Túl erősek lettünk, összefogott az egész világ ellenünk, ez van.
Illetve hát ennél kicsit bonyolultabb a helyzet. Hogy mi is az az eRepublik, arra most különösebben sok szót nem vesztegetnénk: ez egy böngészőben játszható online stratégiai játék, ahol egymás ellen harcolnak és intrikálnak az egyes országokból származó játékosok a saját országuk képviseletében.
Miután az Index írt a játékról, több ezren csatlakoztak, és eMagyarország hirtelen nagyhatalom lett. Miután ezt is megírta az újság, még többen jöttek (győztes oldalhoz csatlakozni kényelmes dolog ugye), és a játék világának legerősebb országa lett az emagyaroké. Természetes dolog, hogy a gyengébbek összefognak ilyenkor, csakhogy úgy tűnik, most ennél súlyosabb a helyzet, és - jobbára a magyarok ellen bevetett - csalások olyan elterjedtek lettek,hogy abba az egész játék, a (papíron) 400 ezer játékosával bele is fulladhat.
"A háborúskodás lényegében nem szól másról, mint a szabályok és lehetoségek (értsd: bugok) kreatív alkalmazásáról, valamint a szerverek teherbírásáról. A játék stratégái a bugok adta lehetoségek széles tárházát alkalmazták: visszavonulások, támadási blokkok, vitatható területcserék, csata újraindítások formájában. Mikor valamelyik módszer már túl széles körben alkalmazásra kerül, és nyilvánvaló elonyöket biztosít valamelyik fél számára, akkor általában több-kevesebb sikerrel az admin stáb megpróbálja foltozni a hiányosságot." - meséli az emagyar közösség egyik vezéralakja.
"A másik nagy probléma, hogy a szerverek egész egyszeruen nem bírják a terhelést. Egy-egy csata végét akár több tízezer játékos is figyelemmel követheti, a nemzeti hadseregek pedig ilyenkor készülnek bevetésre. A május elején Budapestért vívott csata végén (a csatában összesen 32 ország több mint 50000 játékosa vett részt) például csak a magyar hadseregbol 560 játékos várta a bevetést a sereg IRC csatornáján. A csata vége elott, mikor a támadó országok csapatai megkezdték a fal lebontását, a szerverek túlterheltsége miatt a magyar és szövetséges játékosok egyszeruen be sem tudtak jelentkezni az online felületre. Budapestet végül megvédtük a románok vezette támadás ellen, de a csata után kitört a szokásos flamewar, ahol mindkét fél kölcsönösen DDos támadással vádolta egymást." - folytatódik a sztori.
A DDos támadások egyébként az eRepublik világában elterjedt illegális fegyvernek számítanak: ha egy csata éppen jól alakul valamelyik fél számára, túlterheléses támadást indítanak az instabil szerverek ellen, így egyik fél sem tud további seregeket bevetni vagy változtatni a taktikán, és puff neki, a csata már el is dőlt. Egy időben annyira népszerű lett ez a módszer, hogy az egész török ip-tartományt kitiltották a játékból, mert onnan indultak éppen az efféle támadások.
Nem véletlen az sem, hogy a sztoriban éppen a románok szerepelnek, mint a magyarok nagy ellenfelei: ez a két ország a legerősebb a játékban, a gond csak az, hogy maguk a játék fejlesztői is románok, és a rossz nyelvek szerint erősen érvényesül itt is a "minden szentnek maga felé hajlik a keze" elv.
És ha ez nem lenne elég, mostanában új rákfene is felütötte a fejét: az ipari méretekben gyártott kamu accountoké. Minden új játékos, aki valakinek a meghívásával érkezik a játékba, termel némi pénzt az adott országnak (és a háborúhoz itt is három dolog kell: pénz, pénz, és pénz). Aki nagyüzemben ráfekszik az új accountok regisztrálására, az rövid ido alatt hatalmas mennyiségu aranyat csalhat össze, ami érdemben befolyásolja a háborúk menetét. Óvatos becslések szerint a 400 ezer játékos háromnegyede ilyen kamu (a szabályok szerint elvileg tiltott) account. Csakhogy: a játék üzemeltetőinek nem érdeke az ez elleni harc, mivel egy 400 ezres felhasználószámú játék könnyebben eladható a befektetőik számára, mintha kiirtanák az inaktív és fake karaktereket.
De a magyar közösség úgy tűnik, nem adja meg magát. "Ez az ország már annyiszor volt sz*rban, de mindig voltak, akik nem adták fel. És mi most ezt tennénk, egy rohadt játékban sem lennénk képesek kitartani?!? Amikor nem a valódi, egyszeri és megismételhetetlen életünket kockáztatjuk, hanem napi pár kattot? Hát milyen emberek vagyunk mi itt, a 21. században?!?" - írja egy magyar erep-fanatikus. "Szerveztem pár kisebb népességrobbanást a játékban, áldoztam IRL pénzt, felkeltem hajnalban ütni az ellent, de soha nem voltam még ennyire elszánt, hogy megvédjem ezt a virtuális Magyarországot." - így egy másik. Egy harmadik pedig inkább lerajzolta, hogy néz ki ma a játék.
Itt tartunk most, az emagyarok hősiesen ellenállnak, és elkeseredetten toboroznak (aki szeretne, itt, vagy itt, vagy itt regisztrálhat), és reménykednek, hogy nem pusztul bele az egész játék abba, hogy valamiben túl jók voltunk.
Utolsó kommentek