HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

  • Lóval ne: @Zolexx: A kidolgozottság a Microprose, Papyrus vagy más fejlesztők versenyjátékaihoz képest valób... (2024.03.29. 11:03) Checkpoint Mini #235: Stunts
  • manson karcsi: @Zolexx: a stunts nagyon előremuató volt. 1990-ben arcade-ben olyanok jöttek ki, mint a moonwalker... (2024.03.28. 18:33) Checkpoint Mini #235: Stunts
  • kemi242: Ennek a játéknak nekem a zenéje maradt meg. Emlékszem, osztálytársam hívott át, hogy hallgassam me... (2024.03.28. 09:42) Checkpoint Mini #235: Stunts
  • Zolexx: Hát akkoriban az ilyen jellegű játékok csak a játéktermekben voltak csodák, esetleg valami gyorsab... (2024.03.28. 07:28) Checkpoint Mini #235: Stunts
  • molnibalage: @Karvaly: Köszönöm. Meg még jó darabig a sorozat, de lehet, hogy lesz egy hosszabb szünet, mert re... (2024.03.27. 13:30) Checkpoint 5x20: Harci repülőszimulátorok
  • Utolsó 20

Szivatják a magyarokat eRepublikban

2010.05.19. 07:53 hancu

Túl erősek lettünk, összefogott az egész világ ellenünk, ez van.

Illetve hát ennél kicsit bonyolultabb a helyzet. Hogy mi is az az eRepublik, arra most különösebben sok szót nem vesztegetnénk: ez egy böngészőben játszható online stratégiai játék, ahol egymás ellen harcolnak és intrikálnak az egyes országokból származó játékosok a saját országuk képviseletében.

Miután az Index írt a játékról, több ezren csatlakoztak, és eMagyarország hirtelen nagyhatalom lett. Miután ezt is megírta az újság, még többen jöttek (győztes oldalhoz csatlakozni kényelmes dolog ugye), és a játék világának legerősebb országa lett az emagyaroké. Természetes dolog, hogy a gyengébbek összefognak ilyenkor, csakhogy úgy tűnik, most ennél súlyosabb a helyzet, és - jobbára a magyarok ellen bevetett - csalások olyan elterjedtek lettek,hogy abba az egész játék, a (papíron) 400 ezer játékosával bele is fulladhat.

"A háborúskodás lényegében nem szól másról, mint a szabályok és lehetoségek (értsd: bugok) kreatív alkalmazásáról, valamint a szerverek teherbírásáról. A játék stratégái a bugok adta lehetoségek széles tárházát alkalmazták: visszavonulások, támadási blokkok, vitatható területcserék, csata újraindítások formájában. Mikor valamelyik módszer már túl széles körben alkalmazásra kerül, és nyilvánvaló elonyöket biztosít valamelyik fél számára, akkor általában több-kevesebb sikerrel az admin stáb megpróbálja foltozni a hiányosságot." - meséli az emagyar közösség egyik vezéralakja.

"A másik nagy probléma, hogy a szerverek egész egyszeruen nem bírják a terhelést. Egy-egy csata végét akár több tízezer játékos is figyelemmel követheti, a nemzeti hadseregek pedig ilyenkor készülnek bevetésre. A május elején Budapestért vívott csata végén (a csatában összesen 32 ország több mint 50000 játékosa vett részt) például csak a magyar hadseregbol 560 játékos várta a bevetést a sereg IRC csatornáján. A csata vége elott, mikor a támadó országok csapatai megkezdték a fal lebontását, a szerverek túlterheltsége miatt a magyar és szövetséges játékosok egyszeruen be sem tudtak jelentkezni az online felületre. Budapestet végül megvédtük a románok vezette támadás ellen, de a csata után kitört a szokásos flamewar, ahol mindkét fél kölcsönösen DDos támadással vádolta egymást." - folytatódik a sztori.

A DDos támadások egyébként az eRepublik világában elterjedt illegális fegyvernek számítanak: ha egy csata éppen jól alakul valamelyik fél számára, túlterheléses támadást indítanak az instabil szerverek ellen, így egyik fél sem tud további seregeket bevetni vagy változtatni a taktikán, és puff neki, a csata már el is dőlt. Egy időben annyira népszerű lett ez a módszer, hogy az egész török ip-tartományt kitiltották a játékból, mert onnan indultak éppen az efféle támadások.

Nem véletlen az sem, hogy a sztoriban éppen a románok szerepelnek, mint a magyarok nagy ellenfelei: ez a két ország a legerősebb a játékban, a gond csak az, hogy maguk a játék fejlesztői is románok, és a rossz nyelvek szerint erősen érvényesül itt is a "minden szentnek maga felé hajlik a keze" elv.

És ha ez nem lenne elég, mostanában új rákfene is felütötte a fejét: az ipari méretekben gyártott kamu accountoké. Minden új játékos, aki valakinek a meghívásával érkezik a játékba, termel némi pénzt az adott országnak (és a háborúhoz itt is három dolog kell: pénz, pénz, és pénz). Aki nagyüzemben ráfekszik az új accountok regisztrálására, az rövid ido alatt hatalmas mennyiségu aranyat csalhat össze, ami érdemben befolyásolja a háborúk menetét. Óvatos becslések szerint a 400 ezer játékos háromnegyede ilyen kamu (a szabályok szerint elvileg tiltott) account. Csakhogy: a játék üzemeltetőinek nem érdeke az ez elleni harc, mivel egy 400 ezres felhasználószámú játék könnyebben eladható a befektetőik számára, mintha kiirtanák az inaktív és fake karaktereket.

De a magyar közösség úgy tűnik, nem adja meg magát. "Ez az ország már annyiszor volt sz*rban, de mindig voltak, akik nem adták fel. És mi most ezt tennénk, egy rohadt játékban sem lennénk képesek kitartani?!? Amikor nem a valódi, egyszeri és megismételhetetlen életünket kockáztatjuk, hanem napi pár kattot? Hát milyen emberek vagyunk mi itt, a 21. században?!?" - írja egy magyar erep-fanatikus. "Szerveztem pár kisebb népességrobbanást a játékban, áldoztam IRL pénzt, felkeltem hajnalban ütni az ellent, de soha nem voltam még ennyire elszánt, hogy megvédjem ezt a virtuális Magyarországot." - így egy másik. Egy harmadik pedig inkább lerajzolta, hogy néz ki ma a játék.

Itt tartunk most, az emagyarok hősiesen ellenállnak, és elkeseredetten toboroznak (aki szeretne, itt, vagy itt, vagy itt regisztrálhat), és reménykednek, hogy nem pusztul bele az egész játék abba, hogy valamiben túl jók voltunk.

92 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr732010507

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pozse 2010.05.19. 08:30:15

Ehe!
Szintén eRepublikos, úgyhogy csak regisztráljatok!
És kérek minden embert onnan, hogy ne tolja ide a ref linkét, mert az nem ide való.
Gratula a cikkhez!

whitewolf688 2010.05.19. 08:56:15

Hajrá eMagyarország!

Anton Gorogyeckij
Zrínyi Miklós Ezred
Első eMagyar Hadsereg

Quicksilver 2010.05.19. 09:13:04

Fontos: aki újonnan regisztrál csak Central Hungary (Budapest) régióba tegye, mert máshol nincs kórházunk éppen!

Kissé lerongyolódtunk kórházilag a legutóbbi horvát-lengyel-román támadáskor és ez elengedhetetlen a játékhoz... :-S

esafrany 2010.05.19. 09:18:32

Aki regisztrál, az Central Hungary (Közép-Magyarország, Budapest) régióba tegye mindenképp!
gyertek játszani, segítsetek!

Az 'egy magyar erep-fanatikus' :DD

Count Adyn 2010.05.19. 09:36:02

Hajrá, gyertek csak gyertek:)

Malachi 2010.05.19. 09:36:50

@Quicksilver: 2010. február 24., szerda "Quicksilver, született 2009.11.24-én, eMagyarország ex-elnöke, külügyminisztere, kongresszusi képviselője, katonája, az Új Világ egyik leghíresebb újságírója, a Legendárium szerkesztője végleg elhagyja az eRepublikot.

Viszlát barátok..."

kb. 9 hónapig játszottam, tavaly februártól novemberig. közben 3-szor volt örihari-kiszállok részedről. tök vicces és egyben szomorú.

Count Adyn 2010.05.19. 09:44:40

@Count Adyn: wá ittmaradt a nevem mögött eza szar pedig már kivettem profilba, na mindegy majd töröljétek ha zavar:D

Quicksilver 2010.05.19. 09:45:00

Malachi, drága, mit is akarsz mondani? :-P

Igen, kiszálltam meg vissza, ahogyan elég sokan mások is. So what? Irigykedsz? :-P

vasmegye 2010.05.19. 09:46:27

A képregény nagyon nagy:P

Quicksilver 2010.05.19. 09:46:29

És mit is akarsz mondani ezzel Malachi drága? :-P

Igen, kiszálltam meg vissza, ahogyan igen sokan mások is. És?

upperclass 2010.05.19. 09:50:28

Még virtuálisan is agyrém egy ilyen magyar-román-akármilyen háborúsdi, pláne, hogy a jelek szerint ezt sokan tök komolyan veszik. Nagyon nem poén.

Quicksilver 2010.05.19. 09:52:30

Malachi, inkább gyere vissza te is, ne Kínában zombizz. :-P

Logan Grimnar 2010.05.19. 09:54:09

@Quicksilver: azt akarja mondani, hogy egy szánalmas pöcs vagy. És igaza van.

Malachi 2010.05.19. 09:57:59

@upperclass: de, hidd el poén, tök jó volt. csak az a baj, hogy néhányan tényleg TÚL komolyan veszik és ettől olyan hülyén érzi magát az ember. addig jó, amíg vannak haverok, akikkel együtt tudsz csatázni minden nap és meg nem unod. a többet úgyis csak akkor tudsz elérni, ha becsavarodsz tőle és függő leszel. irtó sok időt elvesz. szóval szerintem mindenki kipróbálhatja, akinek kedve van hozzá. az elején mindig sokan segítenek.

@Quicksilver: kösz nem, sajnos már nincs rá időm semmi. de azért ne hagyjátok magatokat!

heszusz 2010.05.19. 09:59:06

hát én nem regelek, inkább sörözöm, meg kimegyek az utcára... nem csipázom az ilyeneket

Quicksilver 2010.05.19. 10:06:05

Malachi, ezt ismerem, az IRL nyilván fontosabb. De ha van kedved, benézhetsz, újjáélesztheted magad, netán elrepülhetsz Bp-re, hogy ne Kínában kelljen nyugodnod, még virtuálisan sem. :-)

Amúgy igaz, sokan vesszük kicsit tán túl komolyan. Sok mindenre tanít ez a játék, többek között pl. erre is...

Malachi 2010.05.19. 10:12:44

@Quicksilver: most megpróbáltam hazarepülni, de Kínából közvetlenül nem megy, annyira pedig már nem vagyok benne, hogy tudjam, kin keresztül juthatnék BP-re.

Zoley 2010.05.19. 10:14:23

ez már annyira kicsinyesség, falme, vádaskodás, meg akiknek ez a legnagyobb bajuk hogy huha online felületen más ellen harcolunk, pedig csak egymás előtt presztízs, rokon, barát, vadidegen előtt nem.

Taiki 2010.05.19. 10:17:04

Én tavaly szeptemberben hagytam abba. :D Most van egy halott generalom.

Mao elvtárs · http://diamondhostess.hu 2010.05.19. 10:19:39

Tok jo a dolog, bar tartok tole, hogy kisse addiktiv.
ugyanakkor ex-MMORPG fankent csak annyit mondhatok, amiota IRL strategiai jatekra csereltem a szamitogepest, azota az elet tobbi terulete... khm... jobban megy. :)
Szoval hajra e-rep, de mertekkel, es ne felejtsetek a fizikai vilagot sem ott is legalabb ekkora elszantsaggal epitsetek a jeleneteket-jovotoket, strategiai jatek ez is, eroforras-felhalmozas es hatekony alkalmazas.
Aztan ha belefaradtatok a valosagba, johet a klikkeles.

Lefetyke 2010.05.19. 10:20:04

Én is azt javallom mindenkinek, hogy regisztráljon a játékban. Az első hónapokban a tagság max napi öt percet vesz igénybe, aki ambíciózusabb, persze gyorsabban is haladhat.

Ingyenes, nem vesz el sok időt, elég élvezhető elemei vannak, s persze a fő értéke: itt az átlagember sokkal több eszközzel és hatékonyabban építhet erős (e)Magyarországot, mint a valóságban.

Quicksilver 2010.05.19. 10:21:15

Malachi, Szingapore-t javaslom, az stabil semleges ország. Repjegyed van elég?

moli 2010.05.19. 10:22:31

kivancsi vagyok, milyen nepcsoport jatszik ilyen jatekokkal, hany evesek, milyen a munkajuk.
milyen jo lenne felhasznalni ezt a munkaerot valami valodira.

2010.05.19. 10:23:55

én is abbahagytam pár hónapja, rettentően unalmas az egész

raszt@ · http://stoppolas.blog.hu/ 2010.05.19. 10:24:11

Nem adjuk fel, akkor is nyerni fogunk a végén :D

2010.05.19. 10:24:58

@moli: kérdésedre válaszolva, az átlag felhasználó a 16-28-as korosztályból kerül ki, diák és IT szakmában dolgozó.

Longleyy 2010.05.19. 10:25:25

\o/ Hajrá eMagyarország!

Mao elvtárs · http://diamondhostess.hu 2010.05.19. 10:25:59

@Lefetyke: pedig mindenki jobban jarna, ha a valosagban epitene...
elkepzelem a jelenetet, temetes, vegrendelet felbontasa.
Es fiamra hagyom erep accountomat, ket loveszezreddel es a hozza tartozo gazdasagi alappal.
Unokaimra hagyom a wow-accountomat. Leventee legyen a lvl80 human paladin, es 25k arany. Boldizsar orokli a gnome maget a red drake mounttal. Katalin jussa egy zhevra mount es egy komplett tier10 pancelzatra elegendo nyersanyag. Farkas unokame pedig az osszes Hordas karakterem es vagyonom.

pdstudio.info · http://www.pdstudio.hu/ 2010.05.19. 10:27:07

Virtuális Szent Háború. Jézusom...

2010.05.19. 10:27:19

@Mao elvtárs: Hát Mao, lehet hogy a wow accountokból befolyó igazi pénzből jobban járnak :)

Quicksilver 2010.05.19. 10:30:54

@Mao elvtárs: Szerintem elég, ha a helyén kezeli valaki; azaz nem felejti el, hogy ez egy játék. Én pl. csak ezzel játszom, a többi említettet csak hallomásból ismerem - és van IRL életem mellette.

@moli: szvsz az átlag netes játékoknál az átlagéletkor kicsit magasabb (volt egy felmérés, de most kapásból nem tudnám megtalálni), de a kockák, azok itt is felülreprezentáltak (naná, hiszen netes játék).

Quicksilver 2010.05.19. 10:34:54

Továbbvive a gondolatot, a játék mint olyan az emberi élet szerves része. A gyerekek a játékokon keresztül tanulnak meg szinte mindent, a fiatal felnőttek játékokon edzik az agyukat, és a felnőttek játékokkal kapcsolódnak ki. Az, hogy túlzásba is lehet vinni őket, az nem a játék hibája - viszont a játék közössége ebben segíteni tud, ha olyan. És az eRepublik pont a közösségben erős, mert hogy nem a szoftverben, az tuti.

Donor 2010.05.19. 10:36:25

Román admin, román szerver, román a legnagyobb ellenfél, rádásúl rengeteg csalási lehetőség és ti azt hiszitek nyerhettek?
Tök tipikus Magyar :) soha nem tudjuk mikor veszett egy ügy és mikor kellene még időben kiszállni :)

BxL 2010.05.19. 10:40:42

én Singapore-on keresztül utaztam vissza Central Hungary régióba. Nem nagy gond, 2 repjegy, -4 wellness, gondolom, ezt minden valaha volt, elhagyott karakter meg tudná tenni...
az én karakterem pár hónapja Kínában zombizott, és most szóltak, hogy ugyan menjek már haza, falnak :)

darnmarquee 2010.05.19. 10:44:20

ki a friss levegőre és torna! kiváncsi lennék hogy néz ki egy ilyen átlagjátékos.

"csak napi öt perc" mint valami mlm-duma.

innen üzenem, hogy a játékosokon kívül ez senkit nem érdekel, semmit nem építetek!

Quicksilver 2010.05.19. 10:47:20

@Donor: Donor, ha felénk lejt a pálya, akkor kutya könnyű győzni. Kihívás így lesz, hogy ellenszél van. :-P

@darnmarquee: de, közösséget építünk. Ez a legfontosabb a dologban, nem a napi két katt. És ez valós érték!

OftF 2010.05.19. 10:48:36

@darnmarquee: ne haragudj, hogy közbeszólok. Teljesen érthető az álláspontod, de akkor mit keresel az iddqd blogon? :P

OftF 2010.05.19. 10:53:46

@ügyfélszolgálatos: te is eltévedtél valahogy, igaz? :)
hallgass darnmarquee-ra ki a szabadba! :)

moli 2010.05.19. 10:57:31

@Quicksilver: kozosseget. szep dolog. en is epitettem kozosseget anno, a counter-strike-osoket. akkoriban szo szerint egesz nap irc-ztem, jatszottam (de inkabb irc-ztem). aztan egy nap rajottem, hogy igy nincs jovom, atadtam, kileptem. es igy utolag biztosan mondhatom, az egvilagon semmi haszna nem volt az egesznek.

órarugógerincű felpattanó 2010.05.19. 11:04:37

A lengyelek meg szopjanak lovat, ha ellenünk vannak, hol marad a lengyel-magyar barátság?

Quicksilver 2010.05.19. 11:06:08

@moli: figyelmedbe ajánlom a postomat erről: erephun.blogspot.com/2010/05/emberi-tenyezo.html

Az IRC egy dolog. Én biztosan tudom, hogy gazdagabb lettem attól, hogy élőben találkoztam - és találkozok rendszeresen - egy olyan társasággal, akiket az erep nélkül nem ismertem volna meg.

Lefetyke 2010.05.19. 11:08:50

@Mao elvtárs: Valahol igazad van, de ez a kritika annyira nem helytálló. Mint említettem, a játék kb. napi öt percet vesz el az életedből, ha "vegetatív" szinten nyomod. Aminek nincs sok értelme, de kifejlődhet belőle valami több, eMagyarországnak meg hasznos.
Én az első index-cikk hatására regisztráltam, anno csak azért, hogy erősítsem a magyar csapatot.
Ez is ad némi közösségi érzést, és utána még mindig lehet ezer egyéb, hasznos dolgot csinálni a való életben. Se időmet, se pénzemet, se energiámat nem veszi el az eRep.

A másik, amit a játékban felfedezni vélek (és érdekesnek találok), az egyfajta nemzeti magatartásminta: az egyes nemzetek játékosai egyenként és közösségként is, mind kicsit másként reagálnak egy-egy helyzetben. Érdekes látni ezt, tanulságokat lehet belőle levonni.

moli 2010.05.19. 11:12:11

@Quicksilver: soroztunk, miattam szerveztuk az elsot (aznap koltoztem videkrol fovarosba) utana rendszeres lett.

kangep 2010.05.19. 11:16:12

gyerekek, menjetek ki a szabadba inkább, de tényleg. még ilyen szar időben is tele a város fullos sunákkal, akik csak egy kedves szóra várnak ;)

Szekig 2010.05.19. 11:23:23

Mint mar sokszor irtuk: A Lathatatlan Legio sosem adja fel!

Démonmac1 2010.05.19. 11:25:29

" whitewolf688 2010.05.19. 08:56:15
Hajrá eMagyarország!
Anton Gorogyeckij"

EZ milyen már, hogy orosz mesehős nickkel tolod?? :DD
A Csillagszemű juhász foglalt volt?

Pilgram (törölt) 2010.05.19. 11:27:28

gogogo, én is tolom, igaz most a ruszkiknál, de amint összeszedem az 5*os házra a lóvét költözöm haza.

Lord heckman 2010.05.19. 11:32:53

Tök jó, hogy csak már aktív játékosok kommentelnek :d ergó a kutya nem fog regelni, pedig épp ez lenne a cél.

Malachi 2010.05.19. 11:36:13

@Lord heckman: ahhoz újabb Index címlap kellene.

Prucsok 2010.05.19. 11:40:49

:))
Sok ilyen poszt kellene!

Viszlát és köszi a halakat!
(Május 25 törülköző-nap, ne felejtsétek!! :D)

svejcinéger 2010.05.19. 11:40:59

sokan kérdezték, hogy irl mivel foglalkoznak a játékosok. magamról annyit, hogy 29 éves vagyok, vállalkozó, és van egy 2 hónapos fiam. márc 1 óta játszok, amikor a HVGben olvastam a játékról és regeltem. napi szinten kb 1 órát foglalkozok vele, főleg amikor a kicsi alszik. Nem lettem függő, de a cseten nagyon jó a társaság, és pl még gyereknevelési tanácsokat is kaptam a többiektől:) amúgy rendszeresen sportolok, haverokkal élőben pókerezek, de a neten is a többi erepublikossal és szerintem össze lehet egyeztetni egyéb irl elfoglaltságokkal.

kavicsq 2010.05.19. 12:14:45

32 éves vagyok, semmi közöm az informatikához, soha nem játszottam wow-val és társaival, mert nem kötött le. Erepen több, mint egy éve vagyok. Van, hogy aktívan, van hogy passzívan, de játszom vele, ha van hozzá kedvem. 22-es szintű karaktert neveltem fel. Közben dolgozom napi 8-9 órában, főiskolára járok, van barátnőm, hetente járok focizni a szabadba és pingpongozni terembe. Nem emésztett fel, nem a játék teszi azt, hanem a játékos!

Nagyzee 2010.05.19. 12:31:50

"és - jobbára a magyarok ellen bevetett - csalások olyan elterjedtek lettek"

Hüpp-hüpp. Ez egy teljesen elfogult cikk, ez az idézett részlet meg egyenesen pofátlan. A játékban két nagy szövetség van, és maradjunk annyiban, hogy mindkét oldalon ugyanúgy orrba-szájba csalnak. Mert megtehetik. Annak semmi valóságalapja nincs, hogy a magyarok ellen jobban csalnak, ez csak hamis önsajnáltatás és/vagy illuzió. Mindenkinek az fáj jobban, amikor ellene húzzák meg az ilyen dolgokat, amikor ők teszik meg másokkal, arra meg széles vigyorral emlékeznek. Lényeg a lényeg, egyik oldalt sem kell félteni.

Amúgy persze gyertek játszani, de igazándiból nem tudom ajánlani sajnos. A sok csaló (és az adminok bénasága/tehetetlensége) tényleg megöli a játékot, pedig amúgy nem lenne rossz.

Bocs a negatív reklámért. (A többiek úgyis lehurrognak majd, és elmondják, hogy nem is így van, stb.:D)

Zsakfos a Bolondos 2010.05.19. 12:34:40

Mindenki annyi időt szán a játékra amennyit akar, ez a szép benne. Legfeljebb nem lesz miniszter, vagy tőzsdecápa, vagy médiamogul az illető...
15 hónapja játszom, és van hogy 3 hónapig csak napi 10 percet szánok rá. Van hogy 3 hónapig átlag napi 1 órát...
Amúgy meg jó a társaság, rengeteg csetszoba, saját sajtó, jó társaság és összejövetelek. Szóval valós életű barátságok is köttetnek a játék által.

webmestar 2010.05.19. 12:39:13

napi 1 óra, slussz. akinek emellett nincs IRL élete az magára vessen. sokkal jobb elfoglaltság mint blogokat olvasni:)

algi 2010.05.19. 12:40:46

Az utolsó idézet nagyon getalife szagú.

Nagyzee 2010.05.19. 12:44:27

Amúgy szerintem ez egy nagyon rossz irányvonal az eRepublik reklámozására. Most őszintén, ki regisztrál egy játékba, ahol "főként a magyarok ellen csalnak"? Ezzel akartok új játékosokat toborozni? "Gyertek minél többen, mert itt úgyis csalnak ellenünk"? Akinek kettőnél több agysejtje van, az erre pont, hogy nem regisztrál. Az az egy szerencse, hogy nem mondtok igazat.

Szóval emiatt nem kell izgulni, ettől még regisztráljatok nyugodtan, nem a magyarok ellen csalnak. Hanem mindenki orrba-szájba.

facepalm 2010.05.19. 12:47:56

Azért jó láltni az ilyen totál fogalmatlan "menjél ki a szabadba" kommenteket. Erep az tipikusan az az internetes játék, ahol az országodnak napi 5(!) perc játékkal is hasznot tudsz hajtani: dolgozol --> adózol, edzel --> erősödsz, ütsz 5-öt az aktuális csatában --> építed/rombolod a falat. Ha ezzel megvagy, akkor veszel még kaját a napváltásra és kész. Nincs ez az egész 5 perc se talán, persze ha valaki nagyon akar, akkor járhat ircre, beléphet a seregbe, írhat/olvashat újságokat ingame, de azért mmo-hoz hasonlítgatni elég hülyeség.

Malachi 2010.05.19. 12:52:23

@facepalm: csak ez így ebben a formában kb. 2 hét után kurva unalmas tud ám lenni.

Archenemy 2010.05.19. 12:52:56

Szeretném megosztani veletek az egyik költeményemet!

Archenemy: Iddqd

Szerda van,
szerda van,
hol a retró,
huj?

Köszönöm.

moli 2010.05.19. 13:00:02

@facepalm: sose ertettem, hogy mi a "jatek" abban, ha idokozonkent be kell lepned, meg kell etetned/le kell aratnod/fel kell epitened.

BASZKI, ez nekem a munkahelyem! fasznak van kedve meg "pihenesbol" is dolgozni!

lassan mar a foldmuvelesugyi miniszteriumban is farmville-ezni fognak. beteg vilag.

moli 2010.05.19. 13:03:05

nesze neked joleti tarsadalom.

Murderface 2010.05.19. 13:10:59

Összeharácsoltam pár ezer aranyat, aztán ráuntam. Szerintem már rég meghalt a karakterem.

shm 2010.05.19. 13:16:17

Zének igaza van, pár hónapja pont a magyar szocmin bukott meg ezres nagyságrendű fake accounttal.

algi 2010.05.19. 14:26:08

@facepalm: Na, de és az élvezetes, hogy az ember öt percre belép, hogy letudja a kötelezőket? Mi lenne, ha ezt a napi öt percet valóságos Magyarország jobbátételére használnánk?

NightH 2010.05.19. 14:36:37

@algi: Az a jó benne, hogy megteheted. Nem olyan, mint a többi netes game, hogy ha egy pár hétig nincs rá időd (vizsgaidőszak, leadási határidő, stb.), akkor már fényévekre le vagy maradva.

A legjobb az egészben amúgy a közösség. Nagyon sok barátságról tudok, amik az eRepublikon köttettek! Segítőkészség, közös cél, közös erőfeszítés, közös izgalmak. Magyarország jobb lenne, ha az IRL életben is lenne legalább ennyi összefogás.

A mai napig nem tudom elfelejteni, hogy milyen jó volt, mikor még "kicsiként" kint melóztam eIndonéziában, az ottani magyarokat pedig két szervezet fogta össze. Az egyik volt a HunLegion, aminek az egyik vezetője anno saját pénzből osztott fegyvereket nekünk kicsiknek, hogy fejlődjünk és hogy támogassuk szövetségeseinket! Sok ilyen egyéni lépés van az eRepublikon, ami nem a személyes érdekeket, hanem közösségi célokat szolgál!

Viva eMagyarország!

Quicksilver 2010.05.19. 14:47:55

@shm: Én játszok már 1,5 éve, de ilyenről nem hallottam. Szal ez azért igényelne némi bizonyítást.

@Murderface: újjá tudod éleszteni a karidat. Ha meg nem akarsz játszani, az állam/alapítványok tapsikolnának párezer arnyért. :-P

@moli: mondjuk ebben speciel egyetértek, a kétkattolást nem nekem találták ki, nem is élvezném. Átmenetileg mondjuk, ha IRL miatt nem ér rá az ember.... vagy csak kivárni, amíg más lesz (bevezetik a V2-t), vagy ilyesmi.

@Nagyzee: eléggé nyilvánvaló volt az Eden szinte korlátlan aranyának forrása, amivel szemben nekünk speciel nem volt többszázezres tételünk. Kiszámolták már sokan az aranyak költését mindkét oldalon; és bizony a bannolt lassan már 20 k-nyi lengyel fékhadsereg is jóval több, mint akár az orosz, akár a szerb. Én tudom, hogy mindenki csal aki csak tud - ugyanakkor ez mégsem igaz, ill. óriási különbségek vannak a mértékében.

Toalettduck 2010.05.19. 14:58:07

Háát erepublicról nem tudo mint mondjak, egy ideig csinálgattam a karimat meg minden de a rászánt idő és a szórakozás faktor között nagy a szakadék, még akkor is ha csak pár kattról van szó mert az ember vissza-vissza megy megnézni,hogy mi történt. Ráadásul nem is lehet utolérni azokat akik előbb kezdték a játékot mert bazinagy előnyben vannak, bárasszem azóta bevezettek valami fizetős edző rendszert....

Toalettduck 2010.05.19. 14:59:00

@Archenemy: tényleg, retro? este elutazok még azelőtt kéne olvasgatni : /

bencekristof · http://indafoto.hu/bencen/image/7008711-69648486 2010.05.19. 15:06:41

@Quicksilver: Azokkal meg mi t9rtént? Mert a kb. 3 napig, amíg játszottam, mindenütt volt...

n_gyula 2010.05.19. 15:19:14

ebből se lesz BabyBoom :-(

Archenemy 2010.05.19. 17:03:22

@algi: mi lenne, hogy ha a hozzászólásodra fordított időt Magyarország javítására használtad volna?

algi 2010.05.19. 17:05:33

@NightH: Nem azt mondom, hogy rossz játék, de egyrészt az, hogy az ember csak azért lép be egy játékba, hogy letudja a kötelező penzumot, az szerintem nem játék, másrészt az az elhivatottság, amivel a cikkben idézett játékos ír, az falrahányt borsó, mert attól nem lesz jobb Magyarországnak, hogy hajnalban felkel, hogy eMagyarország jobb helyzetben legyen.

Biztos jó stratégiai játék, meg közösségépítő, de pont azokat a viselkedési formák a leglátványosabbak, amelyek szerintem nem egészségesek. (Mármint nem az ember betg, aki csinálja, hanem a jelenség torz.)

Tzimisce · http://tzimisce.blog.hu 2010.05.19. 19:05:16

Nem tudna linkelni valaki egy aktuális erepublik térképet? Nem tudok rájönni hogyan tudnám megnézni. Köszi előre is.

Tzimisce · http://tzimisce.blog.hu 2010.05.19. 19:07:44

@Tzimisce: Közben megtaláltam. Így visszavertek minket, nem semmi.

BoneSayeR 2010.05.19. 19:53:30

@NightH: szóval a jó arcok otthon eRepublicoznak, az utcán meg a suttyók járkálnak? Wazze.:D
Mi az az IRL?:)

Kuruc_Lord 2010.05.19. 20:30:17

Hmm...azt hiszem új szabadidős elfoglaltságot tláltam :D.Na megyek is regisztrálni,hogy megvédjem az eHazát!
uff.

adamsky21 2010.05.19. 23:29:39

@moli: így volt, emlékszem. :)
Ezzel együtt tök igazad van, sok értelme nem volt az egésznek (én pl senkivel nem tartom a kapcsolatot, pedig trollcsival egy évig még egy újságnál is dolgoztunk)

szbszig 2010.05.20. 04:30:35

@Murderface: Nem akarsz nekem átutalni mondjuk egy százast abból a pár ezerből? Szívesen fogadnám. :D

(Ha esetleg még komolyan is veszed, akkor eRepen ugyanaz a nevem, mint itt. :D)

moli 2010.05.20. 10:22:35

@adamsky21: na, ertelme volt, haszna nem! jol ereztem magam, de a gep elott ules helyett mondjuk rc-autozom/pbc-t forrasztgatok/pingpongozok akkor tobbre vittem volna.

ezert baj, ha egy hasonlo elfoglaltsaghoz jon a jellemfejlodes szoveg bullshit. mert elhiteti, hogy jo az, amit csinalsz, kozben meg csak elegseges.

algi 2010.05.20. 21:59:43

@Archenemy: Azt arra használtam. Nem tűnt fel?

algi 2010.05.20. 22:01:20

@Archenemy: Pedig én egyetlen egy szóval sem állítottam, hogy arra használom. Nem mondom azt, hogy "Emberek, kommenteljetek Magyarországért, legalább a kommentelést ne adjuk fel, ha már az élet minden más területén kudarcot vallottunk!"
süti beállítások módosítása