HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Bréking: bukóban a Farmville?

2010.05.05. 16:23 hancu

Mindannyiunk kedvenc répaföldszimulátora és facebookos spamforrása 4,4 millió júzert veszített egyetlen hónap alatt. Ez a fő tanulsága az Insidesocialgames májusi toplistájának, ami szerint azért annyira nem kell pánikba esnie a fejlesztő Zynga igazgatótanácsának, hiszen a Farmville 78 millió aktív játékossal még mindig messze a legnépszerűbb játék a Facebookon. Másrészt meg a trónkövetelők többsége is házon belülről jön, a top10-ből 7 Zynga-játék.

Feltűnő, hogy a toplista tagjainak többsége veszített a játékosbázisából áprilisban (oké, a most startoló, és egy hónap alatt 25 millió júzert gyűjtő Treasure Isle mondjuk nem, de a top25-ből 18 bukott). Ez azért lehet, mert a Facebook letiltotta az emlékeztető alkalmazásokat, amik a játékot abbahagyott, arról elfeledkezett júzereket spamelték azzal, hogy hé, milyen rég nem játszottál ezzel meg azzal, nem akarod most mégis folytatni - úgy tűnik, elég nagy hatékonysággal.

(thx to Szedrencs)

78 komment

Címkék: facebook farmville

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr781976762

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

moli 2010.05.05. 16:30:42

nemhiaba kuldunk mi is emlekeztetot idonkent a szolgaltatasainkrol a munkahelyemen.

JClayton · http://bumm.sk/blog/szemtanu/ 2010.05.05. 16:34:42

A MindJolt Games milyen játékot is takar pontosan? Úgy látom, ők faragtak rá a legjobban, 21 millióból 8 millió felhasználót veszítettek el...

jtrencsenyi 2010.05.05. 17:15:43

@JClayton: Ők egy flash portalt üzemeltetnek a facebook-on belül.

BoneSayeR 2010.05.05. 19:48:36

Durva,hogy egy ilyen egyszerű dolog ilyen sok embert vonz.

fck 2010.05.05. 21:01:16

A barátnőm azt üzeni, hogy azért, mert állandóan kifagy már kapálás közben:)

flegman · http://usazzunk.blog.hu/ 2010.05.05. 21:06:47

engem a komplett fészbokk meg a ziwiw bukott a hétvégén, töröltem magamat rákba. vagy én őket, majd a idő eldönti.

1. fészbúkon meglehetősen komplikált megtalálni a delete gombot - nincs is valójában.
2. nem töröl, 2 hétig biztosan nem, ha netán meggondolnám magam. ami annyi, hogy belépek, és hiphopp, minden ugyanúgy lesz, mint régen.
3. azóta naponta küldözget zingás méleket, hogy xy lóf@szt küldött nekem mafiawarzban, meg ilyenek. Előtte SOHA nem küldött.
4. oké, iratkozzunk le zinga leveleiről - erre felajánlja, h lépjek fészbúkba. Ez valami csel-e... csak kérdem.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2010.05.05. 21:15:50

annak idején imádtam a Simfarmmal játszani még a pentium 1-esen. (vagy 386-os volt? a fene se emlékszik rá).. egész szakértő lettem a répa- és eperültetvényekben :))

mégis, eszembe nem jutna egyetlen facebook-os idétlenségre egyetlen másodpercet is pazarolni az életemből..

kihanemén 2010.05.05. 21:18:27

többet ér napi 10 perc farmiville mint egy pszichológus :) de lehet h csak nekem

Zsikke 2010.05.05. 21:22:11

nálam a folytonos email-cím követelés tette be a kaput, pedig eddig igen lelkes paraszt voltam...

Kata78 2010.05.05. 21:23:47

Amiota tavasz lett, biztosan tobben vannak az igazi foldeken... ;) tragya domb lett az utolso 2 honapban...

Savior 2010.05.05. 21:27:04

Egyes helyeken áprilisban kezdődik az egyetemi év, szóval simán lehet, hogy az "elballagók" már nem tudják folytatni a munkahelyen. Pl. mert nincsen KMK :P

Viner Spicli 2010.05.05. 21:27:41

a Zynga meg pont leszarja, hisz már egy csomó pénzért megvették őket. A céljukat elérték...

MartyMcFly 2010.05.05. 21:40:59

amilyen tetű lassú lett az alkalmazás csodálom hogy még valaki képes végigkattingatni:) Egy pár hétig tud érdekes lenni, szigorúan casual játék szinten:D

de az is csak olyanoknak akik végképp szeretik elbaszni az idejüket,mert csak:D

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2010.05.05. 21:42:21

Gyerek múltkor látott élő foltos lovat. Tök meglepődött, azt gondolta, az ugyanolyan fantázia szülte állat a farmban, mint a csápos birka, meg a fogas kacsa és társai :-)

omlósz 2010.05.05. 21:50:12

@Zsikke: és? nem engedélyezed azt bekussol, ennyi

omlósz 2010.05.05. 21:51:14

@MartyMcFly: traktorral annyira nem lassú :D

gauche caviar 2010.05.05. 21:56:57

mindenki írja le, hogy mennyire nem játszik a farmville-el. meg hogy mennyire nem nézte sose a maónika shót.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.05.05. 22:03:32

Szerintem szar az a játék, sok embert ismerek aki játssza, amit elmondtak, az alapján szidom. Egyszerűen nincsen benne semmiféle gazdasági modell, mindenki csak gyarapszik, nincs kockázat, nincs igazi kereskedelem, szerintem így szar.

Ööö 2010.05.05. 22:10:18

@Zabalint: Jah, a Matrix első verziója igazi katasztrófa volt... :)

pannonfunk 2010.05.05. 22:14:50

@Zabalint: Valóban, konfliktuskezelés tanulására nem alkalmas a játék, sem stratégiai tervezés tanulására. De arra nem volt alkalmas egy kukorica-baba sem. Kb. 5-8 éves lányoknak való játék. Az én lányaim pont annyi évesek, élvezik is :)

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2010.05.05. 22:16:53

@Zabalint: Én pakolok az egyik sarokba, aztán ha megtelik, akkor a másikba. Csak fát ültetek, mert az nem rohad le, ha két hétig nem nézek ki a telekre.

Alikam 2010.05.05. 22:22:26

A facebook-ot meg az iwiw-et is be kéne tiltani.

Ianas 2010.05.05. 22:29:39

@Zabalint: Talán mert nem mindenki versenyezni akar?

Ianas 2010.05.05. 22:30:15

@Alikam: Erre van egy egyszerű, lokális megoldás: nem lépsz be.

szbszig 2010.05.05. 22:32:05

@Zabalint: Állítólag jön nemsokára a kereskedelem. Legalábbis egy ideje ott van a FarmVille Market képe az intrók között, hogy "coming soon".

@espadazo - Játékbolt:: :DDD

@MartyMcFly: Ez viszont igaz. Mármint nem is az a lassú, hogy végig kell kattintgatni háromszor (aratás, ásás, vetés) egy 24*24-es méretű négyzetet, hanem egyszerűen az alkalmazás játszhatatlan egy idő után, ha telepakolod mindenféle szar dekorációval. De a leginkább a szomszédok látogatásakor fagyott nálam. Volt, hogy fél óráig(!) tartott, amíg megtrágyáztam tíz ismerős veteményesét.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.05.05. 22:34:43

@pannonfunk:
Gyerekeknek valóban jó lehet.

@Ianas:
Persze, de így ebben semmi kihívás, ilyen alapon rajzolhatnál magadnak földeket, felteszed a netre, és mutogatod. A Sim Citynek is sokkal több értelme van, mert ott vannak kihívások, történések, amikre reagálni kell, vagy a Caesarnak ahol meg is kell védeni amit építettél.

szcsongor 2010.05.05. 22:35:57

@Alikam: sztem meg kapcsolja le valaki az internet főkapcsolóját. az lesz a legjobb :)

szbszig 2010.05.05. 22:36:27

@JClayton: A MindJolt Games jó kezdeményezés, mert rengeteg különböző stílusú flash játékban lehet közvetlen módon versenyezni a facebookos ismerősökkel. A legnagyobb baja egyelőre az, hogy a felvonultatott flash játékok minősége egyelőre elég alacsony. Nem kongregate-es színvonalat várnék el persze, de még akkor is...

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.05.05. 22:38:17

Amúgy hallottam hogy van egy másik hasonló a facebookon, ahol már lehet a szomszéd földjére kártevőket tenni, meg ilyesmi. Azt hogy hívják?

@Alikam: Téged kellene betiltani. Mondom ezt úgy, hogy nem szeretem a facebookot, és 3-4 havonta nézek fel oda.

szbszig 2010.05.05. 22:38:40

@JClayton: A MindJolt Games jó kezdeményezés, mert rengeteg különböző stílusú flash játékban lehet közvetlen módon versenyezni általa a facebookos ismerősökkel. A legnagyobb baja azonban az, hogy a jelenlegi felhozatal minősége elég gyenge. Nem kongegate-es színvonalat várnék el persze, ahol a szakma krémje publikálja az alkotásait, de akkor is...

szbszig 2010.05.05. 22:40:20

@szbszig: Mármint kongregate-es színvonalat.

És hülye blogmotor nem jeleníti meg a hozzászólásaimat még mindig, csak késéssel, pedig direkt vártam és frissítettem is...

HalivudEstevez · http://www.halivud.hu 2010.05.05. 22:40:41

Játszottam FV-t. Aztán rájöttem, hogy dolgozom én eleget, nem fogok még szántani-vetni, nem azért járok egyetemre. Ikariam!

Ianas 2010.05.05. 22:43:25

@Zabalint: Pontosan. A FarmVille azért ilyen népszerű, mert alapvetően egy idegfeszültség levezető izé.

Olyan, mint köröket rajzolgatni egy papírra.

Csak annál bonyolultabb.

Ha valami jót akarsz, játssz a Maharaja c. társasjátékkal, na az kemény stratégia :).

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.05.05. 22:47:43

@Ianas:
Értem.

Én akkor játszanék ilyennel mint a farmville, ha mondjuk bevezetnék a változó felvásárlási ár fogalmát, aminek kiszámolásához azt is figyelembe venné a rendszer, hogy hányan mit adtak el. Akkor máris lenne mögötte egy egyszerű modell, és nem csak olyan lenne mint a körök rajzolgatása.

Bokortalan Lajtalan · http://facebook.com 2010.05.05. 22:51:22

Kurvára hamar meglehet ám unni, hogy kirohadnak a gazok, ha nem mész fel időben, meg hogy mindig más fogadja örökbe előbb azt a hülye pingvint, és még vigyorog is a buzi, meg hogy nemtomhány zöld pénz kell hozzá, hogy vegyek valami tényleg érdekes dolgot arra a szar farmra. Egynyári hülyeség ez, mint a tamagocsi, máris lemondhatják a zyngás ötletgyárosok a thaiföldi luxusbordélybérletet, mert ahogy a nagy konzervatív depesrokker énekli: mostantól hűvösebb napok jönnek.

Ianas 2010.05.05. 22:58:05

@Zabalint: Hmm.. Vagy a Cuba c. társasjáték. Abban pl. van változó árfolyamú piac, attól függően, hogy mennyi a kínálat.

Mostanában inkább táblás játékokkal játszom, meg 1-2 single player RPG-vel, szóval sokat nem tudok mondani az ilyen közösségi hülyeségekről, mint a FV, csak amit láttam.

csviktor 2010.05.05. 23:04:05

Miért a Farmerama? Beültetek minden kukoricával, learatom. Barátnőmnek 1 hét alatt felhúztam, napi kb. fél órát foglalkozva vele összesen. Aztán hagytuk a rákba.

Egy ilyen farmjátéknak nem az lenne a lényege, hogy ha sokat gazdálkodsz, lesz pénzed, abból újabb területet veszel, a végén nagygazda leszel, csinálsz szörpgyárat, meg mondjuk főzelékgyárat, a legvégén meg alkudsz a tescoval mert akkora méretben termelsz? Akkor hogy lehet úgy játszani, hogy mindig egy fix terület van csak bevethetőnek?

Proli Depp · http://prolidepp.tumblr.com/ 2010.05.05. 23:06:58

Volt réged egy Dope Farmer(ha jól emlékszem a címére) abban gandzsát meg gombát lehetett termeszteni. Megvan ez még vajon valahol?

Alikam 2010.05.05. 23:07:27

@Ianas: félreérted, nem azért, mert én nem akarok oda belépni, azt már "megtettem", hanem azért, mert csak rohasztják a világot és kinevelik a sok lelki nyomorékot.

Alikam 2010.05.05. 23:09:23

@szcsongor: az baj, ha már az ilyen lelkinyomorék-neveldéket nevezzük az Internetnek:)

Zuzu Petals 2010.05.05. 23:12:28

Én a Farmiville-t ki sem próbáltam, előtte ajánlották a Café Worldot, kb. ugyanannyira érdekfeszítő. De a Mafia Wars tényleg jól sikerült (bár lehetne kicsit több szerepe benne az észnek, mint a töménytelen FB előtt eltöltött órának..), meg a pókerjük is jó.
Egész egyszerűen nem tudom megérteni, hogy tízéves jor felett mit élveznek ezekben a szerencsétlen "játékokban" az emberek hónapokon-éveken át. Ha én ki akarok kapcsolódni, olvasok vmit/zenét hallgatok/filmet nézek/elmegyek szórakozni, nem pedig a szomszéd ajándék répáját dugdosom. Amúgy tele van a net jobbnál-jobb flash játékokkal, az legalább változatosabb, vki írja már le,h miért jobb mégis a szomszédokkal parasztkodni.

Renn 2010.05.05. 23:16:12

Tényleg van, aki nem használ botot?

Host 2010.05.05. 23:23:18

Mi les a városlakókkal, ha senkin nem termel kajcsit?

privateer 2010.05.05. 23:23:59

Hálistennek.
Én úgy utáltam a sok giftküldés értesítőt amit kaptam sok embertől. Végül letiltottam.
Tényleg vannak értelmesebb dolgok az életben.

privateer 2010.05.05. 23:24:45

amúgy én airline managert tolom. :p

Csődör Johnny 2010.05.05. 23:29:28

south park a ludas, pont 1 honapja volt a facebookos rész

privateer 2010.05.05. 23:30:18

játszattok erepublik com -os játékkal. annak is van értelme. dolgozol eszel harcolsz. esetleg cégezel.

Ianas 2010.05.05. 23:31:00

@Alikam: Ezen már túl vagyunk. :) A lelki nyomorékok csak megjelennek itt, addig is voltak. A valóság ugyan javarészt az, amit az érzékszerveiddel felfogsz, de azért vannak indirekt létezők is.

Pl. sokan azt hiszik, hogy több a homoszexuális, mint régen, pedig nem, csak nagyobb nyilvánosságot kaptak.

Az emberek alaptermészetét nem a technika vagy a társadalmi forma alakítja, épp fordítva...

A szerelő 2010.05.05. 23:32:17

@Renn: én nem használok bot-ot, miután nem is játszok a farmville-el. sőt, facebook-om sincs :) én csak szerényen travianozok :)

Szanaszét Szolizott Szilikonos Szőke 2010.05.05. 23:49:41

Elértem a farmvillen a legfelső szintet, megcsináltam az összes projektet, amit a szomszédokkal együtt lehetett kooperációban, aztán megkértem a botgazdámat, hogy írtsa ki az összes földet. Mára már csak a különleges állatok maradtak meg. Szarok a farmra! :D Amúgy én élveztem :)

skrimp 2010.05.06. 00:01:32

@Bukowszky: Hú, az epernek kellett rendesen a pesticide, nálam a narancs volt a favorit.

szbszig 2010.05.06. 00:08:05

@privateer: Jaja, jöjjön mindenki, aki még nem próbálta! ;)

@Renn: Én például sosem használtam. :P

tszelnok 2010.05.06. 00:14:31

Ez is egy veszélyes játék: "Fejbelőtte osztálytársát, mert az nem öntözte meg a répaföldjét"

körtemuzsika 2010.05.06. 00:15:29

@Szanaszét Szolizott Szilikonos Szőke: És az hányadik szintet jelent pontosan? Mert nekem is ez volt a cél, de feladtam.
A kutyám megszökött, a földem egy hónapja parlagon, például nálunk a férfiember a lelkesebb, az én accountommal kooperál néha saját magával. Csak emiatt nem töröltem még magam.
Iszonyatosan lassú, pont a sokszor emlegetett nyugtató funkcióját vesztette el nagyon hamar.

Szanaszét Szolizott Szilikonos Szőke 2010.05.06. 00:19:57

@körtemuzsika: 70-es. Jó, hogy mondod, a hülye kutyámat meg köll etetni, mert annak még egy tanulós trükk hátravan :D

körtemuzsika 2010.05.06. 00:24:55

Ááá, megnéztem, 56-on vagyok, hagyom inkább. Nem éri meg a stresszt meg a szexmentes estéket :)

dark future · http://www.andocsek.hu 2010.05.06. 01:04:11

nem is értem, hogy egy ilyen béna játékötlettel hogy lehetett ekkorát kaszálni...

sokkal izgalmasabb lenne, ha pl. füvet kéne termeszteni, betakarítani, szárítani, eladni. időnként felnyomnának a szomszédok, jönne a yard, lennének bandaháborúk, megjelenne a vietnami konkurencia. lehetnél háztulajdonos, egyszerű mezítlábas termesztő, lámpaboltos, dealer, smoker, jó és rossz rendőr, maffiavezér, nomeg kereszténydemokrata politikus. :-)

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2010.05.06. 01:12:39

Én se értem mi a jó ezekben a tamagocsijátékokban. Kb 2 hétig csinálgattam aztán azóta nem győzöm ignorálni a sok szart.

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2010.05.06. 04:40:30

Eleg gaz, hogy az emberek cyberparasztkodnak.

Meg a vegen az jon le nalunk, hogy ilyen egyszeru melo a foldmuveles.

szbszig 2010.05.06. 04:49:58

@körtemuzsika: 56-os szint után beszélsz arról, hogy nem éri meg foglalkozni vele? Az minimum fél év folyamatos, intenzív játék... :D

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.05.06. 07:57:23

Én level 20-ig reménykedtem abban, hogy a Farmwille is olyasmi mint a World of Warcraft, ami az elején dögunalom, míg fel nem fejleszted a karakteredet egy bizonyos szintig ahol már lehet nagy csatákat vívni, insták meg ilyenek... Sajnos rá kellett jönnöm, hogy a Farmville nem csak, hogy ugyanolyan unalmas mint az elején, de egyre több kattintást igényel az egyre nagyobb farm, és így egyre idegőrlőbb ahogy egyre több időt töltesz azzal, hogy elültesd és leszüreteld a köcsög zőccséget. Kiszálltam egy hónap után.

Proctor 2010.05.06. 07:59:07

az igazan kemények a Landwirtschaftsimulatort toljak. Farmville muhaha :D

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2010.05.06. 08:03:29

@Gery.Greyhound: Azt még nem találták ki az okosak, hogy x dollárért lehessen venni kertészt, aztán lehetne menni valami másik oldalra izgalmasabbat játszani? Bevétel is lenne, meg gyorsulna is az oldal ;-)

2010.05.06. 08:34:53

A lefagyott játék elég idegesítő. Ez is egy indok. Egyébként tényleg amolyan nyugtatónak lehet használni. A sok szomszédnál trágyázáshoz elindítom a botot. :P Az meg had várjon, amíg én teszem a dolgom máshol.

Dester 2010.05.06. 08:48:41

Amíg Flashben megy (és a Flash a vektorgrafikához sem használja a videokártyát), és a sok izgő-mozgó szir-szar megfekteti az erősebb processzorokat is, plusz ennyire instabilan működik, rengetegen fognak elpártolni tőle. Ha lehetne gyorsan használni, és nem kellene a "gépre várni", akkor kevesebben szarnának bele szerintem.

epres négercsók 2010.05.06. 08:50:19

Én nagy fv-fan voltam, de ez leáldozóban van. Nem csak azért, mert a játék kegyetlen lassú, hanem mert egyre inkább szaporodnak az időigényes feladatok. Persze, ezt nyilván azért csinálják, hogy ne laposodjon el a játék, de akkor is...
Most a negyedik olyan épület van (vmi üvegház), amit nem lehet megvenni, hanem fel kell építeni a szomszédok által küldött alapanyagokból. És nem tudsz nem építeni, mert a szomszédok bőszen küldözgetik a mindenféle építőanyagot, akkor, hogy ne tűnj bunkónak, te is visszaküldöd az ajándékot, de akkor, ha már ott landol a gift box-ban a sok építőelem, felhúzod azt az épületet. Egyébként lehet, soha nem vennéd meg, még akkor se, ha történetesen van rá pénzed. (A júzer ugyanis egy idő után szükségképpen meggazdagszik.) Most a kutyázás megy, mindenki kényszeresen megvette a kis zsebdögöt, de az aztán már tényleg a Tamagochi-szint: etesd meg minden nap, különben elszökik (viszont, ha megeteted, szép nagy kutyus lesz, aki tud majd okos hempergős trükköket).
Az én farmom már erősen csökkentett módban működik, minimális ágyás, négynaponta beérő dinnyével, trágyázás a szomszédoknál kilőve, állatok eladva, faszüretelés az arborists nevű, egy kattintással megoldva :)
Egyelőre nem szüntettem meg, mert ha olyanom van, jól esik rajta tíz percig elszöszölni, de ez a játék lassan túlnő a júzereken.
A legnagyobb szomszédom pl. kb. másfél hónapja végleg törölte magát, ahogy mondta, megszabadult az "időrablótól".

www.7kerulet.com 2010.05.06. 08:50:37

Borzalom, jópár embert ismerek, akik csak a virtuális karfiolt basztatják reggeltől-estig,szerintem roppant debil egy játék!

epres négercsók 2010.05.06. 08:52:59

@szbszig: Ugyanez nálam is, ezért is hagytam abba a permetezést (trágyázást).
Nem beszélve arról, hogy magát a gépet is iszonyúan zabálta, hiába támasztottam fel a laptopomat, hogy alul a hűtőrácsok ne legyenek közel az asztalhoz, egy idő után nem bírta, és kikapcsolt (jó, nem mai gépem van, az igaz, de akkor is).
A lefagyás meg olyan szinten alap, hogy sokszor csak a feladatkezelőből lehet kilőni.

epres négercsók 2010.05.06. 08:58:33

@Zabalint: Igen, azért kényelmesednek el a farmerek, mert törvényszerű, hogy mindig mindent el tudsz adni. Ha a dinnyére oda van írva, hogy sell for 500$, akkor tudod, hogy ennyit kapsz érte négy nap múlva.
Én pl. annak idején ezért szerettem nagyon a SimCity2000-et, mert azért ott 13 évesen komoly kihívás volt nem megbukni a városépítésben. Ha adót emeltél, zúgolódott a lakosság, és elköltözött. Ha nem volt út, a luxusnegyed is lepukkant... Jó játék volt az.
Nem tudja valaki, fut az egyáltalán az XP-n? Utoljára egy P133-as gépen, NC-ből indítva játszottam vele :)

moli 2010.05.06. 10:42:21

@gauche caviar: en imadom a monika showt. olyan erzes nezni, mint az allatkertben az allatokat, szorakoztat.

a Bloom 2010.05.06. 13:03:25

@epres négercsók: Probald meg dosboxban: www.dosbox.com/

Mostanaban a Colonizationt tolom vele. :)

körtemuzsika 2010.05.06. 23:08:31

@szbszig: Legalább fél év folyamatos játék, a fent említett mellékhatásokkal, ez az, amit meguntam. A továbbiakban nincs rá igényem. Nem hiszem, hogy mást állítottam volna.

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2010.05.09. 10:02:23

Én ennek hatására töröltem magam a játékból (legalábbis kikapcsoltam) mert belegondoltam, mennyi időt elvett, és már semmi újat nem adott.

Foulcrow 2010.05.10. 08:54:49

Igazából összességében valószínűleg nőtt a facebook játékosok száma, csak lehet, hogy egyesen átpártoltak más játékhoz, szerintem sokan úgy vannak vele, hogy kazuál játék, napi 20 perc kattintgatást megér, de már 2-3* 20 perc kattingatást nem, hogy 2-3 játékkal egyszerre játsszak.

Néhány szám:
A top25 játék összesen kb 40 millió játékost veszített.
Az újonnan a top25-be belépő játékok kb 62 millió userrel debütáltak.
Ehhez hozzájön, hogy az 5 új játék kiszorított 5 másikat, amik 6 millió alatti játékosszámmal rendelkeztek. legyen mondjuk tálag 5 millió, azaz 25 millió játékos esett ki a top25-ből.

Ez azt jelenti, hogy 3 millió játékossal lett kisebb a top25 játékokkal játszók száma, ami az arányokat nézve annyira nem sok.

Továbbá elgondolkodtató, hogy a 25-ből kiesett játékok se szűntek meg, ami azt jelenti, hogy a toplistán kívüli játékok átlagos játékosszáma valószínűleg nőtt (mivel ezelőtt a toplistán kívüli játékoknak még alacsonyabb volt a játékosszámuk, mint 6 millió). Természetesen ezeknek a játékoknak is változhatott a játékosszámuk, de erről nem szól a cikk.

Összességében szerintem egy olyan folyamat zajlik le, hogy az eddig szinte monopol helyzetben levő játékok mellett megjelentek mások is, amik összességében szélesebb körben ki tudják elégíteni a játékostársadalmat, így az emberek többsége nem az 5-10 favorit játékkal játszik, hanem 20-30 esetleg kevésbé "népszerűvel" (ami jobban tetszik az ízlésének) Ez van mindenhol, lehet, hogy a Matrix egy marhajó film, de biztos vannak olyanok, akik szívesebben megnéznek egy Keresztapát.

Véleményem szerint ezen a "platformon" is kezd kiegyensűlyozódni a játékfejlesztés, amint az eredeti, monopol helyzetben levő fejlesztők mellé érkezik pár olyan, aki szintén izgalmas tartalmat tud teremteni a paltformra.
süti beállítások módosítása