HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Nézzünk együtt Mortal Kombatot!

2011.04.13. 14:45 hancu

Jön az új Mortal Kombat játék, ha minden igaz, a kilencedik rész, és a kiadó rettenetes felhajtást csap körülötte, többek között leforgattak hozzá egy 12 perces epizódokból álló websorozatot, ami az egyes karakterek háttértörténetét vázolja fel. Az első részben Jax, Sonya Blade, Kano és Stryker szerepel, egyelőre a játékokból ismert optikai tuningok (Kano lézerszeme és fél fémarca, Jax fémkezei) nélkül. A főbb szerepekben ismerős arcok, én Jeri "A borg csaj a Star Trekből" Ryant, és Tahmoh "Helo a BSG-ből" Penikettet azonosítottam elsőre. Maga a kisfilm kicsit az rtl/tv2-es szombatestizzzzuppppermozik színvonalát idézi egyelőre, de várjuk ki a végét. Addig is itt az első epizód:

 

29 komment

Címkék: mortal kombat

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr872823118

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

algi 2011.04.13. 15:35:28

Úgyhogy szerintem a trükköket Scorpionra, meg Barakkára tartogatják.

Kraivan 2011.04.13. 16:56:04

kicsit kiestem a MK történelméből.

De utolsó emlékeim szerint különböző világok/dimenziók nagy harcosai közt dúl a harc "pusztakezes" stílusban.

Erre a pilotból az jön le h nincsen mágia, misztikum, okkultizmus és más dimenzióbeli lények, hanem minden karakter egy földi pszichopata?

Az 1. epizódból meg eddig bármilyen játék karaktereiről el lehetett volna nevezni a szereplőket, mert idáig kicsit közelebb áll mondjuk egy fps-hez mint mortalkombathoz.

Gretzky99 2011.04.13. 17:05:58

Engem csak az zavar, hogy amennyire én tudom, ez sem jön pc-re, így érdeklődésem speciel minimális.

Delebriel 2011.04.13. 17:07:34

Igen, sajnos PC-re nem adják ki...
Hozzáteszem ennek az első résznek a neveken kívül más köze nem volt a MK-hoz. Remélem a Scorpionos rész faszább lesz. :D

AlexWolf 2011.04.13. 19:01:49

Azért azt elismerhetjük, hogy ez a kb 12 és fél perc odaveri a teljes magyar sorozatgyártást anyátok közt és jóban rosszban-astúl.

wowerman 2011.04.13. 20:04:32

websorozat, nem lesz jobb a minősége. már amennyiben egyeseknek a minőség az effektekben lakozik

Is 2011.04.13. 23:08:28

Nekem Michael Jay "Spawn" White is ismerős.

KenSentMe 2011.04.14. 00:46:06

Szerintem meg ez most ritka gyenge volt.. és algival értek egyet, hogy a pilot jóval profibb volt.. ez a lemészárolt elitalakulat ez olyan lerágott csont.. eleve. Ha Mortal Kombat videót készítenek, elvárható volna, hogy legalább a Mortal Kombat I c. film színvonalát múlják felül. Ez a plotban megtörtént (még ha Johnny Cage halála nekem szívfájdalmam egyébként, túlságosan vicces és eredeti karakter), itt viszont sajnos nem - vontatott, elnyújtott és értelmetlen akciók, amik ráadásul unalmasak is.

Nem, a minőség nem az effektusokban, hanem a sztoriban és az akcióban lakozik.

oplenti 2011.04.14. 08:13:50

@Kraivan: az új Mortal Kombat amolyan alternatív "múltmegváltoztatós" sztorit kap, ahol az Armageddon eseményeit akarják megelőzni. legalábbis eddig ennyi szivárgott ki...

oplenti 2011.04.14. 08:19:44

@VRbagoly: szerintem is jobb volt a pilot, de egy pilotnak pont az a célja, hogy felkeltse az érdeklődést. mivel ez egy 12 részes minisorozat, sztem nem az első epizód alapján kellene ítélni, és a pilothoz hasonlítgatni. a "lerágott csont" kommentre csak annyit, hogy Sonya és Jax eredeti története is egy balul elsült rajtaütéssel kezdődött, és tegyük hozzá, ezt 1992-ben írták.

Csacsis 2011.04.14. 09:14:26

Nekem bejött. Habár mk1-2-3-4 és "MK vs DC"-n kívűl a többivel nem játszottam.
MK1 mozzi elment
mk2 mozi borzasztó
MK Conquest sorozat nagyon jó volt. Kár, hogy a 2. évadnak csak a címe létezik.
Pilot:Qva jó
1. webrész:tényleg gyenge, de ha valaminek a bevezetője, akkor jó ez így.
U.I.: Jerry Ryan nem nyerő Sonya-nak. Inkább akkor már Kari Wuhrer.

Gukker 2011.04.14. 09:43:34

Most egy könnycseppet dörzsölök ki a szememből.
Azok a régi szép MK I-II idők...
A sok játékteremben töltött órák...
Szerénytelenség nélkül állíthatom, hogy a legjobb MK I-II és Killer Instinct játékos voltam Budapesten és a Balaton északi partján.
[Még egy könnycsepp elmorzsol]

algi 2011.04.14. 09:49:57

De ugye senki nem várja el azt, hogy az eddig összes megjelent MK-nak a sztorija be legyen építve a karakterekbe?

Mert az előtörténet, hogy "Megölt engem, én visszatérek a pokolból és bosszút állok." De az nem előtörténet, hogy "Megöltem, bosszút akart állni rajtam, ami sikerült is neki, de aztán kiderült, hogy én nem is az vagyok, hanem egy másik, és valójában nem a kék, hanem a szürke nindzsa, és aztán átmentünk a másik dimenzióba, de aztán átmentünk egy harmadik dimenzióban, aztán megint visszajöttünk a Földre, ahol megint csúnya bosszúállás volt, bla-bla-bla."

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2011.04.14. 11:54:07

Minek ide sztori? Ez MK és nem egy point & click vagy RPG...

Vészmadár · http://foxhole.blog.hu 2011.04.14. 12:05:28

A karakterek közül itt van ám Stryker is :)
És igen, bár kedvelem Jery Ryan-t, de Sonya-nak ...izé...picit eljárt felette az idő, na.XD

algi 2011.04.14. 13:18:46

@molnibalage: Egy minimális "sztori" szükséges a motivációhoz. Melyik a coolabb:
– ha Scorpion csak egy sárga nindzsa,
– vagy ha a pokolból visszatért bosszúálló?

– Ha Rayden egy csak fehér ruhás fazon fura képességekkel,
– vagy egy földreszállt villámisten?

@Vészmadár: Jeri Ryan állítólag szívességből vállalta a pilotot. Úgyhogy gondolom, nem az álomcasting ez, hanem csak bevált, aztán meghagyták.

Dolemite 2011.04.14. 13:42:04

@Vészmadár: igen, igen. Ő volt a kedvencem a Voyager fedélzetén. Mindig igen huncut módon tudta huzogatni az implant nélküli szemöldökét, és az ocsmány egyenruci is rá passzolt a legjobban.
de megöregedett :(

algi 2011.04.14. 16:05:03

@Dolemite: És a mellei alatt omlott össze a Star Trek franchise.

Amogy Jeri Ryan a Sharkban is egy karót nyelt csajt játszott, Sonya Blade viszont egy sportos lázadó csajszi lenne szerintem, aki tényleg most jött az akadémiáról (nagyjából mint mondjuk Jodie Foster A bárányok hallgatnakban).

thinkEdem 2011.04.14. 16:25:51

Jeri Ryan játszik még a most indult Body of Proof sorozatban is...

Csacsis 2011.04.14. 17:51:44

Átalakult a POST Jerry Ryan fan klubra. :)

franxepe 2011.04.14. 18:12:49

oooo... ize.... most akkor lehet hogy en vagyok hulye, de tudtommal amit @algi: pilotkent belinkelt, annak semmi koze ehhez a sorozathoz, az egy filmotlet teasere, ez meg az uj jatek felvezetese.

Globetrotter2014 2011.04.14. 18:32:17

@franxepe: szerintem meg a filmes hír egy fan fiction, csak többen lógnak filmes blogon mint gamesen. A filmes sztori minden egyes eleme megkérdőjelezhető volt. A kampány a jatékhoz kaplcsoódik, ha szerencsnk lesz a hype setleg meghoz egy filmet is...

algi 2011.04.14. 20:51:24

@franxepe: Én azt bogoztam ki a neten, hogy a rendező akart csinálni komolyabb filmet (értsd mozgóképet, legyen akár mozifilm, akár tévésorozat, akár websorozat, akármi más) a Mortal Kombathoz, mert eddig csak gagyit csináltak, úgyhogy csinált egy pilotot, hogy megmutassa, ő hogyan képzeli. Aztán a pénzes embereknek megtetszett, és adtak neki egy zsák zsozsót azzal, hogy "Csinálj az új játékhoz egy websorozatot!"

Ugyanaz a rendező, ugyanazok a szereplők, a világ egyes elemei (pl. Deacon City) is megmaradtak. Gondolom, a másodpercenkénti költségvetés kisebb, mint amennyit a pilotra költött, azért csökkent a production value, de úgy látom, a szellemiség nem változott nagyban.

goatlord 2011.04.16. 09:17:46

telorol vagyok vonaton, ugyhogy eleg kenyelmetlen lenne ellenorizgetni, de nekem ugy tunik, stryker a foszereplo fbi ugynok a wire elso evadabol.

algi 2011.05.09. 01:32:04

Megnéztem a négy részt. Az első (esetleg második) még elment, de a 3. csalódás volt, a rajzfilmes, külső síkos negyedik részen pedig majdnem bealudtam. Semmi izgalom, szimplán csak ledarálta a kötelező köröket. Nagy kár, a pilot sokkal ígéretesebb volt.

KenSentMe 2011.05.09. 03:05:57

@algi: Igen, a negyedik határozottan olyan, mintha a pénzhiány miatt egyszerűen kiszinezték volna a concept artokat, és összevágták volna videónak.. inkább tűnt flashjátéknak, mint filmnek..

egy bizonyos életkor után amúgy lehet, hogy hülyeség bármit is várni ettől a Mortal Kombatosditól.. mondjuk azért, mert azt harcművészeti filmként azt minőséget úgysem fogják elérni, mint Bruce Lee 5 mozija vagy Jet Lee kínai és Hong Kong-i filmjei (elég csak mondjuk a Fist of Legend-re gondolni - az elejétől a végéig folyamatos kung fu és karate, karakterek saját harci stílussal, a végén boss, minden van, ami egy jó videójátékban, ráadásul olyan technikai repertoárral, hogy Jean Claude Van Dame-tól Chuck Norris-on át Steven Seagal-ig mindenki elsírja magát, és elmegy havat lapátolni), sőt, újra végiggondolva a Véres játék szintjét sem fogják elérni kellően karakteres színészek hiányában.. videójátékfilmnek meg túlságosan bugyuta a sztori, ha az ember úgy ír forgatókönyvet, hogy "van két kiborg, a gonosz uralkodó a másik dimenzióból, akinek a lányai is részt vesznek a harcban", akkor ne csodálkozzon, ha a végeredmény nem lesz egy királydráma (nem is értem, miért ragaszkodtak ennyire a sorozatban a hivatalos előtörténethez)

akkor meg ugyan mi értelme van az ilyen projekteknek .. egyfelől ez egy roppant költséges fanfiction, ha 12 éves volnék, én is marhára tudnám élvezni. Másrészt meg gondolom a készítő is örül, mert biztos marha nagy MK rajongó, végre istenigazából kiélhette magát.

algi 2011.05.09. 04:17:16

@VRbagoly: Teljesen igazad van.

De egyvalami mindig motoszkál benne, és tudom, hogy ettől én naiv álmodozó vagyok, de szerintem egyvalamihez nem kell pénz: a jó forgatókönyvhöz. Persze hazudok, mert ahhoz, hogy jó írók sokszor átdolgozzák, kell pénz. De ha azt feltételezzük, hogy az alkotó MK-rajongó volt (különben miért csinálta volna a pilotot), akkor nyilván volt valami elképzelése, és a pilot jól volt megírva. Mármint dramaturgiailag jól volt összeállítva.

Másrészt azt a struktúrát, amivel a 4. dolgozik (monumentális díszleteket elnagyolva ábrázolunk, miközben hatalmas események következnek egymás után, mintha semmiség lenne), nagyon jól fel lehet használni. Ilyen volt pl. az Animatrix első két része, ami a robot holocaustról szólt, és kicsit ilyen volt a Kung Fu Panda bevezető animációja is.

Oké, azzal nem tud mit kezdeni a figura, hogy szó szerint kell benne lennie Mileena és Kitana dramaturgiailag feldolgozhatatlan történetének, de legalább a "fantasy violence" része lehetett volna élvezetesebb. Elvégre ez egy bunyós játék websorozata, amihez van külön koreográfus. A 4. részben mit kellett koreografálni? Azt, hogy leszúrják a királyt? Ha meg annyira nem volt pénz, hogy Kitana és Mileena két részes sztorijában végig legyen bunyó, akkor igazán összevonhatták volna egy részbe.

Persze én megértem, hogy a filmkészítés másból sem áll, mint kompromisszumkötésből, de a fickó épp azért csinálta a pilotot, hogy megmutassa, lehet ezt coolan is csinálni, nem csak olyan gagyin, mint eddig. (Én speciel egyébként bírtam az első mozifilmet, de egyértelmű, hogy gagyi, csak mondjuk szerethető gagyi.) És mintha az 1-2. rész tényleg cool lett volna (persze nem filmművészeti remekek, de bűnös élvezetnek jók, én is 12 évesnek érzem magam, és elképelem, hogy ez volt a háttérsztorija a MK1-nek is, amiben az összes osztálytársamat elvertem). És a 3. rész gimmickje is szórakoztató, de az egész epizód másból sem áll, mint ebből az olcsó trükkből. Ez olyan, mintha a Robotzsaru filmből kivágnánk mindent, csak a reklámokat, meg a híradókat hagynánk meg. De a 4. rész kifejezetten a MK2 filmre (nem tudom, emlékszünk-e a béna robotnindzsákra), meg az utána készült übergagyi sorozat színvonalára emlékeztetett, ahol valami fantasy világban nyomulnak a Xéna-utánzatok a Cleopatra 2525 igényességével.

Tehát persze, alkukat kell kötni, de gyakorlatilag a koncepciót árulta el ezzel a 4. résszel. Csinált egy újabb részt a régi gagyikból. Ezért kár volt reklámoznia magát.

De persze, most a sértődött 12 éves beszél belőlem, amúgy tökéletesen igazad van.
süti beállítások módosítása