HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Checkpoint 3x03: A BioWare

2017.02.26. 22:52 Stöki

Ti már várjátok a Mass Effect: Andromedát? Igen? Ez azt jelenti, hogy megbocsátottátok a haramdik rész végét? Ez is szóba került a legújabb podcastadásban, ugyanis a játék megjelenése kapcsán végigvettük a BioWare játékait és a hozzájuk kapcsolódó élményeinket, Baldur's Gate-től a SW: KotOR-on át a Dragon Age Inquisitionig.

podcast38.png

Aki segített nekünk ebben, az egy régi kedves vendégünk, Mazur a Gamestartól, akivel az első és a második évadban is találkozhattatok, és elég vicces adások szoktak vele kerekedni. Remélem, a mostani is tetszeni fog nektek - az biztos, hogy mi jól szórakoztunk, annyira belemelegedtünk a beszélgetésbe, hogy megint majdnem kétórás lett az adás. Embed lent, letöltőlink a nyilacska alatt >>illetve itt<<, RSS feed itt, iTunes-oldal itt, Soundcloud-oldal itt.

Shownotes, azaz az adásban hivatkozott dolgok:

Legközelebb két hét múlva jövünk újabb vendéggel, jövő héten pedig Checkpoint Mini következik, egy arcade játékról. Visszajelzések, észrevételek továbbra is jöhetnek bátran, és azért is hálásak vagyunk, ha share-elitek a mostani adást (vagy valamelyik korábbit).

Korábbi adások:

Ebből a posztból elérhető a teljes első évad, ebből a posztból pedig a teljes második évad.

A vendég nélküli Checkpoint Miniket itt találod.

A harmadik évad korábbi Checkpoint adásai:

Ezek pedig vendégszerepléseink A hiányzó darab podcastben és a Fun With Geeks YouTube-csatornán.

35 komment

Címkék: retro közösség podcast bioware checkpoint

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr9412294317

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Flankerr 2017.02.26. 23:32:58

Ismét két óra, királyos, keep up the good work :)

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2017.02.27. 00:08:53

Szuper podcast mint mindig! Abszolut nem bánom a 2 órás adásidőt! :)

soulsnatching 2017.02.27. 13:55:05

WoW - Shattered Steel - most néztem csak hogy az én egyik videómat sikerült belinkelni! Megtiszteltetés - köszi!

dunántúli gyerek 2017.02.27. 15:09:29

Szerintem a Monkey Island vol a legnagyobb.....!

Mondjuk nem szerepjáték, de ha eccer az a legnagyobb?

KongFan 2017.02.27. 16:45:19

Én azok közé tartozom, akik évekig nem mertek a Mass Effect 3-hoz nyúlni rinya miatt. Aztán az összes DLC-vel együtt nekiugrottam és csak vakartam a fejem, hogy mi a franc baja van mindenkinek.
Szerintem az égvilágon semmi baj nincs a végével.

Norman Nailer 2017.02.27. 16:55:39

@KongFan: Az 1. rész minden hibája ellenére nagy élmény volt, a 2. részt emiatt előrendeltem fullextrás változatban, az már nagy csalódás volt, a harmadikhoz ezért óvatosan nyúltam, aztán a rossz kritikák miatt halogattam is sokáig. Tavaly aztán végignyomtam a teljes trilógiát back-to-back, minden DLC-vel és a harmadik nem volt lényegesen rosszabb a másodiknál (na jó, a végén, amikor választani kell, én is csak pislogtam, nem igazán értékeltem "lezárásként" a nettó több hetes erőfeszítés után).
Ha a játékok nem is tökéletesek, a ME univerzum eszméletlen jól ki van találva, kár, hogy az Andromédával kukázzák a jó részét.
Ja, és azért kezdtem el az egész újrajátszás projektet, mert meghallottam az 1. rész bevezető zenéjét (ezt: www.youtube.com/watch?v=yVm_ljDSdwA ), és teljesen visszarántott...

Etniez 2017.02.27. 17:03:14

Nem nyalásból mondom, de ez az egyik legkiegyensúlyozottabb podcast a magyar piacon.
Mindig érdekes, profi. A baj, hogy nem túl gyakran jelenik meg, de mivel ingyenes, ezért elnézem.
Égéstér hektikus megjelenésű, néha uncsi.
Konnektor fix megjelenésű, de néha érdektelen számomra.
Hwsw just like égéstér csak more hektikusabb.

Szal tik vagytok a legjobbak. Szerintem.

Etniez 2017.02.27. 17:05:30

@Etniez: Kimaradt, Varga Ferenc filmklubbos podcast-ja is nagyon fain, csak ő is havonta egyet csinál. Viszont fajákat kérdez, intelligens csávó lehet.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2017.02.27. 17:08:25

@Etniez: Köszi. :) Most idén prbáljuk tartani a heti megjelenést (felváltva CP és CP Mini), eddig többé-kevésbé sikerült.

KongFan 2017.02.27. 17:49:08

És akkor megint különcködnék.
A KotOR 2 a hibáival együtt is sokkal komplexebb, kreatívabb és jobb az elsőnél.

bunny.hu · http://www.divecenter.hu 2017.02.27. 21:03:46

Én imádtam a 3. rész eredeti végét. Végre valami, ami valóságszagú. Bocsi, de ilyen a világ, és tetszett, hogy végre egy játék felvállalja.

Bambula 2017.02.28. 07:41:31

Nagyon jó adás volt megint, köszi :)
A kedvenc karakterem a Mass Effect-ből Aria T'Loak, az a nő hihetetlen jó villain.

MeGmOnDtaM 2017.02.28. 09:31:36

Szerintem túlzottan leszóltátok a Dragon Age trilógiát az ME javára, holott volt benne bőven innováció a ME-hez képest. Láthatóan kísérletezett a BioWare a teljes DA trilógiával, hiszen mindegyik rész más lett mint a korábbi. Lehet kicsit elfogult leszek, de a Podcast-ban szerintem picit ti is azok voltatok :) AMúgy mindkét sorozatot végigjátszottam, nem is egyszer.

DA Origins + Awakening + Golems of Angarrak
- Ha azt a lezárást megcsinálják a Mass Effect 3-al, amit a Dragon Age első verziójával, nem lett volna ekkora felháborodás. Konkrétan miután kinyírtad a főgonoszt (a Sárkány démont), zseniális epilógust kreáltak minden karakterhez/helyszínhez, amely a fősztoriban volt (mi történt a hőssel, mi történt a társakkal, stb.). Ez borzasztóan hiányzott a ME3-ból, ahol gyakorlatilag annyi történt, hogy lezuhant a Normandy valami dzsungelbe, kimásztak a túlélők és ennyi.
- Awakening abban volt szuper, hogy az Origins alapsztoriját (Darkspaw/Éjfattyak kapcsán) kiválóan kibővítette (két frakció volt, ezek nem is olyan kis buta minionok, jah és beszélnek, áldozatokat kell hoznod - Város vagy a Vár, stb).
- Golems of Angarrak: rengeteg utalás volt az Originsben az elfeledett törp városok kapcsán, ezt kutathattad fel (mondjuk storyban nem adott pluszt), de szerintem nehézségileg ez volt az egyik legkeményebb rész (végső csata + előtte pár boss fight)

Dragon Age II-est szindják sokan /én max a nagyon silány dungeon dizájn miatt tenném/ - de story szempontból szintén szuper élmény volt (mage-templar szembenállás és Qunari szálak). A kiegészítő meg pláne király volt, ahol Szürkekamarások/Grey Wardens titkait kutathattad (DAO-ban oly sok hivatkozás történt az Éjfattyak/Darkspawn legendáira) - erre a legfőbb alkotóval kell harcolnod a végén (aki egy brutál erős mágus volt valamikor ezer meg ezer éve és sikeresen felébredt), jah és hiába ölted meg... mert NEM HALT MEG -- ebből lett a Dragon Age Inquisition :)

Az a tény, hogy sokat el lehetett szöszölni a 3. résszel egy-egy területen, viszont voltak utalások a két korábbi rész főszereplőire + ott volt személyesen a második részből Hawke, aki elvileg kinyírta a főgonoszt :) Szóval voltak aranyos crossoverek, rengeteg szuper dialógus (ez mindhárom DA-re jellemző), szerteágazó döntések, a térkép jó újítás volt az akció tervezésekkel (erről egy kukkot sem szóltatok), meg bejárhattad a hatalmas világot, rengeteg olyan helyszínt láthattál, amelyet a korábbi két részben max emlegettek.

Ezekről a egy picit megfeledkeztetek (arányaiban többet és részletesebben beszélgettetek a ME-ről), de így is nagyon élvezetes volt a podcast :)

tzoil 2017.02.28. 11:17:15

Ugy megneztem volna a kedvenc jatekomnak a folytatasahoz vivo linket pusztan kivancsisagbol, hogy megis mely videot mutatjatok ama tekintetben az olvasoknak/hallgatoknak ami szerintetek egy gyenge jateknak a folytatasa (ami a folytatast illeti egyetertek!)
de sajnos az icewind dale longplay kozt nem talaltam meg a hihetetlen trio akciodus kalandjanak a masodik reszehez vezeto youtube szekciot.
Szoval rossz az MDK2 link! Grrr!!!

Valis 2017.02.28. 21:50:44

Mazurt bevehetnétek állandó tagnak!

Aston Kanál 2017.03.01. 00:37:28

@Bambula: es ha mar szo esett hires szineszek es szinesznok videojatekos szinkronjairol: Aria T'Loak hangja Carrie-Anne Moss.

Nyiri 2017.03.01. 08:21:14

Nagyon jó volt megint. Sok érdekesség volt. Megnyugtatással az el, hogy nem gáz hogy kihagytam a Dragon Age-t. Pont az durva content tömeg meg a négymillió mellékszál riasztott vissza. Haver mesélte hogy 4 óráig csak kertészkedett. :D Nekem erre nincs időm, közben én is maximalista vagyok, hogy ameddig van valami ikon addig nem megyek tovább. Ez engem nyomasztott volna. Az elmúlt 2 Assassins Creed-nél is az volt a bajom, hogy a játék felénél a térkép olyan mértékben volt zsúfolt, hogy teljesen elkedvtelenített.

Ironfist 2017.03.01. 18:47:33

Stöki, figyu, ti lassan átalakultok rádióadóvá? Csak mert az utóbbi sok-sok oldalon már csak ilyen podcastok vannak, amik biztos jók, meg minden, de nekem annyira nem jön be, hogy nem olvashatom a blogot, hanem max hallgathatnám. :\

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2017.03.01. 19:24:48

@Ironfist: Minden második adás cikk is, pont a hozzád hasonlók kedvéért. Ezek után egyszerűen nem igaz, amit írsz.

tamareaf 2017.03.02. 00:08:17

Mass Effect 1 az egyik legrosszabb játékélményem az utóbbi 10 évből. Többször elkezdtem vele játszani X360-on de annyira lagymatag volt a kezdése, hogy a tök béna első pályát nem bírtam megcsinálni. De végre tavaly év végén hozzáfogtam, és majdnem végig bírtam tolni, mígnem sarokba hajítottam 3/4-énél, mert úgy éreztem nem érte meg.

Az hagyján, hogy szokásos űr játékként, az űrből van benne a legkevesebb, de ilyen szégyenteljesen rossz pályaépítkezést, rossz harcot egy Babylon 5 utánérzés sztory sem tudott megmenteni. Legalább egy kicsi űr lenne benne, nem kell hajót irányítani, de nézzük már meg a Dead Space-t abból az időszakból. Annak az űrhajója élt a részletektől, itt meg kapunk egy steril hulladékot.

Makoval utazás 1 tök egyenes szakaszon azon a lávás bolygón mindenféle kihívás nélkül. A tök üres épületbelsők, élhetetlen, műanyag környezetek(Deus Ex az ellenkezőjére nagyon jó példa, ha már scifi). A tök agyatlan ellenfelekre, például amikor negfenyít a kiscsaj a havas bolygón, majd hagyja magát halálra lőni anélkül hogy bármit is tenne. Majd jött a Halo-szerű "ostrom" pálya, megint egyszerű koridormakózással, meg faék egyszerű. funkcionálatlan épületekkel. Most játszom a Jedi Knight 1-el, és elképesztő, hogy ott jobban figyeltek a pályák összerakására, mint ebben.

Cart · http://www.retrogeek.hu 2017.03.02. 10:12:41

@feamatar: +1 Én PC-n, majd Xboxon próbáltam, de szintén elfogyott a lendület. A random bolygón ugyanolyan épület belsőkről már nem is beszélve.

dabdam 2017.03.02. 13:30:02

@Valis: +1, és tényleg a legjobb magyar podcast (még Mazur nélkül is).

RaveAir · http://www.magyaritasok.hu 2017.03.02. 13:49:36

Valamiért azt hittem, hogy többet fogtok beszélni a BG-IWD-NWN játékokról. Cserébe a fele nagyjából a Mass Effectről szólt. Ami ugyan nem baj, de az előbb említett hármas kapcsán hosszabb eszmecserére számítottam. Az SW Knights of the Old Republic kapcsán is több emléket KotORhattatok volna elő. :) (Hú mennyi óra és karakter belement annak a fordításába is.)

Balfars 2017.03.02. 23:24:15

Én hiányolom, hogy kimaradt a ME-Dragon age egyik legjellemzőbb "30 percen át kreáltam a karim arcát és mégis az első átvezetőnél mehet a kukába mert full retardált lett" szitut. Illetve "miként forgassam a dizájnos fény felé fejét, hogy hogyan is néz majd ki" helyzetet.

ME3t én is a directors's cut+dlck kombóval toltam. Én se értettem mi a baj vele. Nem egy jó lezárás, és bőven lehetett volna még kalapálni, hogy a 3 fénnyaláb+1 bejezés katarzist is okozzon ne csak vállvonást. De Mazurhoz hasonlóan engem is érdekeltek az eredeti állapotok és 100%-ban megértem az akkori nagy bazdmegolásokat.

Da2 kapcsán a sokasághoz tartozok. Szerintem az alapsztori érdekessége ok, de a játék utolsó 1/3 totál szar. Nem is rémlik igazán miről volt benne szó. Csak az érzés van meg: mindenki totál hülye ebben a konfliktusban, hagy mészárolhassam le mindet és legyen már vége ennek a szarnak.
+Illetve azok az iszonyatosan bűn rossz, rosszul megírt, unalmas companionok amik ott vannak... Amikor warrickot először megláttam valami 80-as évekbeli dzsigolónak tűnt. És a játék végére mégis ő lett az egyetlen aki úgy odaállhat többi biowares companion mellé.

Nándor Papp 2017.03.03. 12:44:24

@Stöki: Tudtam, hogy TECCCENI fog!!!

Ironfist 2017.03.04. 23:20:39

@Stöki:
Nem akartam ám én beszólni emiatt, tényleg tök ártatlan kérdés volt. ^^ Meg nem is mondanám, hogy ne legyen, még ha az is lenne, amit mondtam, hiszen a ti blogotok, és úgy csináljátok, ahogy nektek (illetve nyilván az olvasók többségének is) tetszik. De úgy tűnik én voltam túl figyelmetlen, mikor most jó sok kihagyás után ránéztem a blogra. :)

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2017.03.06. 08:49:08

@Ironfist: Semmi gond. Csak az egyik régebbi visszajelzésed konkrétan hozzájárult ahhoz, hogy a Checkpoint Minikhez rendes cikk is kerüljön, ezért ütött kicsit szíven, amit írtál.

Ironfist 2017.03.06. 08:57:13

@Stöki:
Tényleg? jeleztem már ezzel kapcsolatban? O.O
Ne haragudj, tényleg nem bántó szándékkal írtam. :\
Amúgy az se volna baj ám, ha lenne egy rádióműsorotok valahol, ha van időm szívesen hallgatom én is, csak legtöbbször nincs. :S

GyuszikaBaba 2017.03.06. 10:14:30

Faszàs! Töltöm lefele!

gerithegreat88 2017.03.06. 19:54:55

Csak a Baldur's gate a többi smafu.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2017.03.30. 11:22:45

Na, végre hallgatom.

Padlót fogtam a sok téveszmétől, amit hallottam az Aurora motorról és NWN1 vs NWN2-ről...

Az NWN1-hez olyan kibaszott jó MOD-ok készültek, hogy beszarsz. Az NWN2-höz nem találtam semmit.
sg.hu/forum/uzenet/968003071/2940

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2019.06.18. 14:45:45

@Etniez: A profizmusa azért sajnos több ponton is megkérdőjelezhető. Az NWN1/2 és annak modul építőnél gyakorlatilag orbitálisat tévednek. Onnan tudom, hogy beszélgettem az Tortured Hearts 1-2 magyar készítőjével. (Anno no.1) MOD volt a NWN Vault-on.

Az NWN2-höz iszonyatosan kevés MOD készült, ami jó is. Ennek oka lehet, hogy az, hogy a műfaj vált elavulttá, de a modder szerint a NWN2 toolsetje sokkal rosszabb volt, mint az első részé.

Az NWN1 alap négy fejezetes játéka történetben egész jó volt, hozta az átlagot, de technikailag semmit nem használt ki a motorból, ahol egyik gyári játék modul sem, sem a későbbi Hordes of Underdark sem a Shadows of Undrentide. Igen kontrasztos ez a Fallout 1-2-vel szemben, ahol igenis számított a statod sőt, még a karakter neme is.

Nem emlékszem mindenre az NWN részből, de több ponton kiesett volna az egér a kezemből, ha nem bringázás közben hallgatom a podcast-et.

(Most megyek így végig az összesen, ami érdekel.)
süti beállítások módosítása