HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Super Mario utca

2010.11.11. 09:00 hancu

Emlékszünk még az angliai Derbyben Lara Croftról elnevezett utcára? Spanyolország, pontosabban Zaragoza városa most jól lenyomta az angolokat a videojátékhősök utcanévben halhatatlanná tevése versenyszámban: a 700 ezres város most épülő új városnegyedében, Arsocurban ugyanis a 47 új utcából legalább tizet játékokról és játékhősökről fogják elnevezni. Az elsőt, az egy kilométer hosszú Avenida de Super Mario Brost most adták át, de tervben van még Space Invaders utca, Legend of Zelda utca, és Sonic utca is.

Arsocurban 21 ezer új lakás épül, és nagyjából 60 ezren fognak majd beköltözni 2012 nyarán, amikor az új városnegyedet átadják, főleg 20 és 35 év közötti fiatalok. A leendő lakók szavazatai alapján nevezték el az utcákat, és ahogy a CNN-nek nyilatkozó egyik leendő Mario utcai lakos elmondta, egyáltalán nem meglepő, hogy a játékhősökre ilyen sok szavazat érkezett, hiszen ez a generáció gyakorlatilag a játékokkal együtt nőtt fel.

 

Azért nem kis királyság lehet valakit úgy útbaigazítani, hogy a Pacman utca és a Masterchief körút sarkán befordulsz, elmész a Mortal Kombat térig a Solid Snake úton és már ott is vagy.

19 komment

Címkék: mario

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr112439178

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dester 2010.11.11. 09:32:57

Nekünk bezzeg Fekete Pákó utca jutott. Igaz, hála az égnek véletlenül.

Nálunk is lehetne jópár ilyen utca, és még magyar is lenne... California Games utca, Ecco tér, Imperium Galactica út, 1nsane köz... :)

Enrico Palazzo 2010.11.11. 09:45:21

A cikk végén lévő felsorolásban szereplő Másztercsíf a géming szcéna szégyene. Borzasztó, hogy ilyen előkelő helye van rengeteg ember fejében.

algi 2010.11.11. 10:01:32

Szerintem mi vezetünk, mert nálunk csúcsidőben egész Budapest egy nagy Mortal Kombat.

Adani 2010.11.11. 10:23:40

@Dester:

Ráadásul a Szurok utca mellett volt :)

Szép is lenne ha volna Imperium Galactica tér meg Ész-kerék utca. Még kéne pár játék főszereplőről pl. Tommy Vercetti, Niko Bellic utca.

moli 2010.11.11. 10:24:16

jo az a kossuth utca meg petofi ter nektek, ne ugraljatok.

ügyfélszolgálatos 2010.11.11. 10:24:52

@Adani: Én egy Reunion térnek is örülnék.

algi 2010.11.11. 10:58:55

@moli: Ja, inkább játékokat kéne csinálni róluk. Mármint nem olyan Jumurdzsák gyűrűje típusú interaktív oktatóvideókat, hanem igazi játékokat.

Enrico Palazzo 2010.11.11. 10:59:55

Ha lehet javaslatot is tenni akkor a következőt terjeszteném elő mondjuk az Öv utca helyett:

Peter Jackson's King Kong: The Official Game of the Movie for Xbox utca

Szívjanak csak ők is a hivatalos papírok kitöltésekor :DDD

moli 2010.11.11. 11:20:12

@Enrico Palazzo: Super Street Fighter II Turbo HD Remix utca
Super Mario Bros. Advance 4: Super Mario Bros. 3 setany
www.gamesradar.com/f/the-longest-game-names-of-all-time/a-20090114152026912091
de japanban durvabban nyomjak: Tohoku Daigaku Mirai-Kagaku-Gijutsu-Kyodo-Kenkyu-Center Kawashima Ryuta Kyoju Kanshu: Motto Nou wo Kitaeru Otona no DS Training

Bambula 2010.11.11. 11:51:32

Áááá, tetszik a dolog, sőt ezeknek az utcaneveknek lehet több jelentése van számunka mint pl. Holló János-nak.

Sharpe · http://www.book-fun-factory.com/farfun/ 2010.11.11. 16:00:59

@algi: Lenne a magyar történelemben alapanyag hozzá bőven, csak sajnos fel kell tenni azt a nagyon szomorú kérdést, hogy kik csinálnák meg, és kiknek?

algi 2010.11.11. 16:47:50

@Sharpe: Szerintem, ha egy játék jó, akkor tök mindegy a játékosoknak, hogy hogy hívják a főhőst. Ez volt a Tir Na Nognál is. Csak röhögtünk, hogy ki az a hosszú hajú Kucsulain.

madve2 2010.11.11. 17:05:44

@algi: 1848-as stratégiai játék egyébként készült: www.48.sulinet.hu/

Sharpe · http://www.book-fun-factory.com/farfun/ 2010.11.11. 18:16:35

@algi: Ezzel 100%-ig egyet tudok érteni, én novellás példában jegyezném meg H.P. Lovecraft átlagember karaktereit, csak mivel úgy fogalmaztál, hogy "róluk" kéne játékokat csinálni, ezért úgy értelmeztem, hogy szerinted, van amikor kifejezetten fontos a főszereplő kiléte.

Sharpe · http://www.book-fun-factory.com/farfun/ 2010.11.11. 18:18:49

@madve2: Aranyos játék egyébként. Jobban érvényesült benne a játszva tanulni elve, mint az említett oktatójátékokban.

algi 2010.11.11. 19:10:24

@Sharpe: Szerintem számít a sztori, a mese, a color, a lore, múlik rajta a játékélmény (lásd a piros pólós srác esetét, akinek kifejezetten rontotta a játékélményét a lore-ban ejtett baki), de ha a játék önmagában megállja a helyét, akkor külföldön ismeretlen magyar vonatkozású sztorival is működni fog a játék, hiába nem ismerik. (Ahogy a Tir Na Nog is működött Magyarországon.)

algi 2010.11.11. 19:16:04

@Sharpe: Sőt, én kifejezetten azokat a játékokat szeretem, ahol a játékvilágot implementálják az engine-ben. Most játszom pl. a Steam-es Aliens versus Predator Classic 2000-rel, ami szerintem azért jó példa erre, mert ott annyira átültették a világ működését, hogy már-már nem is nevezhető hagyományos FPS-nek. Egyrészt nem kevés támadásfajta van, ami egycsapásra öl, vagyis nem veheted figyelembe, hogy hány HP-d van, meg mennyit sebez a fegyvered, hanem ugyanúgy kell taktikáznod, mintha tényleg a filmben lennél.

Dukefazon 2010.11.11. 19:31:38

Hát ez nagyon állat! :) Nekem is tetszik a dolog. Solid Snake út, hmm :) Milyen lehet, ha a PacMan körúton eltévedsz, össze-vissza bolyongsz és közben szellemek kergetnek :D
süti beállítások módosítása