A Pac-Man ugye örök klasszikus, volt is már szó róla itt bővebben, amikor a játék harmincéves lett, de a játékcsajrovatban azért még ejtsünk szót Ms. Pac-Manről, ami egy elég érdekes vadhajtás volt a játékipar hőskorában.
Annak idején kicsit bizarr hirdetéssel reklámozták a programot: a reklám készítői megpróbálták nőiesíteni a Pac-Manként ismert megkezdett pizzát, amiből egy táncoló-éneklő mutáns született, aki azt dalolta, hogy "Honey, dontcha know, I'm more than Pac-Man with a bow!" Azaz: "Szivi, nem tudtad? Több vagyok, mint egy masnis Pac-Man." Vagy valami ilyesmi.
Pedig a Ms. Pac-Man valójában nem nagyon volt több, mint egy Pac-Man masnival. A játékmenet szinte változatlan maradt, még a nagy előd 256. pályán levő híres-hírhedt bugja is megmaradt (bár eddig a játékos általában nem jutott el Pac-Man Kisasszony egyéb bugjai miatt). Némi változás volt ugyan a szellemek viselkedésében, voltak új pályák, és a falak közti rések is ki voltak töltve (így könnyebben átlátható lett minden pálya), de a játékélmény az átlagos játékos számára gyakorlatilag ugyanolyan volt, mint a jó öreg Pac-Manben. A néhány pályánként megjelenő átvezető animációk viszont megváltoztak, ezek Pac-Man és Ms. Pan-Man love storyját mesélték el a találkozástól Pac-Man Jr. születéséig (a lenti videóban 0:35-től).
A játékban leginkább az érdekes, ahogy megszületett. Az első játéktermi slágerek után egy amerikai cég, a General Computer Corporation a nyolcvanas évek elején hardveres modokat kezdett gyártani a sikerjátékokhoz, amire az Atari perrel válaszolt. Végül megegyeztek, és a GCC elkezdett az Atarinak dolgozni. Viszont nem hagyták veszni az egyik, közben elkészült modkitet, ami Crazy Otto néven futott, és a Pac-Manhoz készült. A Pac-Man amerikai forgalmazója, a Midway felkarolta a Crazy Ottót, és ebből a modkitből lett a Ms. Pac-Man 1982 elején, vagyis szűk egy évvel azután, hogy a Pac-Man megjelent (a játékhoz tehát nem volt köze az eredeti Pac-Man tervezőjének, Ivatani Torunak).
A Ms. Pac-Man a legsikeresebb amerikai arcade gép lett több mint 125 ezer eladott kabinettel (fent egy videó a kabinetgyárból). A sikerben nagy szerepe volt annak, hogy a Midway a hazai piacon a Ms. Pac-Mant nyomta a Pac-Man helyett, és annak, hogy a reklámkampányban hangsúlyozták, ez egy nőknek való játék. Ami persze a fentiek fényében erős túlzás volt. Akárhogy is, Ms. Pac-Man lett az egyik legelső játékcsaj, még ha csak egy masnin múlt is a dolog (a lenti vicces grafikon innen).
Utolsó kommentek