HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Halálra ítéltek egy játékfejlesztőt Iránban

2012.01.11. 15:17 hancu

A 28 éves Amir Mizra Hekmati a Kuma Games nevű, háborús témájú (egyébként rém gyenge) játékokat fejlesztő cégnél dolgozik, iráni származású, de ő már amerikai állampolgárként, Arizonában született. A játékipar előtt a tengerészgyalogságnál szolgált tolmácsként.

A családját járt meglátogatni Iránban, amikor a hatóságok lecsaptak rá, letartóztatták, lezavarták a tárgyalását, még a tévében is leadták a vallomását, miszerint elismeri, hogy amerikai kém, akinek a feladata az Iránnal szembeni közvélemény manipulálása. Mindezt a bíró az állam és Isten elleni súlyos bűnnek minősítette, és halálra ítélte Amirt.

A család ügyvédei egyelőre ott tartanak, hogy próbálnak beszélni a hivatalos szervek illetékeseivel (mögöttük az amerikai diplomácia hivatalos állásfoglalása, hogy Amir nem dolgozik a CIA-nek, és követelik a haladéktalan szabadon bocsátását). Ha nem járnak sikerrel, a játékfejlesztőt 20 nap múlva kivégzik. Nagyjából ezért:

115 komment

Címkék: durva

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr853537068

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

algi 2012.01.11. 23:37:22

Irán egy ilyen hely, nem kell odamenni. Aki szerint nincs szükség ott beavatkozásra, az nem látta se a kijuttatott videókat, se az Iránban, irániak által készített – amúgy elég visszafogott – dokumentumfilmeket. Ehhez nem kell hinni az amerikai médiának. (Én mondjuk hiszek a CNN-nek, amikor telefonon felveszik a kapcsolatot egy tüntetővel, aki sírva könyörög, hogy avatkozzanak közbe – ami persze azóta se történt meg.)

Aki meg az olajat emlegeti, gondolom még sose panaszkodott, amiért drága a benzin. Az ilyen "vegyük el az olajukat" policy csak a primitív Donald Trumpnak jutott eszébe, aki kb. olyan, mint egy tipikus főgonosz egy politikai thrillerben.

moli 2012.01.11. 23:59:15

@algi: """Én mondjuk hiszek a CNN-nek, amikor telefonon felveszik a kapcsolatot egy tüntetővel"""

comment.blog.hu/2011/11/30/ugyanaz_a_telefonbetyar_szivatja_a_cnn_t_evek_ota

"nevetségesnek tartja, mennyire felületes a CNN még mindig, pedig évek óta szívatja már őket, hol hurrikánszakértőnek, hol reptéri alkalmazottnak, máskor pedig rendőrnek adva ki magát. "Félelmetes, mennyire nem érdekli őket a riportalany háttere, vagy éppen az, hogy mennyire hiteles a megszólaló."

algi 2012.01.12. 00:57:35

@moli: És gondolom, kiutazott valaki Iránba, hogy szórakozzon.

Donum 2012.01.12. 01:11:55

@algi:
Szerinted ellenőrzik? Pont arról szólt az a cikk, hogy még a hívó számot sem nézik meg.

Ha pedig azt hiszed olcsóbban tankolsz benzint, mert azt az országot is lerohanják, akkor nem tudom melyik planétán éltél eddig.

Limrasson 2012.01.12. 01:28:59

@Donum:
Yep. Donumnál a pont. Gyémántból is annyi van hogy beszarsz, mégse hallasz róla.

algi 2012.01.12. 02:00:36

@Donum: Nem szakértőt kérdeztek, hanem "az utca emberét."

Te figyelted az olajárakat, amikor Irak lerohanta Kuvaitot?

Egyébként örülök, hogy a lényegi állításaimhoz senki se szól hozzá, csak ahhoz az egyetlen pici kis szubjektív véleményhez. Max. meggyőztök, hogy lehet, hogy nem volt kóser ez a telefonhívás. Az még nem változtat azon, hogy ami Iránban folyik, az nem szalonképes.

algi 2012.01.12. 02:02:20

@Limrasson: Na, de miért? Mert direkt összetörnek gyémántokat, hogy megőrizzék az értéküket. Egyébként utoljára mikor égetted mázsaszám a gyémántot?

algi 2012.01.12. 02:05:11

Egyébként marha kíváncsi lennék, hogy a hozzászólók közül kinek lenne kedve Iránban nyaralni egyet. És ha választania kellene, akkor a gonosz, imperialista, mindent lerohanó, állampolgári jogokat lábbal tipró, rendőrbrutalitásáról hírhedt USA-ban vagy inkább abban az Iránban töltene el huzamosabb időt, amelyet kár lerohanni és különben is, joga van az atomfegyverekhez, mint bármely más államnak?

algi 2012.01.12. 02:19:50

Bocs, a floodért, de rájöttem, hogy van két emblematikus figura, ami talán segít elmagyarázni a mondandómat.

USA-ban így néz ki a rendőri brutalitás:

youtu.be/6AdDLhPwpp4

Ez annyira ikonikus, hogy ebből mém is lett. Az Occupy mozgalom gyakorlatilag amiatt háborodik fel, hogy a rendőri letartóztatások a szürke zónában mozognak. (A bírók egymás után engedik ki a rendőrök által feleslegesen beráncigált tüntetőket.)

Az iráni "rendőri" brutalitás legjellegzetesebb jelenete pedig ez volt:

youtu.be/vlehNLfk90c

Idézőjelbe tettem azt, hogy "rendőri", mert Teheránban fekete ruhás motorosok száguldoznak, akikről mindenki tudja, hogy a kormány emberei, de semmiféle hivatalos posztot nem töltenek be.

És ez csak a leglátványosabb eset, más videókon az is látszik, hogy teljes természetességgel gázolnak teherautóval a tüntető tömegbe. Szóval el kéne gondolkozni az arányokon. USA az ötvenes évek McCarthy érájában is szabadabb hely volt, mint amilyen most Irán. Ezerszer inkább lennék fekete az ötvenes évek USA-jában, mint iráni a mai Iránban.

moli 2012.01.12. 04:26:57

@algi: a sprayzesrol: www.youtube.com/watch?v=hhPdH3wE0_Y

"""más videókon az is látszik, hogy teljes természetességgel gázolnak teherautóval a tüntető tömegbe."""
errol ez jut eszembe: www.youtube.com/watch?v=UruMsel4Wfs

hattyú 2012.01.12. 04:48:19

@Donum: Jaja, szemét Amerika, szerintem költözz Iránba ebből a mocsok EU-ból, ott lesz neked mély, vallásos szeretet és lelki béke. Na, menjél szépen.

neoteny · http://word.blog.hu 2012.01.12. 04:59:35

Hehe, tervező (designer) a csóka, nem programozó. Az utóbbi esetén még mondhatta volna azt hogy ő csak biteket tologat, arról nem tehet hogy mit raknak össze a kódja felhasználásával... de egy designer "felelős" a játék tartalmáért. Ez is csak azt mutatja hogy igen bátor versenyző lehet: nem elég hogy kettős állampolgárként (amiből Irán nem ismeri el a nem-iránit) és volt US tengerészgyalogosként "hazalátogat", de olyan játékipari "szakmai" múltja van, amit lehet (haza)árulásként értékelni (propaganda az Iráni Iszlám Köztársaság ellen).

Nem tartom valószínűnek hogy ki is végzik, de ha megteszik, a saját törvényeiket alkalmazzák egy állampolgárukra akit az országon belül kaptak el.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.01.12. 06:09:30

@neoteny: az a baj,hogy Te egy magyarorszagon szuketett magyar-iranira is ezt mondanad
hm
irani torvenyek, "haza"ment
dogojjon meg
na ebben IS mas amerika mint magyarorszag
/amugy nem tudom, a csavo hogy lehet irani allamplogar is?/

neoteny · http://word.blog.hu 2012.01.12. 06:31:43

@hagyma:

Én kanadai _és_ magyar állampolgár is vagyok; a kanadaiak nem is tehetnek értem semmit amikor Mo-n vagyok.

Iráni állampolgár meg a szülei révén lehet; mint ahogy az USA is ad állampolgárságot ha valamelyik szülő állampolgár akár külföldön történt születés esetén is.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.01.12. 06:45:06

mar hogyne tehetnenek...!!
amugy kotve ketlem , hogy Iran egy amrikaban szuletett embernek adna irani allampolgarsagot
ha meg nem az, akkor bizonyitani kellene a kemkedest
es megha kem is ilyenkor meg gszokott egyzeni a 2 orszag
persze z Iran...
nem sokat szamit egy emberi elet, foleg ha nem hivo plane amerikai

neoteny · http://word.blog.hu 2012.01.12. 06:52:03

@hagyma:

"mar hogyne tehetnenek...!!"

www.voyage.gc.ca/publications/dual-citizenship_double-citoyennete-eng

You should be aware of the possible drawbacks of dual, or multiple, citizenship:

Your Canadian citizenship may not be recognized in the country of your other citizenship. That country’s authorities will regard you as one of their citizens, especially if you travel under their passport. If you are in trouble and need assistance in the country of your other citizenship, the local officials in that country may not welcome “outside interference” and deny your right to consular assistance from Canada.

"amugy kotve ketlem , hogy Iran egy amrikaban szuletett embernek adna irani allampolgarsagot"

De azt hamarabb elhiszed hogy amerikai útlevéllel ment látogatóba Iránba?

Shub-Niggurath 2012.01.12. 07:10:56

@algi: A három dolog (Irán, a média és a közbeavatkozás) szerintem külön-külön érne meg egy-egy misét.

Az európai/nyugati/keresztény alapú társadalmak értékrendje alapján, ahogyan mi nevelekedtünk valóban nagy gáz, ami Iránban folyik. Ezzel nem vitatkozom.
De rengeteg ilyen terület van még a Földön, akár Ázsiában, akár Afrikában. És valóban, egy szép, idilli világban az emberi jogok nevében ezen változtatni kéne.

És akkor jön a két "de".

1) Azt tudjuk, látjuk, hogy a médiát manipulálni nem egy nehéz feladat. Az, hogy saját magát csapja be a profit reményében (mint a linkelt CNN-es dolog), vagy "fentről" utasítják, teljesen mindegy. Vagyis biztos az, amit tudunk, hallunk, vagy csak ferdítés?

2) Sajnos ez a világ már nem a Don Quijote-k világa. Nem szokás önzetlenül segíteni másokon, mindig van valami önös érdek mögötte. Vagyis miért is akarna valaki odamenni és "felszabadítani" a népet?

Jó dolog, hogy van még, aki ennyire lelkesedik, mint te, de a másik oldalról ne csodálkozz, ha sokan cinikusak és/vagy sztoikusak az ilyen témákkal kapcsolatban. Minden okuk meg van rá...

Shub-Niggurath 2012.01.12. 07:31:59

@hagyma:
Ez nekem elég hivatalosnak tűnik, bár "okokat" és "miérteket" itt nem ír, csak, hogy van:
travel.state.gov/travel/cis_pa_tw/cis/cis_1142.html#entry_requirements

"U.S. passports are valid for travel to Iran. However, the Iranian government does not recognize dual nationality and will treat U.S. - Iranian dual nationals solely as Iranian citizens subject to Iranian laws."
Vagyis van kettős állampolgárság, csak az Irániak nem ismerik el.

sztrelnyikov 2012.01.12. 07:38:39

@algi: Én elhiszem neked, hogy iránban szar az élet, hiszen irakban is az volt szaddam alatt. Csakhogy most SOKKAL szarabb ott az élet. Fasznak kell mindenhova odaszarnia az amcsiknak, felborítani mindent és aztán magukra hagyni őket a pöcegödörben, hogy szopjatok??? Persze előtte mindent elvinni, ami értékes és mozdítható.

Rohadt nagy baromság az egész beavatkozósdi!
Ha tényleg olyan élhetetlen az élet ott, akkor "tetszettek volna forradalmat csinálni"! Ja, hogy csináltak és ez így nekik jó? Akkor meg minek beavatkozni?

DocBulywood 2012.01.12. 08:14:38

Tényleg nem értem, miért kell a vallással szórakozni. Az, h a keresztények nem ugranak minden marhaságra, nem jelenti azt, hogy az iszlám követői - akiket meghülyítettek - ugyan ezt tennék.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2012.01.12. 08:19:01

@Celtic: Csak éppen Irán nem képes rá. A környező országok fegyveres erői is előlködés nélkül belevernék a földbe őket nemhogy a jenkikkel együttvéve...

Öngyilkos motorcsónakos robbantók megzavarni tudnák a forgalmat, de teljes blokádra képtelenek.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2012.01.12. 08:23:00

@moli: Láthatólag fogalmad nincs arról, hogy a videón mit látsz...

Parajpuding 2012.01.12. 08:53:47

Iránt tokkal-vonóval el kellene gyalulni a föld színéről. Röviden.

Csigafattyú 2012.01.12. 09:18:30

@Parajpuding: Persze, az egész ország hibás. Magyarországot is le kell, mert bántották a cigányokat.

kvadrillio 2012.01.12. 09:25:53

IRÁN MÁSKÉPP JÁTSZIK.
ŐK ATOMRA ÖSSZPONTOSÍTANAK.
MEGÉRTEK EGY NAGY DÁ-DÁ-RA !

ZoldAsz 2012.01.12. 09:37:35

Hülyeség, ilyenért nem végeznek ki senkit. Nyilván warlockkal elninjázta a Bow of Quel'Thalast és kész. Ez már casus belli.

Adani 2012.01.12. 09:45:32

@moli:

A dodgemezős videó már régóta kering a neten, egyébként nem Iránban, hanem Irakban készült és ez egy orvosi autó, és nem azért vezetnek így, mert szórakoztató, hanem, mert terrorfenyegettség van az országban az amcsikat sokan nem szeretik, érthető ha nem akarnak megállni, ill. amilyen gyorsan csak lehet próbálnak eljutni a célig.

Ha tehetitek nézzétek meg a Hol a pokolban van Osama című filmet (Where in the World Is Osama Bin Laden?), nagoyn érdekes film, több országba elmegy a főszereplő beszélgetni az ott élőkkel, Irakban is jár, Afganisztánban is, és csak Izraelben támadnak rá, sehol máshol nem.

This_is_Sparta (törölt) 2012.01.12. 09:47:14

Lehet, hogy nem CIA ügynök, de hogy nagyon hülye amiért Iránba látogatott az már biztos!

Bandibacsi34 2012.01.12. 10:01:30

Minek ment haza pont most az idiotaja? A CIA ugynokei csinalnak egy rakat politikai gyilkossagot pl. atomtudosok ellen, persze, hogy mindenkiben potencialis kemet latnak. Magyarorszagra is igy kuldtek a kemeket ne legyunk mar naivak.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.01.12. 10:07:19

@Muad\\\'Dib: "A valóság az, hogy pont olyan simán lehet CIA kém, mint amennyire az ellenkezője"

igen.

es jogallamban akirol nem tudjak bebiozonyitani, hogy kem, az nem kem. akinek nem bizonyosodik a bunossege, az artatlan.

ezert le fogjak bombazni irant. es en tapsolni fogok, amikor ahmedenizsad kozos panteonban lesz szaddam es kadhafi mellett a tomoggyilkos mocskos allatok kozott, akiket kibeleztek a tetteik miatt.

es orulni fogok minden egyes pillanatnak, amikor te zsidozva vicsorogsz, mert meg egy haverod megkapta amit megerdemelt:-)

Bandibacsi34 2012.01.12. 10:11:57

@algi: Nekem egy ismerosom volt tobbszor is Iranban. Kozel-Keleti orszag, nincs sok kulonbseg(sok a bogar, de mikor Londpnban laktam ott meg egerek voltak minden-fele). Nem feszitenek keresztre. Sok nem cionista zsido is el ott.
Azert ott is van egyfajta szadeszos aranyifjusag, akik nem szeretnek tanulni csak tuntetni, de Iran demokracia csak normalis korlatokkal. Kerdes persze az elkovetkezo valasztasok tisztasaga, de elozoleg tudtuk kik lazitottak a varosiakat(mint most a Viktor ellen az Operanal).

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.01.12. 10:11:57

@This_is_Sparta: @Bandibacsi34: meglatogatta a csaladjat. gondolta, az amerikai allampolgarsag vedelmet biztosit neki. gondolom nem jutott eszebe, hogy az a vernoszo barom megkockaztatja az egesz orszag lerohanasat.

mondjuk nekem ugy tunik, pontosan ez a celja iran elnokenek. addig provokalni az atomhatalmakat, amig le nem rohanjak, hogy aztan eloadja, mekkora kibaszott nagy martir o...

kozben azok a tiz- es szazezrek a martirok, akiket bealdozott ezert, hogy vert helyzetben mutogathassa orszagat es magat. regi trukk ez mar, a paliwoodosok legalabb 10 eve nyomjak.

anarch 2012.01.12. 10:16:23

@Celtic: Úgy derült ki, hogy a játék felkapott lett Iránban, boldog-boldogtalan letöltötte (ingyenes). Szóval gondolom sokat beszéltek róla, leadták a helyi gamer tv-programban, felháborodott szülők beszéltek a helyi vallási vezetőkkel akik eszkalálták, stb. Gondolj pl arra, hogy a budapesti metróállomásos csirke-pályáról hogy terjedt az info.

@DocBulywood: mondjuk Amerikában ez pont jellemző - általában a keresztény értékeket meg a családot szokták hangoztatni amikor játékok betiltásáért szólalnak fel kedves ügyvéd urak.

The Drunken Master (a.k.a. Eltiron) 2012.01.12. 10:16:25

James Clavell (a Sógunos figura, tudjátok, Andzsin-szan, etc) írt egy zseniális regényt az 1977-es iráni forradalomról Forgószél (Whirlwind) címmel, amiben elég plasztikusan leírja azt a síita bandát, ami azóta is kontrollálja az országot. Nekem semmi bajom az iszlámmal, de a különböző buggyant szektáival annál inkább. Vegyük pl. Lengyelországot, lehet rá húzni a szájukat az antiklerikálisoknak, hogy nem eléggé szekuralizált állam, de képzeljük el, hogy -mondjuk- valamelyik keresztény többségű államban forradalmat hajtanak végre és átveszik a hatalmat Jehova Tanúi...

Szóval sok olvasata lehet a sztorinak, nem feltétlenül kell saját világnézetünk szerint azonnal a pártjára állni bármelyik félnek. Ha a pasi valóban kém, akkor egy nagy wtf jár a CIA felé, mert hát ez durván amatőr megoldás lenne (ami rájuk nem igazán jellemző, de azért előfordult már), ha nem, akkor viszont az Iránban eléggé megszokott túlkapásról van szó, fingassuk meg az árulót, aki a Nagy Sátánhoz pártolt át az Igaz Hittől.

Viszont annak a valószínűsége, hogy ebből lenne casus belli, az elhanyagolható.

Muad\\\'Dib 2012.01.12. 10:22:08

@az igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára:
Félreértetted,a mit írtam. Honnan tudod, hogy mi lett bizonyítva?
Ugye senkit nem kell emlékeztetnem arra a bizonyos U2 kémrepülőgép esetre. Az USA ott is napokig cirkuszolt, hogy ez szemenszedett hazugság:
"The United States government at first denied the plane's purpose and mission, but then was forced to admit its role as a covert surveillance aircraft when the Soviet government produced its intact remains and surviving pilot, Francis Gary Powers, as well as photos of military bases in Russia taken by Powers."

Tehát az, hogy a nyugati sajtó fel van háborodva, ugyan semmiféle bizonyítékkal nem bír azt illetően, hogy jogosan ítélték e el kémkedésért az illetőt, vagy nem.

Bandibacsi34 2012.01.12. 10:23:20

@az igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára:
Saddamot az USA penzelte Iran ellen anno es ok is mentettek meg a veresegtol.
Kaddafi 2001 utan kiszolgalta az USAt. Szoval a baratok azt kapjak jutlamul, amit az ellenseg buntetesbol?
Ne legyunk mar naivak! A CIA is oltetett meg embereket kemkedes gyanujaval (is vagy ha pl. Saddamnak dolgoztak Irakban fegyvereken stb.). csak nem vertek nagy dobra.

anarch 2012.01.12. 10:29:25

@Muad\\\'Dib:

Egyébként biztos én vagyok a beteg, de amikor kihozták, hogy kém, meg elolvastam a belinkelt "vallomását" a teherannews-on... nekem az első gondolatom az volt, hogy nyilván békaemberekkel beszélgetett a víz alatt, meg ürgebőrbe varrt fémdobozokat hajigált. Valahogy nagyon... "nosztalgikus" érzés volt olvasni.

Ettől függetlenül persze lehet, hogy kém. Csak nekem valahogy furcsa, hogy nem egyszerűen baleset érte - véletlen drogtúladagolás, egy csúnya öngyilkosság vagy valami; hanem hosszú és kalandos vallomása van amit beolvas, stb. Szóval valamiért fontos a médiafelhajtás.

baliquez 2012.01.12. 10:32:31

@The Drunken Master (a.k.a. Eltiron): Oriana Fallaci könyvét javaslom elolvasásra, az a címe hogy "Harag és Büszkeség", na az a plasztikus. Itt írnak róla pár sort: hocinesze.blog.hu/2010/11/25/a_harag_es_a_buszkeseg

És valóban, európai civilizációs alapnormákat irányelvként tartó polgár nem akarhat egy levegőt szívni barbárokkal. Pláne olyanokkal nem akiknek az államrendje képzelt barátokba vetett vakhiten és vallási felsőbbrendűségen alapszik.

Celtic 2012.01.12. 10:33:37

@anarch: Ah , koszi, igy mar ertheto. Nem tudtam, hoyg ennyire elterjedt (bar ugye anno a Raid over Moscow is legenda volt, elvileg beitlva, stb)

Celtic 2012.01.12. 10:36:49

@Bandibacsi34: Ugy erted, az normalis korlat, ahol vallasi rendorseg mukodik? Ennyibol Szaud-Arabia is normalis orszag...Csak Iranban ott az Orok tanacsa (asszem, igy hivjak), mint legfobb hatalmi szerv...

Muad\\\'Dib 2012.01.12. 10:41:47

@anarch:
Ugye azt tudod, hogy a világ szinte összes országában (igen a fejlett, demokratikus nyugaton is) sok-sok ember csücsül börtönben kémkedésért (akik nem balesetet szenvedtek). Az USA modern kori történelme során pedig szintén végzett ki embereket kémkedés miatt. Meg ugyebár jelenleg is ülnek náluk emberek életfogytiglanos büntetéssel hasonló okokból. Tehát nem kell túldramatizálni a dolgot. A helyzet az, hogy nem fogjuk megtudni az igazat az ügyről, legfeljebb pár évtized múlva.

Muad\\\'Dib 2012.01.12. 10:42:58

@baliquez:
"Pláne olyanokkal nem akiknek az államrendje képzelt barátokba vetett vakhiten és vallási felsőbbrendűségen alapszik. "
Ez a mondat tökéletesen igaz lehet az USA-ra is.

krampam 2012.01.12. 10:44:07

Vesszen a köztársaság!
Éljen soká az iráni sah!
youtu.be/1UxhcwEOAwk

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2012.01.12. 10:48:21

Az nem kérdés, hogy Irán most rossz úton halad, de disztingválni kell. A 75 milliós lakosságból rengetegen vannak, akik helytelenítik Ahmadinezsád politikáját, és nyugatbarátok. Őket is le kell bombázni?

Démonmac1 2012.01.12. 10:50:45

Aki ennyire ostoba, hogy amerikai állampolgárként, egy velük majdhogynem hadban álló országba látogat...
És még szar játékokat is csinál.. nyugodtan végezzék ki.

Démonmac1 2012.01.12. 10:51:47

Irénnal kapcsolatban, egészen biztosan vannak ott normális emberek is, csak sajnos nem ők vannak hatalmon.

baliquez 2012.01.12. 10:52:45

@Muad\\\'Dib: Igaz bizony. Egyik kutya másik eb. Kész szerencse hogy nem csak a két hülyepólus létezik és bigottmentesebb helyek is vannak világon. Mint pl. Csehország.

Tapogatott Kukorica 2012.01.12. 10:52:51

Amugy a jatekra reagalva (gondolom ebben a blogban ez lenne a nezopont). Tulajdonkeppen nem rossz, egy kis csapattol vegulis elfogadhato munka. Egyebkent csak egy Source enginere epulo modrol van szo, ha minden igaz.

Schmitt Plág 2012.01.12. 10:54:56

@jtrencsenyi: inkább Legfőbb Nemzeti Erőforrásunk, a vegytiszta és kifogyhatatlan mennyiségben rendelkezésre álló magyarságtudatunk!

anarch 2012.01.12. 10:56:40

@Muad\\\'Dib: Igen, pontosan ezért furcsa. Ha összehasonlítom azzal, hogy az USA hogyan csinálja. Egyszerűen csak eltűnik az illető, kurvára nem tud senki semmit és általában az elkeseredett közvetlen családját kivéve senki nem is keresi. Nincs felhajtás, nem ad ki vallomást főműsoridőben stb. Aztán, ha nagyon-nagyon-nagyon mákja van, akkor évek múlva valami elkattant országban felmerül még élve.

Démonmac1 2012.01.12. 11:00:28

Közben megnéztem azt a youtube os linket, fura, tehát ha valaki kettős állampolgár mondjuk, teszem azt magyar/amerikai, én bármennyire is utálom a jelenlegi vezetést eszembe nem jutna olyan játékot csinálni, ahol mészárolni kell, valamelyik országban ahova az állampolgárságom szól...

szbszig 2012.01.12. 11:02:02

Az iráni igazságszolgáltatás így működik. Nőknek, kisebbségek tagjainak, szegényeknek ott a legalapvetőbb jogokat sem adják meg sokszor. És menekültnek vagy menekült leszármazottjainak valóban nem tanácsos oda visszatérni, mert bizony ez lehet a vége.

A másik, hogy amint látom, ez egy ingyenesen letölthető játék. Pontosabban adott egy engine, és arra készítenek folyamatosan aktuális küldetéseket.

"Kuma\War is a free, high-end series of playable recreations of real events in modern combat. Nearly 100 playable missions immerse gamers in some of the most intense combat operations across the globe."

Most például Kadhafi elfogása az utolsó elérhető küldetés az oldalukon. Nyilván a grafika nem csúcskategóriás, de szerintem sokan vannak, akiknek ez kifejezetten bejön, hogy valós eseményeket játszhatnak végig rögtön a megtörténtük után néhány héttel.

atila68 (törölt) 2012.01.12. 11:02:24

Gerillamarketing!
A faxot fogják kivégezni, viszont most megyek és letöltöm a játékot.
Teccikérteni?

Joe84 2012.01.12. 11:03:43

Ez hülyeség, hogy egy játék miatt végzik ki.
Ha kém, akkor miért ne végezhetnék ki, jobb helyeken ez így megy.

Prophet 2012.01.12. 11:15:09

A parasztokat sehol sem kérdezik meg. Rórluk nem hallani, szóval az sem jelenthető ki teljes bizonyossággal (de kinek kell az), hogy Irakban, meg Afganisztánban mindenki gyűlöli az amerikaiakat, a megszállló erőket. Mert nem kérnek belőlük - talán az eltérő hagyományok miatt. Itthon, ha ezzel mentegetnek valakit, akkor az már bizonyosan nettó hazugság, majdnemszerecsen-mosdatás ("az eltérő kulturális hagyományaik miatt képtelenek.."), csak odaát az egész államra jellemző egy sajátos kultúra, nem csak egy csoportra. Más gyökerekből táplálkoznak, ahogy a japók meg az ázsiaik, stb. Lehet, hogy az iraki, perzsa, afgán "agy" nem kompatibilis a nyugati gondolkodással, így nagyon megszelidíteni sem lehet. Ez úgy hangzik, mintha egy egzotikus vadállatról lenne szó, de a szavak csak szavak, nem minősítőek. A normáinkat szerint segíteni kéne rajtuk, mert tűrhetetlen, ami ott zajlik. De az afrikai nők körülmetélése is barbárnak tűnthet, a tabukkal együtt. Persze ha a kultúrák, normák, stb. között "harc" van, mert mémek, és a természet, meg a kiválogatódás törvényeinek engedelmeskednek, úgy a gyengébbeknek szükségszerűen vesznie kell!

szobakutty 2012.01.12. 11:16:54

@algi: www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=xZDrZDEqeKk#t=27s van akinekek azért amerikában is kemény gumibottal ütközni... (és mielőtt belekötnél igen csúsztatás ezzel a linkkel leírni az USÁban tapasztalható rendőri brutalitást, mint ahogy a tied is az volt)
Ezzel együtt persze nyilván nem hasonlítható a 2 ország jogbiztonság szempontjából.

nlght84 2012.01.12. 11:18:21

hónapokon belül lerohanják iránt, ki hiszi el, hogy pont ekkor megy oda céltáblának, tuti h CIA alkalmazott... ilyenkor épeszű ember kicsempésztetné a családját, nem pedig kerti partyt tart ilyen múlttal, persze lehet h nem épeszű, de valószínűbb h CIA-s...

Démonmac1 2012.01.12. 11:26:44

@Prophet: "De az afrikai nők körülmetélése is barbárnak tűnthet, a tabukkal együtt. " mivel hogy az is. Bezzeg ha a férfiak répáját nyisszantanák le, mindenki amellett érvelne, hogy vesszen a szokás. Undorító féreg dolog az amúgy.

anarch 2012.01.12. 11:35:17

@Démonmac1: Csináltál valaha mod pályát?

Crult 2012.01.12. 11:44:44

Be kéne dobni a konteo blogra, egy villámkonteo erejéig :)

_Epikurosz_ 2012.01.12. 12:14:36

Kém. Aha. Hosszú idézet következik.
"Szomszédomat, egy öreg schutzbundistát szállítmányba tették (ezeknek a schutzbundistáknak, akik fojtónak érezték a konzervatív Ausztria levegőjét, tízeseket nyomtak a markukba 1937-ben a világproletáriátus hazájában, s a Szigetcsoport különböző pontjain végezték), a helyére egy kreolbőrű, szurokhajú emberke zárkózott fel mellém – a szeme mint a fekete cseresznye, nőiesen lágy, de egy hatalmasra méretezett lapos orr valósággal karikatúrává éktelenítette az arcát. Az első napon némán feküdtünk egymás mellett, a másodikon azonban méltóztatott megszólítani: „Mit gondol, ki vagyok?” Folyékonyan beszélt oroszul, hibákat sem ejtett, de érezhető akcentusa volt. Haboztam: Valamelyest a kaukázusiakra emlékeztet, de lehet, hogy örmény. Mosolygott: „Könnyen ki tudtam adni magamat grúznak. Jasának hívták. Mindenki nevetett rajtam. Én szedtem be a szakszervezeti díjakat”. rápillantottam: valóban komikus alak, alacsony, szabálytalan arcú, mosolyában semmi rosszindulat. De hirtelen megfeszül, vonásai kiélesednek, szeme összeszűkül, mint két keskeny acélpenge, majd hogy szét nem aprít velük.
– Pedig én a román vezérkar tájékoztatója vagyok! Vlagyimireszku
hadnagy.
Úgy összerándultam, mintha dinamit robbant volna mellettem. Miután vagy kétszáz álkémet sikerült megismernem, fel sem tételeztem, hogy egy igazival is találkozom, azt hittem, olyan nincs is. Saját elbeszélése szerint arisztokrata család sarja volt, helyét már három éves korától fenntartották a vezérkarban, hatéves korában pedig a tájékoztató osztály vette át a nevelését. Felserdülve maga választotta a Szovjetuniót jövendő működése színteréül, mivelhogy ott van a világ legkönyörtelenebb kémelhárítója, s ott különösen nehéz dolgozni, mivel mindenki mindenkire gyanakszik. Általánosságban az a véleménye, fogy nem dolgozott rosszul nálunk. A háborút megelőző években Nyikolajevben működött, s oroszlánrésze lehetett abban, hogy egy egész hajógyár a román csapatok kezére került. Innen a sztálingrádi traktorgyárba, majd az urali gépgyárba ment át. Az utóbbiban szakszervezeti díj beszedése címén behatolt egy nagy üzemrészleg igazgatójához, belülről ráfordította á kulcsot, s arcáról egyszerre eltűnt az ártalmatlan, bárgyú mosoly, helyet adva annak a pengeként vágó pillantásnak: „Ponomarjov! (pedig az már más nevet használt az Ural-Gépgyárban) – Sztálingrád óta nyomon követjük. Ön otthagyta az állását (valami nagykutya volta Sztálingrádi Traktorgyárban is), álnevet vett fel s ide telepedett. Válasszon: vagy honfitársai fogják agyonlőni, vagy nekünk fog dolgozni!”
Ponomarjov az utóbbi mellett döntött, s ez nagyon is jellemző az olyan nagymenő dögökre. Ezután a hadnagytól kapta az instrukciókat, míg alá nem rendelték a moszkvai német kémirodának. Vlagyimireszkut
pedig Popolszkba küldték SZAKMAI vonalon. Mint kifejtette nekem, a diverzánsok és kémek sokoldalú általános képzésén kívül mindegyiket külön is kiképezik valami SZŰKEBB specialitásra. Vlagyimireszku az ejtőernyő főzsinórjának elvágására specializálta magát. Podolszkban az ejtőernyő-raktár előtt az őrség parancsnoka fogadta (vajon ki lehetett? miféle ember lehetett?), s az éj nyolc órájára bebocsátotta a raktárba. Hágcsót támasztva az ejtőernyőbálákhoz, anélkül, hogy rendjüket megbontotta volna, óvatosan kibontotta a főzsinór fonalait s egy erre a célra készült ollóval átvágta a keresztmetszet négyötödét, csak egy
ötödrészt hagyva épen, hogy a levegőben szakadjon el. Vlagyimireszku hosszú évek munkájával készült erre az egyetlen éjszakára. Most lázasan dolgozott s nyolc óra alatt mintegy kétezer ernyőt tett használhatatlanná (tizenöt másodpercet szánt egyre?). „Megsemmisítettem egy egész szovjet ejtőernyős-hadosztályt!” villantotta rám kárörömmel cseresznye-szemét. Mikor letartóztatták, minden vallomástételt megtagadott, nyolc hónapig ült a Butirkában egy magánzárkában, de egy szót sem tudtak kiszedni belőle. „Nem kínozták meg?” – „N-nem” – s lebiggyesztette az ajkát, mintha még feltételezni sem lehetne ilyesmit, idegen állampolgárról
lévén szó. (Üsd a tieidet, hogy megijeszd az idegeneket!... A kém azonban aranytartalék: alkalomadtán ki lehet cserélni.) Egy napon megmutatták neki az újságot: Románia kapitulált, tessék vallani! De ő továbbra is néma maradt: lehet, hogy hamisították az újságot. Elolvastatták vele a román vezérkar napiparancsát: a fegyverszüneti feltételeknek megfelelően a vezérkar elrendeli, hogy minden ügynök szolgáltassa ki magát. Ő azonban még ekkor sem volt hajlandó beszélni: a napiparancsot is hamisíthatták. Végül azzal szembesítették, aki közvetlen feljebbvalója volt a vezérkarnál; ez utasította, hogy fedje fel kilétét s adja meg magát. Vlagyimireszku akkor minden emóció nélkül leadta vallomását, s most, mint akinek már minden mindegy, nekem is elmondta az egészet, hogy agyonüssön néhány hosszú börtöni órát. Még csak bíróság elé sem állították! El sem ítélték! (Mert nem nemzetünkbeli! „Én mindig káder maradok, míg csak élek. Rám vigyáznak”.)
– De most nekem elárulta magát – mondtam neki. – Ha meglátom valahol az arcát, emlékezni fogok önre. Gondolja csak el, ha egyszer véletlenül összefutunk az utcán...
– Ha biztos leszek afelől, hogy nem ismert fel, életben hagyom. De ha fölismer, megölöm vagy kényszerítem, hogy nekünk dolgozzék. Ezt egyáltalán nem úgy mondta, mint aki össze akar veszni cellaszomszédjával. Úgy mondta, teljes meggyőződéssel, mint ami magától értetődik. El is hittem, hogy minden további nélkül lelőne vagy elmetszené a gégémet.
Ebben az egész hosszú fogoly-krónikában nem fordul elő több ilyen hős. Nekem is ez volt az egyetlen ilyen találkozásom, pedig tizenegy évet töltöttem különböző börtönökben, lágerokban, száműzetésben; mások pedig eggyel sem találkoztak. Óriás példányszámban nyomott ponyvairodalmunk mégis azzal bolondítja az ifjúságot, hogy a Szervek kizárólag ilyeneket szoktak összefogdosni.
Elég volt az embernek egy pillantást vetni maga köré abban a templomi cellában, maga is meggyőződhetett arról, hogy elsősorban magát az ifjúságot fogdossák össze. Most, hogy a háború befejeződött, megengedhették maguknak azt a fényűzést, hogy azt tartóztassák le, akire szemet
vetettek: már nem kellenek katonának. Beszélik, hogy 1944-45 fordulóján átmenetileg a Kis (területi, vidéki) Lubjankában tartották fogva az un. „demokrata pártot”. Ez kb. félszáz fiúból állt; alapszabályaik és tagsági igazolványaik voltak. „Országos titkáruk” volt köztük a legidősebb: egy moszkvai iskola 10. osztályos tanulója. – A háború, utolsó éveiben diákok is fel-feltűnnek a moszkvai börtönökben, itt is, ott is találkoztam velük. Ami azt illeti, én sem voltam öreg, de ezek még fiatalabbak voltak...

/Alekszander Szolzsenyicin: A Gulág szigetcsoport/
*****************************
"
Ennyi.

moli 2012.01.12. 12:18:36

/OFF

@Adani: """egyébként nem Iránban, hanem Irakban készült"""
i0.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/000/196/193/orly.gif?1320616743 a title-ben van, basszameg.
egyebkent ismetelnem magam: "errol ez jut eszembe" ennyi. hajnal ~4:30-kor ramjott a video-linkelgetes, semmi nem tobb.

Démonmac1 2012.01.12. 12:36:20

@anarch: Mint játékos vagy mint fejlesztő?:)

Mikka-Makka 2012.01.12. 12:42:54

@algi: bocsi de te is beszoptad a propagandát
nem mondom h szivesen elnek ott, de egyaltalan nem olyan "ördögi" hely amilyennek leirjak a nyugati mediaban
ha nem hiszed keress ra turistak elmenybeszamoloira, meg fogsz lepödni

Démonmac1 2012.01.12. 12:45:46

Ahova nem akarok menni ország:
1, É Korea
2, Irán
3, bármelyik másik afrikai ország, ahol retardáltak vannak hatalmon.

jtrencsenyi 2012.01.12. 12:53:33

@Internetes Technikai Csökevény: ha fele annyi valódi nemzettudatunk lenne, mint amennyit állítunk, akkor nem itt tartanánk. De hagyjuk...

Borenbukk 2012.01.12. 13:22:30

@Mikka-Makka: Nem hat. Olyan, vagy olyanabb, mint nalunk a hatvanas-hetvenes evekben. Kellemes, elheto hely, mig nem kerulsz a hatalom(ez lehet valami helyi potentat is) utjaba.

Démonmac1 2012.01.12. 13:25:49

@OftF: Nem fogalmaztam egyértelműen:)
(Afrikát kihagynám:)

Neretil 2012.01.12. 13:31:26

In the name of Freedom i will call you terrorist
In the name of Freedom i will come to your home
In the name of Freedom i will bring democracy to your country
In the name of Freedom i will destroy everything in my path
In the name of Freedom i will piss on your dead body ...wait a minute i think the last one it's not necessary
In the name of freedom YES IT IS to purify your soul
hahaha Im satan Daughter im a nasty ugly bitch my name is AMERICA

www.youtube.com/watch?v=a4UPPaHbhkY

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.01.12. 14:15:48

Tiszta Sötétség délben! ( qltura.blog.hu/2011/11/25/hangoskonyv_koestler_arthur_sotetseg_delben_ratoti_zoltan_eloadasaban )

Még szerencse, hogy a SZU nemvolt ilyen ideges és nem gyűjtötte be a Raid over Moscow programozóit...

algi 2012.01.12. 14:39:19

@Démonmac1: Az a különbség, hogy a körülmetélt férfi utána teljesen normális életet tud élni, míg a körülmetélt nő számára fájdalmas a nemi közösülés. Ez az aprócska hiba.

@Prophet: Elfogadom, hogy Iránnak más a kultúrája, de nem arról van szó, mint Japánban, hogy az emberek önként és dalolva állnak be a rendszerbe. Öngyilkosok lesznek emberek, mert elviselhetetlen számukra az élet.

@Adani: A Hol a Pokolban van Osama Bin Laden szerintem elég gáz film. Pl. van az a jelenet, amikor Izraelbe megy, és egyszercsak azt veszi észre, hogy elég durván belekötnek fundamentalista zsidó fiatalok, mert nincs "illedelmesen" öltözve. Egyvalamit elfelejtett elmondani, hogy ehhez direkt be kellett mennie egy fallal körülvett negyedbe, ahol a bejárat mellett ki van rakva egy tábla, hogy hogyan szabad bemenni. Ha ezt ilyen manipulatívan csinálta, kíváncsi vagyok, hogy még mit torzított azért, hogy egyenlőségjelet húzhasson nyugat és kelet között. Szerintem sokkal tanulságosabb az ilyen turista videóknál a helyi lakosok által készített dokumentumfilmek.

@Shub-Niggurath: Az a baj, hogy ennek semmi köze a nyugati demokráciához. Hithű muszlimoknak szar ott élni csak azért, mert mondjuk nőnek születtek, vagy egyszerűen csak a rossz helyre. Az más kérdés, hogy ki tud beavatkozni? Az ehhez szükséges haderővel rendelkező országok közül (mondjuk Oroszország és Kína) ha választani kell, én inkább az USA-t választanám. Nem azért, mert szeretem őket, hanem mert Oroszország és Kína politikája kevésbé tetszik. Tehát elfogadom, hogy számításba veszik az olajat, elfogadom, hogy számításba veszik az atomhatalom kérdését, de az nem igaz, hogy "az olajért mennek oda." Ez olyan primitív leegyszerűsítés, amire kb. csak Donald Trump volt képes a borsónyi agyával. Tehát én megértem, ha az emberek cinikusak USA-val szemben, de azt már nem értem meg, ha olyan összeesküvés-elméleteket gyártanak, hogy Irán szabadabb USA-nál (vagy egyformán szabad a kettő), és a gonosz amerikai birodalom csak lenyúlja az olajat ettől a tiszta szívű, erényes néptől. Nem gondolom, hogy USA tökéletes megoldást nyújt, de a mostaninál bármi jobb.

@moli: Dehát épp ez a média manipulálása. Látom, hogy valamit elkövetnek az amerikaiak, ami nem tetszik, és akkor máris azt gondolom, hogy USA ugyanolyan gáz hely, mint Irán. De nem az. Magyarországon is volt olyan sorozatgyilkosság, ahol direkt cigányokat öltek meg, ettől még nem lesz igaz az, hogy nálunk cigányokat ölnek. Ugyanígy, ha New Yorkban eltévedek, akkor bátran fordulok az első egyenruhás rendőrhöz. Míg, ha Teheránban eltévedek, akkor nem fogom megkérdezni az első fekete ruhás motorost, hogy bocsi, habfehér ateista vagyok, és fogalmam sincs, hogyan keveredhetek haza, úgyhogy most nyomtalanul el tud tüntetni.

Az ilyen anekdota jellegű rövid videók alapján nem lehet messzemenő következtetéseket levonni. Amiket én linkeltem be, azokat azért linkeltem be, mert ismert a kontextusuk. A pepper spray cop talán emblematikusan a leggenyább eljárás, ami mostanában az Occupy ellen történt. (Most olyat, hogy megvernek letartóztatottakat, azért nem linkeltem be, mert ha ilyen történik, akkor utána általában lázongás tör ki a városban.) Ugyanígy a lelőtt iráni nőnek az esete is ismert, és pontosan tudható, hogy ott több embert lelőttek, mert a tömegbe lőttek. Csak ez az egy ember, akihez elég közel jutottak kamerával, hogy felvegyék a haláltusáját. És ő biztosan nem lett volna ellenére, ha bárki beavatkozik. Ellenben az lesprézett Occupy tüntetőkkel, akik szerintem nem akarnák, hogy egy külföldi ország rendőrei regulázzák meg az amerikai rendőröket.

@Bandibacsi34: Irán demokrácia? Ilyen vicceset rég hallottam. Dél-Iránban vannak olyan területek, ahol a nők ki se tehetik a lábukat a házból, és nemcsak fejfedőt kell viselniük, hanem egy kész járomszerű izét az arcukon.

indapass90210 2012.01.12. 15:17:49

A srác most kipróbál egy új játékot:

vendyxiao.com/wp-content/uploads/2010/06/reality-worst-game-ever1.jpg

Vajon beütötte az idédékúdét mielőtt felszállt az Iránba induló gépre?

indapass90210 2012.01.12. 15:21:23

@algi: "@Bandibacsi34: Irán demokrácia? Ilyen vicceset rég hallottam. Dél-Iránban vannak olyan területek, ahol a nők ki se tehetik a lábukat a házból, és nemcsak fejfedőt kell viselniük, hanem egy kész járomszerű izét az arcukon."

Demokrácia hát! Bandibácsinál még a konyhából sem, ahhoz képest már az előszoba és nappali is egy új dimenzió!

Felagund 2012.01.12. 15:30:14

OFF

@algi: Öööö... Azt látom nem vágod, hogy a férfi és a női körülmetélés teljesen más művelet...

A férfiaknál csak a fitymát vágják le(ezért "körül"), a nőkénél ellenben ez a művelet a csikló eltávolítása (az esetek túlnyomó többségében egy szar, életlen késsel mindenféle fertőtlenítés nélkül).
Mivel a csikló anatómiailag a pénisszel analóg szerv, ezért Démonmac1 hasonlata teljesen korrekt...

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2012.01.12. 16:01:12

@_Epikurosz_:
Helló!
Sokáig voltam én is Epikurosz, az oridzsinál, de ilyen hosszú idézeteket nem raktam be.
Mit akartál ezzel mondani?

Silent Bob 2012.01.12. 16:08:33

@az igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára:

"es jogallamban akirol nem tudjak bebiozonyitani, hogy kem, az nem kem. akinek nem bizonyosodik a bunossege, az artatlan."

Egyetértünk, de ugye az USA-t nem soroljuk ide? :)

Limrasson 2012.01.12. 18:48:15

@algi: Törik a vihart, csak visszatartják. Így magas marad az ára.
Amúgy meg a gyémánt 700 fokon elég a fenébe, szóval...

Celtic 2012.01.12. 19:55:01

@Démonmac1: Egen. Mint ahogy nem mindegy, hogy az embernek a kormet vagjak le vagy az egesz ujjat :(
Nem egyszeruen kulturalis kulonbseg: direkt megcsonkitani egy embert nem kulturalis kulonbseg.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2012.01.12. 20:47:40

Istenem, itt is megjelent ex epi őbalfaszsága...

Nomante 2.0 2012.01.13. 00:50:12

Most azért végzik ki mert ilyen "ellenprogpaganda" játékot készített IRÁN ellen v. azért mert kém?

Mondjuk nyilván valaki ebben jobban képbe van, de ha ez az üreg tényleg KÉM lenne, érdemes lenne ilyen hátérrel IRÁN-ba küldeni ilyen időkben?

Nem elég, hogy
- TENGERÉSZGYALOGOS,
- IRÁNI,
- de még ilyen játékokat is fejleszt amit saját "exhazáját" járatja le.

Talán még a magyar titkosszolgálat számára is gyanús lenne...

Nomante 2.0 2012.01.13. 01:10:35

Nem kimondottan szeretem az amerikai elitet, föleg az olajbuzi BUSH pártot.

Amcsik nem jótett érdekből cselekednek legtöbbször, nyilván mint minden ország szeretné maximálisan kikaparni a gesztenyét.

De Legtöbbször míg az európai vezetők azon tanakodtak, hogy küldjenek e kérvényt valami helyi zsebdiktátornak, hogy legyen szíves ne öljön le mindenkit aki arra jár, az amcsik fogják odabasznak nekik 3-at, hogy arról koldul.

hogy ez jó vagy rossz, arról lehet vitatkozni

ebből vannak eredményeik is [korea/délszáv] meg van böven rossz is [vietnám stb.]

De az biztos ha az EU-n múlt volna Milosevic még mindig ott maszturbálna Koszovóban, fel-fel idézve Vukovár halottait.

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2012.01.13. 09:11:14

@wowerman: Bevalotta, hogy az anyja egy malomtulajdonos kulák szeretője volt.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2012.01.13. 09:28:43

@Nomante 2.0: Korea egy ENSZ misszió volt, ahol nem csak a jenkik voltak ott. Angoloknak akkor még volt ereje jelen lenni, még ausztrálok is ott voltak. Az, hogy minden ENSZ misszióban jenki túlsúly van, az pusztán azt mutatja, hogy kinek van expedíciós képessége.

(Ez alól Szomália kivétel volt, mert politikai okokból nem volt nehézfegyverzet, ezért kellett a pakisztániak segítségét kérni az eltolt hadművelet során, amiből a BHD film született.)

Nekem valahogy elegem van a Vietnám / Korea / stb. más összehasonlításból, mert totál máshogy kezdődött a történet. Koreát MEGVÉDTÉK egy támadástól, a függetlenségét állították helyre...

A_Konzol_Fertő 2012.01.13. 11:31:03

A csóka hülye, mert ilyen múlttal visszament oda.Az irániak szintén, mert túl komolyan veszik magukat.A játék meg egy ótvar gagyi, nem hogy ingyen nem kéne,de ha a fejlesztő cég fizetne érte,akkor sem.

paraszgyerek 2012.01.13. 19:14:49

Mielőtt megköveznénk Iránt, azért gondoljunk bele abba, hogy egy kétezerhatszáz éves államról van szó.
Végignézte a római birodalom születését és bukását, és az egész európai, modern kori történelmet.

Az orvostudomány, csillagászat, matematika ott már akkor fejlett szinten volt amikor itt még majdhogynem szöges bunkóval verték be egymás fejét az emberek.

Most pedig néhány - iráni szemszögből mérve fiatal - állam vagy épp szuperhatalom akarja nekik megmondani hogy hogyan kell élni?

Johnfive 2012.01.13. 21:38:06

@Mikka-Makka: "@algi: bocsi de te is beszoptad a propagandát":
De hát te is! Csak éppen az iránit...

Johnfive 2012.01.13. 21:43:01

@paraszgyerek: nem Iránnal van, hanem az éppen regnáló hatalom céljaival és eszközeivel.

Johnfive 2012.01.13. 21:44:51

@paraszgyerek: "vagy épp szuperhatalom akarja nekik megmondani hogy hogyan kell élni?":
amúgy meg kurva könnyű a világ jobbik feléről ignoránsnak lenni.

Johnfive 2012.01.13. 21:46:02

ja, és nem egy "szuperhatalom" akar "beleszólni", hanem kb. mindenki, aki egy csöppet is tiszteletben tartja az alapvető emberi jogokat.

paraszgyerek 2012.01.13. 23:10:12

@Johnfive:
"nem Iránnal van, hanem az éppen regnáló hatalom céljaival és eszközeivel."

Én úgy gondolom tömegpusztító-fegyver kártyát Iraknál már eljátszották. Iránt épp az USA által kiképzett és felfegyverzett Irán támadta meg anno, és most hogy szintén USA bázisokkal van körbeépítve egyszercsak elkezdünk csodálkozni hogy fejleszti a védelmi képességeit?

"amúgy meg kurva könnyű a világ jobbik feléről ignoránsnak lenni."
Szerintem épp akkor vagyunk ignoránsak ha tapsolunk ahhoz hogy bombázókat meg hadsereget küldjenek az irániakra arra az indokra hivatkozva hogy nekik jobb legyen.

"ja, és nem egy "szuperhatalom" akar "beleszólni", hanem kb. mindenki, aki egy csöppet is tiszteletben tartja az alapvető emberi jogokat."

Az emberi jogok kapcsán mi újság van Guantanamóval?
Vagy jobb lett az élet a "demokráciává bombázott" Irakban és Afganisztánban...?

Mellékes megjegyzésként, ugyanilyen emberi jogokat féltő okokból a Benes dekrétumok miatt Szlovákiára is rá lehetne pirítani, az azonban mégsem fáj az emberi jogok élharcosainak.

paraszgyerek 2012.01.13. 23:11:04

Előző kommentmet elírtam: természetesen Irak támadta meg Iránt.

Mikka-Makka 2012.01.13. 23:32:03

@Johnfive: miféle iráni propagandát szoptam be tee? nem is jutnak szóhoz a nyugati médiában..
bocs hogy inkább azoknak a random turistáknak hiszek akik megjárták Iránt és úgy találták h az átlagemberek ott is kedvesek és vendégszeretőek
ez már nagyon off de pl amcsi médiában úgy tálalják az iráni szitut mintha bármelyik pillanatban elkezdhetnék bombázni NY-ot, Washingtont, közben meg ha sikerülne is összehozniuk egy (1 db!!) atombombat akkor se lenne mivel célbajuttatni. arról nem is beszélve h elég őrültnek kellene lenni ehhez mikozben izraelnek bőven elég atomja van az összes iráni város leradírozására
atom csk elrettentése jó (terroristákra ez nem vonatkozik obv..)

A_Konzol_Fertő 2012.01.17. 09:07:41

@Mikka-Makka: A hardwired elcseszte nálad a józan ítélőképességed, még jó hogy beszoptad,sajnos ezek tények

szbszig 2012.01.22. 03:14:56

@Celtic: Most akartam én is belinkelni ide. Mindenesetre azt jól bizonyítja, hogy nem egyedi esetről van szó, hanem tényleg ez a bevett gyakorlat arrafelé.

moli 2012.01.22. 13:41:09

@szbszig: ami meginkabb bizonyitja, hogy a csavo tiszta orult amiert rokonlatogatni ment.

Tony Almeida 2012.02.09. 13:35:36

Mi van a sráccal? Egy szó sincs róla azóta.

moli 2012.02.09. 14:23:33

@Tony Almeida: meg el. az ugyvedje kerte obama beavatkozasat, cseret masik fogolyra. azert nem vegeztek meg ki, mert talonban akarjak tartani.
süti beállítások módosítása