Steam-en vásárlok, akkor kapok egy olyan ISO 8vagy hasonló) file-t, ami az enyém, vagy csak egy netes használhatóságot jelent?

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2014.01.10. 13:47:24

@Palex: A Steam szépen elkezdi leszedni, ami gyakorlatilag egyben install is, a gépeden egyből telepítve is van a játék. Lehetséges image fájlt is készíteni, ha nem akarsz mindig mindent letölteni. Ezt ráadásul nem az alapjátékoról csinálja, hanem az aktuális változatról. Tehát, ha pl. valamiért mondjuk meghal a system vinyó, ahol a játék lehet, de a backup megvan, akkor simán kiválasztod a backupot és újra ott van a gamma.

DJNapoleon 2014.01.10. 18:23:20

Battle.net - 3
Eredeti - 13
Gamestar - 8
Origin - 6
PC Guru - 100
Steam - 106 (jó részét Humble Bundle-ról szereztem, néhányat a PC Gurutól és a Gamestartól való, és néhány Dobozosan is meg van, köztük a Batman Arkham trillógia)
Uplay - 1

van itt minden MMO, indie, FPS, TPS, RPG...

Almandine 2014.01.10. 19:46:12

Valaki leírná röviden, hogy mi ez a HumbleBundle pontosan?

AlexWolf 2014.01.10. 20:13:51

@Almandine: egy olyan oldal, ahol egy csomag részeként lehet megvenni olcsón olyan játékokat, amik egyenként darabonként is jóval többe kerülnének.
Van heti és 2 hetes ajánlatuk. Minden ilyen pack 2 felé van osztva. Az egyik felét már 1 dollártól megkapod, a másik felét pedig ha befizeted az éppen aktuális átlagot + 1 cent (ez a heti ajánlat esetén mindig 6 dollár).
Tehát most ha fizetsz a heti ajánlatnál akkor megkapod a Shadowground, Trine, Jack Claw Prototype játékot, ha viszon befizetsz 6 dollárt, akkor megkapod még a Shadowground Survivort és a Trine 2: Complete Storyt is.

Általában a játékok Steamre aktiválhatóak (van olyan eset, amikor androidra is le lehet tölteni az adott játékot, ez külön jelölve van. Van egy saját kliensük, amit ha telepítesz az androidos eszközödre és belépsz ugyanazzal a felhasználó/jelszó párossal mint a humble oldalra, akkor abban látszanak a már megvásárolt androidra telepíthető játékaid). Steamhez meg egy linket kapsz amire ha ráklikkelsz majd belépsz ugyan abban a böngészőbe,n egy másik ablakban a Steamre, akkor felrakja a játékaid közé.

Almandine 2014.01.10. 21:47:14

@AlexWolf: köszi! Regisztrálok rá és megnézem.

westhammer · http://whufc.blog.nepsport.hu/ 2014.01.11. 21:16:00

Belevetettem most magam a steambe, elköltöttem a Holiday Sales-ben pár ezer forintot, szerintem simán megéri és vélhetően játszani is fogok velük, pl. 13 dollárért nagyon jól jártam a Bioshock 1-2-Infinite-tel.

Celtic 2014.01.12. 09:49:00

Bevallom, en leginkabb torrentrol gyujtottem jatekot. De ott allok, ahol egy eve: Baldurs Gate 2-vel azota sem jatszottam. Itt vannak a Silent Hunterek vagy ket eve, megnezni sem volt idom oket.
Neha folytatom a Painkillert (elso resz), ha van ra heti ket oram. Meg van vagy 10 jatek a queueben, amiket leglabb mar megneztem. Ja, Lands of Lore, amit vegig akarok vinni, kb. tiz eve jatszottam eloszor es utoljara vegig. Meg a Betrayal at Krondor, aminek van sajat jatekmotorja, az eredeti meg itt van (csak az adatfileok kellenek)

Steamen ott van a Half-Life es a Half-Life 2 (elso duplan, mert dobozosban is megvettem, csak nem engedte regelni, igy olyan 3-5 dolcsi korul megvettem az egesz csomagot ujra) jatszhatatlanul, mert a steam vmiert nem megy a gepemen, sot a skypeot is elcseszi.

Hat ennyi, asszem ma kicsit elokapom a minecraftot, az mindig jo kikapcsolodas.

Ja, meg a TheDarkMod (ez ugye ingyenes), mert a Thief-eket mindig szerettem.

Hmm, van felbehagyott DIablo 2 es Warcraft 3 is a gepemen, azokat is egyszer majd vegig kellene vinni, meg a Brood wars utolso 3-4 zerg palyaja.

Mar csak ido kellene...es ujabb tiz ev mulva megvehetem a mai nagy szamokat :)

Sztyepan Asztahov 2014.01.12. 23:13:38

ott nem élnek csórók, mint én, akik pirate bay-ről szedik le a cuccost?

Összesen 2(!) játékot vettem eddigi életemben, sc 2 meg diablo 2. (ha úgy nézem csak 1, mert a diablot nem én, hanem anyám vette, még gimisként a szülők adték a zsét.) Azokat is csak azért, mert különben nem lehet multizni. Ennyivel részemről ki is van végezve a vásárolt játékok listája.

Ha összejön a házikómra, talán azután, de akkor is csak mértékkel veszek játékot majd.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2014.01.13. 11:18:10

Számomra elég furcsa, hogy egyesek mintha büszkén jelentenék ki, hogy ők bizony szinte nem is vettek eredeti játékot.

Azt nem értem, hogy szélessávú netre (vagy pl. cigire) telik, aminek havi költsége egy AAA kategóriás játék ára, akkor lassabb netre és eredeti játék kombójára hogyan nem telik...?

Igen, én is warezoltam régen játékokat. Nem sokat és kb. 90%-a fél órát sem volt a gépemen, mert hulladék szarok voltak, demo meg nem volt.

Mióta nagyobb összegű önálló jövedelmem van, iknább eredetit veszek. El sem tudnám képzelni, hogy warezoljak új játékot, mert egyszerűen értelmetlen is szerintem. A frissítéseket nem kapom meg, szenvedni kellene, hogy egyáltalán működjön, stb.

Olyan volt már, hogy n+1 éves öreg játékot kellett leszedni, mert megvásárolni sem tudtam sehol, de egy 10+ éves játéknál talán ez bocsánatos bűn,. viszont több warezolt játékot utólag megvettem eredetiben.

Nem is értem azokat az embereket, akiknen van évente 3-4 komoly játéknál többre idejük. Honnan lopják az időt erre...? Ennyire kockák...? Ahogy idősödtem úgy töltöttem egyre több időt mással, mint játékkal...

Vagy lehet, hogy csak velem van a baj, mert FPS-sel nem játszok a BiA első része óta, tehát minden játék, ami a látóteremben van az vagy RPG (nem rövidek), magas újrajátszhatóságú stratégia vagy repszim.

algi 2014.01.13. 13:25:14

Naná, én is milliomos vagyok, hogy 1 dollárokért veszem a Humble Bundle-okat, meg GOG és Steam leárazásokra költök, és máris több játékom van, mint amit végig tudok játszani.

Ahhoz, hogy egyáltalán fusson új játék, telnie kellene gyorsabb gépre, meg új oprendszerre.

Bambula 2014.01.13. 19:25:00

@molnibalage: Én sem értem miért nagy dolog ha valaki nem vesz játékot, aztán persze sírnak hogy nincs GTA V PC-re meg sok más minden, nem veszik észre hogy a kettő összefügg.
Amúgy gyakran játszok olyan játékokkal amik nem kasszarobbantó sikerek, de attól még jó játékok, ott direkt fontosnak tartom a játék megvételét, hiszen ez az egyetlen mód arra, hogy az a stúdió hajlandó legyen újabb játékot kiadni, hogy anyagilag is elismerem a munkájukat.

Celtic 2014.01.13. 23:25:26

Speciel en idonkent vettem regebben jatekokat (egy resze itt all kibontatlanul...)
F19 Stealth Fighter
Kastely
Galya

Meg a Half-life 1-2 (mindegyik az osszes kieggel) es Blizzard-jatekok. De ezek olyanok, amiket elotte warezkent vegigjatszottam, csak utolag vettem meg, amikor olcsobb volt es ujra akartam vele jatszani. Inkabb megvettem parezer Ft-ert.

Majd ha a Diablo 2-vel vegzek, megveszem :)

Par4n01d 2014.01.14. 11:32:21

Személy szerint bővítettem az elmúlt évben a kollekciómat pár klasszikussal Steamen :

Dark Forces
Shadow Warrior classic redux
Doom Collection
Beyon Good And Evil
Rollercoraster tycoon 3
FF7
AvP Classic 2000

Pár személy szerint jónak ítélt címmel szintén steamen :
Dust An elysian Tale
Metro 2033
Stalker SoC
Dark Souls
MK Komplete edition

És természetesen pár kötelező címmel :
Gta 4 complete pack
Skyrim Complete
Counter Strike Complete
Max Payne 3
Serious Sam Complete
Far Cry 3
Rage
TORCHLIGHT 2 (aki nem szerezte be iszonyatosan ajánlom )

Dobozos verzióból pedig
Starcraft 2 HOTS Collection természetesen
Diablo 3
Battlefield 4
Sikerült beszerezni .

Sajnos jól látszik ,hogy sikerült szert tennem életem első dombor nyomott kártyájára a tavalyi évben.
Sajnos túl sok időm nincs élvezni a fent leírt címeket a munkámból kifolyólag , de természetesen az alvás idő vissza esett az elmúlt egy évben :)

Talán én mind a két tábort erősítem ,azért is vásárolok gyűjtői szenvedélyből ,és azért is mert szeretném végigvinni az adott gémet.
Ezek mellé jönnek a fiatal koromból visszamaradt emlékek amik miatt egy két címet muszáj volt megvennem még ha esetleg nem is sikerül újra végigtolni , PL Dark Forces.

A fent említett játékok bármelyikét ajánlom meleg szívvel kipróbálására ,nekem szinte az összeshez köthető legalább egy nagyon kellemes délután.
Viszont a tavalyi év számomra legnagyobb címe a régi függőségemből kifolyólag a DOTA2...
Messze kerüljétek mérhetetlenül addiktív
Kicsit megkésve , de Buék ezúton is minden gamer társamnak :)

nandesz00 2014.01.14. 21:12:23

@Par4n01d: Steamhez sosem kellett dombornyomott kártya.

Egyébként én is így vagyok, mint a többség, steam-es játékaim felét talán el sem inditottam egyszer sem.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2014.01.15. 14:37:58

@nandesz00: Akkor miért vetted meg azokat? [fejvakarás] :)

Nekem a Steam listában összesen, a következők vannak.

Civilization V (csak az első kieg van meg)
XCOM UFO (kieggel) +
Skyrim
Risen II
Wargame Airland Battle +
Rome Total War II +

Ebből csak a + jeleseket vettem online. Ez kb. 3 év termése.

anarch 2014.01.15. 15:59:02

@nandesz00: Mivel mással lehet fizetni Steam-en, mint bankkártyával? Mármint ami valós alternatíva, a menj Moszkvába és ott bankterminálon jelenleg nem aktuális. A Paypal tűnik még járható útnak, ugye tranzakciónként kell jóváhagyni és nem tárol el semmit?

Nekem kb. 15-16 játékom van Steam-en, ezeket 100%-ban fizikai boltban vettem dobozos termékként... akciósan. Csak épp ezek Steam-only játékok, tehát a dobozban figyel egy aktivációs kód. Telepítés után nem kell netkapcsolat a futtatáshoz.

nandesz00 2014.01.15. 19:20:05

@molnibalage: Azok általában bundleban voltak.

@anarch: Dombornyomott bankkártya nem kell hozzá, elég a "sima" is.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2014.01.16. 10:05:57

@anarch: Nem értelek. A bankártyás tranzakciót nem egyesével kell? Én még soha nem vettem semmit közvetlenül bankkártyával, valahogy nem tetszik ez a megoldás. A Mediafire előfizetés csak így megy, de egy barát ezt megoldotta helyettem. A Paypal az egyik legjobb módszer, mert egy retesz van a számlád és a játék fizetés között.

A tárolás alatt mit értesz? Minden tranzakció naplózva van és elektroniks számlát is kapsz, mint online banki tranzakciónál.

Konkrétan agyfaszt kapok az olyan oldalaktól, ahol nincs Paypal. Engem ott el is vesztettek, mint vásárlót...

anarch 2014.01.16. 13:42:38

@molnibalage: Nem csak egyszer kérik el majd letárolják a kártyaszámot meg a CVV-t, mint mondjuk az amazon vagy a paypal? Csak azért, mivel Steam-től már loptak nagy mennyiségben felhasználói adatot... Pont emiatt a lopás miatt miatt nem akarok megadni nekik semmit. A kártyámhoz tartozik "Verified by VISA" védelem, de az csak akkor működik, ha az illető bolt együttműködik velük... szóval nem nagyon.

anarch 2014.01.16. 13:45:38

arstechnica.com/gaming/2011/11/valve-confirms-steam-hack-credit-cards-personal-info-may-be-stolen/

Eszerint letárolják a bankkártya adatait is, az is benne volt az ellopott adatok között.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2014.01.17. 11:13:22

@anarch: Mi értünk bk. adat alatt? Láthatják a nevem, címem és a bk. számát. Ettől hogyan férnek hozzá? Se PIN kód, se az online hozzáférés adatait nem tárolják el, hiszen azt nem a Steam felületén intézed.

Vagy nem?

Par4n01d 2014.01.17. 14:21:27

Nem tárolják el a pin kódot. De pl. a dombor-nyomott kártyánál elég ha tudja a kártya számot illetve a 3 jegyű biztonsági kódot. Ezt a steam tárolja ha engedélyt adsz rá. Itt nem kell pin kód. Egy erősebb italozás után vettem már én is játékot pár gombnyomásra , akkor jó ötletnek tűnt :)
Én bízok a steam-ben. Lehet naív vagyok de nem tárolok milliós összeget a számlámon így szerintem nincs okom az aggodalomra.
Mindenki döntse el maga miben bízik , én úgy vagyok vele ha fizetem a kártya díját élvezem a kényelmi szolgáltatásait :)

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2014.01.20. 09:56:34

@Par4n01d: Na ez a másik fele. A Paypalt sem olyan kártyához kötöm, aminél havi fizetésemnél nagyobb összegg lenne.

Donjon 2014.01.21. 14:01:49

Nekem van pár játékom online.

Steam-en: Deus ex 3, Warband, Shadowrun Returns ,The Missing Link DLC

gog-on: Legend of Grimrock meg egy rakat ingyenes (pl fallout 1-2)

Origin:

Meg a jó öreg Fifa09. Azzal folyamatosan tolom mai napig. 1000x megérte az árát. Volt olyan csapat amivel közel 10 évet lejátszottam.

Valamint megvan a Dragon Age 1-2, a 2. csalódás volt számomra. Mindkettőt 3000 Ft-os akcióban vettem.

Egyedül a Deus Ex volt teljes árú és a megjelenés hónapjában vettem, de azt is boltban vettem, mert 1000 ft-ot spóroltam rajta és beregisztrálhattam steam-be. Ehhez vettem később a missing Link DLC-t. Nem bántam meg egyiket sem.

Majdénmegmondom 2014.01.22. 23:22:30

@molnibalage:
"Nem is értem azokat az embereket, akiknen van évente 3-4 komoly játéknál többre idejük. Honnan lopják az időt erre...? Ennyire kockák...? Ahogy idősödtem úgy töltöttem egyre több időt mással, mint játékkal..."

Addig sem nagyon kellettem a nőknek, amíg egészséges voltam, amióta beteg vagyok, még annyira sem. A betegségem miatt csak csicskamelót tudok végezni, emellett ápolom a rokkant anyámat is. Hidd el, ha tehetném, minden szabadidőmet játékkal tölteném.
De rendes munka, család, barátok mellett tényleg nem lehet könnyű időt szakítani ilyen világi hívságokra.
süti beállítások módosítása