Például arra, amit a Genesis Project nevű, több náció képviselőjét tömörítő democsapat összehozott. A Nothing but PETSCII nevű Commodore 64-es demo a svédországi Lundban július elején rendezett Gubbdata 2016 versenyen elvitte az első díjat, pedig ha végigpörgetjük nem nagy eresztés - mármint akkor, ha hagyományos C64-demókhoz hasonlítjuk. Ezt a demót viszont úgy kell nézni, hogy csillivilli pixelgrafikát egyáltalán nem használ, mert minden, MINDEN az utolsó szögig benne a C64 alap karaktergrafikájával készült, azaz a grafikának tűnő részek is valójában ügyesen megválasztott formájú és színű speciális karakterek. Így tessék nézni a demót, aztán lehet állat keresgélni.
Mire képes a C64 karaktergrafikája?
2016.07.13. 10:06 Stöki
15 komment
Címkék: retro demoscene c64 ascii
A bejegyzés trackback címe:
https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr188883926
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
flea 2016.07.13. 11:22:56
Szerintem nem a demo a lenyűgöző, hanem maga a C64, aminek szándékosan úgy alakították ki a karaktertábláját, hogy tele legyen olyan alakzatokkal, amit jól fel lehet így használni. Csak úgy látszik, ez ma már annyira feledésbe ment, hogy a nagyszerű újdonság erejével tud hatni.
Stöki · http://iddqd.blog.hu 2016.07.13. 11:25:52
@flea: Részemről nem merült feledésbe, bütyköltem én is eleget, de azért ez a demo egy másik szint.
Savior 2016.07.13. 15:44:54
@Stöki: de nem pont úgy van az, hogy sok játék is ezt az üzemmódot használta, mert sokkal gyorsabb volt (kevesebb helyen kellett átírni a memóriát)? Ha jól emlékszem, pl. pont a pár poszttal ezelőtti Uridium is karaktergrafikás.
Ettől függetlenül ez a videó tényleg nagyon jó. Ami nem világos, hogy a pixelenkénti scrollozást hogy implementálták szöveg alapon...
Ettől függetlenül ez a videó tényleg nagyon jó. Ami nem világos, hogy a pixelenkénti scrollozást hogy implementálták szöveg alapon...
Stöki · http://iddqd.blog.hu 2016.07.13. 15:46:11
@Savior: Hú, fogalmam sincs, de az biztos, hogy használta pár játék (de azokon eléggé látszott, pl. Sziget). A pixelenkénti scrollon én is elgondolkodtam.
ergoGnomik 2016.07.13. 17:42:56
A képpontonkénti görgetést a hardver tudja. [Essetudni! :D]
jtrencsenyi 2016.07.13. 17:47:09
@Savior: karakteres módot használt a legtöbb játék, de módosított karakterkészlettel. Ez a demo viszont a beépített char setet használja.
jtrencsenyi 2016.07.13. 17:49:12
@ergoGnomik: csak grafikus módban nem elég gyors a gép hozzá, hogy a teljes képernyőnyi adatot egy vblank alatt átmásolja. Ezzel szemben a karakteres képernyő kevesebb adatot tartalmazott és hasonló minőségű grafikát tudtak vele előállítani, ha custom char setet használtak.
B3L4 2016.07.13. 20:45:37
@Stöki: Poke 53270,x itt tudod 1 pixellel arrebb tenni a kepernyot, figyelni kell, hogy csak az also 4 bitet allitsd, az 5.ik mar a mlticololort kapcsolja be. Ez amugy minden viszintes scroll alapja.
Szimpla pelda ra basicben:
10 for i = 0 to 7
20 poke 53270, i
30 for t = 0 to 40: next t
40 next i
50 goto 10
30-as csak lassitasnak van bent, hogy latszodjon mi tortenik, a 40-es ertek emelesevel lassul az effekt.
Szoval ha nagyon komolyan nezzuk akkor a demo csak alap char-set-et hasznal, de pixeles scrollt, nem karakterest. Szep munka!
Szimpla pelda ra basicben:
10 for i = 0 to 7
20 poke 53270, i
30 for t = 0 to 40: next t
40 next i
50 goto 10
30-as csak lassitasnak van bent, hogy latszodjon mi tortenik, a 40-es ertek emelesevel lassul az effekt.
Szoval ha nagyon komolyan nezzuk akkor a demo csak alap char-set-et hasznal, de pixeles scrollt, nem karakterest. Szep munka!
ergoGnomik 2016.07.14. 10:02:55
@mash/the collective: Ezzel kapcsolatban nem tettem semmilyen állítást. Nem mintha nem létezne VSP és egyéb trükkök amivel grafikus képernyőt is meg lehet elég jól mozgatni.
Például nemrég jelent meg +4-re egy új platform gáma, ami konkrétan grafikus képernyőn fut, az egész képet görgeti függőlegesen és vízszintesen karakteresnél jobb felbontással, és szoftszprájtokkal működik, mert hardverből olyan nincs.
Programozásban - elméleti szinten - viszonylag jó átjárhatóság van ebből a szempontból a VIC-II és a TED között (noha nyilván nem teljesen triviális).
Például nemrég jelent meg +4-re egy új platform gáma, ami konkrétan grafikus képernyőn fut, az egész képet görgeti függőlegesen és vízszintesen karakteresnél jobb felbontással, és szoftszprájtokkal működik, mert hardverből olyan nincs.
Programozásban - elméleti szinten - viszonylag jó átjárhatóság van ebből a szempontból a VIC-II és a TED között (noha nyilván nem teljesen triviális).
manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2016.07.14. 19:17:37
régen én is csináltam ilyen rajzokat, csak nem animálva. talán megvannak valamelyik kazettán valahol.
jtrencsenyi 2016.07.14. 21:34:18
@ergoGnomik: ez is karakteres képernyőn fut, nem grafikuson.
ergoGnomik 2016.07.15. 08:50:24
@mash/the collective: Teljesen biztos vagy ebben? Még azután is hogy elolvastad amit a Plus4World fórumban: plus4world.powweb.com/forum/30094/-/majesty írtak? (A MoS volt az előző része.)
Holnap Kapitány · http://iloveyouso.blog.hu 2016.07.15. 16:10:29
Ez tényleg hihetetlen, elképesztő.
Egyszer viccből írtam egy rutingyűjteményt, ami a 40x25-ös karakteres képernyő megvalósított egy 80x50-es "grafikus" képernyőt, a karakterpozíciókat "negyedelő" kvázigrafikus jelek felhasználásával. A ZX81 egyébként alapból hasonlóan oldotta meg a "grafikus" képernyőt.
Egyszer viccből írtam egy rutingyűjteményt, ami a 40x25-ös karakteres képernyő megvalósított egy 80x50-es "grafikus" képernyőt, a karakterpozíciókat "negyedelő" kvázigrafikus jelek felhasználásával. A ZX81 egyébként alapból hasonlóan oldotta meg a "grafikus" képernyőt.
Utolsó kommentek