HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Újra divat lesz a vizes vessző

2013.04.02. 10:36 miguel_

Ma van a nemzetközi Ússzuk meg a napi melót egy videó beillesztésével világnap, ezért oltári szerencse, hogy pont megtaláltam az évek óta készülő, de még mindig csak az új Thiefként emlegetett új Thief "idő előtt" "kiszivárgott" hangulatkeltő trailerét.

Ha a látottak alapján kéne ítélni, még az is lehet, hogy a Thiefet nem zúzza majd maga alá a manapság divatos kazuárságok tömege, de lehet, hogy csak én kapok agyvérzést, amikor egy játékban minden lépésnél odaírják, hogy mit kéne megnyomnom ahhoz, hogy történjen valami. Például minden ajtónál X gomb. Komolyan? Ki gondolta volna!

18 komment

Címkék: thief

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr395188403

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Acsabi44 2013.04.02. 11:40:39

Mi lett Garrett eredeti hangjával? Blasphemy!

Brosi 2013.04.02. 12:30:44

Hát egy trailer alapján semmit sem lehet mondani a játékról, mert ez szép meg minden de semmi. Viszont ha figyeltük a korábbi cikkeket és interjúkat akkor láthattuk, hogy a Thief-ről a játék készítői közölték, hogy a casual konzol világnak készítik a játékot és erre is lesz kihegyezve. Ez eléggé sajnálatos hír, szerintem. Csak remélni tudom, hogy Thief-et kapunk és nem egy hassassin sheep-et.

miguel_ 2013.04.02. 12:31:50

@Brosi: basszus, most, hogy mondod, tényleg olvastam egy ilyet. Nem baj, hátha azóta elfelejtették.

Gukker 2013.04.02. 13:43:29

Már a Thief 3 is pont olyan kazuár konzolos játék volt, amilyet nem szeretek. kizárt, hogy ez jobb lenne. Lehetőleg messziről villogó használható objektumokkal és automatikus checkpoint mentésekkel.

Brosi 2013.04.02. 13:50:33

Meg Tomb Raider-es megnyomom a gombot, hogy lássam mit kell csinálni mechanikával :P De remélem, hogy mégse =(

BBird 2013.04.02. 15:41:38

@Brosi: De azt is közölték, hogy ki lehet majd kapcsolni ezeket a "casual-helper" dolgokat, hogy a régi Thief rajongóknak is kedvezzenek.

És igen, régi hang nagyon szépen passzolt a karakterhez, a világhoz. Ez kicsit már modernebb, kevésbé... hogy is mondjam... hangulatosan nyomasztó!?
(Pedig mintha régen valahol írták is volna, hogy a régi hang visszatér, vagy keverem másik játékkal?)

BBird 2013.04.02. 15:48:13

@Gukker: 3. részben azért annyira még nem volt zavaró. Csillogott ugyan 1-2 fontos objektum, de nem kiugróan, s nem rakták bele az arcodba. Meg aztán a pályák még nem egyszerű folyosókból álltak, több irányból volt megközelíthető egy cél. Nem úgy, mint sok mai alkotás, ami lassan tényleg rail-shooter feeling.

Dishonored is tetszett, de ott sem volt igazán nagy szabadság érzetem, mint mondjuk a Thief 3 -ban egy küldetés helyszínén. Meg aztán, hogy mutatja, hogy hány méterre vannak az küldetéspontok és pontosan hol, mármint az Arkane játékában... brrr

Gukker 2013.04.02. 16:02:14

@B-Bird: A Dishonored nekem azért egy kicsit csalódás volt. Őszintén megmondom a felénél meguntam és abbahagytam. Nehéz megfogalmazni miért, de unalmas volt. Talán azért, mert pont a nagy szabadság miatt mindegy volt mit csinálsz, nem változtat semmin.
Pl. egy őrt lassan odakúszva fejbe vágod és begyömöszölöd egy kukába hogy ne vegyék észre. Na de mi van, ha észre veszik? Semmi! És mi van, ha odamész és kardélre hányod? Ugyanaz, semmi! Van egy pályán mondjuk egy tucat őr, akit ha _bármilyen módon_ elintézel, azt csinálsz amit akarsz.
Legalább lenne nehezebb lekardozni mint fejbe vágni, de nem. Röhejesen könnyű még a legnehezebb fokozaton.
A fejlődésről már nem is beszélve. Mert mi történik, ha nem fejlesztesz semmit, nem osztod szét a pontokat? Semmi! Gyakorlatilag az összes skill haszontalan, azok nélkül is röhögve végig lehet vinni a játékot.
Szóval olyan fura érzés volt, hogy se a lopakodásnak, se a karakter fejlődésnek igazán nem volt tétje. Játszi könnyedséggel elvittem úgy a feléig, hogy sem egyetlen fegyvert, sem egyetlen skillt sem használtam, mert nem volt rá szükség, csak feleslegesen foglalták a helyet. Meg is untam.
A Thiefben legalább be lehetett állítani pl., hogy csak akkor mehetsz tovább, ha x aranyat összeszedsz és senki nem hal meg. Na az már kihívás. A Dishonored sajnos nem az. Persze lehet én vagyok az igényes (pedig utálom ezt a szót).

Brosi 2013.04.02. 16:26:05

Azt nem olvastam, hogy ezeket ki lehet majd kapcsolni, jó pontnak hangzik :) Én csask remélni, tudom, hogy nem egy butított thief3 kapunk hanem a gyökerekhez mennek vissza. Rail shooter game nem lenne kedvező ebből, akkor kb a Thief név lehet a kukába dobni. Szép nagy pályák, csinálsz amit akarsz :) Jó is lenne

Gukker 2013.04.02. 21:22:43

Szóval ne ilyen legyen:
www.youtube.com/watch?v=W1ZtBCpo0eU
(Tudom, hogy classic video, de sosem árt elégszer megnézni:) )

algi 2013.04.03. 12:16:47

Azért ne essünk át a ló túloldalára. Egy játéknak nem arról kell szólnia, hogy az ember meg tudja-e különböztetni, hogy mi tereptárgy és mi interaktív. Nekem irtó jó ötleteim volnának a pályának a mechanika miatt mozdíthatatlan részeivel. Az a játékos és fejlesztő közti megegyezés, hogy ha a játék alkotói valamit valahogyan szeretne, akkor azt kommunikálja a játékos felé valahogy. Ha ezt úgy teszi, hogy felvillantja az interaktív tárgyakat, az szerintem nem gáz.

Emlékszem pl. a Forced Unleashedre, amikor nem tudtam, merre lehet továbbmenni, pedig az a játék aztán végleg nem arról szólt, hogy meg kell találni a helyes útirányt. Vagy a Witcher 2 jut még eszembe, amikor a vérnyomokat visszafelé (backtracking) találtam meg, és a narrátor elégedetten tájékoztatott, hogy jó úton járok. Ezek a problémák nem a játék nehézségéből adódnak, hanem abból, hogy elengedik a játékos kezét, és találgatni kell, hogy mire gondolt az alkotó, miközben én szeretném beleélni magam a játékba.

anarch 2013.04.03. 14:55:46

@B-Bird: Thief3-hoz voltak fan-patch-ek ahol ki lehetett kapcsolni/át lehetett szinezni az interaktív használható dolgokat. Valószínű a Thief4-hez is lesz, mint ahogy a DeusEx 3-hoz is készült ilyen patch :). Dishonored-el még nem játszottam, de meg lennék lepve ha nem lenne ilyen peccs rá.

A loot-csillogás viszont szerintem teljesen korrekt, Garret műszemében miért ne villanhatnának fel az értékes tárgyak, elvégre azért (is) jött. Nem terminátoros, teljesen beleillik a koncepcióba az a kis csillogás.

@Gukker, Thief3-ban hol volt automatikus mentés?

Ami Thief3-ban zavaró volt:
* pályaátmeneteknél az épp elhagyott pálya "megfagy", pontosan ott folytatódik amikor visszatérsz mint amikor elmentél. Ez elég kellemetlen tud lenni.
* quickload-nál a már leesett tárgyakat újra ledobta (pl. kardokat, fáklyát, felborított állványokat nagy csörömpöléssel), tehát nagyon kellett figyelni hol mentesz és ne legyen a közelben senki.
* blackjack-et nem tartotta ki, jobban kellett időzíteni... ez azt is jelentette, hogy vége volt a kizárólag airborn-blackjack "achievement"-nek... nem mintha ezt számon tartotta volna. De ugye T1-2-ben voltak ilyen "közösségi achievementek", mint ghosting, norwegian thief, lytha way stb. :)

Ettől függetlenül a T3 egy iszonyatosan hangulatos játék, jól beleillik a T1-2 vonalba.

anarch 2013.04.03. 15:07:28

@anarch: Egyébként már a T1-2-ben is volt interaktív tárgy highlight, csak ott nem kékkel/sárgával színezte be, hanem a brightness-t tolta fel a tárgyon.

Garret-nek meg - mint tapasztalt tolvaj - magasszintű értékbecslése van és helyetted megállapítja töksötétben mi az értékes cucc és mi a haszontalan kacat, ettől csillognak a tárgyak :P.

K0vasz 2013.04.03. 23:22:09

Ez volt az a játék, amit mindig imádtam, de nekem rohadt nehéz volt, és kb. mindig az első pályán játszottam csak:) Ez alól kivétel a 3. rész volt, mert bár emlékeim szerint azt se vittem végig, de abban legalább eljutottam valameddig :)

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2013.04.03. 23:22:28

nekem anno tetszett a Thief3, sőt, a Deus Ex 2 is, és mivel anno kimaradtak az előző részek, ezeken felbuzdulva néztem azokat meg. A thief1-2 utolsó pályái viszont nem tetszettek. Eddig a thief2 és a C&C Renegade a két játék, amit az utolsó pályán hagytam abba, és nincs kedvem folytatni :)

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2013.04.04. 11:36:30

Én szeretem, hogy minden alkalommal elmondják, milyen gombot kell nyomni az aktuális interakcióhoz. Ne az irányítással küzdjek már, hanem az ellenfelekkel, kéremalássan. Egy ritkábban használt funkciót hajlamos vagyok elfelejteni, ne azzal kelljen elcsesznem öt újratöltést, hogy nem jut eszembe mivel is kell blokkolni/guggolni/újratölteni, pedig a tutorialban egyszer megmutatták öt órával ezelőtt. :)
süti beállítások módosítása