HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Kinect: Szórakoztató, de helyigényes

2011.01.10. 08:15 Stöki

Van még egy komoly adósságunk tavalyról: rátettük a kezünk egy Kinectre és kipróbáltuk, csak a karácsony előtti pörgésben valahogy nem volt időnk rendesen megírni a posztot. Pedig ha a Move-ról írtunk, akkor erről a kütyüről is illik – tanulságos lesz, hogy mennyire más reakciókat hozott ki, a házigazda például azonnal rajongó lett, volt, mások kevésbé.

A kezdeti játékfelhozatalból négy játékot próbáltunk ki: Kinect Adventures!, Kinect Sports, Dance Central és Kinectimals. Egy szombati napon öten feldúltuk Nándi (alias DC) barátunk lakását, ahol a Move-ot is teszteltük. Nagyon köszönjük DC-nek a lehetőséget és azt, hogy a Kinect kedvéért hajlandó volt átrendezni a szobáját. És akkor lássuk, ki hogy élte meg a tesztet:

Hancu:

Amikor nyáron kipróbáltam a Kinectet, az volt a demó tanulsága, hogy a technológia lenyűgöző, de a játékok egyelőre nagyon gyengék hozzá. A nagy konkurens PS3 Move szeptemberben erre annyit tudott rákontrázni, hogy a technológia ugyan alig tud többet a 4 éves Wii-nél, viszont már induláskor volt olyan játék rá, amit nem akar az ember tíz perc után kikapcsolni, és onnantól kizárólag söralátétként használni a lemezét. Na ezek után a Kinect megjelenés utáni, éles tesztjében a kérdés az volt, vajon tudtak-e a microsoftosok augusztus óta értékelhető játéko(ka)t pakolni a továbbra is lehengerlő mozgásérzékelős technológia mögé. Mert ha nem, ott ette meg a fene az egész Kinectet, úgy ahogy van, 500 milliós reklámkampány ide vagy oda.

Jelentem: tudtak. Egyet. A Dance Central konkrétan A Tökéletes Partijáték, mostantól minden geek (és nemannyirageek) házibuli kötelező kelléke, a Guitar Herókat meg Rock Bandeket lehet feltenni a szekrény tetejére porosodni, vagy még most gyorsan elajándékozni. A teljes testet 3D-ben követő mozgásérzékelőt erre találták ki, nem kisállatsimogatós meg gumicsónakbanugrálós marhaságokra. És nemcsak játszani szórakoztató, hanem nézni is, hogy más hogy próbál moonwalkolni meg szombatestiláz-figurákat bemutatni vele. A másik három játék, amit kipróbáltunk, csak ballaszt, az Adventures kimondottan gagyi, a Sportsnál sokkal jobb ugyanennek a Move-os riválisa, a Kinectimalst pedig nem hinném, hogy 8 év felett bárki képes lenne hosszú távon anélkül tolerálni, hogy ne akarná jól megrugdosni az édibédi-tüncibünci leopárdkölyköt.

Bónusz infó: a Kinect használatához meglepően sok hely kell, ezt mindenképpen érdemes észben tartani, mielőtt esetleg vásárlásra adnánk a fejünket. Ami az egy szál Dance Centralért egyelőre nem biztos hogy megéri, de ha lesz még 2-3 hasonlóképpen jól kitalált, és nem a koncepcióba beleerőszakolt játék, simán újra lehet tárgyalni ezt a kérdést.

Stöki:

A legfontosabb: a Kinectet nem az átlag magyar lakótelepi szobákba találták ki. Egy játékosnál is kb. 1,8 méter helyet igényel a tévé előtt, kettőnél 2,5-öt. A teszt egy pontján leszereltük DC homokzsákját, amin edzeni szokott, és minden bútort áttoltunk a szoba másik sarkába, és így éppen elég volt a hely. Szóval vásárlás előtt mindenképpen mérlegelni – és méricskélni – kell, hogy van-e elég hely a kényelmes kinectezéshez.

Ha van, akkor viszont korábban csak scifikben látott élményben lesz része a játékosnak. Már a játékok menüjének irányítása is a Minority Reportot idézi meg, főleg, ha kicsit ráérez az ember: a levegőt simítgatva váltogathatunk az egyes menüpontok között. Félelmetes lehetőségek rejlenek a hardverben (ezt szépen meg is mutatják a gombamód szaporodó Kinect hackek), de egyelőre nem mindegyik játék használja ezt ki.

A Guitar Hero és Rock Band révén ismertté vált Harmonix fejlesztette Dance Central az erőnyerő, ez nem vitás: a ritmusjátékban táncmozdulatokat kell utánozni, a Kinect az egész testet figyeli – ilyesmire találták ki a kütyüt. A feleségem eddig életében nem játszott semmilyen játékkal, a Dance Centralra viszont úgy rákattant, hogy azóta saját avatárja van, amivel szorgosan gyűjtögeti az acsikat.

A Kinect Adventures a kötelező minijáték-gyűjtemény (ezt csomagolják a Kinecthez), nem hagyott mély nyomokat bennem, de a Wii és a PS3 hasonló játékaival is így voltam. A Kinect Sports ugyanez a kazuárság pepitában, bár a focis rész bejött: egész jól megoldották, hogy pár négyzetméteren passzolgatva hogyan lehet lejátszani egy meccset. A frizbizés viszont jó példa arra, hogy vannak sportjátékok, amiket a Move-val jobban meg lehet oldani: a Move-os frizbijátékban ugyanis sokkal jobban lehetett irányítani, hogy milyen szögben dobja el a játékos a frizbit, és mivel a Move-nak gombja is van, az eldobás pillanatát sem egy szoftver számolta ki.

Végül, a tamagocsis-minijátékos Kinectimals nagyon cuki, és el tudom képzelni, hogy egy kisgyerek – természetesen egy angolul jól beszélő kisgyerek, mert a játék nem lett magyarítva – délutánokat tud eltölteni vele. Mi nem voltunk célközönség, amit az is mutat, hogy Black &White-os reflexeink működésbe léptek, és rögtön pofozni akartuk az állatkánkat (ez nem sikerült, viszont az egyik minijátékban katartikus másodperceket okozott, amikor végre elütöttük egy kisautóval). Összefoglalva: a Kinect igen komoly és előremutató cucc, de az első játékok többsége egyelőre nem használja ki úgy istenigazából.

Harlek:

A Microsoft gesztusvezérlést lehetővé tévő kütyüje már akkor megragadta a képzeletemet, amikor még Project Natal néven először demózták (és az afro-amerikaiak hiába ugráltak előtte). DC-nél először kétkedve figyeltem, aztán kipróbáltam a Kinect Adventurest, azon belül is a Reflex Ridge-et. Ebben egy folyamatosan haladó platformon állunk és a minden irányból érkező akadályokat kell kikerülnünk ugrással, guggolással, illetve balra-jobbra ellépéssel. Ez nem jelentett túl nagy kihívást, viszont azt nagyon tudtam értékelni, hogy úgy sikerült bekapcsolódnom a játékba, hogy nem kellett előtte fél óráig tanulmányoznom a kontrollert, hol van ez vagy az a gomb. (Anno kölcsönkaptam egy PS2-t, a God of War quick-time eventjeinél csomószor elhasaltam, mert nem tudtam hol van épp a háromszög vagy a négyzet.)

A Kinect kezelését tehát nem nehéz megtanklni, bár az „Állj így, hogy előhozd a menüt!” pozíciót véletlenül sikerült kitapasztalni, ugyanis jó néhány alkalommal önkéntelenül hoztuk elő a menüt, amiért aztán hibáztattuk a környéken ólálkodó macskát, a Kinect mellett heverő kontrollert és a szocikat is, de aztán kiderült, hogy csak nem olvastuk el rendesen a játék üzeneteit, és hogy van egy menüre hangolt testhelyzet. A menühasználat egyébként szintén pillanatok alatt elsajátítható, a menüpontokra „klikkeléshez” az adott gomb fölött kell tartani a kezünket pár másodpercig.

A Kinect Adventures nagyon egyszerű és ennél fogva egy rétegnek nagyon szórakoztató. Persze volt olyan is, aminél értetlenül néztük a tévét és hiába kalimpáltunk, nem igazán alakultak úgy a dolgok, ahogy akartuk (például abban a minijátékban, amiben nulla gravitációban kellett buborékokat kidurrantani), de az ember ezekkel is simán el tud lenni órákig, ha van kivel összemérni a képességeit.

A Kinect Sports szinte ugyanolyan játék, mint az Adventures, de hogy az egyszeri játékos ne érezze úgy, hogy lehúzták, a készítők sportnak álcázták a minijátékokat. Ezek egy része egész szórakoztató (például a boksz, a foci és a röplabda), egy része baromi fárasztó (az atlétikát végigizzadtuk DC-vel, a többiek meg végigröhögték), a maradékot meg ki se próbáltuk, mert valahogy senkit sem tudott lázba hozni mondjuk a virtuális tekézés. Szerintem nem éri meg a pénzét, de én egyébként se szeretem a sportjátékokat. Az Adventuresben egyébként is változatosabb volt a mozgás, mint a Sportsban, leginkább azért, mert amíg a sportoknál megvannak a bevett mozgások és szabályok, addig az Adventures játékaiban nem volt ilyen megkötés.

A Dance Central a felhozatal legszínvonalasabb játéka, ráadásul nem is drága, ha azt vesszük, hogy az ilyen ritmusjátékok általában plusz saját kontrollert igényelnek. A játékban zenére kell táncolni és követni a képernyőn díszelgő táncos (és két segítőtársa) mozdulatait. A tévé jobb szélén szépen mutatja a játék, hogy mit kell csinálni, illetve hogy feltételezhetően mit fogunk csinálni, ha követjük a játék utasításait. Bénázás esetén egyébként a játék pirossal körvonalazza a rosszul tartott végtagokat, úgyhogy legalább tudjuk, hogy mi nem stimmel. Viszont mivel az emberrel szemben állnak a lemásolandó táncosok, néha belezavarodtam, hogy akkor most melyik karomat milyen irányba is kéne lóbálnom. A zenei felhozatal elég változatos, de mivel ezekre a zenékre táncolni kell, senki ne számítson mondjuk Nirvana- vagy Slayer-dalokra. Viszont a korábbi játékokkal ellentétben itt többjátékos módban (Dance Battle) se volt lehetőség egyszerre táncikálni, hanem kénytelenek voltunk helyet cserélgetni a „tánctéren”. (Nekem erről eszembe jutottak azok a régi szép idők, amikor a körökre osztott stratégiáknál úgy játszottunk egymás ellen, hogy mindig más ült a számítógép előtt.)

A Kinectimals kimondottan kis lurkóknak készült, a játékban ugyanis egy aranyos kis szigeten aranyos kis hajótörést követően aranyos kis (nagy)macskákat kell pátyolgatni és játszani velük, miközben felfedezzük az aranyos kis szigetet. (Izé, lehet, hogy az aranyos kis repülőnk zuhan le, valahogy nem maradt meg bennem a cselekmény.) Az egészben egy aranyos kis repülő patkány lesz a segítségünkre, ami valószínűleg nem patkány, csak épp nem tudtam eldönteni, hogy milyen állat és baromira idegesített az aranyos kis selypegésével. A játék egyébként szintén valahol a techdemók környékén van, azaz kihasználja a Kinect alapvető képességeit, megmutatja, hogy milyen szép képet tud a tévénkre varázsolni az Xbox360, ééééés... ennyi! Legnagyobb előnye talán az, hogy nyugodtan a tévé előtt lehet hagyni a kisebb gyerekeket, akik így nemcsak bámulják a Teletubbiest, hanem a játék mozgásra ösztönzi őket.

És valahol ez a siker titka. Végre nem mondhatják azt a szülők, hogy a kölyök csak ül és bámulja azt a rohadt monitort/tévét, hanem a csemete aktívan pattogni fog és remélhetőleg kisebb eséllyel viszi el majd szívroham vagy alakul ki kettes típusú diabétesz. A Kinect tehát nem csak a Microsoftnak fog jelentős bevételt termelni, hanem hosszú távon akár pozitív befolyással is lehet a játékosok egészségi állapotára. Ha röviden össze kellene foglalnom a tesztet, annyit mondanék, hogy a Kinect nagyon szórakoztató volt, annyira, hogy hardcore pc-buziként is felmerült bennem, hogy esetleg veszek magamnak egy Xbox 360-at Kinecttel. Ráadásul sikerült némi izomlázat is összeugrálnom magamnak, pedig rendszeresen, heti két alkalommal járok edzeni.

DC:

Ég és föld a különbség a Kinect és a PS3 Move között. Az Xbox360 kiegészítője győzött nálam a tesztek után, meg is vettem a konzolcsomagot. A kontroller nélküli irányítás a legjobb. Heló, szevasz, viszlát! A kezemmel irányítok, jobbra-balra sasszézok és lengetek. És elfáradok Dance Centralban Cascada Evacuate the dancefloor című számának gyakorlása közben. Kinect, I like it!

Laci (és Beus):

Először szkeptikusan fogadtam ezt a te-vagy-a-kontroller dolgot, szerintem az embernek kell, hogy legyen valami a kezében játék közben. Ezt a próba után sem gondolom másképp, de a Kinect ettől függetlenül nagyon nagy jóság.

A Kinect Adventures nem rossz darab ahhoz képest, hogy a játékhoz csomagolva adják, bár egy-két gagyibb is becsúszott a minijátékok közé. A Kinect Sports egy hd-s Wii Sports – ez volt az első ami eszembe jutott, amikor kicsit alaposabban belemélyedtünk. Annyira nem fogott meg (és nem azért mert bokszban a csajom első körben háromszor is kiütött körülbelül egy perc alatt), inkább csak néztem, ahogy a többiek sportpályát csinálnak a szobából. Az alsó szomszédok bizonyára örültek, amikor helyben kellett futni vagy épp ugrálni a strandröplabda vagy a gátugrás miatt.

A Dance Central viszont telitalálat, még így is élvezetes volt, hogy mindenféle tutorial vagy bemutató videó nélkül vágtunk bele rögtön az egymás elleni táncba (esetemben ütemtelen vonaglásba) medium fokozaton. Lady Gaga Pokerface című szerzeménye alatt váltogattuk egymást barátnőmmel (a program felváltva kéri, hogy mikor ki lépjen be táncolni), a végére egész csúfos 80 ezer ponttal zártam Beus 210 ezres gyűjteménye ellenében. Az biztos, hogy igazi házibulijáték lehet ez is. Szép, élvezetes, hangulatos. A Kinectimalsba éppen csak belenéztünk, aztán le kellett lépnünk. Virtuális szőrös macskafajták tutujgatása szép, színes környezetben – ennyi jött le belőle a rövid idő alatt.

Konklúzió: Szerintem a technológia, ami a kis fekete dobozkában rejlik, iszonyatosan durva, és nagyon sok jóságra lehet használni majd játékok közben. Az ilyen casual cuccokra tökéletes, viszont nagyon örülnék neki, ha kiegészítene majd más célközönségnek szánt stílusokat is. Például hogy egy gombot lenyomva és az egyik kezemet előrelendítve tudjak gránátot hajítani, esetleg egy jó kis varázslós cuccot, ahol egy-két dolgot a kezünkkel kell hadonászni, hogy odapörköljünk másoknak. Ja és természetesen kitörő örömmel fogadnék egy jó kis lézerkardos Star Wars játékot (egy ilyenben például a Force Push-t milyen menő lenne a kezünkkel nyomni a tévé felé). Szóval a Kinect mint hardver nálam jelesre vizsgázott (lag és funfactor szinten is), és ez az első kiegészítő, amire csajom egyből rávágta, hogy nekünk biza kell egy ilyen. Viszont nem tudok elmenni a nagy helyigénye mellett. Ha egyedül van az ember, nem vészes, viszont ha ketten szeretnének játszani egyszerre, oda bizony kell hely neki rendesen, szóval ki kell találnom, hogy fogom tudni átrendezni majd a szobámat, hogy jó legyen. Aki teheti, próbálja ki, mert az ÉLMÉNY tényleg nagyon ott van – csak aztán tudják a fejlesztők kihasználni.

47 komment

Címkék: teszt mozgásérzékelés kinect dance central

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr532573337

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AlexWolf 2011.01.10. 11:21:00

Karácsony előtt elő volt rendelve a Kinect. Hála Istennek a vásárlás előtt megjelentek az első beszámolók, hogy kamu az 1,8 méteres minimum táv, mert legalább 2-2,5 méter kell, hogy ne lógjon ki az ember egy végtagja sem a képből, ha játszik (mert, akkor már csak becsüli a gép a végtag helyzetét). Mivel nekem éppen hogy csak megvan az 1,8 m, le is mondtam a rendelést.

Leon121 2011.01.10. 11:29:45

Én "hardcore-szemmel" (az most menő vagy ciki?) nézve elsősorban azokat a játékokat várom, amit itt a legvégén Laci (és Beus) (ex machina?) írt: vagyis ahol a Kinect inkább csak kiegészítő, az élményt teljesebbé tévő eszköz, nem kizárólagos kontroller. Remélem MS-ék erre a témára is rá fognak feküdni alaposan. Addig a Kinect (a Move-hoz meg a Wii-hez hasonlóan) felejtős - még.

lokkoLori 2011.01.10. 11:32:51

azt hozzátenném, hogy a kinect-ben nincs egy gomb és egy egy analóg kar sem (és a mozgásérzékelés ezek hiányát nem is pótolja)
ha nincs valami, ami megfelel egy analóg karnak: nincs térben szabad mozgás

ha nincs valami, ami megfelelne egy gombnak: nincs ravasz

és ezek hiányának bizony messzemenő következményei vannak

a kinect jó cucc a testhelyzet érzékeléséhez, de kellene hozzá kontroller is (pl két egykezes, amin vannak gombok, ravasz, és analóg kar)

Isaking · http://habibarpult.blog.hu/ 2011.01.10. 11:38:19

Nekem már kb több mint 1 hónapja van és azóta a GH tényleg csak porosodik a sarokban :D:D

Dr. Cica75 2011.01.10. 11:44:32

A csajod?! És mit szólt hozzá a nejed őnagysága?

Bicikliző medve 2011.01.10. 13:00:59

@Cica75: Szeretem ,amikor az olvasok megragadjak a poszt lenyeget, es egyetlen velos mondatba tomoritik azt, mintegy reagalva ezzel a hosszu es tartalmas, kimerito cikkre :D

moli 2011.01.10. 13:39:39

@Cica75: nem mondjatok, hogy ez meg mindig divat az interneten.

Krinyo 2011.01.10. 14:15:11

A Your Shape: Fitness Evolvedet is probaljatok ki, nagyon jo. El lehet felejteni az edzoterembe maszkalast, 20 perc alatt kikeszit. :)

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2011.01.10. 14:22:52

Izé, Cica 75 régi cimborám, szerintem nekem szánta a kérdést és nem komolyan gondolta.

Serathis 2011.01.10. 14:49:27

Rendes játék nincs rá? :)

Valami olyasmi amiven kipróbálhatom milyen egy mesterlövész puska vagy egy RPG.

Delebriel 2011.01.10. 15:09:26

Majd biztos csinálnak kő-papír-olló játékot is. :D

Amúgy jó kis cikk, és ahogy sejteni lehetett, a Dance Central mindent tarol.

Fequs 2011.01.10. 15:31:25

Muhaha.
Azért Harleknek még kell egy kicsit gyakorolnia, Dc egy fokkal jobb volt. Persze ha viatnámi húsos palacsinta után kezdtetek el játszani akkor érthető a "laza" mozgás. :-p
Jövő hónapban én is beruházok egy Kinectre, kollégáim azt mondják, hogy a Fighters Uncaged nevű program nagyon bejövős és nagyon izzasztó. :)

Mazlee 2011.01.10. 15:54:58

@AlexWolf:

ezt sajnos én is tapasztaltam :(

de azért el lehet vele mókázni és ez a lényeg.

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2011.01.10. 16:02:24

@Fequs: FU-ról nézz meg pár videókritikát (gametrailers pl.) irgalmatlanul lehúzzák.
Én a Kinect Sportssal is jókat szoktam mulatni, szilveszteri bukiban részegen állat volt. (A másnapi mindenfáj is :))

Kismacska (BELLA) 2011.01.10. 16:19:33

Nekünk négy játék van (még) meg Kinect-re, a Dance central bejövős, bár mikor este hazaesek, sokszor nincs kedvem már bekapcsolni. :)

Most a Michael Jackson játékot várom, remélem, hamarosan itt is megjelenik (február-márciusra ígérik). Megtanít vajon majd a Moonwalk-ra is?

(ri)porter 2011.01.10. 16:36:26

tudom, ez ps3 de jópofa
www.youtube.com/watch?v=StaUR2CocUU

de én is ilyen analóg karos mixet tudnék igazán elképzelni. addig tényleg csak party játékok fognak talán dominálni.

4t3x 2011.01.10. 16:56:06

Szerintem Kinecthez azt a falas játékot kéne lefejleszteni, ami tv-ben is ment rövid ideig. Arra nem voltam kíváncsi, hogy a celebjeink hogyan ökörködnek, de haverokkal lehetne pózolva ugrabugrálni...
Amúgy valami kontroller nekem is hiányzik, szóval egy darabig nem lesz kinect.. igaz, xbox-om sincs :P

Harlek 2011.01.10. 17:04:28

Karácsonykor vettem Kinectet és miután rongyosra ugráltam a szőnyeget a Kinect Adventures előtt, most a Your Shape: Fitness Evolved című Ubisoft csoda tart lázban. Mégpedig izomlázban.

Fequs: tudom, csak kifogás, de épp akarok hevertem ki egy tüdőgyulladást és nem voltam a legjobb formámban. :D

Harlek 2011.01.10. 17:08:15

Ja igen, még annyi kiegészítés, hogy habár pl. Kinect Adventuresben nem követi le annyira gyorsan és pontosan a gép a mozgásunkat, a YS:FE pl. szinte hibátlanul lekövet. Már amennyire azt a technológia és a kamera 320*240 felbontása lehetővé teszi (ujjakat pl. nem kezeli külön).

MickthePick 2011.01.10. 17:18:21

Szilveszterkor toltuk, a Sportsban egyértelműen a legjobb a bowling (na persze, aki tekézésnek hívja, az nyilván IRL is béna hozzá), de a többi része sem volt rossz :)

anyádbogár · http://www.apadhuzzonafaszara.com 2011.01.10. 18:20:09

a srácaimnak vettünk egyet bundle-t meg hozzá a kinect sports-ot. hatalmas!!!
egy órányi játék után ziháltam, levegőt kapkodtam és éreztem a kialakuló izomlázat. egy magamfajta irodakukacnak felüdülés este tolni egy atlétikai sorozatot a fiúkkal...

xstranger 2011.01.10. 19:09:27

@4t3x: a Kinect Adventuresben szerintem van olyan jatek (amin a csillen utazol valami fa szerkezeten).

Az en tapasztalataim: Kinect Sports kiraly, meg az Adventures is. A fitness nekem annyira nem jott be, bar a gym games eleg vicces.

Sok hely kell hozza, meg 2.5 meter se eleg. Az is baj ha a szofat arrebb kell rakni akkor nincs hova, mert mindenhol belelogott a kepbe es kitakarta pl a labunkat.

Az iranyitas a menukben szerintem ritka szar, lathato hogy programozok ulve dizajnoltak egerrel. Ahol mondjuk a Fitness menujeben tudsz szuperprecizen beklikkelni ket gomb koze a "tovabbra" de ha 30 perc ugralas utan remego kezzel kellene egy helyben allni 4-5mpig az mar nem olyan egyszeru. A titka szerintem zaszlojelzeset lesznek (cserkeszek elonyben) mint amit a "pause" hoz kell hasznalni.
Kozben eszembe jutott a Galaxis utikalauz vonatkozo resze amiben Zaphod Beeblebrox egy bizonyos radioadot akart hallgatni es ehhez egy merev pozicioban kellett allnia hogy ne mozditsa el a keresot ami a testtartasat figyelte. Douglas Adams ezt egy-az-egyben megjosolta.

Nem tudom hogy pontosan hogy mukodik a programozas resze, ugy tunik hogy az SDKban meg nem lehet programozni, de gondolom tuti beleteszik. A fine tuneolasnal latszodik a radhuzott palcikaember ugralo pontokkal a vegtagjaid vegen, szoval gondolom azokat latja. Ujakat/konyokot/terdet nem, de gondolom ezen is lehet egy szoftver updatettel segiteni.

A lehetosegek amugy vegtelenek, hiszen valoban szabad mozgast tesz lehetove, pl FPS ben lebujhatsz dolgok moge es kilohetsz barmely iranyban, vagy karddal vagdalkozva atugorhatsz egy ellenseget es felulrol leszurhatod vagy akarmi.

Es ez is a legnagyobb problema, pl FPS vagy RPG sessionoket orakig tudsz eljatszani, ha egy 1-2 kilos kontroller van a kezedben amit jol meg lehet markolni, es azzal ugralva kell jatszani akkor tuti nem fogod sokaig birni. Foleg ha atlagos amerikai szethizott tinedzser vagy.

Mondjuk ha kijon valami cool geek jatek (Star Wars pl) amit Kinecten kell jatszani akkor meg az is megtortenthet ami eddig senkinek nem sikerult. A Microsoft testmozgasra fogja az mai fiatalokat.

nikopol · http://nikopol.blog.hu 2011.01.10. 19:53:22

gyépé live to dance, K-t csak VMD-hez fogok venni, másra nem jó, ez csak egy mutogatós egér

Kyuzo 2011.01.10. 19:54:22

Jövőre jön star wars játék kinectre, már van fent videó a neten.

2002 2011.01.10. 20:18:29

Fitness, sports, adventures királyságosak.

Amúgy pont a legjobbat, a bólingot hagytátok ki :D

MOPO3OB · http://tinyurl.com/fakeb0ok 2011.01.11. 00:49:31

Ez az első igazán jó dobása a Microsoftnak Konzol téren.

algi 2011.01.11. 05:38:54

@PokerKevin: Hogy-hogy nyúzzunk le még egy bőrt? Azt hittem, a SW-játékok ipara mára már elfogadott lett. Vagy neked minden egyes újabb SW-játék, meg regény, meg képregény, meg bábu egy újabb lenyúzott bőr a Star Warsról?

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2011.01.11. 08:27:15

@Kyuzo: Valami Kinectes Gears of War minigame-t is emleget a pletyka.

Fequs 2011.01.11. 09:50:31

@Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer: Okés, majd elolvasom FU-ról a kritikákat, de őszintén én inkább a haverok véleményére adok mint valami elvetemült újságiróéra. :D

@Harlek: Nem, nem fogadom el a kifogást holmi tüdőgyulladásra. :) De úgy látom mintha fogytál volna, hozzám képest legalábbis könnyebbnek tűnsz, nem is tudom hogyan éltem túl a decemberi disznóvágásokat, igencsak vágósúlyban vagyok már. :) Éppen ezért engem is a szórakoztatva megmozgató játékok miatt érdekel a kinect. Amúgy meg csak kötözködtem, tudod néha hiányzik a trollkodás teamspeaken raid közben. :)

Rigghead 2011.01.11. 10:26:58

elég sok játékom van kinectre:

a fighters uncaged bármennyire írják, h szar, eléggé játszható verekedős gém, kinect sportsban a foci minimum vicces, motion sports-ban egy két játék nagyon el van találva (sí, sárkányrepülés), dance central kibaszott jó, yor shape fitness evolved: ha van csajod, szerezd be ezt a progit, öltöztesd tornaruhába a lányt és mozizz! game party in motion: billiárd kurvajó, többi töltelék. kinect joyride: gyerekeknek vezetős gém, végre nem faltól falig megy az 5 éves az autós játékokkal. Elég sok még a gyerekes avataros játék, de idén fog ez igazán felpörögni..

www.youtube.com/watch?v=riV7jP26HkE

Rigghead 2011.01.11. 10:32:03

a másik infó, hogy az ms kiadta a forráskódot egy fejlesztőcsapatnak, mert felismerte, h túl sok lehetőség rejlik a hardverben ahhoz, h csak gémekhez használják.
lehet hamarosan jön win7 alá a kinect - gesture input device?

moli 2011.01.11. 11:18:21

@Rigghead: az megvan, hogy a csavo szineszkedik? tehat valoszinuleg nem mozgaskovetes lesz, hanem gesztus-iranyitas.
nem a microsoft adta ki, hanem nemes egyszeruseggel visszafejtettek. tehat nincs hivatalos tamogatas.

lokkoLori 2011.01.11. 11:24:17

@Rigghead: adja magát, hogy ne játékokhoz használják.
Szerintem épp az a fura, hogy ezt játékokhoz találták ki, mivel ebben a formában a testünk hagyományos értelemben vett játékkontrollernek alkalmatlan, míg a wiiMote, és a PS3 Move megfelel a hagyományos játékkontrollerek követelményének is ...

Lurian 2011.01.11. 11:38:24

Haha!!! Elkepzelem a jovo geek-jet, aki majd a sok Kinektezes utan ugy fog kinezni, mint Van Damme. :-)) Egyebkent en spec a Kinect-hez tutira valami erzekelos kesztyut dolgoznek ki, mint a VR sisakokhoz. Akkor nem serulne a mozgas es meg gomb is lehetne.
Egyebkent xbox-hoz nincs valami normalis kontroller, ami emulalja az egeret tovabbra sem? Ez a sima, egy akkora sz@r, hogy az mar faj. FPS-ezni ezzel a gannyal...! :-((

Rigghead 2011.01.11. 13:25:27

@moli: a bemutatón be van gyakorolva a koerográfia igen, ha erre gondolsz, de az sztem csak a bakik elkerülése végett volt szükséges, tuti, h nagyon hasonló lesz.
OK nincs hivatalos támogatás, de már MS is másképp áll hozzá: "Microsoft also now seems to have recognised the innate potential of amateur programmers in developing new ideas for using the Kinect for gesture control and is now actively supporting them"
www.h-online.com/open/news/item/Official-open-source-driver-for-Kinect-1152601.html

ami valóban nem egyenlő a hivatalos driverrel :)

Rigghead 2011.01.11. 13:27:41

a másik amit olvastam (linket meg nem találom, bocs), hogy a jelenlegi fw alig használja ki a hardver lehetőségeit, stabilitásra van optimalizálva, mert fullosan akár apró újjmozdulatokat és csukló forgatását is észleli simán...

moli 2011.01.11. 13:49:24

@Rigghead: ez meg mindig nem microsoft driver. primesense driver.
nem stabilitasra van optimalizalva, hanem a 360phat miatt keves az usb savszelessege a teljes vga (muhaha) felbontashoz.
1080p-ben mar lenne ertelme a cuccnak.

Rigghead 2011.01.11. 14:00:57

@moli: igen, irtam is hogy nem MS, ők majd kiadják mikor már nagyon kiforrot a dolog gondolom, talán jövőre, remélem

és akkor, mivel pcre is usbvel megy, ott is ez a szűk keresztmetszet lesz?

köszi az infókat

Rigghead 2011.01.11. 14:01:28

@Rigghead: ejnye, kiforot -ért külön elnézést

moli 2011.01.11. 14:11:51

@Rigghead: a vga-nal jobb minoseghez az usb2-n kivul is kell jobb optika, es gyorsabb feldolgozo (ami most az xbox). ezt vagy a kulso egysegbe epitik be (draga), vagy a pc/gpu szamolja (lassabb jatek).
de szerintem ez inkabb politikai kerdes (xbox vs games for windows)

moli 2011.01.18. 10:16:38

bar ez meg csak pletyka, de ugy nez ki, dontottek: games for windows.
most keszitik a hivatalos sdk-t windowshoz: www.winrumors.com/microsoft-preparing-official-kinect-drivers-and-sdk-for-windows/
süti beállítások módosítása