HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Okosságok a játékipar legnagyobb koponyáitól

2012.07.24. 19:36 Stöki

„A Choplifter kis pixelemberkéi sokkal valódibbnak tűntek nekem, mint a Half-Life gyönyörűen renderelt karakterei.”

A fenti provokatív mondatot Will Wright, a Sim(s) játékok és a Spore alkotója mondja, majd rögtön meg is magyarázza, hogy a 8-bites ronda emberkék érzése szerint jobban passzoltak a Choplifter szintén ronda 8-bites világába. Hasonló érdekes gondolatokra bukkanhat, aki böngészi kicsit a Critical Path Projectet, és valamennyire tud angolul.

cpath.png

A projekt az Artifact Studios nevű amerikai stúdió egy készülő dokumentumfilmjét vezeti fel, lényege, hogy a játékipar neves iparági szereplői fél-egyperces videókban osztják az észt mindenféléről. Elég jó, főleg amikor nagy öregek ellentmondanak egymásnak – például az a rész, amikor Sid Meier kifejti, hogy amit a játékos hétköznapi munkának érezhet, az legyen automatizálva, pár centivel arrébb meg az Ultima-sorozat atyja, Richard Garriott mondja el, hogy a leghétköznapibb dolgokat is be kell tenni egy játék világába, mert a játékos először azokkal fog próbálkozni.

És így tovább, hallhatjuk Bushnell papát, aki elmondja, 8-biten nincs lehetőség csicsázni, csak a játékélmény számít; Jordan Mechnert, aki elmeséli, hogyan döbbent rá, hogy nagy a különbség a „Game Over” és a „The End” között; Kodzsima Hideót, aki szeretné, ha a játékban megszerzett tudás a való életben is hasznos lenne; Tim Schafert, aki azon panaszkodik, hogy a játékokban keveset lehet csak írni, mert a játékos egy háromsoros dialógust már elteker; Peter Molyneux-t, aki szerint le kell bontani a tévé üvegét a játék és a játékos között, és úgy mesélni a történetet, mint ahogy egy apa mesél saját gyerekének; John Carmackot, aki összehasonlítja az fps-eket a tps-ekkel; Ivatani Torut, akitől megtudjuk, hogy a Pac-Mant nemcsak játékként, hanem műalkotásként is tervezte, Andy Warholtól is merítve inspirációt; és így tovább, nagy nevek, nagy gondolatok, játéktörténelem és fejlesztői tanácsok, csodálatos. Egyébként lehet neveket is küldeni az alkotóknak hogy kiket akartok még látni az oldalon.

15 komment

Címkék: videó játékfejlesztés játék és művészet

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr364675756

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

powerage 2012.07.24. 21:43:54

A videók érdekesek, de az oldal dizájnere ugorhatna egy pucér csukafejest a növénytani intézet kaktuszgyűjteményébe...

Savior 2012.07.24. 21:58:51

Jó lenne egy autoplay opció, hogy lehessen munka közben is hallgatni és ne kelljen percenként ablakot váltani és indítani a következőt. Amúgy jó cucc.

zyrobs 2012.07.24. 22:12:33

@powerage: Mint webprogramozó mondom - a minimalista design nagyon tetszik, de kár hogy nincs rajta mobil nézet, és egy ilyen nulla designt szégyen úgy megkódolni hogy IE9 alatt nem megy. Pláne úgy hogy Jqueryt használ. (még tapasztalatlan fejleszőnek is max 2 nap megírni egy ilyen oldalt)

TH 2012.07.24. 23:17:58

@powerage: hmm, mi a baj a designnal?

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2012.07.25. 08:36:41

„A Choplifter kis pixelemberkéi sokkal valódibbnak tűntek nekem, mint a Half-Life gyönyörűen renderelt karakterei.”

Nem tudom eldönteni, hogy az, hogy tudom mire gondol és még azonosulni is tudok a gondolattal az jó nekem, vagy gáz.

bahahaha 2012.07.25. 08:45:04

"8-biten nincs lehetőség csicsázni, csak a játékélmény számít"

Ehhez képest a C64 bestsellere a Last Ninja sorozat volt, ami sokkal inkább a csicsáról szólt, mint a játékélményről. :)

Savior 2012.07.25. 09:43:19

@dabadab: Hát igen, de egyrészt az Atari alapítója volt, másrészt meg "Credits include: Pong", szóval sejthetjük, hogy mit jelenthet nála a "8 bit". Ha a 64 8, akkor az inkább 4, vagy 2. :)

powerage 2012.07.25. 11:15:32

@TH: Átláthatatlan, nem megy IE9 alatt, a nyilatkozó listás lekérdezésben a két alsó névnek csak a teteje látszik.

De megdizájnolták, az kétségtelen.

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2012.07.25. 11:19:31

@dabadab: Gondolom azt értette azalatt, hogy csicsa hiányában KÉNYTELENEK voltak játékélményt hegeszteni.
Ellenben mostanában ez megfordult: szép, meg hűha, aztán egyszercsak elfogy a játékélmény. Ami érthető, mivel szép játékot sokkal könnyebb készíteni - vagy inkább marketingelni - mint jót. Azt, hogy valami szép, be lehet mutatni egy videón, de a játékmenetet már sokkal problémásabb.
Lsd Minecraft vs. Crysis2

Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2012.07.25. 14:29:08

@Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer: Nem csak marketing, hanem projektvezetési szempontból is kerülendő a kreativitás. Ha egy kreatív alapokra épülő játék csúszik, nincs mit tenni. Ha egy aprólékos kidolgozásra alapozott játék csúszik, lehet még több fejlesztőt és grafikust bedobni.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2012.07.25. 14:44:55

@dabadab: ez nem igaz, ott azért kellett ügyesség is, meg a zene is akkorát adott hozzá hogy csak :)

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2012.07.25. 14:48:37

@Sam. Joe: Nem gáz, ugyanígy vagyok. Mondjuk én még idősebb is nálad, szerintem :D

paraszgyerek 2012.07.25. 20:58:45

Én azt vettem észre magamon hogy azokkal a progikkal foglalkozom legszívesebben, amikkel "gép nélkül" azaz fejben is lehet "játszani", azaz agyalni a stratégián, diplomácián, beruházáson, bármin. Persze ez nemcsak játékokra vonatkozik hanem más, alkotó jellegű tevékenységre is.

Persze van ellenpélda is - mondjuk a késélezés :-)

Bobby Newmark 2012.07.26. 12:11:19

@Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer: A Crysis sorozat FPS-nek tökéletes. Jól működő fegyverek, használható képességek, jó irányítás, hangok, fizika, grafika. Sztori olyan amilyen.

A Wolfenstein/Doom/Quake sem mondhatott el többet magáról.
süti beállítások módosítása