HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

A játék, amiben tényleg meghalsz

2011.01.24. 11:09 Stöki

A legtöbb játékban lehet menteni, vagy legalábbis vannak checkpointok, hogy ne kelljen elölről kezdeni a játékot. A múltban kísérleteztek olyan programokkal is, amikben nem lehetett újraéleszteni a főhőst, de ez a néhány próbálkozás nem volt túl népszerű – sokat emlegetett példa a Sub Mission, ami katasztrofálisan fogyott, mert ha a játékos meghalt benne, a játék egyszerűen letörölte a karakterét a lemezről.

A svéd Seatribe csapat most mégis olyan játékot fejleszt, amiben végleg meg lehet halni, ráadásul egy ingyenes MMO-t (amiben nyilván lesznek fizetős mikrotranzakciók is). A projekt címe Salem, és ez már jelzi is, hogy a XVII. századi New Englandben játszódik, ami még furcsábbá teszi az egészet.

Szóval képzeljük el: játszol egy MMO-val, hónapokig pátyolgatod, tápolod a karaktered, de előbb-utóbb olyan szituációba keveredsz, amiben a karakter meghal. És nincs respawn, nincs visszatérés, a tárgyaidat lenyúlhatják más játékosok, a klántársaid pedig kezdhetnek gyászolni.

A fenti videón a vezető fejlesztő, Bjorn Johannessen nyilatkozik, szerinte a végleges halál miatt a játékosok alaposabban megfontolják majd a döntéseiket a Salemben, mint más MMO-kban. Egyébként egyelőre nem árult el sokat arról, hogy milyen feladatai lesznek majd a játékosoknak azon túl, hogy lehet majd építkezni is a játékban és persze boszorkányok is lesznek benne. A Salemet a Paradox adja ki, és még idén megjelenik.

(via PC Gamer)

86 komment

Címkék: halál vad fejlesztés mmo salem

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr12609382

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

M@rcy 2011.01.24. 11:45:42

Hát legalább realisztikus :D

siz · http://siz.hu 2011.01.24. 11:57:28

Annak idején a Diablo II-ben is voltak hardcore karakterek, amiket nem lehetett feltámasztani.

Kuz 2011.01.24. 12:04:19

"Szóval képzeljük el: játszol egy MMO-val, hónapokig pátyolgatod, tápolod a karaktered, de előbb-utóbb olyan szituációba keveredsz, amiben a karakter meghal. És nincs respawn, nincs visszatérés, a tárgyaidat lenyúlhatják más játékosok, a klántársaid pedig kezdhetnek gyászolni."

Vagy fizetsz, és feltámasztják...
Nyilván ez lesz benne az üzlet

flamer 2011.01.24. 12:18:52

Valami azt súgja, hogy itt lesznek igazán elemükben a grieferek.

maydayray 2011.01.24. 12:48:49

@siz: épp írni akartam :-)

ZsiNor · http://ursius.hu 2011.01.24. 12:57:06

Csodás.

- Fiam, vidd ki a szemetet!
- De anyu, éppen küzdünk az életünkért!
- Ne feleselj velem, te kölyök!
Kölyök (lvl 96) died.

Aha, értem én.
Nem csodálkoznék egy permanens uninstal-on utána.

Amúgy csak okosabban csinálják meg, mint a Dio2-es HC-t, ahol igazából elég volt felkészületlenül, fáradtan bemenni egy boss-hoz, s már feküdtél is.

Dester 2011.01.24. 12:59:08

Életképtelen ötlet. A számítógépes játékok pont azért népszerűek, mert egyrészt megtehet az ember (büntetlenül) bennük olyat, amit a való életben nem tenne, másrészt ha elront valamit, valamilyen módon újra próbálkozhat.

@ZsiNor: vagy képzelem, amikor épp lemerül a harc során az egérben vagy a billentyűzetben az elem. Csapódtam már falnak autós játékban emiatt, és még csak pause-t sem tudtam nyomni...

asdfetc 2011.01.24. 12:59:35

A cím alapján azt hittem, hogy adnak hozzá egy vezeték nélküli méreginjekció-adagolót, amit egy branüllel a vénádra csatlakoztatva indíthatod csak el a játékot, és ha a játékban meghalsz, nos akkor...

RTSnip 2011.01.24. 13:12:35

@birogeri: Erre még várnunk kell pár évet :)))

lokkoLori 2011.01.24. 13:19:46

a tényleg meghalás azért ennél drasztikusabb :)

Orltran 2011.01.24. 13:23:36

Én azért beletennék egy-két lehetőséget, amivel vissza lehet jönni az életbe, csak legyen mind borzalmasan nehéz és drága és persze nem a halott, hanem a klántársak vihetnék véghez. (Nem vegyél csodát 20 euróért és az istenek visszahoznak az élők közé).

Szálka 2011.01.24. 13:30:19

Ez király. Nem tudom, miért lett az örök élet a szabvány a játékokban. Ez nagyon sok érdekes dolgot fog eredményezni (pl loot elásása halálod esetére, hogy új karaktereddel megtaláld - ebből adódó kincsvadászat, öröklődés, stb.) Ez mostanában a fő gondom a játékokkal: hogy élheted bele magad, ha minden akadályt legyőzöl, mert akárhányszor megpróbálhatod?

Adani 2011.01.24. 13:30:21

Én elvből nem játszanék olyan játékkal ahol nincs load-save. Már azokat se nagyon bírom, amiben nincs quickload-quicksave.

Orltran 2011.01.24. 13:32:32

@Adani: Én se olyannal, ahol nincs press any key to win.

Inner Circle 2011.01.24. 13:33:31

@Kuz: "Vagy fizetsz, és feltámasztják...
Nyilván ez lesz benne az üzlet"

Szerintem nem azért kell majd fizetni, hogy feltámadj, hanem azért, hogy ne halj meg. A fejlesztők könnyűszerrel teremthetnek olyan környezetet, ahol a veszélyes, piszkos melókra jó fizetségért mindig akad jelentkező. Pl. a Nagyfőnök bandájában kezdő, gyenge karakterként egy tallért kaphatsz egy támadásért; ha meghalsz, csak a karaktered hal meg, a tallér (vagy egy része) ott lesz az account-odon és az új karaktered már egy jobb páncéllal indulhat aprítani a többi hasonló, szerencsétlen "vágómarhát". Aki meg Nagyfőnök a játékban, ahhoz szinte közel se lehet férkőzni; pont, mint az életben. Esetleg lesz valami távolbalátó varázslat, hogy Nagyfőnökként láthasd az embereidet gyilkolászni, mert egy szobában ülve stratégiázni azért egy kicsit uncsi, még a Nagyfőnöknek is :-)
Meg lehet ezt jól csinálni, biztos nem buknak rá még tizedannyian se, mint a WoW-ra, de a századannyiban is bőven lehet üzlet.

Arilian 2011.01.24. 13:34:40

Egy halom játékban volt "hardcore" meg "iron man" mód, ez max abban fog különbözni, hogy nem lesz benne "normál" amivel elvesztik a potenciális játékosaik 75%át. (természetesen semmi sem biztos, de fogadni simán merek ha valaki akar)

DIO2 és Wiz8 HC módok mindig is a kedvenceim vannak, bár amikor 4 hét játék után Wiz8ban agyonnyomta az egész tápos bandám egy LIFT egyszerre erősen anyáztam aki kitalálta :)

Infomaker 2011.01.24. 13:39:10

Én is a méregre gondoltam. Hú abból mi lenne :o

szepi79 2011.01.24. 13:46:27

@Szálka: ezzel csak az a gond, hogy bármikor előállhat olyan szitu, amikor önhibádon kivül halsz meg, pl. egy bug a játékban, megszakad a net, stb.

2011.01.24. 13:48:28

A d2 is elég hc volt. Volt 98-as szintű sorceressem, meg 86-os barbár... az utóbbi még él mert singlebenm csináltam (sosem backupoltam csak vigyáztam vele, és szerencsém volt). Még nem fejezte be a gamét, valami act 2-3 környékén MF-ol szegény (magatalálós). :) A sorc elhunyt sajna, az még régen volt.
Szerintem jópofa, nagyságrenddel izgalmasabb a játék. Az ember igazán tud örülni a dolgoknak, olyanoknak, amit softcore-ban félálomban csinál. Persze sok billentyűzet bánhatja a halált...

Adani 2011.01.24. 13:55:51

@Orltran:

Az van minden játékban, a maiakban az easy vagy a very easy fokozat felel meg annak, de ilyen is kell, ez a hülye gyerek vagyok nyerni akarok fokozat, ahol akármilyen balfasz vagy nem tudod elcseszni, mert az ellenfelek kb. közvetlen közelről is csak 10 lövésből egyszer találnak el. Akár már a start gombra klikkelve dobhatná ki a készítők listáját és gratulálok végigvitted feliratot.
Aztán ugye ott a normal, ami a legjobb, nem bugyután egyszerű, de nem is agyonnehezített ez a játszható fokozat, én általában ezt választom elsőre. A hard fokozat vagy a legnehezebb meg az mikor vért kell mnden méterért izzadni, az ellenfél km-ekről lelő úgy,h te még nem is látod rajta nem fog a golyó hiába lősz bele egy teljes tárat.

Sztem minden játékban kéne legalább 3 nehézségi oknak lenni. Easy a hülyéknek,h legyen sikerélményük, normál a többségnek, akik szeretnének is játszani meg egy hard, a mazochistáknak. Persze lehet fokozni, van játék, ami meg is teszi, pl. az Unreal tournamentnél (99-es változat) több fokozatos is volt a legelsőnél alig lőttek vissza a botok a legerősebben meg esélyed se volt. Mikor az akkor 6 éves unokatesóm játszott vele, feltettem a leggyengébbről neki miután kiszórakozta magát a kb. közepesre erre az első egy percben dühösen megszólalt, h hé ez vissza is lő :) De a régi klasszikus Doomban is kihívás volt Nightmare fokozaton tolni, elég sokszor kellett tölteni is menteni.

Csokáv 2011.01.24. 13:59:48

Volt valami olyan játék (valami kis szimpla faltörő talán), ami random törölt fájlokat a gépedről, ha valamit elrontottál. :) Az egy fokkal komolyabb.

moli 2011.01.24. 14:06:16

@Adani: call of duty black ops-ban normalon kezdtem jatszani, aztan mikor a masodik palya (kuba) legelejen folyton meghaltam, leraktam easy-be. csakhogy easy-ben is mindig meghaltam. sose lattam, honnan lonek le. mignem kiderult, hogy nem kovetem eleg gyorsan a tarsaim, igy kaptam egy jo kis scriptelt halalt.

hat a jo kurva anyjukat.

Máriusz 2011.01.24. 14:08:31

azér ez így elég komoly lehetőségeket ad
nagy fejesek lesznek hatalmas testőrséggel, magánhadsereggel, talán fel tudsz bérelni más játékosokat bérgyilkosnak hogy intézzék el a rosszakaróidat, stb. lehet hogy sokat kivesz a játékból, de sokat is ad bele.

deflorator 2011.01.24. 14:12:30

Az ilyen mikrotranzakciós játékokban gyakran a tárgyak fejlesztéséért fizetni kell. Például +13-asra lehet enchantolni a tárgyat, de +3 után már akár meg is semmisülhet közben. Lényeg a lényeg, exponenciálisan nőnek a tárgy tulajdonságai, de az ára is, egy +13-as belekerülhet több tízezer dollárba. Elméletileg (kizárólag elméletileg) fizetés nélkül is lehet ilyen tárgyat szerezni, mindössze pár ezer évet kell a játékkal játszani, hogy a szükséges nyersanyagot összegyűjtse az ember.
Világos, hogy a jobb felszereléssel rendelkezők könnyen megölik a társaikat, akik azért fognak fizetni, hogy ne haljanak meg. De mindenki fizetni fog, aki élvezni akarja a játékot.
Szerintem az idejét vesztegeti aki mikrotranzakciós játékkal játszik, hiszen a sokezer között talán egy vagy kettő van amelyiknek a minősége tényleg eléri a népszerű havidíjas játékok szintjét.

maydayray 2011.01.24. 14:12:46

@moli: farcry. bármerre mehetsz (minimális megkötéssel), nincs scriptelve szinte semmi.

Drout 2011.01.24. 14:16:29

Egyetértek ezzel, szerintem jó ötlet. Van egy HC réteg, aki szívesen játszik komolyan

Adani 2011.01.24. 14:30:49

@moli:

Én anno a MOHAA-ban kaptam normálon hülyét volt egy rész mikor egy SAS ügynököt kellett kiszabadítani aztán vigyázni rá. Az a hülye meg mindig ész nélkül ment előre bele a tűzvonalba és ha lelőtték akkor buktam a pályát. És nem lehetett neki sem közölni,h maradjon a seggén, mert legalább nem hátráltatna ha már segíteni nem tud.

Wolf Gabor · http://www.MarketingCommando.hu 2011.01.24. 14:34:53

Marketing szempontból tökéletes: kismillió ilyen játék van, de most mégis ezzel foglalkozik a sajtó.

franxepe 2011.01.24. 14:44:42

nethack? barmikor elnezhetsz vmi baromsagot par ora jatek utan es mehetsz elorol. es ott megvan az is amit @Szálka: emlitett, valamilyen szazalekkal elmenti hol haltal meg, es mivel, es egy kesobbi jatekban van eselyed talalkozni a szellemeddel es felszedni a regi -most mar cursed persze- cuccaidat :)

Adani 2011.01.24. 14:51:34

Én középsuliban az SC-t meg a többi játékot simán betelepítettem a C:\Windowsba némi registry buzerálás után meg eltűnt a programok hozzáadása listáról is. Az uninstall fájlokat is letöröltük meg persze kitett ikonokat is így meg nehéz volt leszedni. Sőt volt mikor zippelve is otthagytam eldugva system 32-n belül vmi dll-nek vagy vxd-nek elnevezve. Órán meg mindig játszottunk az alt-tab kombót úgyis ismeri mindenki. Az volt a baj párszor, h a tanár is. :) Még az is be volt állítva mindig,h a tálca menjen össze egy kis csíkká, de a tanár nem ma kezdte és ilyenkor azért is megnézte. De erre is találtunk megoldást pontosabban találtam, egy hide-it nevű programmal lel ehetett a tálcáról is rejteni.

(त्वष्टृ) (törölt) 2011.01.24. 14:56:05

Szerintem a fejlesztők a tamagocsi-őrületből indultak ki.
Úgy tudom, ott sem lehetett feltámasztani a kis kedvencedet ha meghalt. Mégis, hatalmas üzlet volt.

Majd születnek Salem temetők, ugye.

Laciii 2011.01.24. 15:02:23

@franxepe:
Lehet úgy alakítani, hogy ne legyen "gyorsan ölő" könnyen elnézhető baromság.
Pl. Assassins Creed-el nem volt olyan, hogy hirtelen meghaltál, mert átrohant előtted a csapattársad mikor lövöd a tripla rakétát :)

Szálka 2011.01.24. 15:03:44

Nagyon jó ötletek merülnek fel itt (bérgyilkosok, testőrség, szellemek). Remélem a fejlesztők is így gondolkoznak.

Alwares 2011.01.24. 15:14:13

Ez olyan lenne mint egy második élet. Semmi értelmét nem látom. Annyira kéne vigyázni benne az életedre mint a valóságban. Sőt még jobban is mivel ott nincs kiépült civilizáció, törvények, alkotmány ami valamennyire biztosítják az életed, fennmaradásod.
Aztán lehet pont az ellenkezője lesz, rááll egy komoly HC réteg.

Khayness 2011.01.24. 15:15:13

Griefelés jó lesz, ha már EVE Onlineban odáig fajult a PvP, hogy lenyomozták az ellenfél lakóhelyét és csata közben levágták nála az áramot, akkor itt mi lesz? :D

Elcseszett nick 2011.01.24. 15:17:01

Régen játszottunk Cthulhut (nem, nem gépen, hanem szerep :)), na ott voltak hasonlók. Egy játék alatt néha elfogyasztottunk 2-4 karaktert is /kopf. Még csak nem is feltétlenül (sőt!) önhibából. A meghalt karakternek meg jött a fia/lánya, testvére, barátja stb. és csatlakozott a partihoz az elhunyt helyett. Nem a tápolás volt a lényeg, hanem a játék. Mi van, ha itt is ez lesz? Ha nem a tápolás lesz a lényeg? A kutyát sem fogja érdekelni?

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2011.01.24. 15:27:46

Sose játszanék ilyen játékkal és valszeg ezzel nem vagyok egyedül. Elég nagy baklövés.

Magon_ 2011.01.24. 15:43:07

Azt nem tudom miért feltételezi mindenki, hogy itt majd jól gyilkolni kell egymást click-click módszerrel. :) (Pláne XVII. sz., New England, nem az a sárkánygyakós lore valószínű..)
Ha mondjuk a halál úgy következik be, hogy a hősödet akkor tudják orgyilkosok megölni, ha nem fizetsz elég testőrséget, stb, akkor máris nem irreális a dolog. És igen, ilyenkor még mindig jöhet egy utód, aki az 'érdemi' tápokat automatikusan átveszi, max egy-két "évek alatt" (játékidőben esetleg pár nap..) megszerzett skillek vesznek el. A többi meg marketing.

Sharpe · http://www.book-fun-factory.com/farfun/ 2011.01.24. 16:04:40

@birogeri: Neked a Fűrész új részét kéne megírnod. :D

Én azért kíváncsi vagyok. Még érdekes is lehet, a játék lehet még nagyon jó, végül is a Paradox nem ad ki gagyi cuccokat...

Lumieres 2011.01.24. 16:09:59

Lesz call of cthulhu MMORPG?

Lumieres 2011.01.24. 16:11:50

Idővel minden karakter elveszíti józanságát, vagy meghal... ;)

Hipper 2011.01.24. 16:15:18

Tudom, hogy a többség utálta(ja) a meghalósdit, de nekem Dio2-ben, hatalmas élmény volt. Az végre megadta az adrenalinlöketet, meg az izgalmat amit elvárok egy játéktól. Az egyetlen olyan játék, amit máig is szívesen elkezdek. Szerintem ma is ezredmásodperc alatt ütöm le az ESC+Enter combót :) Persze a lag és a netszakadás olyan a karakternek, és a tulajdonosának mint egy hirtelen szívroham:) Viszont a csuklyás 95+ -os karival mindig lehetett nagyfokú sajnálatot generálni vadidegen emberekből is :) Az az igazság viszont, hogy Dio2-ben több karit vesztettem még így is a 90-nap utáni törlés miatt, mint elhalálozás okán.

algi 2011.01.24. 16:16:56

Érdekes, hogy amíg az asztali szerepjátékokban éppen a túlzott óvatosság ad rossz beidegződéseket, addig a számítógépes játékokban az az eredeti, ha végre valaki odafigyel a karakterére.

Egyébként én egy nagyon szomorú megfigyelést tettem magamon: a Half-life 2 Episode 2-ben van egy hely, ahol kocsival le kell száguldani a meredek hegyoldalon. Ráadásul a pálya tetején "véletlenül" otthagytak ugratónak egy fatörzsnek döntött fémlemezt. Alyx meg is kérdezi, hogy "Na, meg mered csinálni?" És én ahelyett, hogy ugrattam volna, óvatosan leszánkóztam a hegyoldalon. Ami sokkal kevésbé volt szórakoztató. (És csak az audiokommentárból derült ki számomra, hogy ott a szerzői szándék szerint ugratni kellett volna.)

Szóval én speciel már így is túl óvatos vagyok betöltögetős játékokban is.

JohnHenry 2011.01.24. 16:19:08

boszorkányok pedig nincsenek, tehát feltámadni se lehet a halálból.
kiváncsi leszek a gépigényére, lassan már a wow se megy egy x3100-as igp-n.

Netuddki. 2011.01.24. 16:39:07

Hehe. New Caprica City?

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2011.01.24. 16:48:58

Majd rafinált, túlélésért küzdő kisnyugdíjasokat fognak felbérelni a fiatalok, hogy megfontolt döntéseikkel minél tovább vegetáljanak...

Kölyki 2011.01.24. 16:55:04

Csuhába bújhatok, és elővehetem a jó öreg Malleus maleficarum-ot a polcról. Megszabadíthatom szegény női karaktereket a monitor előtt ülő, perverz ördögfajzatok megszállásától. Milyen szép is lenne ismét máglyákat rakni. Hallani a démonok halálhörgését sátáni nyelven (Szexibiccs: #?ł|& ; ****)...

Dokkmunkásnak állnék, egész nap rumot vedelnék, és minden régi és új telepesbe belekötnék. Ha megfizetnek, kicsavarnám pár fajankó nyakát, majd nyomban elinnám. Esténként meg a kocsmában balhéznék, és az újözvegy asszonyokat kergetném..

Vagy de jó lenne csupán fát szedni az esti tábortűzhöz, halászni a vacsorához, és együtt szaunázni az öregekkel, miközben a régi idők meséit mondják el újból és újból.. Majd másnap fohászkodni a szellemekhez a sikeres bölényvadászatért és néhány szőke és vörös skalpért.. Így élni míg egy fehérember golyója az őseimhez nem repítene...

Na majd kiderül ,hogy mennyire lehet izgalmasra és szabadra csinálni egy ilyen játékot :)

City of Troy 2011.01.24. 17:09:18

azért ez a játék ökörség, most ha végig küzdök egy játékot akkor keresek hozzá cheat kódot és beírom, hogy ne haljak meg - na az a jó játék.
ha meg akarnék halni játszom élőben :)

City of Troy 2011.01.24. 17:11:03

egy játéknak szórakoztatnia kell, nem az igazságérzetemet növelni! :)

ben2 2011.01.24. 17:32:33

Nem lesz valami sikeres játék.
Az MMO-k sikere azon múlik, hogy az első néhány hónapban kialakul-e hardcore játékosbázis, ami fenntartja a játékélményhez szükséges szociális rendszert. Ha kellő mennyiségű játékos összejön, azok érdekessé tudják tenni a játékot mások számára is, ezért még többen csatlakoznak és beindul az előfizetői szám öngerjesztő növekedése.
Viszont ha a játékosok az elején kihalnak, sohasem alakul ki az a játékos mag, ami beindítaná a folyamatot.
Az EVE Online-ban pl. csak a hajódat veszted el ha kilőnek, mégis a játékot elhagyók nagy része azért mondja le az előfizetését, mert amikor többhavi melója egy perc alatt füstbe megy, nincs kedve előről kezdeni az egészet. Na most ehhez képest hányan fogják x halál után is zéróról újrakezdeni a játékot?
Sokkal érdekesebb lenne, ha a játékosoknak limitált respawn állna rendelkezésükre. Mondjuk x levelig végtelen, aztán szintenként fokozatosan csökkenne. Nagyobb szint, erősebb karakter, kevesebb hibalehetőség. Ezáltal megoldhatnák az MMO-k egyik tipikus problémáját, a gankelést. Lehet gankelni, csak minél erősebb a karaktered, annál nagyobb a kockázata.

Osivis (törölt) 2011.01.24. 18:04:36

Hát nem tudom,elég érdekes megoldás,de így ha lesz PVP,és valakit lezúznak mint az állat,akkor gondolom nagyon-nagyon rossz szájízzel távozik :D
Továbbá,szerintem nem olyan játék lesz mint a WoW,mivel a 17. században már volt jobb dolguk az embereknek a sárkánykergetésnél,meg a gnómpüfölésnél. Szerintem amikor elkészíted a karaktered,és miután ki lettél dobva Bostonban a hajóról,biztosan lesznek NPC-k akikkel lehet beszélni,lehet hogy munkaadók éppen,lehet hogy kereskedők,és választhatsz magadnak irányokat amelyekbe el akarsz indulni (mindegyiknek más adottságai,előnyei,hátrányai lennének). Ezen kívül,szerintem még belerakják az étkezést,meg a betegségeket,és a fáradtságot is..Már ha ilyen "permanens halál" koncepciót vezetnek be,akkor mág legyen annyira realisztikus,hogy egy teszemazt level 20-as karakter kivág egy egész erdőt,egy level 2-esnek meg nem hagy fát amit kivághat,csak azért,mert hogy ő level 20-as,és jobban tapasztalt a karaktere,vagy valami ilyesmi

Limrasson 2011.01.24. 18:15:26

Egy próbát megér.

Nehézségi szintről meg annyit, hogy én mnidig a DMC sorozat fokaival jövök elő:
Human - Ez a könnyű, az ellenfelek bénák, kevesen vannak, és nem si kapnak szét valami gyorsan.
Demon Hunter - Ez lenne a normal, rendes ellenfelek, redes képességekkel, rendes mennyiségben
Son of Sparda - Ez lenne a közepes, már 1-2-t játszott játékosoknak szóló. Picit többet tudnak az ellenfelek, picit többen vannak, picit nagyobbat sóznak oda.
Legendary Dark Knight - Spéci nehézség, az ellenfeled normális képességekkel, normális ütőerővel vannak, viszont annyi van belőlük, hogy ne mtudsz leesni a földre, mert csak már ott várnak, hogy összekaszaboljanak.
Dante Must Die - Ez a nehéz fok, az ellenfelek az előzőekben látott képességek mellé kapnak még egyébb táp dolgokat is, csokkal gyorsabbak/kegyetlenebbek, de normális mennyiségben.
Heaven&Hell - Normális ellenfelek, a rendes képességeikkel, te turbó módban, de egyszer eltalálnak meghaltál.
Hell&Hell - Ultratáp ellenfelek, te turbó móndban egyszer eltalálnak meghaltál.

Asszem így jönnek :D Magyarán lehet EZ-mode is, de lehet nagyon durva mód is.

Ennél az MMO-nál csak nagyon durva mód lesz, ami jó lenne ,ha a játékosok sikeresek tudnak lenni benne, VISZONT, a siekrt a játékosok úgy képzelik el, legalábbis én, hogy képes vagyok lekaszabolni más játékosokat és elvenni a cuccaikat (mert lássuk be, ez egy fő eleme lesz a játéknak) viszont ehhez más játékosoknak meg kell halnia, tahát minden egyes sikerélményhez tartozik egy rage/sad élmény is.

+ 2 probléma:
A halál oka lehet rajtad kívülálló ok is. Egy bug, egy lagspike, egy DC, vagy maga a szerver fagy le, anyád kihúzza a konnektort/netkábelt (véletlenül, vagy direkt). Nem fun meghalni, de igazságtalanul meghalni=nerdrage.

Mikrotranzakció: kb 80% esélye van annak, hogy olyan cuccokat is lehet majd venni, amelyek erősíti ka karaktered, és direkt vagy indirekt módon hozzájárulnak a túlélésedhez és ahhoz, hogy legyőzhess másokat. Tehát ha valaki nem veszi meg ezeket a cuccokat, hátrányba kerül azokkal szemben akik igen. Ez pedig frusztrációt okoz, ami arányos a hátrány mértékével.

+probléma pedig az, hogy bármennyire szeretnénk, valószinűleg nem visznek majd bele a programba elegendő egyedi ötletet, nem használják majd ki a corem echanizmusokat, magyarán nem lesz jó a játék.
(Pl.: tuti hiányolnám azt, hogy a nagy PvP császár karakterem, aki túláélt 26 csatát, nem kap semmien kiegészító cumót (sebhely, ork-koponya, titulus, tabard, akármi) amire verhetem a mellem, hogy mennyi játékosnak tettem már tönkre a napját. ÉS ez csak sima kusztomizáció.

De azért majd meglátjuk mi sül ki belőle.

Celtic 2011.01.24. 18:40:58

Szimpatikus jateknak tunik. Ugye lesz hir rola, ha megjelenik? Ha csak par napra koti le az embert, mar megeri.

Zarbon 2011.01.24. 18:45:38

Witcher2ben is lesz olyan fokozat amiben 1 halál és vége a dalnak :P

Toalettduck 2011.01.24. 18:59:26

Viszont mekkora fun lenne már úgy trollkodni, mint a South Park warcraft-ra vonatkozó részében? fejleszteni egy überbrutál karaktert és ellehetetleníteni a többiek játékát. Kemény meló lenne.

penge96 2011.01.24. 20:20:08

Itt egyesek olyan ötletek írnak, hogy az beszarás. Csak akkor lesz pofára esés, ha ebből semmi nem fog bejönni, és ez elég valószínű.

De én is ötletelek: Kétlem, hogy úgy működne, ez a végleg meghaltál rendszer, hogy lemegy a HP-d azt kapsz egy meghaltál feliratot. Valszeg lenne olyasmi, hogy a sérülés mértékétől (szűk kereten belűl) van egy X idő ami alatt meggyógyíthatnak, és pl. onnantól kezdve párnap míg a karakter teljesen felépül. Ez jó lenne sztem

Szélpörgő 2011.01.24. 21:07:20

@Toalettduck: Látom nem vagyok egyedül a gondolkodásmódommal. Kicsit vidd tovább a dolgot.
Képzelj el 5,10,15 fős csapatokat akik lerohannak egy várost. Imádni fogja a nép.

Azt mondta a bácsi a videóban, hogy végre megbüntethetem azokat akik ellenemre törnek.
Aha, vagy ő/ők húznak faszra. Szerintem a bácsit túl gyakran és túl erősen ütötték fejbe, ezért van a baja a szemével is.

Serathis 2011.01.24. 22:10:29

Érdekes. Fel fog kerülni a radarra.

Szálka 2011.01.24. 22:11:36

Viszont nagyon gáz, hogy az emberek mennyire rettegnek az új dolgoktól :(

JonC 2011.01.24. 22:17:54

@Csokáv: erre a játékra gondoltál? -> raktalicska.hu/2009/11/07/irreverzibilitas/ (ha nem tartjátok elég relevánsnak, akkor nyugodtan töröljétek a kommentet :))

Limrasson 2011.01.24. 23:02:15

@Szélpörgő: @Toalettduck:

Figyeljetek csak, van egy ötletem. Már ha amúgy is az IDDQD-n vagyunk.

Teljesülnie kell persze egy feltételnek:
Fel kell tennünk, hogy egy játékos, a saját munkájával/idejével/energiájával hozzájárulhat egy másik játékos erejéhez. Mivel itt lootolhatók a tárgyak, valószinűleg nem lesz soulbound, meg egyéb megkötések.

Ebben az esetben, mi lenne ha összefognánk, először kiválasztanánk egy valakit, tegyük fel 16-an vagyunk, kiválasztunk 1-et, és mindenki azért farmol/dolgozik, hogy az az illető iszonyat táp karaktert tudjon kiállítani. Mivel összesen 16 ember munkájából épül a karakter, ezért elvileg sokkal gyorsabban, sokka lerősebb lesz, mint a többi játékos, tehát könnyűszerrel elteheti őket láb alól. És ennél a pontnál fizetődik ki a másik 15 ember munkája, hiszen az az egy valaki, ha ügyesen játszik, kihasználhatja ezt az előnyt arra, hogy irdatlan mennyiségű javakra tegyen szert. A társaság ekkor kiválaszt mondjuk még 3 embert, és az az egy felülről, a maradék 12 alulról támogatja, így rövid időn belül 4 iszonyat überkarakter lesz...nem kell mondnai, hogy így egyre rövidebb időközönként egyre több játékos emelkedik fel, míg végül az egész klán über lesz, és az a 16 karakter összecsuk egy fél hadsereget.
Kisérletnek nem rossz ötlet ugye? :D

Nomante 2.0 2011.01.25. 00:15:33

Single playerben még elmegy az "örök halál" D2 esetén is elment. Max Payne egyben volt egy olyan mód, hogy talán 2x menthetsz és X idő alatt vidd végig, szóval vannak ilyen tipusok.

De egy online MMO-ba nem tudok elképzelni örök halált. Egyszerüen gondoljatok bele abba, hogy mi történne, h. ha valaki tápolt WOW_LOTR_[egyéb MMO] kariával örökre meghalna, persze húz egy újat ha van hozzá kedve. de kétlem lesz. Ahogy felettem is írták épp az a játékok lényege, hogy van SAVE/LOAD funkció s nem az elejéről kell kezdened mindent.

Azt mindenesetre el tudom képzelni, hogy csapatársaddal való küldetés során vki, elrabol/leüt xy, s ezért vkire rá vagy utalva v. vmennyi ideig pihetetned kell a karaktered. Viszont nem örökre. Lehet van egy két ember akinek bejön ha a magasszintü embere meghal, de kevésnek. S aki azthiszi h. halhatatlan az téved. Mindenki halandó, még a játékokban is.

kivéve persze ha IDDQD-t beírod, bár Doom1-ben akkor is meghaltam.

summa summarum: az örök halál nem piacképes MMO-nál.

bit.0x8000 2011.01.25. 00:38:21

Szerintem van ebben potenciál, csak nem a tápolást, hentelést/lövöldözést kell a középpontba helyezni, hanem a taktikai döntéseket: Például, ha egy alvilági karaktert kéne irányítanod, akkor nem elsősorban a statisztikáid határoznák meg a történéseket, hanem az, hogy bizonyos helyzetekben hogyan reagálsz, az, hogy "mennyire van helyén az eszed". Ráadásul így a megszerzett tapasztalat sem veszne el, hiszen az nem (elsősorban) a karaktered adataiban jelenne meg...
Ebben az esetben nem is az lenne a kérdéses, hogy elbuksz-e, hanem az, hogy ezt meddig tudod elódázni...

algi 2011.01.25. 02:00:59

És mi van, ha nem is lesz szint? Mi van, ha nem is lesznek képességek? A kommentelők ügyesen rájöttek, hogy WoW-ban szar lenne a végleges halál. De ez nem a WoW. Egy új játék, amihez bármilyen játékmechanikát lehet írni.

asd123321dsa 2011.01.25. 07:09:28

Részemről lehet, hogy ez lesz az első MMO amit kipróbálok.

Adani 2011.01.25. 08:13:34

@Nomante 2.0:

A Doom2-ben az utolsó vagy utolsó előtti pályán simán meghaltál IDDQD-vel is, mikor teleportálták a szörnyeket a végén és rakétavetővel kellett belőni a dögnek az agyába. Ott ha rád teleportálta a szörnyeket meghaltál.

DinnyeTM 2011.01.25. 08:38:06

Hat ez szerintem a HCfarmereknek valo, a kazuaroknak legkesobb a masodik halal utan el fog menni a kedve.

Limrasson 2011.01.25. 10:32:03

@algi: Nincs szint, nincsenek képességek? Ezt hogy gondoltad? :D

LEhet nagoyn eltérő más MMO-któl. De ha a karakterednek nicns szintje -és most itt nem arról a számról beszélek a fejed fölött- akkor egy frissen generált karakter pont ugyan olyan erős lesz, mint egy 26 csatárt megjárt veterán karakter.

Ha nicnsenek képességek, akkor meg...wtf? Akkor nagjyából annyit tudsz kezdeni, hogy ugrálsz/futsz nek ia falnak.

Mindenféleképp kell, hogy legyen progresszivitás, és a karakternek mindenképp tudnia kell valamit, más kérdés, hogy ez hogy valósul meg, milyen szabályokkal és mechanizmusokkal.

És ja, bármilyen játékmechnikát lehet írni, de mivel a karaktereknek 1-1 lövések vannak, ezért -ez a játékmechnaika- közel hibátlan működést igényel. Teljelen balanceolt, telibetalált, jól kitalált és kivitelezett játékmechnaika, hogy ne legyen sok 100 játékos akik azért halnak meg, mert van egy bug/exploit/glitch a játékban, vagy mert a balance az a 0-val egyenlő. (MErt kideül, hogy a hoszúfülű elf...izé, jelenesetben keménykalapos számszerílyas karakterbuild one-shotol mindenki mást, szóval akiknek az nem tetszik meghalnak, vagyis mindenki olyan lesz, de hoppá 3 hónap múlva kijön egy nerf, ekkor meg a kardos manusz lesz az isten, a megmaradt játékosok egy része átvált, és ledarálja azokat akik nem, míg a végén senki nem marad a játékban.)

Mindhatni, hogy nemcsak a játékosok kapnak egy lehetőséget, de a készítők is :D

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2011.01.25. 12:44:11

Ha meghalsz a játékban, akor a program kilép, törli magát és arra az alaplapra már nem telepítheted újra. Na?

Yarner · http://androlib.blog.hu 2011.01.25. 13:16:37

Egy újfajta játékmechanizmus tényleg izgalmassá tehetné. Az esztelen pvp megfékezésére egyébként akár az is elég lenn, ha nem kapnánk infót a szembejövő játékos képességeiről - így a kötekedés is kockázatossá válhat, akárcsak a való életben.

Közbven meghallgattam a srácot is a videóban, és nekem az jött le, hogy a Salem egyben egy szociológiai kísérlet is lesz. Nem quest-hentelés, hanem felfedezés, építés lesz a középpontja.

Izgalmasnak hangzik, kiváncsian várom.

Yarner · http://androlib.blog.hu 2011.01.25. 13:25:21

@Yarner: építés, úgy is, mint társadalom-építés.
Persze valahol az EVE is ezt csinálja, de ott elsősorban a gazdaság a mozgatórugó, itt talán más is hangsúlyt kap.

Ja, és gótikus-rémes világ lesz, ami pluszpont .-)

algi 2011.01.25. 16:09:02

@Limrasson: Már bocs, de a cRPG-ken kívül nem sok játékban van karakterfejlődés. Ha egy FPS-ben van karakterfejlődés, azt már rögtön ajnározni kezdik, hogy mennyire zseinális. Ugyanígy, a kalandjátékokban is csak tárgyakat gyűjt az ember. Vagy ott a GTA (Multi Theft Auto), amiben van pár power-up, és a játék nagy része a térkép felfedezéséről szól. Még mindig csak azt nem érted, hogy karakterfejlődés nélkül hogyan lehet WoW-ozni. De ez nem WoW lesz, hanem más. És ez alatt nem azt értem, hogy valami zseniális újítás, hanem azt, hogy ez lehet egy sima high concept játék, ami nem klón.

moli 2011.01.25. 16:21:15

@algi: nem kotekszem, de """a GTA (Multi Theft Auto), amiben [...] a játék nagy része a térkép felfedezéséről szól.""" az nem karakterfejlodes? hisz vagy barati szivessegek vagy buntettek vagy hirnev kellett hozza, ami a karaktered kepessege.

algi 2011.01.25. 16:56:41

@moli: Nevezhetjük karakterfejlődésnek, de mivel nem lineáris, talán érdemesebb lenne karakterváltozásnak nevezni. Ha szívességek, meg hírnév van, akkor ott az ismertség ugyanannyi negatívummal jár, mint pozitívummal. És ha meghal a karaktered, akkor nemcsak elveszted, amit megszereztél, hanem tiszta lappal is kezdesz. Pl. ha a GTA3-at leképeznénk egy multi játékban, akkor egy idő után az olasz maffia ki akar csinálni. Ha meghal a karaktered, a maffia területén újra lehet kószálni. A lényeg az: nincs lvl80, nincs dex32, meg hasonló baromságok, mert ezek nem definíció szerinti velejárói az MMO-knak. (Disclaimer: Nem a cikkben szereplő játékról beszélek, hanem általánosságban.)

algi 2011.01.25. 17:14:44

@moli: ps. Egyébként épp most válaszoltál a fenti kérdésre, hogy hogyan lehet szintlépés nélkül karakterfejlődést csinálni.

Wertzui 2011.01.25. 17:38:19

Akkor már legyen olyan, hogy meghalok a játékban, és aztán jönnek a gépért, és lefoglalják :)

anarch 2011.01.27. 13:28:49

Egyébként Björn, nem Bjorn. Ha már mi magyarok rendelkezünk ö betűvel a billentyűzeten legalább használjuk :).

thinkEdem 2011.01.28. 16:21:37

Engem kifejezetten érdekel a koncept. Persze, rétegjáték lesz, ami nem is baj, mert a réteg MMO-kban általában sokkal kevesebb az a játékos, akinek elsősorban mások játékának tönkretétele a célja. (Lásd rövid találkozásom a Lineage2-vel: felraktam egy trialt, kimentem a kezdőfalu mellé kvesztelgetni, hogy mi is ez a játék, arra jött két magas szintű karakter, és csak úgy heccből leütöttek, mer' az jó nekik. Ment is az uninstall.)

Egyébként el tudom képzelni, hogy ebben a játékban kinövi magát 2-3 céh, akik arra szakosodnak, hogy egy nehezebb küldetés előtt némi kezelési költségért letétbe helyezheti náluk a játékos a vagyonát, és halála esetén átveheti azt az utódjával.

Peter T. Sinclare 2011.04.12. 22:01:58

@Khayness: Salem a játék neve... máglyára vetik a kutyáját és meggyújtják, ha nem adja meg magát :)

Peter T. Sinclare 2011.04.12. 22:05:32

@Yarner: Ennek csak akkor van értelme, ha van benne checkpoint, például kilépésnél. Különben tényleg az lesz, hogy az időzónák szerinti mészárláshullám fut körbe-körbe a bolygón, elvégre egyszer mindenkinek aludnia kell...

Peter T. Sinclare 2011.04.12. 22:10:48

@espadazo - Játékbolt:: lehet majd kisnyugdíjassal is lenni? :)

brump 2011.10.23. 23:12:08

A halálközeli élményt hogyan emulálja ez?

Reactor 2012.03.17. 03:17:33

Nos igen, a túl dedós nehézség nagyon el tudja hülyíteni a játékot, a "press any key to win" gyakorlatilag bármelyik mostani játékban föllelhető, főleg úgy, hogy a kedves fejlesztők mindent egy lapra tesznek fel - a grafikára - történet nem is kell,megteszi valami sablonos szar, öljükanácikat,öljükamarslakókat, oszt kész, 2-3 óra alatt végigviszed az egész játékot, kongratyülésön.

Elsősorban a nehézségi szempontokat vettem figyelembe én is, amikor elkészítettem a Tristania3D-t. Oké, az első néhány pálya még sétagalopp, aztán a 15. pályától szép finoman elkezd nehezedni a játék, a 23. pálya környékén pedig már vért pisál a játékos hogy továbbjuthasson - csapdák mindenütt, lőnek ezren,ezer irányból, alig van lőszer, medikit még annál is kevesebb...no persze a Tristania3D vége felé már szándékosan arra mentem rá hogy agyonszivassam a játékost,de hát ennyi belefér :D

Mellesleg 5 nehézségi fokozat van a Tristania3D-ben...az utolsó fokozaton már menteni se lehet akármikor, és akárhányszor. Elég sokatmondó, hogy az 5. fokozaton már a második pályán zsinórba meghaltam egy tucatszor,és a játék 26 pályás... :DDD

Adani 2012.03.17. 08:44:30

@Reactor:

De kell is, kell egy olyan fokozat, ahol lehet nyerni, legyen sikerélménye a tökhülyéknek meg a gépel mint a villám néha lecsap szinten egeret, billentyűzetet kezelő Manci néninek is ha leül játszani.

Döntse csak e la játékos mit szeretne. De min. három fokozat legyen Easy,normal,hard.

Volt már itt az oldalon pl .az Aztech Challenge-ről is szó, ott a legkönnyebb fokozaton is vért izzadtál, legnehezebb meg esélytelen volt.

A Doomban pl. jól el volt találva a nehézségi szint meg a Wolf3D-ben is, ill. az Imperium Galacticában. Normálon lehet a legjobban játszani, könnyű fokozaton meg egyszerűen nem lehet elrontani, az arra való. Nehéz fokozaton sem lehetetlen végigtolni ,de ott már mázli faktor is kell.

Reactor 2012.03.17. 15:23:32

@Adani: Ez így igaz, ezért csináltam én is "Novice" meg "Officer" fokozatokat a Tristania3D-be, sőt, még csalást is írtam bele :) "Ace" és "Top Ace" fokozaton viszont iszonyatosan nehéz a játék, és ez még mennyország ahhoz képest,amit a folytatásba terveztem :D Hidd el, még az Aztec Challenge se volt annyira nehéz,mint amennyire a Tristania3D 2 lenne...

Egyébként menteni természetesen lehet, hasznos dolognak tartom, hisz bármikor lehet áramszünet. Az olyan játékokkal én se vagyok jóba, amik vég nélkül folytatódnak, és ha kikapcsolod a gépet, kezdhetsz mindent a legelejéről.

Azzal viszont egyetértek, hogy ennek a szintlépésnek meg képességeknek semmi értelmük. Oké, a World of Warcraft elsütötte...és? Ettől még simán lehet jó egy játék, hogy nincs benne mindenféle szintezés meg képességgyűjtögetés. A játékok nagyrészében nincs. Ez most olyan dolog, hogy a Doom-ban ugye van shotgun, de a Tristania3D-ben például nincs, és mégis vidáman meg lehet lenni nélküle.
süti beállítások módosítása