HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Kickstarteren American McGee OZombie-ja

2013.07.09. 07:23 Stöki

(Éppen egy Nagy Kickstarter Posztot hegesztek, amihez jó kiegészítésként beesett egy olvasói cikk suresz művésznevű olvasónktól. Át is adom neki a mikrofont.)

Miután American McGee maga mögött hagyta az EA-t, jelenleg önállóan ábrándozik az Alice franchise következő részéről. Csakhogy a jogok megszerzése nem olyan egyszerű, így egy már régebben (2004 körül) törölt projekthez nyúl vissza, az Óz, a nagy varázsló videojáték változatához, amolyan McGee-sen, ahogy azt megszoktuk.

OZombie_revealed.png

A mostani koncepció állítólag már teljesen eltér az eredetitől: Dorothy, a Bádogember és az Oroszlán azért fognak össze, hogy legyőzzék a gonosz Madárijesztőt és az ő zombihadseregét. Én már nagyon várom, nagy zombirajongó vagyok, ráadásul az Óz története adja a keretet, az átlag emberi aggyal talán fel sem fogható, hogy egy McGee-kaliberű zseni számára mennyi lehetőség van ebben a mesében. Sajnos jelenlegi tervek alapján az OZombie elkerüli a konzolokat, ezen kívül még azt is tudni lehet, hogy nagy hangsúlyt kapnak majd a szerepjátékelemek. Nagyon remélem. hogy a megjelenésig eljut ez a projekt, és kapunk egy olyan igazi lenyűgöző McGee-s világot az Óz elemeivel - és persze zombikkal.

Végezetül itt van a projekt Kickstarter-oldala, ahol még több információt találhatok az anyagról, a promóciós videóval és a látványtervekkel együtt, és akár még pár forinttal támogathatjátok is (amit szerintem én is meg fogok tenni).

26 komment

Címkék: american mcgee ti küldtétek kickstarter

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr225397064

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

deto (törölt) 2013.07.09. 09:33:28

Engem meg az érekelne, hogy miért tűnt el a tegnapi kommentem a 3 éves SGI poszt alól.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2013.07.09. 09:42:30

@deto: Most néztem,a moderált kommentek között van. Valamelyik szerkesztő kolléga kiszedte, gondolom, azért, mert öncélú fikahányással indítottad a kommentet.
Nekem mondjuk belefért volna, de nem mindenki olyan elnéző, mint én.
Tanulság: ha legközelebb segítséget akarsz kérni egy blogon, talán ne úgy nyiss, hogy há' mekkora nulla szar ez a poszt.

darkmore82 2013.07.09. 09:44:08

@deto: engem meg az érdekelne mikor fog innen eltűnni a kommented :D
Az Ozombie-t meg megnézzük!

deto (törölt) 2013.07.09. 09:48:24

@Stöki: öncélú szót ne használd már 2013-ban:) egyébként is megindokoltam, sajna tényleg kilógott innen, így méginkább visszatetsző, hogy megy rá a gőgölés. tanulság levonva(egy másik).

Ironfist 2013.07.09. 13:10:05

"Sajnos jelenlegi tervek alapján az OZombie elkerüli a konzolokat, "

Ez miért baj? Tegnap a Dragon's Crown nevű játék bemutatóvideóját néztem pölö nagy lelkesedéssel, egész addig, míg a többiek TS-en fel nem homályosítottak, hogy konzol-only. FUKK. Egyébként már csak azért sem baj, hogy nem lesz konzolon, mert nem lesz olyan bugyuta, gagyi az UI-ja, mint például a Skyrimnak, a Borderlandsnak... amik K.-jó játékok, de irritáló rajtuk a konzolos beütés.

flea 2013.07.09. 14:20:32

Eszméletlen, hogy egyesek még azt is jobban tudják, milyen szavakat lehet használni. Így aztán nem is csoda, ha mindig igazuk van... lol?

Savior 2013.07.09. 14:49:43

Ez nagyon érdekes hír lett volna, ha nem már megint zombikkal próbálnának valamit "felújítani". Értem én, hogy az Óz az nem az Alice Csodaországbanhoz hasonló trip, ezért fel kellett turbózni, de ez a zombi-téma kezd már nagyon unalmas lenni (oké, elismerem, sosem tetszett igazán). Kár, mert az oldalon lévő concept artok között van pár igen hangulatos.

Egyébként nekem tetszik az, hogy a Kickstarteres projektek a PC-t célozzák meg, pláne, hogy lassan kezd a Linux verzió is alap lenne, a Unitynek hála. Kíváncsi vagyok, mikor csinálják meg belőle a konzol-változatot, szerintem még többen megfontolnák a használatát.

False_GOD 2013.07.09. 16:24:16

@Ironfist: Jaj ne mondj ilyet, mert sok konzolhuszár mindjárt jön, és megrónak érte, hogy meg merted szólni az ő tökéletes platformjukat :D

Ironfist 2013.07.10. 07:50:02

@Savior:
"de ez a zombi-téma kezd már nagyon unalmas lenni"

A zombi egy olyan téma, amiről nem lehet elég rókabőrt lehúzni. =)

"Kíváncsi vagyok, mikor csinálják meg belőle a konzol-változatot, szerintem még többen megfontolnák a használatát."

Miért csinálnák? Ha jól olvastam szerepjáték lesz, amin a konzolosítás csak ronthat - lásd a Skyrim idióta UI-ját.

@False_GOD:
"Jaj ne mondj ilyet, mert sok konzolhuszár mindjárt jön, és megrónak érte, hogy meg merted szólni az ő tökéletes platformjukat :D"

Na és? Jöjjenek, meggyőzni úgyse tudnak, hogy a konzol bármivel is jobb volna a PC-nél. Próbálkozni viszont lehet, és ha érvekkel próbálkoznak, nem anyázással, akkor állok elébe.

False_GOD 2013.07.10. 08:44:31

@Ironfist: Valahogy úgy érzem, te nem vetted a humort :)
De érvekkel se nagyon fognak jönni, mert az is annyira limitált a platformjukkal kapcsolatban, mint a kezelőszervek a kontrollerükön.

Savior 2013.07.10. 08:49:26

@Ironfist:
>> "Kíváncsi vagyok, mikor csinálják meg belőle a konzol-
>> változatot, szerintem még többen megfontolnák a
>> használatát."
> Miért csinálnák? Ha jól olvastam szerepjáték lesz, amin
> a konzolosítás csak ronthat - lásd a Skyrim idióta
> UI-ját.

Úgy értettem: a Unityt...

Yorg 2013.07.10. 10:26:49

OFF

Ezzel mi a helyzet? "közben azért a Bruce Lee heti retro készülget"

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2013.07.10. 17:28:33

@False_GOD: Vettem konzolt, játszani. Arra való, tökéletes.
GémerPC-m nincs, csak egy laptopom, dolgozni, netezni, videót nézni. Arra való, tökéletes.

Elder Scrolls online, Sim City, Diablo 3 miatt szomorú vagyok, ezek nagyon érdekelnek, de csak emiatt most nem fogok beruházni alsó hangon százezret egy PC-re. Úgyhogy Ozombie is kimarad. Szomorú, de ez van. :(

nyisziati 2013.07.10. 20:27:15

@Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer:
"Vettem konzolt, játszani. Arra való, tökéletes.
GémerPC-m nincs, csak egy laptopom, dolgozni, netezni, videót nézni. Arra való, tökéletes."

+1

Ezt kéne már mindkét oldalnak felfogni.

False_GOD 2013.07.11. 08:58:57

@nyisziati: Nem és nem, a kettő összefügg. Akkor volna úgy jó, ahogy te mondod, ha külön külön fejlesztenének pcre és konzolra.De nem ez a helyzet, hanem legjobb esetben is párhuzamosan fejlesztenek mind2re, és ennek eredménye, hogy egy butított, kiherélt konzolfost kapunk pcre is. És pont azért, mert nektek konzolosoknak a gagyi is elég, mi pcsek játszhatunk a 2000-es játékokkal, mert azokban még volt kreativitás, tartalom, egyediség, és sok lehetőség.

Bambula 2013.07.11. 09:57:02

@False_GOD: Mivel multiplatform címek legfeljebb 10-15% a PC részesedése a bevételből, nyilvánvalóan csak annak megfelelő munkát és pénzt forgatnak bele a fejlesztőcégek.
Amúgy úgy kompletten az összes konzolra megjelent játékot leszarozni az tökéletesen mutatja hogy sosem játszottál még konzolon.

False_GOD 2013.07.11. 10:08:14

@Bambula: Oké, van egy kivétel, a forza, az tényleg frankó,de ennyi. Játékmechanikában mindegyik gagyi.

False_GOD 2013.07.11. 10:20:02

@Bambula: De bőven elég megnézni a Crysis-t. Az ekső rész lehengerlő volt, open world volt, a story picit satnya volt, de a kieg a warhead ezt kiköszörűlte. és volt egy a kornak megfelelő fasza fizikát és grafikát felvonultató fpsesünk, egy nagyon jó editorral,és maga a motor remekül skálázható volt már akkor, és nem győzőm hangsúlyozni, hogy open world.Csak pcre. Aztán jött a 2, immár konzolra is, és mit kaptunk? Egy rondább, butább, egyszerűsítettebb fizikával rendelkező CSŐFPS-t, ahol csak és kizárólag egy felé tudsz menni, és azt is kevés ideig, mert egyszerűen rövid, és még az irányítás is butult, pedig ez első részben elég jól el volt találva. És mindez csak azért, mert kell hogy menjen konzolon is. Hát a fenét. Ezer ilyen példát lehetne még mondani, de most csak ezt az egy relative frisset hoztam fel.

nyisziati 2013.07.11. 17:02:49

@False_GOD:

1) NEM vagyok konzolos (már eladtam), de amíg volt, addig is nagyszerűen ketté tudtam választani a játékot a munkától. És ezt a véleményemet azóta is fenntartom.
2) kb. 20 évvel ezelőtt, amikor a 320*200-as felbontásban elkezdtek kijönni a 256 színű játékok, azt mondtam, ez a felbontás nekem elég a játékra. Ezt a véleményemet is fenntartom.
3) PS2-ből tavalyi eladási statisztikák szerint még mindig havi több, mint 1 milliót(!) adtak el, pedig ~13 éves gép.

Magyarul: rengeteg embernek megfelel akár a mainál jóval kisebb felbontás is - mert JÁTSZANI akar, nem HD videót nézni. Ha neked ez gagyi, ám legyen. Adjál ~ 50 millió dollárt a fejlesztőknek és te határozod meg a felbontást, tartalmat, mindent.

Egyébként nem tudom milyen korosztály vagy, de a "hőskorban" (~'80-as évek) 64 kbyte-os játékokkal jobban (és többet) elszórakoztunk, mint sok maival - függetlenül a játék tartalmától, vagy grafikájától.

Elég a magyar fejlesztésű "Időlabirintus"-ra gondolni.

Azt pedig meg se merem kérdezni, hány eredeti játékod van és hányat torrenteztél le keygen-nel, crack-kel és vírussal együtt...

Prendergast 2013.07.11. 21:50:34

@Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer: "Vettem konzolt, játszani. Arra való, tökéletes.
GémerPC-m nincs, csak egy laptopom, dolgozni, netezni, videót nézni. Arra való, tökéletes.

Elder Scrolls online, Sim City, Diablo 3 miatt szomorú vagyok, ezek nagyon érdekelnek, de csak emiatt most nem fogok beruházni alsó hangon százezret egy PC-re. Úgyhogy Ozombie is kimarad. Szomorú, de ez van. :( "

Akkor valami mégsem tökéletes.

taleskenis 2013.07.12. 00:04:09

@Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer:

ESO lesz nextgen konzolra is, Diablo III lesz mostanira is és szinte biztosan jön PS4-re. Simcity-t meg biztosan nem kontrollerrel akarnál játszani, de pár év múlva a laptopod is el fogja vinni.

@False_GOD:

"rondább, butább, egyszerűsítettebb fizikával rendelkező CSŐFPS"

Ebben sok igazság van, de én nem kenném az egészet a konzolokra. Gyakran olvasom a felhasználói kritikákat, hogy egy játék nem elég ötletes, túl könnyű, túl rövid, értelmetlen újrajátszani. Azt vettem észre magamon, hogy már nem akarok minden sarkon benézni, minden ládát kinyitni, az egész térképet bejárni, 100-szor meghalni, hónapokig tanulni és játszani a játékot. Sőt, kifejezetten idegesít, ha azt érzem, hogy csak azért kell szenvedni egy játékban, nehogy hamar véget érjen. MMO-kat már kifejezetten utálom emiatt. A fejlesztők végtelen ideig akarnak szívatni olyan feladatokkal, ami nálam egyenértékű egy zacskó mák megszámlálásával. Nekem ez már egyáltalán nem életcélom. Ha sok az időm, akkor a láblógatás is legalább olyan jó és hasznos. Játszottam én már sok játékkal. Vagy adjon valami "új" élményt, vagy egyáltalán ne szívasson. Szóval szerintem fordítva van. A játékok nem konzolosodnak, hanem a konzol maga is azért lesz népszerű, mert erre van igény. Példának ott a Wii. Olyan játékélményt adott az embereknek, amit korábban nem tapasztalhattak. Eladtak belőle 100milliót. Pár hónap után mindenki kihadonászta magát, és a konzol ott porosodott a sarokban. Az a pármillió ember aki szereti a Nintendo játékokat, ma is használja és vesz egy Wii U-t (ahogy az eladásokból látszik, olyan sokan azért nincsenek). A többségnek viszont nem lehet 100-szor eladni ugyanazt. Kicsit jobb lett a fizika, szebb a grafika? Kit érdekel? A Quake1-ben is az volt a multi lényege, hogy legyél gyors, pontos és szinte lásd magad előtt a többieket. Ha ezt egyszer megunom, akkor többé már nem érdekel felújítva se.

Egy szónak is száz a vége. Régen minden jobb volt. Még én is.

További jó nagyokat kívánok mindenkinek!

False_GOD 2013.07.12. 10:44:48

@nyisziati: Nehezem hámozom ki a postotból, hogy te most a konzolok mellett vagy ellen érvelsz, ellenben válaszolok arra, hogy igen, sok eredeti játékom gyűlt összes az évek folyamán, de teljes mellszélességgel kiállok a torrent mellett, mert a jelenlegi üzleti model, és a konzol miatti butulás miatt jó, ha évente 1 olyan cím van, ami pénzt érdemel.

@taleskenis: igen, ezt én is észrevettem magamon, hogy lustultam valamilyen szinten, de ezt magamra vetítve inkább az előítélet számlájára írom, mert a régi címekkel /jagged alliance2 pl/ még mindig remekül szórakozom, pedig ott nem 2 lehetőséged van, mint egy átlag konzol címben.A grafika szerintem se számít, viszont, hogy legyen egyre jobb fizika, az nálam elvárás, mert igen sokat hozzá tud adni a hangulathoz, még egy multis fpsben is.

nyisziati 2013.07.12. 14:26:33

@False_GOD: újra visszatérnék az eredeti kommentre: játékra jó a konzol (nekem - ha van), munkára meg a PC.

Egyébként meg taleskennis leírta a lényeget: régebben több időnk volt, én pl. a Revs-ben kb. 6 hónapig csiszoltam az irányítói képességeim (9 gombbal kellett irányítani!), mire megnyertem egy versenyt a silverstone-i pályán. A brands hatch-i be nem is kezdtem bele.

Ma ennyi idő alatt egy hardcore játékos kb. több tucatnyi játékot visz végig. Plusz a multi meccsek.

Úgyhogy az ipar is ráállt erre: csilivili, könnyen végigjátszható játékok, amik gyorsan hozzák a bevételt. Ezért adják ugyanannak a sikerjátéknak az n+1.-ik verzióját, mert ha beleöltek kb. 100 milliót, akkor ebből nagy nyereséget is akarnak kihozni.

Aki meg eredetiséget szeretne, annak ott vannak az indie progik. Vagy egy Amiga-, C64-, Spectrum-, stb.-emulátor. :)

Ironfist 2013.07.12. 14:31:07

@Savior:
"Úgy értettem: a Unityt..."

Félreértettem akkor, bocs :)

Na, látom jó kis vita kerekedett itt :)

1.- van kb 50-60 eredeti játékom, kb fele GoG-on és Steam-en. Ennek ellenére én is kiállok a torrentezés mellett, mert ezeknek egy tekintélyes részét nem vettem volna meg, ha nem próbálom ki előtte ingyen.
2.- sajnos n em találom meg, pedig olvastam egy cikket, felmérésekkel, hogy a legtöbb nevet (játékot) telefonokra csinálják, utána pedig a második legtöbbet PC-re, nagyjából kétszer annyit, mint az összes konzolra együttvéve.
3.- PC-n jobb játszani. Kreatívabb játékok jelennek meg rá többnyire, ez tény, nem nagyzolás. Ugyanis engedtessék meg, hogy a "megyek előre, megnyomok három gombot, mire a karakterem lenyom egy drizztdourdenes mozdulatsort, kiirtva mindenkit a képernyőn saját magától" stílus, vagy az FPS, ami aimbotos csalás (úgy hallottam nevezni, hogy "célzásrásegítés"... mert "vita"partnerem kicsit sértőnek érezte a csalásnak titulálást...)nélkül játszhatatlan, mert kontrollerrel nem lehet pontosan célozni, a csőjátékok, mint a Diablo 3, amiben menni is, és fejlődni is csak egy egyenes csík mentén lehet (ja, mert lesz ám ez konzolon!) és társai ne legyenek benne a kreatív kategóriában!
4.- hallottam azt, hogy ha nem tetszik a kontroller, vegyek hozzá egeret, meg billentyűzetet. Akkor ha egérrel, és billentyűzettel irányítok, PCalkatrészekből van összerakva, van hozzá internet, lehet rajta zenét hallgatni, videót nézni...mint egy PC-n... csak épp drágább, mint bármelyik átlag PC, ráadásul ugyanakkora teljesítménnyel, akkor az miért is tökéletes játékra? És akkor már miért ne PC-m legyen játékra? :)
5.- régen minden jobb volt? Sajnos nekem is ez a tapasztalatom, pedig nem első generációs játékos vagyok - inkább második, ha lehet így fogalmazni. :) A készítők régen rá voltak utalva, hogy kreatívabb, ötletesebb dolgokat vigyenek a játékba, mert nem tudtak olyan jó grafikát megjeleníteni, mint manapság. Ma viszont úgy gondolják, a grafika is elviszi a hátán a játékot, és mindenzt mire alapozzák? Az előző Call of Duty-kra például, hiszen azokban is mi volt új? A grafika, és fogyott bőven? Fogyott, tehát nyilván erre van igény. Vagy mégsem? Kicsit a tévékhez tudnám hasonlítani a problémát. Hiszen ha nagy a bulvár nézettsége, az vajh azért van, mert erre van igény, vagy azért van erre igény, mert nincs más?
De szerencsére a játékokkal kicsit más a helyzet, hiszen ott van például a GoG, ami hiába DRMfree játékokat árul felújítva, nyilvánvalóan jól megél belőle, mert az embereknek igénye van a jó szórakozásra. Ott a kickstarter, ahol kiderült, hogy ami valóban jó dolog, azt az emberek igénylik, hiszen ha nem kéne nekik, nem gyűlne össze rájuk adományokból a pénz. Szóval a játékok jövőjét illetően bizakodó vagyok.

Sunavadász · http://napisuna.blog.hu 2013.07.15. 15:35:32

Lehet vitázni, de az új Xbox / PS4 akár egy kompakt PC is lehetne a felépítését alapul véve...

:)

iissttvvaann 2013.07.16. 13:55:52

Sajna lelottek a projectet a Kickstarteren.
Nem lesz Ozombie, talan maskor.
süti beállítások módosítása