HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

A sárkányok nehéz élete

2011.11.09. 14:38 miguel_

Talán Süsü miatt gondoltam azt gyerekként, hogy a sárkányokat nem bántjuk. Később, a  különböző szerepjátékok szabályrendszereinek köszönhetően megtanultam, hogy már csak azért sem böködünk tüzet okádó, mágiával telt ősgyíkokat, mert tüzet okádnak, és nem utolsó sorban mágiával teltek.

Mára azonban más megítélés alá esnek szerencsétlen pikkelyes barátaim, és természetesen ebben is a számítógépes játékok a hibásak. Az elmúlt két évtized sárkánygyilkolásai közül talán a Might & Magicben tapasztalható mészárlás a legkirívóbb: ha akkoriban lettek volna achievementek, a M&M VI-ban tuti lehetett volna "Sárkányhentes" címmel a homlokodon járkálni.

 

 

Most azonban jön a blogban is sokszor megénekelt Skyrim, aminek egyik központi eleme lesz, hogy mindent leöljünk, ami aranyon alszik, szűzlányt eszik és falvakat gyújtogat, ráadásul a lenti videó alapján nem is lesz ez akkora kunszt. Az egyik kezembe' Heal, a másikba görcs Frostbite, és bumm, már hullik is a sárkány, mint az őszi falevél.

Persze nem újdonság, hogy ezt a(z elméletileg legyőzhetetlen) lény ilyen könnyedén kicsinálható, a Baldur's Gate 2 Time Stop varázslatával még ennyi ideig sem tartott a dolog, ráadásul a fenti, friss videót és a lenti, Isten tudja, hány éves felvételt összehasonlítva az is kiderül. hogy hiába a grafikai fejlődés, a pocsék minőség kikerülése még ma is hatalmas feladat.

 

Szintén ide kapcsolódik, de annyira azért már nem friss a Skyrim rap videó, amit egyszer talán érdemes lehet meghallgatni, bár én nem nyomtam rá az "Egy szám ismétlése" gombra a végén.

 

 

40 komment

Címkék: videó sárkány might and magic skyrim baldurs gate

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr343365562

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ironfist 2011.11.09. 15:09:39

Ó igen, a Might and Magic sárkányvadászatai :) Anno azt hittem pl. a hetedik részben, hogy Eofol őslakosságát - többek közt az instantkilelő titánok miatt. Aztán nemrég nosztalgiából elővettem, és rájöttem, hogy az ancient weaponökkel gyorsabban lejet tüzelni, mint bármi mással, és ha csak egy skillpont is van rajta, realtimeban, repülve gyakorlatilag halomra mészároltam mindent, ami élt és mozgott ott :D

Az első sárkány meg ugye megölhető a tutorialszigeten, csak kicsit sokáig tart :)

Bicikliző medve 2011.11.09. 15:15:30

Might and Magic Vi, eletem legszebb emlekei fuzodnek hozza... Iskolas voltam meg, es minden ejszaka sokaig toltam ,masnap mindig hulla voltam. De megerte, mert KINYIRTAM AZ OSSZES SARKANYT! :)

Bicikliző medve 2011.11.09. 15:33:50

"hiába a grafikai fejlődés, a pocsék minőség kikerülése még ma is hatalmas feladat."
Ezt mire ertetted?

manwithbeard 2011.11.09. 15:40:40

Öö eddig csak csendes érdeklődője voltam a Skyremnek a nagy név a szép grafika miatt... de amúgy nem nagyon néztem utána. Most komoly, hogy ebben így zajlik egy harc? (harc felét menüben lépegetve tölti az ember, másik felében meg 2 darab spellt használ). Mert ez elég szörnyűnek néz ki.

miguel_ 2011.11.09. 15:42:42

@ċsirke72: Nem ez a legjobb minőségű videó, ami eddig a Skyrimról napvilágra került, de ha csak én találom sötétnek és darabosnak, akkor éljen-éljen a készítő. :)

Ezrem 2011.11.09. 15:51:39

@Cathfaern: Nem csak a játékos nem rendelte gyorsbillentyűhöz a csodálatos varázslatait amit percenként váltogat harc közben.

Bicikliző medve 2011.11.09. 16:06:43

@MrEd: Ja bocs, en kis kepernyoben neztem, nekem nincs nagy igenyem ilyenkor a minosegre. Azt hittem, hogy a sarkanyoles minosegere erted, hogy rossz, mert azert az fejlodott valamit a baldurs gate-hez kepest, ha az most nem is latszik a videoban :)

miguel_ 2011.11.09. 16:12:13

@ċsirke72: Nem, a sárkányölés nagyon is sokat fejlődött látvány szempontjából, a szívem is belesajdul, ahogy összerogyik szegényke.

Bicikliző medve 2011.11.09. 16:16:51

@MrEd: Hat igen, lehet, hogy gyorsan meg kell javittatnom az xboxomat csak a Skyrim miatt :) Az Oblivionhoz kepest is hatalmasat valtozott a mioseg igy a videok alapjan, szoval jo lesz ez :)

lackatheone 2011.11.09. 16:40:06

Vazze a Might and Magic 6!Mekkora cucc,elő kellene venni megint.Életem legjobb RPG-je,csak ne lenne ilyen kevés időm játszani.
Mindegy,úgy is fel akartam mondani,k*pja be a Philip Morris!:-D

tribakhisz 2011.11.09. 17:40:24

Bezzeg miattuk nem tiltakozik a Peta.

K0vasz 2011.11.09. 18:17:20

Nekem is igen meghatározó élmény volt az MM6:) Hogy a szintlépés nem csak úgy instant ment, hanem meg kellett keresni a megfelelő mestert, stb. Mondjuk érdekes mód a többi részével asszem nem is játszottam soha

rognork 2011.11.09. 21:59:21

mindenki tudja, hogy sárkányra semmi spell nem hat. mellesleg a m&m grafikája sztem baromi jó még ma is. bár nekem a settlers2 is nagyon bejön.

Királyvíz 2011.11.09. 22:46:18

M&M VI! Szép emlékek tömkelege. Anno volt vagy egy hónap, mire elsőre végigtoltam. Emlékszem, hogy mennyi idő volt, mire egy-egy küldihez megtaláltam a helyszínt (az a rohadt fountain of magic!), meg a tanárokat, stb. Na, ez a játék tényleg kihívás volt!

@rognork: A grafika nekem is bejön, mind a mai napig.

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2011.11.09. 23:10:21

Az MM6-ban vannak rendes sárkányok is, ezen a videón csak wyrmek vannak, amik tényleg hamar fekszenek.

MM7-ben csináltam olyan 4x knight csapatot, amivel eeofolban a sárkányokat úgy zúztam, hogy realtime csak az A gomdot nyomtam, meg az előremenést :) MM6-ban ez nem ment, ahogy a nagytitánok is kipukkasztottak GM body magic nélkül..

dzzzzz 2011.11.09. 23:17:54

Most így csak a videó alapján: van egy legalább 500 kilós, tiszta izom sárkány, éles karmokkal, fogakkal. Ennek ellenére csak tűzokádással próbálkozik?

Bicikliző medve 2011.11.10. 09:20:50

@originalBalintos: Van masik video is Skyrim sarkanyokrol, ott a sarkany elkapja az egyik NPC-t es szetcsocsalja :)

Fr3d 2011.11.10. 09:45:58

Hehe, nem tudom hogy csinalta a srac a Baldur's Gateben, de nekem legalabb 20 perc volt egy sarkany, igaz a legerosebb. :)
Mert a gyengebbik nekem is lement...5 perc alat. :D

MM6..regi szep idok... :)

Mad Mind 2011.11.10. 13:07:52

MM6-ban mikor már elegem volt, elő az ancient fegyverekkel és doom. :) Tudom sokaknak nem tetszett, de teljesen logikus volt, pláne, ha játszott valaki az előző részekkel.

ZoldAsz 2011.11.10. 13:17:16

@Ironfist: Én wandokkal realtime-oltam le őket + a titánokat is, az micsoda tápcucc eső volt....
MM7-ben meg Találiában a barlangi sárkányt ice wandokkal hasonlóképpen, már igen alacsony szinten le lehetett nyomni.
Szegény dögöket mindig kidobja a szopatógép!
OFF Nojónapot :)

Ironfist 2011.11.10. 13:33:00

@ZoldAsz:

Zöld Ász? Nocsak, csak nem a Gumininjás Zöld Ász vagy?

Ironfist 2011.11.10. 13:41:36

@originalBalintos:
"Most így csak a videó alapján: van egy legalább 500 kilós, tiszta izom sárkány, éles karmokkal, fogakkal. Ennek ellenére csak tűzokádással próbálkozik?"

Nem elég? Bár párszor elképzeltem már, hogy persze, tök epik, ahogy a hős beáll egy sárkány elé, és hősies póz, meg a sárkány ahogy levegőt vesz lángfújáshoz, és akkor BUMM hirtelen bejön a játék/film címe... de belegondolt már valaki, hogy ez után mi következik? :D Ugyanis a következő jelenetet kihagyva, a következő utánit kb úgy tudnám elképzelni, ahogy a sárkány kapirgássza a megolvadt vasdarabokat az elszenesedett húsról, hogy jól bekajoljon. :D

ZoldAsz 2011.11.10. 14:49:13

@Ironfist: Azhát :)
ON
Akartam említeni a wowos sárkányokat is, tkp. az 5 aspectből hárommal már így vagy úgy létrejött a véleménykülönbség.
Deathwing oké, Nozdormunak "csak" belepacsálunk a jövőbeli aknamunkájába, és tkp lebuktatjuk Dragonblight-ban, hogy ő intézi az Infinite Dragonflight-ot, de...
... hogy szerencsétlen Malygos-t most akkor méééér?
Egy ismerőstől hallottam, - aki egyébként igen toleráns a wowos lore váratlan ... khm ... változtatásaival kapcsolatban - hogy ő megeszik mindent, egyetlen dolgot nem hajlandó zsebre tenni: hogy Malygos-t miért iktatjuk ki.
Szóval wowos aspetcek közül is már csak a csajok vannak hátra, Ysera ráadásul kezd necces lenni az Emerald Nightmare miatt, szóval: a sárkányok fölött előbb-utóbb a player győzedelmeskedik.

Wertzui 2011.11.10. 16:03:04

Szegények... Kíváncsi vagyok, mikor háborodik fel ezen is a PETA :D

White_Rabbit 2011.11.10. 20:33:20

Ohh Might and Magic VI :)

Anno a gurus Lilly féle cikket rongyosra olvastam, a játékba meg meg hosszú hosszú órákat öltem, azóta is várok egy grafikai remake-re, megcsinálhatnák igazán

Absolute OFF:

Tudom nem tartozik ide, csak az mm-es cikk miatt jutott eszembe... valaki nem tudna egy képet linkelni Lillyről, amíg még futtattam a régi gurut, mindig ezért fohászkodtam magamban, hátha valahova beraknak egyet, de semmi :D (tudom, tudom kissé érdekes kéréseim vannak, csak annyira idegesített hogy nem tudtam arcot kötni az írásokhoz... ahh a játékos kocka életem hőskorszaka)

dzzzzz 2011.11.10. 23:27:37

@Ironfist: nem. Nem élte túl a sárkány, ez számomra arra utal, hogy nem elég :D

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2011.11.11. 08:41:45

@K0vasz: Én sajnos nem tudtam végigtolni, de igen messzire eljutottam benne. Nekem is örök emlék.

Az meg tényleg vicces, hogy milyen lesz a Skyrim. Azért veszem meg, hogy jól körbefikázzam. :)

Meg háthat egyszer lesz hozzá egy olyan minőségi MOD, mint a Nehrim.

Acsabi44 2011.11.11. 10:50:42

A Skyrim nem RPG, hanem FPS, csak szólok.
Ahol a siker azon múlik, hogy az (ak47-el) Frostbiteval eltalálod-e a képernyőn a (CT-t) sárkányt, az FPS.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2011.11.11. 10:57:35

@Acsabi44: Határeset. A Gothc széria sem volt tisztán stat alapú. Mondjuk a legjobb akció/stat vaegyes harcrendszert eddig a Risenben láttam.

Jó mágiarendszert viszont még egy RPG-ben sem igazán. Egyedül egyetlenegy NWN mod-ban láttam értelmét az NWN kifonomult mágirendszerének, a Tortured Hearts mod-ban. Valódi RPG skillekre is csak ott volt szükség. (meggyőzés, blöff, megfélemlítést, stb.), de még ott sem azon a szinten, amit elvárnék.

Egy retro rpg-nél anno megjegyeztem, hogy félelmetes, hogy hová zuhnat vissza az RPG fejlesztésének a színvonala...

Acsabi44 2011.11.11. 11:07:38

@molnibalage: Akkor a Gothic sem RPG. :)
A rendes RPG-k egyértelműen a klasszikus D&D, AD&D játékok (Eye of the Beholdertől kezdve a Torment, BG vonalig), bár szerintem a manából garázsolás magától értetődőbb, mint a darabszámra memorizálás.

Néhány JRPG amúgy elég jó, összetett, de kifinomult szabályrendszerrel rendelkezik.

moli 2011.11.11. 12:24:33

@Acsabi44: erre van egy jo kitalalt, elegansan bullshit elnevezes: action-rpg :D

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2011.11.11. 12:44:58

@Acsabi44: Egyébként árulja már el valaki, hogy counterspell van az NWN-ben vagy nincs? Ha igen, akkor hogyan lehet előhívni?

Acsabi44 2011.11.11. 13:23:45

@molnibalage: "Counterspell mode" van. Külön lehet kiválasztani a varázslódnál. Olyan, mint harcosnál a Power Attack mode.

Counterspellben a varázsló először felismeri, hogy az ellen mit castol (ehhez sikeres Spellcraft check kell), majd egy saját varázslat feláldozásával semlegeíti azt. Méghozzá nem akármelyik varázslatéval: Minden varázslatnak van ellentétje (Hastenek pl. a Slow), illetve az univerzális Dispel varázslatok (Lesser dispel, Dispel, Greater Dispel, Mordekainen's Disjunction) bármit képesek hatástalanítani.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2011.11.11. 13:51:25

@Acsabi44: De jó ezt úgy X év után megtudni. :)

anarch 2011.11.15. 15:34:43

Drakan? Anno nagyon ütött, ahogy sárkányon lovagolva lehetett nagy világokat berepülni 3D-ben szabadon. Kb. akkoriban volt mint az M&M VI.

taleskenis 2011.11.15. 18:22:08

@anarch: És jöhetne is játékcsaj rovatba, a Skyrim megjelenése alkalmából.

anarch 2011.11.15. 20:21:08

Ha a fenti eszmefuttatást továbbvisszük keményvonalasra, akkor a pen-and-paper rendszerek sem IGAZI szerepjátékok, hiszen a kockadobálásnak sincs túl sok köze a szerepjátszáshoz. Értsd: amikor szóban kell (a KM által megszemélyesített NJK-kkal) lejátszani a szituációkat.

Ilyen szabad-párbeszédes szerepjáték számítógépes megvalósításban viszont nincs túl sok, próbálkozások szerintem voltak, de a gépi KM-nél amit eddig láttam megragadtak az "open door" jellegnél.

Úgyhogy az action-rpg szerintem találó: alapvetően action, plusz rpg elemek :). Nekem ez a kombináció bejön :).

DArchAngel 2011.11.23. 13:27:43

@orion777: "Don't mind the rats! Muhahaha..."
süti beállítások módosítása