HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Ti küldtétek: A flipperbajnok nagy napja

2010.08.17. 12:07 Stöki

Nemrég kértük, hogy küldjetek írásokat nekünk, jönnek is a cikkek levélben és kommentekben. Annak idején a CoV-ban szép hagyománya volt az olvasói cikkeknek (user-generated contentnek, ha úgy tetszik), a Tökös-Mákos című rovat erre épült. Valami hasonlót próbálunk meg – már nem tartalomban, hanem szellemiségben: az IDDQD nyitott mindenki előtt. Most például jöjjön egy cikkesített komment, ami erre a posztra érkezett. Az apropó pedig az, hogy pár napja lezajlott Los Angelesben az első Tetris-világbajnokság, ahol egy 29 éves kaliforniai férfi nyert. Erről jutott eszembe az, amit Medencefűtés nevű kommentelőnk írt pár hete:

„1990-ben Münchenben a legnagyobb játékteremben laktam (majdnem szó szerint). Az emeleten sok videojáték volt, akkoriban újdonságnak számító nagy, kivetítős monitorokkal és külön vezérlőasztalokkal. Mivel játékteremben csak a flipperekkel játszottam, így ezekkel soha, viszont ha elfáradtak a karjaim, akkor fent pihentem ki magam, és néztem, hogyan játszanak. Az egyik gépen tetrist játszott egy echte német szakmunkásnak tűnő srác. Minden este megjelent vett egy korsó weissbiert, feltornyozott egy csomó ötmárkást és nekiállt játszani. Én egy idő múlva csak őt néztem a háta mögül. Mindezt heteken-hónapokon keresztül. Soha egy szót nem beszéltünk, de ha nem jött már hiányzott.


A játék egy módosított tetris volt, volt benne robbanó és egyéb bónusz kockák. Száz szint volt benne, és ha az ember vesztett, akkor egy újabb márka bedobásával az előző, öttel osztható szintről folytathatta (35-40-65, stb.) a 80. szintig. Onnantól már egyszerre kellett a századik szintig elmenni.


Ez a srác soha nem tudta eléri a százas szintet. A nyolcvanasig is csak ritkán jutott el, általában addigra elfogyott az aznapi pénze. Nos, egy este szintén ott kibiceltem a háta mögött és szólt nekem, hogy vegyem át, mert nagyon kell neki brunyálni és nem bírja tovább. Átvettem úgy a 82. szintnél. (Csak annyit, hogy a játék itt már nagyon gyors volt egy-egy szint végénél. Nagyon-nagyon gyors.) Mire visszajött, már a 90. pályánál jártam, ahol addig ő még soha. Vissza akartam engedni, de mondta, hogy csak folytassam. A történet úgy végződött, hogy a 100. pályát is megcsináltam, hatalmas ordítással a végén. Ekkor a srác szóba elegyedett velem, ekkor mesélte el, hogy miket ért el addig, én pedig elmeséltem, hogy ilyen géphez addig hozzá sem nyúltam.


Történt ez azon a napon, mikor a földszinten lévő 10 flipperből 7-ben én voltam a csúcstartó.”

11 komment

Címkék: tetris sztorizgatás ti küldtétek

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr342227727

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rootshaper 2010.08.17. 12:27:09

nagyon meghato, szep tortenet =)))
minden ironia nelkul mondom, tenyleg. tok jo volt elolvasni =)

stuccer (törölt) 2010.08.17. 13:19:59

a történet vége: hans ezután öngyilkos lett úgy, hogy a saját fejére ejtett egy 60 tonnás L alakú zártszelvényt :D

Kavics 2010.08.17. 13:22:30

Ezt a taktikát, mármint hogy simán tanulhatóak voltak a játékok figyeléssel a kurva verekedős játékok tették tönkre. Addig bármelyik játékkal tök jó szintre tudtam jutni napi egy 20-assal, csak néztem egy napig a többiket* aztán egy 20-assal simán mentem aznap 2-3 pályát (shootem up) azt másnap már ment +1 pálya stb.
De a kurva verekedős játékot csak játszva lehetett tanulni és annyi pénzem sose volt, hogy azokat ki tudjam tanulni...

Üdv
Kavics

* a westendben lévő játék teremben volt egy ilyen vékony Mesternek hívott bajszos gyerek, őt még a ma napig látom néha....

Kavics 2010.08.17. 13:30:57

Ja ha már önfényezés:

Ja és van is egy video, ahogy shootem up-ot játszok. A gép belsejéjéből vették fel, abban az IS műsorban volt, amiben a CoVboj is szerepelt. (ja én javasoltam, hogy hívják meg, de azt már nem tudtam elérni, hogy ott is legyek amikor beszélnek vele, mert persze én is tudni akartam, hogy kicsoda ő :D)

Ja és én irányitottam el őket a PeCsába, hogy a játékok csúcsát a szerepjátékot is megismerjék, aztán jól felvettek egy bemutató AD&D-t, amit azóta is próbálok bedigizni, de még nem volt rá időm.

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2010.08.17. 14:23:14

Jó ez a cikk, kicsit megnyugodtam, hogy nem is vagyok én akkora gémer nerd.

Agrael 2010.08.17. 15:43:27

A Westend játéktermében láttam egy srácot, aki unott arccal alázta porba az akkor újdonságnak számító, 3 négyzetméteres képernyőn futó StarWars-os játékot. Szinte hibátlanul ment végig. A végén megkérdeztem hogy csinálta, azt mondta ő a gépet gyártó cég ellenőre, tesztere. Naponta többször játszik mindenhol, ahol ilyen ki van.

Syolos 2010.08.17. 19:22:25

Nagyon jó kis sztori ez, köszönjük, hogy külön kiemeltétek! Retró minden, de MINDEN mennyiségben jöhet!

load error 2010.08.17. 21:31:10

@Kavics:

Na, arra filmsorozatra én is emlékszem, szerintem megérne egy blogbejegyzést.
A legjobb persze az lenne, ha rövid részletek helyett az egész elérhető lenne valahol.

bullseye 2010.08.19. 14:05:22

ezt még elhiszem, de ha kiderül, hogy erre is felfigyeltek Lady Gaga producerei, és a következő klippben ő tetrisezik a háttérben... :)
süti beállítások módosítása