HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Hétvégi játékcsaj: Carmen Sandiego

2012.01.29. 10:55 Stöki

Az eheti játékcsajt nem láthattuk sokat játékokban, pedig több program is a címében viseli a nevét, széles karimájú piros kalapja pedig olyan védjegyévé vált, mint Lara Croftnak a türkiz felső.

A hölgy neve Carmen Sandiego, és egy bűnbanda vezetője, akit a játékos üldöz a Brøderbund Software nyolcvanas évekbeli kalandjátékaiban – ebből adódóan ritkán mutatja meg magát. Sandiego kisasszony először a Where in the World is Carmen Sandiego? című 1985-ös programban bukkant fel, a játékosnak a világ különböző tájain kellett végighajkurásznia őt, eközben nyomokat gyűjteni, egyéb gonosztevőket bekasztlizni. Ezalatt a játék végig oktatott, információkkal bombázta a játékost (például Brazíliába érve kiírta, hogy Brazília Dél-Amerika legnagyobb állama), több ponton edukációs szoftverré vedlett át – Carmen Sandiego tehát akár Dora the Explorer kollégájának is tekinthető, csak nála azért szexisebb, nem is beszélve arról, hogy nagykorú.

Az első program elég sikeres volt, ezért a Brøderbund sorra csinálta hozzá a folytatásokat, ahol Amerikában, Európában, sőt az időben és az űrben kellett elkapni az újra és újra megszökő Carment (Where in the USA..., Where in Europe..., Where in Time..., Where in Space...). Később egy rajzfilmsorozat is készült a játékok alapján, aztán az első játéknak volt több remake-je is. Legutóbb tavaly készülgetett egy Facebook-verzió, és pár hónapja azt pletykálták, hogy már szervezik a filmátirat forgatását is, a főszereplő pedig Jennifer Lopez lesz, szóval úgy tűnik, reneszánszát éli a brand. Alant egy galéria a nálunk kevésbé ismert hölgyről, játékborítók, fanartok, screenshotok, cosplayfotók vegyesen. Néhányon ott van Wally/Waldo is, ezt a karaktert ugyanis többször összekötötték Carmennel, mivel ő is folyton eltűnik szem elől.

25 komment

Címkék: oktatás pénteki játékcsaj carmen sandiego

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr333967708

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

moli 2012.01.29. 11:39:39

meg szkafander alatt is csinos a kalapja.

Bedeko 2012.01.29. 12:16:00

Emlékszem ezekre a játékokra, még C16 és talán Spectrum korszakból. A CoV rendszeresen közölte a megoldásokat hozzá, mert egyik-másik esetben kellő általános műveltség nélkül nagyon nehéz volt elkapni Carment.

Jó kis játék volt a boldog békeidőkből.

Bedeko 2012.01.29. 12:33:23

Jah és ha jól emlékszem, a játék tolható tableten vagy mobilon (Androidon legalábbis). Rá kell keresni a marketben.

nbcee 2012.01.29. 12:40:44

A hölgy azért nem feltétlenül gonosz (már csak a földrajztanítás miatt sem :) ), leginkább a Macskanőhöz tudnám hasonlítani, aki néhány epizódban szövetkezik a főhőssel, de egyébként megmarad outlaw-nak.

Toalettduck 2012.01.29. 12:56:39

Szóval még egy játék amihez túl későn születtem. Természetesen sunáznám minden egyes apró pixelét.

Wertzui 2012.01.29. 13:36:54

Where in Pizza Hut is Carmen Sandiego? Hát ott.

Bogoj · http://bogoj.blog.hu/ 2012.01.29. 13:53:13

én a Where in Space... -szel játszottam annak idején, de nem találtam benne a hölgyet :-)
egy jennifer lopezes filmnek örülnék :-D

peterszky 2012.01.29. 14:56:05

Micsoda emlékek jönnek most elő. Kicsit ezen nőttem fel, nemrég dobtam ki a "nagyfloppyt", amin rajta volt ez, a Lemmings plusz egy ARJ kitömörítő.

Még a 386-os, leültem mellé egy térképpel, szótárral és egy könyvvel, amiben benne voltak az országok által használt pénznemek.

peterszky 2012.01.29. 15:13:26

Tényleg, NES-re kiadták az elsőt (wiki szerint igen)? Ha igen, van valahol rom? Hirtelen nem találom, telefonra szívesen feltenném.

terasz9 · http://www.teremibalazs.hu 2012.01.29. 16:07:12

"ARJ" - ez a betűszó most szívbemarkolóan hasította fel ifjúságom elfeledett emlékeit.
:)

Celtic 2012.01.29. 19:15:00

Nekem csak a Time volt meg, de azt nagyon imadtam :) Persze, sose kaptam el...

Dester 2012.01.29. 20:00:31

@terasz9: nekem is. Főleg a következő parancs, amit a "minden byte-ra szükség van a 40 MB-os vinyón" sors hozott (talán már írtam a blogon):

ARJ m ARJ.ARJ ARJ.EXE

Majd facepalm.

xstranger 2012.01.29. 21:01:54

@terasz9: ARJ (Archived by Robert Jung) na ezt se tudtam soha, persze most 10 mp volt google-lel.

tundrazuzmo (törölt) 2012.01.29. 23:19:56

A belinkelt youtube video iszonyú béna játékról szól... Carmen Sandiegot csak az kapta el, aki azonnal, az első kérdezés után levette, hogy hová ment tovább. A letartóztatási parancs megkapása után pedig már nem kell újabb tulajdonságokat compute-oltatni, azután már csak el kellett kapni a gyanúsítottat. Aki mindhárom helyszínt végigjárta, az csak kullogott a nyomában...

TH 2012.01.30. 01:07:41

@tundrazuzmo: az egy baromi jó játék volt, bár soha nem játszottam végig. viszont remekül feldobta a rémisztően unalmas számtech órákat gimiben, még Hercules monitoron is. ;)

neverlivetosee · http://klur.blog.hu 2012.01.30. 02:20:52

huhu, ezzel még talán 5-6 évesen játszottam. persze semmit sem értettem az egészből, de pár Golden Axe és Warcraft (1) után elő-elő került, egy mix-CD-n volt, rengeteg játék mellett, mind-mind ARJ-be csomagolva.

Chessterfield 2012.01.30. 03:06:51

Nem vagyok mai gyerek, de erről a csajról és a játékairól SEMMIT nem hallottam idáig. Pedig elég sokat játékot ismerek, már csak hallomásból is, de ez valahogy kimaradt.

Karvaly 2012.01.30. 09:32:08

Hó, Broderbund meg a Carmen... Legenda volt mindkettó.

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2012.01.30. 09:41:05

Ha jól emlékszem, a Space Quest VI-nak volt annó a munkacíme a "Where in Carmen Santiago is Roger Wilco?" de aztán a copyright problémák miatt az ügyvédek lebeszélték erről a Sierrát. :)

hazmesterzs 2012.01.30. 10:41:32

Istenem nekem a Police 07 társasjátékot juttatta eszembe, ahol Dr. Faktort kellett kergetni Budapesten. Pedig nem is vagyok olyan nagyon öreg.

Geeklány · http://geeklany.hu 2012.01.31. 08:06:34

Köszönet ifjúságom megidézésért mind a blogírónak, mind az ARJ-t megemlítőnek :) Carmen is eltűnt az ARJ-jal együtt a süllyesztőben, pedig akkor és ott milyen jó volt mindkettő.

hallari 2012.02.04. 23:49:12

@hazmesterzs: Police 07! Mennyit játszottunk vele...
"Pedig nem is vagyok olyan nagyon öreg. " Ehehehehehe... :DDD
süti beállítások módosítása