HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Négy Mario egyszerre

2011.04.05. 19:31 hancu

Húbazmeg rovatunk mai adásában egy szent őrült egyszerre játszik a NES-es Super Mario Bros 1, 2, 2J (ez a 2 japán verziója, ami más mint az amerikai), és 3 részével. Egy kontroller, négy játék. Ez persze alapjáraton lehetetlen, itt jön képbe a TAS, vagyis tool-assisted speedrun: a négy játék emulátoron fut egyszerre, extrém módon, akár a képkockáról képkockára léptetés szintjéig lelassítva, hogy a jóember tudjon váltogatni a játékok között, és látszólag egyszerre nyomni a gombokat mind a négyben (a videóban aztán vissza van gyorsítva a játékmenet normálra). 10 perctől a legdurvább, amikor egyszerre három bossharcot nyom le.

 

 

(via Wired)

25 komment

Címkék: mario speedrun nemhiszemelbazmeg

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr212802699

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zyrobs 2011.04.05. 20:54:58

Na ez az aminek így nincsen semmi értelme.

A második Mariot (a doki doki panic klónt) a mai napig nem játszottam végig, pedig jó játék. Egyszer már leülök és befejezem, meg is van a mario all stars eredeti kazin.

Ken_Lee · http://kenlee.blog.hu 2011.04.05. 21:45:05

Én eszt nem értem o_O
De azér ratulla mindenkinek!

Sztyepan Asztahov 2011.04.05. 21:59:06

ez még az azért kocka szemmel nézve is baromság.

sbarrett 2011.04.05. 22:54:16

Egyedül a jobb felső negyed tudott lekötni. ;)

Krajcs · http://uralicowboy.blog.hu 2011.04.05. 23:24:39

Néhány helyen elég látványosan nem tesz semmit...

FeroxX 2011.04.06. 00:13:17

hú ez most sok emléket hozott vissza :) Super Mario 2-3 zseniális kis gamek voltak.

Sonda 2011.04.06. 00:29:47

Na akor most ez hogy van? ha akarja lepauzálja ez egyiket mig a másikkal lép?? Hancu én ezt nem értem miez Super mario tactics???

tundrazuzmo (törölt) 2011.04.06. 00:57:43

Supermario szerepjáték. Körönkénti lépésekkel, időkibővítő medzsikekkel. Hehehe.

nikopol · http://nikopol.blog.hu 2011.04.06. 01:26:59

nem tök mindegy, ha van okosság www.gianas-return.de ez a kancsóvirág márió már szánalom kezd lenni, lassan már rossz ómen

Almaspite 2011.04.06. 01:34:02

@Sonda: Gyakorlatilag úgy játszott a négy jétékkal, mint ahogy egy processzor futtat látszólag egyszerre négy taszkot - holott a valóságban az is egyszerre mindig csak az egyikkel foglalkozik, ezredmásodpercekig. Na, a játékos is hasonlóképp cselekedett. Mindegyik játék kapott egymás után egy kicsi időszeletet, de egyszerre mindig csak az egyikkel játszott. A cikk is írja, hogy be volt lassítva, hogy legyen ideje vizuálisan értelmezni a pillanatnyi állást és a megfelelő gombokat lenyomva a kívánt mozdulatsort véghezvinni mind a négy, emulátorban futtatott játékban. Közben ment a videofelvétel. Majd miután végzett, a videó sebességét visszaállították a valós idejű, gyorsra.

SztupY · http://sztupy.hu 2011.04.06. 01:54:42

@Almaspite: @Sonda: TAS-nál az a lényeg, hogy nem maga a végigjátszás videó a fontos, hanem az, hogy melyik pillanatban melyik gombot nyomod meg (kvázi a modulatsort tartalmazó fájl). Emulátoroknál ugye bármikor el lehet menteni az állapotot és visszatölteni. Ezzel két dolog intézhető el:

1. Egy-egy részt bármikor könnyen újrapróbálhatsz ha meghalnál, vagy nem olyan jól sikerülne (mert bárhol menthetsz és bárhol visszatölthetsz)
2. Elmentheted, hogy mikor konkrétan melyik kontrollergombokat nyomkodtad, és azokat "visszajátszhatod" az emulátornak.

A fentiek alapján, mivel az emulálás általában pontos (van külön TAS-osoknak készült emulátor, hogy tényleg pontos legyen az emulálás minden paramétere, beleértve pl. a pszeudo-véletlenszámgenerálást is), emiatt ha megvan a mozdulatsor fájlod és a játékod csak rá kell ereszteni az egyiket a másikra és gyönyörködni az eredményen (esetleg javítani rajta néhány mozdulat utólagos módosításával)

A fenti videó elkészítése is hasonló alapokon nyugszik, bár feltehetőleg készített magának egy olyan programot (ami mondjuk akár létezhet is), amivel egyszerre tudta vezérelni a négy emulátort (egyrészt a kontrollereket, másrészt pedig az előbb említett mentést/visszatöltést). Utána "csak" annyi dolga volt, hogy mindig lejátszott egy részt, úgy, hogy annak az eredménye minden emulátorban optimális legyen (pl. ne haljon meg).

A végén a mozdulatsort tartalmazó fájlt pedig lejátszotta megint mindegyik emulátoron, felvette az eredményt, és összevágta egy nagy videóba. A TAS-gyűjtemény oldalra meg majd elküldi a mozdulatosrt is, amit majd szépen ellenőrizni fognak az ottaniak (bár én már most elhiszem, hogy ez a videó tényleg valid)

szepi79 2011.04.06. 02:13:44

@SztupY: na ez igy már sokkal világosabb leirás. elsőre nem tűnt értelmesnek, meg hogy ebben mi a nagy szám, de ezt igy elmagyarázva... húbazdmeg.

dr. Aullah 2011.04.06. 07:13:42

Ja hogy az egész lelassítva ment, a videó miatt meg felgyorsította... na majd akkor szóljatok, ha valaki normál sebességen csinálja meg...

deahnid 2011.04.06. 08:57:58

A 2J eredeti neve Super Mario: Lost levels volt, és a második pálya után agyérgörcsöt kaptam töle mindig...

@tundrazuzmo: létezik egy Mariós szerepjáték, a Super Mario RPG, ami tart egy guiness rekordot is: a leghosszabb eltelt idö az amerikai és az európai kiadás között... (kb 13 év!) most megvehetö a wiiWare-böl

cho 2011.04.06. 18:33:03

Ez olyan mint mmoban a multiboxing? Tényleg félek, mi lesz nemsokára némely emberekből, tengernyi pénzzel és idővel. Mi meg annó csak a fonóba jártunk.

karloszky 2011.04.06. 18:34:54

Nekem valahogy még soha nem jutott eszembe egyszerre négy játékkal játszani - normális-e vagyok ?

karloszky 2011.04.06. 18:48:00

@deahnid: Nem tudom hogy tudták azt rekordként hitelesíteni, hiszen 96-ban SNES-re jött ki, 99-ben meg Wii-re, az így kissé fake rekord.
Arról nem is beszélve, hogy ezzel az erővel jópár NEC PC Engine játék meg még később jött ki, pl. J.J. & Jeff NA:1990, EU:2007 (Wii-re),az 17 év.

bacondesign 2011.04.06. 23:43:36

@karloszky: 99-ben hogy jött ki Wii-re, amikor 2006 végéig nem is kezdték el árulni?

karloszky 2011.04.07. 00:04:06

@bacondesign: 99-ben még GameCube sem volt, nemhogy Wii, így aztán a napnál is világosabb, hogy elírtam a dátumot. Helyesen: 2009 - nem néztem utána hogy mikor jött ki Wii-re, deahnid kommentelő kolléga adatait vettem alapul, az pedig 2009, minekután a Mario RPG 1996-ban jelent meg, így jön ki a 13 év.

martianhellacopter 2011.04.07. 03:31:39

Köszönjük meg az alkotónak. Mestermunka. Szerencsétlen...

Zozosoft 2011.04.07. 08:26:50

Én itt 4 egymás mellé tett videót látok. Miből kéne azt látni, hogy egyszerre játszik?

deahnid 2011.04.08. 09:36:32

@karloszky: két-három hónapja olvasgattam a mariowiki-t, ott láttam...

www.mariowiki.com/Super_Mario_RPG:_Legend_of_the_Seven_Stars

a japán verzió 96 márc. 9-én jött ki, az amerikai május 13-án, az európai csak virtual console-ra 2008 aug. 22-én... nagyjából stimmel amit mondtam...

deahnid 2011.04.08. 09:37:04

de azért stimmel az is, amit mondtál...
süti beállítások módosítása