HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

2011 két percben

2011.12.28. 11:30 hancu

Nem volt ez egy szar év a játékosoknak, na. Neked hiányzik valami a klipből?

30 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr643501516

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dm996 (törölt) 2011.12.28. 11:33:11

Nem kötekedésből, de én asszem inkább maradok 2001-nél :)

Dester 2011.12.28. 11:39:35

Tudom, hogy az indie játékok nincsenek benne a fentiekben, de szerintem a Limbo megérdemelné. (Aki belekötne: csak XBOXra jelent meg 2010-ben, PC-re viszont 2011-ben, én pedig PC-s vagyok.)

Valamint a DNF-et csak én nem láttam a videóban, vagy tényleg kimaradt?

bbandi 2011.12.28. 12:47:13

Nekem az év nagy játékélménye a Mass Effect sorozat volt. Valahogy nekem a Bioware játékok a Dragon Age-ig kimaradtak. Arra aztán felkaptam a fejem, a Mass Effecttől meg leesett az állam. (tudom, Baldur's Gate, már rég tervbe van véve, csak nehezen szánom rá magam)

HS 2142 2011.12.28. 13:06:36

Dester: Volt benne indie game is, pl.: 1:11-nél az Insanely Twisted Shadow Planet. A lista pedig egyértelműen konzolos, ami PC-n is megjelent ezek közül az tipikusan multiplatform. Duke nem szerepelt benne, véleményem szerint jobb is. Én inkább azt furcsállom, hogy 0 darab stratégiai játék került bele. (Bár ezt ráfoghatnám arra is, hogy konzolos lista, attól még fura.)

algi 2011.12.28. 13:50:11

Úgy látom, 2011 nagyrészt a grafikáról szólt. És nagyon trendi lehetek, mert ezekből 2 játék meg is van.

@bbandi: Én imádtam a Mass Effecteket, de a KotoR-t pl. ki nem állhatom. Szóval nem garancia, hogy az új, meg a régi játékaik egyformán bejönnek.

bbandi 2011.12.28. 14:00:25

@algi: Lehet, de a Baldur's-ról nagyon sok jót hallottam, az SW játékok meg sose érdekeltek különösebben. Amúgy nagyon rég talonban van már így a két Baldur's meg a két Fallout, de valahogy sose szánom rá magam, egyre kevésbé vagyok ún. "hardcore gamer", ezekkel a régi RPG-kkel macerás elkezdeni játszani. Meg kövezzetek meg, de zavar, hogy nincs szinkron.

The Drunken Master (a.k.a. Eltiron) 2011.12.28. 14:10:16

Kicsit felülreprezentált a videóban az AC, de amúgy korrekt válogatás.
@bbandi: Ez eléggé off, hiszen idén nem jelent meg ME-hez semmi (bár talán az Arrival DLC idei, nem vagyok benne biztos).
Viszont a Baldur's Gate-et még most is érdemes elkezdeni, én is nemrég álltam neki és fantasztikusan nagy játék. A Dragon Age-eknél mindenképp kategóriákkal jobb. (ps: öreg csóka vagyok már, de amikor a BG-k megjelentek, éppen családalapítással voltam elfoglalva, szóval most utólag pótlom az akkor kimaradt játékokat, időközben szép nagyra nőtt fiamnak pl. nagyon bejött a Planescape: Torment ;))

algi 2011.12.28. 14:57:14

@bbandi: A KotOR-ról is sok jót hallottam, mégis nagy csalódás lett. Mondjuk a Baldur az feltehetően már elég olcsó, hogy kipróbálásból megvegye az ember.

Én amúgy nem rég nekikezdtem (többé-kevésbé) a Fallout 1-nek, és brutális, hogy mekkora munka. Van egy több száz oldalas manual, amit el kell olvasni!!! Nem lehet csak úgy nekiesni azt remélve, hogy majd a játék megmondja, hogy mit csinálj, mint manapság, hanem ismerni kell a játék csínját-bínját, és akkor elkezdhetsz játszani. El is felejtettem, hogy régen milyenek voltak a játékok.

bbandi 2011.12.28. 15:09:44

@algi: Az F1-et én is elkezdtem évekkel ezelőtt, aztán mikor elértem a Hubba, egy egyszerűnek látszó sidequestet nem tudtam megcsinálni. A Baldur's meg 10$ gog.com-on, akciósan vettem meg 5-ért.

Arilian 2011.12.28. 15:53:41

FO2 és BG2 istencsászár, de ha ennyi időt rá tudsz szánni dolgozó emberként egy játékra irigyellek :).

viszont akkor próbáld ki a Wizardry7 et. 2 hét alatt beleszoksz a 320*200 as grafikába, simán, velem is az volt :)

paraszgyerek 2011.12.28. 18:56:54

Nekem is kicsit sok a csilivili rpg. Hiányolom a jó stratégiát... emellett, tudom hogy kicsit közhelyes, de ezekben az ember már annyira készen kap mindent hogy a képzeletnek, fantáziának már semmi nem jut.

Maradnak tovább a régi stratégiák és könyvek. A BG2 érdekelne de nem merem rászánni magam a fent említett időhiány miatt :-)

dandartabornok 2011.12.28. 19:54:41

lehet hogy átsiklottam fölötte de szerintem a sz*rkesztőúrnak nem a bf és a cod hiányzik?

Majdénmegmondom 2011.12.29. 08:08:09

A videóból semmi sem hiányzik. Az életemből hiányzik egy nagy rakás pénz és szabadidő.
Csak röhögni tudok a nyafogókon, akik szerint semmi jó játék nem jön ki manapság. Én jelenleg a számtól vonom meg a falatot, hogy játékokat tudjak venni, és korábban kelek, hogy legyen időm játszani. Pedig úúúgy kipróbálnám, hogy milyen az, amikor valaki unja a játékokat...

SnakeHB 2011.12.29. 08:08:40

@algi:

Én a manualba való belelapozás nélkül toltam végig a FO1-et is a 2-nek mostanában járok a végén. Csak a karaktergeneráláshoz olvastam el egy guide-ot a gamefaqs-on.

Azért ezeket a vaskos leírásokat annyira nem kell komolyan venni (kb. olyan mint manapság egy TV-hez, vagy videókártyához az 50 oldalas leírás - marad a dobozban), 15 oldal csak az install, 20 az interfész (ami pl. FO esetén nem annyira bonyolult) szájbarágása ("Menu button - what it does: opens the menu"... kösz...), 50 oldalas "hagulatalapozó" novella, bestiárium, stb.

Igaz, pl. Ultima vagy Wing Commander esetén jól jött (volna), de azért az irányításban mindig volt/van egy alapsablon, a többi meg trial&error és/vagy szájhagyomány útján terjedt anno, net hiányában.
Jó ez a mai tutorial rendszer, de ne feledjük az sem, hogy a kézikönyv volt a copy-protection zenitje 20 éve. :)

@The Drunken Master (a.k.a. Eltiron):

Nemcsak az Arrival DLC (ami a ME3 felvezetése), hanem a PS3 változat is (ami ugyebár már a ME3 motorjával fut) idei.

@paraszgyerek:

Hát igen, pont végignéztem az idei leltárt, nem sok jóval kecsegtünk (max 1 tucat beszerzésre érdemes cím). Marad a retrogaming (régi, kimaradt darabok és emulátorozás!) :)

SnakeHB 2011.12.29. 08:22:31

@Majdénmegmondom:

Dehogynem, csak nem olyan sok. Ami spec számomra nem baj, mert nekem se lenne időm évi 30-40 kihagyhatatlan remekművet végigtolni. :)

Így is megy a priorizálás: MMO, indie, tucatFPS, sport (kiv. NHL), versenyzős alapból kiesik (max haveroknál ökörködünk velük), de még így is nagy a backlog. :(

heltaskelta 2011.12.29. 13:35:53

Stökinek: igenb+ aza qrva S betűvel kezdődő agyat nem igénylő Fosduhda hiányzik a videóból ami ha nem lenne akkor portálozás lenne minden második post hetiretro helyett. na.

P1sty 2011.12.29. 15:36:55

Egy Bastion is belefért volna szerintem :)

KenGuruL 2011.12.30. 21:08:38

na de hova tűnt a heroesVI?

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2011.12.31. 16:18:07

@Majdénmegmondom: Pedig nem igazán jön ki. A Skyrimot 1,5-szer végigtoltam. Ennyi telt tőle.

Ahhoz képest, hogy mennyire erős hardverek vannak manapság semmiféle fejlődést nem látok. Vannak játékok, amik képesek lekötni az embert, de nagyon rövid ideig. Idén egy játékot vettem meg, a Skyrimet, de bevallom azért, hogy csak megnézzem mit tud. Meglepődtem, hogy nem tolták el. (Annyira.)

Valahol egészen elképesztő, hogy minimális ötletességet sem látok sehol. Gyakorlatilag régi szériák folytatását leszámítva semmi sem tud érdekelni. A videóben feltűő játékok közül kb. az Assacreedet ismertem fel és semmi mást.

Gyártják a tucatfos FPS és minden más játékot, de egy igazi magával ragadó RPG nincs, ahol a történettel változna mondjuk a környezet. Hihetetlen, hogy 2011-ben szinte teljesen statikus környezettel képesek csak operálni. És ezt nem a pusztíthatóságra értem.

N+1 olyan ötletet fel tudnék sorolni, amivel olyan játékot lehetne csinálni, ami után maga alá piszkítna a játékos, de a leghalványabb jelét sem látom annak, hogy bárki próbálkoza. Számomra megdöbbentő, hogy a játékfejlesztők még nem mentek csődbe. Képtelenek gyak. bármi olyat kiadni, amit nemhogy megvennék, de egyáltalán kipróbálnék...

Számomra rejtély, hogy ki az a sok igénytelen ember, akikből megélnek.

Majdénmegmondom 2011.12.31. 18:28:04

@molnibalage: Pedig ez durván a szerepjátékok éve volt! Witcher 2, Deus Ex: Human Revolution, Dark Souls, Dragon Age 2, Skyrim, The Legend of Heroes: Trails in the Sky, Xenoblade Chronicles, Bastion... Oké, van köztük néhány hack&slash is, de akkor is jó év volt.
"...egy igazi magával ragadó RPG nincs, ahol a történettel változna mondjuk a környezet."
A Bastion pont erről szól, még ha nem is egészen RPG... :-) Na, komolyan: tudsz olyan múltbéli RPG-t mondani, amire a fenti kitétel vonatkozna? Én a Chrono Cross-on (+ a folytatásán) és az FF6-on kívül egyre sem emlékszem.

wowerman 2011.12.31. 18:30:13

igen. a jó zene hiányzik a klipből. most komolyan, Placebo??

wowerman 2011.12.31. 18:40:15

@molnibalage: trollocska, szaladj vissza az sg.hu-ra szerintem. egyébként tudjuk, minden játék fos és szar

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2011.12.31. 19:38:04

@Majdénmegmondom: A felsoroltak egyikével sem játszottam, még elődjükkel sem. Egyszerűen nincs időm. A W2-ről azt halottam, hogy tipikus "csőjáték".

Nem, nincs olyan, ahol változna a környezet. Úgy illene már ezt elérni. Sajnos az RPG-k olyanok, hogy van főszál és teljesen független sidequest. Miért nem képesek a főszálat úgy kidolgozni, hogy a sidequestek a főszálra hassanak? Pl. mondjuk a Skyriumben lehetett volna n+1 olyan sidequest hatás, ami mondjuk hatással van arra, hogy a lázadók vagy a birodalmiakat erősíted és az meg annak a kimenete, hogy hogyan szállnak szembe a sárkányokkal. Stb.

N+1 ilyen ötletem van RPG vonalon. SOHA, nem láttam még ilyet sehol...

@wowerman:
Nem. Számomra az idei év legjobb húzása egy ingyenes repszim volt.

www.benchmarksims.org/forum/content.php

Sajnos ez is csak grafikailag fejlődött főleg, a modellezés terén szinte semmit. A játék adatbázisa egy vicc... Persze mivel valemennyire nyílt, ezért fejlődni fog.

(A másik fejlődési ágon - FreeFalcon 5 - ezért én összeraktam egy nagyon durva modot, még ennek a kiadása előtt. Szerénytelenség nélkül kijelenthetem, hogy a legpontosabb adatbázissal bíró repszim lett azzal.)

Valahol azt is furcsállom, hogy egy ekkora játéktörténeti jelenséggel nem foglalkoztott az IDDQD. Lehet, hogy szűk réteg használja, de hány játék mondhatja el magáról, hogy egy +15 éves kódot kalapálnak és DX5-ről DX9 szintre ér...? Valószínűleg rekorder a progi.

moli 2011.12.31. 22:02:10

@molnibalage: kijelented, hogy ma minden jatek szar, es szegyelje magat, aki jatszik, majd kiderul, hogy egyikkel se jatszottal.
szep.
(indie jatekok kozott nezz szet. ne foglalkozz az aaa-val)

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2011.12.31. 23:02:15

@moli: Mi az az indie játék?

Nem mondom, hogy mind szar. Rövid időre lekötik az embert. A problémám az, hogy a rendelkezésre álló erőforrások nem állnak arányban a kimenettel. A mennyiség helyett jó lenne a minőségre koncentrálni.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2012.01.01. 00:16:45

@moli: Nem ismerem a szlenget. Ennyi. Egyébként meg igen, nem nagyon követem a játékfejlesztéseket. Ami átszivárog, meg hype formában eljut hozzám az pont elég ahhoz, hogy lássam, nincs semmi új. Ezért szerencse, hogy egyekben állnak a régi játékok, amik csak rám várnak.

anarch 2012.01.04. 13:31:22

@SnakeHB: Witcher 1-hez adtak hangulat alapozó novellát :), az felüdülés volt. Witcher 2-höz sajna már csak játékleírást adtak, pedig úgy örültem amikor megláttam az előzőnél vastagabb füzetet a dobozban...
süti beállítások módosítása