HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

A GOG.com bekaphatja

2010.09.22. 19:06 Stöki

De tényleg, elmennek a bús francba. Továbbá édesanyjuk hogyléte iránt érdeklődnék, csak nem ezekkel a szavakkal.

Megtörtént ugyanis a mára ígért sajtóttájékoztató arról, hogy mi a bánat történt a legjobb online retrojátékbolttal, ami ugye vasárnap állt le. Én azóta azért fohászkodtam, hogy csak ne valamilyen balfasz marketingfogás legyen.

Hát de. Nem vette meg őket senki és a DRM-lobbi sem győzött, egyszerűen megszűnik az oldal béta státusza, és egy jobb, szebb oldal nyílik holnaptól. És a derék lengyelek ezt úgy látták jónak reklámozni, ha leállítják az oldalt és hagyják bizonytalanságban a sok júzert. Elképzelem azt a kreatív meetinget:

- Te Jaroslaw, kéne valami fasza reklámfogás az új oldalnak. Valami gerillás meg vírusmarketinges meg hoaxos!
- Milyen igazad van, Miroslaw. Mit szólnál, ha leállítanánk az egészet mindenféle magyarázat nélkül?
- De hát így intézményes keretek között baszunk ki az összes létező felhasználónkkal.
- Éppen ezért jut majd el mindenkihez az üzenet.
- Mekkora ötlet! A kis hülyék hogy posztolgatnak majd riadtan, azt sem tudják majd, mi van. Csináljuk meg!

Szóval ahogy a Destructoid írja: and fuck you too!

76 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr932315973

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

algi 2010.09.22. 19:18:13

És most mit csinálunk? Ezentúl mástól vásároljuk a DRM-mentes retró játékokat? Vagy olyan panaszlevelet írunk nekik, amilyenek ezreire számítottak úgyis? Nem cinikus vagyok, komolyan kérdezem.

Krazy Kutter 2010.09.22. 19:19:41

végül is, igazuk van...
ismertem régebbről a gog-t, de nem vettem még egy játékot se, volt hogy ki is ment a fejemből ez az oldal. most meg mindenki róluk ír, megkapták a figyelmet, tuti ránézek majd.
szimplán arra a hírre, hogy most már nem béta, én se kaptam volna fel a fejem.

algi 2010.09.22. 19:20:44

A videót néztétek a gog.comon? Azt írák benne, hogy "Thanks for being with us." Magyarul így köszönik meg.

Malleus 2010.09.22. 19:33:46

A szerzeteses videokonferencia ahol bejelentették felettébb szórakoztató volt. :)

Dukefazon 2010.09.22. 19:43:51

Én nem érzem át a problémát, eddig sem érdekelt az oldal, most sem... Ha azt mondanák, hogy nincs többé eBay, akkor szomorú lennék. De lényegében nem történt semmi, nincs min felhúzni magunkat.

rootshaper 2010.09.22. 19:48:42

de most tenyleg, mi ezen az olyan botranyos meg mittudomen, ami miatt szidni kell oket? megvicceltek, ti beszoptatok, es OK a hibasak? nem ertem ezt a logikat.

minek kell mindig valami szornyu osszeeskuves elmeletet szovogetni, mikor valami megmagyarazhatatlan okokbol leall? akik torrenteznek, tudjak nagyon jol, hogy ha leall egy oldal magyarazat nelkul, nem feltetlen egybol arra kell gondolni, hogy most akkor toroljunk le minden illegalisat a winyorol mert jon a rendorseg es kinyirnak minket.

nagy cucc. 1 hetig nem volt, atyauristen, mennyi mindent kellett volna az alatt az 1 het alatt vasarolnom. mar nem is birok magammal, olyan vasarlasi lazban egek. kenytelen vagyok halmozni magamnak a sok mindent, amit birtokolhatok, korbevehetem magam veluk es erezhetem, hogy vagyok valaki a vilagban... 1 hetig ez nem volt meg! katasztrofa!

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2010.09.22. 19:51:23

@rootshaper: Hát van az úgy, hogy a megvicceltnek nem tetszik a vicc. Nem kell egyetérteni, ofkoz.

^LutheR^ 2010.09.22. 19:53:03

Jól csinálták. Minden szakújság erről ír. A szervert a fejlesztések miatt úgyis le kellett állítani. A sértődős kisgyerekek a haragot hamar elfelejtik, az újdonság ereje is előtör majd.

Az is nyilvánvaló volt az elejétől, hogy egy csődbe ment céghez képest igen furcsán viselkednek.

algi 2010.09.22. 20:06:06

Ja, bocs, nem tudtam, hogy csak poénból lehetett regisztrálni. Azt hittem, hogy a regisztrálással vásárló leszek, akinek a kiszolgálását vállalják.

Udi86 · http://udionline.hu 2010.09.22. 20:27:17

@rootshaper: a torrent pont rossz példa, mert egyrészt nem fizetsz érte, másrészt biztos, hogy letöltöd a saját gépedre. Itt az volt a nagy ijedtség oka, hogy megvettél egy csomó játékot, de ezeket nem biztos, hogy a saját gépedre letöltötted, mert ugye megőrzi a GOG. Persze az egy hetet tényleg kibírhattuk volna, mert már az eredeti üzenetben is írták, hogy újra le lehet majd tölteni a megvett játékokat.

Ezt a cloud computing és digital distribution dolgot még tanulni kell. Nekik is és nekünk is.

FlybyWire 2010.09.22. 20:39:18

Hát, any publicity is good publicity.. :)
Elhiszem, hogy sokan agyfaszt kaptak, de ez van. Én speckó örülök, hogy megvannak, és marad minden DRM-free. Ez a lényeg, na meg hogy legyen Deus Ex és System Shock 2 :D

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2010.09.22. 20:51:07

Srácok, a lengyel arcok egyszerűen nézik a South Parkot - és ezek szerint ti meg nem. Ezt a trükköt Cartman már iszonyú régen kitalálta!

www.southparkstudios.com/episodes/103935/

mediocris 2010.09.22. 21:07:14

@Udi86:

Nekem éppenséggel nem volt kétségem afelől hogy jól ment az üzlet és volt bőven pénzük, így én nem tartottam volna attól hogy nem kapom vissza a pénzem. Szerintem az volt a legnagyobb veszély hogy megölik a DRM-free kereskedést a kiadók.

armitage 2010.09.22. 21:50:27

A szerzeteses videóban kegyetlen szép a grafika, a fények, a lipsync és a motion capture :)

Bobby Newmark 2010.09.22. 22:09:25

@Dukefazon: Na, látod, én az eBay megszűnését pont annyira szarnám telibe, mint ahogy a GoG megszűnését is. :D

Komolyan, ki az, aki abandonware-ért pénzt ad?

Bobby Newmark 2010.09.22. 22:11:42

@mediocris: Öljék meg a DRM-free kalózkodást, ha tudják, és akkor én is kicsit bekakilok.

Serathis 2010.09.22. 22:22:22

Küldök nekik egy levelet hogy viccnek kicsit sok. és hogy a francba rakják má be a System Shockot a kínálatba.

Bobby Newmark 2010.09.22. 22:55:12

@Felsmukk: www.abandonia.com/en/games/24684/System+Shock.html

Szerintem ez a fullCD-s változat, 126 mega, gondolom tömörítve, az simán lehet. A lemezes verzió csak néhány mega. Én még anno az underdogsról szedtem, amikor még fenn volt a CD verzió.

MIÉRT akarsz érte pénzt kiadni? A fejlesztő cég már RÉGEN megszűnt, az alkotókat nem támogatod vele. Akkor miért?

FlybyWire 2010.09.22. 23:13:40

@Bobby Newmark: Azért, mert ezt, de főleg a 2. részét (ami ezerszer jobb) gyakorlatilag képtelenség Win XP-n, Vistán, 7-en elindítani. A GOG-ban pont ez a lényeg, hogy mindent azonnal futtathatóvá teszik. Ez ér meg kőkemény 6 vagy 10 dollárt.

FlybyWire 2010.09.22. 23:14:31

Egyébként meg a belem fordul ki attól, aki egy fél meki menü árát sem képes megadni egy zseniális játékért.

Bobby Newmark 2010.09.22. 23:34:14

@FlybyWire: Jaaaa, akkor értem. Tehát lustaságadó.
DosBOXról hallottál-e már? Az ugyanezt csinálja ingyen. Ráadásul minden játékra. (GoG nem DosBOXszal operál?)

És NEM, olyanoknak egy FILLÉRT SEM fogok adni akármit is árulnak, akik MÁS munkájából zsidózzák össze maguknak a szerencséjüket! A kurva anyjukat, már megbocsáss a kifejezésért!

Gyakorlatilag fogják az abandonware-t, ami olyan játékok összessége, amik mögött már nincs jogi védelem, és nulla munkával eladják neked jó pénzért. Mert ugye ezért beperelni őket már senki nem fogja.
Te meg még örülsz is neki.

Na nekem meg ettől fordul ki a belem.

Bobby Newmark 2010.09.22. 23:39:40

@algi: Ebből következik, hogy nincs igazam, ugye?

Laszarom a sznob szavakon lovaglós fajtádat, ezért szép a magyar nyelv, nyasgem!

mediocris 2010.09.23. 01:11:21

@Bobby Newmark:

Nyugodtság van :). Szerintem nem rossz dolog a GOG, mert szabadon használhatod az onnan vásárolt termékeket és meg is oszthatod azokat. A szoftvereket ellátják támogatással és később is tárolni fogják őket ha újra le akarod tölteni. Ha meg nem éri meg valakinek, akkor nem kell tőlük megvenni.

@FlybyWire:

Miért kéne bárkinek is pénzt adnia érte? Van rá valami ok, érv, vagy hasonló? Talán a játék is csak a pénzről szól?

FlybyWire 2010.09.23. 01:22:05

@Bobby Newmark: ismerem a dosboxot, de SS2 nem megy vele, és van még így pár más játék is.
Baromságokat beszélsz, de ne zavarjon. Abból, amit árulnak, egyetlen játék sem freeware még, mindegyikre fenntartják a jogot a kiadóik. Nem fair, de ez van.
Kicsit nézz utána a dolgoknak mielőtt butaságokat beszélnél.

algi 2010.09.23. 01:22:32

@Bobby Newmark: Nem ebből következik, hogy nincs igazad, hanem abból, hogy a saját, gyűlölettől fröcsögő fantazmagóriádból vonsz le következtetéseket anélkül, hogy a tények a legkevésbé is elhomályosítanák ítélőképességedet.

Egyébként: a gyűlölködő mocskolódás kritizálása nem sznobizmus.

FlybyWire 2010.09.23. 01:22:43

@mediocris: emberek dolgoztak rajta, amíg készítették, ezért.

FlybyWire 2010.09.23. 01:23:19

@algi: hagyd, ez egy buta troll. Inkább csak másoknak írom én is, amiket.

FlybyWire 2010.09.23. 01:28:03

Azok a játékfejlesztők, akik normális szerződést kötöttek anno a kiadóikkal, ma is kaphatnak némi (persze nyilván elég töredéknyi) royalty-t. Mondjuk 2 millió letöltés után a sok kicsi is összegyűlik :)

Nagyon jók amúgy az extrák, manualok, soundtrackek, hintbookok, wallpaper, egy rakás extra van minden játékhoz. Kemény 1200 ft.-ot sok mindenkinek megér.
Persze lehet rájuk irigykedni is, akár :)

Bobby Newmark 2010.09.23. 02:56:25

@FlybyWire: DosBoxot az SS1-hez, nyilvánvalóan. (Azt meg nem is akarom tudni, hogy odáig hogy jutottál, hogy egy windowsos cuccot dosboxszal akarj macerálni)

SS2 meg működik XP-n gond nélkül. Hamachival multizni is lehet. Win7-tel nem próbáltam, de az sem elképzelhetetlen.

"Abból, amit árulnak, egyetlen játék sem freeware még"

Meg így már nem is lesz az, MERT még árulják, ugye.

Kézikönyvek, ha az hiányozna csak a boldogsághoz:
www.replacementdocs.com/news.php
(Mintha itt a blogon lett volna poszt erről az oldalról...)

Abban meg higgyél csak, hogy ebből akár egy cent is eljut azoknak, akik tényleg munkát és kreativitást tettek bele ezekbe a játékokba...

Malleus 2010.09.23. 04:08:06

@Bobby Newmark:
Én csak azt nem értem, hogy mi ez a felháborodás. Talán kényelmet és időt nem lehet árulni? Valakinek megér tíz dollárt, hogy ne kelljen arra várnia, hogy egy elfeledett torrentről lejöjjön a cucc, hogy aztán még a dosbox beállításaival, meg a játék felpatch-olásával is kelljen pepecselni.

anarchoid · http://www.stormriders.hu 2010.09.23. 07:08:01

nagyon szidjatok a GOG -ot , pedig tojok szvsz

pl fallouthoz mit adnak :

Wallpaper
Series Wallpaper
Pipboy Avatars
Official Soundtrack
In-Game Soundtrack
Avatars
Artwork
Fallout Reference Card.pdf
Fallout Manual.pdf
Fallout Bible.pdf
setup_fallout.exe

ebbol szvsz a bible a legkemenyebb ;) zsenialis olvasmany....

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2010.09.23. 07:39:18

@Bobby Newmark:
"Gyakorlatilag fogják az abandonware-t, ami olyan játékok összessége, amik mögött már nincs jogi védelem"

Ez az esetek többségében egyáltalán nem igaz, szinte minden megszűnt kiadónak van jogutódja, csak egy részük leszarja az abandonware-kérdést. Az abandonware nem olyan dolog, ami jár neked.

És persze véleményed lehet, meg képviselheted akármilyen vehemensen, de ne zsidózz, kérlek.

moli 2010.09.23. 10:52:19

@Udi86: ja, leginkabb nem szabad hasznalni.

@algi: -1. ez hazugsag.

rootshaper 2010.09.23. 10:55:55

szerintem is jo dolog a gog, de hogy egyesek nem birnak ki egy hetet nelkule, meg anelkul, hogy osszeeskuveseket gondoljanak mogotte, az vicces nekem. ez kb. olyan mint az egyszeri wowos aki nem tudja mi az, hogy maintenance, aztan mar a masodik ora szerverleallas utan hiszterikus rohamba kezd es kitalal minden faszsagot, hogy a blizzard csak a penzet akarta elszopni es nem is fog soha tobbet menni a szerver ahol a 2-es rugoja van. Ver Istvan szindroma =)

Bobby Newmark 2010.09.23. 11:00:52

@Malleus: De, lehet. Csak ne én legyek már a köcsög, mert nem ér nekem annyit SEM a dolog, jó?

De most komolyan... Jött az arc, hogy kéne neki SS1. Adtam neki linket. Abandonware oldal, NEM én töltöttem fel, semmi közöm hozzá, csak az infót adtam róla én, ennyi a szerepem a dologban. Meg közben megkérdeztem, hogy ott van egy klikknyire, miért akar érte fizetni?

Ezek után én vagyok a geci. Hát tudod ilyenkor felmegy a pumpa...

Stefan Derrick 2010.09.23. 14:40:26

@Bobby Newmark: Abandonware: ilyen jogi kategória nem létezik. Az, amit abandonware-nek neveznek, pont ugyanolyan szerzői jogi védelem alá esik, mint az, amit leveszel a polcról a tetszőleges, játékokat árusító üzletben. Tehát, ha abandonware oldalról töltesz, az jogilag pontosan ugyanaz, mintha torrentről szednéd le a CoD 46-ot, legfeljebb az elkövetési érték kisebb.
Ha nem fizetsz érte, lopsz. Ennyi.

MickthePick 2010.09.23. 14:55:07

@Bobby Newmark: nem vagy geci, de aki nem hajlandó kiadni 6 vagy 10 dolcsit egy egészen kiváló játékért, amivel anno már ingyen rommá játszotta magát (ahogy én is, szép warez idők), úgy, hogy egy vödör extrát kap hozzá, az elég szánalmas.
Aki még ezt meg is akarja ideologizálni, az meg egyenesen féreg.

Bobby Newmark 2010.09.23. 15:00:22

@Stefan Derrick: "Ha nem fizetsz érte, lopsz. Ennyi."

Baromi hiteles az egész jogi faszkodós mondandód, ha a végén egy ilyen baromsággal zárod. Ja, csak hát az ugye nem olyan hatásos, hogy
"ha nem fizetsz érte, akkor szerzői jogot sértesz!", nehezebb szúrós szemekkel, dörgedelmesen előadni, mi?

Mindenesetre így ez szánalmas volt.

Egyébként még irdatlan ostobaságot is mondtál, ugyanis messze nem ugyanaz torrentről szedni, mint webről, torrent az automatikusan megosztás is, a webről töltés meg nem.
Ha nem tűnt fel, még ámérikába' is a feltöltésekért baszogatják az embereket, nem a saját célra letöltésnél.

Még egy dolog: SOHA SENKI nem fog beperelni játékok miatt. Ez polgári peres eljárás, nem büntetőeljárás (ezért is erősen fasz "lopás"-nak nevezni). Polgári per meg csak akkor van, ha van alperes. Tekintve, hogy a Microsoft-Adobe-Autodesk féle BSA-n kívül senki nem buzizik perekkel, így játékok (főleg 10+ évesek) miatt soha semmi nem fog történni.

Jellemzően ha ilyesmivel elkapnak valakit, akkor is csak "saját hatáskörön belül" vannak szankciók, a csalókat is lehetne elvileg perelni licenszszerződés megsértéséért, mégis csak kitiltás, amit kapnak.

moli 2010.09.23. 15:00:22

@MickthePick: tehat,
szanalmas: az, aki nem ad 6 dollart
fereg: aki ezt megideologizalja

akkor hogy jellemeznel egy gyilkost? es egy tomeggyilkost? es Mengelet?

Bobby Newmark 2010.09.23. 15:16:14

@MickthePick: Nekem meg az ilyen álszent köcsögökkel van tele a tököm. Warezolsz te is, aztán meg van pofád moralizálni. Gerinces, mondhatom.

És nem, nem fogok kifizetni olyan dolgokért 6-8 dollárt sem, amiről egyrészt már nekem is van egy kópiám, másrészt nem az eredeti alkotókat támogatom vele.

Új játékokat veszek rendszeresen, nem sajnálom rájuk az 50Eurót sem. ABBÓL a pénzből biztosan jut az alkotóknak.
Ellenben rég csődbement és szélnek eresztett fejlesztőcégek munkáit NEM fogom SOHA megvenni, akkor sem, ha a kiadónak még lenne joga érte pénzt szedni.

Szerintem meg ez a kibaszott gusztustalan képmutatás, hogy amikor lehetőséged lett volna segíteni, esetleg megmenteni a fejlesztőgárdát, akkor lewarezoltad, most meg MÁSOKNAK fizetsz és ezzel szerinted le van tudva a morális része a dolognak.
Ez visszataszítóan felszínes.

MickthePick 2010.09.23. 15:24:29

Politikus szinten demagóf, frusztrált szerencsétlennel tényleg nincs értelme vitázni. A fröcsögés biztos nyugtató hatású :D

MickthePick 2010.09.23. 15:26:24

Tisztára azt hihetné az ember, hogy ezek a gog-osok erőszakkal kényszerítenek pár vinnyogó agresszív marhát, hogy tőlük vásárjon.
Vagy ha nem, akkor minek ez a kétségbeesett figyelemfelkeltési kényszert idéző vinnyogás és szájhabzás? :)

Stefan Derrick 2010.09.23. 15:40:59

@Bobby Newmark: Ismét tévedsz. Zene és film esetében szabadon letölthetsz, fel nem. Szoftvert nem tölthetsz le sem. Ha abandonware, ha nem.
És hatalmasat tévedsz, ha azt gondolod, hogy Magyarországon nem volt még büntetőeljárás olyannal szemben, aki (akár régi) játékokkal (is) sértett szerzői jogot. Igen, van polgári per is, amiben a sértett érvényesítheti a polgári jogi igényét, de attól még a büntetőeljárást sem ússza meg.

Egyébként, ha nem akarod megvenni, a te dolgod.

tank_R 2010.09.23. 16:04:19

Nekem erről az egészről csak annyi a véleményem, hogy mikor jelenik meg a diablo3!?!? Amúgy meg vitázni jó! :)

Bobby Newmark 2010.09.23. 16:11:00

@Stefan Derrick: "Zene és film esetében szabadon letölthetsz, fel nem. Szoftvert nem tölthetsz le sem."

Állítottam ennek az ellenkezőjét?

"És hatalmasat tévedsz, ha azt gondolod, hogy Magyarországon nem volt még büntetőeljárás olyannal szemben, aki (akár régi) játékokkal (is) sértett szerzői jogot."

Nekem került személyes ismerősöm összetűzésbe a BSAval. Voltak a lakásán, elkobozták a CD-it, DVD-it (a gép már náluk volt). A tárgyalás első napján visszakapta a cuccot, kb 150 lemezt, játékokkal, zenékkel filmekkel.
Idővel a gépét is visszakapta.
A bünti: 40000Ft szabálysértési bírság, plusz egy eredeti XP megvásárlása.

Ennyi. Nem foglalkoztak sem játékkal, sem filmmel, sem zenével. Nyilván, mert a BSA-t nem ezért fizetik.
Mivel a játékkiadóknak nincsenek ilyen jogászkommandóik, így beperelni sem fognak.

"de attól még a büntetőeljárást sem ússza meg."

Szabálysértési eljárás, nem büntetőeljárás. Ha már jogászkodsz, akkor jogászkodj rendesen. Vagy akkor leginkább sehogy, mert nem nagyon megy ez neked.

Bobby Newmark 2010.09.23. 16:27:26

@MickthePick: Nem, baszdmeg, de ha valami képzelt erkölcsi magaslatról elkezded nagy arccal osztani az észt, azt nem tűröm.

És, neked fizet a GoG, hogy védd?

Stefan Derrick 2010.09.23. 16:36:10

@Bobby Newmark: Értékhatártól függ, hogy szabálysértési, vagy büntetőeljárás. A haverod könnyen megúszta, én meg ismerek olyat, aki nem.
És ha már jog, A BSA nem foglalhat le semmit, meg nem is szabhat ki semmit. Az a rendőrség-ügyészség-bíróság hármas feladata.
Ennyit a jogról. Ha gondolod, még beszélhetünk róla, biztos tudnék sok újdonságot mondani.

moli 2010.09.23. 16:38:51

front van, ma mindenki ideges, nem csak ennel a posztnal.

Bobby Newmark 2010.09.23. 16:55:19

@Stefan Derrick: Eddig nem tudtál. Ha nem tűnt fel, minden jogi témában tett megnyilvánulásodat ki kellett javítanom, úgyhogy még ha mondasz is újat, akkor sem neked fogom elhinni, hanem majd esetleg utánanézek magam. A hitelességed kissé megcsorbult már...

"És ha már jog, A BSA nem foglalhat le semmit, meg nem is szabhat ki semmit."

Állítottam ennek az ellenkezőjét? Sportot űzöl abból, hogy olyan dolgokat cáfolsz, amit nem mondtam? Aranyos...

A lakásán rendőrök jártak valóban. A haverom BSA-st talán még csak nem is látott az egész eljárás alatt (max talán a tárgyalóteremben), mert úgy fogták meg, hogy szervizben volt a gépe, és a szerviz kapott ellenőrzést. Haver meg rábaszott, az ő gépét is megvizsgálták, de neki már csak a hatóságokkal volt kapcsolata.

algi 2010.09.23. 17:14:42

Ez egyre szebb. Újra van GOG.com (bár úgy olvasom, késve), csak épp nem műxik a honlap. Gratula!

Udi86 · http://udionline.hu 2010.09.23. 19:18:37

@algi: állításuk szerint 20-szor akkora volt a terhelés, mint az eddigi csúcs. A videóban 4-szer akkora terhelést bíró szerverrel büszkélkedtek, ezt egy picit felülmúlta a játékos sereg :). Most már egész jól működik egyébként.

mediocris 2010.09.23. 20:15:13

@FlybyWire:

"emberek dolgoztak rajta, amíg készítették..."

Ez teljesen egyértelmű, a kérdés az hogy ez mit jelent. Vajon kinek kéne ezért és mennyit fizetni? Előfordulhat hogy valaki teljesen ingyen végezte el a munkát, esetleg más is végzett munkát benne, és ő pedig pénzt akar érte. Akkor most hogyan osszuk el a pénzt? Esetleg adjunk annak is aki nem kényszerít, csak elfogad pénzt? Nem triviális.

Ha a kiadó/fejlesztő már rég csődbe ment, vagy valamilyen oknál fogva az eredeti csapat már nem jutna hozzá ahhoz a pénzhez amit fizetnél, akkor mennyi létjogosultsága van vajon a jogutódlásnak? Legyen, ne legyen, mennyi időre szóljon, milyen egyéb korlátokkal? Ha megvizsgáljuk a történelem során hogyan jöttek létre ezek a szabályozások, mekkora lobbinyomása volt ebben a különböző kiadóknak, cégeknek, akkor tényleg elfogadhatóak ma ezek a törvények? Esetleg vezessünk be mi is szoftver szabadalmat?

Néztem az újraindult GOG-ot. Van rajta Homm3, Freespace2, Outcast. Ezeket én mind szeretem, és talán meg is venném. De már megvannak újságmellékletes CD-n. Akkor most szerinted mit kéne tennem ha etikus akarok lenni. Vegyem meg őket a GOG-tól tuningolt kompatibilitással teljes áron? Vegyem meg olcsóbban? Vagy szerezzem meg a GOG-os verziót ingyen? A te lelkiismereted melyik változat nyugtatná meg (az enyémet bármelyik)? Sőt, megvan a HoMM2 is, és mostanában azzal játszom néha. Szintén újságmelléklet, és nagyon szeretem a zenéjét, de idegesítő hogy zúg a CD-m. Ezért leszedtem egy oldrelease freeware DamonToolst (amiben még nem volt spyware) az oldversion.comról (becausenewerisnotalwaysbetter), legrabbeltem a CD-t, bemountoltam, és most HDD-ről játsza a CD-s zenét (Kipróbáltam az fheroes nevű Sourceforge projektet is. Ígéretes, de az eredeti még mindig jobban bejött. Most nem tudom hogy ilyenkor illene-e a fejlesztőnek adakoznom). Másolásvédelemmel ezt egy kicsit nehéz lett volna elérni, és elég ideges is lettem volna. Ha egy kiadó másolásvédelmet tesz a szoftverre, az megérdemli vajon a teljes árat érte? Ha még kémked is utánam (főleg ha a tudtomon kívül), akkor annak nem kéne törvénybe ütközőnek lennie?

És végül. Számos oka lehet hogy valaki nem akar pénzt adni egy játékért. Lehet hogy szerinte egyszerűen nem érdemli meg. Az is lehet hogy nincs pénze. Lehet hogy csak lusta, és letölteni egyszerűbb (arról egyáltalán nem a felhasználó tehet hogy ma még gyakran bonyolult a vásárlás. Szerintem az egyszerűség a Steam egyik fő vonzereje). Vagy miután itt már nagyon marginális pénzekről van szó, ezért nem hiszem hogy számít hogy 5, vagy 10 dollár a játék ára. Lehet hogy sokan anonimok szeretnének maradni, és ez az internetes vásárlásnál elég macerás dolog. Főleg ha a Google ideje nagyrészét ehhez hasonló adatok felvásárlásával és bányászatával tölti. Rengeteg ember van aki inkább bemegy a boltba, és kidobja a casht a pultra és senki nem fogja tudni hogy ő, Gipsz Jakab mit és hol vett.

"Mondjuk 2 millió letöltés után a sok kicsi is összegyűlik :)"

Te komolyan gondolod hogy a 8+ éves játékokból elmegy többmillió? Ha egy játékból a kiadónál töltött első 8 év alatt elmegy akár egy millió, az már kasszasiker. Ha pedig 8 év után is az lenne, akkor garantálom hogy nem engednék a GOG közelébe. Értem én hogy szeretik a retrót, but seriously? 2 millió? És mit gondolsz ebből a pár dolláros vételárból mennyit kap a kiadó? És ebből tényleg jut még valami? Ha olyan szerződést írtak? Ezen már nevetnem kell. Ezt a cikket olvastad már?

index.hu/kultur/cinematrix/ccikkek/2010/07/30/ugyes_konyvelok_dolgoznak_hollywoodban/

Az előtt meg döbbenten állok amikor a Moralfag tábor fel akarja koncolni a szegény, fegyvertelen kalózokat, akik csak ingyen cserélgetik egymás között a berhelt csökkentett funkciójú programjaikat. Bezzeg a "használtjáték" eladást azt sokkal kevesebben ellenzik (nem, nem vetted meg. A szoftvert nem lehet megvenni, se eladni, se ellopni anélkül hogy az összes példány felett át ne vennéd az uralmat. Se jogilag, se fizikailag). Pedig csak a Gamestop dollármilliárdokat vesz ki a kiadók és ezzel egyidejűleg a fejlesztők és a felhasználók zsebéből is, évente. És akkor az eBay, Amazon használt, de eladó cuccairól még csak nem is beszéltünk.

Még mindig "a beled fordul ki azoktól" akik nem fizetnek a játékért, vagy a filmekért, stb.?

mediocris 2010.09.23. 20:23:30

@rootshaper:

A Blizzard is bejelentés nélkül szokta lekapcsolni a szevereit, úgy hogy senki nem tud semmit róla?

@Stefan Derrick:

"Ha nem fizetsz érte, lopsz. Ennyi."

Anyám borogass :$. Te egyébként jogászként állítod ezeket, vagy csak egyszerűen elhitették veled hogy ez így van? Csak mert jogilag a "lopás" az eltulajdonlást jelent. Ha nem szerzed meg az egyetlen példányban elkészült mesterlemezt és a hozzá tartozó kiadási jogokat, akkor elég nehezen beszélhetünk lopásról. Mondjuk úgy hogy Copyright jogsértést követsz el. Az pedig külön érdekes hogy miért ilyen a mostani Copyright törvénykezés. Nem a fogyasztók és nem a szerzők érdekeit szolgálja. Konkrétan erről beszélünk:

35.§ (1) Természetes személy magáncélra a műről másolatot készíthet, ha az jövedelemszerzés vagy jövedelemfokozás célját közvetve sem szolgálja. E rendelkezés nem vonatkozik az építészeti műre, a műszaki létesítményre, a szoftverre és a számítástechnikai eszközzel működtetett adatbázisra, valamint a mű nyilvános előadásának kép- vagy hanghordozóra való rögzítésére. Kotta reprográfiával [21. § (1) bek.] magáncélra és a (4) bekezdés b)-d) pontjában szabályozott esetekben sem többszörözhető.

(2) Teljes könyv, továbbá a folyóirat vagy a napilap egésze magáncélra is csak kézírással vagy írógéppel másolható.

(3) Nem minősül szabad felhasználásnak - függetlenül attól, hogy magáncélra történik-e -, ha a műről más személlyel készíttetnek másolatot számítógépen, illetve elektronikus adathordozóra.

algi 2010.09.24. 00:13:04

@mediocris: Az a gond, hogy nem a vásárló dönti el, hogy ki mennyi pénzt kapjon az árból, amit kifizet. Szép is lenne. Az én munkám is olyan, hogy egy végtermék részmunkáját végzem el. És az ég áldjon attól, hogy a végfelhasználó döntse el, hogy én mennyit érdemlek. Hogy ki mennyit kap, azt az aktuális szerződések elrendezik. Igen, a gazdasági hatalmat kihasználják, de ezt nem úgy fogjuk megakadályozni, hogy azokat a gazdasági hatalommal rendelkező kiadokat, satöbbiket megdöntjük, akik amúgy egyáltalán munkát adnak az olyan "bedolgozóknak", mint egy játékfejlesztő vagy én. Valóban, lehetne, kellene stb. szabályozni, de amíg nincs szabályozva, addig a szimpla ingyenes letöltésnek ismeretlenek a hatásai. Persze lehet ilyen ideológiát kitalálni mögé, de szerintem nevetséges ez a hősies póz. Aki ingyen tölt le, az nem azért teszi, mert meg akarja menteni a becsületes játékfejlesztőket a kiadók sanyargatásától, hanem szimplán csak nem akar pénzt kidobni egy termékért. Ennyi.

Mondjuk nem gondolom, hogy olyan szörnyű nagy bűn lenne, ha valaki illegálisan letölt egy ősrégi játékot, amit sehol nem lehet beszerezni. Sőt. Szerintem meg kellene oldani valamiféle archiválással, hogy a régi játékok is elérhetők legyenek. DE! Ne tegyünk úgy, mintha azok, akik ezerrel torrenteznek minden friss cuccot, aminek csak meghallják a címét, hogy aztán kipróbálják, majd félredobják, világmegváltó hősök lennének!

Egyvalamit ne felejtsünk el! Játszani nem kötelező. Ez nem megélhetés kérdése. Aki ingyen letölt számítógépes játékokat, az luxuscikkekért nem fizet.

Bobby Newmark 2010.09.24. 09:33:19

@algi: "Egyvalamit ne felejtsünk el!"

Igen, egy dolgot: a szoftver INFORMÁCIÓ. Az információval egyetlen dolgot lehet csinálni: másolni.

Innentől lehet kapálózni ellene, de ami másolásra lett "teremtve", az le is lesz másolva.

moli 2010.09.24. 12:08:17

@algi: a lenyeg az, hogy forradalomra van szukseg, de a kiadok ezt nem akarjak. ezek utan azokat, akik a forradalomra tesznek javaslatot basztatni, eros.

Bobby Newmark 2010.09.24. 13:19:09

@moli: Ott a pont. Szokták mondani, hogy piacgazdaságban a fogyasztó a pénzével "szavaz". Aztán amikor ténylegesen szavaz az ember a pénzével, akkor elkezdődik a hőbörgés.

MickthePick 2010.09.24. 13:32:10

@mediocris: "szegény, fegyvertelen kalózokat, akik csak ingyen cserélgetik egymás között a berhelt csökkentett funkciójú programjaika"
A moralfaq is egy dolog, de ez amit itt lenyomsz, ez tényleg gusztustalan demagóg cinizmus.

MickthePick 2010.09.24. 13:35:04

@algi: szánalmas ez a sok önigazoló szerencsétlen.
Nekem semmi kifogásom nincs kiadni a GOG-nak vagy akárkinek pár fillért cserébe azért, hogy ilyen könnyen elérhetővé tesznek sok régi klassz játékot, illetve természetesen az extrákért is.

Ez pont olyan szolgáltatás, mint akármilyen másik. Ezt sem kötelező igénybe venni.

Mindez tökéletesen független attól a ténytől, hogy az általuk árult játékok közül egyetlen sem "freeware", a kiadók még mindegyik után fenntartják a jogokat. Ez persze megítélés kérdése, szerintem is gusztustalan, de tény.

MickthePick 2010.09.24. 13:36:54

@algi: ja, látom a te szemed is megbökte ez a végtelen demagóg cinizmus... és még ő használja másra :D

MickthePick 2010.09.24. 13:39:39

Ja és még egy buta tévedést eloszlatnék...

A magazinnal adott játék NEM freeware v. abandonware!
Ilyenkor az újságkiadó megkapja/veszi a terjesztési jogot, annyi példányban ahány darab újság megjeleni. Az így MEGVETT játékra (még ha a gyakorlatban ez a végfelhasználónak nem is kerül külön pénzbe) ugyanúgy vonatkozik a DRM. Nem véletlenül szokott lenni hozzá néha serial, stb.
Ezek a játékok ugyanúgy nem másolhatóak, cserélhetőek stb. a jogszabályok szerint.
Kicsit óvatosabban kellene a sok hülyeséget terjeszteni.

moli 2010.09.24. 13:48:10

@MickthePick: szerintem ezt senki se mondta.

algi 2010.09.24. 15:10:02

@moli: Most lehet, hogy szentségtörő leszek (főleg így, hogy közeledik az ősz), de a forradalom mindig rossz dolog. Kerülendő. A forradalom az legfeljebb szükséges rossz lehet. De a jelen helyzet a törvények megváltoztatásával és új törvények meghozatalával javítható, úgyhogy nincs szükség forradalomra. És ha valaki azt hiszi, hogy lehetséges bármiféle hirtelen változás, ami után idilli állapotok lesznek, az téved.

Gondoljatok bele! Ha sikerülne valahogyan megdönteni a "gonosz" játékkiadókat, akkor nem az történne, hogy eljönne a független fejlesztők csodás világa, hanem egy olyan világban lennénk, ahol csak azok a játékok elérhetők, amiket úgyis ingyen fejlesztgetnek lelkes csapatok évtizedeken keresztül. És egy csomó ilyen kezdeményezés másból sem áll, mint régi, kiadók által támogatott játékok (Civ, Privateer, Transport Tycoon, Elite, Half-life stb.) felturbózásából. Csak ezután tudna kiépülni egy új rendszer, és tippeljetek, ki lenne helyzeti előnyben: természetesen azok, akik nagy tőkével rendelkeznek. Rosszabb lenne a helyzet, mint valaha.

Szóval szerintem nem a pusztítás a megoldás, hanem az építés. És ha valaki a szívén viseli a játékipar jövőjét, az két dolgot tehet szerintem:
- ha rendelkezik elegendő tőkével, akkor a saját maga által preferált modellben ad ki játékokat (szerintem ez mondjuk elég nagy "forradalom").
- ha nem rendelkezik elegendő tőkével, akkor a számára szimpatikus modellekben kiadott játékokat vásárolja meg.

Egy ideális világban a fejlesztőknek nem kell marketinggel foglalkozniuk, ahogyan a terjesztéssel sem. Persze, figyelembe vehetik a marketing szempontokat és hozzátehetnek a terjesztéshez, de ez is egy külön szakma, ami teljes embert kíván. Úgyhogy, ha nem akar a játékfejlesztő maszekolni vagy gányolni, addig egy-két csodás kivételt leszámítva kiadókra lesz szükség.

moli 2010.09.24. 15:26:37

@algi: az a baj, hogy azert nem lehet hirtelen valtozas mert vannak ilyen emberek, mint te. sot, szinte minden ember ilyen.

rettentoen nem egyezik a vilagkepunk. sot, totalisan ellentetes.

mediocris 2010.09.24. 20:50:21

@MickthePick

Mert te nem egy önigazoló szerencsétlen vagy, ugye :D? Barátom neked fogalmad sincs mi az a kognitív disszonancia, vagy a tudatalatti látensjelenségei. Ami a DRM-et illeti az még mindig a licencelési szokások gyakorlati technológiai megvalósításai. Amire te gondolsz az a Copyright. Ami pedig a demagógiát illeti, szintén utánanézhetnél alaposabban hogy mit is jelent. Had mondjak egy példát demagógiára: "Amit maga mond az demagógia!"
Ami pedig a "cinikus" jelzőt illeti nem tartom korrektnek hogy címkéket ragasztanak emberekre, csoportokra és ezt úgy használják mintha az természeténél fogva rossz lenne (tudod, mint a "cigánybűnözés"). Ha valami, akkor ez biztosan demagógia. Pedig a gyakorlatban ha az álszentség, az elitista irigy kirekesztő magatartás az alternatíva, akkor a cinizmus nagyon is tud pozitív lenni. Az pedig egyáltalán nem érdekel hogy te mit akarsz. Az a te magánügyed. Felőlem azt csinálsz amit akarsz. Játssz konzolokkal, vásárolj sok-sok programot. Ha úgy érzed akkor oszd meg a véleményed másokkal, magyarázd el nekik mennyire jó dolog vásárolgatni, de ne akard más emberektől elvenni a szabadságukat és ne akarj megtiltani nekik dolgokat vagy büntetni őket. Ha pedig tévednek akkor ne démonizáld őket, hanem magyarázd el értelmes emberi lényhez méltóan hogy miért nincs igazuk.

Esetleg ajánlok pár videót. Addig nézd meg őket amíg pár jogvédő ki nem találja hogy a hópihe vagy akármi le van védve, és le nem veteti:

www.youtube.com/watch?v=hYIC0eZYEtI

www.youtube.com/watch?v=izE4_Jd2dOw

Nagyon sajnálom, hogy neked nem jutott szemüveg:

www.youtube.com/watch?v=7Lwlx3GnLGs

mediocris 2010.09.24. 21:17:00

@algi

Nem hiszem hogy azt állítottam bárhol is hogy minden ingyen letöltő és fájlcserélő egy hős (bár valószínűleg vannak köztük hősök is). Nekem abból van elegem hogy a kalózokat bűnbaknak használják és a fájlcserélő hálózatokat használják ürügynek az aljas ármánykodó céljaik megvalósításához. Azt hiszem sokan emlékeznek még arra hogy Bill Gates hogyan trükközgetett a Microsofttal a kezdetek idején. Megpróbált mindenkit kihasználni, és magának minél több pénzt csinálni. Vagy ott vannak Steve Jobsék, akik kezdetben az ATnT hálózatát meghekkelő kis dobozkákat árultak pénzért, amivel ingyen lehetett telefonálni. Annyi változott hogy most a túloldalon vannak és ők lettek a nagyhalak. A nagyhalak pedig nyomják a propagandát és sokan beveszik azt és elkezdenek félni tőle, ahogyan te is félsz most attól hogy elveszted az állásodat. Ha pedig közelebbről megvizsgálod az állításaikat és az indoklásaikat akkor darabokra hullanak szét. Amennyi pénzt az állam fizet például a Microsoftnak, lehet hogy még az is simán jobban megérné ha az állam fizetést adna a semmiért az összes olyan alkalmazottnak aki elveszíti a munkáját a kiadók csődje esetén. És természetesen még mindig hatalmas csúsztatás van az egyenletben, mert nem számoltunk az alternatívákkal. Pedig ha megnézed akkor egyre több a free és OS szoftvert fejlesztő fizetett programozó. Lehet olyan modellt találni amiben ezek szerint mégis megéri és ebben a modellben a függőség is jelentősen alacsonyabb mint pl. a Sony-Microsoft megoldásai esetén, és bizony már ma is számos területen alapvető igény az ingyenesség és akár az Open Source is. Hány olyan embert ismersz aki ma pl. fizet a böngészőszoftverért? Aki fizet, az is általában mobil eszközre vásárol. Működik és nem is halt éhen senki tőle, sőt nem is készül kevesebb étel a bolygón (tudtommal programozóból sincs épp felesleg). De most ne is menjünk bele ezekbe a távoli dolgokba, koncentráljunk inkább a hazai problémákra.

Nálunk van ugye a szent négyes, az Artisjus, a MAHASZ, a Proart és az ASVA. Kezdjük az Artisjussal (a DJ-szövetséggel nem is szeretnék most foglalkozni. Az legyen Jeszy külön bulija, de ő meg olyan jogászkodó típus, ezért inkább hagyjuk ki). Ez a cég tízmilliárdos nagyságrendű bevétellel rendelkezik, ebből kb. 3 milliárdot állítólag a külföldi jogosult szerzőknek küldenek ki, a maradékot pedig szétosztják egymás között. Így van, egymás között. Ugyanis csak az Artisjus tagok részesülhetnek a bevételeikből. Továbbá a beszedett pénzből milliárdos nagyságrendű összeg az az adathordozókból befolyó jogdíj, amit ők ugyanúgy vetnek ki mint az állam az üzemanyagra a jövedékiadót. Az összes beszedett pénzt láthatatlan módon osztják szét, nem tudja senki kinek mennyi megy. Természetesen ők azzal indokolják a pénzszedést hogy a kalózok már megint nem vettek több CD-t a válság alatt. Ezt ők leírják a saját oldalukról letölthető elemzésekben is, némi marketing és propaganda mögé rejtve.
Ott a MAHASZ aki razziázik és hardvereket foglaltat le a rendőrökkel ha nem vetted meg a matricáit, mert neki a lejátszás után járó jogdíj az jár a törvény szerint. Persze ha a buli szervezői "lepénzelik" őket még időben egy közös jogdíjcsomaggal (ez a konstrukció kísértetiesen hasonlít a védelmi pénzre), akkor ők nem vonultatnak fel rendőröket az eseményeken, és nem foglaltatnak le bizonyíték nélkül gépeket.
Proart: Nos nekik köszönhető a torrentrazziák sorozata (apropó. Valaki magyarázza el nekem még a DC korszakból, hogy mi a rákot keres itt a mi országunkban egy külföldi ország végrehajtó szerve (FBI), és milyen joga van razziázgatni. Persze biztos a mocskos egyetemisták már megint megosztottak egy filmet és ez nyilván elegendő indok). Többek között ennek esett a Bithu áldozatul, aminek én pl. a Forma1-es közvetítéseket köszönhetem (Persze ebből Börni és csapata nem kap több jogdíjpénzt, de szerintem az állam már éppen elég jogdíjat fizet az F1-nek így is, és Börni meg örüljön hogy gyarapítom a nézők táborát és népszerűbb lesz a sportja). De érdekes hogy ezek az ügyek még a bíróságig se tudnak eljutni, és mivel nincs bizonyított bűncselekmény, ezért a rendőrségnek másolással kéne lefoglalni a sokak által használt szervert, és a másolatokból nyomozni (ha az egész szervert viszik bizonyítékok nélkül,... na az a lopás. Nem hallottam még kártérítésekről sem, pedig bizony ezzel sok embernek anyagi kárt okoztak). De mivel nem jutnak ezek az ügyek garantáltan sehová és ezt a Proart is bevallottan tudja, ezért ezek a razziák csupán a megfélemlítést célját szolgálják (ami a védelmi pénzhez hasonlóan szintén egy bűnszervezetre emlékeztet). Természetesen ők is a kalózokat teszik felelőssé, akik szerintük ellehetetlenítik a művészeket.
ASVA: Szerintem bőven elég lenne róluk annyit írni hogy tőlük származik a "monitorozó embereink mondták nekünk ezt a számot" anekdota, ami a szánalmas.hu mottója volt hetekig. Itt el lehet olvasni a cikket ami tele van demagóg állításokkal és hasraütésszerű adatokkal amikre hivatkozva jogi eljárások szoktak indulni:

index.hu/kultur/cinematrix/ccikkek/uveg_0106/

Felmerül a kérdés hogy milyen ország az ahol propagandára hivatkozva magánszervezetek befolyásolni tudják a törvényhozást, irányítani képesek a rendőrséget és el tudják venni az emberek szabadságát? Ha már senkinek nincs joga szabadnak lenni, akkor többé nem demokráciában élünk hanem diktatúrában (függetlenül attól hogy az állam-e az elnyomó szerv, vagy hatalommal rendelkező magánszervezetek).

Nem vagyok törvénytisztelő állampolgár. Ez van. És szerintem nem is lehet elvárni az emberektől hogy tiszteljék a törvényeket, amíg a törvények nem tisztelik őket, illetve a szabadságukat és az akaratukat. Nem vagyok hajlandó elítélni senkit csupán azért mert a média és a törvény azt mondja hogy rosszat tett (bár tudom hogy egy felmérés szerint a tévénézők fele elvárja hogy megmondják nekik hogy mit gondoljanak egy hírről). Szerintem igenis forradalomra van szükség, de ennek a forradalomnak nem az utcán hanem a fejekben kell végbemennie. Vedd észre hogy egyáltalán nem az ideológiagyártásról van szó, hanem a moralfag ideológia lerombolásáról. Ez az ideológia kimondja hogy ennél jobbat nem lehet kitalálni, a változás csak rosszabb lehet, a problémákért a kalózok a felelősök, stb. Ha belegondolsz hogy a lakosság többségének még a pár dollár is jelentős pénzösszeg, és már az információt és a kultúrát sem vagyunk hajlandóak pénz nélkül megosztani, akkor talán belátod hogy ha ezen nem változtatunk akkor ez a civilizáció dekadens.

"Játszani nem kötelező."

I have come here to play computer games and kick ass...

...and I'm all outta computer games :D

moli 2010.09.24. 21:55:08

@mediocris: en azt nem ertem, mikor valaki azt hozza fel ervkent, hogy sokan elvesztenek az allasukat, hogy ezek szerint mindenkinek egyetlen munkahelye van egesz eleteben? legalabb felszabadul egy csomo elpazarolt eroforras amivel tudunk valami ujat alkotni.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2010.09.25. 09:04:06

Atyaúristen, mi folyik itt. Életemben először arra érzek késztetést, hogy egy poszt alatt bezárjam a kommentezést. :)

algi 2010.09.25. 09:45:55

@Stöki: Szerintem már a zsidózásnál be kellett volna zárni a kommentelést. Mondhatjátok azt, hogy nem ti csináljátok, hanem a kommentelők, de ez a ti blogotok, a ti kezetekben a moderálás és a lezárás lehetősége, úgyhogy részben ti is felelősek vagytok azért, hogy milyen hangnemnek adtok teret.

@mediocris: @moli: Jó, hát ehhez már nem tudok mit hozzáfűzni. Az oké, hogy nem értünk egyet a valóság tekintetében, de úgy semmi értelme ezt folytatni, hogy kiforgatjátok a szavaimat és személyeskedtek.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2010.09.25. 10:03:59

@algi: Ja, a zsidózásért ment is a figyelmeztető lövés. Amúgy én nagyon liberális vagyok moderálást tekintve, szerintem mindenkinek joga van korlátoltnak és hülyének lenni akár nyilvánosan is. (Lehet, hogy Hancu már kitette volna a stoptáblát, ha ő írja a posztot, ő nem olyan vajszívű, mint én.)

mediocris 2010.09.25. 18:54:06

@algi:

"Az oké, hogy nem értünk egyet a valóság tekintetében, de úgy semmi értelme ezt folytatni, hogy kiforgatjátok a szavaimat és személyeskedtek."

Nem gondolod hogy ez egy kicsit erős volt? Ha visszaolvasod az eddigi hozzászólásaidat akkor talán rájössz hogy miért.

mediocris 2010.09.25. 18:57:11

@moli:

Én azt hiszem értem. Mindig lesznek konformisták és nem fogják érdekelni őket az érvek. Engem igazából a sunyiság és az álszentség zavar.

moli 2010.09.25. 20:19:54

@algi: en ilyet nem tettem.

Malleus 2010.09.26. 15:45:00

@Bobby Newmark:
Kicsit késői reagálás, de pont most találtam egy interjút amiben kiemelik, hogy sokszor direktbe a fejlesztőkkel kötnek szerződést, és akkor bizony oda megy a pénz, ahol megérdemlik:

Rich McCormick: Have any old developers thanked you for putting their games on GOG?

Guillaume Rambourg: We have direct deals with developers, and that’s another beauty with GoG because again, the titles are really old and the rights have quite often reverted back to the original creators. Then we have the opportunity, instead of making one big deal with the publisher, to go to the developer and say “We are huge fans of your games, let’s make a deal together.” It’s two different worlds because, you know, publishers are publishers. They have big structures and they have to take care of their business but, there is a good example. On Thursday we are releasing Age of Wonders, which is a game from Triumph studios, and basically the rights for those games, the three games of that series, they used to belong to Take Two, and those guys they got back the rights, and they approached us as developers. “Guys, can we have those games on GOG?”

Marcin Iwinski: One of the first developers we sat with was Charles Cecil for the Broken Sword series, and he’s a great guy. It’s really a pleasure to do business with him. It’s part of the cool factor of building GOG.com that you can be in touch with such people, and these games, you know, some of them still have excellent graphics, but it’s more because they’re great and extremely playable games, and that’s the beauty.

www.pcgamer.com/2010/09/24/good-old-games-on-online-activation-its-just-bollocks/
süti beállítások módosítása