HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Lejtmenetben az Angry Birds fejlesztője

2014.08.31. 19:22 Stöki

És az megvan, hogy a Rovio egyik alapítója, az eddig elnök-vezérigazgatóként működő Mikael Hed lemond a cég vezetéséről? Persze a Rovio sokaknak nem mond semmit, de az Angry Birds annál inkább, és a Rovio ennek a sikerjáték-sorozatnak a fejlesztője. (Kicsit olyan ez, mint az egyslágeres bandák esete: senki nem tudja, ki énekelte először a Lion Sleeps Tonightot, de mindenki tudja dúdolni, hogy avimmove-avimmove.)

abird.jpgHed azután vonul háttérbe, hogy a cégnek elég rossz 2013-as üzleti éve volt: a bevétel csak 3 százalékkal nőtt, a vállalat létszáma viszont közben 500-ról 800-ra duzzadt, a profit pedig a korábbi évhez képest brutálisan, 52 százalékkal csökkent (55,5 millió euróról 26,9 millióra esett vissza). Hed a cég animációs részlegét fogja vezetni a továbbiakban, utódja Pekka Rantala lesz, aki a Nokiától ment a Rovióhoz júniusban, akkor még kereskedelmi igazgatónak.

A mobiljátékok piaca már csak ilyen; az Angry Birds tündöklése fényes volt ugyan, de már vannak nála jóval népszerűbb játékok (pl. a Clash of Clans), és egy-két éven belül jó eséllyel ezeket is kiszorítja majd valami. Egyetlen brandre alapozni egy céget kockázatos üzlet.

És azért most elbeszélgetnék a Rovio főmarketingesével, Peter Vesterbackával, aki három éve még nagy arccal temette a konzolos játékokat.

26 komment

Címkék: rovio angry birds vezetőváltás játék és üzlet

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr726653201

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dester 2014.08.31. 19:27:15

Megakadt a szemem egy számon. Mondja már el nekem valaki, hogy ENNÉL a cégnél miért kell 800 munkatárs? Még ha jó része nem is fejlesztő, és beleszámolom a grafikusokat, pályatervezőket, dizájnereket, akik viszik a hivatalos csatornákat, könyvelőket, ügyvédeket, takarítókat, akkor se nagyon jön ki a képlet.

robert.szalkai 2014.08.31. 19:33:16

@Dester: Mivel hirtelen, sokat termelt ki a cég, hirtelen lett állása családtagoknak, rokonoknak, ismerősöknek.

firg_firg 2014.08.31. 21:02:57

Az uj fonok a Nokiatol jott at? Huhhh... Ennel egy leprateleprol szokott fertozo beteg is jobb referenciakkal rendelkezik.

Amugy a clash of clans is finn.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2014.08.31. 21:23:29

a rovio-t scenés arcok kezdték, de a tehén teje azóta megtúrósodott, így majd mennek tucatszar live arcade meg psn "játékokat" fejleszteni. az eredeti gárda nélkül.

Zensual · http://thaikep.blog.hu 2014.09.01. 08:02:25

@Dester: a Rovio már régóta nemcsak a mobiljátékokról szól. Gondolom kellett új stáb a rajzfilmcsatornájukhoz is, az animációs sorozatokról nem is beszélve.

@DBob: ebben is lehet valami. A fazon apukája pl. az igazgatói tanács elnöke, és most beleültette a kisfiát a tanács egyik bársonyszékébe is.

Zensual · http://thaikep.blog.hu 2014.09.01. 08:15:19

A cikkre visszatérve: szerintem ez nem annyira lejtmenet, inkább pont az ellenkezője. Eddig mint CEO ugye ki volt szolgáltatva az igazgatói tanácsnak (Board of Directors), de innentől apuci jóvoltából ő maga is dirigálhat a mostani utódjának.

Dester 2014.09.01. 10:35:51

@Zensual: Ezt nem tudtam, köszi a felvilágosítást.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2014.09.01. 11:15:46

@Dester: Plusz gondolj bele hányan kellenek még a számtalan+1 Angry Birds mörcsöndájzing cucc kitalálásához, legyártásához, értékesítésének lebonyolításához, stb-stb. Az alkalmazotti számot nem érzem túlzónak, a veszély egyértelműen az, hogy egyetlen lábon állnak, nagyon kéne az AB-n kívül valami más is és sürgősen.

Dester 2014.09.01. 12:04:40

@Sam. Joe: Jogos. :) És egyet is értek az utolsó mondatoddal is.

BlueDeath85 2014.09.01. 12:19:07

szegények, csak 26.9millió, hát mindjárt be is zár az egész kóceráj....
Am. valszeg azért van ott annyi ember mert már nem csak játékokkal foglalkoznak, ott vannak pl. az angry birds toons, ott is sokan lehetnek

False_GOD 2014.09.01. 13:13:52

Pusztuljanak is. Nem mondom, h egy hányadék a termékük, de egy 5letes, egyszeri 5 dollárnál nem ér többet az egész, azt a sok buta meg önti bele a pénzt. Ezért is tart itt a nagy AAA kategóriás játékipar, mert ott elkurvultak már, és az emberek inkább a gagyi, de biztosért fizetnek.

eatmoregold 2014.09.01. 15:45:55

Én azért játszottam ezzel a játékkal csak, mert nem értettem, hogy mi ez a hatalmas siker, és kényszert éreztem, hogy ki kell próbálnom. Pár pályáig jutottam, aztán meguntam... Mai napig nem értem a hatalmas sikerét. Jó design, ötletes játék, de nem tud lekötni... de van még pár ilyen siker story, amihez nem jött még meg a kedvem, pl temple run, fruit ninja, na meg a flappy bird, attól egyenesen agyf*szt kapok...

madbalee 2014.09.01. 15:54:44

@eatmoregold: Fater meg azt nem ertette mit tudunk orakon at Quakezni:) Ö 10 perc utan megunta.
Masok vagyunk.

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2014.09.01. 16:13:41

@Dester: A Rovio bevételeinek 5 (öt) százaléka származik a videójátékokból. A többit a plüss angrybirdök, meg rajzfilm, meg kulcstartó, meg mifene hozza. Na, ott dolgozik az a 790 ember :)

Rocil · www.magyaranimaciok.blog.hu 2014.09.01. 17:14:02

@Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer: Kb. Mint a Star Warsnál! :D Lucas bácsinak a nagy pénzt nem a filmek hanem a "mercsöndájzing" hozta meg! XD

Dester 2014.09.01. 17:30:12

@Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer: ez azért így mellbevágó egy szám volt. :) Ebbe beletartoznak a mikrotranzakciók is? Honnan van az adat?

A_G_A 2014.09.01. 21:01:27

Nekem mindig is jobban tetszett az eredeti, amiről nyúlták az egészet.
A Crash the Castle 3 mindenben jobb mint a hülye malacvadász madarak.

Holnap Kapitány · http://iloveyouso.blog.hu 2014.09.01. 21:57:36

Persze, persze, szerintem is fikázzuk ezerrel a kommentekben az utóbbi évek egyik legsikeresebb játékbrandjének gyártóját. Az a tuti!

Vagy esetleg, ha szeretett kis hazánk egyetlen hasonlóan sikeres és innovatív vállalkozást ki tud állítani a játékiparban, akkor beszéljünk újra?

Egyébként magyar tervezőt is ismerek, aki két éve költözött Espooba. Felvették a Rovióhoz, miután a magyar munkahelye becsődölt. Gyanítom, nem volt senkinek a rokona, sem ismerőse -- egyszerűen a tudása alapján vették fel a finnek. Hát igen, ők már csak ilyenek. Nehéz ezt elképzelni.

krcsirke 2014.09.01. 22:01:52

@A_G_A: Mármint a Crush? Egyébként teljesen egyetértek veled, utóbbiakkal egész sokat elszórakoztam. Aki meg az AAA címeket sirassa:
Minek fizessen valaki annyit, ha feleannyiért is megkaphassa más néven? Sokan vannak így, főleg mióta sok AAA nem hozta a kívánt szintet, alternatívakra pártoltak át a játékosok.

Bobby Newmark 2014.09.01. 22:34:39

@Sam. Joe: Majd lenyúlnak egy másik flashjátékot. Nem kell őket félteni.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2014.09.02. 06:25:55

@A_G_A: a castle clout korábban volt, mint a crush.

blarke 2014.09.02. 20:01:26

Az Epic jopofa lett (imadom a Sonny fele strategiai RPGket). Azt viszont alairom, hogy egy budos vasat nem fizetnek egyik jatekukert sem, hiaba nyomjak a mikrotranzakciot - nem tudom, hogy a bevetelbol mennyit tesznek ki a jatekok IAP vasarlasai es a reklamok.

Az Epic egy ekes peldaja, hogy nem csak rombolj okosan jatekokat tudnak csinalni es mas genre iranyaba nyitasban van potencial. A baj csak az, hogy _egyelore_. Autoverseny, strategiai RPG, ok. De hosszu tavon keves lesz az az egy lab, lasd Zynga es az n+1 Xville-re alapozott mukodes...

AbilityMatrix 2014.09.02. 21:34:18

@Dester: gondolom a mörcsendájzing.

sztrelnyikov 2014.09.03. 10:16:28

A konzolosokat nem tudom, hogy temetni kell-e, de ismerek egy olyan kiadót, amelyiknek van 100+ PC-s játéka és 2 (kettő!) iPad-es. És tavaly ez a két mobil játék hozta a kiadó bevételének a felét.

Szóval nagyon remélem, hogy ez nem a PC-s játékok halála, de azért ha valaki most kezdene bele a játékfejlesztésbe, annak mindenképp érdemes elgondolkodnia, hogy inkább mobil.

2014.09.04. 12:08:43

Amióta először találkoztam ezzel a branddel, azóta gyűlölöm. Bugyuta, idióta és még csak nem is vicces. Őszintén örülök ennek a hírnek.
süti beállítások módosítása