HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Checkpoint 2x13: Számítógépes szerepjátékok

2016.08.17. 16:17 Stöki

Régen volt műfajáttekintő adásunk, szóval most gondoltunk egyet, és beleástuk madunkat a számítógépes szerepjátékok történetébe (szigorúan csak a szóló CRPG-kbe, mert az MMO-knak majd külön adást szentelünk valamikor a nem túl távoli jövőben. (És igen, megint ritkulnak a posztok a blogban, nézzétek el nekem - jövő héten születik a második gyerekem, mostanában a készülődés eléggé lefoglal meg addig csomó melóval is végeznem kellene. De adásokat már kezdünk előre felvenni, hogy ha jön a kölök, legalább a podcastekben ne legyen kihagyás.)

podcast30.png

Szóval szerepjátékok, ami elég nagy falat, ezért egy elképszető lexikális tudású segítséget hívtunk: Beregi Tamást alias Berrrt, aki már az első évadban is volt vendég. Tamással nagyon sok játékról szót ejtettünk kb. negyven év terméséből, és pár titkos kedvenc is előkerült, végül pedig kicsit beszéltünk a regényéről, amit már a tavalyi adásban is említett, viszont azóta a könyv megjelent. Embed lent, letöltőlink a nyilacska alatt >>illetve itt<<, RSS feed itt, iTunes-oldal itt, Soundcloud-oldal itt.

Shownotes, azaz az adásban hivatkozott dolgok:

Legközelebb két hét múlva jövünk vendéggel, jövő héten pedig Mini, méghozzá egy szerepjáték (de olyan, ami a mostani adásban nem hangzott el). Visszajelzések, észrevételek továbbra is jöhetnek bátran, és azért is hálásak vagyunk, ha share-elitek a mostani adást (vagy valamelyik korábbit). Ha pedig arra lennél kíváncsi, milyen az, amikor vendégként szerepelünk egy másik podcastben, ide kattints.

Korábbi adások:

2x01 - A magyar játékfejlesztés gyökerei (vendég: Képes Gábor, a műszaki múzeum volt kurátora)
2x02 - Dokumentumfilm a magyar játékfejlesztésről (vendég: Matusik Szilárd, a film rendezője)
2x03 - Azok a régi jó mobiljátékok (vendég: Bodnár Csaba, a Mobilaréna szerkesztője)
2x04 - A Commodore 64 (vendég: Krissz, C64-guru)
2x05 - A Ubisoft játékai (vendég: Mazur, member of Team Mazur)
2x06 - Videojátékos filmek (vendég: Klág Dávid filmesztéta)
2x07 - Kézikonzolok (vendég: Edvi Timi)
2x08 - Ecco és a Novotrade (vendég: Szenttornyai László, az Ecco vezető fejlesztője)
2x09 - FPS-ek (vendég: HP a Gamestartól)
2x10 - Magyar játékfejlesztés a szocializmusban (vendég: Kiss Donát, a Novotrade volt CTO-ja)
2x11 - Azok a régi jó E3-ak (és más expók) (vendég: Sasa, volt PC Guru-főszerkesztő, most IGN-es)
2x12 - Digital Reality ,Imperium Galactica (vendég: Masell, volt Guru-alapító és a Digital Reality első vezetője

 

A Checkpoint teljes első évadja ebből a posztból elérhető.

 

A Checkpoint Miniket pedig itt találod.

21 komment

Címkék: retro közösség podcast szerepjáték beregi tamás checkpoint

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr2910414062

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kampec 2016.08.17. 16:51:02

Fuu, ennek az adásnak komoly nosztalgiafaktora lesz :)

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2016.08.17. 16:55:06

Hú, már a shownotes átböngészésétől elindult a nyálelválasztásom! :D

Redfield 2016.08.17. 19:00:58

De vártam már ezt a témát! Holnap sem unatkozom melóban! :) Gratula az újabb kis-Stökihez!

kalbász 2016.08.17. 23:04:30

Grat az új gyerekhez! :)
Ebben az esetben elnézzük.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2016.08.18. 06:19:58

grath-ula a szexhez!
négy gyerekig meg sem álltok, csok-osok? :D

blarke 2016.08.18. 09:15:01

ritkán hallgatok végig checkpoint-ot, de a shownotes-tól az én szemem is könnybe lábadt, pláne hogy most toltam végig FFVI-ot Androidon (on that note, jöhetne már a VIII is).

a mostani CRPG-reneszánsz tényleg nem volt téma? (Wasteland 2, Pillars, Torment)

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2016.08.18. 09:16:30

@blarke: De, említettük, csak az már annyira jelen idő, hogy nem rugóztunk rajta (akkor már másfél óránál jártunk nyersanyagban).

blarke 2016.08.18. 12:15:58

JRPG-knél csodálkoztam, hogy SRPG nem került szóba egy se (csak én öltem 200 órát pl Last Remnant-na? :)).

A 4th wall story zseniális, bár sztm 9gagen már láttam. Ki lopott kitől?!

Imádtam az adást, de a démoff megérdemelne egy ponttyal megcsapkodást... :d

blarke 2016.08.18. 12:19:16

@blarke: Remnant-ba... a Swype úgy gondolta, csakazértisjobbantudja

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2016.08.18. 12:23:26

@blarke: Bármire megesküszöm, hogy trú sztori, ha Hancu erre jár, biztos megerősíti. És 1995-ben történt, akkor még a 9gag sehol nem volt.

Böllér malacra várva 2016.08.18. 12:50:52

Brutáliával nekem is elment egy évem, és lejönni sem volt róla egyszerű :D

blarke 2016.08.18. 13:33:41

@Stöki: nyilván volt ebben némi irónia ;)

O1GVallrolindithatofapomogacs 2016.08.18. 22:39:39

kihagytátok a Knights of Legendendet C64ről, pedig az nekem igazán meghatározó volt a maga 6 nagyfloppyjával :( (A és B oldal mindegyiken persze). Nem is annyira nekem, mint tesómnak volt igazából mély nyomot hagyó, azóta is a Pildar nevet használja minden játékban (a főgenyó volt benne)

cse' 2016.08.20. 02:20:12

Vicces hogy a Knights of Xentarban az elso varos polgarmestere Don Frump :D Legalabbis a hivatkozott cikkben ezt irjak...

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2016.08.21. 07:53:26

@cse': don frump az, aki ráadásul -spoiler- egy csúnya pöcsös démon, csak emberformát öltött, hogy a ceruzanyakú főhősünket elveszejtse.

cse' 2016.08.21. 17:10:19

@manson karcsi: A Donald Trump utalas miatt rohogtem rajta :) Mar akkor is hires volt, eleg valoszinunek tartom h rola neveztek el a karaktert

CSomi 2016.08.22. 06:52:55

Sziasztok, játszik még az a lehetőség, hogy ha nem találok egy játékot amivel régen játszottam, akkor leírom itt és segítetek, hátha valaki emlékszik rá? :D
Még kismaki koromban játszottam PC-n egy emlékeim szerint platformer játékkal, amiben a főszereplőnek (ami vagy kutya, vagy macska volt, nem rémlik már) egy vízipisztolya volt fegyverként, vízsugarat lőtt és ha jól rémlik a házban kellett rendet tenni ellenfelek legyőzésével, vagy pl virágok locsolásával. Nagy keményen ennyi maradt csak meg, meg talán volt benne olyan is, hogy kellett keresni vízpalackokat, mikor kezdett kifogyni a fegyver, de ez már annyira se biztos mint a többi, amire emlékeztem.
Remélem tudtok segíteni, rákattantam és megpróbáltam feltúrni a netet utána, eddig nem sok sikerrel és már idegesít, hogy mi lehetett :DD

Savior 2016.08.24. 18:57:21

Jó adás volt. Egy-két dolog, ami eszembe jutott:

Az Akalabeth egyébként nem LB első játéka. Még 1977-ben írta a nemes egyszerűséggel DND #1 című eposzt PDP-11-re, míg a felhasználói interface egy teletype volt. A SotA közösségben még egy versenyt is hirdetett, amikor is reprodukálni kellett a játékot. Ami legalábbis innentől open source is, indie is -- mi kell még? Link: www.shroudoftheavatar.com/?p=39149

A rövidebb játékok témakörben: azért nem volt ott sem minden olyan nagyon rövid: a Bard's Tale-ek azért eltartottak egy ideig, de hogy ne csak dungeon crawlingról essen szó: a IV-től felfelé azért már elég komoly történetük volt az Ultimáknak pl., és hát ne feledkezzünk meg a legendás Magic Candle-ről (pcvilag.muskatli.hu/irodalom/CoV/CoV2930/cov2930.html, #13-tól) se...

Egyébként erről jut eszembe, hogy az Interplay / Fargo normális RPG-it (Wasteland, Dragon Wars) most kifelejtettétek.

Wizardry VII az én "majd nyugdíjas koromban" listámban is előkelő helyen van. :) Sajnos, már nincs meg a save, pedig majdnem átjutottam már a tengeren.

Thief of Fate a 3. Bard's Tale, nekem abban is tetszett az intro: a bárd zenél, és a szövegbuborékában animálják a történetet. Egyébként a remake ugyanott játszódott, mint az I-III, csak pár száz vagy ezer évvel később. Ugye Skara Brae az Orkney szigeteken egy kőkori település volt, az új Bard's Tale-ben pedig a ma is meglévő települések vannak, mint Kirkwall vagy Dounby. (Illetve addig lehet csak az "új" BT-nek hívni, amíg meg nem jelenik a most kickstartolt IV.) Egyébként nekem is nagy kedvenc, még ha sajnos játékmenetileg bele is szürkült az általa parodizált stílusba.

Ultima Underworldben simán lehetett le-fel nézni, lebegni varázslattal, stb. Szóval a Doom elég nagy visszafejlődés volt ahhoz képest. Jó, egy kicsit talán gyorsabb volt. :)

Fallout rohadt bugos volt, de akkoriban szinte minden: Stonekeep, Albion, stb. Nem is emlékszem már, hogy az utóbbiban, vagy a Baldur's Gate-ben volt olyan bug, hogy ha valamit elrontottál, akkor a még azelőtt elmentett állásodat is módosította úgy, hogy ne tudd helyrehozni (nem emlékszem mi volt, talán tárgyat vesztettél el vagy questet nem fogadott el, ilyesmi). Baldur's Gate-ben a játék elejei küldetések kb. harmadánál volt valami, ami miatt nem lehetett befejezni őket...

blarke 2016.08.25. 11:01:14

@Savior: BG: igen, és az egészben a legrosszabb, hogy még az EE-ben is maradtak ilyenek (pedig rengeteg WeiDU modot integráltak bele gyárilag, fixpack, cut content stb.) BG2 már kiforrottabb volt. ha jól emlékszem, az első rész volt a legelső Infinity Engine játék, szóval gondolom tanulgatták még a scriptelését.

on that note, az mindenkinek megvan, hogy nemrég adták ki a BG1.5-öt? (Siege of Dragonspear)

2016.08.26. 16:03:24

Mass Effectnél nekem tökéletesen megfelelt volna egy klisés befejezés is, miszerint meghal az összes reaper vagy sikerül meggyőzni őket hogy tűnjenek el örökre.

Azután a Citadelen lehetett volna egy hatalmas ünnepség, ahova eljön mindenki, akinek a három rész során azzal a sok száz questtel és döntéssel befolyásoltuk az életét (vagy a rokona, haverja ha ő halott), lehetne vele beszélgetni, elmondja hogy alakult az élete, köszi Shepard vagy rohadjál meg Shepard, stb. Vezetők beszélnek arról hogy a történtek után hogy tervezik a fajuk jövőjét (kroganok, rachnik pl.) meg ilyesmi. Persze ezt hatalmas meló lett volna mind leprogramozni és leszinkronizálni, így aztán lett piros, zöld meg kék robbanás, the end.

De amúgy általánosságban is jellemzőbb a nyugati RPG-kre hogy fél perc összecsapott videóval elintézik a befejezést, míg a JRPG-kben a 20-30 perc hosszú epilógusok sem ritkák.

Din Serpahis 2020.07.27. 10:54:49

Fura de én soha semmilyen quest bugot nem találtam a BG-ben, pedig már a második végigjátszásra (valamikor olyan 99ben talán) kimaxoltam a játékot, azaz végigtoltam minden létező mellékküldit.
süti beállítások módosítása