Van az úgy, hogy egy játék eleinte úgy multiplatform, hogy konzolos és PC-s változatot is terveznek belőle, aztán, ahogy telnek a fejlesztéssel súlyosbított napok és hetek, a kiadó egyre inkább úgy érzi, ideje lesz a "multiplatform" nyugati jelentését használni csak. Ekkor jönnek a hírek arról, hogy a játék immár csak konzolokra készül, mert (kalózkodás, megnövekedett fejlesztési idő, a változatos hardverkörnyezet okozta tesztigény, kereslet hiánya, stílusidegen irányítás, mer'nem-oszt-jónapot*).
Az Alan Wake-kel is így volt, a játékot eleinte PC-re is készítették, sőt. A 2005-ös E3-on a programot fejlesztő Remedy még azt mondta, hogy "következő generációs konzolokra, és PC-re dolgoznak", aztán ez szűkült picit, mikor a srácok 2006-ban eladták magukat az ördögnek a Microsoftra bízták a kiadói tevékenységet: az MS Xbox 360 és Microsoft Vista exkluzív címet csinált a sötétség seregeivel küzdő író kalandjaiból.
Egy darabig nyugi volt, aztán egyszercsak kiderült, hogy a Vista egy szar PC-s verzió már korántsem olyan biztos: bár négy évig szinte folyamatosan Vistán demózták, 2009-ben a Remedy elismerte, hogy az X360-as port a fontos, a Windowson futtatható változat jövője "a Microsoft kezében van". Kivételesen nem utólag vagyok okos, amikor azt mondom, hogy már ekkor lehetett tudni, mit is jelent mindez, PC-s Alan Wake-et például nem jelentett. Nem is ezzel volt a baj, számtalanszor előfordul, hogy kukába kerülnek olyan játékok, amiknek nem kellene, azonban volt három mondat, ami - ezek szerint - nemcsak szerintem volt pofátlan, ostoba és átlátszó baromság.
"Vannak játékok, amik illenek a PC bensőséges hangulatához, és vannak olyanok, amiket inkább a fotelben ülve, a nagy képernyős TV előtt jobb játszani. Arra jöttünk rá, hogy az Alan Wake akkor lehengerlő igazán, ha Xbox 360-on játsszuk, ezért arra törekedtünk, hogy Xbox 360-exkluzív címet készítsünk belőle. Mind a Microsoft, mind a Remedy nagy múltra tekint vissza a PC-s játékfejlesztésben, most leginkább arról volt szó, hogy ez a bizonyos játék a neki leginkább megfelelő platformon jelenjen meg."
Ismeretlen Microsoft-szóvivő
2010. február
Na, az elmúlt két évben történt ez-az, és akármilyen furcsa is, miután a Microsoft lemondott a jogokról, a Remedy PC-re is kiadja az Alan Wake-et, méghozzá épp a napokban (normál dobozos játék áron belepakolnak minden földi jót, a játék mellett lesz 2 DLC, poszter, egy halom matrica és képeslap, és persze zenei CD is - szerintem sem kompenzálnak a srácok). Érdekesség, hogy a most a boltokba kerülő változat nem az eredeti, PC-re szánt kód átfésült változata, hanem a korábban már megjelent X360-as játék portja. Azt azonban senki nem várhatja el a szimpatikus finn srácokból álló Remedytől, hogy ne vágjanak vissza a régi sérelmekért a gonosz öltönykéknek a Microsoftnál. A játékból származó, oldalt megtekinthető, kattintásra eredeti méretben megjelenő képen egy QR-kód van, amit beolvasva a következő üzenetet kapjuk:
"Nocsak. Kiderült, hogy akkor sem olyan rossz ez, ha nem a kanapén ülsz, miközben játszod. Ki gondolta volna!"
*A nem kívánt rész törlendő.
(forrás: ComputerandVideogames.com)
Az utolsó 100 komment: