HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Legendás játékkézikönyvek a neten

2010.05.01. 07:32 Stöki

Hát ez valami nagyon nagy jóság. Lelkes emberek azzal ütik el szabadidejüket, hogy régi játékok kézikönyveit szkennelik be, és beküldik egy erre a célra létrehozott gyűjtőoldalnak. A replacementdocs.com-on eddig több mint nyolcezer ilyen kézikönyvet lehet megnézni, és jelenleg 465 kontribútora van. Kicsit keresgéltem az oldalon, és megtaláltam többek között az Elite legendás repülési kézikönyvét és a forradalmi CyberSniff 2000 rendszert a Larry 7-ből – ez utóbbi egy lap volt különböző szagmintákkal, a játék bizonyos pontokon jelezte, hogy a lap melyik részét kell megkapargatni a szag előidézéséhez (mi ez, ha nem immerzió). A Monkey Island vicces másolásvédelmét (Dial-A-Pirate) viszont nem találtam meg, ezért erről kaptok egy képet.

Nagyon érdekes a kezdeményezés és értékes is. A játékkézikönyvek manapság csak leírják a kezelést, és annyi, de volt idő, amikor a kiadók több kreatív energiát feccöltek a manualokba. Ma már inkább a játékba épített segítségek a jellemzők – annyira, hogy a Ubisoft nemrég jelezte is, szeretne teljesen megszabadulni a kézikönyvektől (mondjuk ez környezetvédelmi szempontokkal lehet indokolni).

Az oldalon egyébként külön menüpontban (szégyenfalon?) gyűjtik, hogy milyen kézikönyveket szedettek le a kiadók – de most komolyan, az első két Elder Scrolls kézikönyve miért fájt ennyire a Bethesdának?

18 komment

Címkék: kézikönyv játéktörténelem játék és kultúra

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr641965845

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Cadaver!! 2010.05.01. 09:01:03

Főleg úgy, hogy a játékokat szabadon le lehet szedni a Bethesda oldaláról.

Valve már régen nem ad papíralapú kézikönyvet, kicsit csalódás is kinyitni a dobozt, amiben csupaszon figyelnek a DVDk.

Kuruc_Lord 2010.05.01. 13:26:42

A Rayman 3-é tök jó volt pedig az pont egy Ubi-s játék.
uff.

steelhand 2010.05.01. 13:32:51

Elite, mekkora játék volt. Még 48k-n toltam. Vektor űrhajókat lövöldözni és közben kereskedni...
Woooww...
Köszi a posztot, 'sten bizony, előveszem a spektrumot és tolok egy kört a ledtvn. °˘}
Cargobay, ECM, gemstone, food......................

KenSentMe 2010.05.01. 13:46:47

A The Elder Scrolls - Arena c. játékról készült minden idők legjobb magyar nyelvű számítógépesjáték-leírása, ami a PC-s játékok 2. című könyvben jelent meg.

Krajcs · http://uralicowboy.blog.hu 2010.05.01. 13:50:30

Ha a Red Alert első részének kézikönyvét visszakapnám...

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2010.05.01. 16:10:50

Ó, a Frankie Goes to Hollywood! Soha nem tudtam megfejteni, hogy hogyan kellene befejezni a játékot. Összeszedtem minden összeszedhetőt, minden paramétert feltornáztam 100%-ra, aztán nem tudtam, hogy és akkor ezt most hogy. Nagyon jó link, köszönöm! A Scarabaeust majd elhelyezem én, hadd kapja meg a megillető elismerést egy bitang jó magyar játék.

belagezabela 2010.05.01. 17:13:31

sztem környezetvédelmi okokra kár hivatkozni, nem tudom elképzelni, hogy cd-t dvd-t előállítani környezetbarátabb kőolajból, mint hogy fákat vágnak ki, vagy ha már csak letöltés van ahhoz meg áram kell, de a gép is kőolajból van.

thinkEdem 2010.05.01. 19:43:43

@belagezabela: A CD-t/DVD-t így is, úgy is elkészítik, mert nem külön korongra teszik a manualt, hanem a játék mellé. Csak letöltés esetén pedig biztos nem nyomtatnak ki egyetlen olyan példányt sem, ami végül nem kel el és fölöslegesen fogyasztja a nyersanyagot. :)

Penya666 2010.05.01. 22:41:31

A Redneck Rampage manualja is tok poen

cavefish 2010.05.02. 20:28:52

a Dial-A-Pirate nekem is megvan :)

Lacc78 2010.05.03. 09:08:35

"de most komolyan, az első két Elder Scrolls kézikönyve miért fájt ennyire a Bethesdának?" - ja, főleg úgy, hogy az Arena vagy két éve ingyenesen letölthető. Már ha van valaki, aki le akrja tölteni...

VRbagoly: az a leírás nekem is nagy kedvencem. Néha még most is előveszem, ha röhögni akarok egy jót.

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2010.05.03. 10:02:24

A Diablo kézikönyve is nagyon jó volt. Mindenféle concept artokkal telenyomva, és brutál mennyiségű lore-ral nyakonöntve. Azt simán olvasgattam a fürdőkádban, mint egy külön könyvet.
A Subwar 2050 kézikönyve meg olyan volt, mintha egy tengeralattjáró-pilótáknak szóló magazin lett volna. Hirdetésekkel, hírekkel, meg minden.

Vészmadár · http://foxhole.blog.hu 2010.05.04. 10:39:06

Az Arcanum steampunk kézikönyve zseniális volt - néha mai napig előveszegetem, belelapozgatok...

Racsi · http://netfreak.blog.hu 2010.05.06. 09:36:57

Juuuj de oldschool a Monkey islandes. El is felejtettem, pedig megvolt. :D

Llychllyn 2010.05.08. 00:59:59

A Bethesdások állítólag antikolták a füzetet: körbetiporták a parkolóban meg megpörkölték a lapok szélét. Ez utóbbira mondjuk panaszkodtak, mert pernyés lett a cd.

Nemtom hol olvastam, de rémlik valami ilyesmi.

A Morrowind füzetecskéjén egyébként jókat röhögtem; igazából a játékból derült ki minden érdemi info, de a háttérben szereplő képen a karaktereknél Britney Spears (vagy valaki hasonló) neve szerepelt.

peterszky 2010.05.29. 15:48:45

Hehe, Dial-a-Pirate :D Meg a Mix-n-Mojo :)
Itt figyel mindegyik felettem a polcon.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2011.04.13. 22:06:36

Igazából kézikönyveket már ezer éve felteszik a DVD-re pdf-ben, és ha magyarítják, akkor meg tutira egy fénymásolt akármit kapsz, akkor meg nem mindegy? Szerintem inkább a kreativitás veszett ki, vagy biztonságosabb (?) egy mostani kódolás. Ezeket a Dial-A-Piratekat is feltörték, lefotózták, és sokszorosították, nem csoda, ha kiment a divatból. A CíberSniff 2000 meg jópofa, de megmondom a frankót, én még egy emberrel nem találkoztam, akinek ilyen lett volna a dobozában, - beleértve magamat is, pedig eredeti csomagom van.

Egyébként jó az oldal, mindenkinek van valami hülyesége, én pl. sok sok játékról őrzök artworkoket, webes naplókat, amiket előbb utóbb eltávolítanak, mert vagy jön a következő játék, vagy csődbe megy a kiadó. Lehet egyszer majd csinálok belőle egy múzeumot ha sok időm lesz.
süti beállítások módosítása