Érdekes tanulmány végeredményét tette közzé a Continental gumigyártó (innen is üdvözlök minden egyes volt munkatársat): egy 2000 fős mintán azt mérték, mi jelentősége van annak, ha valaki úgy vezet az életben, hogy mellette sokat nyomja a kontrolleres-digitális változatot is.
Bizonyos dolgok nem meglepők: a játékosok általában magabiztosabbak, a reakcióidejük rövidebb, ráadásul összességében is jobban értik, mi miért történik vezetés közben (vezetéselmélet, a jármű működése, fizika, ilyesmikre kell gondolni). Sajnos azonban a címben megfogalmazott tétel is ebből következik - azoknak, akik rendszeresen játszanak autós címekkel valamely platformon, ólomból van a lábuk, és könnyebben mennek bele kétes kimenetelű forgalmi helyzetekbe. Arról nem esik szó, hogy számít-e a szimuláció minősége, bár ha jól sejtem, a Burnout Paradise nem sokat tesz hozzá a vezetési kultúra fejlövéséhez fejlődéséhez.
A felmérés kiértékelése alapján minden jó és rossz hatás közvetlenül visszavezethető a játékokra (és most az egyszer talán nem érdemes csípőből visszalőni): a gyorsabb reakciók, a fejlettebb monotonitástűrés, és persze a következmények alulbecslése mind-mind olyan dolog, ami nehezen cáfolható összefüggést mutat. Felvetődik még, hogy nemcsak az úton, de parkolás közben is bénábbak vagyunk, ráadásul minél többet emberkedünk digitálisan, annál rosszabb a helyzet a való életben. Persze azért az sem megoldás, hogy betiltjuk az autós címeket: az eredmények szerint azok, akik soha nem próbáltak szimulátoron játszani, dupla akkora eséllyel húzták meg a járgányt élőben, és a forgalmi vizsga is nehezebben meg nekik. A végére egy tanulságos táblázat további érdekességekkel, a hozzászólásokban meg akkor jöhetnek a személyes vélemények és élmények.
Játékos % | Nem játékos % | |
Állította meg már rendőr | 22 | 13 |
Használ mobilt vezetés közben | 19 | 12 |
Volt már felelős balesetért | 30 | 15 |
Az elmúlt 1 évben hajtott át piroson | 31 | 14 |
Hajtott be rossz irányból egyirányú utcába | 13 | 10 |
Ütközött neki tereptárgynak parkolás közben | 22 | 13 |
Okozott sérülést más autóban, majd hajtott el csendben | 19 | 11 |
Vállalt kockázatot (durva gyorsítás, előzés) | 44 | 21 |
Dühöng vezetés közben | 45 | 22 |
Gyorshajt | 25 | 13 |
Ijesztő a vezetési stílusa | 26 | 11 |
Átlagban hányadszorra teszi le a forgalmi vizsgát | 2 | 3 |
Az elmúlt egy évben okozott károk | 1 | 2 |
Utolsó kommentek