HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Billie Jean is not my BZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

2010.12.03. 10:21 hancu

Vicces másolásvédelem kategóriában érkezett egy erős versenyző, ami simán elhomályosítja a Settlers nemtudommárhányadik részének trükkjét, amikor a kovács féldisznókat kezdett el gyártani a sokadik pályán, befejezhetetlenné téve azt a szintet (akkoriban egy gémer magazinnál dolgoztam, és szó szerint százszámra kaptuk a leveleket, hogy ez miért van, nagyon vicces volt).

Na, a Ubisoft most még tréfásabbat talált ki a Michael Jackson Experience DS-es verziójában. Ha másolt játékot érzékel a rendszer, beindul a játékba ilyen esetekre épített programmodul és... VUVUZELA TIME!

 

 

38 komment

Címkék: zene michael jackson warez ubisoft

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr32490097

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

moli 2010.12.03. 10:25:38

:DDD ezt kiprobalom. melyik release?

Leadfoot 2010.12.03. 10:41:44

Anno C64-en volt a Gunship ( www.youtube.com/watch?v=_eThVlWL_Gw&feature=related ) c. játékban:

A küldetéseket simán végig lehetett repülni, de mikor visszatértél a bázisra, a saját légvédelem felszólított, hogy azonosítsd magad. Megadtak egy kódszót, amire a választ a játékhoz mellékelt kézikönyvből kellett (volna) kinézni.

Ha nem adtad meg, lelőttek, és meghaltál.

Én viszont kikísérleteztem, hogy ha jó gyorsan ereszkedek, akkor nincs idejük lőni rám, viszont ilyenkor durván nekicsapódott a gép a leszállóhelynek (gyakorlatilag lezuhantam), és súlyosan megsérültem. Minden ilyen után kaptam egy purple hear-ot.

Mire végigrepültem a 4 campaign-t, valami 37 bíbor szívem volt. :-D

Dester 2010.12.03. 11:07:25

@Leadfoot: Ez nagyon jó :) Szívesen olvasgatnék még ilyeneket, ha van valakinek infója :)
Ha úgy nézzük, ezek "hasznos" easter eggek a játékban.

Flankerr 2010.12.03. 11:17:52

@Leadfoot: Ügyes, a programozók, és te is..:)

Dester 2010.12.03. 11:31:42

Bár most, hogy jobban belegondolok, a GTA4-ben is ilyesmi a másolásvédelem: folyamatosan "drunken" módban megy a játék: imbolyog a kamera, összevissza megy az autó, stb. :)
(Ugyanitt, bár nem pont ilyesmi, de azért mégiscsak hekkelés: a maximális körözöttséget is túl lehet élni, ha a magasvasúton sétál az ember épp, a rendőrök meg lenn igyekeznek elkapni, hiába. Így jön egy achievement is...)

zyrobs 2010.12.03. 12:07:13

Nagyon okos, nekem tetszik. De most akkor beépitett vuvuzela-chip van a kártridzsban?

Delebriel 2010.12.03. 12:07:35

@Leadfoot: Trükkös akadályra trükkös megoldás. :D

@Dester: Azt ki lehet crakelni már. :D

algi 2010.12.03. 12:17:33

Állítólag a másolt Half-life 1-ben a biztonsági őr, aki kiengedné Gordont a… Mi a csuda az? Libegő? Metró? Magasvasút? Mélyvasút? Szóval a szerelvényből, az holtan esik össze, mielőtt megtehetné. Nem viccelek: fogalmam sincs, hogy néz ez ki, mert még sosem láttam. (Bár Youtube-videókban már láttam olyat, hogy piros a HUD és nem sárga, és állítólag az valami törésre utal.)

@Leadfoot: A Gunshipben tanultam meg, hogy egy helikopterrel álló motorral is le lehet szállni, mert ha zuhan, a légmozgás forgatja annyira a rotort, hogy azok valamennyire lassítsák. Szóval ha nem esett át a helikopter, akkor nem lehet vele lezuhanni, csak nagyon keményen leszállni. :)

Dester 2010.12.03. 12:19:05

@Delebriel: persze hogy ki, én is crackeltem, aztán meg egy steames leárazásnál megvettem. :)

Leadfoot 2010.12.03. 12:23:37

@algi: ...ééééés ilyen, mikor a programozók oktatják a fiatalokat az autorotáció mibenlétéről. :-D

Zseniális.

Gukker 2010.12.03. 12:25:52

@Leadfoot: A Return to Ringworld régi játékban is hasonló "másolásvédelem" volt. Kb. 10 perc játék után az űrhajó hajtóművét csak úgy lehetett elindítani, ha a hajtómű motorját megjavítod. A javításhoz különböző színű vezetékeket kellet csatlakoztatni aljzatokba. Természetesen a kézikönyv adott oldalán megtalálható módon. Mit kellett néha sakkozni :)

Wild Colonial Boy 2010.12.03. 12:29:11

A XIII-ban egy kártya nem volt a helyén ha másolt volt a játék, már jócskán a történet közepében.

algi 2010.12.03. 13:15:40

@Leadfoot: Figyelj, Tomcatben kenni-vágni kellett, hogy a repülőgéphordozón melyik csóka milyen színű mellényben van, úgyhogy már repülőt is vezethetnék. :P

Dester 2010.12.03. 13:22:14

@algi: az F-19-ben meg a repülők sziluettjeit kellett vágni, eleinte még kellett az 1001/5, később már felismertem mindet. :)

AlexWolf 2010.12.03. 13:57:14

Aki ilyen játékkal játszik az meg is érdemli a vuvuzelát.

Dester 2010.12.03. 14:01:28

@AlexWolf: fanatikusoknak viszont, akik inkább így játszanák a játékot, itt a vuvuzela rádió: www.vuvuzela.fm/

0-24.

thinkEdem 2010.12.03. 14:04:17

@Dester: M1A1 Abraamsban meg tankokról kérdezett valamit, akkoriban még azt se tudtuk, mi az a másolásvédelem (C64 hőskor), meg angolul se tudtuk, így csak az volt, hogy az elején kérdezett valamit, megnyomtuk az 1-et, és vagy elindult a játék, vagy nem. :D

Illetve éveknek (és némi nyelvtanulásnak) kellett eltelnie, mire rájöttem, hogy az egészoldalas Batman betöltésekor az angol szöveg elején az 'azholez', az nem a magyar 'az, hol ez' tömörített változata. :D

Dudi 2010.12.03. 14:43:32

A C64-es Pirates! játékban az elején megkérdezte, hogy egy-egy kincses szállítmány mikor érkezett meg egy bizonyos helyre. Ha jó a válasz (persze a kézikönyvben van a helyes válasz), "brutális" induló sereget kaptunk (2 hajó, full legénységgel), ellenkező esetben egy kis bárkát, és 0 kezdőaranyat. No, ez volt ám az igazi hard core fokotat! :)

bullseye 2010.12.03. 16:06:31

AMIGA frontier (Elite folytatása) első landoláskor kért kódot. Azt jól meg is törték warezék. De kért a 3-4. alkalommal is, addig nem játszották el, úgyhogy a warez ennyit ért.

De a dobozos változatnak is volt spéci védelme, pl. pár naponta szétverte a mentéseit, Action Replay gombra meg kifagyott (mégis megtörtem a mocskot, csakazért is)

C64 tomcatben viszont azt hittem a képzés a másolásvédelem, mert képtelen voltam teljesíteni a manőver részt. Single küldetésből viszont repültem vagy ezret (ott azért hozott érdekes dolgokat az RND generátor), lehet, hogy emulátoron csak nekikezdek a karriernek :)

báró Leopold 2010.12.03. 17:31:05

Hancu, nem tudom hogy a Settlers 3-ra gondolsz -e, de abban nem féldisznók voltak, hanem a forrester által ültetett fák nem nőttek egyáltalán, ha krekkelt volt a játék.

tyberius 2010.12.03. 17:39:11

Life&Death nevű ezeréves PC-s játékban (orvost kellett játszani, diagnosztizáltad a betegeket, megműtötted a vakbeleseket, kb. ennyire emlékszem, de nagyon vicces volt) a recepciós nővér mondta, hogy Dr. Akárki keresett, hívd vissza. Volt telefon is, de a "telefonkönyvet" a játékhoz adták, így offline kellett kilesni, milyen számot hívj. Ha rossz számot hívtál, akkor a pizzéria vette fel. Ha még egyszer elrontottad, a nővér elvette tőled a telefont, hogy "ez nem játék". Ezután mehettél tovább a játékban, de az első műtétnél, amint épp megejtetted volna az első bemetszést, berontott a fődoki, hogy mégis micsoda dolog ez, hogy nem hívod vissza a kollégákat, tűnés kifelé a műtőből :D

ziza133 2010.12.03. 17:41:08

@Dester: Ezzen mennyit toltam (bar nem F-117 volt?) Mivel imadom a repuloket, ezert mindet fujtam kivulrol, nem sokat ert ellenem ez a vedelem :D
Meg annyit ehhez, hogy igazan sok pontot ugy lehetett kapni, ha nem repuloket, hanem tankokat lottel ki a foldon. Es itt jott a trukk: ovatosan landolva le lehetett szallni a foldre, es szepen begurulni a tankok koze, es gepagyuval mindet lemazsolazni. Innestol szarnyalt a karrierem :)

@bullseye: :DD Ez kurva jo :D

blacklord 2010.12.03. 17:42:14

@bullseye: ez vicces, a képzéssel nekem is sok bajom volt, aztán egyszercsak rájöttem, hogy nem az előttem repülő gépet kell a célkeresztben tartani, hanem a lent mutogatott manővereket a joystickkal lekövetni. És akkor már ment is egyből.

pécsiszál · https://docs.google.com/document/d/12jiHkRqUDkIYSLLGQyUpO-Sr46iY6biTRmdCFFbNi_g/edit 2010.12.03. 17:52:10

Szerintem meg megvan valahol az az 576 amiben a disznokat onto olvaszatarrol panaszkodnak az olvasok:D:D:D

finalNmbr 2010.12.03. 17:55:58

@Dester: Az a kemény, hogy ez megvolt nekem dupla KAZETTÁN!! :D (mármint az f19) Mire betöltötte az elején a másolásvédelmet simán megebédelhettél v lemehettél boltba, és még akkor se volt biztos h eltalálod a "kézikönyv"ben rajzolt gépet (volt egykettő amelyikeket össze lehetett keverni..) :D

szcsongor 2010.12.03. 18:00:56

@báró Leopold: Settlers 2-ben gyártott a kovács disznót, én is csak néztem, hogy WTF :) Az akkori PC Guru is megvan még valahol.

szcsongor 2010.12.03. 18:08:24

@szcsongor: na rosszul tudtam. tényleg a 3. részben volt ez, egész pontosan a kohász gyártott malacot vas helyett, így megakadt a lánc, nem lehetett fegyvert se gyártani

hetech 2010.12.03. 18:58:46

@báró Leopold: @szcsongor: Mindkettő igaz!
Bár nekem olyan verzió volt, hogy a kovács nem csinált disznókat.
A fák nem nőnek dolgot ki lehetett védeni úgy, hogy mentettél és újratöltötted, akkor elkezdtek nőni az ültetett fák.

szcsongor 2010.12.03. 19:00:50

@hetech: tényleg, már rémlik ez a fás dolog is

Dester 2010.12.03. 19:13:57

@ziza133: a sziluettes azonosítás az F-19-ben volt. C64-en és PC-n is emlékeim szerint, de én csak PC-n játszottam vele. 16 színű grafikája volt, ment az EGA kártyámmal. :) Az F-117 lényegében egy feljavított F-19 volt, 256 színű VGA grafikával, így azzal csak később tudtam játszani :)

@Steve_Jobs: jézusom, bele se merek gondolni :) Pláne kazettáról :) PC-n azért gyorsabban berántotta a 40 MB-os vinyóról. :) Egyébként én is összekevertem néhányat még a vége felé is (talán valamelyik két MIG-et), de szerencsére volt jó pár jellegzetes. Például a YAK, SU és az IL gépek, meg hát a B-1B Bomber. :)
Itt egy screenshot Amigáról: www.mobygames.com/game/amiga/f-19-stealth-fighter/screenshots/gameShotId,155923/

hetech 2010.12.03. 21:01:18

@szcsongor: Az én verziómban a telepítés elég nagy kihívás volt.
Az egyik képernyőn rá kellett kattintani az egérrel egy gombra.
Most persze mindenki azt gondolja: "Mi ebben olyan nehéz?"
Az volt a bibi, hogy a srácok úgy törték fel a programot, hogy ezen a bizonyos képernyőn nem volt semmi. Fekete volt. A gomb is. És az egérmutató is.
Oda volt írva egy txt-be, hogy higgyük el ott van a gomb és csak egyszer kell megnyomni, utána megy tovább.
Oda tettem az egér alá egy papírt és szisztematikusan végigkattintgattam az egészet vakon és láss csodát, sikerült. ;)

mediocris 2010.12.04. 13:59:51

royal.pingdom.com/2009/08/26/wacky-copy-protection-methods-from-the-good-old-days/

Természetesen a PC piac már akkor is haldoklott :).

"Bill Gates wrote an open letter to a computer hobbyist club complaining that “most of you steal your software.” "

DeadEnd · http://dend.blog.hu/ 2010.12.04. 18:08:44

@Dudi: én csak bárkával indulva nyomtam, nem is tudtam, hogy lehet másként!

A Task Force 1942 - Battle for Gudalcanal, ami ugya csatahajós játék volt, ellenséges hajó osztályokat kellet felismerni a sziluett alapján. Megvolt hozzá az eredeti kézikönyv melléklete, ami egy ilyen hosszúkás kis könyv volt a hajók sziluettjével, képével adataival. Teljesen megadta a hangulatot a játékot. Ugyan húsz éve volt, de a Chitose és Nissin osztályú hajókat még ma is álmomból felkeltve megismerném. :-)

Természetesen ez volt az egyetlen eredeti játékom... (5 kisfloppy volt a dobozban)

bullseye 2010.12.06. 11:20:36

@Dester: Mig 23 Flogger elfogó/vadász és Mig 27 Flogger támadógép lehetett a legnehezebb, mert szinte ugyanaz a kettő.

de kezdetben az F5 és F20 is elég hasonló (meg talán a Mig29 - Su27)

Dester 2010.12.06. 11:25:29

@bullseye: igen, rémlik valami a Mig-23/27-ről... Majd otthon előveszem az emlegetett 1001/5 könyvet és felidézem az emlékeimet. :)

Bobby Newmark 2010.12.07. 21:25:56

Pizza Tycoonban volt olyan másolásvédelem, hogy pizzakészítő versenyen kellett valamelyik "alap" pizzát összerakni a tízből, dekára pontosan adagolt összetevőkkel, esztétikailag helyesen. :) Még jó, hogy járt hozzá egy olyan mentés, ahol készen összerakva megvolt három pizza, meg lehetett tanulni, és új játékot kezdeni...

Reactor 2013.08.16. 03:07:14

Az Asterix játék másolásvédelme ugrik be, mikor megvan az összes hozzávaló, nem mindegy, melyik hármat teszed be, mert fogynak a hozzávalók. Pár kísérlet után kezdhetted előlről...
süti beállítások módosítása