HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Kiherélik a németek az új Call of Dutyt

2010.10.29. 15:00 hancu

A német videojáték-cenzorok viselt dolgairól biztos mindenki hallott már: zöldre átszínezett vér az akciójátékokban, lelőhető ellenséges emberfigurák kicserélése zombikra meg robotokra, satöbbi. Ezek a derék jóemberek most az új, Black Ops alcímű Call of Duty epizódnak estek neki, és a következő változtatásokat eszközölték rajta (annak tudatában értelmezzük ezeket, hogy már alapban 18+os a játék besorolása az EU-ban):

  • Kivágták a lassított felvételben mutatott, véres lövöldözéseket
  • Kivágtak egy jelenetet, amiben egy fogoly kínzása látható
  • Kivették azt a feature-t, hogy a robbanásokban leszakadhatnak az emberek végtagjai
  • Kivették belőle az alkotmányba ütköző szimbólumok ábrázolását (ez valószínűleg náci jelképeket jelent)
  • És a kedvencem: kivették a játék zenéjéből a Rolling Stones Sympathy for the Devil című számát, minden bizonnyal a dalszöveg egyik részlete miatt, miszerint:  I rode a tank / Held a general's rank /  When the Blitzkrieg raged /  And the bodies stank

Ezen felül betiltották a játék EU-s, cenzúrázatlan verziójának importját, és a telepítés utáni, Steamen keresztüli regisztrációnál még egyszer külön leellenőrzik a dolgot, és biztosítják, hogy német ip-ről, Németországba regisztrált Steam accounttal csak német verziót lehessen elindítani. Hogy a dolog még hülyébben nézzen ki, az importtilalom csak a pécés verzióra vonatkozik, az xboxos és ps3-as változatokra nem.

Szegény, szegény német gémerek.

61 komment

Címkék: cenzúra németország callofduty facepalm

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr542407960

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

franxepe 2010.10.29. 15:21:12

a m.p. and the holy grail magyar forditoja utan szabadon:

hulye nemetek, nemet hulyek....

rootshaper 2010.10.29. 15:22:49

az eroszak ellen vannak ezek a balfaszok, de azert pofatlanul MEGCSONKITANAK egy jatekot... jo veresen, ugy hogy csak ugy szakadnak le tobol a ficsorok.

istenem, nemetek... olyan fura nepseg ez komolyan. allandoan bizonyitani akarnak a vilagnak, hogy ok megjavultak meg mittomen, aztan ottvannak azok a buta mindenfele szamokkal tarkitott sorozataik ( kobra 11, medikopter 117 stbstb. ) amikben mindenkit megmentenek, es eljen a nemet rendorseg meg a nemet mentosok, meg most ez, hogy igazabol olyan gorcsosen toljak el maguktol a veres dolgokat mintha mar kicsit besokalltak volna belole... hmm. furcsa pont egy olyan neptol ilyet latni amelyik jeleskedett a nepirtasban meg hasonlo egyebkent tokrenem eroszakos tevekenysegekben. kicsit alszentnek erzem ezt a dolgot.

vagy lehet attol felnek, hogy majd Günterke meg Hájnrihke gondol egyet es "alkotmanyellenes" szimbolumokkal feltuzdelve atveszi az uralmat az amugy bekes es joszandeku nemetseg felett =)

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2010.10.29. 15:25:39

Nembaj, majd a torrent megoldja.

Mi a fene bajuk van ezeknek a németeknek?
Nem kompenzálják egy kicsit túl magukat?
Aztán ilyen anyámasszony katonáit nevelnek a valaha élvonalbeli bundeswehrből.

index.hu/velemeny/jegyzet/2010/01/26/hogy_felejtettek_el_a_nemetek_haboruzni/

[iróniadetektorokat kérjük bekapcsolni]

Malleus 2010.10.29. 15:31:53

"furcsa pont egy olyan neptol ilyet latni amelyik jeleskedett a nepirtasban meg hasonlo egyebkent tokrenem eroszakos tevekenysegekben."

Hát pont ezért van az egész. Nem tudom hány generáció kell még mire ezt kiheverik. És itt nem az a konkrét háborúskodással való általános ellenszenvet mondom, mert azt még valahogy meg tudom érteni, de ez a cenzúra biznisz egyszerűen nevetséges...

siz · http://siz.hu 2010.10.29. 15:44:50

Valszeg a konzolgyártók lobbija lehet mögötte, hogy így tereljék át a pécéseket. ;)

zéka (törölt) · http://recklama.blog.hu 2010.10.29. 15:59:55

"Kivették belőle az alkotmányba ütköző szimbólumok ábrázolását (ez valószínűleg náci jelképeket jelent)"

Nem vietnámi lesz?

bullseye 2010.10.29. 16:03:54

régi poén:

"Milyen világban élünk?
A legjobb rapper fehér,
A legjobb golfos fekete,
Németország meg nem akar háborúskodni..."

hancu 2010.10.29. 16:07:05

@zéka: Nem, olyan lesz mint a MW2, modern környezet, fél világon keresztül húzódó kampány.

Mondjuk az tréfás lenne, ha vietnami lenne, ott ugyanis a mai napig az eredeti értelmében, buddhista szimbólumként használják a szvasztikát, amitől valószínűleg külön elfüstölne az egyszeri német cenzor agya, hogy az kivágandó, vagy sem.

totyak89 2010.10.29. 16:29:39

Németek köztudottan fura népség. Szinte minden játékba bele tudnak kötni. Igazából csak a német játékosokat sajnálom, mert ez nagy kitolás velük. Főleg úgy nézve, hogy a konzolosok meg vígan nyomhatják a normál verziót.

rootshaper 2010.10.29. 16:50:30

nem is emlitettem, pont itt, IDDQD-n felejtettem el basszus eszrevetelezni, hogy a furasagukat csak tetezi az a teny, hogy omlesztik kifele a szimulatorjatekaikat... traktorszimulator, felhokarcoloszimulator, kukasautoszimulator, hogy csak a kedvenceimet emlitsem. es persze azokban is mindig ott van a kovetkezo ev, hogy minel menobbnek tunjon =D

szepi79 2010.10.29. 16:51:57

@rootshaper:
"vagy lehet attol felnek, hogy majd Günterke meg Hájnrihke gondol egyet es "alkotmanyellenes" szimbolumokkal feltuzdelve atveszi az uralmat az amugy bekes es joszandeku nemetseg felett =)"

szerintem attól jobban félnek, hogy Günterke az internetre kirakja a náci elveit. Németországnak marha sok idejébe és energiájába fog kerülni, hogy teljesen levetkőzzék a náci államos asszociációkat. Ezt nehéz egy nem német embernek megérteni, de kb. olyan érzés lehet, mint itthon egy becsületes romának lenni.

moli 2010.10.29. 17:04:43

@rootshaper: meg mindig jobb, mint ami japanban megy.

zéka (törölt) · http://recklama.blog.hu 2010.10.29. 17:12:11

Biztos mindenki ismeri, multi Cod blackops-ot 0:55-nél érdemes odafigyelni: www.youtube.com/watch?v=h_fsM6LBi54

@hancu: hűű, akkor mégiscsak végigtolom a Black Ops-ot, pedig eddig rettegtem tőle, ráadásul a Treyarch utolsó CoD próbálkozása botrány lett...szvsz.
Azért a buddhista és a harmadik birodalom szimboluma közt jó sok eltérés van...például, hogy a felső ág a németeknél mindig balra állt, és meg volt döntve az egész 45 fokkal...(Hitler úgy gondolta, hogy így dinamikusabb a jelkép)...na persze nem várom el, hogy ezeket az apró különbségeket bárki felismerje, én már annak örülök, ha a vöröskeresztet nem nézik náci szimbólumnak...

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2010.10.29. 18:27:35

Már a tyúk nukemet is tiltották anno. De manapság úgyis letöltik az oridzsi hentelőst.

Rot 2010.10.29. 18:28:53

dilisekezekarómaiak

serpentin (törölt) · http://www.bridzs.hu/ 2010.10.29. 18:33:22

kábé még vagy két generácijó, és eltünik ez a komplexus a friccekből

armitage 2010.10.29. 18:35:11

Hétköznapi fasizmus.

Fatal Error! System Halted! 2010.10.29. 18:38:21

"-Ne emlegesse a háborút!
-Én? Maguk kezdték!
-Dehogy is!
-De igen. Maguk ámadták meg Lengyelországot."
/Waczak szálló/

Szeretnék egy olyan világban élni, ahol nem pofáznak bele mások, más emberek dolgába. Ahol nincsenek pénzlenyúló sóhivatalok, amiben megmondják mi jó nekem.

HofEE 2010.10.29. 18:41:54

Ez azért röhej, biztos a kis stefan amikor leül a gép elé codozni hirtelen bezombul és tömeggyilkossá változik mert meghallja a blitzkrieg szót... VICC. A németeknek meg el kéne fogadni a saját történelmüket nem szarrá cenzúrázni mindent. Lassan lealacsonyodnak amerikaivá.

mediocris 2010.10.29. 19:07:56

"Kivették belőle az alkotmányba ütköző szimbólumok ábrázolását"

Ott nincs olyan törvény ami a művészi ábrázolást engedélyezi? Ezen a játékon művészek is dolgoztak és egy környezet ábrázolásánál a hatalmi és önkényuralmi jelképek egyértelműen a művészi értéket növelik (megjegyzem ahogyan minden más is amit kivágtak).

"Ezen felül betiltották a játék EU-s, cenzúrázatlan verziójának importját"

Erre nem vonatkozik az EU-s jogharmonizáció? Azt tiltanak be amit akarnak?

"az importtilalom csak a pécés verzióra vonatkozik"

Ez pedig szimpla rasszizmus :).

KenSentMe 2010.10.29. 20:11:51

Elegánsabb lett volna, ha a Blitzkrieg szót kisípolják.

fourgee 2010.10.29. 20:44:12

@rootshaper: "furcsa pont egy olyan neptol ilyet latni amelyik jeleskedett a nepirtasban meg hasonlo egyebkent tokrenem eroszakos tevekenysegekben."

A haláltáborokat nem ők találták fel, csak átvették az ötletet az angoloktól.

"kicsit alszentnek erzem ezt a dolgot."
Kicsit álszent dolog, hogy a haláltáborok miatt csak a németek lettek felelősségre vonva, az angolok nem.

@Malleus: "Nem tudom hány generáció kell még mire ezt kiheverik."

Az angolok is gyorsan kiheverték.

@szepi79 - Harciteknős idomár: "Németországnak marha sok idejébe és energiájába fog kerülni, hogy teljesen levetkőzzék a náci államos asszociációkat."

Ez nem a németeken múlik, hanem más népeken. Tehát, teljesen felesleges ez a nagy cenzúra, max. azt érik el vele, hogy aki szórakozni akar és pénzt ad érte, az kevesebbet kap a pénzéért mint más országok állampolgárai.

Szerettem pl. a Call of Duty-ban "embert ölni", mégsem vagyok gyilkos, szerettem a Richard Burns Rally-val órákon keresztül autózni, mégsem vagyok versenyző, egész jól tudom a gépet kezelni a Flight Simulator-ban, mégsem vagyok pilóta. Ezek mind-mind szerepek, amiket eljátszik az ember, még ha csak virtuálisan is. Ennyi erővel azt is mondhatnánk, hogyha egy színész eljátszik egy gyilkos szerepet egy színházi darabban, vagy egy filmben, akkor fennáll a veszélye annak, hogy tényleg ölni fog...

Nekem az a furcsa, hogy a németek eddig sosem tiltakoztak, hogy II. Világháborús játékokban szinte mindig csak ellenük lehet harcolni.

Ex0dus 2010.10.29. 20:53:10

@HofEE: Ez történik, ha kis stefan leül codozni. Ezé kell a cenzúra :DD
www.youtube.com/watch?v=PbcctWbC8Q0

Behajtó70 2010.10.29. 21:03:10

A franciák Napóleon miatt kellene betiltsák, az oroszok a kommunizmus miatt, a kínaiak a jelenlegi rendszer miatt, az USA az őslakosok kiirtása miatt, Kanada szintén, Anglia India miatt....

micsoda képmutatás ez az egész cenzúrázott baromállatság!

Napkutya 2010.10.29. 21:12:13

Reductio ad absurdum: Ha már megvan az a baromi rossz szokásunk, hogy időről-időre, szervezett keretek között, felhenteljük egymást, akkor ezt miért tilos leképezni bármilyen médiában?

Javasolnám az összes fotó összeszedését, a katonadalok betiltását, a könyvek elégetését!

Ja, az megvolt...

armitage 2010.10.29. 22:06:34

@Napkutya:
Sőt, ez az eset éppenséggel már Reductio ad Hitlerum.

Merty 2010.10.29. 22:09:31

Volt ''szerencsém'' a GTA Vice City német verziójához. Ott teljes küldetéseket vágtak ki például...

Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.10.29. 22:14:44

Na ezek miatt örülök, hogy már leszoktam a játékokról.

armitage 2010.10.29. 22:17:48

@Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod?:
Á, azért azt nem kell, ilyen burványságot csak a németek csinálnak, de ők már régóta. Hülyék szegények, mindig is azok voltak, már nem is tudom, melyik shooterben csak zöld vér lehetett, piros nem, meg robotokra kellett cserélni az innocent bystandereket, akinek így aztán fogaskerekek estek ki a testéből frag esetán, a gore és gib helyett. Addig örüljünk, amíg ezt az önsanyargató szamárságot nem erőltetik rá az egész EU-ra.

Napkutya 2010.10.29. 22:26:30

@armitage: Ühüm! Másrészt, viszont: ennyire jól dokumentálva, még nem sikerült kifordulnunk magunkból. Mégis, hogy működik ez a német cenzoroknál? Egy felnőtt német el tudja dönteni, hogy ez a korszak jó volt-e, vagy sem.

Igazából, szerintem épp a "18+", mint kategória, bukik épp meg, amit épp a cenzorok találtak ki.

El kellene végre ismerni, hogy ez a fajta besorolás nem jó semmire, ez a produktum nem egy TV műsor, a cenzor kategóriájuk a fogyasztót sem korlátozza semmiben, ma már akár a gyerek is hozzájut, -sőt, talán még a szülők is lesz.rják.

Kicsit tartok tőle, hogy megint csak egy sóhivatal bürokratái küzdenek a túlélésért, miközben az Internet és az informatika egyszerűen átlépte őket...

Napkutya 2010.10.29. 22:29:26

"Igazából, szerintem épp a "18+", mint kategória, bukik épp meg, amit épp a cenzorok találtak ki."

Hát, ez egy elég szar mondat lett...

tanarseged ur 2010.10.29. 22:32:47

@hancu: Több második világháborús stratégiai játékban a korabeli német zászlón a horogkereszthelyén a német felségjel szerepelt (pl. Panzer General, Steel Panthers). Meg olyan is rémlik, ahol maga a felhasználó állíthatta be, hogy melyiket akarja látni.

Spanish VVax 2010.10.29. 22:38:50

@tanarseged ur: nem véletlenül. Tilos a horogkeresztes zászló megjelenitése, ezért van mindenhol csak jelzésértékű felségjel.

Napkutya 2010.10.29. 22:52:45

@Spanish Vax: "nem véletlenül. Tilos a horogkeresztes zászló megjelenitése, ezért van mindenhol csak jelzésértékű felségjel."

Jó, de kell ez még? Eltelt több évtized, és azóta, -láttuk(!), gyakorlatilag MINDEN fajta nacionalizmus vagy egyéb "izmus" megtalálta már az új jelképét.

Mellesleg mi lesz a következő lépés? Kijön egy olyan engedélyezett játék , ahol végigviszel egy német kampányt, és a végén Vorosilov allergia rohamban veszik oda mert egy rózsaszín Tigris túl sok tulipánt ültetett köré?

megint 2010.10.29. 23:43:05

A következő részben az lesz, hogy játékokban nem szerepelhet mercedes, mert hitler ilyen márkájú autón parádézott, kicsit túlzásba viszik a dolgot, szégyenteljes folt a történelemben, de akkor is a történelem része.

brov 2010.10.29. 23:44:26

Mielőtt nagyon leszólnánk a németeket, azért gondoljunk bele, hogy nincsenek könnyű helyzetben. Bármit is csinálnak, nagyon hamar rájuk lehet (rájuk szokták) olvasni a világháborút. Legutóbb Görögország hozta fel a témát (Németország csak ne gondolkozzon, hogy beszáll-e a pénzügyi segélyezésbe, azok után, hogy mennyi mindent elraboltak a háború alatt). Pedig az időseken kívül a mai generációknak már nincs közvetlen kapcsolatuk a háborúval.

Nem örülök neki, de valamilyen szinten meg tudom érteni, hogy túlkompenzálják a háború miatt érzett felelősségüket. Remélhetőleg idővel ez elmúlik, főleg, hogyha mi, nem németek is leszokunk arról, hogy felemlegessük a háborút, ha bármi olyat csinálnak, ami nem tetszik nekünk.

Itt is volt pár hozzászólás, amiből az hallatszott ki, hogy pedig ők csinálták a háborút, meg ők népirtós meg háborúzós nép. Le kellene venni róluk a megbélyegzést, akkor talán kevésbé küzdenének az ilyen, külső szemlélő számára értelmetlen dolgok ellen.

xboxer 2010.10.29. 23:55:40

de a legvicesebb az, hogy az egészet tök fölöslegesen csinálják, mert 1. a netről bárki bármit letölthet 2. csomagküldőknek hála bármit bárhonnan megrendelhet. Ezért volt az , hogy a GoW idején Ausztriában 2x annyi fogyott, mert a németek onnan rendelték maguknak...

Geri_lgfx 2010.10.30. 00:36:53

Tudom, nem pont ide illik, de nekem nem tetszik ez az uniósdni. Szerintem ki kéne lépni belőle.

Fatal Error! System Halted! 2010.10.30. 00:45:50

@Geri_lgfx: hát az unió tele van rengeteg tök felesleges szabályozással, ez tény. De a németek videojáték cenzúrájának vajmi kevés köze van az uniós rendeletekhez.

A németek szabad elhatározásukból ekkora pöcsök.

fourgee 2010.10.30. 07:36:16

@whitboy: ' lehet hogy nem kellett volna megpróbálni kiírtani a fél világot, és most nem lenne ilyen gondjuk"

1. nem irtották ki a fél világot
2. meg kellene nézni hogy milyen folyamatok vezettek az I. és a II. Világháború kitöréséhez, nem jókedvükben csinálták
3. nem ezek a németek csinálták, akik ma élnek. Hány olyan öreg élhet, aki részt vett a háborúban? Az hány százaléka a jelenlegi német lakosságnak? Ez egy negatív diszkrimináció egy egész néppel szemben, ami nem más mint rasszizmus. Érdekes, hogy senki nem tesz semmit ezen rasszizmus miatt...

Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.10.30. 07:53:14

@Fatal Error! System Halted!: nem a németek, hanem kb. ugyanaz a réteg, amelyik nálunk is megtalálható. Részben a jelenlegi kormány cenzorbizottságában, de talán még inkább az MDF-Torgyánpárt kormány egyedei közt. Az emberi hülyeség egyébként is határtalan, de ha belekeverik a vallást vagy a túlzott egyenlősdit... na akkor válik igazán tragikussá. Lásd német példa vagy rövidesen a magyar... :(

Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.10.30. 07:54:25

@fourgee:
1. Naja... de nem a szándék hiányzott...
2. Jajjistenem... valakik rákényszerítették a szerencsétlen hitler bácsit, hogy rohanja le a lengyeleket?

Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.10.30. 07:55:17

@whitboy: japok is beszálltak... ott mégsem változott sokminden. Mást ne mondjak, manga(vagymiabánat) :D

Smacika 2010.10.30. 08:11:01

Emlékszem a carmageddonra, amit főképp miattuk heréltek ki, undorító volt a robotokat gázolni, meg a zöldvérű zombik is.

lüke 2010.10.30. 09:07:54

azt a pápa is" eszközölte "anno
betiltatta a S.for the devil-t

Joaquin 2010.10.30. 09:23:07

Németék a könyveket / filmeket is hasonló lelkesedéssel cenzúrázzák?

Logan Grimnar 2010.10.30. 09:32:42

Sajnálom a németeket. Vae Victis! Úgy beléjük veték a II VH. után a "bűnös nemzet" elmebeteg koncepcióját, hogy a mai napig sem heverték ki. Folyamatosan kompenzálnak, pedig már régen nem kellene foglalkozniuk az egésszel. That was then, this is now.

Reinhard Heydrich (nyugalmazott) 2010.10.30. 09:56:34

Remélhetőleg visszanyal a fagyi mert a németeknek (is) kezd már tele lenni a hócipőjük.

tyberius 2010.10.30. 10:15:25

Hát igen. Ezt nevezem én Clockwork Orange-szindrómának. Ha itt legközelebb háború lesz, Németországot 5 perc alatt elfoglalják.

moli 2010.10.30. 11:36:29

@brov: foleg, hogy magyarorszag volt az elso, aki a zsidokat torvenyben elkulonitette.

egyebirant erdekes, hogy az amerikai zaszlo nincs betiltva, hisz az alatt is vegeztek, mai napig vegeznek nepiratasokat.

Jerky_Maistro 2010.10.30. 12:15:01

@fourgee: kit érdekel, mik vezettek az I. és II. világháborúhoz?! az felmentést ad nekik a rémtettekre?!

Zabkása 2010.10.30. 12:23:12

Miért mindenki a németeket bántja hogy jaj mennyi embert megöltek....... megint ott vagyunk, hogy kettős mérce ....... nem védem őket ofkorsz meg nem értettem velük egyet, de Sztálin sokkal több embert ölt meg mint Hitler..... komcsikról nem kéne megfeledkezni!

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2010.10.30. 12:40:12

A nemetek tovabbra is kinosan kerulik a szembenezest a II. Vilaghaborus multjukkal.

Inkabb tiltjak, mint megmagyaraznak, feldolgoznak.

megint 2010.10.30. 12:44:42

Népirtás volt itt is , délszláv háború, afrikában is volt, sőt most is tart, örmények, indiánok...stb ne varjunk már mindent a németek nyakába előbb-utóbb megunják, ez EU nélkülük már rég egy elbaxott próbálkozás lett volna a történelemben.

HofEE 2010.10.30. 12:53:54

fourgee és megint ; nagyjából ti ketten látjátok tisztán a helyzetet. Ez elég kevés de hát ez van.

Logan Grinmar írta, hogy rájuk tapasztották a bűnös nemzet jelzőt amit mai napig a nyakukon hordanak, nem ismerős ez még másvalahonnan? Pl. Magyarország, trianon utáni időszak hm.. hála istennek mi már kezdjük kinőni

Napkutya 2010.10.30. 15:02:11

@Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod?: "2. Jajjistenem... valakik rákényszerítették a szerencsétlen hitler bácsit, hogy rohanja le a lengyeleket?"

Nem. Tudatosan és részben okkal terjeszkedett, miután létrejött a paktum Molotov és Joachim von Ribbentrop között, Sztálin és a Reich nevében. Ezt a konfliktus, még az összes német ismerősöm is hadi cselekedetnek kezeli.

Miért? Felszámoltak egy korridort, amit egy olyan szerződés hozott létre, ami kiherélt egy erős országot. Egy olyan nemzetet, ami úgy vesztett el egy világháborút, hogy a békekötéskor nem lépett a földjére idegen katona.

Én nem minősíteném mit gondolhattak, mert nem vagyok német... Csak azt sejtem, milyen lehet Oradea-i magyarnak lenni...

A németek skrupulusa? Ami miatt konkrétan ég a pofájuk, azok a háborús bűnök és a népirtás.
Ez számukra kb. olyan, mint amikor tagadhatatlanul közlik veled, hogy a tegnapi házibulin, részegen besz.rtál...

Mégis, semmi baj sincs a németekkel. Okosak, érettek. Teljesen jó az arány érzékük. A német cenzorokkal van a baj! Túl akkurátusan dolgoznak a pénzükért.

Fatal Error! System Halted! 2010.10.30. 15:02:39

Nem feltétlen vagyok egy amerika ellenes fickó, de azért az tényleg röhej, hogy gyártják az olyan játékokat, amiben német/tálib/arab/szomálit stb kell lőni, de ha már amerikait (lásd új medal of honor, ahol multiban tálibokkal lehet lenni) kongresszusi szinten tiltakoznak a "katonák hozzátartozóira való tekintettel".

mpisti 2010.10.30. 19:42:27

Szegény németek így is sokat szívnak, a játékok jelentős részében őket kell ölni, így nem tudják élvezni a cod sorozatnak több mint a felét és még ezt is elvennék tőlük? Ráadásul ez teljesen értelmetlen, úgyis bárki letöltheti torrentről.
süti beállítások módosítása