Márciusban a Kotaku készített egy felmérést az olvasói körében arról, hogy ki mivel, mit, hogyan játszik. Akkor ígérgettem, hogy az Indexen én is csinálok majd valami hasonlót, ez azóta megtörtént, most kiment címlapra az eredmény. Akit érdekel, ide kattintson. Természetesen nem reprezentatív, de azért tanulságos.
Megint egy kis pofátlan önreklám
2010.08.06. 21:16 Stöki
64 komment
Címkék: felmérés magyar játékpiac
A bejegyzés trackback címe:
https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr902204421
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
rbatty 2010.08.06. 22:48:26
A Milyen platformon játszik ma képen 2 Nintendo Wii van.
Hachimoto 2010.08.06. 23:38:10
azt lehet tudni, hogy kb. hány ember szavazott?
(nem találtam sehol, szerintem az én hibám:D)
(nem találtam sehol, szerintem az én hibám:D)
facepalm 2010.08.07. 00:40:36
"de az ideit 24 százalékkal többen (17596-an) töltötték ki, mint a tavalyelőttit"
rbatty 2010.08.07. 10:30:27
@Stöki: OK :)
röntgenszeműlány 2010.08.07. 13:46:17
Érdekes, hogy a számomra tök ismeretlen "gyományos játékok" vezetnek a grafikon szerint!
The Drunken Master (a.k.a. Eltiron) 2010.08.07. 14:35:35
Szerintem a felmérés eléggé reprezentatív: a magyar gémerek igen jelentős része olvas indexet. (Bár a konzolok alulreprezentáltsága köszönhető annak, hogy sok 14 éven aluli tolja azokon; ők hálistennek nem indexesek:))
lokkoLori 2010.08.07. 14:35:51
hát látszik hogy ebben az országban kicsit lassabban telik az idő ... csúnyán bele vagyunk még ragadva a PC ősganajba
Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2010.08.07. 15:37:34
Ebből most valszeg flamewar lesz, de szerintem simán azért van ennyi PC-s játékos itthon, mert 99.9%-uk warezolva szerzi be a cuccot, még akkor is, ha ezért évente annyi pénzért kell új hardvert venni, mint amennyibe egy új játékkonzol kerül. Vagy 5-6 játék, ha úgy jobban tetszik. Totál hülyeség.
rootshaper 2010.08.07. 16:19:07
@Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer:
nemtudom, miert gondolja minden konzolos, hogy evente kell gepet fejleszteni ahhoz, hogy minden uj jatekot tudj tolni a PC-den. valoszinuleg ezert konzolosok, mert lovesuk sincs a hardverekrol. tovabbra is azt mondom, hogy az en vasam lassan belecsuszik a harmadik eletevebe, es meg vidaman visz mindent amit iden adtak ki, valamint allitom, a jovo evi gammakat is siman vinni fogja.
lehetoleg ne vegye senki ezt a hozzaszolast flamelesnek, csak nem birom elviselni mikor a konzolita szerzetesek olyan fake informaciokkal dobaloznak, hogy jobb fenyben tuntessek fel a konzolpiacot, amit egy magara valamit is ado gamer siman megcafol.
a masik meg az, hogy ne mondd mar nekem, hogy 360-ra olyan hatalmas ordongosseg warezolni egy jatekot. semmivel sem tart tovabb, csak oda nem daemontools-al mountolod be, hanem kolteni kell a DVD9-re, ami hosszutavon sokkal tobbe kerul mintha PC-re warezolnad a jatekokat.
@lokkoLori:
"csúnyán bele vagyunk még ragadva a PC ősganajba"
- az a Pc "ősganaj" amit ilyen becsmerloen illetsz nevvel, a konzolpiac alapja. a jatekokat konzolokra PC-n fejlesztik, a hardver a konzolokban felepitesben, szerkezetben semmiben sem ter el a PC hardvertol. csak gratulalni tudok az ertelmi szintedhez.
ugyanolyan trend ez is mint az Apple szarsagai. muszaj valamivel "kitunni" a tomegbol, csak azt nem veszik eszre ezek a jomadarak, hogy ezeket a szarokat is mar egy tomeg hasznalja. semmivel sem vagy kulonbb es semmivel sem jarsz jobban, ha te a TV elott jatszol, nem pedig a monitor elott.
nemtudom, miert gondolja minden konzolos, hogy evente kell gepet fejleszteni ahhoz, hogy minden uj jatekot tudj tolni a PC-den. valoszinuleg ezert konzolosok, mert lovesuk sincs a hardverekrol. tovabbra is azt mondom, hogy az en vasam lassan belecsuszik a harmadik eletevebe, es meg vidaman visz mindent amit iden adtak ki, valamint allitom, a jovo evi gammakat is siman vinni fogja.
lehetoleg ne vegye senki ezt a hozzaszolast flamelesnek, csak nem birom elviselni mikor a konzolita szerzetesek olyan fake informaciokkal dobaloznak, hogy jobb fenyben tuntessek fel a konzolpiacot, amit egy magara valamit is ado gamer siman megcafol.
a masik meg az, hogy ne mondd mar nekem, hogy 360-ra olyan hatalmas ordongosseg warezolni egy jatekot. semmivel sem tart tovabb, csak oda nem daemontools-al mountolod be, hanem kolteni kell a DVD9-re, ami hosszutavon sokkal tobbe kerul mintha PC-re warezolnad a jatekokat.
@lokkoLori:
"csúnyán bele vagyunk még ragadva a PC ősganajba"
- az a Pc "ősganaj" amit ilyen becsmerloen illetsz nevvel, a konzolpiac alapja. a jatekokat konzolokra PC-n fejlesztik, a hardver a konzolokban felepitesben, szerkezetben semmiben sem ter el a PC hardvertol. csak gratulalni tudok az ertelmi szintedhez.
ugyanolyan trend ez is mint az Apple szarsagai. muszaj valamivel "kitunni" a tomegbol, csak azt nem veszik eszre ezek a jomadarak, hogy ezeket a szarokat is mar egy tomeg hasznalja. semmivel sem vagy kulonbb es semmivel sem jarsz jobban, ha te a TV elott jatszol, nem pedig a monitor elott.
rbatty 2010.08.07. 16:32:23
Én már annyira bele vagyok ragadva a PC ősganajba, hogy konzolos játékkal is PC-n játszok. (emulátorral) :D
vargatom 2010.08.07. 17:50:59
Azért a Cellt meg a PS3 elborult belső buszrendszereit nem nagyon lehet egy kalap alá venni a PC hardverrel. Az Xbox is inkább IBM Power alapú, meg azért sok redundanciát kiirtottak ebből is (nincs adat kétszerezés a RAM meg a VRAM között, eleve nincs külön VRAM)
Ez az elképzelés meg hogy a konzolon játszók bármiben is különbnek képzelik magukat, talán inkább valami belső tényezőt akar kompenzálni, nem? :) Sok alapja biztosan nincs... a konzolnak pont az az egyik legnagyobb pozitívuma, hogy tömegek használják, ez sok mindent leegyszerűsít.
Hogy pontosan mi mindenért elterjedtebb a PC nálunk és úgy általában Kelet-Európában (meg még a németeknél is) arról meg elég hosszú listákat és esszéket lehetne gyártani, de minek, a hazai kisker-nagyker forgalmazókon és az újságírókon (tehát akiknek alkalmazkodni kell ehhez a kis piachoz) kívül nem sok mindenkit érdekel...
Ez az elképzelés meg hogy a konzolon játszók bármiben is különbnek képzelik magukat, talán inkább valami belső tényezőt akar kompenzálni, nem? :) Sok alapja biztosan nincs... a konzolnak pont az az egyik legnagyobb pozitívuma, hogy tömegek használják, ez sok mindent leegyszerűsít.
Hogy pontosan mi mindenért elterjedtebb a PC nálunk és úgy általában Kelet-Európában (meg még a németeknél is) arról meg elég hosszú listákat és esszéket lehetne gyártani, de minek, a hazai kisker-nagyker forgalmazókon és az újságírókon (tehát akiknek alkalmazkodni kell ehhez a kis piachoz) kívül nem sok mindenkit érdekel...
dy 2010.08.07. 18:47:26
Ez a konzol-mánia múló szeszély.. Konzumidióta trendy és vastagpénztárcájú tömeg szórakozása -> Ezért sincsenek túl sokan itthon.
Stöki · http://iddqd.blog.hu 2010.08.07. 18:55:56
Ez a pc vs. konzol háború nevetségesebb, mint a C64 vs. Plus4 háború volt 25 éve.
vargatom 2010.08.07. 19:00:33
Agreed.
röntgenszeműlány 2010.08.07. 20:38:25
@Stöki: Viszont kb. pont azóta tart, folyamatosan, ami azért szép teljesítmény.
Sajnos engem már a C64 letérített az Atari 2600-zal kezdődő és GameBoyjal folytatódó konzol-pályafutásomról. Mióta lehet GPU-n számolni, legalább van alibim, hogy miért kell mindig a legújabb, és munkahellyel megvetetem. Egy Wiit nehezebb lenne interpretálni.
Az itt fröcsögő konzolosoknak azt üzenném, hogy én már azelőtt Nintendósokat anyáztam, hogy ők megszülettek volna. Úgyhogy most már uncsi.
Sajnos engem már a C64 letérített az Atari 2600-zal kezdődő és GameBoyjal folytatódó konzol-pályafutásomról. Mióta lehet GPU-n számolni, legalább van alibim, hogy miért kell mindig a legújabb, és munkahellyel megvetetem. Egy Wiit nehezebb lenne interpretálni.
Az itt fröcsögő konzolosoknak azt üzenném, hogy én már azelőtt Nintendósokat anyáztam, hogy ők megszülettek volna. Úgyhogy most már uncsi.
sertésmájkrém 2010.08.07. 21:02:24
@Stöki: Engem nagyon szórakoztatott az is. :)
A gond az, hogy konzolon csak játszani lehet, azt is elég behatároltan a kontroller miatt.
Most mit tegyek, ha engem a normális fps-ek meg a civilization érdekel?
Vegyek konzolt mert az trendi?
A gond az, hogy konzolon csak játszani lehet, azt is elég behatároltan a kontroller miatt.
Most mit tegyek, ha engem a normális fps-ek meg a civilization érdekel?
Vegyek konzolt mert az trendi?
röntgenszeműlány 2010.08.07. 21:39:38
@sertésmájkrém: Vegyél, és játsszál azokkal a játékokkal, amelyeknek a közös lényege, hogy jó időben nyomd meg az x-et a kontrolleren, közben pedig pereg a tök lineáris történet. Aztán nyomjad titokban a Civet, amikor nem néznek oda.
rATdrAgOn 2010.08.07. 21:42:08
@rootshaper:
" a hardver a konzolokban felepitesben, szerkezetben semmiben sem ter el a PC hardvertol".
Ja, végülis, semmiben, csak CPU-ban (mind a három mai konzol PowerPC alapú), architektúrában, meg oprendszerben. :D
Nem baj, erőlködj csak tovább. :)
ps: Egyébként az én ~1 éves gépem nem alkalmas a mai pécés játékok futtatására, de nem is érdekel. :D
Nem arra van. :D
" a hardver a konzolokban felepitesben, szerkezetben semmiben sem ter el a PC hardvertol".
Ja, végülis, semmiben, csak CPU-ban (mind a három mai konzol PowerPC alapú), architektúrában, meg oprendszerben. :D
Nem baj, erőlködj csak tovább. :)
ps: Egyébként az én ~1 éves gépem nem alkalmas a mai pécés játékok futtatására, de nem is érdekel. :D
Nem arra van. :D
rATdrAgOn 2010.08.07. 21:46:08
@Stöki: Nem, 25 éve a C64 vs Spectrum háboru volt, ami leginkább c64 vs minden háború volt... volt pár potensebb hardver, csak éppen minek?! :) És ebből mi maradt? A '64 és a speccy. :)
lokkoLori 2010.08.07. 23:52:42
a moduláris PC-k vissza fognak szorulni oda ahová valók: számítógéplaborokba ...
a PC mindig is alkalmatlan volt tömegterméknek
a PC mindig is alkalmatlan volt tömegterméknek
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2010.08.07. 23:53:30
Majd ha adnak tisztességes kontrollert, hogy shootert toljak konzolon... majd akkor...talán...
WASD+egér foreva!
WASD+egér foreva!
Dukefazon 2010.08.08. 10:22:07
"...de az ideit 24 százalékkal többen (17596-an) töltötték ki, mint a tavalyelőttit – bár látszólag ez azt jelenti, hogy többen játszanak, mint két éve, valószínűbb, hogy az Indexet olvassák többen." vagy az iddqd vitte oda az embereket :)
The Drunken Master (a.k.a. Eltiron) 2010.08.08. 11:35:02
@rootshaper: Kurvára egyetértek minden szavaddal.
thinkEdem 2010.08.08. 16:02:25
Régen c64-es voltam, aztán pc-n játszottam, manapság csak konzolon. Nem azért, mert fanboy lennék, vagy isetníteném, nem (csak) azért, mert sokat spórolok a hardware-en. Egyszerű oka van: ha játszani akarok, beteszem a lemezt és játszok. Nem szórakozok telepítéssel, ilyesmivel. Persze anno megvolt a varázsa annak, hogy vadásszak videodrivereket, húzzam a procit, de amióta napi szinten PC-vel dolgozok, hazaérve nincs kedvem azzal szöszölni. Ennyi. Azt hiszem, valamikor 6 éve fejlesztettem utoljára a gépemen...
Azok, akik fújnak a konzolidiótákra, pontosan azon a szinten vannak, mint azok a konzolosok, akik a pc-seket nézik le. Kb annyi értelme van, mint annak a hitvitának, hogy a teát a kancsóban kell áztatni, vagy a bögrében kell leforrázni: az égvilágon semmi. :)
Azok, akik fújnak a konzolidiótákra, pontosan azon a szinten vannak, mint azok a konzolosok, akik a pc-seket nézik le. Kb annyi értelme van, mint annak a hitvitának, hogy a teát a kancsóban kell áztatni, vagy a bögrében kell leforrázni: az égvilágon semmi. :)
mediocris 2010.08.08. 19:21:26
@thinkEdem:
Az kit érdekel hogy valaki a konzolokért rajong? Az a probléma hogy a Májkrémszaft, a Sanyi és a Nincsenbót jóvoltából jobbik esetben csak szar lesz PC-n a játék, mert konzolra írják és csak átfossák PC-re (pl. James Bond Nightfire), vagy átírják jól, de évekkel később és valószínű nem PC szintű grafikával. Rosszabbik esetben át se írják, mert rá akarnak venni hogy megvedd a béna dobozkájukat (Alan Wake, Halo, Metroid Prime, Gran Turismo). Szóval értem én hogy lustaság fél egészség, de:
-A konzol azért olcsóbb, mert a szoftver drágább hozzá
-A konzol olcsóbb, de nem helyettesíti a PC-t, és ezért sokan vesznek mellé egy gyengébb PC-t is
-A konzolon egyszerűbb játszani, de bénábban kezelhető és bizonyos játéktípusok esetében pedig egyenesen katasztrofális (ha nem értesz egyet vele akkor kapcsold ki az aiming helpet FPS alatt). Az sem ritka hogy a Xplatform multis játékokat a konzolok miatt kell visszabutítani valamilyen formában
-A konzolhoz kell TV. Namost régebben ez lehet hogy előny volt, de mára a TV mint olyan az kezd eltűnni a háztartásokból. Szóval az lesz a vége hogy valahogyan ráapplikálod a PC-s monitorodra a konzolt egy átalakítóval. Aztán cserélgeted, vagy valami.
-Végül nem értem hogy miért kell az egész gamer társadalomnak szívni csak azért hogy valaki egyszerűbben játszhasson egy picivel és egy másik valaki pedig meggazdagodjon belőle.
Az kit érdekel hogy valaki a konzolokért rajong? Az a probléma hogy a Májkrémszaft, a Sanyi és a Nincsenbót jóvoltából jobbik esetben csak szar lesz PC-n a játék, mert konzolra írják és csak átfossák PC-re (pl. James Bond Nightfire), vagy átírják jól, de évekkel később és valószínű nem PC szintű grafikával. Rosszabbik esetben át se írják, mert rá akarnak venni hogy megvedd a béna dobozkájukat (Alan Wake, Halo, Metroid Prime, Gran Turismo). Szóval értem én hogy lustaság fél egészség, de:
-A konzol azért olcsóbb, mert a szoftver drágább hozzá
-A konzol olcsóbb, de nem helyettesíti a PC-t, és ezért sokan vesznek mellé egy gyengébb PC-t is
-A konzolon egyszerűbb játszani, de bénábban kezelhető és bizonyos játéktípusok esetében pedig egyenesen katasztrofális (ha nem értesz egyet vele akkor kapcsold ki az aiming helpet FPS alatt). Az sem ritka hogy a Xplatform multis játékokat a konzolok miatt kell visszabutítani valamilyen formában
-A konzolhoz kell TV. Namost régebben ez lehet hogy előny volt, de mára a TV mint olyan az kezd eltűnni a háztartásokból. Szóval az lesz a vége hogy valahogyan ráapplikálod a PC-s monitorodra a konzolt egy átalakítóval. Aztán cserélgeted, vagy valami.
-Végül nem értem hogy miért kell az egész gamer társadalomnak szívni csak azért hogy valaki egyszerűbben játszhasson egy picivel és egy másik valaki pedig meggazdagodjon belőle.
miguel_ 2010.08.08. 20:29:52
@mediocris: "Namost régebben ez lehet hogy előny volt, de mára a TV mint olyan az kezd eltűnni a háztartásokból.
Sok balgaság van a többi hozzászólásban is, de azért ennek olvastán ismét felvetődött bennem, hogy több kategóriában díjazni lehetne az adott hét kommentjeinek legjobbjait. :) A TV mint olyan? Milyen?
Sok balgaság van a többi hozzászólásban is, de azért ennek olvastán ismét felvetődött bennem, hogy több kategóriában díjazni lehetne az adott hét kommentjeinek legjobbjait. :) A TV mint olyan? Milyen?
moli 2010.08.09. 09:34:36
@MrEd: de a legjobb az, hogy az egesz gamer tarsadalom sziv. ilyet mondani a zelda es mario jatekok utan.
mediocris 2010.08.09. 11:32:56
@MrEd:
Most a nyelvtannal van bajod vagy a tartalommal?
@moli:
A mario után :D?
maneggs.com/2010/08/05/mario/
Egyébként úgy látom hogy vagy nem sikerült megérteni amit írtam, vagy felétek még mindig pozitívum hogy meg kell venni az összes konzolt+PC-t ha nem vagy egységsugarú gömb.
Most a nyelvtannal van bajod vagy a tartalommal?
@moli:
A mario után :D?
maneggs.com/2010/08/05/mario/
Egyébként úgy látom hogy vagy nem sikerült megérteni amit írtam, vagy felétek még mindig pozitívum hogy meg kell venni az összes konzolt+PC-t ha nem vagy egységsugarú gömb.
mediocris 2010.08.09. 13:00:53
@moli:
Aha. Tehát ha nincs IBM, akkor nincs PC. Ha nincs NASA, akkor nincs űrprogram. Ha nincs Mercedes, akkor nincs autó. Ha nincs Microsoft, akkor nincs duplakattintás.
Egyébként sejtettem hogy a nem sikerült megérteni amit írtam lesz a nyerő.
Aha. Tehát ha nincs IBM, akkor nincs PC. Ha nincs NASA, akkor nincs űrprogram. Ha nincs Mercedes, akkor nincs autó. Ha nincs Microsoft, akkor nincs duplakattintás.
Egyébként sejtettem hogy a nem sikerült megérteni amit írtam lesz a nyerő.
miguel_ 2010.08.09. 15:06:20
@mediocris: Ha jól értettem, azt írod, hogy a TV kezd eltűnni a háztartásokból. Ha ez így van, azt nem gondolhatod komolyan, vagy ha mégis, nem értem, hogy mi késztet arra, hogy ezt mondd.
mediocris 2010.08.09. 19:55:13
@MrEd:
Jól értetted és komolyan gondolom. Már több mint 5 éve megjelent statisztikailag az a réteg akitől a kábeltévék rettegnek. Többnyire fiatalokból álló értelmiségiek akik nem néznek tévét (de idősebbet is ismerek), vagy ha mégis kíváncsiak valamilyen műsorra, akkor más forrásból. Ezt a problémát próbálják meg orvosolni szolgáltatásfejlesztéssel, set top boxokkal, stb. Ismerek olyat aki a laptopjához vett egy vevőkártyát és azzal fogja a digitális adást. Én személy szerint egyáltalán nem nézek tévét. A forma1-et szoktam nézni, de többnyire letöltöm, és azt is inkább külföldi műsorból nézem, mert fényévekkel színvonalasabb. Ez a tévé nemnéző réteg bővül. Van aki csak nem kapcsolja be a tévét, van aki el is adja. Ha a fiatalok felnőnek ebből a rétegből és elköltöznek otthonról, akkor valószínűleg nem lesz tévéjük, a számítógépüket pedig úgy hívják, laptop. Lehet hogy ez a réteg még bőven a kisebbség, de nem éppen elhanyagolható.
Hogy mi késztet arra hogy ezt felhoztam? Ezzel indult a vita:
@Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer:
Szóval vedd oda alternatív költségnek hogy venned kell a konzol mellé egy megjelenítőt, aminek egyenlőre tipikusan a tévék felelnek meg, a konzolokat is erre készítik fel. Ha van is monitorod akkor is veszel mellé valamilyen átalakító(ka)t. Akkor veszel egy PS2-t 40-ért, egy Xbox360-at 90-ért, Wii 60, PS3 90 + a megjelenítéshez. Ha a hardver megvan akkor vehetsz rájuk játékot, ami ha PC-n 10, akkor konzolra 15 (ezért olcsó a konzol és ezért gyúrnak a 10 millió+ darabszámra), a kiegészítőknek hasonlóan borsos ára van, gyakran pedig elmaradnak a PC-s alkatrészek minőségétől. Ha multiplatform akarsz játszani a játékkal, akkor külön meg kell venni mindegyikre, ami már lenyúlás. Tehát ha Halo1-et akarok végigtolni akár csak próbaképp a PC-n is az Xbox után, akkor meg kell vennem külön, teljes áron. Ezután én kicsit irritálónak tartom hogy warez bélyeget kap a homlokára az aki PC-t használ. PC-t megveszel tokkal-vonóval 200-ból, 2-3 évvel később ha értelmesen választottál, akkor kb. 30 ezres ráfordítással meg tudod tuningolni, és kibír annyit a konfig mint egy teljes konzolgeneráció. Közben pedig van egy teljes értékű, személyes igények szerint kialakítható valódi számítógéped. De 200 körül már laptopból is egész jók vannak, ha nem a teljesítmény az elsődleges.
Szóval egyszerűen nem értem hogy miért kell szívatni azokat az embereket akik PC-n szeretnének játszani.
Jól értetted és komolyan gondolom. Már több mint 5 éve megjelent statisztikailag az a réteg akitől a kábeltévék rettegnek. Többnyire fiatalokból álló értelmiségiek akik nem néznek tévét (de idősebbet is ismerek), vagy ha mégis kíváncsiak valamilyen műsorra, akkor más forrásból. Ezt a problémát próbálják meg orvosolni szolgáltatásfejlesztéssel, set top boxokkal, stb. Ismerek olyat aki a laptopjához vett egy vevőkártyát és azzal fogja a digitális adást. Én személy szerint egyáltalán nem nézek tévét. A forma1-et szoktam nézni, de többnyire letöltöm, és azt is inkább külföldi műsorból nézem, mert fényévekkel színvonalasabb. Ez a tévé nemnéző réteg bővül. Van aki csak nem kapcsolja be a tévét, van aki el is adja. Ha a fiatalok felnőnek ebből a rétegből és elköltöznek otthonról, akkor valószínűleg nem lesz tévéjük, a számítógépüket pedig úgy hívják, laptop. Lehet hogy ez a réteg még bőven a kisebbség, de nem éppen elhanyagolható.
Hogy mi késztet arra hogy ezt felhoztam? Ezzel indult a vita:
@Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer:
Szóval vedd oda alternatív költségnek hogy venned kell a konzol mellé egy megjelenítőt, aminek egyenlőre tipikusan a tévék felelnek meg, a konzolokat is erre készítik fel. Ha van is monitorod akkor is veszel mellé valamilyen átalakító(ka)t. Akkor veszel egy PS2-t 40-ért, egy Xbox360-at 90-ért, Wii 60, PS3 90 + a megjelenítéshez. Ha a hardver megvan akkor vehetsz rájuk játékot, ami ha PC-n 10, akkor konzolra 15 (ezért olcsó a konzol és ezért gyúrnak a 10 millió+ darabszámra), a kiegészítőknek hasonlóan borsos ára van, gyakran pedig elmaradnak a PC-s alkatrészek minőségétől. Ha multiplatform akarsz játszani a játékkal, akkor külön meg kell venni mindegyikre, ami már lenyúlás. Tehát ha Halo1-et akarok végigtolni akár csak próbaképp a PC-n is az Xbox után, akkor meg kell vennem külön, teljes áron. Ezután én kicsit irritálónak tartom hogy warez bélyeget kap a homlokára az aki PC-t használ. PC-t megveszel tokkal-vonóval 200-ból, 2-3 évvel később ha értelmesen választottál, akkor kb. 30 ezres ráfordítással meg tudod tuningolni, és kibír annyit a konfig mint egy teljes konzolgeneráció. Közben pedig van egy teljes értékű, személyes igények szerint kialakítható valódi számítógéped. De 200 körül már laptopból is egész jók vannak, ha nem a teljesítmény az elsődleges.
Szóval egyszerűen nem értem hogy miért kell szívatni azokat az embereket akik PC-n szeretnének játszani.
mediocris 2010.08.09. 20:05:47
@moli:
Szerintem cég még soha nem készített semmit, legfeljebb az alkalmazottai, és egyáltalán nem értem hogy mire érv az amit mondtál. Activision és Infinity Ward nélkül nem lenne CODMW2. Akkor most ez hogyan is van?
iddqd.blog.hu/2010/04/17/panik_az_activisionnel
iddqd.blog.hu/2010/04/25/ujabb_felmondasok_a_call_of_duty_fejlesztoinel
Személy szerint engem egyáltalán nem érdekelnek a kiadók, és szerintem nem nekik köszönhetők a jó játékok. A kiadó abban az esetben hasznos amikor egy fejlesztőnek nincs elég pénze saját erőből kifejleszteni egy játékot. De ilyenkor is elkövet mindent a kiadó hogy minél több pénzt tudjon lehúzni a programról. A trendnek abba az irányba kéne mennie hogy minél több pénzt a fejlesztők kapjanak. Azzal én szerintem egyáltalán nem járok jól ha egy-egy konzolon lehet csak játszani azzal a bizonyos játékkal.
Azt pl. nem tudom hogy hallottad-e hogy a Halo eredetileg Ablakra és Makkosra tervezett RTT lett volna. Aztán lett 3PS, és végül az MS miatt Xbox FPS. Nekem nem szimpatikus amikor a kiadó mondja meg hogy milyen legyen a játék.
Szerintem cég még soha nem készített semmit, legfeljebb az alkalmazottai, és egyáltalán nem értem hogy mire érv az amit mondtál. Activision és Infinity Ward nélkül nem lenne CODMW2. Akkor most ez hogyan is van?
iddqd.blog.hu/2010/04/17/panik_az_activisionnel
iddqd.blog.hu/2010/04/25/ujabb_felmondasok_a_call_of_duty_fejlesztoinel
Személy szerint engem egyáltalán nem érdekelnek a kiadók, és szerintem nem nekik köszönhetők a jó játékok. A kiadó abban az esetben hasznos amikor egy fejlesztőnek nincs elég pénze saját erőből kifejleszteni egy játékot. De ilyenkor is elkövet mindent a kiadó hogy minél több pénzt tudjon lehúzni a programról. A trendnek abba az irányba kéne mennie hogy minél több pénzt a fejlesztők kapjanak. Azzal én szerintem egyáltalán nem járok jól ha egy-egy konzolon lehet csak játszani azzal a bizonyos játékkal.
Azt pl. nem tudom hogy hallottad-e hogy a Halo eredetileg Ablakra és Makkosra tervezett RTT lett volna. Aztán lett 3PS, és végül az MS miatt Xbox FPS. Nekem nem szimpatikus amikor a kiadó mondja meg hogy milyen legyen a játék.
moli 2010.08.09. 21:15:43
@mediocris: szerintem ez nem igaz, csak az internet miatt egyszeruen hangosabb az a reteg.
moli 2010.08.09. 21:17:12
@mediocris: nem ertem, hogy mit akarsz, de jelen esetben a nintendo az nem kiado.
lokkoLori 2010.08.09. 22:05:03
@mediocris: nagy hibát követ el az, aki számítógépbe temetkezik, és eközben átlagosnak tekinti magát !!! a számítógép mumusok elhanyagolható kisebbség, és azok is maradnak mindörökre !!! az informatika terjedésének egyetlen reális útja az egyszerűsödés ...
PC monitorra applikálni a TV-t? nappaliban inkább a nagy lapostévére applikálom a PC-t, de az helyett is inkább a wii-met használom médialejátszónak, mivel a Wiimote az IR szenzorral nagyon okos kis távirányító, a wii meg eszik szumma 11 watt áramot (a PC-m ennek megenné a hússzorosát) ... mindehhez + 1 terrás vinyó + torrent hozzáférés, és megvan a onDemand TV álma, ami mellett nem mondanám hogy a hagyományos TV műsoroknak nincs létjogosultsága ... TV paprika szerű műsorokat nem találok a neten ...
PC monitorra applikálni a TV-t? nappaliban inkább a nagy lapostévére applikálom a PC-t, de az helyett is inkább a wii-met használom médialejátszónak, mivel a Wiimote az IR szenzorral nagyon okos kis távirányító, a wii meg eszik szumma 11 watt áramot (a PC-m ennek megenné a hússzorosát) ... mindehhez + 1 terrás vinyó + torrent hozzáférés, és megvan a onDemand TV álma, ami mellett nem mondanám hogy a hagyományos TV műsoroknak nincs létjogosultsága ... TV paprika szerű műsorokat nem találok a neten ...
miguel_ 2010.08.09. 23:05:09
@mediocris: Igy kifejtve van nemi ertelme annak, amit mondasz, de ettol meg nem hiszem, hogy igazad lenne. Az elmult par ev arrol szol, hogy veszik at egyre jobban a nappaliban elhelyezheto eszkozok a PC szerepet (nem veletlenul kepes minden kurrensgen konzol valamilyen szinten mediacenterkent is viselkedni), nem veletlenul adnak el kismillio LCD- es plazmatevet minden nap (mondj meg egy dolgot, ahol olyan konnyen ment a vasarlok tomegeinek atallitasa, mint az a crt-rol flatre valtasnal van), es az se, veletlen, hogy az idei kiallitasokon a 3D-s teve a kiemelt tema. Ehhez kepest amirol te beszelsz, csak szimplan szerencses konstellacioja a dolgoknak, es peldaul amerikaban nem mukodik igazan, mert nekik jo par eve ott a TIVO.
Ja, es bocsanatot kerek az ekezetek hianya miatt, de a HTPC-hez (amin a felesegemmel epp a HIMYM-et nezzuk a tevere kotve, csak felebredt a gyerek, szoval most van par percem netezni ugy, hogy fel sem kell allnom a babzsakombol) csak angol billentyuzet van. :)
Ja, es bocsanatot kerek az ekezetek hianya miatt, de a HTPC-hez (amin a felesegemmel epp a HIMYM-et nezzuk a tevere kotve, csak felebredt a gyerek, szoval most van par percem netezni ugy, hogy fel sem kell allnom a babzsakombol) csak angol billentyuzet van. :)
mediocris 2010.08.09. 23:08:13
@moli:
Ezt konkrétan a volt előadómnak mondta egy ezzel foglalkozó közvélemény kutató. Ha a kábeltársaságok és a tévéadók tartanak tőle akkor csak van benne valami. Konkrét számadatokat a jelenlegi helyzetről nem tudok mondani, de ez a tévéelhagyós trend bővül és már most sem elhanyagolható a számuk.
"jelen esetben a nintendo az nem kiado"
Az általad említett játékoknak mind a fejlesztője, mind a kiadója a Nintendo. A saját konzoljára készítette, ahogy a Metroid Primeot is. A Nintendoval kapcsolatban tudnék mondani pár keresetlen szót a copyright policyjükről, a szellemi tulajdonról alkotott véleményükről és a licencelési szokásaikról, de nem lennének szépek. Csak annyit akartam vele mondani hogy ezeket nem a Nintendonak köszönhetjük, nekik inkább a szívást. Persze ha megveszed a konzoljukat, akkor te leginkább pénzben fizeted ezt meg.
Ezt konkrétan a volt előadómnak mondta egy ezzel foglalkozó közvélemény kutató. Ha a kábeltársaságok és a tévéadók tartanak tőle akkor csak van benne valami. Konkrét számadatokat a jelenlegi helyzetről nem tudok mondani, de ez a tévéelhagyós trend bővül és már most sem elhanyagolható a számuk.
"jelen esetben a nintendo az nem kiado"
Az általad említett játékoknak mind a fejlesztője, mind a kiadója a Nintendo. A saját konzoljára készítette, ahogy a Metroid Primeot is. A Nintendoval kapcsolatban tudnék mondani pár keresetlen szót a copyright policyjükről, a szellemi tulajdonról alkotott véleményükről és a licencelési szokásaikról, de nem lennének szépek. Csak annyit akartam vele mondani hogy ezeket nem a Nintendonak köszönhetjük, nekik inkább a szívást. Persze ha megveszed a konzoljukat, akkor te leginkább pénzben fizeted ezt meg.
mediocris 2010.08.09. 23:26:54
@lokkoLori:
"aki számítógépbe temetkezik, és eközben átlagosnak tekinti magát"
A "számítógép" felhasználók túlnyomó többsége laikus. Megveszel egy márkás számítógépet/laptopot(akár epöl is lehet), és erre van 1-3 év gari. Ha nincs rajt rendszer, akkor beteszel egy suse, kubuntu, vagy amilyet akarsz rendszert a meghajtóba, és pár kattintásra feltelepül. Aztán rákattintasz a K-betűre és már megy is a net. Ha valami app kell, akkor beikszeled a repositoryból és már fel is települ. Ennél a telefonomat is nehezebb újratelepíteni. Akinek ez bonyolult annak egyszerűen nem való semmilyen számítógép. Na ez az elhanyagolható réteg. Általában a túl idős, vagy a gyerek. Bár én már 6 évesen is tudtam vele valamit kezdeni, szóval vagy zseni vagyok, vagy inkább valószínűbb hogy nem bonyolult. Ezt támasztja alá hogy a szüleim is meg tudtak tanulni számítógépezni, pedig pl. anyám a fényképezőgép memóriakártyáját is segítséggel veszi ki. De még mindig oké lenne a dolog ha legalább a konzolgyártók nem tulajdonítanák ki a szoftvereket, és nem hoznák a többi platform tulajdonosát szándékosan hátrányba.
"a nagy lapostévére applikálom a PC-t ... a wii meg eszik szumma 11 watt áramot"
Jó lesz az 18-nak is, de ez inkább sok mint kevés ha egyszer a számolási teljesítménye közelebb van egy telefonhoz, mint egy számítógéphez. És ezt rádugod a kilowattos plazmatévére. Korrekt. A többi konzol természetesen megeszi nagyjából azt az energiát mint a PC. Bár a PC fogyasztása eléggé lóg a levegőben, mert egy irodai gép és egy ütősebb játékgép fogyasztása között lehet simán egy nagyságrend különbség. Laptop esetében pedig a fogyasztás tipikusan alacsonyabb mint a Wii platformé, tekintettel az integrált megjelenítőre.
"TV paprika szerű műsorokat nem találok a neten"
Látod már az első hozzászólásomban is erre céloztam. Te lehet hogy akarsz ilyet nézni, de én nem, és rengeteg másik ember sem. Miért kell őket rákényszeríteni hogy megvegyenek 4 konzolt és egy TV-t a PC mellé? Legyenek a konzolosok boldogok, de attól még sokan nem akarnak közéjük tartozni.
"aki számítógépbe temetkezik, és eközben átlagosnak tekinti magát"
A "számítógép" felhasználók túlnyomó többsége laikus. Megveszel egy márkás számítógépet/laptopot(akár epöl is lehet), és erre van 1-3 év gari. Ha nincs rajt rendszer, akkor beteszel egy suse, kubuntu, vagy amilyet akarsz rendszert a meghajtóba, és pár kattintásra feltelepül. Aztán rákattintasz a K-betűre és már megy is a net. Ha valami app kell, akkor beikszeled a repositoryból és már fel is települ. Ennél a telefonomat is nehezebb újratelepíteni. Akinek ez bonyolult annak egyszerűen nem való semmilyen számítógép. Na ez az elhanyagolható réteg. Általában a túl idős, vagy a gyerek. Bár én már 6 évesen is tudtam vele valamit kezdeni, szóval vagy zseni vagyok, vagy inkább valószínűbb hogy nem bonyolult. Ezt támasztja alá hogy a szüleim is meg tudtak tanulni számítógépezni, pedig pl. anyám a fényképezőgép memóriakártyáját is segítséggel veszi ki. De még mindig oké lenne a dolog ha legalább a konzolgyártók nem tulajdonítanák ki a szoftvereket, és nem hoznák a többi platform tulajdonosát szándékosan hátrányba.
"a nagy lapostévére applikálom a PC-t ... a wii meg eszik szumma 11 watt áramot"
Jó lesz az 18-nak is, de ez inkább sok mint kevés ha egyszer a számolási teljesítménye közelebb van egy telefonhoz, mint egy számítógéphez. És ezt rádugod a kilowattos plazmatévére. Korrekt. A többi konzol természetesen megeszi nagyjából azt az energiát mint a PC. Bár a PC fogyasztása eléggé lóg a levegőben, mert egy irodai gép és egy ütősebb játékgép fogyasztása között lehet simán egy nagyságrend különbség. Laptop esetében pedig a fogyasztás tipikusan alacsonyabb mint a Wii platformé, tekintettel az integrált megjelenítőre.
"TV paprika szerű műsorokat nem találok a neten"
Látod már az első hozzászólásomban is erre céloztam. Te lehet hogy akarsz ilyet nézni, de én nem, és rengeteg másik ember sem. Miért kell őket rákényszeríteni hogy megvegyenek 4 konzolt és egy TV-t a PC mellé? Legyenek a konzolosok boldogok, de attól még sokan nem akarnak közéjük tartozni.
mediocris 2010.08.09. 23:51:44
@MrEd:
Szerintem ez két párhuzamos trend. Viszont mindkettő lényege a funkciók integrálódása. A konzol beépíti a lejátszófunkciókat, a PC-k helyettesítenek más multimédiás eszközöket. Viszont az alapvita még mindig az hogy miért kényszerítenek rá téged egyik vagy másik megoldásra? (Az lesz a válasz hogy: Pénz) És ebben a kényszerítősdiben a konzol a nagyobb ludas. Egyáltalán mik azok a funkciók amiket ma egy PC nem tudna ellátni, de egy konzol igen?
"az idei kiallitasokon a 3D-s teve a kiemelt tema"
Már a boltokban van az a bizonyos téma. Egyébként a CRT leváltása a társadalmat minősíti, és ugyanolyan megkérdőjelezhető mint az izzók betiltása a fénycsövek javára. Én nem vagyok oda az LCD kijelzőkért. Ma még egyszerűen nem tart ott a technológia hogy jó LCD kijelzőt gyártsanak. A 3D technológia is csak most vált megfizethető áron elérhetővé, mert pár éve ezt a frissítési frekvenciát és késleltetést nem bírták volna az LCD-k kiszenvedni. Ma ott tartunk hogy ha LCD-t veszel magadnak, akkor el kell döntened hogy mire fogod használni. Tervezéshez/grafikához, játékra, vagy általános célokra. Egyszerűen nincs még látóhatáron sem olyan technológia ami mindegyiket kielégíti (persze az nagyméretű AMOLED kijelzőkkel éppen nem tudom mi az ábra, mobilokban is csak most terjed). Na ezeket az alap dolgokat tudta tökéletesen a CRT, a népek mégis lapost vesznek. Biztos azért mert könnyebb félretolni az asztalon, vagy mittudomén. Ja és felbontást se tudsz rajta változtatni, mert a Mátrix fogja vagy Neo.
"amerikaban nem mukodik igazan, mert nekik jo par eve ott a TIVO."
Párhuzamos technológiákról van szó. Amíg a piac elbírja mindegyiket, addig maradni is fognak. Egyként okos dolog hogy elébe mennek a piaci igényeknek. Kevesebb felhasználót veszítenek. Csak ismét szeretném kifejteni hogy a korrektség megkívánná hogy nem próbálnak belekényszeríteni egy olyan megoldásba amit nem szeretnék.
"most van par percem netezni ugy, hogy fel sem kell allnom"
Ezt egy telefonnal is meg tudnád oldani. De ha PC-n nézem a tévét, akkor egy egyszerű taskváltással megoldanám a dolgot. Nekem ez nem előny. Pláne nem indokolja hogy emiatt szívjak. És hiába lennék Playstationös, a többi konzol miatt ugyanúgy szívok. Ez a jelenlegi helyzet semelyik gamernek nem jó. Azon nyomban elpusztultam volna ha anno PS2-n kell Max Paynet játszanom.
Szerintem ez két párhuzamos trend. Viszont mindkettő lényege a funkciók integrálódása. A konzol beépíti a lejátszófunkciókat, a PC-k helyettesítenek más multimédiás eszközöket. Viszont az alapvita még mindig az hogy miért kényszerítenek rá téged egyik vagy másik megoldásra? (Az lesz a válasz hogy: Pénz) És ebben a kényszerítősdiben a konzol a nagyobb ludas. Egyáltalán mik azok a funkciók amiket ma egy PC nem tudna ellátni, de egy konzol igen?
"az idei kiallitasokon a 3D-s teve a kiemelt tema"
Már a boltokban van az a bizonyos téma. Egyébként a CRT leváltása a társadalmat minősíti, és ugyanolyan megkérdőjelezhető mint az izzók betiltása a fénycsövek javára. Én nem vagyok oda az LCD kijelzőkért. Ma még egyszerűen nem tart ott a technológia hogy jó LCD kijelzőt gyártsanak. A 3D technológia is csak most vált megfizethető áron elérhetővé, mert pár éve ezt a frissítési frekvenciát és késleltetést nem bírták volna az LCD-k kiszenvedni. Ma ott tartunk hogy ha LCD-t veszel magadnak, akkor el kell döntened hogy mire fogod használni. Tervezéshez/grafikához, játékra, vagy általános célokra. Egyszerűen nincs még látóhatáron sem olyan technológia ami mindegyiket kielégíti (persze az nagyméretű AMOLED kijelzőkkel éppen nem tudom mi az ábra, mobilokban is csak most terjed). Na ezeket az alap dolgokat tudta tökéletesen a CRT, a népek mégis lapost vesznek. Biztos azért mert könnyebb félretolni az asztalon, vagy mittudomén. Ja és felbontást se tudsz rajta változtatni, mert a Mátrix fogja vagy Neo.
"amerikaban nem mukodik igazan, mert nekik jo par eve ott a TIVO."
Párhuzamos technológiákról van szó. Amíg a piac elbírja mindegyiket, addig maradni is fognak. Egyként okos dolog hogy elébe mennek a piaci igényeknek. Kevesebb felhasználót veszítenek. Csak ismét szeretném kifejteni hogy a korrektség megkívánná hogy nem próbálnak belekényszeríteni egy olyan megoldásba amit nem szeretnék.
"most van par percem netezni ugy, hogy fel sem kell allnom"
Ezt egy telefonnal is meg tudnád oldani. De ha PC-n nézem a tévét, akkor egy egyszerű taskváltással megoldanám a dolgot. Nekem ez nem előny. Pláne nem indokolja hogy emiatt szívjak. És hiába lennék Playstationös, a többi konzol miatt ugyanúgy szívok. Ez a jelenlegi helyzet semelyik gamernek nem jó. Azon nyomban elpusztultam volna ha anno PS2-n kell Max Paynet játszanom.
moli 2010.08.10. 13:54:01
@mediocris: mert valami nagyot akart mondani, hogy fontosnak tunjon.
a policyje tenyleg eroszakos, de meg sehol nincsenek a riaa-hoz kepest.
viszont azt a rakas 95+-os metascoreu jatekot kizarolag a nintendonak koszonhetjuk, mas nem hozta volna letre helyettuk, csak nezd meg a tablazat tetejet.
16 wattot fogyaszt a wii terhelesen meresem szerint. plusz az elemek a kontrollerben, az nemtom hany watt.
szep elgondolas, hogy a szamitogep mindent tud helyettesiteni, amiben integralt aramkor van, peldaul a jatekhoz eleg csak kontrollert vasarolni, a mosashoz pedig csak egy mosodobot - az en mosogepem tok intelligens, figyel, mer mindent, onmagatol valtoztat a programon. csak ezzel mara az a baj, hogy mar minden alap haztartasi eszkozben van "szamitogep", igy ha hibas vagy mert konzolt vasarolsz, akkor ugyanugy hibas vagy, ha kulon mosogepet vasarolsz celeszkoznek. ha nem, akkor hol a hatar? ott, ahol te gondolod?
a policyje tenyleg eroszakos, de meg sehol nincsenek a riaa-hoz kepest.
viszont azt a rakas 95+-os metascoreu jatekot kizarolag a nintendonak koszonhetjuk, mas nem hozta volna letre helyettuk, csak nezd meg a tablazat tetejet.
16 wattot fogyaszt a wii terhelesen meresem szerint. plusz az elemek a kontrollerben, az nemtom hany watt.
szep elgondolas, hogy a szamitogep mindent tud helyettesiteni, amiben integralt aramkor van, peldaul a jatekhoz eleg csak kontrollert vasarolni, a mosashoz pedig csak egy mosodobot - az en mosogepem tok intelligens, figyel, mer mindent, onmagatol valtoztat a programon. csak ezzel mara az a baj, hogy mar minden alap haztartasi eszkozben van "szamitogep", igy ha hibas vagy mert konzolt vasarolsz, akkor ugyanugy hibas vagy, ha kulon mosogepet vasarolsz celeszkoznek. ha nem, akkor hol a hatar? ott, ahol te gondolod?
mediocris 2010.08.10. 17:47:33
@moli:
"valami nagyot akart mondani"
:) Nem éppen az a típus. Mondott ő elég érdekes dolgot. Szerintem nincs értelme tagadni hogy sokan (egyre többen) vagyunk akik nem pazarolják tévézésre az időt.
index.hu/kultur/media/2009/12/10/szazbol_ketten_nem_neznek_tevet/
Vagy még ezek után is hihetetlen? Ennyi szavazattal már be lehet kerülni a Parlamentbe.
"kizarolag a nintendonak koszonhetjuk"
Explain pls.
"16 wattot fogyaszt a wii terhelesen meresem szerint"
Nekem a laptopom fogyaszt kb. ennyit kompletten. Nem méregetem, de a 2-3 órás akksi üzemidő valahova ide teszi. Bár nem értem miért érv ez az energiatakarékosdi. A konzolosokat ez boldogabbá teszi? Másrészt rádugod a nagyképernyős tévédre, aztán lehet megenni a fogyasztási adataidat mustárral és ketchuppal. Asztali számítógép 70% feletti táppal is beéri bőven 100 Watt alatt, ha nincs leterhelve (főleg a GPU). A Netbook pedig energiatakarékosságban egyszerűen felfalja a Wiit. Tehát konkrétan energiatakarékosságban a Wii egyik szegmensben sem jelent előnyt. Teljesítményben meg tudjuk hol van. Ha energiatakarékos HD lejátszót akar valaki, akkor meg vegyen Nokia N8-at Dolby Digital Plusszal.
"a szamitogep mindent tud helyettesiteni"
Én ilyet nem állítottam, de a legsokoldalúbb termék a játékpiacon és ki lehet vele váltani a konzolokat. Lehet értetlenkedni hogy miért használnak PC-t az emberek, de ez leginkább tudatlanságra utal. A komoly gamerek PC-n játszanak, a konzol tipikusan annak a rétegnek a játékgépe akik csak "elütni" akarják az időt. Itthon meglehetősen magas a PC aránya, de ez szerintem főként annak tudható be hogy a legtöbb potenciális játékos egyszerűen nem engedheti meg magának azt a luxust hogy vegyen magának egy konzolt, ami leginkább játékra jó csak. Egyáltalán nem meglepő hogy ezután a PC felhasználók között arányaiban kisebb a vásárlóképes kereslet, és sokan nem költenek külön szoftverre. Bár ha warezról van szó, akkor én úgy látom hogy konzolra is rengeteg játékot szednek le, ezért nem hiszem hogy a warezolók kimondottan a PC-t választanák.
"valami nagyot akart mondani"
:) Nem éppen az a típus. Mondott ő elég érdekes dolgot. Szerintem nincs értelme tagadni hogy sokan (egyre többen) vagyunk akik nem pazarolják tévézésre az időt.
index.hu/kultur/media/2009/12/10/szazbol_ketten_nem_neznek_tevet/
Vagy még ezek után is hihetetlen? Ennyi szavazattal már be lehet kerülni a Parlamentbe.
"kizarolag a nintendonak koszonhetjuk"
Explain pls.
"16 wattot fogyaszt a wii terhelesen meresem szerint"
Nekem a laptopom fogyaszt kb. ennyit kompletten. Nem méregetem, de a 2-3 órás akksi üzemidő valahova ide teszi. Bár nem értem miért érv ez az energiatakarékosdi. A konzolosokat ez boldogabbá teszi? Másrészt rádugod a nagyképernyős tévédre, aztán lehet megenni a fogyasztási adataidat mustárral és ketchuppal. Asztali számítógép 70% feletti táppal is beéri bőven 100 Watt alatt, ha nincs leterhelve (főleg a GPU). A Netbook pedig energiatakarékosságban egyszerűen felfalja a Wiit. Tehát konkrétan energiatakarékosságban a Wii egyik szegmensben sem jelent előnyt. Teljesítményben meg tudjuk hol van. Ha energiatakarékos HD lejátszót akar valaki, akkor meg vegyen Nokia N8-at Dolby Digital Plusszal.
"a szamitogep mindent tud helyettesiteni"
Én ilyet nem állítottam, de a legsokoldalúbb termék a játékpiacon és ki lehet vele váltani a konzolokat. Lehet értetlenkedni hogy miért használnak PC-t az emberek, de ez leginkább tudatlanságra utal. A komoly gamerek PC-n játszanak, a konzol tipikusan annak a rétegnek a játékgépe akik csak "elütni" akarják az időt. Itthon meglehetősen magas a PC aránya, de ez szerintem főként annak tudható be hogy a legtöbb potenciális játékos egyszerűen nem engedheti meg magának azt a luxust hogy vegyen magának egy konzolt, ami leginkább játékra jó csak. Egyáltalán nem meglepő hogy ezután a PC felhasználók között arányaiban kisebb a vásárlóképes kereslet, és sokan nem költenek külön szoftverre. Bár ha warezról van szó, akkor én úgy látom hogy konzolra is rengeteg játékot szednek le, ezért nem hiszem hogy a warezolók kimondottan a PC-t választanák.
moli 2010.08.10. 19:27:38
@mediocris: 2% az tudod mennyi? mint egy meresi hiba.
a laptopod nem 45000ft volt. mar a laptopodon is jatszanal teljes ertekuen? te mondtad, hogy 18, en mondtam, hogy nem annyi. nem en kezdtem. a szamitasi teljesitmenynek SEMMI (erthetobben: SEMMI.) koze a jatekelmenyhez. lenyegtelen, hogy mennyit fogyaszt egy asztali szamitogep, ha nincs leterhelve, mikor jatszasrol beszelunk. komoly gamerek konzolon jatszanak a wcg-n, mlg-n, cgs-en, stb.
a laptopod nem 45000ft volt. mar a laptopodon is jatszanal teljes ertekuen? te mondtad, hogy 18, en mondtam, hogy nem annyi. nem en kezdtem. a szamitasi teljesitmenynek SEMMI (erthetobben: SEMMI.) koze a jatekelmenyhez. lenyegtelen, hogy mennyit fogyaszt egy asztali szamitogep, ha nincs leterhelve, mikor jatszasrol beszelunk. komoly gamerek konzolon jatszanak a wcg-n, mlg-n, cgs-en, stb.
Balfake 2010.08.10. 22:25:37
Egyáltalán nem kell a gépet tápolni, ezeréves, filléres pc-re annyi klasszikus abandonware van, hogy ellehet vele bárki élete végéig, még ha 600 évig él is.
mediocris 2010.08.11. 00:50:58
@moli:
Mostmár kezd durva lenni amiket irkálsz. Egyszerűen nem nézek bambuládát és vagy százezer másik ember sem. Törődj bele hogy nekem nem kell nagyképernyős plazmatévé, és nem akarok a nappaliban játszani, se százezreket beletömni egy pénzéhes cég zsebébe.
"mar a laptopodon is jatszanal teljes ertekuen?"
Hát rá lehetne kötni nagy megjelenítőre, és bőven leiskolázná a Weet. Úgymond teljesebb értékű lenne a játékélmény. Bármikor rácuppanthatok egy G27-est, vagy egy X52-t. Azért nézz utána hogy a mai Core i3-as, i5-ös laptopok mit tudnak dedikált grafikai processzorral. Simán lehet velük játszani. WCIII szintű játékokat pedig a legolcsóbb Celeron gépek is elviszik.
"te mondtad, hogy 18, en mondtam, hogy nem annyi."
Én meg megkérdeztem a barátomat és szerinte is 18W.
www.hardcoreware.net/reviews/review-356-2.htm
hu.wikipedia.org/wiki/Wii#Technikai_jellemz.C5.91k
"a szamitasi teljesitmenynek SEMMI (erthetobben: SEMMI.) koze a jatekelmenyhez"
Ez kb. ugyanannyira igaz mint a "kizarolag a nintendonak koszonhetjuk" duma. A smartphonet és notebookot pedig kizárólag az IBM-nek köszönhetjük.
"lenyegtelen, hogy mennyit fogyaszt egy asztali szamitogep, ha nincs leterhelve, mikor jatszasrol beszelunk."
Rossz hírem van. Az "asztali számítógépnek" nincs tipikus fogyasztása. Olyan alkatrészekből áll amilyet akarsz. Atom processzortól a 6 magos PhenomII-ig (de akár szerverprocis PC-d is lehet) bármilyen proci lehet benne, de a GPU fogyasztása is mehet 6-300W-ig (Evergreen). A fogyasztás mértéke nyilvánvalóan valamilyen szinten arányos a számolási teljesítménnyel. A Wee grafikájának láttán egy PC-s fejében általában a szánalmas, vagy az időutazás, esetleg a retró szó jelenik meg. Mondjuk ilyen Wee szintű grafika mellett eléggé leszabályozva menne még a GPU.
"komoly gamerek konzolon jatszanak a wcg-n, mlg-n, cgs-en, stb."
Jaja, láttam is ahogy controllerről nyomták a Starcraftot :). Egyébként komolyan gondolod? Mert RTS ki van csukva, FPS szintúgy, mert azt joyjal nem lehet, csak ha csalnak. Szimulátor szintén kiesik, mert ahhoz komolyabb játékvezérlő kell. Akkor mit játszanak konzolon? Final Fantasy? Mortal Kombat? Ugra-bugra :)?
Mostmár kezd durva lenni amiket irkálsz. Egyszerűen nem nézek bambuládát és vagy százezer másik ember sem. Törődj bele hogy nekem nem kell nagyképernyős plazmatévé, és nem akarok a nappaliban játszani, se százezreket beletömni egy pénzéhes cég zsebébe.
"mar a laptopodon is jatszanal teljes ertekuen?"
Hát rá lehetne kötni nagy megjelenítőre, és bőven leiskolázná a Weet. Úgymond teljesebb értékű lenne a játékélmény. Bármikor rácuppanthatok egy G27-est, vagy egy X52-t. Azért nézz utána hogy a mai Core i3-as, i5-ös laptopok mit tudnak dedikált grafikai processzorral. Simán lehet velük játszani. WCIII szintű játékokat pedig a legolcsóbb Celeron gépek is elviszik.
"te mondtad, hogy 18, en mondtam, hogy nem annyi."
Én meg megkérdeztem a barátomat és szerinte is 18W.
www.hardcoreware.net/reviews/review-356-2.htm
hu.wikipedia.org/wiki/Wii#Technikai_jellemz.C5.91k
"a szamitasi teljesitmenynek SEMMI (erthetobben: SEMMI.) koze a jatekelmenyhez"
Ez kb. ugyanannyira igaz mint a "kizarolag a nintendonak koszonhetjuk" duma. A smartphonet és notebookot pedig kizárólag az IBM-nek köszönhetjük.
"lenyegtelen, hogy mennyit fogyaszt egy asztali szamitogep, ha nincs leterhelve, mikor jatszasrol beszelunk."
Rossz hírem van. Az "asztali számítógépnek" nincs tipikus fogyasztása. Olyan alkatrészekből áll amilyet akarsz. Atom processzortól a 6 magos PhenomII-ig (de akár szerverprocis PC-d is lehet) bármilyen proci lehet benne, de a GPU fogyasztása is mehet 6-300W-ig (Evergreen). A fogyasztás mértéke nyilvánvalóan valamilyen szinten arányos a számolási teljesítménnyel. A Wee grafikájának láttán egy PC-s fejében általában a szánalmas, vagy az időutazás, esetleg a retró szó jelenik meg. Mondjuk ilyen Wee szintű grafika mellett eléggé leszabályozva menne még a GPU.
"komoly gamerek konzolon jatszanak a wcg-n, mlg-n, cgs-en, stb."
Jaja, láttam is ahogy controllerről nyomták a Starcraftot :). Egyébként komolyan gondolod? Mert RTS ki van csukva, FPS szintúgy, mert azt joyjal nem lehet, csak ha csalnak. Szimulátor szintén kiesik, mert ahhoz komolyabb játékvezérlő kell. Akkor mit játszanak konzolon? Final Fantasy? Mortal Kombat? Ugra-bugra :)?
mediocris 2010.08.11. 00:52:43
@Balfake:
Pont nemrég szedtem le a Gender Warst :). Nem annyira nagy játék, de régen nagyon el voltam vele. Simán üt egy csomó Wiis játékátiratot, mindezt ingyen.
Pont nemrég szedtem le a Gender Warst :). Nem annyira nagy játék, de régen nagyon el voltam vele. Simán üt egy csomó Wiis játékátiratot, mindezt ingyen.
lokkoLori 2010.08.12. 10:23:17
én az asztali (moduláris) PC-k ellen lázadok első sorban ... így közvetve a PC mint játékplatform ellen.
A laptopok okos kis eszközök, csak az a gond velük, hogy még mindig asztali PC-s hagyományokra tervezett oprendszerek dominálnak rajtuk, így egyszerűen nem tudnak elég kicsik és áramvonalasak lenni az én ízlésemnek ... de majd teszek egy próbát egy asus eee re ráeszkábálok valahogy egy Androidot
A laptopok okos kis eszközök, csak az a gond velük, hogy még mindig asztali PC-s hagyományokra tervezett oprendszerek dominálnak rajtuk, így egyszerűen nem tudnak elég kicsik és áramvonalasak lenni az én ízlésemnek ... de majd teszek egy próbát egy asus eee re ráeszkábálok valahogy egy Androidot
mediocris 2010.08.12. 13:14:20
@lokkoLori:
Szerintem teljesen felesleges ellene lázadni. Rengeteg márkás gyártótól kapni komplett gépet. Neked hozzá se kell nyúlni, csak bekapcsolod. Az Apple nevű cég meg egyenesen annak a rétegnek fejleszt akit te képviselsz (hardwaret és softwaret egyaránt). Az Android pedig egyfajta linuxként indult. Nem hiszem hogy egy Ubuntut nehezebb alapszinten használni. Windowst pedig a nyugdíjasoknak is oktatnak. Nem egy nyugdíjast ismerek aki pár éve vett magának gépet.
Ha PC-re készítenek egy játékot, akkor az valószínűleg win alá készül, esetleg átportolják linuxra és Mac-re is. Ha konzolra készül ugyanez a játék, akkor a PC-s verzió borítékolhatóan béna lesz (legutóbb a Force Unleashed vérzett el a portolók kínpadján). Ha veszel egy Mac Minit, akkor nem hiszem hogy hátrébb vagy mint egy konzolnál. Az ár lehet hogy magasabb, de a funkcionalitás is, és a szoftver pedig olcsóbb hozzá. A konzolpiac a nyomtatók piaci modelljét alkalmazza, ezért nem lehet 1-1-ben összehasonlítani az árakat.
Őszintén mondd meg, szerinted miben jobb egy konzol azon kívül hogy vannak hozzá exkluzív játékok (amiket szándékosan azért csinálnak hogy megvedd az adott konzolt)?
Szerintem teljesen felesleges ellene lázadni. Rengeteg márkás gyártótól kapni komplett gépet. Neked hozzá se kell nyúlni, csak bekapcsolod. Az Apple nevű cég meg egyenesen annak a rétegnek fejleszt akit te képviselsz (hardwaret és softwaret egyaránt). Az Android pedig egyfajta linuxként indult. Nem hiszem hogy egy Ubuntut nehezebb alapszinten használni. Windowst pedig a nyugdíjasoknak is oktatnak. Nem egy nyugdíjast ismerek aki pár éve vett magának gépet.
Ha PC-re készítenek egy játékot, akkor az valószínűleg win alá készül, esetleg átportolják linuxra és Mac-re is. Ha konzolra készül ugyanez a játék, akkor a PC-s verzió borítékolhatóan béna lesz (legutóbb a Force Unleashed vérzett el a portolók kínpadján). Ha veszel egy Mac Minit, akkor nem hiszem hogy hátrébb vagy mint egy konzolnál. Az ár lehet hogy magasabb, de a funkcionalitás is, és a szoftver pedig olcsóbb hozzá. A konzolpiac a nyomtatók piaci modelljét alkalmazza, ezért nem lehet 1-1-ben összehasonlítani az árakat.
Őszintén mondd meg, szerinted miben jobb egy konzol azon kívül hogy vannak hozzá exkluzív játékok (amiket szándékosan azért csinálnak hogy megvedd az adott konzolt)?
lokkoLori 2010.08.12. 16:08:04
főállású, diplomázott programozó vagyok ...
a konzol jóval kulturáltabb alkalmazáskörnyezet ha játékokról van szó. hardwaresen softwaresen egyaránt ...
a PC túl sokmindent tud, túl általános ezért már alapvetően egy túl bonyolult alkalmazáskörnyezetet tol az arcodba ...
hétköznapi célokra (szórakozás, kommunikáció) szűkebb feladatkörű, de a feladatot gördülékenyebben ellátó rendszerek kellenek
a konzol jóval kulturáltabb alkalmazáskörnyezet ha játékokról van szó. hardwaresen softwaresen egyaránt ...
a PC túl sokmindent tud, túl általános ezért már alapvetően egy túl bonyolult alkalmazáskörnyezetet tol az arcodba ...
hétköznapi célokra (szórakozás, kommunikáció) szűkebb feladatkörű, de a feladatot gördülékenyebben ellátó rendszerek kellenek
titan 2010.08.12. 16:19:49
@lokkoLori: ez nem teljesen igaz szerintem, különben az életben nem jöttek volna létre az okostelefonok (hogy egy példát említsek). A lényeg, hogy ha kevésbé funkcióspecifikus az eszköz, akkor az egyes funkciók eléréséhez ne kelljen varázsolni, ez pedig az operációs rendszer feladata alapvetően.
mediocris 2010.08.12. 18:27:29
@lokkoLori:
Ha bonyolult az alkalmazáskörnyezet akkor telepítsél Slackwaret :).
Ha jól értem akkor neked nem a PC-vel, hanem az oprendszerekkel van bajod. Azaz te jobban szeretnél egy zárt rendszert használni. Ha tényleg nem használod másra a gépet csak játékra, akkor neked a konzol való. De te is szívni fogsz a konzolháborúk miatt és a szoftverárak miatt. És nem említettük a korlátozott tudást játéktéren. Nem hiszem hogy előrébb vagy ha a PC játékpiacot tönkreteszik a konzolgyártók és a kiadók.
Ha bonyolult az alkalmazáskörnyezet akkor telepítsél Slackwaret :).
Ha jól értem akkor neked nem a PC-vel, hanem az oprendszerekkel van bajod. Azaz te jobban szeretnél egy zárt rendszert használni. Ha tényleg nem használod másra a gépet csak játékra, akkor neked a konzol való. De te is szívni fogsz a konzolháborúk miatt és a szoftverárak miatt. És nem említettük a korlátozott tudást játéktéren. Nem hiszem hogy előrébb vagy ha a PC játékpiacot tönkreteszik a konzolgyártók és a kiadók.
lokkoLori 2010.08.12. 21:02:26
@titan: nem maga az oprendszer a probléma, hanem a PC-s világot átható kulturálatlan kupleráj, az ezeféle konfiguráció, és azokat kiszolgálni kénytelen (képtelen) oprendszerek ... ez az egész mindig is az összedőlés szélén álló monstrum volt, ami sokszor össze is dől ...
a konzolok terjedése nem csak a marketingnek köszönhető, hanem a fogyasztói tömegek teljesen érthető elfordulása a PC-k világától
egyszerű analógiát tudok mondani: mi lenne a PC-nek megfelelő cucc pl a gépjárművek piacán ?
a konzolok terjedése nem csak a marketingnek köszönhető, hanem a fogyasztói tömegek teljesen érthető elfordulása a PC-k világától
egyszerű analógiát tudok mondani: mi lenne a PC-nek megfelelő cucc pl a gépjárművek piacán ?
mediocris 2010.08.12. 21:31:12
@lokkoLori:
Fejlesztőként valamennyire megértem a nemtetszésedet, de felhasználónként miért zavar téged hogy nem egységes? A bőség zavara :)?
Egyébként még mindig ott az Apple, aki viszonylag szűk és egyszerű számítógépeket és oprendszert árul, az egyszerű embereknek. Csodálkozom hogy neked az se tetszik.
Fejlesztőként valamennyire megértem a nemtetszésedet, de felhasználónként miért zavar téged hogy nem egységes? A bőség zavara :)?
Egyébként még mindig ott az Apple, aki viszonylag szűk és egyszerű számítógépeket és oprendszert árul, az egyszerű embereknek. Csodálkozom hogy neked az se tetszik.
lokkoLori 2010.08.13. 10:25:33
@mediocris: egy szóval sem beszéltem az Apple ellen, igaz mellette se nagyon :)
a zárt marketingstartégiáik miatt nem a szívem csücske az a cég, de programozóként minden tiszteletem az övék.
a zárt marketingstartégiáik miatt nem a szívem csücske az a cég, de programozóként minden tiszteletem az övék.
mediocris 2010.08.13. 13:05:48
@lokkoLori:
"a zárt marketingstartégiáik miatt nem a szívem csücske az a cég"
Miért a Microsoft, a Sony és a Nintendo az?
"a zárt marketingstartégiáik miatt nem a szívem csücske az a cég"
Miért a Microsoft, a Sony és a Nintendo az?
lokkoLori 2010.08.14. 11:41:15
@mediocris: a Nintendóban felhalmozott humán kreatív tehetséget mélységesen tisztelem, Miyamoto sant egyfajta példaképemnek tekintem, szerinte a technika csak eszköz, a lényeg a felhasználás, az élmény, aminek a középpontjában mindig az ember lesz ...
a Microsoft egy opportunista vállalat jóval kevesebb tehetséggel, a SONY-t meg szélsőségesen technokrata mérnökök vezetik
a Microsoft egy opportunista vállalat jóval kevesebb tehetséggel, a SONY-t meg szélsőségesen technokrata mérnökök vezetik
mediocris 2010.08.14. 19:24:42
@lokkoLori:
És az miért jó ha nem lehet PC-n játszani a felhalmozott humán kreatív tehetség gyümölcseivel? Egyébként Miyamoto tudtommal csak egy egyszerű alkalmazott és japán. Kb. ez a kettő köti a Nintendohoz.
És az miért jó ha nem lehet PC-n játszani a felhalmozott humán kreatív tehetség gyümölcseivel? Egyébként Miyamoto tudtommal csak egy egyszerű alkalmazott és japán. Kb. ez a kettő köti a Nintendohoz.
Utolsó kommentek