HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

"Nyasgem, Microsoft!"

2012.02.17. 16:11 miguel_

Van az úgy, hogy egy játék eleinte úgy multiplatform, hogy konzolos és PC-s változatot is terveznek belőle, aztán, ahogy telnek a fejlesztéssel súlyosbított napok és hetek, a kiadó egyre inkább úgy érzi, ideje lesz a "multiplatform" nyugati jelentését használni csak. Ekkor jönnek a hírek arról, hogy a játék immár csak konzolokra készül, mert (kalózkodás, megnövekedett fejlesztési idő, a változatos hardverkörnyezet okozta tesztigény, kereslet hiánya, stílusidegen irányítás, mer'nem-oszt-jónapot*).

Az Alan Wake-kel is így volt, a játékot eleinte PC-re is készítették, sőt. A 2005-ös E3-on a programot fejlesztő Remedy még azt mondta, hogy "következő generációs konzolokra, és PC-re dolgoznak", aztán ez szűkült picit, mikor a srácok 2006-ban eladták magukat az ördögnek a Microsoftra bízták a kiadói tevékenységet: az MS Xbox 360 és Microsoft Vista exkluzív címet csinált a sötétség seregeivel küzdő író kalandjaiból.

Egy darabig nyugi volt, aztán egyszercsak kiderült, hogy a Vista egy szar PC-s verzió már korántsem olyan biztos: bár négy évig szinte folyamatosan Vistán demózták, 2009-ben a Remedy elismerte, hogy az X360-as port a fontos, a Windowson futtatható változat jövője "a Microsoft kezében van". Kivételesen nem utólag vagyok okos, amikor azt mondom, hogy már ekkor lehetett tudni, mit is jelent mindez, PC-s Alan Wake-et például nem jelentett. Nem is ezzel volt a baj, számtalanszor előfordul, hogy kukába kerülnek olyan játékok, amiknek nem kellene, azonban volt három mondat, ami - ezek szerint - nemcsak szerintem volt pofátlan, ostoba és átlátszó baromság. 

"Vannak játékok, amik illenek a PC bensőséges hangulatához, és vannak olyanok, amiket inkább a fotelben ülve, a nagy képernyős TV előtt jobb játszani. Arra jöttünk rá, hogy az Alan Wake akkor lehengerlő igazán, ha Xbox 360-on játsszuk, ezért arra törekedtünk, hogy Xbox 360-exkluzív címet készítsünk belőle. Mind a Microsoft, mind a Remedy nagy múltra tekint vissza a PC-s játékfejlesztésben, most leginkább arról volt szó, hogy ez a bizonyos játék a neki leginkább megfelelő platformon jelenjen meg."

Ismeretlen Microsoft-szóvivő
2010. február

Na, az elmúlt két évben történt ez-az, és akármilyen furcsa is, miután a Microsoft lemondott a jogokról, a Remedy PC-re is kiadja az Alan Wake-et, méghozzá épp a napokban (normál dobozos játék áron belepakolnak minden földi jót, a játék mellett lesz 2 DLC, poszter, egy halom matrica és képeslap, és persze zenei CD is - szerintem sem kompenzálnak a srácok). Érdekesség, hogy a most a boltokba kerülő változat nem az eredeti, PC-re szánt kód átfésült változata, hanem a korábban már megjelent X360-as játék portja. Azt azonban senki nem várhatja el a szimpatikus finn srácokból álló Remedytől, hogy ne vágjanak vissza a régi sérelmekért a gonosz öltönykéknek a Microsoftnál. A játékból származó, oldalt megtekinthető, kattintásra eredeti méretben megjelenő képen egy QR-kód van, amit beolvasva a következő üzenetet kapjuk: 

"Nocsak. Kiderült, hogy akkor sem olyan rossz ez, ha nem a kanapén ülsz, miközben játszod. Ki gondolta volna!"

 

*A nem kívánt rész törlendő.

 

(forrás: ComputerandVideogames.com)

209 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr984124097

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

moli 2012.02.18. 10:16:15

@bucbuc: ugy irta: "be lett vésve a padló alá". nem melle. en pl lakasfelujitaskor a falba vestem be a kabeleket sajatkezuleg, de az 230-as volt, aminek a szabvanya ritkabban valtozik.. nekem az adatkabelek (utp, telefon, koax) a plafon alatt vegig felragasztott kabelcsatornaban futnak.

Bobby Newmark 2012.02.18. 11:02:25

@Pitypalatty úrfi: Hatvanazerből összerakok neked egy olyan gépet, ami tud annyit, mint egy XBOX360. Ez tuti. Tekintve hogy a mostani gépem a most januárban lecserélt videokártyámmal kb annyit ér, és most is csak a Battlefield3 miatt vettem bele a kártyát, egyébként a konzolportok jól mentek a régivel is. Azt a gépet 2008-ban vettem 120ezerért.

Ja, csak nem kell a gép előtt ülni, hogy használd. Ugyanúgy csinálhatsz egy PC-ből kontrolleres fotelgépet, mint ami a konzol. De akár említhetem a Windows Media Centert, ami meg házimozit csinál a PC-ből, és távirányítóval kezelheted fotelból vagy ágyból. Csak a távirányító kell hozzá, Win7-ben alapból benne van a WMC. Vagy, igen, ülhetsz asztalnál is, billentyűzettel és egérrel. Ami szintén nem feltétlen görnyedés, csak kell egy kényelmes szék.

Dester 2012.02.18. 11:09:23

@bucbuc: végre nem vagyok egyedül a véleményemmel. SC2 rajongó vagyok én is, és megvallom őszintén, jobban szeretem a 17"-os monitoron játszani, mint a 32"-os tévén fullHD-ban.

A TV a "konzolos" cuccoknak van, pl. a Skyrimet azzal játszom, XBOX360 kontrollerrel. Az autós játékokat is. Így a kecske is jóllakik, a káposzta is megmarad. De szerintem ezt már leírtam vagy 5 posztnál. :)

Bobby Newmark 2012.02.18. 11:29:31

@(त्वष्टृ): Nem, azért esik egymásnak a két tábor, mert a konzolosok magas lóról hülyeségeket beszélnek, semmi másért.
A konzolexkluzívokat nyugodtan kenjék a hajukra, még nem volt olyan játék, amit sajnáltam volna, hogy nem jött PCre.

Bobby Newmark 2012.02.18. 11:35:17

@Cifu78: Ne viccelj már, ha valami, akkor egy repülőgép szimulátor az, amihez csak igazán kell egy billentyűzet! A legutóbbi, amivel játszottam (talán Jane's F-15,de lehet, hogy a B17), az kiosztotta a teljes billentyűzetet, aztán alttal is, kontrollal is, meg még bónuszként egy pár billentyű kontrol+alttal...

Az tény, hogy kell hozzá joystick IS.

JohnHenry 2012.02.18. 12:08:29

ez a vonalkódos dolog csak nekem tűnik gyerekesnek?

a pc vs konzol témához: a "pc mindenre jó" pártiak ne felejtsék el, hogy akármilyen hihetetlennek is tűnik, de még mindig sokan vannak, akik otthon semmire nem tudnának használni egy pc-t.

Bobby Newmark 2012.02.18. 12:16:24

@JohnHenry: Jó, de ez ne a PC hibája legyen már...

Pitypalatty úrfi · http://proletarokkozt.blog.hu 2012.02.18. 12:21:28

@Cifu78: Jó, én meg ötvenhatért vettem három éve, és azóta sincs vele gond. A PC-re többet szoktam költeni, pedig még csak játszani sem szoktam rajta (oké, Civilization néha befigyel). A kinectet meg ugye különösen érdekes dolog beleszámolni, mert az PC-hez nincs.

Szóval én kb. 55 000 -et költöttem rá, plusz a játékok. Ezek szerint lehet 200-at is, ha valakinek épp ahhoz van kedve.

Pitypalatty úrfi · http://proletarokkozt.blog.hu 2012.02.18. 12:22:47

@bucbuc: "Hogy neked elég a béna irányítás"

Milyen béna irányítás? Ez teljesen szubjektív, hogy kinek mi áll kézre. Nekem a kontroller, neked az egér. Ne magyarázd már meg, hogy kinek mi a jó.

Pitypalatty úrfi · http://proletarokkozt.blog.hu 2012.02.18. 12:24:09

@Bobby Newmark: "Tekintve hogy a mostani gépem a most januárban lecserélt videokártyámmal kb annyit ér, és most is csak a Battlefield3 miatt vettem bele a kártyát"

Na pont erről beszélek.

Bobby Newmark 2012.02.18. 12:33:05

@Pitypalatty úrfi: Nem, kurvára nem erről beszéltél. 4 év alatt egy videokártya nem a "méregdrága" kategória, meg egyáltalán nem "folyamatos fejlesztgetés".

Pitypalatty úrfi · http://proletarokkozt.blog.hu 2012.02.18. 12:47:35

@Bobby Newmark: Most megnéztem, elméletileg ha max grfikán akarod játszani a BF hármat, az egy hatvanezres videokártya lesz.

De ne legyünk igazságtalanok, a max grafika jobb, mint az xboxos. Akkor mondjuk azt, hogy negyvenezerért már kicsit visszafogott grafikával is elmegy.

Persze attól még a tény marad, hogy ha lehet hinni ennek a cikknek, akkor ~60-at költöttél, hogy jól menjen a Battlefield (a kördiagram is beszédes amúgy) www.gamersnexus.net/news-pc/612-players-dont-meet-bf3-recommended-spec

De amúgy egy Windows 7 eleve harmincezer, tehát érdekelne hogy hoztad ki hatvanból a gépet.

Viszont most mennem kell, nem fogok egész nap itt veled vitatkozni.

Donum 2012.02.18. 13:17:58

A konzolok ára tényleg egy érv? Újonnan (amikor a konzolosok 60-70% cseréli) többe kerül, mintha 4 évente kicserélek egy egész PC-t. Amit mellesleg rohadtul nem kell. 3 éve nem nyúltam a géphez, 130k-ból raktam össze, a mai napig elfut rajta minden maximumra állítva.

Az meg nyílt titok, hogy ilyen árak mellett is 30-40% veszteséggel árulják a gépeket, mert tudják, hogy a játékokon és a fél évente megjelenő ilyen-olyan kontroller kiegészítő szarokon simán vissza hozzák az árát.

Arról már ne is beszéljünk, hogy biztos nem a konzolról pötyögitek be ezt a sok baromságot ide, szóval nyugodtan adjatok hozzá még 50-100k-t amiből a PC-t vagy laptopot vettétek, mert bizony az is járulékos kiadás ha úgy vesszük.

Vannak érvek a konzol mellett, de az ár nem lesz az sosem, hiába erőlködtök.

Malachi 2012.02.18. 13:29:05

@Pitypalatty úrfi: az elméleti max a felbontástól is függ, én tapasztalatból annyit tudok mondani, hogy az én Giga560OC-m 1920*1080-ban a világon mindent maxra húzva is bőven játszható fps szintet produkál BF3 alatt. 42 ezer volt, tavaly nyáron, mikor megvettem.

fogadd el, hogy az, aki nem vérpisti, az okosan, könnyedén meg tudja oldani, hogy ugyanannyit költsön adott idő alatt a PC-s játékélményre, mint egy konzolos ugyanannyi idő alatt az ő konzolos játékélményére.

gondold végig logikusan, a konzolgyártók se hülyék. meg a konzolos kiadók. egészen biztos vagyok benne, hogy ugyanazt a bevételt célozzák/fő, mint a hardvercégek meg a csak PC-re fejlesztők - ha vannak még olyanok egyáltalán.

anyagilag egyik se éri meg jobban. ez nem érv. érv lehet a fogyasztás, a zaj, a helyigény, a praktikum, ilyesmik. de az anyagi vonzat, az nem.

Darkosia 2012.02.18. 13:52:25

@Pitypalatty úrfi:
Amikor az árakat latolgatod, azt azért tendenciózusan kifelejted, hogy ok, te 55K-t költöttél a konzolodra, de attól még szükséged van mellette számítógépre is. Még ha nem is olyanra, mint amit egyébként játékokhoz használnál.
Tehát itt az árak összehasonlításakor nem számítógép vs. konzol, hanem számítógép vs. konzol+számítógép viszonylatban kell számolni.

A többi plusz-mínusz költséget meg a többen már kirészletezték.

B-rocker (törölt) 2012.02.18. 13:57:13

Szerintem jobb konzolon bazi nagy TV játszani.
A számítógép munkára való.

Bobby Newmark 2012.02.18. 13:58:29

@Pitypalatty úrfi: Elmondanám, hogy a 8800GT-men, amit lecseréltem, is elfutott a BF játszható módon és nagyobb felbontásban, mint konzolon. Csak lecseréltem, hogy jobb legyen.

De pont ezen látszik gyönyörűen, hogy mennyire le vannak maradva a konzolok. A BF kihasználja és igényli a mai hardvert, de egy csomó pléjernek nincs ilyen gépe, mert eddig nem volt rá szükség, a konzolátiratokat röhögve lenyeli keresztbe egy mainál jóval gyengébb PC is.

Lol, windowst venni. Ne röhögtesd már ki magad!

Bobby Newmark 2012.02.18. 14:00:25

@B-rocker: Mármint munkára is alkalmas.

Ethar 2012.02.18. 14:30:49

@Pitypalatty úrfi: játssz Diablo 3-at konzolon. :P
Ennyit erről az egész vitáról. Kvára nem jobb a konzol, mint a PC és a PC sem jobb a konzoloknál. Más a kettő. El kell fogadni, hogy másnak más tetszik. Miért olyan nehéz ezt nekünk magyaroknak?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.02.18. 15:11:45

@Pitypalatty úrfi: Az én gépem 5 éves, és teljesen megfelel, ez idő alatt 2x1Gb RAM-ot vettem bele, meg cseréltem videokártyát, mert megdeglett. Ez majdnem 10000Ft volt összesen.
Ja, viszont egyáltalán nem játszok. Se időm, se ingerenciám.

multi84 2012.02.18. 15:19:46

nem sokáig bírtam olvasni ezt a sok ***** a legjobb érvnél hagytam abba...

Mivan ha valaki filmet akar nézni míg te konzolon játszol. Veszel egy másik tv-t, monitort? Muhahahahhahahhaa

Miért mi van ha sz.gépen játszol és valaki netezni akar közben? hmmmmm ugyan az basszus veszel egy másik sz.gépet/laptopot tabletet bármi mást

aztaleborultkurvaéletbeezvoltámanagyérv

TH 2012.02.18. 15:35:14

@Pitypalatty úrfi: van itthon XBOX és PC is...a játékokat 90%ban a notebookom előtt játszom egy 15 colos kijelző előtt "görnyedve". Egyszerűen jobb játékok és jobban irányítható játékok vannak PCre, ezt nekem a konzol még a lényegesen gyengébb hardverével sem képes pótolni. :)

Friss A. (törölt) · http://egypercsincs.blog.hu/ 2012.02.18. 17:21:15

A konzol luxus kiadás, hiszen játszani nem muszáj. PC viszont kell, email, internet, word, excel -- ezekre gyakorlatilag ma mindenkinek szüksége van, foglalkozzon is akármivel. Ilyen szempontból eleve hülyeség a konzol olcsóbb, mint a pécé érvelés. Olcsóbb persze, ha van faternak egy gépe, én pedig veszek egy flashelt boxot, amire lewarezolom a fél netet. Én viszont nem az árak miatt konzolozok, hanem műfajok, címek és az "életérzés" miatt. Bármily meglepő, engem tényleg picit sem izgat az SC2, sem a többi Blizzard cucc. Ezek számomra kattintás bajnokságok. Ellenben a Zelda, Super Mario Galaxy, Yakuza sorozat, Metal Gear sorozat, Persona, Final Fantasy, Xenoblade, Lost Odyssey olyan játékok, amiket én véteknek tartottam volna, ha kihagyok. Így volt az előző generációban, így van most is. Azt sajnálom, hogy a két platform között kezd eltűnni a különbség, de ez nekünk, konzolosoknak sem jó. Szerintetek elkonzolosodnak a játékok, szerintünk elpécésednek. Olyan szempontból védhető mind a két álláspont, hogy sok, mainstream cím jön ki pécére és konzolra egyaránt, és mivel sokaknak akarnak megfelelni, nem felelnek meg senkinek sem tulajdonképpen. De ez a megnövekedett fejlesztési költségek hibája, nem pedig a csúnya mikrofosé. Hogy a pécére fejlesztés önmagában miért nem éri meg, arra elég megnézni a fogyásokat. A fejlesztők minden marketing boszorkánykodás ellenére sem elkötelezettek egyik platform felé sem. A fogyás, és a profit felé vannak elkötelezve. Mi is így lennénk ezzel a helyükben. Ezt talán nehéz azoknak felfogni, akik röhögnek azon, ha valaki a Windowst megvásárolja (azért többtízezres graf kártyára, gondolom, futotta).

Bobby Newmark 2012.02.18. 17:39:07

@multi84: Hát ez kábé olyan, mint a "windowst is kell venni". Ja, mert a konzol mellé vett laptopra nem kell? :P (Egy átlag vérpisti konzolosból egy önállóan elkövetett windows-installt nem nézek ki, nemhogy egy linuxot, úgyhogy azt a lehetőséget most hagyjuk.)

moli 2012.02.18. 19:25:49

@Bobby Newmark: ma mar egy linuxot konnyebb installalni, mint egy windows-t.
(talan elvisszuk windows vs linux iranyba ezt a szar vitat?)

Bobby Newmark 2012.02.18. 20:12:21

@moli: Azon nem nagyon van mit vitatkozni, a Linux szimplán nem alternatíva egy gémernek.

moli 2012.02.18. 20:15:04

@Bobby Newmark: de egy konzolosnak pc-re igen. ugy mar kijon 60000-bol a geped, vagy mit irtal.

Cifu78 2012.02.18. 20:58:21

@(त्वष्टृ): "Az a konzolos repülőszimulátor az olyan is! "

Especiel én nem írtam konzolos rep.szimről, csak arra az állításra reagáltam, hogy komoly játékokhoz billentyűzet kell. Nem kell. Lo-MAC vagy M$ Flight Sim is simán elvan billentyűzet nélkül, megfelelő controller settel. :)

@bucbuc: Mélyen tisztelt TROLL úr, legalább kommenteljen következetesen, ha egyszer leírja, hogy "A konzolon csak játszani lehet", majd mikor erre szembesítem a ténnyel, hogy csacskaságot állít, hirtelen fordít egyet a köppönyegen, és közli, hogy nem akar. Amúgy 1080p-s filmet tudsz nézni rajta, megsúgom...

@Bobby Newmark: Nyilván olcsóbb egy egyszerű Joy + Bill. párosítás, mint egy X52 Pro plusz pedálok, de utóbbival billentyűzet és egér nélkül is játszhatsz. Mégpedig a fent említett, elég decens kis játékokat...

@Pitypalatty úrfi: Sőt, a Wii még olcsóbb is, az akkor sokkal jobb vétel? De még a PS2-re is jönnek ki játékok, tehát az még jobb, nem?

Felhoztad érvként, hogy 60e Ft a konzol. Én meg mondom, hogy az életciklusa alatt nem 60e Ft az a konzol.

Persze lehet szigorú szabályokat felállítani, hogy csak akkor veszel konzolt, amikor már lement az ára (sőt, akkor már legyen használtan!), meg hasonló trükköket bevetni, hogy a végén megveregesd a saját vállad, igen, neked volt igazad. :)

BTW, lehet, hogy újat mondok, de PC-re sok-sok éve van például TrackIR, ami a fejmozgást követi, és azért van támogatottsága. Ja, és a Kinect jön PC-re is...

www.pcgamer.com/2012/01/13/kinect-on-pc-more-expensive-less-useful-still-exciting/

Cifu78 2012.02.18. 21:10:58

@Pitypalatty úrfi: "De amúgy egy Windows 7 eleve harmincezer, tehát érdekelne hogy hoztad ki hatvanból a gépet."

Tehát a Windows árát beleszámolod egy számítógép árába, de a Windows Live! Gold árát (amire fent utaltam) nem számolod bele egy Box árába. Ahogy a drágább játékok árának megemlítésére sem reagáltál.

Valahogy megértem, hogy nem is akarsz vitatkozni, miután eléggé egyoldalúan kezeled a "vitát"... :)

A_G_A 2012.02.19. 07:24:30

@NoP: Nem tudod elvinni ebbe az irányba, mert rajtam kívül még még kb. három linuxos gamer-ről tudok.

taleskenis 2012.02.19. 14:47:15

@MrEd:

"Be kellene látnia mindenkinek, hogy az emberek azt, azon, annyiszor, akkor és azzal játszanak, amit, amin, ahányszor, amikor és amivel csak akarnak."

Ha igaz lenne,
Akkor vita sem lenne,
De sajnos nem az.

ZoldAsz 2012.02.20. 10:18:54

@Pitypalatty úrfi:
Hagyjad, nem értik, hülyék az emberek mind. Csomó olyan baromról tudok, aki pl. Astrával jár, pedig a Niva mennyivel jobb terepre, és ráadásul olcsóbb is.
Mindenesetre ilyen hatékony flame-generálást rég láttam.

A játékban a QR-kód pedig tetszik.

TH 2012.02.20. 12:00:14

@taleskenis: mármint a mondat melyik része nem igaz? :D

taleskenis 2012.02.20. 12:29:10

@TH: A "mondat" része. :D

TH 2012.02.20. 12:30:01

@taleskenis: tehát az embereknek valaki megszabja, hogy mivel, mikor, mennyit, milyen platformon játszon? össze vagyok zavarodva. :D

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2012.02.20. 12:47:42

Miért VESZNEK meg konkrétan tizedannyit egy játékból PC-re, mint konzolra? PC-je aztán tényleg mindenkinek van otthon, a számok alapján pont, hogy tízszer annyit kéne az ilyen játékokból eladni, mint konzolosokból összesen.

A PC természetesen kizárólag a warez miatt népszerű mint játékplatform. Mindenki tudja ezt, azok is, akik olyan nagy hévvel állnak ki mellette.

A PC-s játékokat egyelőre az menti meg, hogy XBOX és PC között _viszonylag_ egyszerű portolni, párszázezer dollárt még beleölnek a kiadók, annyi azért még visszajön a siralmas eladásokból. De amint ez nem így lesz, a PC-nek, mint játékplatformnak lőttek.
Marad a Farmville meg az MMO-k. Meg a Blizzard, de már ők sem sokáig.

DrBala 2012.02.20. 13:47:39

@Bobby Newmark: "...hanem mert Warhammer40k fanatikus vagyok, a szart is bekanalazom, ha szpészmarín sisakban tálalják..."

Köszönöm azt a fél percet, amit ezen sorok okoztak.
Régen nevettem ekkorát :D

Dudi 2012.02.20. 14:22:43

Érdekesek a jelenségek itten :)

PC. Miért? Leírták. Ettől függetlenül van egy Wii-m (pontosabban nyertem). Arra már most többet költöttem, mint a PC-mre:
3 kontroller + 3 nunchuk + 4 MotionPlus + RGB kábel projektorhoz + Akkuszet (2x8 db, mert ebből már egy galériát kukára vágtunk) + töltő + 5 játék (Raving Rabbids TV Party, Mario Cart + 3 műanyag kormány, Force Unleashed, DJ Hero 1,2 Settel).

Megjegyzem, hogy Wii-vel alig játszok, csupán társasági összejövetelekre viszem. És mégis megérte, holott PC-vel szinte napi szinten nyomulok - most pl. Heroes 6-tal.

Szóval, ha egyedül játszok, akkor PC. Ha haverokkal (és most nem netes játékokról an szó), akkor egyértelműen Wii. Xbox és PS3 meg nem fog szóba jönni, főleg, mert csak 1-2 játék tetszik rajtuk (pl. Final Fantasy sorozat, vagy a Guitar Heroes és társai)

Jah, és egy érdekes jövőbelátásom: mindettől függetlenül a PC (mint asztali számítógép) 10-15 éven belül ki fog halni - az egérrel együtt. Ezt archiváljátok le, és megnézzük 2025 körül :)

SnakeHB 2012.02.20. 16:14:58

@Friss A.: +1

Én is inkább konzolon játszom a mai játékokat. Persze kell egy noti is, de az van céges, ami persze nem gamer kategória, de retrora tökéletes, amúgy is van pár cím, ami anno kimaradt, és most bepótlom (jelenleg a Sanitarium fut).

Valaki megemlítette, hogy a konzolosok mennyi stílusról lemaradnak (mint pl. RTS), de a PC-re hiánycikkek a JRPG, a verekedős (a legutóbbi 5-6 MK pl.), a TPS-ek nagy része (pl. Uncharted, GoW) és ha már itt tartunk a casual játékok.

Engem pl. rohadtul nem köt le az RTS és az FPS műfaj 99%, valamint a hack'n'slash 100%-a.
Emlékszem anno a Duna Plaza-ban volt kirakva egy PC, amin ki lehetett próbálni a Diablo-t (az elsőt), haverral nyomkodtuk 5 percig, majd még az ínhüvelygyulladáson innen megkérdeztük a "host" csókat, hogy akkor ez megy -e végig.
Én értem, és tisztelem, hogy valakinek ez a nonpluszultra játékélmény, de nekem meg más az (konzol, kalandjátékok, stb.).

A másik meg az, hogy az FPS már a csapból folyik olyan szinten hogy szénné szkriptelt és/vagy multiplayer FPS-sé aláznak olyan régi nagy neveket, mint a Syndicate, vagy az X-com, pedig egy modern remake mennyivel jobban dobogtatná a - nem mellesleg keresőképes - 30-as korosztály szívét (a nosztalgiafaktor is mérhető kétszer áthúzott S betűben...). A Heroes és a StarCraft új részeit is csak az mentette meg eme csúfos végtől, hogy második PCs slágerműfaj az RTS.
Bezzeg a kalandjátékpiac porzik, mint a Kalahári...

Jaqen 2012.02.20. 19:04:15

Már megint megy a faszverés a kedvenc platformra? Komolyan gyerekek, nem mindegy, hogy min játszik az ember? Gamerek vagyunk, tartsunk össze, és utáljuk a Kinectet. Az tényleg egy szar.

Bobby Newmark 2012.02.20. 23:44:46

@SnakeHB: Lesz idén X-COM (illetve UFO inkább) remake, Sid Meieréktől. Meg ugye ott van a sok elcseszett próbálkozás Afterakármik, meg az Extraterrestrials, aminek szintén idén lesz második része. Szal talán UFOból el vagyunk látva, amellett egy FPS ami csak címében X-COM amúgy is, szerintem elfér.

Syndicatenek fogok adni egy esélyt, hiába sok az FPS, kevés az igazi cyberpunk témájú. És hátha az is úgy jár, mint az UFO, hogy valamelyik fejlesztőbandának/kiadónak eszébe jut, hogy egy remake sem árthat...

Kalandjátékokat relatíve sokáig hanyagoltam, DOTT magasságában hagytam őket abba, de most nemrég rámjött a kalandozhatnék, és meglepődve tapasztaltam, hogy azért léteznek point'n'click játékok mostanában is, még ha nem is sok. Lost Horizon nagyon aranyos kis játék volt, a Secret Files sorozatra még nem volt időm, de ugyanazok csinálták, szerintem azzal sem lehet nagy gond.

algi 2012.02.21. 04:07:47

@Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer: Kíváncsi leszek arra a világra, amikor azok az emberek, akiknek amúgy is lenne PC-jük, nem tudnak játszani semmit, mert nem adnak ki játékokat PC-re, úgyhogy kénytelenek játékgépet venni a nagyszobába. Akkor majd indítok egy játékkiadót, és kizárólag PC-re fogok kiadni játékokat, két Ft-ért fogom adni darabját, és csilliárdos leszek.

V · http://www.youtube.com/user/SpaceNinja88 2012.02.21. 09:11:23

Azért az is durva, hogy a Halo-t mennyire letompították PC-n. Az első rész még oké volt, a másodikon már érződött a lusta portolás valamennyire, a harmadikat már meg se csinálták!

SnakeHB 2012.02.21. 09:39:14

@Bobby Newmark:

Szerintem az Apocalypse utáni UFO/X-COM-kat ne emlegessük... de Sid Meier-ben még bízom, ő eddig nem nagyon adott ki szart a kezei közül. :)

Igazi cyberpunk FPS-nek ott van a Deus Ex (jó, tudom az RPG is), ami legalább műfajban hű maradt önmagához. OK, egy fecske nem csinál nyarat, de akkor is minek kellett a Syndicate nevet meggyalázni? Ki lehetne hozni más néven. Ja, hogy akkor egy ismeretlen tucatefpées lenne, amire a mai (COD, BF, WTF) dömpingben senki sem lenne kíváncsi? Ehelyett odatűzik a dobozra a legendaértékű nevet (még csak nincs is számozás, vagy alcím, vagy vmi, hogy ez egy spin-off, nem), mintha remake lenne, pedig egy nagy túrórudit!
Előre látom, hogy majd kap egy mediocore rating-et, és 1 hónap alatt a süllyesztőben lesz, a vérző szívű rajongók, meg elindítják dosbox-ot, és jobb híján nosztalgiáznak egyet.

Ennyi erővel (ha már kalandjátékokról esett szó), kihozhatnák a Full Throttle-t, mondjuk, ...hmm, mi is divat jelenleg? Á, igen, szóval... FPS verzióban, aminek az a lényege, hogy egy motorosrokker csókával versz/lősz rivális bandatagokat. Hogy valami köze is legyen a régi játékhoz, legyen cell shading grafika, meg vehicular combat részek benne, majd a sajtóreferens bizonygassa (fenti MS módra), hogy ez így lesz a legfaszább, így felel meg a modern kor követelményeinek, blabla, bullshit. :)

A legutóbbi kalandjáték, ami nagyon megfogott a Gemini Rue volt. Retró stílus, jó, fordulatos sztori, abszolót bizonyította, hogy a kalandjáték nem halott. Nem bírtam letenni, amíg végig nem nyomtam. Ilyet még-MÉG! :)

Bobby Newmark 2012.02.21. 11:18:13

@SnakeHB: Igen, ott a Deus Ex. Ez, ha jól számolom egy darab játék.

Nem érzem meggyalázásnak a dolgot. Jobb lenne, ha többet soha semmi nem készülne ezen a néven? Miért?
A Syndicate mindig is akciójáték volt, csak felülnézetben, némi stratégiai erőforrás-menedzsmenttel a pályák közt. Na persze ez utóbbi hiányozni fog, de őszintén maguk a küldetések a klasszikus részekben sem voltak olyan rettentő összetettek. Menj oda, öld meg/szedd össze/persuadertron, gyere ki. Ezzel a mondattal kb a küldetések háromnegyedét le is írtam... Ez szerintem elmegy FPSben is, ha látványos, akkor főleg.
Arra meg ne vegyél mérget, hogy olyan rettentő szar lesz. A Starbreeze érti a dolgát. Mindenféle előzetes hírverés és hype nélkül kidobta anno a Riddick-játékot, ami akkorát szólt, hogy majd' levitte a fejünket, az utóbbi néhány év egyik legjobb FPSe.

Ezt a Gemini Rue-t majd megnézem.
A The Dig-et nemrég pótoltam be, az volt ilyen, hogy teljesen magával ragadott.

Bobby Newmark 2012.02.21. 11:24:06

@SnakeHB: Ja, Sid Meier. A Civ5 lett olyan, hogy megvettem, aztán félreraktam, hogy majd, majd, majd, ha rendberakják és játszható lesz.
Azóta is várom, eltelt másfél év, kijött megszámlálhatatlan DLC, de maga a játék ugyanolyan szar, mint kiadáskor. A multiplayer lobbikban a legminimálisabban szükséges információ sincs ott, és ez az egyetlen apróság teljesen tönkrekúrja az egészet. Az emberek ki-be lépkednek, mint az őrült a lobbikból, mert ahhoz, hogy megnézzék milyenek a meccs beállításai, be kell lépniük. Aztán nem tetszik nekik, és kilépnek. És még csak hibáztatni sem tudom őket, mert a rendszer szar.
Az meg már csak hab a tortán, hogy 2 embernél többnél nem lehet nagyobb mapokon játszani, mert már az első kör sem indul el, szinkronhibával szétesik az egész a francba.

Száz szónak is egy a vége: sajnos én már találkoztam szeméttel Sid Meiertől. :(

SnakeHB 2012.02.21. 12:50:12

@Bobby Newmark:
Hát, ahogy a vak is mondta, majd meglássuk. :)

Lehet, nem volt túl bonyolult (de a kornak megfelelt), azon lehet csiszolni, ám ugyanezt el lehet mondani a Diabloról. Menj oda/hozd el/ölj meg mindenkit útközben és klikkojjá ezerrel!
De azért mégis népinemzeti forradalom tört volna ki, ha FPS-t csinálnak belőle. A Blizzard HQ az MTV székház sorsára jutna... :)

Hát, töredelmesen bevallom, a Riddick játékkal nem foglalkoztam, mert a filmadaptációk/spin-offok nálam mindig periférián vannak, mert 99%-ban fos kategóriájúak. Majd lehet, benézem magamnak, és akkor a filmeket is előszedem, mert azok jók voltak. :)

A Dig az rohadt jó, az a baj, hogy anno szinte csak kalandot játszottunk haverokkal (akkoriban nem volt netünk így ment a telefon, hogy mit hogyan kell megoldani). Az összes LucasArts alap. Kár, hogy nem gyártanak több kalandot.

A Gemini Rue engem a Beneath a Steel Sky-ra emlékeztetett, ami szintén az egyik kedvencem. Még a pixeles grafikát is "megtartották", és a vicces az, hogy független játékról van szó, nem egy nagy költségvetésűről.

Bobby Newmark 2012.02.21. 13:14:54

@SnakeHB: Na jó, Diablót kár is volt felhoznod példának. Szerintem az a játéktörténelem egyik legjobban túlhypeolt, leginkább körülrajongott, szar játéka. Primitív, repetitív, elmondhatatlanul unalmas, hulladék. Multiban, főleg koopban szinte bármilyen szarral el tudok játszani, a Diablo2 volt az, ami mellől felálltam LANon Act3 elején, és eldöntöttem, hogy a büdös életbe többet soha, meg hogy ezek után háromszor is megnézem, hogy mi jön a Blizzardtól (és azóta sem volt tőlük semmi, amit legalább egy minimális szinten értékelni tudtam volna).

Mondjuk aztán még ezt is überelték a WoW-val, letaszította a Diablo2-t az igen kétes értékű "trónról". Gyakorlatilag az lett az FPS Diablo, csak nem FPS, hanem TPS nézetű és MMO. De a Diablo összes negatív tulajdonságát örökölte, és felcsavarta 11-ig.

Na bocs, ez kikívánkozott. Szigorúan saját _vélemény_, nem kell vele egyetérteni, és nem lehet meggyőzni arról, hogy nem így van.

Riddick játék csillagos ötös lett. Vin Diesel szinkronizálta, ami már megadja az alaphangulatot, de mellette teljes mértékben hozza a film hangulatát, és játéktechnikailag is villant olyanokat, hogy sok fejlesztő tanulhatna belőle. Ha megnézed, akkor az újabb változatát szerezd be, a Butcher Bay+Dark Athena-t, az az első rész felújítva, plusz a második.

Dig hozzám nem jutott el, az CD-s játék, és amikor új volt, akkor nem volt még CDolvasóm sem... Lucasartséktól meg lelépett már régen az összes programozó/dizájner/író, aki ezekhez értett, nem?

BaSS is kimaradt. :P 8-9. képernyőnél(első helyszínről kijutva az utcára) rendre lefagyott, amikor próbálkoztam vele, pedig nem egyszer álltam neki. :( Majd egyszer arra is sor kerül.

A Deep Silver játékai, amiket fentebb említettem, 3D-sek, nem retro téma, de szerintem nagyon hozzák a hangulatot. A Lost Horizon teljesen Indiana Jones. Kicsit talán könnyű volt, de az néha nem is baj. Helyenként azért vannak ezekben olyan puzzle-k, még a régi nagy klasszikusokban is, hogy azért a jó édes anyukáját annak, aki kitalálta, épeszű ember nem jön rá logikával soha. (pl a Dig-ben van az idegen abc-t tartalmazó kőtábla, amit egyetlen, teljesen véletlenszerű képernyőn a havercsajnak adva megnyitja a továbbjutást, mindenhol máshol meg "mi a francot csináljak ezzel?" választ eredményez)

kukatr 2012.02.21. 15:14:59

@SnakeHB:
@Bobby Newmark:
Hát ha már kalandjáték, akkor The book of unwritten tales, Hector: Badge of carnage. Mostaniak, és jók.

KJ4prez 2012.02.21. 15:27:33

@Bobby Newmark: diabloval és wowval kapcsolatban maximálisan egyetértünk. szóról szóra.

SnakeHB 2012.02.21. 15:45:10

@Bobby Newmark:

Nah végre! Hála istennek, nem én vagyok az egyetlen "szentségtörő", aki szerint a Diablo egy kalap kula játékélmény terén. Amúgy nekem az egész hekkenszless téma egy kurva nagy kérdőjel. Mi jó van abban, hogy izzásig gyilkolod az egeret?
Na, mindegy.

Az is lehet, hogy én vagyok az egyetlen ezen a blogon, aki soha egy rohadt percet nem WoW-ozott. Engem nem érdekelnek ezek az MMO szarságok. Szeretem, ha egy játéknak van eleje-vége, tudom valamikor azt mondani, hogy "kijátszottam", és szigorúan single player.

Ezért is sírtam, amikor megtudtam, hogy KotOR 3 helyett inkább MMORPG-t fejleszt a BioWare. Ők is lementek kutyába az aktuális divatnak...

Kalandjátékban nekem azért volt a Lucas a zenit, mert azokban nem lehetett meghalni, volt logika a puzzle-ekben, akár többfajta meglodás. Sierránál többek közt ezeket utáltam. Pl. egy ajtó felfeszítéséhez crowbar kellett, de a vasrúd nem volt jó, csak annyit közölt a játék, hogy "doesn't work". Ezért aztán logika helyett ment az idegörlő trial&error.

Ellenben a Lucas játékokban sokszor gondoltak ezekre, és vagy működött az alternatív megoldás, vagy mondjuk azt közölte a főhős, hogy "á, nem elég erős a rúd, elhajlana", vagy vmi ilyesmi. Szóval látszik, hogy azokba sok energiát/figyelmet öltek. Manapság sajnos ez bármilyen műfajban ritka.

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2012.02.21. 16:06:26

@SnakeHB:
[Grammarnazi mode ON]
kijátszani = megkerülni, átverni
végigjátszani = egy játékkal a befejezéséig játszani
Bocs, de ez mindig rettenetesen zavar.
[Grammarnazi mode OFF]

Azért készítenek MMO-kat mert azokat megveszik a népek. Pénzért. Abból élnek a fejlesztők, és a kiadók is. A népszerű hiedelemmel ellentétben ugyanis nem Teréz anya készíti a 30 millió dolláros (vagy ha szereted a sok nullát tartalmazó számokat: ~6 500 000 000 forint) költségvetésű játékokat a torrenthuszárok ingyenes szórakoztatására. Pénzt szeretnének keresni vele. Fura, mi? :)

Bobby Newmark 2012.02.21. 16:23:10

@Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer: Na ez a legenda mondjuk éppen a napokban dőlt meg az Alan Wake kapcsán. Ha két nap alatt bejön annyi bevétel, ami nullszaldósra kihozza egy játék portolásának a költségeit, akkor az összes eddigi rinyálás egy orbitális kurvanagy hazugság volt.

Bőven megérte a dolog eddig is, csak a pénzéhes rohadék geciknek semmi sem elég.

Szerencsére nagyon a végét járja ez a modell, hamarosan a nagy kiadók teljhatalma csak egy rossz emlék marad.

www.cracked.com/blog/5-common-anti-internet-arguments-that-are-statistically-bs/
Angoltudás szükséges...

DeadMan · http://csigafasz.blog.hu/ 2012.02.21. 21:19:05

@Bobby Newmark: @SnakeHB: Na szóval srácok, nem értek egyet veletek, de jogotok van természetesen a véleményetekhez, viszont pár dolog nem tiszta nekem.

Bobby: Te azt mondtad, hogy szar a játék a Dió, de a 3. ACT-nál hagytad abba? A Játék 3/4-edénél? Napokat játszottad, mire rájöttél, mekkora egy szar? Mondjuk ott én is félbehagytam, szerintem a leggyengébb ACT, és kezdő játékosként a karakteremet se a legjobb irányba fejlesztettem, így elég sok problémám akadt vele. (Nem lehet, hogy nálad is inkább ilyesmiről lehetett szó?) De aztán megembereltem magam, és letoltam a játékot, és azóta is egyik legkedvesebb játékélményem.

Snake: Te meg azt mondod, hogy egyáltalán nem szereted a hack'n'slash műfajt. Ettől még mindig olyan véleményt alkotsz, amilyet akarsz, viszont a hozzáértésedet a témakörben tisztelettel megkérdőjelezném :) Ez most nem támadás, hadd magyarázzam meg mire gondolok: én például úgy vagyok az autós játékokkal kábé, mint te a hack'n'slash-ekkel (mi jó van abban, hogy mész körbe-körbe?). Szóval nem tudom melyik lehet a közegyetértés alapján a legjobb autós game, de biztosra vehető, hogy engem nagyon nem tudna lekötni, stílusán belül lehet akármilyen koronázatlan vagy koronázott király. Ezek után azonban nem is jelentem ki erről az xy játékról, hogy mekkora egy kalap szar, hiszen tudom, hogy nálam már a stílusánál elvérzett, és ilyen alapon a véleményem nem lehet mérvadó. Szóval szerintem ha a stílust nem szereted, akkor elég, ha ennyiben maradunk:)

Na remélem nem sértettem meg senkit, ez meg az én egyéni véleményem volt ;)

Királyvíz 2012.02.21. 21:42:15

@SnakeHB: "Az is lehet, hogy én vagyok az egyetlen ezen a blogon, aki soha egy rohadt percet nem WoW-ozott. Engem nem érdekelnek ezek az MMO szarságok. Szeretem, ha egy játéknak van eleje-vége, tudom valamikor azt mondani, hogy "kijátszottam", és szigorúan single player."

Detto. Tökéletesen egyetértek. Jó tudni, hogy van más is, aki így gondolkodik. Kezdtem hülyének érezni magam amiért még csak ingerenciám sincs MMO-zni.

algi 2012.02.22. 01:29:38

@SnakeHB: Szerintem messze nem vagy egyedül, szerintem a Diablo tipikusan egy primitív játék, amit telenyomtak pénzzel, meg látványos videókkal.

@Királyvíz: Én kaptam egy ajándék 15 napos WoW előfizetést. Máig nem vettem elő. Szerintem az nem fantasy, hogy egy kommandós osztag szereplőit kategorizáljuk a maximális hatékonyság céljából.

Bobby Newmark 2012.02.22. 09:57:47

@DeadMan: Nem napokat, csak egyetlen napot. Mondom, LAN volt a 2000-es évek elején. Összegyűltünk hárman haverokkal egy hétvégére multizni. Estére eljutottunk Act3-ig. (Lehet, hogy két nap volt, vagy egy péntek délután+szombat? Részletkérdés egyébként.) Ekkor felálltam, és közöltem a többiekkel, hogy engem a játék további részére felejtsenek el, eddig bírtam. Nekik tetszett a játék, de én csak azért kínoztam magam vele, mert nagyon akarták.

Egyébként pont most, ebben a hónapban adtam be a derekam haveroknak Titan Quest témában is. Hasonlóan végződött, az a játék is egy kalap szar.

Az autós játékok is.

Szerintem kár energiát fektetned itt abba, hogy kikényszerítsd a "politikai korrektséget". Ha egy játék szerintem szar, akkor szar. Ennyi. Nem érdekel, hogy azért szar, mert objektíve az, vagy csak mert én unom teljes egészében a műfajt. Vélemény, úgy kell kezelni. Engem is tökéletesen hidegen hagynak az autós játékok, képtelen vagyok bármelyikkel is 10 percnél többet foglalkozni. Ha azt mondom egyre, hogy szar, legfeljebb majd az autós játékok rajongói nem az én véleményemre fognak hagyatkozni, hanem megnézik maguknak. Ez a legrosszabb, ami történhet.

mizrolist 2012.02.22. 11:48:43

@Bobby Newmark: érdekes példa, én a Diablót irgalmatlanul meguntam már az elején, de gyakorlatilag az összes single játékkal így vagyok. MMO-kkal viszont akármeddig eljátszom, a WoW-ot 7. éve képes vagyok folyamatosan folytatni... Ugyanakkor egy esélyt szinte mindennek hajlandó vagyok adni, kivéve az fps-eket. Azok !szerintem! egyformán szarok mind.

SnakeHB 2012.02.22. 11:53:19

@Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer:

Jogos. Ezért is van idézőjelben a szó, kis nosztalgia porbafingó koromból, amikor a másik facepalm-faktor az angol kiejtés volt:
Dóm, Dukenukem, Blúd, Deszkent.

A népszerű hiedelemmel ellentétben a torrenthuszárok nem tették veszteségessé a játékipart, az ACTA, a PIPA, a SOPA, meg a többi négybetűs rettenet is egyszerűen csak a szerzői jogon való élősködésről szól (agresszív profitmaximalizáció), akárcsak a mikiegér-törvény. Ha annyira csehül állna a piac nem készültek volna el a közelmúlt remekei, mint a Skyrim, az Arkham City, vagy (hogy rávilágítsunk mi is nem éri meg a BioWare-nek) a Mass Effect sorozat. Ezek sorrendben 10 milló, 5 milló és 7 millió eladott példányszámmal büszkélkednek.

Bobby Newmark 2012.02.22. 12:37:14

@mizrolist: Én nem igazán látok különbséget a szingli és a multi grájndolás közt... Mindkét esetben végtelen ellenséget ölsz majdnem elhanyagolható fejlődésért cserébe.

Ha NAGYON jó csinálni, még akkor is unalomba fullad egy idő után. Főleg, ha nincs hová fejlődni, vagy ha elmondhatatlanul borzalmasan lassú a dolog.

SnakeHB 2012.02.22. 12:38:15

@DeadMan:

Igazad van, de én azt írtam, hogy az egész műfajt nem értem, szerintem maga a koncepció van elcseszve ("ha a fődre kattyintok, akkor odacsászik a karakterem, ha meg minden másra, akkor rája sóz egy irgalmatlant"). Magáról a műfajról csak a műfaj képviselői alapján tudok véleményt alkotni, és mivel ennek az indítója a Diablo volt, gondoltam jelesen képviseli a többit is (megjegyzem, próbáltam mást is, pl. a fentebb említett Titan Quest-et, meg másokat, amiknek már a nevére sem emlékszem).
De tény: nekem ez a stílus nem fekszik .

Az autós/sport játékokkal sem tudnék úgy leülni, hogy akkor most 4-6 órát karrier módozok, ahhoz unalmas, de haverokkal rögtönzött házi bajnokságra tökéletes. Bármilyen játék netes multi verziója meg alapból nem érdekel.

@Királyvíz:

Én is örülök, hogy azért akadunk néhányan. :)
Nekem az az igazi játék/kihívás, hogy van eleje-vége (jó sztorival), végigtolom, pipa. Nekem ez a végtelenített multiplayer üzemmód az időpocsékolás kategória.

mizrolist 2012.02.22. 12:39:44

@Bobby Newmark: én a WoW-ot (és az MMO-kat általában) nem grindelésként játszom, hanem a sztorijuk miatt. Az, hogy mindig van mit felfedezni, vagy valami, amit megtudhatok, nekem elég.
Egy pár óra alatt letudható single viszont unalmas.

Bobby Newmark 2012.02.22. 12:58:33

@SnakeHB: Dehogy az indítója volt a Diablo, csak és kizárólag a népszerűsítője.

A Rouge, amit gyengén koppint, az egy 1980-as játék.

Bobby Newmark 2012.02.22. 13:01:36

@mizrolist: Az igencsak vicces, mert jellemzően a szingli játékoknak van valamirevaló sztorijuk, az MMOké meg csak körítés a grind köré.

Másik fele, hogy egy MMO-ban még ha a sztori is érdekel, akkor sem tudod elkerülni a grindolást. Ha a következő insta csak 30as szinten enged be, te meg csak 28as vagy, akkor grindolnod KELL.

mizrolist 2012.02.22. 13:03:40

@Bobby Newmark: már aki jár instákba... Én nem :P

Bobby Newmark 2012.02.22. 13:26:12

@mizrolist: Mondjuk azt sem teljesen értem, hogy ezt a felfedezősdit hogy nem találod meg a szingli játékokban. Mert ebből a szempontból sok különbség nincs. Viszont egy MMO világot is egyszercsak teljesen bejársz, aztán ott sincs több, amit felfedezhetnél.

A másik, amit nem értek, hogy mondjuk tegyük fel, hogy egy nagy MMO felér mondjuk 5 szingli játékkal, felfedezés szempontjából. Viszont az 5 szinglit felderíteni elég nyilvánvalóan változatosabb -tehát kevésbé unalmas- mint egy nagyot. Szal ez hogy?

mizrolist 2012.02.22. 13:34:03

@Bobby Newmark: egy MMO-ban, amíg létezik, mindig van folytatás content patchek vagy akár komplett kiegészítő formájában, ami új küldetéseket, instance-okat, craftrecepteket, achievementeket stb. jelent. Gyakorlatilag bármilyen típusú tartalom miatt játszod az adott játékot, abból mindig kapsz valami újat; és amíg nem játszottál minden kaszttal, addig van mit tanulni.
Egy single játékban nincs meg az, hogy szembejön közben egy másik játékos. A co-op erre nem jó példa, mert ott nem tök mást csináltok mindketten, hanem ugyanazt teljesíti mindkét ember - csak épp közösen.

Bobby Newmark 2012.02.22. 13:37:33

@Bobby Newmark: Ja, azért tegyük hozzá, baromira nem MMO-zok. WoWot még csak nem is láttam élőben, nemhogy én játszottam volna vele. Néhány régebbit néztem meg, amíg még azt hittem, hogy az MMO lehet az én stílusom. Project Entropia, Anarchy Online a kettő, amivel kicsit több időt töltöttem (pár hét).

Felfedezni érdekes volt...két napig. Aztán rá kellett jönnöm, hogy attól, hogy felfedezek dolgokat, hasznukat nem tudom venni, míg bele nem ölök 500 órát a játékba(olyan helyek, amik vagy be sem engednek alacsony szinten, vagy annyira halálos vagy drága, hogy értelmetlen arra menni), úgyhogy ez kissé elvette a kedvem.

Mondjuk PE-ben jó poén volt trollkodni a magas szintű pléjereket... :D

Reg5 2012.02.22. 14:41:42

@Bobby Newmark: 23 évig egyetlen MMO-val nem játszottam, mert alapvetően nem érdekelt egyik se. Multizni se szoktam. Eddig volt 2 olyan cím amivel 2-3 hétig elvoltam aztán ment az uninstall. Aztán 1 hónapja ingyenes lesz a Star Trek Online, mondom egy próbát megér. Azóta szinte csak azzal játszok, 99%-ban a történetek miatt.

Teszem hozzá, az RPG-ket és hack'n slasheket sosem szerettem, hülye vagyok hozzá na.

Bobby Newmark 2012.02.22. 14:58:37

@Reg5: Én így leszek a Dark Milennium Online-nal, ha kijön valaha. Nem kifejezetten a sztorik, hanem a világ és a hangulat miatt.

Mármint ki fogom próbálni. Ha az is unalomba fullad, azzal sem fogok valószínűleg sok időt eltölteni.

Egy hónap egy MMO-nál meg egyébként csak az ismerkedési fázis. Annyi játék szinte bármelyikben benne van, az alja koreai grind only MMOkat leszámítva. Gyors még a fejlődés, sok a felfedezni való, rengetegnek tűnik a lehetőség.
A visszásságok illetve a tartóssága majd néhány hónap után derül csak ki.

SnakeHB 2012.02.22. 15:49:43

@mizrolist:

Az a baj, hogy ezeket én rókabőrnek érzem. Amint laposodik a dolog, nem újítanak előfizetést a userek, kidobnak valamit, hogy ismét dőljön a lé. Nyilván a többi játék sem jótékonykodásból készül, de azokon ez nem érződik ennyire. Ez inkább egy üzleti modell, mert amint láttam, ha sztoriorientált és nem a PVP hent a lényeg, akkor sima single playerben is elmenne az adott MMORPG, (mint legutóbb a TOR).

Az eredeti KotOR-oknak is megvolt a replay value-ja egyjátékos volta ellnére (ami nem az acsivadászatban merült ki). Az Elder Scrollsokról nem is beszélve...

Kb. ugyanezt érzem a DLC éra indulása óta a klasszik single player játékoknál. Anno az addon lemezek korában kellett valami teljesértékű tartalmat adni (Brood War, Bloodmoon, Opposing Force, stb.). Most a Mass Effectben is csak a történetet kiegészítő DLC-kben látok némi értelmet, az ilyen armor/weapon/lófasz-pakkokban meg lehúzást.

Ezért is hagy hidegen a PC VS konzol flame-ben az érv, hogy konzolon nincs mod. Jajdesajnálom... pfft.

Bobby Newmark 2012.02.22. 16:20:34

@SnakeHB: Azért a DLC-ket nem kéne a modokkal egy kalap alá venni.

Felhozom a vesszőparipámat, az indie-isten Mount&Blade-et. Már az alapjáték sem rossz, egy közepes gamer eljátszik vele egy hónapot, mire kiismeri, meghódítja a világot.

Meg van hozzá rengeteg mod, aminek mindegyike legalább annyi tartalmat ad a játékhoz, mint amennyi az összesen volt. Alapvetően egy fiktív nemfantasy feudalizmus-szimulátor.
Aztán a modok közt van western, Star Wars, Warhammer Fantasy, modder által megálmodott egyedi light fantasy, történelmi ókor, történelmi középkor, történelmi reneszánsz mod, meg persze folyamatosan készülnek újak is.
Ja, és most csak a nagyszabásúakat vettem sorra.

És a legszebb az egészben, hogy ha valami nem tetszik, nem értesz egyet a mod készítőjével, fogod a modtool-t, és viszonylag egyszerűen átmókolod magadnak olyanra, amilyenre akarod.

Vagy mondjuk meg lehet említeni a modból mára brutálisan népszerű teljes játékká vált cuccokat, Team Fortress, Enemy Territory, stb.

Na, akkor ezt most vesd össze a párhavonta kiadott lehúzós kozmetikai DLC-kkel...

mizrolist 2012.02.22. 17:55:36

@SnakeHB: ezt embere válogatja. Én kipróbáltam az Elder Scrolls sorozatból az Obliviont és korábban a Morrowindet is, de sikítva menekültem tőlük. A single player játékok egyszerűen untatnak; egy kivétel van, a Football Manager sorozat, azokkal irtózatos időt tudok eljátszani.
A tipikus koreai grind-MMO-kat szintén nem bírom, az is igaz.

DeadMan · http://csigafasz.blog.hu/ 2012.02.22. 17:59:56

@Bobby Newmark: DLC és mod tényleg két külön dolog, mindegyiknek megvan a maga hátránya és előnye is. De elvben PC-n ugye mindkettőt élvezhetnénk... már amikor a DLC PC-re is kijön, és a játékot moddolhatóan adják ki:)

Előbbire visszatérve, Diablo ügyben szigorúan ellentétes véleményen vagyunk, de be kell vallanom, WoW témával kapcsolatban erősen szimpatizálok, bár inkább úgy mondanám, hogy én sem nagyon szeretem az MMO-kat. WoW volt az egyetlen, amivel huzamosabb ideig le tudott kötni, de az is csak a Blizzard név és a WarCraft univerzum miatt. És bár el kellett ismernem, hogy MMO-ként nagyon jót alkottak, az instázás valahogy nem az én világom. Én single playerben is csak addig szeretem a tápot, ameddig maga a játék tart, utána talán Titan Quest (nekem szintén bejövős, de sztem bele se kezdjünk, hogy szar-e vagy nem:D) meg Dió az a 2 játék, amit nehezebb fokozaton is folytattam, az ütős cuccok reményében.

Ja és multiban MMO-k helyett egyértelműen a vidám hangulatú lanpartikat preferálom én is! ;)

@SnakeHB: Ja hát ezek a fránya autós játékok:) De azért bevallom, lanba haverokkal a Flatout 2-ben a roncsderbivel, vagy épp az emberi bowlinggal jókat hülyültünk, plusz még nagyon régen a magyar fejlesztésű Insane c. játékban is szórakoztatónak találtam a capture the flag módot, de ezzel kábé kifújt a dolog részemről. Az egész NFS szériával, minden résszel együttesen ha játszottam 2-3 órát. Ez van nem vonz a stílus, inkább kattintgatok a fődre, hogy odacsásszon:)

Királyvíz 2012.02.22. 21:50:15

@mizrolist: "Egy pár óra alatt letudható single viszont unalmas."

Az is. De nem a szar játékokat kell példaként felhozni (bár akad jóra is példa a gyorsan kijátszhatók között, csak kevés). Pl. Skyrimben benne van több, mint háromszáz órám, de messze nem nyomtam ki minden küldetést, nem fedeztem fel mindent. De a Fallout sem egy pár órás játék. Ilyenekkel érdemes vacakolni, nem CoD-dal, meg társaival.

Milyen szépen kimúlt az első vitaszakasz, most áttértünk az MMO-Single ellentétre :D

moli 2012.02.22. 22:00:35

@Királyvíz: a skyrim ~15 ora utan unalmassa valt. 30 ora utan pedig mar nem lehet kibirni.

Bobby Newmark 2012.02.23. 06:47:24

@mizrolist: Eheh, egyetemen szobatársam tolta a Championship Managert. Én csak Excelezésnek hívtam... :P

@DeadMan: Nekem az egyik legkevésbé szimpatikus dolog pont a cuccok dobálása, meg a "játszd újra 683szor" hozzáállás... Borderlands használta ezt a rendszert még, az is ugyanilyen gáz volt. Nem tudom, miért kéne örülnöm annak, hogy végre a véletlenszám-generátor jó számot ad. Kb mintha dobálnék egy dobókockát, és örülnék, ha hatost dobok...
Utolsó tisztán autóverseny, amivel sokat játszottam, az az NFS2 volt, osztott képernyőn, haverokkal. Ott voltak ilyen aranyos szituk, hogy repesztek 230cal, haver állva hagy egy egyenesben. Felnézek a sebességmérőjére: 200. :P

@Királyvíz: A CoD a maga 4-6 órás játékidejével nem is tekinthető komoly játéknak. Arra az időre szórakoztató, aztán el lehet felejteni.

@moli: Nekem abban az nem tetszett, hogy teljesen átmókolták a fejlődési rendszerét. Az Oblivionban csináltam egy karaktert, ami egy félisten volt, minden statja és skillje ki volt maxolva. Skyrimban erre nincs lehetőség, így nem is kötött le túlságosan. Nekem az Elder Scrolls sorozat eddig a félistenképzésről szólt, amit ez a rész nem nyújt.

mizrolist 2012.02.23. 09:35:41

@Királyvíz: az Elder Scrolls sorozattal alapvető bajom az fps-nézet. Idegesít, hülyét kapok tőle, és nem bírok vele játszani. (tudom, hogy ki lehet váltani tps-be, de az számomra használhatatlan a célkereszt miatt)

SnakeHB 2012.02.23. 14:18:14

@Bobby Newmark:

Amit én igazából mondani akartam, az az, hogy a multiplayer/mod/sandbox jellegű, ill. egyéb módon végtelenített játékok túl sok időt visznek el minden más egyéb elől, így kénytelen vagyok szelektálni, mert többre értékelem, ha egy játékban a történet sem utolsó (ezért is a kaland a top nálam), ha az sarkall arra, hogy napról-napra elővegyem, amíg el nem jutok a végére, nem pedig a l'art pour l'art frag/level/achievment/trophy gyűjtés.

@DeadMan:
Flatout az marha jó volt, az igazából poén kategória. De ezek tényleg arra valók, hogy elszórakozz a haverokkal. Nekem nem tudják annyira vonzóvá tenni, hogy egyjátékosban órákat gebedjek előtte. Az előbb említett Championship Manager-t is csak munkahelyen toltuk a kollegákkal, pont az excel-jellege miatt, ott jó volt 11 kis pontnak szurkolni, de otthon, áááá... :D

Infinite replay value-nak meg ott van inkább az ulti meg az activity, azt' még csak gép se' kő hozzá. :)

SnakeHB 2012.02.23. 14:28:02

@mizrolist:

Kinek mi. Nekem, ha társasjátékozni van kedvem, előhúzom a monopolyt, rizikót, stb., vagy egy jó kis asztali RPG-t, aztán akkor nem csak a monitoron nem vagyok egyedül. :D

A videojáték nekem olyan mint egy könyv, leülök és órákat elvagyok vele magam, mindenki más csak zavar. :D

Királyvíz 2012.02.23. 18:58:28

@moli: Hát, ezzel nem sokan vannak így. Legalábbis az eddigi hozzászólások (nem csak itt, hanem más oldalakon) alapján kb 95%-nak tetszik. Az, hogy neked nem jött be, az egy dolog. Nekem speciel piszkosul tetszik (ahogy az elődei is). Nem tetszhet minden mindenkinek (unalmas is lenne a világ).

@mizrolist: Ja, tps-ben játszhatatlan. De az fps nézet a divat, már jó ideje. Már az M&M is fps nézetű volt, szóval ez nem egy új dolog. Én is jobban szeretem madártávlatból szemlélni a terepet, de semmi bajom ezzel sem.

SnakeHB 2012.02.23. 19:01:25

@Bobby Newmark:

Asszem ebben a szindikétes ügyben nekem lett igazam:

Weak storytelling wastes the cool setting
Mediocre, poorly-paced campaign

És persze mit emelnek ki? Na mit?

Fantastic, nail-biting cooperative play
Online progression system gives you reasons to return

www.gamespot.com/syndicate-2012/reviews/syndicate-review-6350766/

moli 2012.02.23. 19:34:34

@Királyvíz: ? az elso 15 orarol nem nyilatkoztam.

Pitypalatty úrfi · http://proletarokkozt.blog.hu 2012.02.24. 23:09:11

@Bobby Newmark: "Na jó, Diablót kár is volt felhoznod példának. Szerintem az a játéktörténelem egyik legjobban túlhypeolt, leginkább körülrajongott, szar játéka. Primitív, repetitív, elmondhatatlanul unalmas, hulladék."

Volt már némi vitánk, de ezt mintha csak én írtam volna, szóról szóra így van. És az egész Blizzard jellemzően hulladék játékokat gyárt már nagyon rég, a Starcraft 2-t is durva, hogy volt képük így kiadni, ami pedig még durvább, hogy nagyon jó kritikákat kapott, mintha senki nem vette volna észre, hogy ez lényegében UGYANAZ a kibaszott játék, amit egyszer már kiadtak. Most ugyanezt eljátsszák majd a Diabloval is, és gyanítom, az emberek viszik majd, mint a cukrot. Megint senki nem meri majd kimondani, hogy a király meztelen.

DeadMan · http://csigafasz.blog.hu/ 2012.02.25. 13:03:14

@Pitypalatty úrfi: Szerintem a Blizzard üzletpolitikája nem csak most, az Actival való egysülés után lett olyan, amilyen. Előtte is voltak érdekes húzásaik. Viszont én ezt nem feltétlenül keverném össze a játékaik minőségével.

Aki meg végigtolta az SC1-et és a 2-t is, az azért ilyesmiket nem fog leírni, szerintem itt némi Blizzard utálat elhomályosítja az objektivitást:)

Mondjuk az SC2 esetében biztos benne volt a nyerő formulában, hogy jól bevált dolgokon ne változtass, és ez valamennyire jellemző lesz majd a Diablo 3-ra is, de ennyi erővel elkezdjük akkor majd sorolni, hogy a Doom 3 ugyanaz a kibaszott játék, amit egyszer már kiadtak, vagy a GTA 4 ugyanaz a kibaszott játék...ésatöbbi. De mondhatnám a Far Cry részeket, vagy a Halo sorozat részeit, meg úgy a játékok 90%-át. Szerintem jó esetben egy folytatásnak pont az a lényege, hogy érezzük, hogy az előző játék újabb részével játszunk. Vagy minden folytatás/remake legyen olyan, mint a Sindicate, hogy rá sem lehet ismerni? (ettől függetlenül lehet tök jó FPS lesz, csak fel akartam hozni példaként, mint új játék, amiben az elődre rá sem ismerni)

Én bőven elegendő újítást éreztem az SC2-ben, az nem tetszik, hogy fajonként jön ki 3 külön epizódként, de ez már üzletpolitikai döntés, a játék élvezhetőségét nem befolyásolja.

Utólag hozzátenném, hogy nem akarlak elvakult Blizzard gyűlölőnek beállítani, és valahol egyet tudok érteni veled, hogy ez már nem az a Blizzard, aki annó stílust teremtett, de az olyan kijelentések, hogy mostanában csak hulladékot gyárt, meg ugyanazt a játékot adja ki újra azért engem megmosolyogtatnak.

Hiába nem ugyanaz már a Blizzard minőség, ami egykor volt, még mindig magasan veri a konkurenciát. Legalábbis nálam:)

Pitypalatty úrfi · http://proletarokkozt.blog.hu 2012.02.25. 18:06:31

@DeadMan: Oké, mondjuk, hogy kreativitás szempontjából hulladék amit művelnek újabban. Bár nem játszottam olyan sokat a SC2-vel (nem véletlenül mondjuk), de 10 év elteltével az ember várna jelentős újdonságokat.

Igaz, meg kell hagyni, én sosem voltam Blizzard rajongó, bár a Warcraft 2-t rongyosra játszottam annak idején. A 3 már nem igazán tetszett, de megértem, ha valakinek igen.

Leginkább a játékaik megítélése, és valós értéke között tátongó szakadék zavar. A Starcraft példájánál maradva, jöttek már ki sokkal innovatívabb RTS-ek (BFME sorozat például, de biztos sok más is), amik fele akkora méltatást nem kaptak. Most nézd meg itt (en.wikipedia.org/wiki/StarCraft_II:_Wings_of_Liberty) a Reception résznél az értékeléseket, reális ez?

A Doom sorozat nem nagyon érdekel, lehet hogy igazad van, a GTA pedig... Jogos valamilyen szinten, már a nagyon sokadik játékot adja ki egy kaptafára a Rockstar, de azok legalább a történet és helyszínek tekintetében lényegesen különböznek, ami eléggé más érzetet tud adni a különböző játékoknak. Blizardnál a sztori sosem fogott meg, lényegében vissza sem tudok emlékezni EGYETLEN játékuk történetére sem azon kívül, hogy éppen kik nyírják egymást. A GTA 4-et azért el tudom mesélni egy végigjátszás után is.

"De mondhatnám a Far Cry részeket, vagy a Halo sorozat részeit, meg úgy a játékok 90%-át."

Szerencsére akkor én nagyrészt a fennmaradó 10%-kal játszom :) Néhány példa:

- Bármilyen jó is volt a Resident Evil 1-2-3, pont mikor kifulladt volna, felépítették újra alapjaitól a sorozatot, és kurva jó így is.

-CIV 4, CIV 5: vess össze egy-egy screenshotot a két játékból, magáért beszél. De a játékmenetet tekintve is, újítások/újragondolások tucatjai.

-Mass Effect, Mass Effect 2. Harcrendszer, fejlődés teljesen átalakítva (utóbbi lebutítva, de a lényeg, hogy újragondolták), és itt nem 10+ év telt el a két játék között, hanem kb. 2.

Ehhez képest a Blizzard a múltjából él, de meddig még? Ha valaki megmutatja nekem ezt a képet: en.wikipedia.org/wiki/File:Diablo-III-gameplay.jpg, és azt mondja, a Diablo 2-ből van, simán elhiszem. És tegyük hozzá, hogy már az is szar játék volt szerintem.

DeadMan · http://csigafasz.blog.hu/ 2012.02.25. 18:46:47

@Pitypalatty úrfi: Hát Resident evil a megváltozásával okés, de pl. a Mass Effect 2 része között én nem érzek több változást, mint SC1 és 2 között, sőt a 3.-nál se lesz több szerintem. De mint mondottam, számomra ez nem is probléma, attól Mass Effect, ilyen a játék, a folytatástól is nagyjából ezt várja az ember, csak mindenből egy kicsivel többet. Ezt nyújtotta nálam az SC2 is, bár az 1 rész annak idején nálam nagyobbat durrant, ez tagadhatatlan.

De itt van pl a Max Payne 3, amin úgy néz ki, hogy bár a lövöldözős alap maradt, de a stílus kissé másmilyen lesz. Na nekem meg ez nem szimpatikus, én havat, esőt és sötétséget akarok egy Max Payne játékban. Szóval itt számomra pont a változtatás az, ami nem igazán tetszik.

Egyébként én szerintem tudom, hogy miből fakad az alapvető véleménykülönbségünk: én nagyon kedvelem mind3 fő Blizzard univerzum történetét. És bizony a Blizzard úgy érzem 2 dologra helyezi a hangsúlyt: a sztorira és a játékélményre. És ezzel nagyon sok embernél betalál, én ezzel tudnám magyarázni a sok pozitív kritikát, bár mellé tudom rakni a sajátomat is, szerintem ha van is túlzott hype, azért a nagyját megérdemli. (Én pl a WoW-ot érzem túlhypeolt dolognak, de ez nem meglepő, lévén nem igazán vagyok oda az MMO-kért:))

Akiknek pedig a sztori nem talál be, azoknak a játékélmény kevés lehet, hiszen ahhoz a sztori is fontos. Így lehet, hogy páran pedig a fejüket vakargatják csak, hogy mire fel ez a siker. Szerintem egyik csoport sem különb a másiknál, én csak örülök neki, hogy az izlésemhez passzolnak a sztorik, és így az elégedettek csoportjába tartozhatom. Annyira meg ismerem magamat, hogy bár tudom, hogy az én oldalam a jóval népesebb a két tábor közül, mégsem gondolom úgy, hogy divatimádatból szeretném a blizzard játékokat, mint ahogy szerintem még nagyon sokan nincsenek így ezzel.

De talán nagyon unalmas is lenne ez a sárgolyó, ha mindenkinek ugyanaz tetszene :)

moli 2012.02.25. 21:46:36

@DeadMan: """De mondhatnám a Far Cry részeket"""

mondjuk, azt pont nem. szerintem a farcrysis sorozatra gondoltal

DeadMan · http://csigafasz.blog.hu/ 2012.02.25. 22:07:23

@moli: :) Végülis.

Bár ott valahogy a 2-t pont másmilyennek éreztem kcisit, de hozzátenném, mindkét résznek csak az elejével játszottam (warhead asszem teljesen ki is maradt talán), úgyhogy attól tartok a véleményem e témakörben nem mondható mérvadónak :)

Azért dzsungel után romos new york nekem más hangulatot adott...

Holnap Kapitány · http://iloveyouso.blog.hu 2012.02.25. 23:53:18

Egyetlen, tényleg csak egyetlen lényeges különbséget látok PC és konzol között: a valódi innováció az utóbbin történik, mert a független fejlesztők ott nyomulnak. Lásd: Minecraft, Dwarf Fortress, és napi ezer kis kezdeményezés.

A konzol, az pedig 100%-osan konzumtermék, annak minden előnyével és hátrányával.

Holnap Kapitány · http://iloveyouso.blog.hu 2012.02.25. 23:54:05

@Holnap Kapitány: elnézést, természetesen a PC-n, vagyis az "előbbin" történik az innováció.

Bobby Newmark 2012.02.26. 15:01:56

@DeadMan: Nanrmá, hogy az legyen a sztoriírás csúcsa, hogy "menj le, öld meg!"! Ez ugye nem komoly?

mizrolist 2012.02.26. 18:43:54

@Bobby Newmark: ennél mélyebb sztorija van még egy átlagos Blizzard-játéknak is. Viszont a tucatfps-eket tökéletesen leírtad... :D

DeadMan · http://csigafasz.blog.hu/ 2012.02.26. 21:00:07

@Bobby Newmark: Ne keverjük össze a sztorit a questekkel/küldetésekkel, amik a WoW-ban például elég hamar unalmassá tudnak válni, de nem igazán találkoztam még olyan MMO-val, amiben ne így lenne (ToR-t még nem próbáltam...)

A Diablo és a StarCraft részek küldetései, questjei mögött lévő, vagy köré szőtt történetek pedig mindig is tetszettek. StarCraftnál, különösen a második részben szerintem tényleg mindent megtettek, hogy minél változatosabbá tegyék még a konkrét teendőket is, ugyanez nagyon szépen megtalálható volt a WarCraft 3-ban is. Ezért is érzem kissé visszaesésnek a WoW-ot e tekintetben, de elfogadom, hogy az a játék másról szól, még ha számomra ezzel veszít is értékéből.

Kicsit úgy érzem, hogy eléggé felületes ismeretekkel rendelkezel a Blizzard játékaival kapcsolatban, és a negatív véleményed nagy részét a WoW-al kapcsolatos ismereteidre alapozod. Ezzel részemről semmi baj, de én nem értek egyet ezzel a véleménnyel:)

Bobby Newmark 2012.02.27. 10:57:24

@DeadMan: Fentebb írtam, hogy a WoWot még csak nem is láttam élőben, nemhogy játszottam volna vele akár egy percet is.

De az tény, hogy baromira nem vágom, miről beszélsz.
Blizzard munkásságának sztorijai:
Blackthorne: Gonosz Sarlac terrorizálja a néped, menj, öld meg!
Lost Vikings: Elraboltak az élienek, juss haza!
Diablo: Gonosz Diabló terrorizálja a falut, menj le, öld meg!
Diablo 2: Gonosz Diablókettő terrorizálja a világot, menj le, öld meg!
Oké, legyen, Starcraftoknak és a Warcraftoknak van értékelhető sztorijuk, de azért nem vagyok tőle hasraesve.
WoW: halványlila fogalmam sincs.

Egyébként meg nyilván nem fogok belemélyedni egy játékba, ami a véleményem szerint játékmenet szempontjából egy kalap szar. Ahhoz viszont kevés benne a sztori, hogy csak azért végigszenvedjem magam a számomra kurvamonoton és halálunalmas játékmeneten.
Warcraft 3 volt egyébként az utolsó Blizzard termék, amit végigjátszottam, és a videói szépek, de a sztori elég sablon tékozló fiú hazatér variáció...

mizrolist 2012.02.27. 11:02:05

@DeadMan: azért kíváncsi vagyok, mikor játszottál a WoW-val utoljára; ha a Cataclysm előtt, akkor tényleg javaslom egy Starter Editionnel a megújított kezdőterületek kipróbálását. Ha rögtön a legjobbat akarod látni, akkor a forsakenek vagy a night elfek; ha a legviccesebbet, akkor az emberek vagy a trollok; ha a leggyengébbet, akkor a nem modernizált draenei/blood elf a kipróbálásra javasolt.

DeadMan · http://csigafasz.blog.hu/ 2012.02.27. 15:48:44

@mizrolist: Igazából nincs bajom a WoW-al, csak az MMO-k nem az én világom, és a WarCraft univerzumát én szívem szerint stratégia formájában szeretném a jövőben inkább látni.

@Bobby Newmark: Ok, kipróbáltad a Blizzard játékokat, és nem tetszenek, ezt elfogadom.

Viszont a fentebb írt 1 soros játéksztorikat leírom én neked bármelyik játékról, nyugodtan sorold ide 5 kedvenc, számodra legintrikáltabb sztorival rendelkező játékodat, és én írok róla 10 szavas, unalmasnak ható sztoriismertetőt. Ugyanez igaz lehet bármelyik filmre, vagy sorozatra is.

Még annyit hozzátennék, hogy a Blakthorne és a Lost Vikings, de még a Diablo idejében is a játékfejlesztésben a sztoriorientáltság még fejlődés alatt állt, ezért a sztori elemeket kevésbé, és kezdetlegesebb módszerekkel helyezték előtérbe, de akkoriban ez volt a szokás a kortárs játékoknál is. A StarCraft és a WarCraft 3 esetében pedig szerény személyesm szerint a stratégia műfaján belül a Blizzard újított azzal, hogy a történetet ennyire beleszőtte a játékmechanizmusba.
Nyilván persze, a kalandjátékok sztoriközpontúságához képest ez semmi, de az meg más játékstílus.
Ugyanakkor bármelyik kalandjátékot is összefoglalom neked 10 szóban úgy, hogy egyáltalán ne hasson érdekesnek a sztorija (feltéve, ha ismerem, mert a stílust kedvelném, de valahogy mégsem nagyon ismerem).
Ez pedig azért van, mert MINDENRŐL lehet írni egy ilyen lefitymáló egysoros sztoriismertetést. De nem ismétlem magam...:)

trolololol · http://basszas.blog.hu/ 2012.02.27. 21:21:28

@Pitypalatty úrfi: És az egész Blizzard jellemzően hulladék játékokat gyárt (...) Megint senki nem meri majd kimondani, hogy a király meztelen. "

igen, ez biztosan így van, hiszen ha te szarnak tartod őket, akkor biztosan mindenki más is szarnak tartja őket, sőt objektíven szarok, csak nem meri bevallani

hiszen a fórumokon, interneten csupa szégyenlős, udvarias úrihölgy írogat, aki kínosan vigyáz rá, hogy ne sértsen meg másokat vagy ne szóljon le semmit

vagy pedig mindenki mögött egy orvgyilkos áll, és ha valaki egy nemblizzard játékkal játszik, azt lefejezik

van ugye egy lehetetlen lehetőség, miszerint a blizzard játékait sok ember nem tartja szarnak, és azért játszik vele mert tetszik neki a játék, de ennek az esélye olyannyira elhanyagolható, hogy nem is kell vele foglalkozni, hiszen úgysincs így
süti beállítások módosítása