HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Syndicate már sosem lesz, de jó játékra még van esély

2011.09.29. 22:21 miguel_

Mikor a közelmúltban kiderült, hogy a három éve pletykált Syndicate-reload valójában valami FPS-es lövölde lesz... Eh, kit akarok átverni, mindenki tudta, hogy 2012-ben az EA nem kockáztat majd egy kőkemény buktát csak azért, hogy négyszáz megszállott élvezkedjen az izometrikus RTS-ként újragondolt Syndicate-en. Nem, az EA nem hülye, FPS-t csinálnak még akkor is, ha ezzel nyilvánvalóan megölik az eredeti élményeinket, ahogy az XCOM sem az az X-COM lesz, amit én gyerekkoromban imádtam, Stöki és Hancu meg az egyetemen, ugye. Szóval békéljünk meg az elkerülhetetlennel: nem felülről-oldalról látjuk majd a négy katonánkat, és a stratégiai rész is a polcra kerül. Felőlem akár az eredeti Syndicate sírkövét is megvéshetjük, mert (a kalandjátékhoz hasonlóan, hehe) az RTS is halott, viszont az EA egész jó FPS-eket gyárt. Nézzük csak meg például a következő játékuk trailerét (és felejtsük el egy pillanatra, hogy a végén kiírják, hogy SYNDICATE). Nem lesz ez olyan rossz azért. (Ha bejön a zene, töltsd le innen - Facebookos, szóval lehet, hogy regisztrálni kell, sőt, ha nem indul, lájkolni sem árt a Syndicate oldalát.)

 

41 komment

Címkék: videó fps ea játék bejelentés

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr743266467

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

moli 2011.09.29. 22:30:35

BORZASZTO! mikor allnak le ezzel a gyalazkodas-menetelessel?

(amugy tok jo a trailer, kar, hogy az a jatek neve)

anarchoid · http://www.stormriders.hu 2011.09.30. 00:23:55

a cikkel nem ertek egyet szerintem az uj x-com elegge izgalmasnak keszult megha fps perspektivabol is

miguel_ 2011.09.30. 00:46:12

@anarchoid: A "cikk" egy szoval sem mondta, hogy nem igy van. :)

oplenti 2011.09.30. 07:36:36

én nem is bánom, hogy nem koppintják le a régi jó taktikai Syndicate-et. egy ilyen fps formában felújítva tisztelegni egy ekkora név előtt szerintem sokkal jobb választás...

moli 2011.09.30. 08:58:02

@MrEd: akkor en mondom, borzaszto lesz az a jatek. a devdiary nezese kozben azon kaptam magam, hogy vegig razom a fejem. ugyanaz a sztori, ha nem xcom lenne a neve, nem lenne vele semmi baj.

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2011.09.30. 08:58:39

Tetszik, tetszik.
Úgy látom, kapunk egy akció-DeusExet hack és lopakodás nélkül. Mindegy, h aelég pörgős az akció, még jó is lehet.
De mér' nem XCOM -szerű taktikai lövölde? Az azért jobban hasonlítana egy Syndicate-re.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2011.09.30. 10:32:36

"Stöki és Hancu meg az egyetemen"

ne túlozzunk, csak főiskola volt az :)

HaDes 2011.09.30. 11:14:47

"Execution suicide" váu

Syolos 2011.09.30. 12:09:55

Nekem bejött, de én EMELLETT szívesen látnék egy revitalizált Syndicate-et is, izometrikus 3D-ben, taktikai FPS-ként.

anarch 2011.09.30. 13:27:08

Dehát készül a Syndicate is, miért nem említed meg egy szóval sem?

Jogi okokból persze nem Syndicate-nek hívják, hanem kartellnek vagy valami ilyesminek, egy hete volt hír talán.

miguel_ 2011.09.30. 13:56:51

@anarch: Hátja, a Paradox csinálja, és majd ha nemcsak az lesz róla, hogy mit _terveznek_, meg egy logó, amit én is tervezhettem volna, na akkor majd. :)

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2011.09.30. 13:58:35

@Syolos: Kis, letöltős (XBLA, PSN, Steam) projectként el tudom képzelni, szerintem úgy még sikeres is lenne. Én megvenném azt is, az tuti.

anarch 2011.09.30. 14:32:52

@MrEd: Mi van, nem bízol a svédekben? :) Ne légy ilyen negatív, jó lesz az majd meglásd :)).

K0vasz 2011.09.30. 17:35:40

Én anno jáccottam a Syndicattel, de vmiért abszolút nem jött be... (mondjuk lehet, h még túl kicsi voltam hozzá, vagy nemtom:))

pizzapapa · http://warzoneonline.blog.hu/ 2011.09.30. 18:16:22

Tényleg van egy kis DeusEx feelingje de amúgy egész hangulatos a trailer. Én kíváncsi leszek rá.

wowerman 2011.09.30. 19:00:47

csak nekem hasonlít nagyon az új Deus Ex-hez? kicsit lekésett az EA a konkurenciával :)

ommm 2011.10.01. 00:00:19

Én a legutóbbi Falloutnál adtam fel. Nyugi, majd beletörődsz, hogy ez már nem az a biznisz...

moli 2011.10.01. 00:07:27

@ommm: en a fallout 3-bol akkor leptem ki, mikor rajottem, hogy az egy sarga texturakkal mukodo oblivion.

Melkor78 2011.10.01. 10:17:46

És van Mirror's Edge beütése is, ld. közelharc (kihúzza az ember alól a lábát, aztán arcon tapossa).

És kanyarodnak benne a golyók, mint a Deus Ex-ben. És felnyírt hajú kibercsajjal reklámozzák... hát igen.

Azért úgy érzem, részemről van erre igény. :)

Dudi 2011.10.02. 19:19:30

Kicsit off: A minap vettem elő a Syndicate-t DosBox-szal. Eljutottam az uccsó misszióig (Atlantis), azt is kivégeztem, erre bejött a szokásos menü, ám mindenféle felirat nélkül. Egér volt, de semmi más lehetőség nem...
Valaki találkozott már ezzel?

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2011.10.02. 21:19:56

Bér sosem játszottam az eredetivel pont a fent említett kocepció miatt nem kell fáradnom az új játkokkal. Mindent elbasznak. Van elég régi jó játék, nem kel la tengernyi új fossal játszani.

dragon83 (törölt) 2011.10.02. 21:53:25

Én már nagyon fel sem húztam magam azon, hogy ismét meggyaláznak egy régi klasszikust, manapság úgyis ez a divat. Mert igazából nem is az akaszt ki, hogy elbasszák a régi játékot, hanem hogy megint, századszorra, ezredszerre egy átlagos FPS-t kapunk. Mert ide a rozsdás bökőt, hogy életerőregeneráció, meg limitált fegyferek lesznek a játékban, mint a mai FPS-ek 99%-ában, sőt, ha nagyon "szerencsések" leszünk, talán még fedezékharc is lesz. Csak hogy igazán "egyedi" legyen a játék. Nem baj, a Paradox készíti a Syndicate igazi folytatását, még ha más néven is.

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2011.10.03. 09:12:22

@dragon83: Nézd meg az FPS eladásokat. Most nézz meg bármilyen más típusú játék eladásait.
Ha te egy stúdió főnöke lennél, és 50-80-100 millió dollárról kéne döntened (gyors átszámolás: 9-15-20 MILLIÁRD forint) mennyire szeretnéd kockáztatni a bukást? Mennyire szeretnél hümmögve a kiadó főnöke elé állni, hogy bocs, rosszul döntöttem, elkúrtunk 10 milliárd forintot. Az 10 000 000 000 HUF. Jó sok nulla.
Amíg a népek hozzávetőlegesen 5x annyi FPS-t vesznek, mint bármi mást, addig a stúdiók nagy projectjei FPS-ek lesznek. Pont.

moli 2011.10.03. 10:11:13

@Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer: nem muszaj AAA-ban csinalni... nezd meg, hogy mennek az indie jatekok.

dragon83 (törölt) 2011.10.03. 10:20:54

@Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer:
Ez igaz, csak ez engem nem érdekel. Ennyi erővel ne készítsünk SEMMI mást, csak FPS-t, mert a többiből úgyis kevesebb fogy.

Total War, Starcraft 2, Dawn of War 2, Company of Heroes, King Arthur. Mások hajlandóak rá, hogy áldozzanak egy kis pénzt a stratégiákra. Természetesen nem ezek vezetik az eladási listákat, de elég fogy belőlük ahhoz, hogy megérje őket csinálni. Megjegyzem, hogy egy stratégiai játék fejlesztési költsége nem éri el egy AAA kategóriás FPS-ét. Meg sem közelíti az 50-80-100 millió dollárt, amit te említettél. Sőt, ennyi pénzbe csak a legdrágább játékok kerülnek, nem az a jellemző. Plusz, mivel FPS-ből tele van a piac, ott tényleg nagyot kell durrantani, meg nyomatni a marketinget, hogy profitot termeljen a játék.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2011.10.04. 09:44:20

@Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer: Nem értem, hogy ki az a sok agyahalott zombi, aki még vesz FPS-t? Én olyan 6 éve nem játosztottam FPS-sel - az is II. Vh-s volt - a Crysis demót leszámítva. Azzal is kb. 20 pecret...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2011.10.04. 09:52:58

@dragon83: Egy RTW2-nek örülnék, de úgy, hogy hanayagolhatnák végre az eddigi TW széria összes balfaszságát. Pl. teljesen hülye MI-t és a használhatalan diplomáciát.

Flaser 2011.10.05. 10:26:04

Nem az a baj, hogy First Person és még az sem, hogy Shooter... ott van a kutya elásva, hogy a lövöldözésen kívül (na jó, egy-kétszer nyomhatod a meelee gombot is) valószínüleg nem lesz benne semmi interaktív játékelem.

Mindezt agyonvágják (már megint!) egy csőszerű pályaszerkezettel, agyon szkriptelt eseményekkel "felduzzasztva", ami az egyszeri játékosban a sokszínűség illúzióját is keltheti.

A végső csapást majd a történet adja, mert szokás szerint arra majd csak pár száz dollár jut, így a sok ezer dolláros gázsival megáldott szinkron színész megint olyan szöveget olvas be amitől a falat kaparjuk és kollektív nyomjuk a space/esc/tovább kombót a "párbeszédek" alatt.

SnakeHB 2011.10.05. 16:28:06

@Flaser:

Egyetértek.

A remake-ekben nagyon nagy lehetőség rejlik, ami a nosztalgiafaktort illeti. De ezt nem értem, hogy miért gondolják, hogy aki ismerte/szerette a nagy elődöt, annak be fog jönni a stílusváltás. Aki meg nem, annak nem tökmindegy, hogy milyen néven jön ki a legújabb 12-egy-tucat FPS?
Ezzel tényleg csak a HC rajongók haragját váltják ki.

Mivel témán (FPS) belül is olyan remek remake-ek készülnek, mint legutóbb a Duke Nukem Forever, én már nem bízom abban, hogy ez olyan fú-de-jó lesz.

Azonban ez azt jelenti, hogy sajnos ezek után (X-com és Syndicate FPS-sé alázása és degradálása) már esetleg a HoMM, vagy az Ultima sincsenek biztonságban?

Azt meg már csak halkan jegyzem meg, hogy az elmúlt 20 évben sohasem abból a játékból lett legenda, ami a mainstream vonalat követte, hanem, amelyik kilépett abból.

kapanyányimonyó 2011.10.06. 10:33:03

Szerintem simán kis költségvetésből is meg lehetett volna csinálni egy olyan ráncfelvarrást az eredeti game-ből. Istenem de imádtam. Az UFO-ból például egy névtelen cseh csapat (Chaos Concept) csinált egy nagyon élvezhető remaket UFO:Extraterrestrials néven. A mai napig fent csücsül a gépen.
Ez az egész FPS biztonsági mutyizás. A Bethesda minden repuját lenullázta nálam a Fallout brutális megerőszakolásáért, de mondhatnám példának a 2007-es Microsoft rettenetet (meg is bukott csúnyán) a Shadowrun-t. Az egyik legjobban kidolgozott RPG világ és csinálnak belőle egy Quake3 arénát? szégyen gyalázat!

algi 2011.10.12. 19:44:37

Én ezt sose értettem. A videojátékoknál a játékmód (RTS, FPS stb.) a zsánernek felel meg. Van, aki RTS-eket szeret, van, aki FPS-eket. Az, hogy egy brand következő darabja másik zsánerben jelenik meg… Az kb. olyan, mintha a következő Star Trek film egy dokumentarista jellegű filmdráma lenne a kilencvenes évek Kelet-Magyarországán élő hajléktalanokról.

Lehet, hogy jó, de… mi köze hozzá? Ki fogja megvenni a Syndicate név láttán? Aki szerette a Syndicate-et? Vagy ez olyan, mint a cheddar sajt? Hogy az is elmondhassa magáról, hogy szereti a Syndicate-et, aki amúgy utálja a taktikai és stratégiai játékokat?

algi 2011.10.12. 19:50:12

@SnakeHB: HoMM, lol! Sőt, lehetne a Heroes of Might and Magicből belső nézetes RPG. Vagy a Dune 2-nek egy kalandjáték remake-je. Vagy a World of Warcrafthoz RTS remake. Vannak itt lehetőségek kéremszépen. :D

Amúgy tudtommal, a Might and Magicből volt már FPS, nem? Dark Messiah az ugye Might and Magic hivatalosan is, nemcsak a címben?

algi 2011.10.12. 19:52:55

@molnibalage: Vannak az FPS-ben lehetőségek. Én pl. imádok Left 4 Deadet játszani. Az, hogy az egész játékot az együttműködésre élezték ki (vannak védhetetlen zombitámadások, amiből csak a társad szabadíthat ki) olyan élményt nyújtanak számomra, amit korábban nem kaptam meg egy FPS-től sem. Igazából az FPS csak egy nézet. Ezen a blogon is volt szó arról a sci-fi játékról, ami FPS nézetű és irányítású, de RTS mechanizmusokat követ. Elméletileg valami ősrégi tankos játék remake-je volt, imádtam játszani vele.

algi 2011.10.12. 19:56:22

Amúgy szerintem az UFO-ból is, meg a Syndicate-ből is lehetne olyan FPS-t csinálni, aminél a hangsúly nem az akción, hanem a taktikán van: mondjuk egy főnök parancsokat adhat a szakasz tagjainak akár egyjátékos, akár többjátékos üzemmódban. Csakhogy ez ellentmondana annak a koncepciónak, hogy biztonsági játékból adnak ki FPS-eket.

moli 2011.10.12. 20:34:31

@algi: az xcom ilyen lesz.
a dmomam igen.

Sance · http://freakcinema.blog.hu/ 2011.10.13. 13:30:03

Akárki akármit mond, ez a tréler nagyon jól volt összerakva, és egy igazán jó játékot sejtet.

Dukefazon 2011.10.16. 20:10:27

De ha dobnak az eredeti koncepcióból mindent, akkor miért Syndicate?! Miért nem lehet mondjuk Corporate Agent vagy Deus Ex HR Ripoff a címe? Annyira nem szeretem ezt az "adjuk el a névvel" hozzáállást. Legalább jó játék lesz a trailer alapján, igazán nincs szükség a névre...

SnakeHB 2011.10.16. 20:20:12

@algi:

Azt hiszem, nem a lényeget vetted ki a mondanivalómból. :)

Tisztában vagyok vele, hogy a Might & Magic univerzum klasszik RPG-ként kezdte, a HoMM, mondjuk úgy, spin-off (akárcsak a TPS/RPG Dark Messiah), ami nem követte, hanem nagyon sokáig párhuzamosan futott a M&M sorozattal.

Jelenleg pedig az a módi, hogy előrángatnak egy 10-15-20 éves "legen- wait for it... -dary" nevet majd annak stílusára/hangulatára, úgymond esszenciájára magasról... hát, szarva, kidobnak egy tucatjátékot.

Pedig szerintem óriásit lehetne szakítani egy modernre varázsolt, kiglancolt, feltuningolt, javított változattal. Lásd: Pirates!, Colonization, Mortal Kombat, Resident Evil, vagy akár a Prince of Persia.

Na, én valami ilyet vártam volna Syndicate vagy X-Com név alatt. De így félek, hogy olyasmi mellényúlás lesz, mint pl. a MK: Special Forces.
Azért bízom abban, hogy egyszer valakinek eszébe jut egy "rendes" verziót kihozni, mindenki nagy vigadalmára.

aFx 2011.10.24. 08:51:06

@algi: a dark messiahhal nem játszottam, de a stúdió anno bepróbálkozott egy fpssel, requiem néven futott (és rossz volt). de ez még a nagy postQuake2/Unreal fps robbanás idején történt, amikor mindenki fpst gyártott.

egyébként váltás nem mindig rossz, szerintem Postal2 jobb volt fpsként, mint az első. és ott is izometrikusból lett a váltás.

... habár, EA+Origin, szóval úgyis bojkott listán van.
süti beállítások módosítása