HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Folytatnák a legsikeresebb magyar játékot

2013.03.26. 16:50 Stöki

Na, melyik a legsikeresebb magyar fejlesztésű videojáték? Neeem, nem az Imperium Galactica. Nem is az Impossible Mission II. És nem is a Stormregion valamelyik második világháborús stratégiája.

Hanem egy Sega Genesisre készült program, az Ecco the Dolphin.

Az Eccót a Novotrade (későbbi Appaloosa) fejlesztette 1992-ben. A cégnek bizonyos Ed Annunziata volt a kapcsolattartója a nyugati piacok felé, és neki volt nagy álma egy témájában környezetbarát, kicsit spirituális játék, amiben a játékos egy delfint irányít. Annunziata volt tehát a játék producere és ötletgazdája, de ha megnézzük a stáblistát, csupa magyar nevet látunk a programozóknál és a grafikusoknál, mindenekelőtt Szenttornyai Lászlóét, aki a fejlesztés vezetője volt a Novotrade-nél. Pár éve volt vele egy rövid telefonbeszélgetésem, akkor elmondta, hogy az Ecco első részéből több mint egymillió darab kelt el, vagyis nagyjából annyi, mint a két Imperium Galacticából összesen.

Annunziata most megpróbálja delfinháton meglovagolni a Kickstarter-hullámot, és The Big Blue címmel készítene egy új, az Eccóhoz hasonlító játékot, persze csak akkor, ha a tisztelt játékoskommuna összedobja rá a 665 ezer dodót. Címében nem direkt folytatás az Eccóhoz (hiszen az megvolt már Genesisen), de szellemiségében nyilván az. A projektben benne van Szenttornyai is (akit Annunziata a programozás Dr. House-ának nevez), továbbá az eredeti Ecco egyik zeneszerzője, Spencer Nielsen és egy Star Wars-filmeken is dolgozó hollywoodi lénytervező, Jon Berg.

bigblue.png

A játék lényege főleg a felfedezés lenne, illetve az élet kutatása és szárba szökkentése a Földön (ahonnan éppen kihalt az emberiség), fejtörőkkel, küldetésekkel. Minden élőlényt lehet majd irányítani a játékban, ami azért izgi, mert mindenféle tengeri szörnyetegek is lesznek a programban. Egy nagyon kezdeti demót böngészőben ki is lehet próbálni. A játék kitűzött megjelenési dátuma jövőre a Föld Napja, vagyis 2014. április 22., és Macre, Windowsra, Androidra, iOS-ra és Linuxra is megjelenne. Drukkoljunk a fejlesztőknek, és terjesszétek az igét, mert egyelőre nem áll jól a gyűjtés.

És persze muszáj idebökni a Szegasztok című játéktörténelmi jelentőségű kordokumentumot, más nevén A Műsort, Amiben A Műsorvezető Majdnem Végig Háttal Ült. A fiatal Martin osztja az észt több adáson keresztül, és végigtolja az Eccót. („Igen... itt van egy kristály... beszélek vele...”) Csodálatos az egész úgy, ahogy van.

28 komment

Címkék: magyar ecco kickstarter novotrade

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr495174008

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sallaister 2013.03.26. 17:14:59

Elkezdtem nézni Martin műsorait a SzEGAsztok ot és csodálkozom, a sok kudarc ellenére hogy-hogy nem káromkodott :D
Bár néha éreztem,mintha a hangja megingott volna :D

Mákdaráló 2013.03.26. 18:09:03

Azért nem áll ez a projekt olyan rosszul, hiszen még csak tegnap tették fel kickstarterre. :)

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2013.03.26. 18:30:25

a hatásvadász cím alapján azt hittem, hogy az elastomania lesz a játék.

wowerman 2013.03.26. 19:11:09

"És nem is a Stormregion valamelyik második vilgáháborús stratégiája." világ

Gerilgfx 2013.03.26. 19:39:04

inkább az elastomania és a terep2 a legsikeresebb magyar gamek

trazz 2013.03.26. 19:55:24

A legsikeresebb magyar game szerintem a "Dögöljön meg a szomszéd tehene is" című játék, IRL tolják több millióan. :D

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2013.03.26. 20:07:14

"...Szenttornyai is (akit Annunziata a programozás Dr. House-ának nevez)..."

Nem tudom eldönteni, hogy ezzel megdicsérte, vagy épp ellenkezőleg.

Sunsetjoy · http://retemu.blog.hu 2013.03.26. 20:30:05

Nekem a zenék voltak a kedvencek az Ecco, Ecco 2(the tides of time) és Ecco jr. játékokban. A defender of the future negyedik részhez nem volt hozzáférésem.

@manson karcsi: Amúgy amit a korabeli gamerek sikeresnek gondolnak így elsőre, az nem bizti, hogy a piacgazdaságban is sikeres :)

2013.03.26. 20:32:26

"A műsor egy nagy termékelhelyezés" warning lemaradt. Annyira édes volt a hőskor! :D

Void Bunkoid 2013.03.26. 21:31:21

Amúgy ez nagyon keménység, hogy egy TÉVÉMŰSOR, ami arról szól, hogy mutatják a képernyőt, ahogyan valaki játszik egy megadrájvval...én vhogy erre nemigen emlékszem, talán azért is, mert 1992-ben már volt egy megakemény 386-osom, és már inkább én magam játszottam. Ámbár az akkori, ugye azért még nagyrészt számítógéptelen kora kilencvenes évek nagy pótlékműsora lehetett, egy kicsit úgy érezhette magát a néző, mintha ő játszana.

Megjegyzem, a mostani néha kvikktájmíventes "renderelt kvázi-interaktív FMV" jellegű játékok már nem is annyira állnak távol attól, hogy a sok geeket visszaszokassák a konvencionális, belepofázás nélküli filmnézésre :))))

Void Bunkoid 2013.03.26. 21:36:14

Ja, és a legjobb az volt, amikor áltsuli nyolcadikban még csak béna BASIC-szöszmötölős szakkörök szintjén álló informatikaoktatás iskolai istene, a technikatanár kijavíttatta velem az egyik szakköri foglalkozáson a jegyzetemet a füzetben, hogy a "számitógép" (igen, így) szót azt RÖVID I-VEL KELL ÍRNI :)

stikasz_1 2013.03.26. 21:44:26

Én nem értek a játékfejlesztéshez, de megmondom őszintén, kicsit felszisszenek, amikor 165 millió forintnyi összeg összekalapozásáról látok hírt, amiből egyetlen átlagos játék lesz...

Gerilgfx 2013.03.26. 21:48:36

@stikasz_1: egy profi programozó havi bére fél-1 millió ft, a modellezők és grafikus bére is hasonlóan alakul - az adó, amelyet a vállalat a foglalkoztatásuk után ki kell, hogy fizessen, mégegyszer ennyi. 10 fős játékfejlesztőgárdával számolva ez kb 8 hónapra elegendő pénz.

Kylian 2013.03.26. 22:00:31

@KJ4prez: Az egész videó egy VHS felvétel, és gondolom ott volt valami a szalagon már, ami bevillan egy pillanatra :) Valóban WTF :D

dRiver 2013.03.26. 22:16:25

Minden szempontból a korának egyik szép játéka volt.

K0vasz 2013.03.26. 23:55:07

Amúgy ebben az időszakban mifelénk voltak ilyen "játékbarlangok", ahol pl. segával lehetett játszani egy órát 50 forintért :)

wowerman 2013.03.27. 01:30:00

@K0vasz: később is volt ilyen, kb 2000-ben játszottam pénzért PS-en egy Játékállomás (érted) nevű helyen

sallaister 2013.03.27. 05:55:56

Tényleg. a Terep2 vel mi a helyzet? Úgy emlékszem, az valami viszgamunkának indult, később meg valami külföldi nagyprojektben akarták felhasználni a motorját? Erről tud valaki valamit? A szerzőjét sem ismerem :-o

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2013.03.27. 11:57:24

@sallaister: a screamer 4x4 és az 1nsane hirtelen, ami eszembe jut, ami még a 4x4 jam-en kívül nagymáthé dénes deformers motorját használja.

Celtic 2013.03.27. 14:56:51

@Void Bunkoid: En sem emlekszem erre a csodara, de eleg idegesito lehetett. Minthoyg vmikor 89-90 kornyeken megvettem a c128+flopyy kombot (csak az addig anyam altal lakastakarek penzem ment ra), nem nagyon neztem en se tevemuosorokat.

De tenyleg nehez elkepzelni, hoyg azt nezzem, ahogy valaki mas jatszik, meg akkor sem, amikor nem votl sajat gepem.

Celtic 2013.03.27. 15:01:15

@Kylian: Ez meg csak-csak erhtheto, nekem akkor szalad WTF-be a ranc a homlokomon, amikor az MTV-tol par gyerekfilmet toltottem le. Najo, nem egyszeruen letotles, mert streaming video, de ugye az mplyaernek van -dumpstream opcioja, szoval ize...

Aztan miozben nezem (asszem, vmelyik Csutak-film lehetetett), par masodpercre elmegy a kep, csak hang van, de ....hmmmm...azok a hangok nem egy gyerekfilmbe valok.

Mostanaig nem tudom, hoygan lehetett, analog, radiohullamos esetben elofordulhat, hoyg mas adas keveredik be, de egy IP streaming videonal????

sallaister 2013.03.28. 05:34:11

@kakamatyi123:
@manson karcsi:

Köszönöm az információt :) Még ahogy látom a Debrecen a levelezési cím is. Kár, hogy a PC-n nem lett kiadva, így most csak iPod vagy iPhone on van a 4x4.

Adsr 2013.03.30. 11:44:59

Nálunk volt egy szállóige a műsorral kapcsolatban:
- Szegasztok parasztok, Martin nincs itt, sz..tatok!

Annyira gáz volt ez a műsor, hogy hasonló színvonalas "beköpések" születtek a hatására.

jeva72 2013.04.03. 17:51:26

azért nem szép dolog megemlíteni, h ez volt akkor az egyik legszebb játék ... és esetleg említést tenni a grafikusokról, leginkább 1ről.

jeva72 2013.04.03. 17:52:00

@jeva72: nem megemlíteni akart lenni ...
süti beállítások módosítása