HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Wolfenstein 1-D

2011.01.25. 08:42 hancu

Tulajdonképpen baromi nagy mázlink van, hogy 19 éve (belegondolni is rossz: tizenkilenc éve!), a 2d-s játékok tengeréből Carmackék azzal akartak kiemelkedni, hogy hozzáadnak egy dimenziót, nem azzal, hogy levonnak. Mert ha levonnak, ez lett volna a végeredmény:

 

 

(klikkide a forradalmi, egydimenziós játékmenet kipróbáláshoz)

78 komment

Címkék: állatság flashjáték wolfenstein

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr642611232

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zenador 2011.01.25. 08:57:04

Egyébként jobban jártunk volna az 1D-vel, mivel a fantáziánkat jobban kellett volna használni. Ó, micsoda agytorna lehetett volna! Ez tutibb, mint a könyvolvasás.

Zenador 2011.01.25. 09:00:07

Egyébként jobban jártunk volna az 1-D-vel, mert így a fantáziánkat jobban kellett volna használni. Ó, micsoda agytorna, ennek örültek volna a pszicho-mókusok.

ZsiNor · http://ursius.hu 2011.01.25. 09:08:46

Emlékszik még valaki az L M I billentyűkombinációra? :) Nagy feeling volt ez a gamma. Még először a speaker szenvedett vele, mert nem volt külön hangkártyám hozzá. :P

Kálimpócmadár 2011.01.25. 09:24:14

Apropó L+M+I, akár ez is lehetett volna a blog neve.:>

Amúgy nem akarok szőrszálhasogatni, de ez a vonal 2 dimenziós, nem egy. :<

Arilian 2011.01.25. 09:41:26

Erről a -1 dimenzióról a mézga család jut eszembe:

www.youtube.com/watch?v=5ye4Jy7E9TM (felétől)

Adani 2011.01.25. 09:46:31

@ZsiNor:

Igen, örök élet ingyen lőszer, cserébe nullázott pontszám. De volt jobb is, a debug mode. Ott simán belőhetted a god mode-ot. Mikor sokat játszottunk vele akkor nagy segítség lett volna a később elkészült pálya editor, ami térképként is jól működött. Mikor pár éve újra elővettem ezt a régi játékot így toltam végig. Két Dosbox egyikben az editor futott a másikban a játék és így néztem hol vannak titkos helyek. Ez a játék nagyon nagy, és akkor jöttem rá, h bár hetekig nyomtuk szinte folyamatosan régen, mennyi mindenre nem jöttünk rá. pl. az AARDWOLF labirintus, a titkos Pac-Man pálya, cheat nélkül még könnyű fokozaton is teljesíthetetlen pálya, h az egyik zenében morzejel van elrejtve. Reactor játékbemutató videóiban ezek mind bennevannak.

És bizony sokszor a készítők is túllőttek a célon az egyik epizódban lévő kötelező sárga kulcs két titkos hely mögé eldugása nekem is megvan, napokig szentségeltünk annál a pályánál. Pláne úgy, h volt két kijárat, de be van eléjük téve egy hordó. A titkos hely meg egy totál semleges helyen van, ahol teljesen logikátlan, h bárminek is lennie kéne. Ráadásul a titkos hely mögött van még egy titkos hely és mögötte van a kulcs.

Adani 2011.01.25. 09:47:56

@Periati:

Na igen, nyomtuk vele derekasan, géppisztoly, gépfegyver, golyószóró, kék ruhás náci katona, aki mindig azt mondja ha meglát,h hüppapó.

Limrasson 2011.01.25. 10:22:58

@Karvaly: A játék tényleg két dimenziós, mivel az egy dimenzió azt jelentené, hogy csak egyik irányban van kiterjedése, de mivel látod, a vonalat, és ha jobban megnézed akkor nem egyirányú a kiterjedés, mivel kis téglalapok a játék dolgai. Csak annyi, hogy olyan téglalapok, amelyeknek egyik mérete jóval nagyobb mnit a másik, és ha ezt a különbséget minden határon túl növeljük, akkor lesz 1 dimenziós :D

Dester 2011.01.25. 10:42:32

A francba, a kék "csík" (a nagydarab kék ruhás náci tiszt emlékeim szerint) kinyírt, mert elfogyott a skúló. Nem semmi ötlet. :)

@Adani: na ennek utánanézek, nekem ez mind kimaradt anno... :(

load error 2011.01.25. 10:43:12

Annak meghatározásához, hogy a játékon belül hol tartózkodol egy szám elegendő. Ergó egydimenziós.
Ugyanezen logika szerint az eredeti játék csak attól 3D, hogy tudunk 360fokban forogni.

Adani 2011.01.25. 10:45:13

@Dester:

Na igen, én is ott haltam meg. Egyébként ő volt a géppisztolyos ill. ő a "hüppapó".

Dester 2011.01.25. 10:46:35

@Adani: igen, egyre gondoltunk. :)

Perkele 2011.01.25. 11:05:49

működnének a cheat-ek? ha igen, jöhet :D

tiboru · http://blogrepublik.eu 2011.01.25. 11:12:16

Király; most lőttek agyon harmadszor egy percen belül, pedig annó egy kisebb bajnokságot is nyertem a "valódival"...

Lord_M_ 2011.01.25. 11:22:32

Nahh végigcsináltam :) a vége vicces :)

5.25ös lemezen kérem ha lehet :))

emlékek zseniálisan :)

Void Bunkoid 2011.01.25. 11:27:00

@Adani:

"Pláne úgy, h volt két kijárat, de be van eléjük téve egy hordó."

Ahahaha, a vicces, hogy én máig úgy nevezem az összes játékban a kamu, kijáratnak látszó átverés helyszíneket, hogy "hordóslift" :)

Penya64 2011.01.25. 11:59:00

@Periati: Herculesen nem futott ez a jatek. VGA kellett neki.

load error 2011.01.25. 12:21:37

@Sequor: @A nép fia:
Elmagyaráztam, hogy miért 1D.
Ezzel az erővel nem 2D, hiszen a pixelnek a képernyőn van Z irányú kiterjedése is. Tehát 3D.
Ezzel az erővel semmi sem valódi 3D, hiszen időben is változik, tehát minden 4D.

Eszem-aszom megáll, hogy klasszikusokat idézzek.

]{udarauszkasz 2011.01.25. 12:27:20

sot, ha az elektronok parhuzamos valosagokba torteno athatasat is nezzuk, akkor 5D.

bioLarzen 2011.01.25. 12:29:49

Az időt, mint dimenziót hozzáadva pedig akkor máris 6D :P

bio

bioLarzen 2011.01.25. 12:30:20

Egyébként baromi nehéz már az első pálya is, még nem találtam meg egyik titkos sozbát sem - ti igen? :)

bio

flea 2011.01.25. 12:30:49

@ZsiNor: azt mi csak "MIL"-nek rövidítettük. Volt olyan pálya, hogy ketten nyomtuk, az egyik könyökölt a MIL-en, a másik meg lőtte az ellent :)

bioLarzen 2011.01.25. 12:30:52

Erratum: sozbát=szobát.

Ja, és csináltam térképet az első szintről, ha valaki eltéved esetleg, szóljon.

bio

fenyoke 2011.01.25. 12:56:12

Anno sokat játszottam vele, és akkor jöttem rá, hogy valami gond van ,amikor arra riadtam az éjszaka közepén, hogy ajtók nyílnak meg csukódnak álmomban ...rémes volt....

filmfreak paul · http://filmfreaks.blog.hu 2011.01.25. 13:09:04

Gyerekek, ezzel bármit is csinálnak, akkor is két dimenziós lesz. Az egy dimenzió talán egy pixel a képernyő közepén.:)

Geitenbeffer_ 2011.01.25. 13:14:07

@Adani: Basszus, "hüppapó"! Évek óta keresek valami videót erről, hogy ki mondta.
Hans Grosse lenne? Ő csak annyit mond, hogy "Guten Tag", nem?

Gyűjtőjegyes 2011.01.25. 13:19:10

@bioLarzen:
Egész véletlenül az idő nem a negyedik dimenzió, ahogy azt load error olvtárs írta volt?:)

Chocho89 · http://pcguru.hu 2011.01.25. 13:19:33

Fenét! Ez a Romero-féle verzió, Carmack nélkül dobta össze bétának. *gonosz vigyor*

Adani 2011.01.25. 13:22:39

@Void Bunkoid:

Jaja hordóslift. Ráadásul két kamu hordóslift is volt. Te is megpróbáltad szétlőni a hordót?

@Geitenbeffer_:

Nem Hans Grosse mondta, ő valóban Guten Tag-ot mond, sima ellenség nem főellenség egy kék ruhás náci tiszt, akinek van gépfegyvere és ha megölöd elveheted tőle. Megpróbálom felidézni hol találhatsz ilyet, de fejből nem megy. A 3. epizódban sztem az első pályán is van, vagy a legrövidebb pályán az E2L7-ben. Az is megér amúgy egy misét, 15-20 mp alatt végigvihető, hiszen két ajtó van csak az egyik mögött ott a kulcs a másik mögött a páncélajtó utána a kijárat. De van egy titkos hely, ami mögött ott a komplett pálya. Sztem nézegesd végig Reactor videóit nagyon jók és mindenre kiterjedőek. A 2. epizódban van pl. az is ,ahol titkos helyen folytatódik a pálya.

Sőt jól bemutatja az általunk is ismert tolófal hibát, vagyis,h néha eggyel többet csúszik előre a fal titkos helyeknél, ami néha azt jelenti,h nem tudsz továbbmenni.

Ewet 2011.01.25. 13:33:44

@Penya64: De bizony, futott! Pontosabban azon monochrome (Hercules) kártyákon / monitorokon, melyek támogatták a CGA emulációt.

Penya64 2011.01.25. 13:36:43

@Ewet: A wolf3d csak vgan ment!

www.mobygames.com/game/dos/wolfenstein-3d/techinfo

Ez ment cgan meg herculesen modemgaval simcgaval color.commal vagy valami hasonloval:
www.mobygames.com/game/pc-booter/beyond-castle-wolfenstein

Dester 2011.01.25. 13:39:40

@Ewet: nekem úgy rémlik, EGA-n is ment. De lehet, hogy tévedek.

Laciii 2011.01.25. 14:08:16

@filmfreak paul:
Nem, a vonal az 1 dimenzió, a pont az 0 dimenzió, elméleti szinten az idővel nem számolva.

BiG_ 2011.01.25. 14:20:01

@Adani: Az a "hüppapó" a "Hände hoch" Adlib/8bites Blaster verziója :-)
Nekem is hosszas kacarászást okozott ez az egydés wolf :-)

Üdv!

Adani 2011.01.25. 14:52:13

@BiG_:

Reactor szerint mást jelent, vmi olyasmit,h megállni. Az egyik videó leírásában leírta melyik ellenfél mit mond.

Pl. a fehér piszotlyos náci tiszt azt mondja,h "spion" (ezt régen spirálnak fordítottuk:) ha lelövöd "nine so was"(vmi hasonló nem tudok németül), vmi olyasmit jelent,h nem lehet. A barna náci az azt mondja,h "halt" A 3. epizód végén meg ugye a robotruhás Hitler van, ha lelövöd akkor azt mondja,h "Eva, Auf Widersen"

Egyébként a hüppapó azért hangzik valóban annak, mert akkor még nem volt elég fejlett a hangdigitalizálás és az akkori 8 bites kártyák erre voltak képesek.

sikitomi 2011.01.25. 14:57:54

@Penya64: hercules monitort irt. a monitor ra lehetett dugva akar egy vga karira. :)

(persze mindez nem lehetseges, mert a hercules-nek kevesebb tuskeje volt a csatlakozojaban mint a VGA-nak, de hogy pontos legyek a hercules DE-9 tipusu volt, mig a VGA DE15)

Penya64 2011.01.25. 15:07:04

@sikitomi:
Ha most nagyon belemegyunk a dolgokba, a herculest a nagy felbontasa miatt (720x350) at lehetett alakitani mono vganak, nemi takolassal. De Enis eletemben egyet lattam mukodni, pedig nem ma kezdtem a szamitogepezest.

Penya64 2011.01.25. 15:25:21

Schutzstaffel volt az a hüppapó! De mennyit mondogattuk miis meg rohogtunk rajta:) Elso okostelefonomon az volt az sms hang is

Wertzui 2011.01.25. 16:05:05

Nem csak a hangminőségről lehet szó.
A németet nem tudóknak nem tűnik fel, de ritka szarul ejtették ki ezek az amerikaiak a német szavakat. :D Megszenvedtek vele.

A Return to Castle Wolfensteinban mindíg a mein Führeren röhögtem, amit kb "my fjura"-nak ejtettek.

A fehérruhás tisztek meghalása egy nagyon elkínlódott "Eins, zwei!" azaz Egy, kettő! XD
Na jó, a többit nézzétek meg flea likjén.

De ha csak Adlibot észlel a program akkor nem ezek a kiáltások jönnek be, hanem szintetizált hangok.

Spear of Destiny megvan valakinek? Nemrég bukkantam rá és most nyomatom.

Robert Prince Adlib zenéi rulez!

Wertzui 2011.01.25. 17:22:02

@sikitomi: Nem tudom, hogy most tényleg Hercules monitorokra, vagy csak az olcsó monokróm SVGA monitorokra gondoltok? A kettő közelről sem ugyanaz.

Az a Wolf3D verzió amit én ismerek, ahhoz min. VGA meg 286-os kell. Valaki csinált egy hacket, amivel IBM PC-n meg XT-n is fut, de VGA grafikával iszonyú lassú. Amúgy van pár EGA-s FPS is az id-tól.

Wertzui 2011.01.25. 17:24:45

1D: jobbra vagy balra
2D: ezek, plusz fel, le (vagy előre/hátra a Wolf3D esetében)

Dester 2011.01.25. 17:52:07

@Wertzui: meg mintha nem csak FPS is lenne. Ott van pl. a nálam örök első helyen lévő platformjátéksorozat is, a Commander Keen, asszem az is mintha id Software lenne. Ha ennek jönne akár csak egy remake-je is (2D-s, semmi 3D-s huncutság!), asszem megvadulnék. Node már megint offolok, mint rendesen.

Igazatok van egyébként, a Wolf3D tényleg csak VGA-n ment gyárilag, EGA-n nem.

Amúgy AdLibon azért nem mennek a digitalizált hangok, mert csak MIDI synthetizer része volt. Tehát a játékokban lévő zenék (amelyek támogatták) szóltak (még ha néha nem is olyan szépen, mint SB-n), de az effektek nem. Vagy ha zene nem ment, akkor csak effektek, de ez ritkább volt. Az AdLib nem digitalizált hangok megszólalására volt kitalálva. (Évekig volt AdLib hangkártyám, már az XT-mben is volt, hatalmas szó volt akkoriban errefelé.)

Geitenbeffer_ 2011.01.25. 18:41:09

Amúgy ha valakinek bejönnek az ilyen típusú játékok, akkor ez erősen ajánlott:
www.tetris1d.org/tetris.php

Dester 2011.01.25. 18:44:15

@Geitenbeffer_: na ezzel az örökkévalóságig el lehet lenni, még a gépet is ott lehet hagyni, és akkor sem hal meg az ember. Kár, hogy nem túl változatos. :)

Adani 2011.01.25. 18:45:33

@Dester:

Commander Keen igen az is ID, imádtam azt is, nekem az 1 és a 4 volt meg mind a kettőt végig toltam. Reactor (Ugyvanplancsiznakegy a Youtube-o aki még nem látta keressen rá) bemutatta azt is, jó kis játék. Mellesleg a Keen ingyen letölthető volt, ill. akkoriban még szabadon terjeszthető, letölteni nem sokan töltötték, bár BBS-ek már voltak akkor is.

Egyébként utólag a Wolf 3D-t nevezték 2.25D-s játéknak, 3D-s látszat, de nincs szintkülönbség, a térkép is 2D-s fix magasságok, Pixel alapú sprite-ok a falon (az ajtó is csak ojjektum volt nem is tudtál közel menni hozzá, csúsztál a levegőn). Ugrani se lehetett.
A Doom már 2.5D volt volt grafika a padlón és a plafonon is, voltak lépcsők meg liftek, vagyis szintkülönbség és ugrani is tudtál.
A Duke Nukem 3D ill. a többi Build engine játék volt a már majdnem 3D, ezt hívták asszem 2.75D-nek. Itt már lehetett a pályákban is egymás fölé helyezni szektorokat, szintekre tagolt pályákkal egymás felett is lehettek így dolgok ( A Doomnál ugye semmilyen tereptágynak nem lehetett alá menni). De pl. az ellenfelek még itt is papírból voltak mindenki feléd nézett oldalról nem volt egyik spire-nak sem kiterjedése sok tárgyat se tudtál körüljárni. Igazi 3D csak a Quake-ben volt.

Dr. Cica75 2011.01.25. 19:05:57

Doomban nem tudtal ugrani csak a 3.-ban.

bioLarzen 2011.01.25. 22:10:52

@Gyűjtőjegyes: Ja, bazz, ha elolvasod a kommentet, úgy könnyű emlékezni rá... :)

bio

Wertzui 2011.01.25. 23:01:49

Opsz, megnéztem azt a linket, a fehérruhás tisztek valójában teljesen mást mondanak (vagy legalábbis próbálnak mondani)

@Dester: Nálam meg a Dangerous Dave in the Haunted Mansion, yeah!

thinkEdem 2011.01.25. 23:39:14

@Adani: @Cica75: 'Álugrás' volt, vagyis ha lefutottál magas területről, akkor tudtál leesni néhány, más módon elérhetetlen területre.

thinkEdem 2011.01.25. 23:42:23

Volt régen egy wolf3d-re hajazó játék, ahol szintén liftbe ugrottál a szint végén, csak valami scifi volt, és valamelyik pálya utolsó szintjén egy "szellem" volt a főgonosz, akit nem lehetett leirtani, és ő a falakon is átjött valahogy, és azóta sem tudom, hogy mi lehetett az a játék. Azt hiszem 8 (vagy 9?) szintes toronyépületek voltak a pályák... Esetleg valakinek rémlik a játék?

sikitomi 2011.01.26. 01:02:28

@Penya64: errol meg nem is hallottam, en orultem, hogy herculesrol cga-ra tudtam anno fejleszteni :D a vga kimaradt, utana egy s3 virge volt a kovetkezo lepes :P de ez komolyan hangzik, hogy meglehetett hakolni a moncsit! le a kalappal az elott, aki meg tudta csinalni! ;)

@Wertzui: en a sima mezei ezerszaszvalahany eves hercules monitorra gondoltam. egy baratomnak volt anno egy mono svga monitorja. az sem volt egy kisdarab :D

balcso 2011.01.26. 03:35:00

kéne a teljes verzió! nagyon megtetszett, még sok ilyen játékot!

Dester 2011.01.26. 09:24:36

@thinkEdem: System Shock esetleg? De nem játszottam végig soha, így nem tudom, milyen ellenségek voltak, akkoriban még nem volt olyan gépem, amin ment volna.

Judea · http://roleplay.blog.hu 2011.01.26. 09:35:52

Lehidaltam a játéktól, bár az első pillanatban azt gondoltam, hogy az 1d azt jelenti, hogy a nézetből csak az egyik sort látod, de ugyanazt a játékot kell játszanod. A második másodpercben már realizáltam a valódi játékmenetet. Kissé nehéznek találtam, mert nem lehet elbújni, viszont tudod mi vár az ajtón túl. Vajon titkos ajtók vannak a játékban? Sajnos két kommandós lepuffantott. :(
Más: A Commander Keen nekem is kedvencem volt, meg a Dave. Mindkettőt végigvittem, a Keen-ből mind a 6-ot. Dave-nél még játszottunk az ellenfelek kinézetével, meg a pályákat is cserélgettük. Ahogy a Goldenaxe-nál, ott is felejthetetlen élmény volt egy husi kinézetű főhőssel végigmenni. :)

Wertzui 2011.01.26. 10:44:58

Hé, a linket a kép alatt idáig észre sem vettem!
Most meg nincs időm kipróbálni :(

moli 2011.01.26. 12:53:30

@Adani: nem volt letoltheto, csak az elso epizod volt shareware, a teljes fizetos.

Adani 2011.01.26. 13:18:25

@moli:

A Keen1-re gondoltam az ingyenes volt. De pl. a wolf3d meg a Doom is sharewareként jött ki, mindkét játékból kiadták ingyenesként az első epizódot a többi volt fizetős. Sőt asszem a Duke Nukemből is volt shareware, ami ingyenes volt, szintén csak pár pálya volt benne, meg talán csak 6 fegyver.

TH 2011.01.26. 14:14:54

@load error: "Annak meghatározásához, hogy a játékon belül hol tartózkodol egy szám elegendő. Ergó egydimenziós."
Ne haragudj, de az eredetiben meg két szám elegendő ehhez, ergó kétdimenziós volt.

röntgenszeműlány 2011.01.26. 16:26:59

Mellesleg ez pont ugyanúgy 3D, mint ahogy az eredeti volt. Csak nem 2D, hanem 1D vetületet képeznek.

TH 2011.01.26. 16:51:20

@röntgenszeműlány: kétségtelen, csak itt egy alagutat képeztek le kvázi-1D vetületre.

TH 2011.01.26. 16:58:47

@bioLarzen: én majdnem eltévedtem, de végül kikeveredtem! :) már küldöm is a pénzt a teljes verzióért, csak még nem tudom, hogy kis- vagy nagyflopin kérjem a játékot. :)

OftF 2011.01.26. 17:29:15

megvan a titkos pálya!

BiG_ 2011.01.29. 13:38:12

@Adani: Nem lehet, hogy a "hüppapó" "megállni"-t jelent, mert az "Halt!". Ez a "Hände hoch" annyit tesz: "Kezeket fel!". Próbáld kimondani (hende hoh).Logikus, hogy ilyet mond, hiszen nem szeretné, ha rálőnél :-)
A flea-féle listában ez nincs benne.
Ja, valamikor tanultam egy kis németet :-)

Üdv! Izé... Auf Wiedersehen! :-D

Adani 2011.01.29. 17:06:42

@BiG_:

Nem lehet.

Itt az említett videó:
www.youtube.com/watch?v=WC-fjgZI3Dw

A Halt-ot a barna pisztolyos katona mondja, aki meghalásnál csak ordít.

A hüppapó (Akit Reactor rendőrnek hív):
SS HUPIKÉK TÖRPIKE KATONA:
Észrevesz: "Schutzstaffel!"
Meghal: "Mein Leben!"

A Schutzstaffel meg elvileg (a videónál kommentben leírják kb. mi mit jelent) védosztagot jelent.

És ez hangzik hüppapónak, mert akkoriban nem volt vmi jó minőségű a digitalizált hang lejátszás és az amerikai fejlesztők se biztos,h jól mondták ki a német szavakat.

BiG_ 2011.01.29. 19:08:47

@Adani: Tudom, hogy a Halt-ot ki mondja, az egy Wehrmacht-katona.

Teljesen félreértettél. Persze, hogy az SS mondja a "hüppapót", nem is mondtam mást, ami szerintem nehezen torzítható Schutzstaffel-nek (próbáld kimondani!). Ugyanis egy darab "S" és "C" hang sincs a "hüppapó"-ban (ez "H"-val kezdődik, a Schutzstaffel "S"-sel, csak süketek kevernék össze...), meg a magánhangzók se adják ki. Az utolsó magánhangzó hang "o" a "hüppapó"-ban, mint a hoch-ban, a te verziódban ott "e"-nek kéne lennie (staff_E_l). De az nincs. Meg "L" végződés sem.
Hm? Szerinted?

A "Hände hoch" viszont könnyedén eltorzulhat, "H" hang bőven van benne - meg értelme is van (!), a "kezeket fel" - ugyanis ezt jelenti - jobban ide illik, mint a saját alakulatmegnevezésének szajkózása. A szóvégi kemény "H" hang, amit a németek "ch"-val írnak, a digizésnél könnyen lemarad, az előtte levő "o" viszont határozottan megvan.

Látható, a korabeli digitalizálás mit rontott rajta, ugyanis nem lehetett magas bitrátával, élethűen digizni, mert a korabeli gépek nem tudták volna szinkronban lejátszani.

A mi fülünk meg azt hall bele, amit akar, illetve a magyar nyelvünkből próbál beleilleszteni valamit. Amolyan audio-Rorschach módon.

Üdv!

Adani 2011.01.29. 20:38:00

@BiG_:

A Schutzstaffelt Wolf3D-vel foglalkozó oldalak írták, h azt mondja, ők meg azért csak tudják jobb híján elhiszem nekik. De ha megnézed az általam linkelt videót bizony én is leírtam ott (Adani12345 a YouTube userem), h én sehogy se tudom ezt kihallani belőle, de hát elvileg ezt mondja. A többi mondás pedig ahogy nézem stimmel, miért pont ez ne stimmelne? Pl. az egyik főellenség csaj mikor meghal akkor tisztán érthetően mondja,h a "a melleim". Meg ugye Hans Grosse, is érthetően köszön neked németül.

Adani 2011.01.29. 20:39:35

Tessék a válasz a beírásomra,h hogyan lesz hüppapó:

"A Wolf-nak eléggé rossz a hangminősége, az S betűket pl. alig lehet hallani, meg szerintem nem álltak a helyzet magaslatán ők se a német kiejtésben. Úgy kellene hangzania hogy "süzstavöl"."

BiG_ 2011.01.29. 21:28:09

@Adani: Hát, mivel sem az általad említett oldalak (szerintem), meg se én (tuti), meg se te (gondolom én) nem voltunk ott a hangfelvételnél, meg nem tudjuk, hogy ebben az esetben milyen szöveget mondtak föl, egyenlőre ennyiben maradhatunk, a világot nem ezzel váltjuk meg :-)

Én nem értem, minek mondaná azt az SS-legény, hogy "schutzstaffel". Mondom, én egyfelől logikázok (a "kezeket fel" ideillő, a "hivatalosnak hitt verzió" meg szerintem nem), meg próbálom érthető formába hozni a hangot. Letöltöttem a játékot, és továbbra sem az általad emlegetett szó jön le nekem.

A "süzstavöl" érdekes... Egy angol próbálna kimondani egy "zs" hangot? Jujj. Ráadásul a német kiejtése sem ez, bár ki tudja, melyik tájszólásukban minek hangzana. Na persze, ebben az esetben nem biztos, hogy német volt a szinkron...

Amúgy érdekelne, hogy Hitler a "scheisse" szót érthetően mondja-e? Nagyon régen játszottam a teljes verzióval, nem emlékszem. Ha jól mondja, akkor az SS-nek is jól kéne a magáét, ha azt mondja egyáltalán... Szerintem.

A Hans Grosse "Guten Tag-ja" abszolút könnyen tagolható kemény hangokból áll. Nem is torzul olyan könnyen. Engem a "Schutzstaffel" középső kemény, de sistergő hangzóinak eltűnése izgat, ha azt mondja egyáltalán. Ha az én verziómat nézzük ("Hände hoch"), az csupa lágy hangot tartalmaz (sok "H"-t), az "nd" könnyen torzul, keményedik és "p"-nek hathat.
És ott van a szóvégi "o". Annyira ott van, hogy máshogy nehéz magyarázni...

****

Na, megint előszedtem a progit, direkt egy olyan részt mentettem el, ahol az ajtón belül egy SS van és az ajtónyitásra még nem reagál. Odaszaladtam hozzá és meghallgattam. Sokszor. Sehogy se jön ki nekem a "Schutzstaffel"...

Üdv!

Adani 2011.01.29. 22:41:55

@BiG_:

Én is csináltam ilyen tesztet mikor láttam leírva,h ezt kéne mondania, és nekem is csak hüppapó lett. Megjegyzem én nem tudok németül alapszinten se. Soha nem tanultam németet csak angolt pár szót tudok csak németül,(Einz, wie Policie kb. :). Az igazság szerintem odaát van. És ott is marad. Ha csak nem kérdezitek meg a fejlesztőket. :)

Hitlernél mikor ledobja a páncélt akkor sztem ki lehet hallani a scheisse-t (kb. sájze ugye? Az egyetlen közismert német káromkodás, kb. annyit jelent, h szar ha jól tudom. ) Az Éva viszlát is simán érthető.

Amiben még nem lehet vita a fehér ruhás pisztolyos náci Spion kiáltása mikor meglát. Még hihető is, h azt kiáltja, h kém.

algi 2011.01.30. 02:05:06

Passzív nyelvtudásban folyékony vagyok németből (a beszéd sajna csak nyökögve megy), mégse értettem a Wolfenstein hangok nagyját. Gondolom, brutális akcentusú amerikaiak mondták fel, és abból se biztos, hogy a legjobb változat hangzik el újra, meg újra.

bioLarzen 2011.01.30. 10:58:38

@TH: Én kazettán rendeltem meg.

bio

moli 2011.01.30. 12:17:40

vegigneztem a hangatirat-listat, egyedul a hupapo beszolas tunik ertelmetlennek, oda nem illonek. meg talan meg az "ach so". en ez alapjan hajlok arra, hogy nem azt mondja, csak aki atirta, az sem ertette, hogy mit mond, es mivel ss egyenruha van(?) rajta, beirta, hogy ss, hogy ne legyen hianyos a listaja.

Sötétmancs 2011.03.28. 23:16:53

@filmfreak paul: Elmagyarázom miért 1D. Ha 600 pixel magas lenne és egy függőleges csíkozódást látnánk ez akkor is 1D lenne, mert a függőlegesen ismétlődő pixelek nem hordoznának új információt. 3D-s verzió sem azért lett 3D-s mert domború monitorokon játszottuk, hanem mert 3D-ben hordozott információt. Persze ez nem igaz mert a magasságnak nem volt jelentőssége. Szóval az volt a csalás, nem ez.
süti beállítások módosítása