HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Jönnek a konzol nélküli játékok

2010.11.18. 08:52 Stöki

A nagy kinectezés, move-ozás, retrózás közben ne felejtsük el, hogy ma indul be igazán az OnLive nevű on demand játékszolgáltatás, ami egyes szakértők szerint az egész játékipar jövőjét meghatározhatja.

A rendszert másfél éve mutatták be egy fejlesztői konferencián, és idén júniusban már pc-n elérhető volt. De az elmúlt pár hónap tesztüzemként is felfogható, Amerikában ugyanis ma jelenik meg a szolgáltatáshoz kapcsolódó mikrokonzol, és az OnLive készítői ettől várnak nagy áttörést. A mobiltelefonnál nem nagyobb kütyüt tévére kell dugni, a kütyübe meg egy szélessávú netet, és már lehet is jó pénzért játszani. A mikrokonzol és egy kontroller együtt 99 dollár, ami elég jó ár, ráadásul a vevők most 50 dollár levásárolható kreditet (tehát gyakorlatilag egy új játékot) is kapnak mellé. Az eredeti tervek szerint az OnLive-nak lett volna (és pár hónapig volt is) előfizetési díja, de erről a készítők letettek, már ingyenes a szolgáltatás.

Az OnLive lényege ugye az, hogy a végfelhasználónak nem kell költenie nagy teljesítményű hardverre, nincs megkarcolódott dvd, nincsenek patchek és update-ek, mert a játékok az OnLive szerverparkjaiban futnak. A júzer csak a képet kapja meg, állítólag 1,5 megabites netkapcsolattal szaggatás nélkül meg a játék alacsonyabb felbontásban, és hd minőséghez is elég 5 megabit.

Az ötlet tök jó, de hogy hogyan sül el, az erősen kétséges. Vannak, akik szerint ez a jövő, más elemzők erősen szkeptikusok. Én az utóbbi tábort erősítem. Egyrészt nem vagyok biztos benne, hogy az évtizedekig konzolhoz-pécéhez szokott játékosokban megvan már a fogadókészség egy ilyen szolgáltatáshoz. Másrészt ne felejtsük el, hogy ez nem egy videostream, itt folyamatos interakció van, aminek függvényében elő kell állítani a valós időben változó, lagmentes, 3D-s, csillivilli képet. Ez rengeteg erőforrás, és ha mondjuk egyszerre százezer júzer akar játszani, ahhoz irgalmatlan nagy szerverpark kell – lehet, hogy az OnLive alkotói akkor lesznek igazán bajban, ha sikeres lesz a szolgáltatásuk.

(via Kotaku)

112 komment

Címkék: onlive on demand játékok

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr922456493

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

moli 2010.11.18. 10:31:06

"""All games on the service are available in 720p format"""

es ezt jelenleg a savszelesseg-igeny miatt sem lehet emelni meg jonehany evig, foleg, hogy ugye ok nem a highend pc-s usereket akarjak elhoditani. 720p-t viszont egy 20000ft-os videokartya kikop.

morron 2010.11.18. 10:37:06

@moli: lehet hogy a video csak 720Psek, bar ez a konzoloknal sem tobb, viszont ettol meg akar idojarasszimulacio, vagy brutalis fizikai szimulacio is futhat elosztva a rendszeren, vagy magas antialiasing, a kep felbontasa annyira nem fontos

lehet hibakat keresni a rendszerbe, de nem erdemes , mert olyan potencial van a cloudban , hogy a mezei userek szajtatva fogjak nezni a jatekokat

vargatom 2010.11.18. 10:40:26

A tipikus amerikai internet-előfizetéseknél nem a sávszélesség a gond, hanem az adatforgalom, ami erősen korlátozott és az Onlive 1-2 nap alatt kimeríti a kvótát...

A kiadóknak meg az a fő érv mellette, hogy egy ilyen infrastruktúrával tényleg kizárható a warez (főleg ha tényleg butított kliensek maradnak mindenhol).

SZVSZ van valamennyi helye ennek a szolgáltatásnak, de aki kicsit is komolyan gondolja, annak mind a képminőség, mind a késleltetés sok lesz. Ez a cucc továbbra sem konkurense egy PS3-nak.

Cs0pi · http://androidnews.blog.hu/ 2010.11.18. 10:50:38

Azt nem értem h emberek miért kételkednek abban h ez működik még mindig. Már működik június óta, sőt itthon is ki lehet már próbálni kb 1 hónapja. Igaz upc fiberem van nem tudom ez mennyire számít de elindul.
Kiírja hogy magas a latency lehet nem fog tökéletesen működni de megy.
Nem azt mondom hogy tökéletes itthonról, de teljesen játszhatóak a játékok.
(mindegyik játékot ki lehet próbálni egy óra erejéig)
pl dirt 2 meg a Just Cause 2 Maffia 2 teljesen jól ment.
Kb ezeket próbáltam eddig.

Egy próbát megér mindenkinek szerintem

moli 2010.11.18. 11:04:42

@morron: nem erdemes hibakat keresni? szerintem meg az hajtja elore a vilagot, mindig jobbat akarni, mint ami eddig sikerult.
a cloud 15, de inkabb 20 ev mulva lesz potens, fogadok, hogy a 4-es metro hamarabb lesz kesz, es ezzel nagyon nagy rizikot vallaltam.

varjuvaj 2010.11.18. 11:11:45

Mikor jönnek már végre a játék nélküli konzolok. :P

morron 2010.11.18. 11:16:27

@moli: vannak technologiai korlatok, de ezek mellett pozitiv tulajdonsagokkal is rendelkezik, ugyanis barmin elfuthat, tv-n, pc-n,macen, ipadon, iphonon, es barmin amin wifi van

Dester 2010.11.18. 11:16:28

@Cs0pi: azért kételkedünk (legalábbis én), mert még nem láttam élőben, ezért elméletben fejtegetem addig a kérdést. Mondjuk úgy, hogy programozói szemmel. Bár az is igaz, hogy sok cifraságot és "lehetetlen" dolgot láttam már életemben. Egyébként feltehetnél a játékélményről egy videót a netre némi kommentárral, szívesen megnézném.

@varjuvaj: bármelyik boltban láthatsz ilyet. :D

Orltran 2010.11.18. 11:18:17

@Cs0pi: Hol lehet kipróbálni Magyarországról? Lehet, hogy gyakorlatilag ki lehet, de az onlive EULA azt írja, h ahhoz, hogy használd USA vagy Canada resident kell legyél...

Circus 2010.11.18. 11:19:27

Valahogy az jutott eszembe, amikor pár éve a TV-korszak végét jelezték, azaz, hogy a kereskedelmi csatornáknak leáldozott, mindent akkor nézek meg, amikor akarok. Kb működik, csak ugyebár nem teljesen eldöntött tény, hogy legális-e avagy sem. :)

A technikai korlátok miatt a szkeptikusok táborát erősíteném, bár a kisebb gépigényű straégiai játékoknál ez nem jelenthet akkor gondot és alapjaiban a cloud-computing egy hatalmas ötlet.

Másik kérdés, hogy mi lesz a lopott, feltört, stb accountokkal? Még mindig hatalmas előny, ha otthon egyedül játszom egy gépen, ami nincs hálóra kötve és nem mászik bele senki, nem tesz tönkre semmit, itt meg kvázi bárki bármihez hozzáférhet, ha akar. És mint tudjuk, persze, hogy akar.

Cs0pi · http://androidnews.blog.hu/ 2010.11.18. 11:19:28

@Dester: multkor próbáltam felvenni de a rögzítést nem bírta a gépem 720pben. Lehet ustremmel megprbálkozok majd este. Esetleg körbe nézek fraps ügyileg.

Dester 2010.11.18. 11:21:46

@Cs0pi: nekem megfelelne az is, ha valami egyszerű kamerát ráállítva rögzíted. :) Nem vágyom pixelpontos élményre, úgyis a működése lenne a lényege a dolognak. :) Ezért is írtam a kommentárt.
Ja és előre is köszönöm, a többiek nevében is!

Cs0pi · http://androidnews.blog.hu/ 2010.11.18. 11:22:41

@Orltran: hát regeltem az onlive honlapján letölöttem a klienst s beléptem.:)
Nem kell semmi más adat hozzá, legalábbis régen nem kellet de szerintem most se:)

Dester 2010.11.18. 11:25:41

@version: megnézem majd otthonról, sajnos itt bent nem megy a videózás. Köszi a linket!

vargatom 2010.11.18. 11:25:49

Érdemes ezeket elolvasni, és főleg a képeket/videókat megnézegetni:
www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-vs-onlive-article
www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-onlive-lag-analysis

Részemről egyiket se tartom elfogadható alternatívának, főleg bármiféle méretesebb HDTV képéhez viszonyítva. Még a jó minőségű kép láttán is húzza az ember a száját, hát még amikor szétesik a tömörítéstől...

rubberbandman 2010.11.18. 11:32:51

ahogy minden kéróba behúzták a rezet, úgy mindenhova behúzzák majd az üveget. ettől fogva a megabit szót is elfelejthetjük, gyakorlatilag olyan kapacitások lesznek, amikre nem találnak ki alkalmazást ami gáncsot vethet.
a szerzői jogvédők utolsó mentsvára, hogy a technika a cloud felé mozog, és a személyid alapján bárhol nézhetsz filmet, hallgathatsz zenét olvashatsz híreket és játszhatsz - és használat után fizetsz sok-sok fillért, ami a nap végén valszeg ugyanolyan összegre dagad majd mintha az offline eszközeinket használnánk.
a technológia mindehhez ma már adott, csak az a kérdés ki és mikor írja a milliárd tételes megrendeléseket Kínába.

mizie 2010.11.18. 11:34:21

Nagyon szkeptikus vagyok hogy ez működni fog-e. Amennyiben meg tudják oldani technikailag (ami amúgy lehetséges), akkor ezen kívül nem lesz más játékforma. A legújabb játékokkal is játszhatunk ezután majd a mobilon is :)

newnt55 2010.11.18. 11:42:16

Az ellenlábas a Gaikai. Bár ők jól lemaradtak.
Ez a jövő, nincs mese.

Próbáltam az OnLive-ot, nekem nem megy itthonról. Gondolom nagy a késedelem az amcsi szerverrel.

rooklin 2010.11.18. 11:43:14

@Sadist: Azért úgy nagyjából vágod, hogy a fénysebesség milyen nagyságrendbe esik? Egy 100 fps-en futó játék két egymást követő képkockája között (amiből a vizuális reakcióidődön belül nagyjából 15-20 pereg le) 3000 kilométert tesz meg a fény. Ha leraknak egy szervert Frankfurtban, nekünk olyan ötöt fordulhatna az információ két képkocka között, és nyolcvanat a reakcióidődön belül.

Itt nem a fénysebességgel, mint fizikai korláttal van a probléma, hanem azzal, hogy a jelenlegi kommunikációs hálózatunk számtalan helyen megvárakoztatja, feldolgozza az információt útközben.

midnight coder 2010.11.18. 11:44:58

@morron: Ja. Csakhogy ezek PC-s kártyák. És ahhoz hogy ki tudj szolgálni egy on-line játékost olyan minőségben mintha ott ülne a saját gépében a kártya, ahhoz az kell, hogy egy ugyanilyen gép ugyanilyen kártyával üljön a szolgáltatónál. Ez pedig akkor lesz rentábilis, ha legalább annyit kérsz el havonta az end-júzertől mint ha hitelbe venne egy high-tech konzolt. Azaz az ingyenes dolgot elfelejtheted. És még akkor is necces a dolog - ezek a dolgok viharos sebességgel avulnak el. Így viszont eléggé megkérdőjeleződik az hogy az end-júzernek miért is jó bolt egy ilyen.

morron 2010.11.18. 11:57:23

@midnight coder: azert valamikor alszol is gondolom, meg dolgozol vagy iskolaba jarsz
igy nem egeszen ugyanaz mintha otthon lenne a hardver, meg az nvidia hamarosan olyan gput ad ki amin tobb jatek is futhat egyszerre

moli 2010.11.18. 11:57:35

@rubberbandman: uveget hozzad talan kihuznak (nalam is fttp van), de sok helyen meg mindig muholdon keresztul nezik a tevet. marpedig oda jar a postas, viszi az offline dobozos jatekot.

Bobby Newmark 2010.11.18. 12:04:31

@Sadist: Sosem a fénysebesség volt a szűk keresztmetszet a hálózati kommunikációban, hanem a szerverek terheltsége. Örülnék, ha már csak annyi lenne a korlátozó tényező...

@version: Akkor vissza is térnek majd a PCk.

Bicikliző medve 2010.11.18. 12:07:48

@midnight coder: "Legalábbis a jelenlegi magyar netes viszonyok között - biztos van olyan ország ahol ez sokkal jobb." Olyan ez, mint az xbox live. Nem magyar paicra terveztek, ezt el kell fogadnunk. Hogy a magyar jatekosokkal meg mi lesz, ha ez levaltja a jelenlegi konzolokat, mindenki telibesarja.

"A másik amit nem igazán hiszek, hogy ezt komoly előfizetési díjak nélkül hosszabb távon üzemeltetni lehet." -> Beleepitik a jatekok araba, lattunk mar hasonlot a bankoktol is szerintem :)

Bezzeg nalunk nemetben... ;)

Emory 2010.11.18. 12:08:54

A cloud előnye talán a párhuzamos műveletek optimalizálása lehet... ha tömegek játszanak egy játékkal akkor egy számítás eredményét sok kliensnél lehet egyszerre felhasználni, ami mindjárt csökkenti a szükséges swzámítási teljesítményt.

midnight coder 2010.11.18. 12:19:08

@morron: Persze. De egy régió felhasználói általában azonos időben veszik igénybe a szolgáltatást. Pl. hiába játszanak mondjuk reggel 8 és délután 2 között kevesebben ami elvben lehetővé tenné ezt az időoszást, a hardverkapacitást a csúcsidőre kell kiszámolni. Márpedig ekkor bizony eléggé ott lesz a legtöbb user. Különösen azok, akik pénzt adnak mondjuk egy havi előfizetésért.

@Emory: Ez max. az MMO játékok fizikájára lehet igaz. Ott valóban csak egyszer kell kiszámolni ha a világban valahol leesik egy tégla. Viszont megjeleníteni már minden játékos szemszögéből külön kell. Márpedig, szvsz igazából ez az ami drága.

rubberbandman 2010.11.18. 12:19:49

@moli: az üveget fizikailag oda minimum ki tudják húzni ahova ma a réz ki van húzva. műholdon azért néz a népek nagy része tévét, mert olcsóbb mint a kábel. elég szétnézni hány digi-s parabolát látsz a lakótelepeken.

a jövőben meg az is kipróbálja a játékot, akinek a tévéjén-számítógépén bevillan a hirdetés és rákattint. nem kell letöltésekkel konfigurálásokkal vackolnia, nem kell tízezreket kiadni egy konzolra, egy játékra.
1 klikkelésre lesz a legújabb játéktól, amit hamarabb meglép, mint egy vásárlást.

Dezsőjóska 2010.11.18. 12:23:17

@moli: Az építő jellegű kritika az igen, de az itt divatos fikázás az nem. A kommentekből lesír, hogy nem hozzáértők.

A serverek bármit kiszámolnak, ez biztos. A neten csak videó folyam megy és a kontroller / keyboard+egér parancsai. Az tiszta sor, hogy az egész cucc alapja egy nagyon komoly realtime video tömörítő algoritmus. A csomagokat lehet priorizálni, ha van sávszélesség még 2-300 as ping sem számít. Gyönyörűen fut a cucc.

flea 2010.11.18. 12:23:29

@vargatom: köszi, ez nagyon korrekt, részletes kis elemzés, pont ez kellett nekem. :)

◄ViZion 2010.11.18. 12:26:21

Van jövője, miért ne lenne? Jó tömörítéssel szerintem nem lehetetlen a videó gyors küldése, és az infrastruktúra is fejlődik még.
HC gamerként a legnagyobb baj a csalók... PB-t símán megkerülik, hiába a screenshotok, stb... és ott vannak minden multiban, kiírthatatlanul.
Na, ha ezek innen eltűnnek, akkor be is ruházok egyre :)

Biztos lesznek fizetős és free tartalmak, akár játékon belül is. Mint pl. GunZ online: ingyenes, de halom spéci cuccot kis pénzért megveheted.
In-game reklámok: Battlefieldben ott vigyorog Terri Potter, néha Pepsi, stb...
Menükben is lehetnek reklámok, sőt... innen csak kis lépés, h ezen netezz, keress, etc... ami jó lehetőség további reklámok benyomására.

Várjuk meg mi lesz belőle, én drukkolok neki.

Norman Nailer 2010.11.18. 12:26:26

PC-s játékosként drukkolok nekik, hogy összejöjjön... Nem kellene (többé) egy-két konzol-exkluzív játék miatt megvenni az egész konzolt (Xbox360-at a Halo 3 miatt, PS3-at az Uncharted miatt, stb.).
Igaz, ez a hír nem szólt arról, hogy most támogatják-e a konzolos játékokat (azt eredeti, hónapokkal ezelőtti beharangozókban még erről is volt szó). Ennek a hardveroldali megvalósítását mondjuk akkor sem feszegették. (Konzolfarm minden bejelentkezett játékosnak 1 géppel? Nagy teljesítményű emulátor? Valami hibrid megoldás a konzolok eredeti architektúrájára építve - pl Cell processzoros szerverekkel?)
Meg persze a MS és a Sony is tenni fog róla, hogy ne lehessen azt exkluzív címekkel ilyen egyszerűen játszani...

Bobby Newmark 2010.11.18. 12:27:34

@Emory: Erősen kétlem, hogy akár egész világ lakosságára vetítve is lenne ÖSSZESEN két ember, aki pont ugyanazt látja és csinálja egy adott játékban, egyidőben...

Bobby Newmark 2010.11.18. 12:29:46

@Dezsőjóska: Lehet, hogy elméletben nagyon ott vagy, a gyakorlatban viszont 2-300-as ping _játszhatatlan_. Kb 150 a még elfogadható határ, afölött már emberileg észlelhető csúszás van az irányítás és a játék reakciója közt, aminél idegesítőbb dolog nincs is.

Bobby Newmark 2010.11.18. 12:44:56

Ja, egyébként meg lehet, hogy a cloud computing a jövő, csak éppen ez az OnLive egyáltalán nem cloud computing, hanem éppen az ellenkezője.

◄ViZion 2010.11.18. 12:45:55

@Bobby Newmark:
Bizony!
Látványos különbségek vannak! Aki megszokta a max. 40-80 pinget, az "elvérzik" 100 felett. 100-120 felett a sniperrel csak a lapuló emberkéket lehet eltalálni, 120 ping felett meg ha szembe találkozom az ellenséggel, és azonos cuccal vagyunk, az alacsonyabb pingű (20-60) lehentel símán.

Ahogy írtad is: 150 felett már csak öregesen, megfontoltan lehet... arra már a pörgős Quake Wars, vagy UT III nem való...

vemalsar · http://freealternativegames.blogspot.com/ 2010.11.18. 12:52:14

Esetleg körökre osztott vagy valós stratégiai játékokat tolnék rajta, ott nem halálos egy kis késés, de mondjuk autóversenyben vagy FPS-ben kegyetlenül zavaró egy apró csúszás is. Szintén szkeptikus.

stuccer (törölt) 2010.11.18. 12:53:32

én azt nem értem, hogy miért beszéltek hardware korlátokról?
itt céleszközökről van szó és bár tudjuk, a játékok a legerőforrásigényesebb programok közé tartoznak, azért azt ne felejtsük, hogy egy ilyen szerverparkba olyan célhardverek ezreit zsúfolják össze és működtetik az otthoni gépeknél sokkal hatékonyabban, amik röhögve megbírkóznak a megjelenítéssel, ez szerintem egyáltalán nem lehet szűk keresztmetszet.
ha pedig sikeres lesz a szolgáltatásaz USA-ban, akkor úgyis minden olyan országban, ahol megéri, lesz egy-egy ilyen szerverpark, és akkor már a latency miatt sem kell aggódni.
ez egy szimpatikus kezdeményezés, ugyanis aki csak néha ülne le ezzel-azzal játszani, annak is ki kell dobnia az ablakon százezreket arra, hogy megfelelő hardvere legyen, erre itt nincs szükség.
a powergamerek (e blog olvasóinak nagy része, én is) meg úgyis mindig a jobbnál jobb csillivili vgakra fognak recskázni, jöhet akármilyen szolgáltatás.
és az is eljön majd egyszer, hogy a powergamerek is csak így fognak játszani, mert annyi minden más értelmes dologra (fű, kurvák satöbbi) lehet a pénzt elbaszni, és nem kell feltétlenül évente 50%-os amortizációjú jószágokra kidobni a lóvét.

2010.11.18. 12:58:31

Az ötlet azért készült, hogy ne tudd warezolni magadnak a játékokat. A többi ilyen, hogy szuper játékélmény meg egyebek pedig BS. :)

Sieg 2010.11.18. 13:13:26

@morron:
"mert olyan potencial van a cloudban , hogy a mezei userek szajtatva fogjak nezni a jatekokat".

Na ez aztán tuti baromság, gyanítom akár még az OnLive üzemeltetői szerint is. A cloud játékok minősége több ponton is (bevállaltan) rosszabb, hacsak nem totál low-end PChez hasnolítod. Tömörítés, alacsonyabb felbontás, kisebb-nagyobb lag az irányításban.
Ezt senki (na jó, úgy látszik fanboyok igen) sem akarja tagadni, csak úgy érzik, hogy ez előnyei ellensúlyozzák ezt.

Az elméleti előnye ennek a megoldásnak az, hogy a hardver nagyobb kihasználtsággal működik a szerveren. Játékok esetén ez a kihasználtság-javulás azért nem olyan hatalmas, figyelembe véve, hogy a játékidő elég koncentrált a napon belül.
Ennek az ára a nagy hálózati igény, valamint az extra tömörítési réteg a szervereken. Ha tömegesen elterjedne, a hálózat valószínűleg nem bírná el, az ISP-k pedig villámgyorsan váltanának adatforgalom alapú díjcsomagokra. A jelenlegi viszonylag nagy sávszélességek azért lehetnek viszonylag olcsók, mert nagyon alacsony kihasználtsággal kalkulálnak.
10-20 év múlva lehet, hogy ez röhejes adatmennyiség lesz, de ma nagyon nem az.

A végfelhasználó szempontjából az előnye az lehet, hogy nem kell erős hardver. Ez az előny azonban egyelőre nem nagy, mert az erős (vagy legalábbis nem gyenge) hardver a számítógép egyéb felhasználása szempontjából is hasznos. Nem kell csúcsPC az OnLive minőség eléréséhez, és jelenleg ezzel ki tudsz váltani évi 1-20 terabyte adatforgalmat. Ki lehet számolni, milyen adatforgalmi díjak mellett éri meg a felhasználónak...

A hálózati korlátok valószínűleg eltűnnek, akkor majd komoly realitása lesz a dolognak. Valószínűleg tényleg ez a jövő technikája, csak nem a holnapé vagy a holnaputáné.

Alikam 2010.11.18. 13:15:32

@mizie: igen, a mobil egyértelműen játékra való:)

seretyesemo 2010.11.18. 13:16:41

nem olvastam végig a kommenteket, de:

- ahhoz, hogy játszhass természetesen venned kell egy onlive konzolt
- volt nyáron tesztüzem, és a kutyát sem érdekelte amerikában
- teljesen el van baszva az árazása a dolognak, ugyanannyiért veheted meg a játékot, mintha a boltban vennéd. inkább valami előfizetéses rendszerrel tudna jól működni.

Alikam 2010.11.18. 13:21:20

Biztos egyelőre komoly akadályok vannak, viszont mire megfelelő hálózati infrastruktúra lesz ennek az ötletnek a valódi kivitelezésére, addigra ez a cég már minden buktatót ismerni fog, jó eséllyel 10-15 éven belül világcég lesz.

Okosan csinálják, így is kell, próbálkozni lehet, sőt kell is, lehet, hogy egyelőre Budget játékokkal fognak kísérletezni, de mire kész lesz a technológia komlyabb játékok futtatására is, addigra lesz egy vélhetően komolyabb vevőkörük plusz olyan tapasztalatuk amiből kiindulva bármilyen konkurenciánál előrébb fognak járni.

Alikam 2010.11.18. 13:25:02

@seretyesemo: szerintem meg kölcsönzésben tudna jól működni. Nem tudom jelenleg van-e az interneten erre bárhol is lehetőség, de régen még az SNES korszakban egy rakás olyan bolt volt, itt az országban is, ahol kölcsönözni lehetett a játékokat, mondjuk 3 napra, az alatt végigtoltad, oszt hello, visszavitted, ha nagyon tetszett, akkor persze lehetőség volt a megvételére is.

Nem tudom, hogy a licenszek erre az esetre hogy szólnak, de biztos meg lehet egyezni a kiadóval, hogy ilyen feltételek mellett természetesen egy reális összegért, kölcsönadhasson játékot.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2010.11.18. 13:28:53

Na, én ezt már évek ótamondogatom, de a PS és az X fanboyok mindig elküldtek melegebb éghajlatra.

Pedig teljesen egyértelmű volt, hogy merre megy a világ. Az lesz, hogy lesz a kis mozgásérzékelős kütyüd, vagy egy irányítód, befizeted a zsét játékonként és nyomod.

És ezzel körbe is ér a folyamat, ugyanaz lesz mint anno a játéktermek korszakában, csak mindez a nappalidban, gép nélkül.

A fanboysághoz meg még annyit, hogy még most is találkozok olyan elvetemült emberekkel, akik valahol megrekedtek egy 10-15 évvel ezelőtti korszakban, és még mindig a "PC vs. konzol" háború hevében égnek...
..pedig csak billentyűzetet meg egeret kéne csatlakoztatni egy PS3-hoz vagy egy X360-hoz.

Alikam 2010.11.18. 13:43:00

@Gee Halen: nanana, azért ez nem ilyen egyszerű. Tudod egy konzolra alapvetően más jellegű játékok kellenek mint mondjuk PC-re.

Hiába mondod, hogy lehet egeret meg billentyűzetet kapcsolni a konzolhoz, úgyis a szűkkeresztmetszet határoz meg egy játékot, mondjuk irányíthatóságban tipikusan a konzol alapkontrollere.

Ezért vannak faék egyszerűségű játékok konzolra, meg sok hack'n slash baromság.

Továbbá a pécének számos más előnye is van, többek között ma egy középkategóriás pc is fokokkal erősebb a konzoloknál, a programok sokszínűségéről meg ne is beszéljünk.

A nextgen konzolok teljesen lebutították az egykor igényes játékpiacot, sajnos ez van:(

is 2010.11.18. 13:44:07

itt kb. mindenki a felhasznaloi oldalrol nezi. pedig gyartoi oldalrol egyertelmu, hogy ide fognak fejeleszteni. aztan jatszhatod az 5 eves jatekokat majd a PS3-on, mikozben az ujak meg mind ide jonnek ki. a Wii milyen szar grafika meg proci egy PC-hez kepest, aztan megis szazmilliok jatszanak azzal.

mint minden disruptive innovation, ez is eleinte gyengebb, kiforratlanabb. a PC szazszor lessabb volt, mint egy minigep. a windows a fasorban nem volt az Apple akkori op rendszerehez. az Intel 8086 sehol nem volt az apple 32 bites procijahoz. aztan megis lenyomtak.

◄ViZion 2010.11.18. 13:50:11

@Gee Halen:
"...pedig csak billentyűzetet meg egeret kéne csatlakoztatni egy PS3-hoz vagy egy X360-hoz."
Netezésre igaz, de ha dolgozik az ember a PC-n...
Megnézném mit mutatna az Adobe CS4 Viccboxon... :)

Acsabi44 2010.11.18. 13:52:14

Na, én ezt várom már nagyon, feltéve hogy a technika megengedi, hogy tényleg jó minőségben, zökkenőmentesen, elérhető áron (értsd: megérje ezt használni a konzol helyett) megvalósuljon.

Ha ez működőképes lesz, akkor én biztos élek vele.

Bilux67 2010.11.18. 13:54:38

Aki átlátja ennek a működését, válaszoljon legyen szíves. Ezen a videón:
www.youtube.com/watch?v=Ir4B0rgta0Y&NR=1
1.07-nél látható pl. az Assasin Creed II.
Ha nekem ez megvan PC-re legálisan, akkor játszhatom OnLive-on is, vagy meg kell vennem náluk mégegyszer?

2010.11.18. 13:59:12

"egyes szakértők szerint az egész játékipar jövőjét meghatározhatja."

Szakértöknek és elemzöknek nem szabad hinni, pénzügyekben sem, IT-ban pedig még kevésbbé. Tul sok az ismeretlen az egyeneletben. Majd 2-3 év mulva meglàtjuk, hogy tönkrementek / elvegetalnak / felvasaroltak öket / a vilàg legnagyobb cége lettek.

IMHO, ha bevalik a dolog, és a nagyok ramozdulnak a piacra, akkor ezeknek sanyi. Addig olyan kisérleti patkany a szememben, mint a WAP, az MMS, meg a VRML. Erdekes gondolat, vannak buktatoi, meglatjuk életképes-e és ha igen, akkor mekkora piacon.

Bicikliző medve 2010.11.18. 14:01:50

OFF
@◄ViZion: Az xbox jatekra van, meg szorakoztatasra, nem munkara. Ennek tukreben igy lett a kezelofelulet emg minden kialakitva. Ebbol kifolyolag kar is osszehasonlitani a kettot, mas celra jok. Konzolon jobb jatszani, PC-n jobb dolgozni. Ertelmes ember tud kulonbseget tenni.

@Alikam: Te mirol beszelsz? Szinte ugyan azok a nagy nevek jonnek ki PC-re is, mint konzolra. Tipikusan olyan emberek beszelnek megint, akik a PC-nel tovabb nem jartak meg a gamerek vilagaban.

Amugy ami miatt a leginkabb megeri konzolt venni:
a kovetkezo par evben nem terveznek uj konzolt kiadni. Tehat nem kell a hardvert fejleszteni. Tehat csak a jatekokat kell megvenni, amit PC-re is ugyanugy meg kell venni (akinek van ra penze, es nem warezol). Ha te warezolsz, akkor is lehet chippeltetni a konzolodat ,es tulajdonkeppen evekig nem kell a hardvert frissitened. Ez tenyleg olyan rossz dolog?

Bicikliző medve 2010.11.18. 14:05:26

@◄ViZion: Ertelmes ember tud kulonbseget tenni. -> Ezzel nem a te ertelmi kepessegeidet szidtam ,hanem altalanossagban ertettem. Bocs, ha felreertheto volt :0

Dir81 2010.11.18. 14:07:11

Hehehehehe, ritka jó kis téma, ropognak a kommentek jobbról-balról, megy a lövészárokharc. Tényleg olyan kicsit, mint régen a konzol-pc harc.
Ez az online játékstream szerintem is ritka nagy baromság a nagy sávszél igény miatt. Beszereljük a 20 megás netet, amikor még a 10et is alig birjuk biztositani a környéken, egész nap traffic managment van és ha nagy az adatforgalmad, lelassit a cég, rossz vicc az egész. Életemben nem gondoltam volna, hogy ilyen szar az angol net. Konzolos játékokat bérelni is lehet a videótékából, ha nem akarod megvenni őket. Az pedig nem érv, hogy nem kell megvenni a konzolt, itt akkora pénzeket keresnek, hogy leszarják egy konzol árát. Nem oszt, nem szoroz. Nagyon sok házban jártam beszerelni a sky tvt és nem volt kirivó, ha valakinek igy nézett ki a nappalija: 40-50-60 collos lcd, alatta ps3, xbox apunak, nagykölyköknek, wii anyunak vagy a kicsiknek, dvd, bluray, erősitő a hangfalakhoz.

Alikam 2010.11.18. 14:07:24

@ċsirke72: nem tűnt még fel, hogy mostanában konzolra fejlesztenek és utána kap egy PC-s portot a legtöbb játék?

De még ha előbb pécére fejlesztenek, viszont terveznek konzolos portot, akkor is ott a szűk keresztmetszet.

Pécére sem kell hardvert fejleszteni, elég pár évente, ez kb. felér azzal, mintha konzolt vennél.

Leírtam már, hogy mi a gond a konzolokkal, nem fogom magamat funckionális analfabéták miatt ismételni.

Ha megértetted akkor megértetted, ha nem, nem...

Bicikliző medve 2010.11.18. 14:13:56

@Alikam: A te sajat problemadat irtad le, ugy ,hogy feltetelezem, lovesed sincs, milyen dolog konzolon jatszani. Ha probaltad volna mar tudnad, hogy sokkal kenyelmesebb egy fotelban terpeszkedni mint az asztal folott gornyedni.

ELLENBEN, ha tudod mindezt, es megis PC fan vagy , akkor bocsanatot kerek mindenki elott toled. Nem szerethet egy dolgot sem mindenki. Ez igy van rendjen.

Mas:
Ezt erdemes a temaban elolvasni, eszervek vannak benne, nem vaktaban ellott eloiteletes kommentek:
internetgames.about.com/od/hardware/a/pcvsconsole.htm

Bocs a sok OFF-ert, de gondoltam kifejtem en is a velemenyem ,hogy az erme ketoldalu legyen :)

◄ViZion 2010.11.18. 14:15:28

@ċsirke72:
Ha megfigyelted, VÁLASZT írtam annak a fórumozónak, aki szerint a konzolok=PC. Bizony, ez igaz is, de koránt sem minden esetben.
Ez az OnLive sem hinném, hogy tönkrevágja a konzolokat, de lesz egy szelete a piacon, ennyi.
A kütyük és az igények is széles skálán mozognak.
PC után a legjobb Wii játékot sem tudnám játszani: nekem ronda. Ettől még rekordokat dönt az eladás.

Nálunk a jelenlegi netes infrastruktúrával az OnLive bukónak tűnik -hacsak nem lesz itt is server kupac. De azért korai lenne temetni.

Alikam 2010.11.18. 14:16:16

@Dir81: most kurva közhelyes leszek de anno a Xerox vezetősége hasonló módon kommentálta az egér bemutatását a tervezők, mérnökök részéről...

"Ki fog használni ilyet?"
"Kinek kell majd ez?"

És bagóért kiárusították az Apple-nek meg a Microsoftnak:)))

Senki nem azt mondta, hogy egy ilyent technológia a következő 1-2 évben lenne reális, inkább a köv. 10-15 évben.

Bicikliző medve 2010.11.18. 14:18:48

@◄ViZion: Igen ,eszrevettem ,ezert is irtam egy javito kommentet, hogy ne ugy tunjon, hogy trollkodok. Lehet le kellene vetnem ezt a nicknevet, eleg balszerencses... :D

Alikam 2010.11.18. 14:24:04

@ċsirke72: miért ne tudnék PC-én fotelban terpeszkedve játszani? Pc-t is rá lehet kötni tévére és van hozzá infrás billentyűzet, egér.

De most komolyan az a nagy érv, hogy fotelban lehet dögleni?

Na jó, leírom utoljára, a fő probléma az, hogy míg egy mai konzolkontrolleren van maximum 8-10 irányitórész, addig pécén ez minimum 14-16, ergo a játékminőség, a játékmenet eleve egyszerűsödik.

Mit gondolsz miért van ennyi hack 'n slash játék konzolra? Emiatt, pont emiatt, irányíts egy starcraft-ot konzolról, vagy játszál cs-t az 50 colos képernyőn fotelből:)

moli 2010.11.18. 14:27:31

@Alikam: """Senki nem azt mondta, hogy egy ilyent technológia a következő 1-2 évben lenne reális, inkább a köv. 10-15 évben."""

es itt a tevedes, ugyanis epp onmaga az OnLive mondja ezt!

Bicikliző medve 2010.11.18. 14:28:54

@Alikam: fotelbol egerrel? Bizots jo lehet... Szerintem amugy tok foloslegesen vitatkozunk, en nem szeretem a strategiai jatekokat (a legutolso az kb a warcraft 3 volt, amit jatszottam), igy nekem nem para az egyszerusodott iranyitas. Minden mast jobban tudok kezelni kontrollerrel, mint bill+eger komboval. De ez mar nem vita tem, kinek mi all jobban kezre. Es igen, jobban szeretek 8 ora melo + 1,5 ora edzes utan fotelban terbpeszkedni, mint az asztal folott gornyedni, de ez is vitan feluli tema, kinek mi jon be. Ami miatt viszont en nem cserelnem le az xboxot az az, hogy jobb esetben par evig nem kell hardvert fejlesztenem. Viszont azt alairom ,hogy egy jo focimanager jatekot hianyolok konzolra, de az egyszeruseg oltaran hajlando vagyok en is aldozni valamit :)

Bicikliző medve 2010.11.18. 14:30:58

Hogy vegre ON is legyek, en is szkeptikus vagyok. Az ember szereti erezni (en legalabbis tuti), hogy megvesz egy jatekot,az ott van a kezeben. A polcomon is jol mutat a 30+ jatek felsorakoztatva. Nem halnek bele, ha ez megszunne, de nem szivesen allnek at az onlive modra. Szerintem nem csak en vagyok igy ezzel, de a casual gamerek korbene azert meg erhet el sikereket.

Alikam 2010.11.18. 14:31:13

@moli: hát majd rájönnek, hogy nem, de ha kitartóak, ebből mint írtam, még komoly hasznot húzhatnak.

Alikam 2010.11.18. 14:35:12

@ċsirke72: de ki kényszerít rá, hogy pécére hardvert cseréljél???

Senki.

Egy FPS-t jobban tudsz kezelni kontrollerrel mint egérrel+billentyűzettel? Naaaa, azért ne essünk túlzásokba..., vagy akkor pont te vagy az aki még nem játszott pécén soha.

Bicikliző medve 2010.11.18. 14:38:30

@Alikam: igazad van ,bocs :) Az fps-eket sem szeretem. Aki ezen ket jatekot szereti ,annak tenyleg PC valo. A fallout 3-at toltam xboxon ,de ha nincs benne automatikus celzas, 1 ora utan kivagtam volna a kukaba. Egyebkent lehet eddig nem az jott le, de en nem a pc ellen vagyok, mert az is van otthon, hanem azok ellen, akik makacsul megvetik a konzolt, holott boven van annak is elonye. Es meg ez se erdekelne, ha engem nem neznenek le az ilyen emberek ,mert voltam olyan hulye, hogy konzolt vettem. Talalkoztam mar nem egy ilyennel sajnos. Mindig van ,aki azt gondolja, hogy az o velemenye az ultimate, es aki mashogy gondolkodik, az alacsonyabb rendu, mint o. Az en frusztraciom innen ered. A tied? :)

Bicikliző medve 2010.11.18. 14:40:16

@Alikam: de ki kényszerít rá, hogy pécére hardvert cseréljél???

A jatek gyartok. Vagyis sajat magadat kenyszerited ra, ha egy uj jatekot akarsz tolni, aminek kell +1 giga ram vagy egy uj videokartya. Konzolon nincs ilyen, megis tolhatod az ujabbnal ujabb jatekokat. Viszont a posztot mar jol szetoffoltuk :)

Bobby Newmark 2010.11.18. 14:52:11

@ċsirke72: Fanboyizmus befigyel...

A PC lehet, hogy _elsősorban_ munkára való (bár én ezt is kétlem), de hogy 100% alkalmas játékra IS, az vitathatatlan. Így ez az erőltetett próbálkozásod a különválasztásra rögtön értelmetlenné válik.

Másrészt igen, sok játék jelenik meg multiplatform módon, de amik PC-exkluzívok, azok technikailag és látvány szempontjából kenterbe verik ezeket a multiplatform cuccokat.

Dir81 2010.11.18. 14:56:18

@Alikam: Nem tudom mennyit kér majd el az onlive a játékokért, de maga az alapcsomag túl drága, ekkora különbségért nem vált sok ember. 100 az onlive, 150ért meg veszel egy xboxot, amihez legalább már net se kell, nem kell félni a lagtól, mert a nappalidban számol. Ez olyan mint az on demand video, az se irtotta ki a hagyományos megoldásokat. Pl 4-5 fontért megnézhetem a Vasember2t a tvn, viszont 9ért meg megveszem dvdn és örökre az enyém, nem csak pár órára.

Bicikliző medve 2010.11.18. 14:56:32

A PC lehet, hogy _elsősorban_ munkára való -> ez a szemelyes velemenyem.

amik PC-exkluzívok, azok technikailag és látvány szempontjából kenterbe verik ezeket a multiplatform cuccokat.
Kinek mi a fontos. En nem mondom, hogy nincs igazad, en azt mondom, hogy egy alkalmi jatekosnak (heti par orat jatszok) a konzol a nyero. Nyilvan egy CS vagy WOW mesternek szoba sem johetne. En csak meg akartam vedeni a konzolokat, ber tok foloslegesen, mert nem ezen mulik ,hogy eltunik-e az xbox vagy a ps3. Szerencsere.

Bicikliző medve 2010.11.18. 14:58:17

@Dir81: pontosan. Ezert gondolom en is, hogy a csual gamereknel meg bejohet, de mindenki nem allna ra szivesen. Olyan jo erzes, amikor az uj dvd-t fogom a kezemben, es atnezem a manualt, az elso jatek elott, errol nem szivesen mondanek le :)

Varbaro 2010.11.18. 15:21:11

10MBs nettel (igaz wifis routeren keresztül) mindig azt irja ki, nem elég jo a connection speedem és fosik elindulni...

kétlem h lassú lenne...

Bobby Newmark 2010.11.18. 15:32:39

@ċsirke72: Ez hülyeség, 5 éve nem változott a konzol hardvere, tehát a multiplatform játékok gépigénye sem nőtt. Így a PC-t sem kell fejleszteni.
Kb az új konzolgeneráció megjelenése után két évvel lehetett olyan PC-t összerakni elérhető áron, ami a konzolport játékokat a generáció élettartama alatt tökéletesen futtatja.
Ez 3 éve volt.
Idén voltak olyan hírek, hogy még 5 évig nem lesz új generáció.
Ergo 8 éven keresztül a PCkre sem kell költeni, és jönnek rá az újabbnál újabb játékok sorban. Pont, mint konzolra.

A PC-exkluzív játékok persze igénylik az egyre erősebb hardvert, de azokat vagy követi az ember hardverrel, vagy visszább húzza opsönszben a grafikát. De ez döntés kérdése, egyáltalán nem kényszer, és csak a játékok kis százalékában jelenik meg egyáltalán.

Bobby Newmark 2010.11.18. 15:35:42

@Varbaro: Talán azért, mert totál mindegy, hogy te a szolgáltatódhoz milyen a sávszél, ha az a gond, hogy át kell jönnie az adatnak az Atlanti-óceán alatt. Az meg lassú, ha fejreállsz is...

Bicikliző medve 2010.11.18. 15:42:52

@Bobby Newmark: 2-3 eve mar nem kovetem a PC fejlesztesteket, szoval sajat velemeny hijan elfogadom a tiedet. Ezek szerint most igy van. Amikor meg fiatalabb voltam, sose volt lovem tobb ramra es jobb videokartyara illetve processzorra, es mindig a regi jatekokkal kellett tolnom. Ezek utan tok jo volt venni egy konzolt, amihez nem kell uj es jobb hardver, megis tolhatod a legujabb jatekokat is, es meg a grafikat sem kell visszavenni. Engem ,mint alkalmi jatekost ez erdekel, es bar informatikus vagyok, nincs kedvem a maradek kis szabadidomet azzal tolteni, hogy a gepemet tapolgatom meg driverfrissites meg minden. Ez az en velemenyem ismet csak ,nem varom, hogy megertsd, de nem is fogok visszaterni a pc vilagaba (csak a munkam miatt, meg programozni), az is biztos. Szerintem igenis van helyuk a konzoloknak a vilagban, en csak erre akartam kilyukadni mar az elso hozzaszolasommal is.

Tájfájter 2010.11.18. 15:43:58

@ċsirke72:

Igaz, ha konzolozol játszol nem kell új hardvert venni a PC-dhez, csak új TV-t az asszonynak... meg egy másik nappalit is :-)))

vargatom 2010.11.18. 15:56:46

"Ez hülyeség, 5 éve nem változott a konzol hardvere, tehát a multiplatform játékok gépigénye sem nőtt. Így a PC-t sem kell fejleszteni."

A konzol hardvert nagyon vékony API rétegen keresztül lehet programozni, és az összes belső busz és memória és egyéb komponens terheltsége, állapota tervezhető, majd mindez bitre pontosan megmérhető (Xboxon pixel history is van, tehát a kiválasztott képpont kiszámításának minden egyes lépcsője visszakereshető).
Ezeknek az eltérő lehetőségeknek köszönhetően még azonos hardver mellett is kétszer, háromszor olyan jó kihasználtság érhető el manapság, mint a nagyon lazán előírt összetételű PC-nél.
Ráadásul mindkét konzolnak nagyon egyedi a felépítése, ami olyan lehetőségeket is teremt, amivel egy általános PC egész egyszerűen nem tud versenyezni (van is belőle kavarodás a multiplatform játékok paritása kapcsán, de pl. egy God of War 3 elég szépen demonstrálja a PS3 egyedi képességeit).
Aztán bónusznak ott van még az, hogy a minőségellenőrzés és tesztelés konzolon relatíve kevés variációt igényel, PC-n meg annyiféle konfiguráció van, mint csillag az égen. Ezért szoktak bugos, lassú portok kijönni, egyszerűen nem tudja megfinanszírozni a töredék méretű kereslet még ezeket a költségeket sem.

Persze az is tény, hogy ma pl. egy COD BO egész jól elfut már egy közepes PC-n is - de az a gép még csak nem is létezett öt éve, plusz ma is azért inkább százezerbe kerül, mint 50-65 ezerbe (mondjuk az Xbox Arcade asszem még 50k sincs).

A sokat emlegetett "PC exkluzív játékok" pedig mára gyakorlatilag a Starcraft 2-t jelenti - én legalábbis nem tudok olyan AA kategóriás stuffról az idén, ami ne konzol átirat lenne. Lesz még a jövőben egy Diablo 3, és azért várható hogy a Crysis 2-ben lesz valami bónusz grafikai részletesség az Nvidia támogatói tevékenységét viszonzandó, de nagyjából ennyi. A klasszikus PC fejlesztők (Valve, id, Epic, most már a Crytek) mind multiplatformra váltottak és konzolon viszik a fejlesztést, a többi kis cég meg vagy becsődölt, vagy beolvadt a kiadók belső stúdióiba, akiknél szintén konzol alapú az üzletpolitika.
MMO, Farmville típusú dolgoknál meg más a helyzet, de azok a játékok engem továbbra sem érdekelnek...

Egyébként ugyanez a fent említett hw hatékonysági kérdés az Onlive-nak is baromira kellemetlen, mert egy rakás pénzt szórhatnak el a rossz hatásfokkal dolgozó hardverükre, ráadásul minden klienshez kell a videotömörítési kapacitás is.
A konzol gyártók meg szerintem ki fognak maradni ebből, mert már így is kétfelé kell osztani a bevételt - ugye minden egyes példány után 2-15$ közötti jogdíjat kell fizetni a gyártónak, előre(!), ha ebből még az Onlive is akarna, akkor vagy 70 dollárért kéne adni a stuffokat, vagy mindenki rosszul járna. Ráadásul az Onlive infrastruktúrája ugyanúgy konkurálni fog az Xbox Live és PSN rendszerekkel, mint a Steam vagy a Battle.net (közösségi és egyéb szolgáltatások, mikrotranzakciók stb) ami újabb kibékíthetetlennek tűnő anyagi ellentétet jelent.

vargatom 2010.11.18. 16:01:02

@ċsirke72:
Ma gyakorlatilag a Crysis 1 és talán a Starcraft 2 képes megizzasztani a PC hardvert, vagy ha 1920*1200-ban akarsz játszani mindenféle filtereket bekapcsolva. Hardverigényes PC exkluzív játék már egyáltalán nem készül, mert az eladásokból nem lehet megfinanszírozni a fejlesztést, a legtöbb konzol átiratot meg 1280*720-ban a középkategóriás gépek is megoldják izomból.

Bicikliző medve 2010.11.18. 16:05:13

@vargatom: Na igen, ezt nem tudtam mar, par eve le vagyok maradva. Amugy kosz a pontos leirasert, valami ilyesmit akartam en is irni a konzolokrol a teljesitmeny kapcsan, csak hulyeseget nem akartam irni, erteni meg nem ertek annyira a felepitesukhoz.

szepi79 2010.11.18. 16:20:52

@ċsirke72: na akkor én vagyok kategorizálatlan valami. heti 10-15 órát wowozok, de emelett ott figyel a wii a nappaliban, és heti rendszerességgel mennek a guitar hero partyk. (meg persze a wii party games) szvsz mindegyik platformnak megvan a létjogosultsága, és simán aláirom, hogy egy god of wart, vagy egy prince of persiát jobb kontrollerrel nyomni, mint bill+egér, de igenis szép számmal van olyan játék, ami konzolra egyértelműen alkalmatlan. pl. stratégiák, mmo-k, fps-ek. PCre meg már évek óta nem jött ki normális verekedős játék a SF4en kivül. szal aki mindenevő gamer, annak bezony kell egy PC, meg mondjuk egy XBOX.

Bobby Newmark 2010.11.18. 16:30:51

@vargatom: Szép eszmefuttatás, de a tények meg azt mutatják, hogy a 3 éve összerakott PC-m 1920x1080-on maximum grafikán reccenésmentesen futtatja az idei játékok mindegyikét. Már amit egyáltalán megnéztem, amit elismerek, hogy nem sok. AC2, K&L2 idén, azt' kb ennyi. Ja, meg GTA4, de az nem idei.
Nekem aztán tökmindegy, hogy milyen a kihasználtság és a hatékonyság, ha tökéletesen futnak a játékok, hardvert fejlesztenem meg nem kell. Márpedig ez a helyzet.

Egyébként DirectX óta elég kamu ez a "sok hardverre fejlesztés", mert az a hardvergyártók feladata, hogy a sztenderd DX utasítások működjenek az általuk gyártott hardveren.

Léteznek PC exkluzív játékok, bár valóban nem túl számottevő mennyiség.
Dawn Of War 2 kieg jött idén, meg Civ5, ami érdekelt. Mindkettő stratégia, de mindkettő igényli is a hardvert. A DoW2 főleg videokártyát, a Civ5 meg ramot.

Illetve az indie játékokról és a modokról szoktatok még elfelejtkezni, amik szintén PC-exkluzívok. Pl a Mount&Blade Warband másfél hónapra úgy lekötött, hogy más játékra addig rá sem néztem.

vargatom 2010.11.18. 16:33:36

Nem fogok leállni veled vitatkozni, ismerem az érvelési technikádat, értelmetlen. A hozzászólásodból egyébként is az látszik, hogy nagyon-nagyon felületes ismereteid vannak csak a témáról.

moli 2010.11.18. 16:34:03

@ċsirke72: utobbi nehany evben lelassult a pc-piac, nekem 3 eves cpu+vga-m van otthon, 720p-ben sima a dragon age 1 meg a far cry 2. persze, lehetne 1080p meg realis arnyekok, de leszarom, igy is gyonyoru, a jatekelmeny szamit.

Bobby Newmark 2010.11.18. 16:44:57

@vargatom: Ja, hát tényekkel nem is lehet nagyon mit vitatkozni.

vargatom 2010.11.18. 16:53:25

Látod, pont ez a baj, hogy az lenne a tény, amikor te beírod hogy nálad egy tök ismeretlen hardveren, tök ismeretlen beállításokkal, egy szerinted reccenésmentes sebességgel fut valami.

Ezzel szemben meg lehetnek mindenféle indoklások, magyarázatok, adott esetekben mérések, de azokat te nem veszed figyelembe, mert nálad ott vannak a tények...

Na ezért vagy mostantól ignore, amikor nekem írsz.

enyje-benyje 2010.11.18. 16:55:33

Soha nem fog befutni. Az ember szeret birtokolni. Nem fog olyanért fizetni amit nem tud bármikor újra elővenni, amit nem tud a két kezével megfogni...

ben2 2010.11.18. 16:57:16

Az egész cucc a kiadók hozzáállásán fog múlni. Az már jól látható, hogy a DVD-s eladások felől a kiadók szélsebesen haladnak az online értékesítés felé. Ennek következő lépcsője lehet a szolgáltatás. Pl. MMO-k esetében határozottan lehet esélye a dolognak, azok elve fel vannak készülve a nagy userbázis online kiszolgálására, és az extra fejlesztés költségeit meg lehetne spórolni a z egységes hardveren.
Egy blizzard kategóriájú kiadónak pl. simán megérné saját konzolt értékesíteni hasonló sziszémában.

Bicikliző medve 2010.11.18. 17:00:20

@moli: legutolsó emlékem a pc korszakából az, hogy megvettem a Mark of Chaost, nagy boldogan vittem haza, be a gépbe, vagy 10 perc telepítés, erre a végén azt mondja, hogy nincs legalább 256 megás nvidia/ati kártya a gépemben, ezert el sem indul (legalább megpróbálhatta volna :) ). Na akkor elborult az agyam, bementem a boltba, mondtam kérek szépen egy boxot (és egy ps2 alapból volt már, de arra már annyira nem fejlesztettek 1,5 éve sem). Azóta ilyet nem tapasztaltam :) És fullHD felbontásban mennek a játékok, nekem ezért jött be a konzol. De téged is megértelek, ha az a videókártyás attrocitás akkor nem ér engem ,lehet azóta se lenne konzolom (és lemaradtam volna a final fantasy-k és a star ocean élményéről, és a god of war 1-2 -ről, amiket nagyon sajnálnék)

Bicikliző medve 2010.11.18. 17:01:57

@enyje-benyje: de fog, csak kevesebben fogjak megvenni a játékokat. Amúgy teljesen egyet értek veled. A közeljövőben biztos nem váltja le a konzolokat, csak beáll közéjük, tovább osztva a piacot és már nem konzol vs pc lesz, hanem konzol vs pc vs onlive :)

Bicikliző medve 2010.11.18. 17:07:26

Arról nem is beszélve, hogy ha egy dvd-t megveszel ,az elméletileg életed végéig a tiéd (és 40 év múlva zsíros áron eladható AVGN-szerű gyűjtőknek :)), míg az onlive módszer szerint addig a tied a játék, amíg a cég él.

Bobby Newmark 2010.11.18. 17:10:51

@vargatom: Jó, akkor magyarázd már meg nekem légyszíves, hogy nem is akkor vettem a gépem, amikor, és hogy nem is futnak jól a játékok.
Nyilván meg fogsz tudni győzni.

Én csak azt nem értem, hogy miért AKARSZ egyáltalán..? Fáj neked, hogy én is ugyanazt kapom a PC-mmel, mint te a konzoloddal, vagy mi?

moli 2010.11.18. 17:12:22

@ċsirke72: van konzolom: wii es dslite.
de pc-n is jatszom, mert mielott lett wii-t, voltak jatekaim, amiket nem fejeztem be. meg azert evente kijon 1 jo jatek pc-re (ezevben nfshp talan) es pc-m amugy is van a munkam+hobbim miatt (programozas). van egy regi 80gigas vinyom, arra dobtam egy winxp-t, oszt csok, mert amugy ubuntuzok.

Dukefazon 2010.11.18. 19:51:42

Én is a szkeptikusokat erősítem. Én szeretem a lemezt, tokot, artwork-öt, manuált. Én attól érzem, hogy megvettem a játékot, hogy fizikailag van nálam valami, ami az enyém. A technológia megvan és keményen tolják, elhiszem, hogy jó meg minden. De én ennél maradibb vagyok.

miguel_ 2010.11.18. 19:55:29

@vargatom: őőő... és a civ 5, az smafu? :)

Dester 2010.11.19. 08:25:47

@Dukefazon: szívemből szóltál. Sokan így vannak egyébként ezzel. Ha nem lennének ilyen emberek, mint mi, esetleg beoltva némi fanatizmussal is itt-ott, akkor nem lenne létjogosultsága a Collector's Edition kiadásoknak sem.

kokoro 2010.11.20. 16:06:28

@ċsirke72: onnantól kezdve hogy kibontottad, összegyűrted, megkarcoltad tehát használtad a gyűjtőknek semmit nem ér pont ezért teljesen felesleges hogy a polcon porosodjon egy nagy tételben legyártott tucat termék amit majd az unokád esetleg eladhatna jó áron

A birtoklási vággyal egyetértek hogy mégis csak jó hogy akkor is játszhatsz a játékoddal ha nincs meg a cég vagy megvan még ugyan de nincs internet kapcsolatod. Viszont a kényelmes emberek sokan vannak és pénzük is van, szóval lehet hogy nekik mégiscsak megéri majd az onLive.

mediocris 2010.11.22. 22:44:45

Nekem a játékbirtoklás azt jelenti hogy nincs rajta DRM, nem kell ellenőriztetni az interneten telepítés, vagy játék előtt, és pláne nem kell hozzá állandó internetkapcsolat, se kémprogram, vagy hasonló. Azaz szabadon és mindenféle ellenőrzés nélkül használhatom és telepíthetem fel. Úgy érzem most ebben mérföldkőhöz érkeztünk.

A Witcher 2 előrendelhető a Gog.com-on DRM-free. 44.99E ahogy a Steamen is. Azt hiszem nem nehéz döntés hogy honnan kell megrendelni.

www.gog.com/en/page/tw2_preorder/

Remélem a többi kiadó is elgondolkodik majd rajta hogy DRM nélkül adja ki a játékait.

newnt55 2010.12.12. 11:11:59

Kipróbáltam.
Hihetetlen, hogy pl. a Dirt 2-vel játszom egy olyan gépen, amiben 6600GT videokártya van, P4-es procival.
30 percig lehet próbaképpen nyomni egy egy játékot.
Hihetetlen és előremutató.
süti beállítások módosítása