HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Pénteki játékcsaj - Alma

2011.03.04. 12:23 miguel_

Úgy tűnik, hogy a héten sem szabadulunk a Szomszédoktól: Taki után Alma a heti játékcsaj, bár ő jóval ijesztőbb, mint magyar kolléganője.

Akinek nem ugrana be elsőre, hogy kiről is van szó, annak segítek: A F.E.A.R. című akciójáték-sorozat főgonosza a lány. Az első részben még csak annyit tudtunk róla, hogy szeret a hátunk mögé lopózni, aztán később már autókat is hajigált felénk, sőt, meglehetősen lenge öltözetben is láttuk - persze maximum a súlyosan perverz játékosok találták meg a számításukat ezekben a jelenetekben.

Amikor Alma megjelent, talán még friss volt az, ami mára az ijesztgetős próbálkozások alapjának számít, magyarán játékokban szokatlan volt egy kislány főgonoszként való szerepeltetése. Azóta a Dante's Infrenóban már achievementet is kaptunk azért, ha gyilkos hajlamú csecsemőket aprítottunk fel, sőt, a Dead Island közelmúltban bemutatott trailere is egy kislány durva pechsorozatára épít. 2005-ben azonban még élénken élt bennünk a Kör főszereplője, így a véres, fehér hálóingben, kócos hajjal kísértő Almának sem volt nehéz dolga, simán bekerült a legijesztőbb gyerekkarakterek közé. (A hajtás után kevéssé munkahely- és családbarát képek jönnek.)

 

A háttértörténet alapján erre még nem lett volna joga, hiszen nem ő az első gyerek a szórakoztatóipar történelmében, akiről születése után nem sokkal kiderül, hogy erős pszichés hatalma van, akár arra is képes, hogy a saját akaratát rákényszerítse az emberekre. Számunkra azonban nem ezért ijesztő, hanem mert amikor megjelenik, mindig valami durva erőszak esik a közelünkben állókon, így egy idő után elég csak a szemünk sarkából meglátni egy pillanatra, vagy meghallani a közeledtét jelző furcsa neszt, és már jön is a libabőr.

A sorozat későbbi epizódjaiban egyre többet tudunk meg a gonosz kislányról, sőt, a küszöbön álló harmadik részben még gyereket is szül (legalábbis a középszar, élőszereplős trailer alapján).

 

43 komment

Címkék: horror csajok pénteki játékcsaj

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr712709608

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

moli 2011.03.04. 13:00:37

'A kör' japan valtozata nagysagrenddel durvabb volt, mint az amerikai remake. detto 'A szem'

Dester 2011.03.04. 13:04:23

@moli: nekem már a Kör is épp elég volt, el se merem képzelni, milyen lehet a japán verzió. Bár az amerikai Kör még mindig babazsúr a Halálhajóhoz képest (emlékeim szerint).
Kíváncsi vagyok, mikor jön az első "sunáznám" komment. :)

miguel_ 2011.03.04. 13:07:45

@moli: Mindkettőt láttam, de ugyanannyira fostam mindkettőtől. :) Amúgy azért írtam az amcsit, mert azt talán többen ismerik.

@Dester: jönni fog, főleg most, hogy ezt leírtad. :D

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2011.03.04. 13:20:08

FEAR sztorija nagyon bejött, annak ellenére, hogy szinte alapsablon gonoszkísérletező őrülttudósos. A második rész végére már komolyan megsajnáltam Almát, csúnyán kicsesztek vele, nem csoda, hogy megkattant.

Dester 2011.03.04. 13:30:00

@h0mbr3: köszi, nem aludtam volna jól enélkül :D

Sajnos a FEAR-t nem játszottam végig, de ennek ellenére nagyon tetszett. Az első rész elején, amikor kimennek a fények, és a kiscsaj itt-ott egy pillanatra tűnik csak fel fordulásnál, beszartam, nem mertem tovább játszani. Lehet, hogy öregszem és már nem bírom a feszültséget :D

thinkEdem 2011.03.04. 13:47:06

@MrEd: @moli: Menet közben egyszer lepause-oltam a Kör-t, és ekkor sajnos megláttam, hogy mire alapszik az ijesztősége: a filmbe menet közben 1-2 kékpocka erejére random bele van vágva a kör képe. Csak úgy.

algi 2011.03.04. 13:47:39

Apropó gyilkos hajlamú csecsemők: az első alkalom, amikor kifejezetten sokkolt egy számítógépes játék, az volt, amikor a Doom 3-ban a cherubok megjelentek. Érdekes módon éppen a 2. rész óta legendás mancubus bemutatása után jelentek meg, amiből kiválóan látszott, hogy mennyire nagy hiba volt minden egyes új szörnyet egy átvezető videóval megmutatni. A mancubus totál csalódás lett, viszont az utána a távolból minden magyarázat nélkül felhangzó gyereksírás, majd a cherubok megjelenése sokkal ütősebb lett. Szerintem ez volt a legértékelhetőbb része a Doom 3-nak.

@moli: @Dester: @MrEd: Én őszintén szólva kevésbé fostam a japán verzión. (Talán, mert nem él vissza annyira a filmes eszközökkel, mint az amerikai. Máig bennem él az, amikor hirtelen fast forwardra kapcsol a lány.) Viszont a japán Kör 2 szerintem kritikán aluli lett. Az inkább egy rosszabb X-akták epizódnak felel meg. Örülök, hogy az amerikai remake-elésben a 2. rész sorsa az lett, hogy egyes elemeit beolvasztották az első filmbe.

algi 2011.03.04. 13:51:33

@thinkEdem: Szerintem tévedsz. Ez csak egy egyszerű eszköz, ami - és ezt ne vedd sértésnek - szabad szemmel is látható. Az igazán félelmetes a filmben az, hogy nem olyan obskurus médiumot tesz ijesztővé, mint az ódon könyvek vagy a rozoga kastélyok, amivel ma már senki sem találkozik, hanem a videót és a tévét, ami sokaknál még ott porosodik otthon, sőt, a filmet később nyilván vetítik a tévében is. Ettől olyan félelmetes többek közt. (A másik meg az, hogy hogyan játszik a film a szabályokkal.)

Delebriel 2011.03.04. 13:57:47

@Dester: Játszd végig a Dead Space 2-t, fülessel, elhúzott függönyökkel éjjel 1-kor. Az is jót tesz a vérkeringésnek. :D

Amúgy a FEAR 1 meg a 2 nagyon bejött, de van egy olyan sejtésem (az eddig látottak alapján), hogy ez a FEAR 3 közelébe sem lesz az első kettőnek.

A Kör meg csak szimplán király film. :D

moli 2011.03.04. 13:59:46

@thinkEdem: en moziban neztem, nem pauseoltam :)

@algi: pont ezert ijesztobb. mert a gondolataidtol felsz, nem a hirtelen hangerotol ijedsz meg.
a silent hill shattered memories-ben is ugy ijesztenek, hogy mikozben gyanutlanul maszkalsz, egyszer csak a szemed sarkabol latod, hogy a kihalt varos hintajan ul egy lany. pedig nehany masodperce ott mar elmentel, akkor nem volt ott senki.

Leadfoot 2011.03.04. 13:59:52

@algi: Pontosan. A tévé és a videó használata teszi elsősorban félelmetessé.
Én viszont azért nem tudtam rendesen aludni pár éjszaka a megnézése után, mert folyamatosan a film nyitva hagyott kérdései jártak a fejemben (az ijesztő képsorok kíséretében, persze).

Ezt szépen agyon is vágták a második résszel, amiben szinte mindent megmagyaráznak.

Leadfoot 2011.03.04. 14:00:36

"Alma a heti játékcsaj, bár ő jóval ijesztőbb, mint magyar kolléganője."

Hát nem tudom... láttátok már Fehér Anna fogait? És hallottátok énekelni?

:-)

thinkEdem 2011.03.04. 14:04:01

@algi: Volt az a jelenet, ahol a szigetre megy hajóval vagy komppal vagy mivel (jó régen volt már). Na, ott állítottam le. Visszanéztem, ha nem állítom le, nem lehet észrevenni szabad szemmel. Mellesleg ez egy reklámozási célra illegális dolog, tanulmányok készültek anno, hogy ha egy termék képét 1-2 képkockára bevágod, akkor tudatosan nem fogod fel, de aztán kimész a moziból, elmész a kirakat mellett, és megveszed a terméket, magad sem érted, miért.

algi 2011.03.04. 14:12:54

@moli: Állítólag a Half-life 2-ben, amikor az elhagyott játszótérhez érsz, akkor halkan gyerekzsivalyt hallani, mint valami emlékkép. Én még nem vettem észre.

algi 2011.03.04. 14:18:25

@thinkEdem: Egyrészt én ezt a sztorit csak a Columbóban hallottam, hiteles forrásból még nem olvastam. Másrészt kikockázva számold meg a snitt hosszát, jó pár képkocka lesz az. Lefogadom, hogy legalább 5. (Összehasonlításképp: 5 képkocka az az idő, ami két egymást szorosan követő felirat közt eltelik egy feliratos filmben, ami kifejezetten kényelmes idő.)

Trebron55 2011.03.04. 14:31:08

@algi: A Wowban is van ilyesmi Undercityben a trónteremben ha leveszel minden hangot és csak az sfx-et hagyod(azt hiszem ezt kell)feltekered a hangfalat akkor hallod a warcraft 3ban lévő videóban lévő párbeszédet mikor Arthas megöli az apját.

thinkEdem 2011.03.04. 16:01:54

@algi: en.wikipedia.org/wiki/Subliminal_stimuli#Types - az itt felhozott példákat, remélem, elfogadhatónak találod, elvégre jelölik a forrást is.

flea 2011.03.04. 16:09:03

@thinkEdem: @algi: en.wikipedia.org/wiki/Subliminal_stimuli

Szépen meg van pakolva hivatkozásokkal is a cikk.

(Rövid összefoglaló: az a mondás, hogy (1) a hatás rövid ideig tart, (2) egyértelműen kisebb, mint ha észlelhető szinten van, (3) nem mindig egyszerű megállapítani, hogy pontosan mire sikerült hatni. A (3)-ra példa: a "beef" (marhahús) szó küszöb alatti bevillogtatása éhesebbé tette a nézőket, de nem lett több kedvük marhahúsos dolgot enni, mint egyebet; a "Lipton Ice" pedig csak azoknál növelte a Lipton Ice-vásárlás valószínűségét, akik eleve szomjasak voltak.)

thinkEdem 2011.03.04. 16:11:02

@flea: És ez a hatás pont elég ahhoz, hogy egy filmben bevezetett szimbólum (jelen esetben a kör) bevágásával fokozzák a hatást. Csak én elég olcsó húzásnak tartottam.

flea 2011.03.04. 16:11:47

@thinkEdem: na bingó. :) Azért azt gondolom elismered, hogy nem egészen arról van szó, hogy "aztán kimész a moziból, elmész a kirakat mellett, és megveszed a terméket, magad sem érted, miért"...

flea 2011.03.04. 16:13:24

@thinkEdem: szerintem is az, de egyébként gyanúm, hogy nem a hatást akarták fokozni ezzel, hanem a brandet jobban beágyazni, az esetleges folytatások, merchandise, ilyesmi érdekében.

thinkEdem 2011.03.04. 16:15:10

@flea: Egy szóval sem mondtam, hogy hónapokig, de a mozik manapság nagyrészt bevásárlóközpontban vannak (főleg külföldön), vagyis ha vége a filmnek, fél órán belül nagy eséllyel látod a terméket. És ha beégett brand, akkor megkívánod. Arról meg külön cikkek foglalkoznak, miért rossz ötlet éhesen menni boltba.

thinkEdem 2011.03.04. 16:18:21

@flea: Na várj, akkor szerinted hosszú távú beágyazásra nem alkalmas, de szerinted hosszú távú beágyazásra akarták használni? :D De ez már szőrszálnak menni baltával... De abban gondolom megegyezünk, hogy rövid távon a szubliminális képek fokozzák a hatást, jelen esetben a film nyomasztó hangulatát.

algi 2011.03.04. 16:36:52

OFF

@thinkEdem: Idézet az említett cikkből bevezetőjéből: "Subsequent scientific research, however, has been unable to replicate most of these marketing claims beyond a mere placebo effect."

Azt meg nem hiszem, hogy a Körben lennének ilyen rövidségű bevágások, elvégre ha vannak láthatóak (hiszen látványosan felvillan többször is a kör a film alatt), akkor miért lennének mellette nem láthatóak is? És ha te azt állítod, hogy egy nem láthatót találtál, az csak úgy lehetséges, ha egy olyan jelenetet végigkockáztál, amelyiknél nem feltételeztél semmi hasonlót. Különben mekkora eséllyel találhattál volna egy, a tudatos érzékelhetőség abszolút küszöbe alatti felvillanást?

És igen, ez egy nagyon egyszerű trükk. Ahogyan az is, hogy sötét van és esik az eső – ahogyan ebben a filmben is vannak olyan jelenetek, ahol sötét van és esik az eső. A kérdés nem az, hogy él-e ezekkel az eszközökkel, hanem az, hogy milyen kombinációban teszi azt. Pl. az, hogy a ló szeme kör alakú, nemtriviális egészen addig, amíg fel nem villan egy kör épp, mikor a ló szeme van a képen. Különben is: önmagában a kör alakja még nem nyomasztó. Az egyik legtriviálisabb geometriai forma. Ennyi erővel lehetne háromszög is.

flea 2011.03.04. 16:39:41

@thinkEdem: persze. De ha rövid távon minden félelmetes(nek szánt) pillanatban sikerül picit beleültetni a nézőbe azt az érzést (vagy picit fokozni), hogy "minden félelmetes dolog a kör miatt van!!1!1", az a film végére összeállhat egy olyan konzisztens élménnyé, aminek a lehetőségét _egyébként_ a film nem biztos, hogy megteremti (az sem, hogy egyáltalán meg tudja). Ugye a másik módszer erre az lenne, hogy küszöb fölött vágod be a kört lépten-nyomon - akkor az üzenet nagyobb biztonsággal megy át, cserébe nem lesz kritika, ami ne azzal kezdené, hogy milyen baromi erőltetett, hogy mindig bevágják a kört. :)

(Megjegyzem, a kutatások nagy része azt vizsgálta, hogy mi van, ha oda nem tartozó dolgokat vágsz be, írsz bele, játszol le visszafelé. Azt nem, hogy milyen hatással van, ha mondjuk ínycsiklandozó ebéd képe közé vágsz be italmárkaneveket. Gyanítom, a hatás lényegesen nagyobb lehet ilyenkor, bár minden bizonnyal még mindig kisebb, mint a direkt placement esetében, amikor egyszerűen Audival járnak és Fantát isznak a szereplők egy filmben.)

Ezzel együtt lehet, hogy egyre nagyobb hülyeségeket spekulálok, nem utolsó sorban azért, mert nem láttam a filmet :)

IndaMuncher 2011.03.04. 16:45:15

A FEAR-t mindig is egy "olcsó" játéknak találtam. Japán horror és a kommandós sztori abszolute nem illik össze. Reáadásul az egész csak egy Frusztráló AI techdemó volt kicsit megspékelve. Uncsi.

miguel_ 2011.03.04. 17:17:32

@F.house: Ezt az AI techdemót már akkor sem értettem - már nem azért, mert sokra tartom a minden szempontból hótközepes FPS-t, hanem mert nekem valahogy nem tűntek valami agyasnak az ellenfelek, annál inkább előreszkripteltnek.

Serathis 2011.03.04. 17:37:16

Azóta már a egészen zseniális Nightmare House 2 is jól lenyúzta a szellemkislányos dolgot, bár ott a végén volt egy közepesen sejthető csavar.

Nightmare House erősen javasolt HL 2 ep 2 mod egyébként.

Wulfgar 2011.03.04. 18:32:16

Nekem tetszett a FEAR, csak nem az én idegrendszeremnek való xD. Anno amikor először játszottam vele, csak néztem, hogy oké-oké itt-ott ijesztő (amire azok a furcsa "paranormális" hangok csak rá tettek egy lapáttal), de nem tudom mire föl mondja mindenki hogy ez aztán a horror játék. Aztán jött a "létrás rész", amikor majd összefostam magam, úgy megijesztett xD. Valahogy nagyon jól eltalálta a játék, hogy mikor érdemes hirtelen ráijeszteni a játékosra, és mikor érdemes folyamatosan paráztatni kicsit. A 2 szerintem a közelében sem volt az 1nek, azokat a bizonyos hangokat belőle, meg kifejezetten hiányoltam, igaz nem játszottam vele sokat.

Wulfgar 2011.03.04. 18:37:26

Jut eszembe, valaki azért el tudná mondani dióhéjban, hogy most akkor alma egy szellem, vagy él a játékban? Mert nekem az első részből az jött le hogy szellem, elvégre csak úgy hirtelen fel és eltűnik (a játék elején pl, a sikátornál), meg, hogy miért öldös mindenkit, ráadásul nem épp a legkedvesebb módon?

algi 2011.03.04. 18:41:51

HÚ, DE MENNYIRE OFF

@flea: Na, jó. Ezeket a dolgokat csak ti vizionáljátok. A tények:

1. A kör képét a tudatos észlelési küszöb felett jelenítették meg. Aki nem veszi észre, annak vagy a szokásosnál nagyobb a szemének a tehetetlensége vagy felületesen nézte. (No offense intended, csak azért mondom, mert már elég sokáig tart ez a lovagolás a subliminal témán, hogy aki olvassa, az azt higgye, hogy tényleg igaz. Tényleg, kérek mindenkit, aki úgy gondolja, hogy ez egy subliminal vágás, hogy számolja meg a DVD-jén, hogy hány képkocka.)

2. Ennek ellenére nem szóltak arról a kritikák, hogy milyen erőltetett már a dolog, méghozzá azért nem, mert van erőltetett bevágás és van megfelelően megválasztott pillanatban történő, kellő mennyiségű bevágás. Ez esetben az utóbbi történt. (Egyébként volt erőltetettnek nevezhető elem a filmben, ami nem más volt, mint a kislány ábrázolása, de szerintem amilyen kevés alkalommal megjelent, nyugodtan eltúlozhatták.)

3. Úgy emlékszem, hogy azt viszont mintha megemlítette volna a sajtó, hogy azért került bele a kör képe a filmbe (ellentétben a japán változattal, ahol nem jelent meg), hogy a hülye amerikaiaknak megmagyarázzák, hogy miért A kör a film címe. (Merthogy eredetileg az átok körforgásszerű jellegére utalt a cím.) Szóval még ez is kizárja azt, hogy ne akarták volna, hogy a néző észrevegye a kör képét.

4. Még egyszer mondom: az általatok linkelt cikk szerint a kutatások nem mutatták ki, hogy hatása lenne a technikának. Amit nem is csodálok. Képzeljünk el egy példát! Mondjuk a Kinder-tojás képét vágom be. Felül fehér, alul piros, középen hullámos, rajta felirat. Mivel a tudatos küszöb alatt van, ezért nem tudom elolvasni a szöveget, maradt a piros-fehér szín, amiről Tirol vagy Felső-Ausztria lobogójára is asszociálhatunk – feltéve, hogy az egész képet betöltötte. Mert ha a termék egy asztalon vlt, akkor a kép nagy részét az asztal töltötte be, szóval sok sikert!

5. Ha bárki azt gondolja, hogy ez a film azért nyomasztó, mert felvillan benne párszor a kör, akkor alábecsüli a saját elméjének az összetettségét. Az emberi agy nem dől be egy ilyen egyszerű trükknek, ahhoz sokkal kifinomultabb trükkök kellenek.

algi 2011.03.04. 18:47:08

@F.house: Szerintem azt, hogy nem illik össze, azért érzed/gondolod, mert azt várod, hogy tisztán legyen az egyik (vagy mert a játékban rosszul illesztették össze a két elemet). De a legérdekesebb dolgok épp abból származnak, ha két alapvető elemet/stílust/zsánert/gondolatot kombinálunk. Ezt hívják high conceptnek. Egyébként szerintem a kommandós horror már egy ideje önálló műfajjá nőtte ki magát (pl- Delta Green, Resident Evil).

miguel_ 2011.03.04. 21:01:01

@Wulfgar: A létrás résznél én konkrétan felsikkantottam és elhajítottam az egeret. Csodálom, hogy az akkori csajom - bár szem- és fültanúja volt ennek a határtalanul férfiatlan eseménysornak - végül a feleségem lett. :)

Chocho89 · http://pcguru.hu 2011.03.04. 21:31:40

A FEAR 1-2 durván jó játékok voltak (igen, szerintem a 2 is), de hogy félni nem igen lehetett rajtuk, az is fix -- max egyszer-egyszer megijesztettek. Alma háttérsztorija azonban nagyon beteg, az első részben tulajdonképpen nem is ő a főellenség, hanem Harlan, aki... na de ez már spoiler lenne. :)

rognork 2011.03.05. 06:43:14

Megnéztem youtube-on, úgy látom, érdemes kipróbálni a játékot. Bár szerintem egyértelműen Carry koppintás, a filmen jól be lehet szarni.
Amúgy a pjú-pjú nem hat a kis kurvára?

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2011.03.06. 08:58:57

Csak a F.E.A.R. első részét ismertem, de az nagyon ott volt. Elég befosatós játék. Van néhány igen adrenalinos jelenet benne.
Ami viszont azóta is megfejthetetlen számomra, hogy mi értelme is van a rohamfelderítésnek? :)

@rognork:
Ez a kis csaj képes kicsontozni három-négy kommandóst egy szempillantás alatt, úgy hogy csak te látod és te is csak azért, mert (spoiler).

aFx 2011.03.06. 11:33:30

FEAR jó volt, bár a végén a pszionikus kiscsaj a gömbben, aki mellesleg a tudós lánya is volt... Elfen Lied valaki?;Đ

flea 2011.03.07. 10:36:25

@algi: nem vizionálok én semmit, mint mondtam, nem láttam a filmet, pusztán elbeszélgettem itt arról, hogy HA tényleg küszöb alatt volt benne a kör (ezt más is vitatta), AKKOR szerintem mi lehetett (volna) ezzel a cél. Készséggel elismerem, hogy szélsőségesen off, de mint látod, páran elvoltunk a témán...

Ha pedig a cikkben azt olvastad, hogy "nincs hatása", akkor szerintem sürgősen olvasd el még egyszer :)

Yarner · http://androlib.blog.hu 2011.03.08. 09:35:45

Pont tegnap volt a Geekz-en egy kandikamerás videó, ahol egy standard horrorkislányt állítottak be egy félhomályos folyosóra, és nézték, hogy reagálnak az arra járók...
Ti mekkorát ugrottatok volna? :-)
geekz.blog.hu/2011/03/07/ijedtsegi_teszt_hosszu_haju_kiscsajjal

Yarner · http://androlib.blog.hu 2011.03.08. 09:40:30

@algi: A kör 1-et japánul láttam, kellemesen ijesztő és paráztató volt, de amikro megnéztem a fleségemmel, szegény majdnem összecsinálta magát a végső nagyjelenetnél.

A 2-t csak az US változatban láttam, de emlékszem, hogy dühítettek az olcsó hatásvadász ijesztgetések (a japán verzió folyamatos nyomasztó légköre helyett gyakorlatilag tízpercenként jól a fülembe kiabáltak egyet váratlanul, hogy jól megijedjek).
süti beállítások módosítása