HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Négyszeresen magyar a Heroes 6

2011.09.14. 12:42 hancu

A Heroes of Might and Magic sorozat gyakorlatilag mindenkinek a szíve csücske, aki valaha próbálta az első három rész bármelyikét (én speciel a négyes-ötöst is szerettem a rajongók elsöprő többségével ellentétben). Anno a bejelentéskor kicsit alulkezeltük a hírt, hogy egy ekkora múltú sorozatot magyar fejlesztőcsapat folytat, de most, hogy alig egy hónapra van a megjelenés, bepótoljuk ezt. És mint időközben kiderült, nem hogy magyar cégnél készül a Heroes 6, de egyenesen négy magyar cégnél, a játék renderelt trailerét ugyanis a Puppetworks, a 3Mages, és a Digital Apes rakta össze közösen (a játékot meg ugye a Black Hole). Ebből fakad, hogy egyrészt az eddigiekhez képest négyszeresen kell drukkolnunk a játékért, illetve azt is jól mutatja, hogy mostanában a játékok mellé készülő mozik területén azért erősebb az ipar Magyarországon, mint a konkrét játékfejlesztésben. És akkor nézzük a háromszorosan magyar mozit:

 

110 komment

Címkék: magyar might and magic heroes 6

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr853226660

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

reKorrekt 2011.09.14. 16:28:15

@Depheusz: Templomos? Nem tudom melyikre gondolhattak. Talán a Sentinel/Praetorian-ra? Mondjuk lehet mert az bárki mellé áll pajzsot von köré + ha a mellette álló baráti megütik, ő is visszacsap az ellennek. Mondjuk ez pont ráillik arra mit Te írtál :)

Archenemy 2011.09.14. 16:32:18

@reKorrekt: "princeless"

Nincs benne herceg? :p (priceless)

Nekem amúgy bejött a Heroes 5 is, nagyon bírtam az egységek dizájnját.

A 6 is remélhetőleg fasza lesz, én nem próbáltam ki, de jókat mondtak eddig.

VodevilX 2011.09.14. 16:33:55

Én a H2-vel kezdtem, fiatal kezdő gamerként, de már akkor kialakult a rajongás, egyszerűen ok nélkül, csupán beszippantott a játék. Vagy két év telt azzal, hogy délután suli után go haza és hot seat haverokkal. Aztán jött a H3, ami technikailag még jobb mint a 2, bár tőle az első helyet soha egyik rész sem fogja elvenni, imádtuk ahogy kell ezt is. H4 idejében sem voltam még valami nagy gamer, de éreztem, hogy valami nem stimmel vele, nem is tartott 2-3 hónapnál tovább. Az V viszont mocskosul bejött, egyetlen hibája a fosul megírt ai, picit irritáló volt amennyit várni kellett rá, főleg nagy mapon pár hét elteltével.
Ez a VI. rész meg részemről ugyanakkora hulladék lesz mint a IV volt. Talán szimpatikus lenne a Sanctuary, és a zenéje is rendben van, de ezen kívül semmit nem találtam ami miatt Heroes számba lehetne venni... Egyszerűen nekem nem jön be, hogy kiherélik az egyik kedvenc sorozatomat, és örüljek hogy csomó dologban csak visszafelé fejlődik... Értem én hogy törődni kell a sok retardálttal, aki már semmivel sem képes játszani, ha nincs minden szájba rágva, meg leegyszerűsítve... de akkor adjanak ki nekik egy Herroes of Might and Magic Retarded Edition-t. Biztos vagyok benne, hogy a VII résznél megint az lesz a menő, hogy visszatérnek a gyökerekhez, az már most biztos, hogy nem fogom agyon játszani.

h0mbr3 2011.09.14. 16:34:57

@reKorrekt: tudom én, csináltam pár pályát még anno a 3-ban. de a WoG-ban az volt a zseniális, hogy a játékmenetet is megváltoztatta, többek között új artifactek, új épületek, új nyersanyag (mithrill), a várost (pénzhozás) ill. a lények szaporulatát lehetett tuningolni, valamint a lények saját xp-vel rendelkeztek, ha megfelelően befejlődtek, extra hp-t, ap-t stb. kaptak. zseniális volt!

trustintrance 2011.09.14. 16:43:05

A cikkben a Black Hole linkje a www.digitalapes.com-ra mutat. A helyes cím www.blackholegames.com/.

Köszönöm

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2011.09.14. 19:15:31

Most akkor kijött a 6. rész? Mert egyesek úgy beszélnek egyes featureökről, mintha kijött volna.

Iblys 2011.09.14. 19:34:39

@molnibalage: A demo jött ki 5 játszható fajjal, egy skirmish mappal ami multiban is játszható, egy tutorial mappal és a kampány prologue része.

Egész jól sikerült, a fort és területfoglaló rendszer és hogy a városokat átkonvertálhatod a saját kezdő fajodévá nagyon jó ötletek. Viszont nem értem miért kellett a megszokott 4 speciális nyersanyagot szimplán a kristállyal felváltani, ezt visszalépésnek érzem.

Depheusz 2011.09.14. 20:52:28

Eltudnátok képzelni a 300 spártait ezek ellen?:D

SztupY · http://sztupy.hu 2011.09.15. 01:38:22

H3 persze nagy kedvenc, de a H4-et tartom eddig a legjobbnak, sokkal taktikusabb lett a játékmenet a változásoktól. A H5 az visszatér a H3-hoz de szerintem nem igazán sikerül neki. H6 a demoja alapján még bármilyen lehet, az újítások nem rosszak (nekem főleg a területfoglalás része tetszik, hogy nem kell folyton a bányákat visszafoglalni), de kérdés miket fognak még kihozni belőle a srácok.

Imiface · http://zenezenezene.blog.hu/ 2011.09.15. 09:02:41

@SztupY: Nekem is a 4-es a kedvencem a taktikai finomságok miatt. Imádtam, ahogy a hősök tud sokféleképpen tudtak fejlődni, és kivették a részüket a csatából. A zene pedig, hmm...

De a 2-essel és a 3-assal is éveken keresztül játszottam. Régi szép idők, '90-es évek vége, 2000-es évek eleje...:)

CyberPunK 2011.09.15. 09:04:50

Oké, hogy négyszeresen magyar, de vannak magyar hagyományörző csapatok is, legalább egy edzést néztek volna meg, és akkor nem kapna sírógörcsöt az ember a videó közben. :(

maydayray 2011.09.15. 09:14:36

h2-vel kezdtem, h3 volt a csúcs, megvan minden kieggel eredetiben :-))), h4-et felraktuk, kipróbáltuk, aztán megint, és uninstall. az 5-öst meg se néztem.

68nyara 2011.09.15. 09:26:43

Hm, ez a H3 vs. H4 vita érdekes. Valójában akik nem szeretik a H4-et, azok azt várták, hogy egy H3 jön majd ki szebb grafikával. Valójában egy teljesen más játék lett. Hogy jobb, vagy rosszabb mint a H3? Nem tudom, én játszottam mindkettővel, és mindkettő bejött. A H5 viszont annyira nem, lehet, hogy visszatérés a H3-hoz (pontosan miben is?), de a HOMM-hoz nekem nem kell a 3D, nem attól jó, vagy rossz, hogy csilivili, vagy nem. Na pont ettől félek a H6-nál is. Pont attól lett nekem átláthatatlanabb a H5, hogy beforgatták 3D-be.

EdBoyWW · http://twitter.com/edboyww 2011.09.15. 09:29:58

Szép ez a trailer nagyon, de hangulattalan. A Warhammaer játékhoz készült trailer, na AZ odavert anno!

Mao elvtárs · http://diamondhostess.hu 2011.09.15. 09:39:55

H3 kétségek nélkül a csúcs. H4-et imádtam, egyetlen bajom volt vele, hogy nagyon lelassult a játékmenet egy-egy pálya közepe felé és emiatt már-már unalomba fulladt. H5-öt nem tudtam végigjátszani, már a második kampány felénél unatkoztam. Egyszerűen nem volt érdekes a játék.

Mao elvtárs · http://diamondhostess.hu 2011.09.15. 09:41:09

H3-ban még szerettem a sima MM6 sztoriját bemutató pályát is. :) Tényleg, MM folytatás várható?

(त्वष्टृ) (törölt) 2011.09.15. 09:41:22

@EdBoyWW: Pont ezért tekertem le ide a kommentek aljára, hogy ugyanezt elmondhassam! A számból vetted ki a szót.
Plussz azért azt is hozzátenném a videó kapcsán, hogy én a Heroes 4-el kezdtem és oda voltam érte. A hangulat,a történetvezetés és a zene, a sok kis apró alak teljesen magával ragadott. Az ötödik rész viszont teljesen Warcraftos lett, mangás, és lapos. Utálom.
Ez a videó van olyan, mint a többi Heroes videó, bár tudnék írni jobbat. Mégis a legfontosabb, hogy a Black Hole szabad kezet kapjon, és egy önállóan lélegző világot alkosson.
Hé! emlékeztek a Heroes 4-ből az orkra? Csúnya ronda szőrös szürke disznóemberek. Nem így képzeli a játékosok többsége az orkokat. Mégis! Egyedi ötlet volt, és ezért tetszett! semmi másra nem hasonlító világ megalkotása a siker kulcsa. Szerintem. Hajrá Black Hole!

defenestratio · http://www.youtube.com/watch?v=SEuBeH4LCyU 2011.09.15. 09:44:31

Évekig a 3-assal játszottunk, az volt a favorit, aztán rámentünk a 4-esre, és azóta is azzal nyomjuk, az 5-ös inkább a 3-as felújított verziója, pedig a 4-esben a legjobb, legérdekesebb a hős fejlődése :)

protoplanetáris korong 2011.09.15. 09:48:39

Nem azért, de ez az intró elég gagyi, kb olyan, mint a régi heroes intrók tizenéve.
Ez hol van a Warhammer intrójához képest, ami már kb 2 éves? Sehol.
A történet meg végtelenül primitív, ennél jobbat nem tudtak összehozni?
Nem fikázni akarom, mert az első négy résszel sokat játszottam, de nagyon karcsú eresztésnek tűnik így.

Démonmac1 2011.09.15. 09:56:52

A homm3 az amivel a mai napig játszom (a komment írása után indítom is:) (pláne hogy pályákat is készítek hozzá:)
A 4 vagy az 5 borzalmasan unalmas volt számomra.
(Vannak benne jó zenék:)
A sima csontik, hogy felaprították a sok pikemant... legalább crusadereket vitt volna:)
u.i. sajnos elég gyenge ez a kedvcsináló, de mindazonáltal mindenképp megveszem.

2011.09.15. 10:01:11

ez a video brutalis, mar vagy 5szor megneztem.. gratulalok a csapatnak! filmekben nem latni ilyen akciot manapsag:)

reKorrekt 2011.09.15. 10:01:22

@Iblys: Azért jobb hogy csak kristály lesz mert így senki nem specializálódhat valamilyen ásványra, hanem mindenki a kristályért küzd. Ez mondjuk aranyos bánya/fort-harcokat generál majd :)

@68nyara: A H6 nem 3D-s lesz hanem úgymond 2,5D-s, azaz alapból egy szögből látsz mindent (mint H3-ban) viszont ha akarod Ctrl+nyíllal elforgathatod a képet, de az rögtön visszaáll alaphelyzetbe ha elengedted. Kivétel ez alól persze a csata, ahol megmarad a beállított szög, hisz itt szükség is van erre (fal mögötti események, kapuban áll épp valaki, stb.).

Mindenképp érdemes a demót kipróbálni. Már hetek óta nyomom (skirmish) és még csak a 2. fajnál tartok, de míg az összes lény össze tulajdonsága nem ég az agyamba addig nem lépek tovább :) Viszont véleményem szerint pályaindításnál a hős fejlődési sebességét mindenképp állítsátok majd a leggyorsabbra.

Lustáknak a Demo linkje:
might-and-magic.ubi.com/heroes-6/en-GB/news/details.aspx?c=tcm:21-22448&ct=tcm:6-231-32

Démonmac1 2011.09.15. 10:04:45

@Depheusz: "Viszont annyit kérdeznék: Az emberek katonáinak miért kell állandóan ilyen szerencsétlennek lennie? Az alap egységről azt írták hogy olyan lesz mint egy "templomos". Na mármost valamelyik pápát 29 templomos egy teremben megvédte a rájuk törő olasz lovagoktól akik szép számmal voltak. Értitek, megvédték, szóval aki támadt annak annyi lett. Nem részletezem de azért értitek remélem. Ennyire pudingok vagyunk emberek?:D
"
Mitológiafüggő. Az emberek nagy átlaga, retteg az ismeretlentől. Ha anno a 29 templomos nyakába szakad egy tápos Lich ott van vége a dalnak:))

kozi001 2011.09.15. 10:17:43

@(त्वष्टृ):
Símán lehet szőrös disznóember az ork egyes fantasy környezetben!
Gondolom a wow-ban és hasonlókban már nagyon szofisztikáltak az orkok és többen azt gondolják alapnak!

Archenemy 2011.09.15. 10:20:12

Szerintem jó a videó, bár amiben élőholtak vannak, az csak jó lehet.

Ríl 2011.09.15. 10:42:16

Kevés játékot vártam még annyira, mint ezt most. Remélem nem okoz csalódást.

Amúgy érdekes a kommentek közt látni, hogy a H4 mennyire megosztja a közönséget. Szerintem az eddigi legjobb darabja a sorozatnak, igaz kilóg abból, de talán pont ezért. Fantasztikusan jó a fejlődési fája, és nagyon bejön, hogy a hősök megszemélyesülnek a csatában.

A H5 viszont eszeméletlen csalódás, lapos, teljesen lineáris játékmenet, minimális döntési lehetőséggel (még sok helyen az is kötött, hogy a pályán merre kell mennem, hogy bejárjam az egészet), a fejlődési rendszerét a mai napig nem értem. Egyszerűen annyira unalmas, hogy az alapjátékot sem tudtam végigivinni.

WinG 2011.09.15. 10:55:51

a H4-gyel nem sokat jatszottam, bar a mai napig megmaradt, hogy mennyire borzalmas karakteranimaciok voltak, mintha minden eloleny pingvin lett volna, csak mas szinu pancelban.

a H5 nem jott be a 3D miatt, valahogy a hangulata sem volt az igaz

a H2 es a H3, foleg az utobbi szamomra az abszolut csucs, de sokszor eloveszem a H2-t is.

Tapogatott Kukorica 2011.09.15. 10:59:13

Örülök, hogy magyar cégek készíthették a videót, meg minden... De ez elég gyengus lett. Lehet tudni, hogy mennyi pénzből kellett ezt kihozniuk? Mert lehet, hogy csak szimplán a karcsú büdzsé az oka.

Amikor már teljesen mosolyogtam rajta, az az utolsó pár másodperc, amikor messziről mutatják a várat (2:20-tól), és bollywoodi robbanások láthatóak a távolból... Na az übergáz, a többi még elmenne olyan 10 évvel ezelőtt.

Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2011.09.15. 11:01:00

ez egy az egyben Minas Tirith ostroma, már csak Gandalf hiányzott, hogy "KILL THE TROLLS!"

Ngab 2011.09.15. 11:16:12

"Na mármost valamelyik pápát 29 templomos egy teremben megvédte a rájuk törő olasz lovagoktól akik szép számmal voltak. Értitek, megvédték, szóval aki támadt annak annyi lett. Nem részletezem de azért értitek remélem."

Értjük. A "valamelyik pápa" VII. Kelemen volt, az "egy terem" a Szent Péter-bazilika, a "29 templomos" kb. 200 svájci gárdista, az "olasz lovagok" meg spanyol és német zsoldosok. Az "aki támadt, annak annyi lett" sem annyira stimmel, mert a gárdisták mind meghaltak, hogy időt nyerjenek, kivéve akik a pápát kimenekítették, de ők ugye nem harcoltak.
Csak hogy pontosak legyünk. A többi azért egyezik:)

pounderstibbons 2011.09.15. 11:35:41

@reKorrekt:
"A grafika, a hangok ugyancsak princeless."
Mármint jobb mint a Prince of Persia?
:D

William Kidd 2011.09.15. 11:39:35

Azt hiszem a H3-at már soha nem fogja überelni semmi. Az a maga idejében, a játék hangulatát, játszhatóságát, zenéjét, grafikáját összevetve akkora etalon lett, olyan lécet rakot fel, ami megismételhetetlen. A Diablo 1-ről szintén hasonló a véleményem, bár ott a 2. rész is hasonlóan jó lett és a 3. is az lesz azt hiszem. A H4 óriási hibája a játék időbeli elhúzódása, amely rendkívül unalmassá tette. A H5 nem tudom mihez akart visszatérni, de az meg a két előző keveréke lett. Szóval a 4-5 fent volt, játszogattam velük, aztán uninstall. A H3-at keresném a legújabb részben is, de nem fogom megtalálni, már látom.

Atommz 2011.09.15. 11:49:13

"A fal leomlása után a vad zsoldos sereg a Szent Péter-bazilika felé rohant, ahol a Svájci Gárda történetének legvéresebb és leghősiesebb ellenállásába ütközött. Kelemen a gyorsan zajló események miatt még palotájában volt, így csak a gárdisták kitartásán múlott, hogy az egyházfő a passetto di Borgo titkos alagútján át a Vatikánból az Angyalvár biztonságos erődjébe menekülhetett. Az utolsó pillanatban menekült meg Kelemen a féktelen zsoldosoktól. A Szent Péter-bazilika lépcsőin harcoló gárdistákat szinte egytől egyig lemészárolták. A 189 gárdistából a feljegyzések szerint mindössze 42 menekült meg, javarészük azért, mert a pápát kísérte az Angyalvárba." (forrás: Wiki)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.09.15. 12:05:47

valamiért a Heroes akárhányakról csak annyi emlékem van, hogy a gép következetesen csalt és nem lehetett megverni:)

midnight coder 2011.09.15. 12:21:28

A H3 nekem nagyon bejött. A 4 nem igazán jött be, a ronda grafika sokat elvett a hangulatból. A hősök beszállása a játékba nem lett volna rossz ötlet, de az egész valahogy nagyon béna lett.

Az ötösben is elég csúf a grafika (különösen szegény vízköpő hogy néz ki, de az arkangyal is leginkább valami csernobili mutáns libához hasonlít), és nekem picit nehezen is áttekinthető (rossz kamerakezelés). Viszont ugyanebben a műfajban a King's Bounty eléggé bejövős volt - igazából a H3 óta a legjobb amit láttam.

gigabursch 2011.09.15. 12:32:30

Tetszik ez a video.

Amúgy a HOMM II-őt és a HOMM III-at bazi sokszor játszottam, és megmondom őszintén lehetett szeretni azt a fajta játékot.
Sose felejtem el, egyik cimborámtól megkérdezték, hogy mi a játék lényege, ő tömören így válaszolt: "Ha gyúrsz, győzől, ha nem csirke maradsz - és megesznek"

Amúgy a HOMM III-ből nagyon hiányoltam a HOMM II Holy word és Holy shout varázslatát, miként a boszikat is. Illetve nagyon hiányzott egy olyan varázslat, hogy adott helyről fel/alá lehessen szállni a felsznre/alváilágba, ileltve egyes állandó elfoglalásnak kitett várakat el lehessen takarítani a térképről - de ez már csak az egyéni perverzióm...

kontratenor 2011.09.15. 12:45:55

@vészmadár (pica pica):
Nemtommirőlbeszélsz.
0 induló nyersanyaggal, egyedül mindenki ellen alázok 7 gépet. [H3]

rognork 2011.09.15. 12:56:02

nagyon kevesek emlegetik a heroes2-t, ami sztem a legjobb az egészben, leszámítva az ótvarul csaló AI-t. sztem a 3-as is unalmas.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.09.15. 13:02:19

@kontratenor: lehet, hogy te több időt szántál erre, sima, mezei "kipróbálom" játékos csak azt érzékeli, hogy akármilyen stratégiája van, az ellenség mindig előbbre jár.

gigabursch 2011.09.15. 13:06:41

@kontratenor:
Főleg ha az ember szigetes pályán kezd, gyorsan tud két hajót csinálni, és végigássa a partot, hogy ne lehessen másnak kikötni ott.
Igaz vol olyan játok, ami 24 hónapnyi játéknap volt, mire végeztem, és mindem skillem 85 fölött volt, de az ellenfelem is azt hitte, hogy ~960 db főördöggel fasza gyerek lehet - de nem

Aztán már csak gyúrni-gyúrni-gyúrni

(त्वष्टृ) (törölt) 2011.09.15. 13:08:22

@kozi001: Na ez az! Amit mondtál! Fantasy környezet. Ha egyedi és a beleélés megvan, akkor nagy az esély ara, hogy a játék ismert legyen.
Amúgy meg az orkok nem igen szőrösek a dogma szerint. Azok után, hogy J. R. R. Tolkien kitalálta az orkot, azaz orch-ot, a yrch (orkok, többes szám) a Warcraftban és a Warhammerben találták meg végsőnek mondható alakjukat. Zöldek, nagyok, és a többi, alapvető ork princípium.
Na most ezért tetszett a Heroes sorozat. Nemcsak fogtak rengeteg fantázialényt, hanem még kreatívan is átdolgozták őket.
Na meg a városok! Hú! Mennyi emlék! Egy fél évig bütyköltem egyetlen Heroes 4 térképet, annyira szerettem írni a véletlenszerűen felbukkanó történet trigerreket!

(त्वष्टृ) (törölt) 2011.09.15. 13:11:41

@Imiface: Neked is feltűnt? 90-es évek vége és 2000-es évek eleje! Az aztán időszak! Monkey island 3, Starcraft, Operation Flashpoint, Homeworld! Heroes 4 !!!

gigabursch 2011.09.15. 13:15:26

@vészmadár (pica pica):
Pedig az csak stratégiával oldható meg.

Pl az egyik ilyen stratégia, hogy csontikkal vagy, csak kigyúrt csontid van, és minden fisz-fasz seregből, meg egyáébből csontikat csinálsz, illetve a necromancy-val nekimész a kis parittyásoknak és hasonlóknak, és kibebaszott sok csontit gyúrsz magadnak, és utána ütsz. vakitsz, és bazi sok mana segítéségvel szétvarázsolod az ellenség haderúit. Az Orb of vulnernability ehhez feltétlen kulcs, miként a jó föl, víz, levegő és tűzmágia, nomeg a logisztika

Másik nagy megoldás Gundula, aki olyan 40-50-es leveltől már olyanokat tud zúzni (specialitása az offense - szintenként +5%), hogy elképesztő kiütéseket tud csinálni.

kontratenor 2011.09.15. 13:25:22

@gigabursch:
Egyébként nem. Az nekem uncsi volna.
Nem fórumok ötletei alapján, simán saját aggyal ment.

Nálam a kulcs a (mindenki által lebecsült) Conflux. Túl erős lett. Illetve hogy a harcos hősei szinte csak támadást kapnak, tuti ők kezdenek a játék szinte akármely szakaszában, és szinte fixre lehet egyenhőst (3 különböző karakterrel is!)fejleszteni a Varázsegyetem miatt, ez így együtt elég.
Ráadásul grállal még Bölcsesség se kell, meg a madár is négy.
Ja, és piszokul olcsó.
Egy sima randompályán ha pénzes hőssel indítasz TELJESEN (max populáció és pénz) két hét alatt ki lehet építeni nulláról. Még úgy is, hogy közben természetesen följavítod a lepkéid.
:)

Kampec 2011.09.15. 13:29:35

hm... HOMM3 volt a legjobb, és ez a 6-os szerintem hoz belőle feelinget, 4-es, 5-ös egyik sem jött be igazán, most a demót viszont hetek óta nyúzzuk multiban hot seatben csapatban

viszont még elég bugos :) kedvenc bug: a Havennek van az a képessége, hogy ideiglenesen sebezhetetlenné tud tenni egy egységet, na most ha már csak egy fajta csapatod van a páston és ráteszed a sebezhetetlenséget, akkor az ellenfél hős azonnal elmenekül, az AI szerint gondolom úgy értékeli, hogy nincs esélye nyerni, mivel sebezhetetlen az egyetlen egység ami a pályán van... úgyhogy most ezt a népet mellőzzük, mert akaratlanul is hatalmasat tudunk vele csalni, úgy pedig nem érdekes.

Ami még feltűnt, hogy nehezebb a játék legalábbis a demo pályán, HOMM3-hoz képest, gép is jobban tápol.

Azt pedig, hogy retardáltaknak szánnák határozottan cáfolom, az, hogy minden hősnek taníthatsz szinte mindent és még csak ne is random adja, teljesen egyedi csata taktikák kidolgozását teszi lehetővé, még nem játszottam vele olyan sokat, de már most látszik, hogy sok kombó lehetőség lesz, harci skill/varázslat/használt lények összefüggésében

az, hogy most csak 3 fajta bánya van, egyszerűsítés ugyan, de a játékmeneten nem változtatott jelentősen

ami nagyon érdekes változtatás, hogy megszerzed az erődöt/vrárost egy területen akkor a bányák automatkusan hozzád kerülnek, de szerintem jó ez is.

ja, és a mentoring képesség alap :) nincs többé az, hogy egy erős hősöd van, és egy hosszabb játék után a várban hagyott várvédő hős semmire nem jó

gigabursch 2011.09.15. 13:39:06

@kontratenor:
Ez igaz, bár én megmondom őszintén szeretem azt a verziót, amikor egy hősből csinálsz "atomcsapást".

AMúgy a Conflux tényleg olcsó, és pl. Grindannal kezdve (aki pénzfosó) jól el lehet indítani a játékot.

Ha meg megvan a grál, minde varázslatot tud a hősünk.

EZ is egy taktika

kontratenor 2011.09.15. 13:43:47

@gigabursch:
Egy atomhőst, ez egyértelmű.
Arra akartam utalni, hogy egyáltalán nem randomfüggő. Így van, Grindan elkezdi, még jobb, ha első héten megkapja maga mellé a másik pénzfosót. Lepke fölfeljeszt. Grindan lassítása meg a javított lepke elég. A nyersanyagot őrző kis egységek, kripták törplakok, akár nagák is simán kifoszthatók. Harmadik héten a madárral indul egy harcos hős. Na neki már a nyilasok se akadály. Ő lesz az atom. És ez 3 különbözőből is gyakorlatilag azonosra kupálható.

gigabursch 2011.09.15. 13:45:55

@kontratenor:
Még annyit - amokor én elkezdetem a H3-at még fórumok sem igazán voltak, főleg nem netkapcsolat.. a gépemhez...

Úgyhogy saját aggyal ment minden.

A partfelásásra pl tök véletlenül jöttem rá, véletlenül az én szigetem volt a Grál. Elkezdtem ásni a partot, és az tünt fel, hogy nem tudnak kikötni a hajók, pedig tömegével jöttek. Utána tudatosan kezdtem ezzel foglalkozni.
Általában a partfölásós hősök a pénz és egyéb "bánya" hősök, és ha akadt közben, szekér-gyűrű, köpeny, miegymás, az mind nálük landolt.
Végülis kellett az alapanyag.

kontratenor 2011.09.15. 13:49:03

@gigabursch:
A fölásásos trükkhöz grat akkor.
:)

Amúgy arra már gondoltam, hogy a lyuk ront-e a talajminőségen, azaz lassít-e.
De ilyen ötletig nem jutottam.
:)

kontratenor 2011.09.15. 13:54:03

@gigabursch:
Amúgy meg mindig van új a nap alatt.
Most nosztalgiából picit megint játszogatok, és olyat fedeztem föl, amit korábban sosem. A váras varázstárgyboltokban el is lehet adni a fölös szarokat. Volt olyan, hogy egy "bányahősnél" betelt a hátizsák varázscetlivel. Ó, ha már akkor is tudtam volna ezt...
:D

gigabursch 2011.09.15. 13:56:35

@kontratenor:
:-)

Mindig tanul az ember...
Viszont amit te mondtál az nekem volt új.
Ha jól értem akkor wisdom nélkül Grálos Confluxba belépő hős megtanul minden varázslatot?
Márha van "nótáskönyve"

gigabursch 2011.09.15. 14:00:36

@kontratenor:
Sőt, be lehet cserélni sokminden másra is (fa-kő-higany-stb)

Ja igen! A fölásásnál figyelni kell arra, hogy a sarkokat is föl kell ásni, mert oda ki tud kötni egy hajó. Vagy hagysz egy szabad helyet és ott áll valakid, aki a saját hajód kikötését értelemszerűen tudja engedni...

Godolom az megvan, hog a kocsmában meg tudod nézni a kint évő seregek erejét, meg az, ha nincs földmágjád, akkor a townportál a legközelebbi várba tesz le - kivéve, ha annak a kapujában áll valaki

kontratenor 2011.09.15. 14:02:50

@gigabursch:
Így van. Azaz: elsőszintű varázsló megvesz [kell a Knowlidge 2], tanul egy földmágiát, egy tanulőkőnél lép egy szintet, és tádám, kész a tetszőleges vár védője: Townportallal és 0-manás varázslattal.

Démonmac1 2011.09.15. 14:09:09

"vészmadár (pica pica) · picapica.blog.hu 2011.09.15. 12:05:47
valamiért a Heroes akárhányakról csak annyi emlékem van, hogy a gép következetesen csalt és nem lehetett megverni:)"
Pontosítsunk: te nem tudtad megverni:)

Démonmac1 2011.09.15. 14:16:05

Azért ahhoz a townportalhoz kell egy 4. szintű maggertorony is. És ha random spell (nem beállított) akkor szopó.

Démonmac1 2011.09.15. 14:20:56

A Partfelásásról most hallok először.
A conflux tényleg nagyon klafa (főleg, hogy a főd, levegő, tűz, víz) tanulható. (Magic University)

A grálos cuccot meg előre nem szokták tudni, csak editált pályával (ami azért csalás:) mivel random rakja a gép. Mire az ember az összes obeliszket végigmássza.. nálam addigra nem szokott élni az ellenfél:)

gigabursch 2011.09.15. 14:21:59

@Démonmac1:
Nem-nem.
Ha egyes tornyú Confluxba viszed be a Grált, minden varázslatod meglesz.

gigabursch 2011.09.15. 14:23:39

@Démonmac1:
Anno dacu nekem épp a sziget sajátos alakjából és helyzetéből adódóan jött ki, hogy nálam van a cucc (sarki elhelyezkedésű sziget volt XL-es pályán - szóval nem csaltam...

Démonmac1 2011.09.15. 14:25:24

A kocsmában az ellenfél erejét csak akkor tudod megnézni, ha egy várnál többed van. (homm 3)
Minél több vár van, annál több az info.

U.i. a Boszik a 2 ben a leg "unbalanced" ebb szörny volt:) Nerfelték keményen.

Démonmac1 2011.09.15. 14:27:11

@gigabursch:
A hivatalos pályák, egyike sem olyan kivitelezésű, hogy pikk pakk meglegyen a grál.
kivéve ha egy obeliszk van a várad bejárata mellett:)

gigabursch 2011.09.15. 14:30:25

@Démonmac1:
Random map volt...

Mi az a "nerfelték"?

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2011.09.15. 14:36:02

Értem én hogy mindenki keres valamit egy játékban. Én a kettes széria óta játszom velük, és pont azt szerettem mindegyikben hogy mások. Hogy nem csak egy grafikai ráncfelvarrást kaptak, hanem új ízeket, új élményeket. Az V. tényleg kilógott nekem is az elején, de amint elengedtem magam, és nem akartam beletuszkolni a vonalba, mindjárt egy kellemes körökre osztott stratégia maradt - jobb nem nagyon van... Részemről nagyon várom a játékot!! Amit eddig láttam belőle azok alapján nagyon bejön! Ezért pénzt fogok adni :-) Remélem nem lesz horror a gépigény, hogy notebookon is magammal vihessem .-)

Hipper 2011.09.15. 14:36:17

Töltődik, remélem kihúzom vele Dio3-ig :)

Démonmac1 2011.09.15. 14:42:02

Pályaeditorral (hivatalos) nagyon fasza pályákat lehet csinálni, tele kihívással.
Egy másik játékban (Hancu szereti) a partfelásás exploitnak számítana.

A nerf az durván fogalmazva a lebutítás.

Démonmac1 2011.09.15. 14:59:42

Abban a random mapos történetben több dolog sántít, de normális játékmenetben ez nem így történik.
Az obeliszkek szétszórva a mapon.
Az stimmel, hogyha egy wisdom nélküli hőssel, bemegyunk egy aurora borealias (grálos conflux) az az összes spellt tudni fogja, még a Titans Lightnig boltot is 0 a manáért:)
De játéktecnikailag ez a játékidő közepe, vége felé fordul elő, addigra alsóhangon is van egy, vagy több (maradjunk az egyszerű lvl 21 es hosoknél) karaktere az embernek, amivel simán visszamászik.
És nincs szükség erre a kis huncutságra.

gigabursch 2011.09.15. 15:04:02

@Démonmac1:
Ha exploit - ha nem, működik, tény, és nem érzem csalásnak, de még csak a játék megerőszakolásának sem..., kincset bárhol lehet keresni, az meg logikus, hogy gödörbe nem lehet kikötni...

Mondjuk aza fasza játék, mikor cimbivel játszol - mint ellenféllek, és a gép 6 csapattal szövetségben. Persze először a gép kerül kinyírásra, majd a nagy meccs egymás ellen. Így sokkal élvezetesebb csatákat lehet nyomni, sőt a végén nagy össztűzérségi iszonyatot is.

De volt olyan szigetes pályám, ahol a partközelben lévő kisszigetet is fel kellett ásnom, mert onnan már fly-al be tudott repülni a rohadék...
Sőt ugyanígy kellett védeni a világíatoronyot is, ami a hajó útját növeli meg, minél több van belőle a te zászlód alatt, annál jobb.

reKorrekt 2011.09.15. 15:07:44

@Kampec: Vazz nem tudtam rájönni miért menekült ez az AI mikor már tönkreverte a csapatomat, de most hogy mondod tényleg rajtam is volt sebezhetetlenség...

Mentor képességet hogy használtad? Mert én hiába "találkoztam" a másik hőssel, nem történt semmi (látszólag).

gigabursch 2011.09.15. 15:08:35

@Démonmac1:
Ha sántít - ha nem, megtörtént..., kis bisz-basz szgetekre lerakott pár obeliszket, amik könnyen megnézhetők voltak, és tádám...

ap · http://premiumlivesets.hu 2011.09.15. 15:08:45

én a 2-t ismertem meg először, a 3 kimaradt, aztán a 4 következett. a kettőt szerettem, a négyet nagyon szerettem, ezért idővel elővarázsoltam a 3-at és az 1-et is, hátha alapon.. túlzottan egyik sem jött be, igaz nem is toltam őket sokat. az egynél a pixelháború élvezhetetlenné tette az egészet, a 3 nekem meg száraznak és unalmasnak tűnt. aztán kijött az 5 amiért anno új gépet is vettem, de nekem egy kalap f0s, egy hatalmas csalódás volt. úgyhogy visszarepült a 4 és azóta is az van fenn minden kiegészítővel együtt. egyedül a grafika bosszant, de minden mást imádok benne. sajnos más játék nincs ami legalább hasonlítana rá, így már hosszú évek óta csak ez jöhet számításba, ha körökre osztott nem 3d-s stratégiát akarok játszani.

Démonmac1 2011.09.15. 15:14:50

Picit visszalapozva:
"múgy a HOMM III-ből nagyon hiányoltam a HOMM II Holy word és Holy shout vázslatát, miként a boszikat is. Illetve nagyon hiányzott egy olyan varázslat, hogy adott helyről fel/alá lehessen szállni a felsznre/alváilágba"

A holy word, és shout benne van, Destroy Undead néven.
Town portal,(főd)advancedtől választhatod, hogy melyik váradba tegyen, lehet szövetséges is.
(az egy dolog, ha a gépi ellenfél pont akkor támad és te sikerrel megvéded azt akkor a te várad lesz, szvsz ez a bug:)
Boszik javítva. (van helyette más a SOD ban)
u.i. A 2 szintes térképekre vagy 16 féle különböző portalt lehet helyezni. Ha netán ez kevés lenne, van még egy barlanglejárat, plusz ott van a Dimension door, és a fly is. (expert air jó ha van)

Démonmac1 2011.09.15. 15:18:26

@gigabursch: "kis bisz-basz szgetekre lerakott pár obeliszket, amik könnyen megnézhetők voltak, és tádám..."

Felesleges magyarázkodni-nem hivatalos térképen- bármi megtörténhet (nemegyszer a validate map is csomó hibát ír ki:)

hivatalos térképen nem könnyű összetenni a grált, nem véletlenül.
A homm3 ban csalni... na mind1:))

reKorrekt 2011.09.15. 15:22:30

@gigabursch: "De volt olyan szigetes pályám, ahol a partközelben lévő kisszigetet is fel kellett ásnom, mert onnan már fly-al be tudott repülni a rohadék..."

Hát ezen felröhögtem :D

Egy hotseat forgatókönyve legtöbbször nálunk is az hogy előbb az ellent legyakjuk aztán keresünk egy szép helyet (mondjuk hajót) és lejátsszuk a döntőt. A másik verzió hogy eleve szövetségben indulunk és együtt gyakjuk a gépet, csak ez kicsit szopó ha az egyikünk megmurdel.

H6: heroes.hardired.hu-n írtak olyat is, hogy mikor várakozol bizonyos lényekkel akkor átmennek hisztisbe. A stronghold buzogányos például elkezdi az orrán pörgetni a gyilokját, a béka meg konkrétan kiterül mint a tehénszar :)

Amúgy a megjelenés dátuma: október 13. Vágjuk a centit.

kozi001 2011.09.15. 15:26:07

@(त्वष्टृ): Hmm! Nem is tudom! Nem igazán jön be az ork felfogás a wow-ban! A w40k-ban még csak-csak!

Amúgy nem feltétlen Tolkien "találta" ki, hanem az középkori utonálló fogalom továbbfejlesztése az ork!

reKorrekt 2011.09.15. 15:37:58

Itt olvashattok még H3 "trükkök százairól":
heroes.hardwired.hu/forum/viewtopic.php?t=1624&start=0
(lehet regelni kell hozzá, de megéri)

közlekedési bűnöző (törölt) 2011.09.15. 15:43:58

1-2-3-4 királyság, az 5 egy fos volt, és még a gépigénye is túl magas volt. Várom a 6-ot, remélem visszaadja az első 4 élményét!

(त्वष्टृ) (törölt) 2011.09.15. 16:01:37

@kozi001: "Amúgy nem feltétlen Tolkien "találta" ki, hanem az középkori utonálló fogalom továbbfejlesztése az ork!"

Szerintem kevered az Orcus szóval. A középkorban úgy tartották, ezt az alvilági istent egyes vidéki vademberek pogány módon szertartásosan tisztelik.
Az tény, hogy ha kitalálunk valamit, akkor valószínűleg az agyunk emlékképeiből veszünk ötleteket, olykor felhasználva mások munkáit. Tudatosan, vagy tudat alatt...
De én magam olvastam Tolkien szövegét arról, hogy hogyan találta ki az orc fajt. Wikipédiáról egy kicsi:
"Orc I derived from Anglo-Saxon, a word meaning demon, usually supposed to be derived from the Latin Orcus – Hell. But I doubt this, though the matter is too involved to set out here"
Az Orcus szóból eredő orc csak a név, de a faj kitalálása Tolkienhez kötődik hát!

Egyébként még a Warg fajtát is ő találta ki! Keress rá wikipédián!
hu.wikipedia.org/wiki/Orkok

Király ember volt ez a Tolkien! És ha belegondolunk, hogy a gyerekei szórakoztatására kezdte el megalkotni mesevilágát! Azt még hozzátenném, hogy az orkok azért beszélnek rossz angolsággal, mert Tolkien nyelvész professzor volt! így is érzékeltetni akarta szörnyűségüket. Haha.

A Warcraftos orkok nekem se jönnek be igazán, a Warhammeres skacok meg viccesek! Dakka Dakka. Az egyetlen humorforrás abban az univerzumban.

HalivudEstevez · http://www.halivud.hu 2011.09.15. 17:26:27

Én meg még sosem játszottam hirózt, max a Dungeon Siege 1 volt.

(त्वष्टृ) (törölt) 2011.09.15. 18:32:01

@HalivudEstevez: Nem próbáltad? Pedig így muzsikál a Heroes of Might and Magic világa:

www.youtube.com/watch?v=hkDXNSWJLuo

Kendaq Pendragon 2011.09.15. 19:09:13

@vészmadár (pica pica):

Ez nekem is sok dühömbe került.
A véleményem az, hogy a kampányokban a normal szint felett valami übernehéz volt továbbmenni.
Érdekes, az 5-nél az ember-kampány oké volt, nade amikor elfföldön nyomultam Agraellel...
Nekem a 3. és az 5. bejövős. Persze a 2.is, csak már kicsit elavult. A 4-et szerintem elaprózták, ott is voltak jó ötletek (kevert kasztok, fejlődési leletőségek, potionok és a hős személyes küzdelme, amely az 5.-ben lett a legjobb, mert ha realisztikát várunk el, akkor azért túlzás, hogy egy, még huszas szinten álló hős leírt pl. 5-10 csontsárkányt), de a szinten nehézségének elosztása sokszor megölte az élményt...

reKorrekt 2011.09.15. 19:17:54

(pica pica): na akkor ezt nézd meg: www.youtube.com/watch?v=kaUTiMwGbqI

nincs vesztett csata :)

(त्वष्टृ) (törölt) 2011.09.15. 19:38:02

Mostanában ide írogatok.

Elkapták Paul Anthony Romerot egy interjúra, mivel

Ő fogja a Heroes VI zenéjét szerezni. Tehát marad a pályán.
www.youtube.com/watch?v=po3HH9uaeZo
Itt meg elzongorázza nekünk a menü zenéjét:
www.youtube.com/user/PAULanthonyROMERO#p/u/11/5Nb_n1gFCCU

Kampec 2011.09.15. 22:22:33

@reKorrekt:

mentoring: pedig működik, csak mivel 75% xp-t ad át (ha jól emlékszem), illetve addig húzza fel, ha ennél több xp-je van a másik hősnek akkor nem kap semmit, de a várban levő hőst mindig így húzzuk fel, a cél rögtön elején, hogy minél hamarabb meglegyen lvl5 a gyakós hősnek, akkor megkapja mentoringot, ezzel felhúzza 4-esig kb. a kis hőst, az utána bemegy az xp adó monolithoz és már meg is lehet 5-os szint neki is, esetleg még pár csatát kell tolni gyakó hőssel és utána átad még kis xp-t akkor tuti meg lesz, na ha meg van 5. szint váras hősnek, akkor meg lehet neki venni a 2. szintű építkezés skillt, és 80%-os fejlesztési költség minden épületre, na meg ki jön belőle még a market places skill is, és olyan mintha két market placed lenne

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2011.09.15. 22:47:40

@Kendaq Pendragon: A 4. koncepciója volt a legjobb az én szememben.. Szégyen, hogy elkúrták a hadjáratokat. Túl nehezek voltak és a városok szintre azonosak voltak minden pályán...

Volt olyan hadjárat, hogy 2. szint felett fizikailag képtelenség volt az első csatát megnyerin, amivel egy város kellett elfoglalni, hogy egyáltalán továbmehess...

cyd 2011.09.15. 23:03:50

A Black Hole linkje a Digital Apes-re mutat.

d_m (törölt) 2011.09.16. 01:40:13

bocsi, most tenyleg nem bantasbol irom, de "sajnos" en Blizzard atvezetokon nevelkedtem, ahhoz ez meg keves :)

a jatekrol nem nyilatkozom, mert sosem voltam nagy HoMM fan, de a 3-mat meg elo-elo veszem ma is neha! :)

Arilian 2011.09.16. 09:41:17

@molnibalage: 4 ben volt legjobb sztorija a hadjáratoknak (főleg az elfes és a kalózos tetszett). Emellett sok ember (én is) legnehezebb fokozatban végigjátszotta az egészet. Mi biztos nem tudtuk, hogy képtelenség :)

Imiface · http://zenezenezene.blog.hu/ 2011.09.16. 11:11:22

@(त्वष्टृ): Pontosan! Azok voltak a nagy idők! A mostani játékok közül csak a Gears of War fogott meg, bár lehet azért, mert öregszem...

Imiface · http://zenezenezene.blog.hu/ 2011.09.16. 11:18:44

@Arilian: Amikor életemben először voltam igazán szerelmes, pont akkor játszottam az Elwin and Shaera kampányt. Örök élmény marad.

kabell 2011.09.16. 11:40:05

A video tényleg brutálisan jó, már megnéztem vagy 10-szer, a zene hozzá pedig beszarás...

grat a csapatnak, és zeneszerzőnek!

egyébként anno én is a 3-ason szocializálódtam, máig bennem él az Elfek faluja, és annak zenéje :)

4-est nem ismerem, az ötöst játszom most, abból is kiegészítőt kezdtem el nerég, de nekem egész jónak tűnik.

várom a 6-ot.

Üdv:

Kabell

Archenemy 2011.09.16. 13:16:43

@Arilian: Jaja, a 4-ben a kampányok rohadt jók voltak, már a történet úgy értem. Az élőholtas, meg az Order váras (Crossroads) volt a két kedvencem.

Démonmac1 2011.10.21. 11:43:25

Kegyetlenül elrontott szar lett a 6.

Démonmac1 2011.10.21. 11:45:23

A 3. volt a legjobb, a 4 essel megindultak a lejtőnek, az 5 kissé visszakapaszkodott, a 6 meg beugrott a szakadékba.

Ironfist 2011.10.23. 01:30:11

Hehe, nem tudom melyik blogon (nem tudom, melyik, mert gyorsan bezártam, miután megláttam, hogy elcsöppennek a diablo3tól...) olvastam, hogy lelkendezve mesélik, hogy 268 oldalas kézikönyvet adtak ki az orosz srácok a heroes6hoz!
:D

Kijavítottam volna némi trollkodással megfűszerezve, de nincs faszbukom, és csak azzal lehetett volna.

Démonmac1 2011.10.26. 12:08:28

Láttam valahol, a sok dühöngés mellett próbálom kiismerni a gémet.
Ilyen pluszinfoim vannak
www.celestialheavens.com/homm6/skillsummary/SkillSummary.swf#1110001BF
mightandmagic.wikia.com/wiki/Main_Page
süti beállítások módosítása