HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Dante ASCII-ben támad, a Macbethből is lehet játék

2010.02.04. 09:46 Stöki

A Dante’s Inferno marketingkampányáról már írtunk (pontosabban arról, hogy a játékhoz igazítva újra kiadják Dante Alighieri művét), de az EA megint kitalált egy reklámfogást, ami eléggé wtf ahhoz, hogy megemlékezzünk róla. Történt, hogy egy olvasó írt a Kotakunak, hogy nézzék már meg a Digg linkgyűjtő oldal forrását, mert valamilyen dantés ASCII kép van benne. A Kotaku ezután megnézte saját weboldalának forrását is, és láss csodát, ott is volt egy karakterekből összehegesztett kép. Állítólag az oldal szerkesztői erről mit sem tudtak (amit nehezen tudunk elhinni, de mindenesetre az oldal sales-esei bizonyára nem lepődtek meg a kép láttán). Összesen hat ilyen képet vadásztak össze (még az IGN-en, a GamesRadaron, a DailyMotionön és a WWE-n volt egy-egy), mindegyik a játék valamelyik szereplőjét ábrázolja, és mindegyik egy-egy jelszót is rejt. A jelszókat itt lehet beírni, a kitartó júzer jutalma pár artwork, háttérkép és zene a játékból. Az ASCII képek alant.

És ha már Dante: a játékot fejlesztő Visceral Games vezető producere, Jonathan Knight a napokban azt nyilatkozta az IndustryGamersnek, hogy régi álma, hogy játékot csináljon a Macbethből. Sőt, Knight szerint a mai jobb játékokban látható színészi munka minősége és emocionális értéke lehetővé teszik azt, hogy ez az álom meg is valósuljon. Ehhez három megjegyzésünk lenne. Egy: köszi, de inkább a Dead Space 2-vel játszanánk már. Kettő: a Dante előzeteseiben látható, a God of War szériát idéző kaszabolásokról nem sok emocionális érték süt, szóval tartunk tőle, hogy a Macbeth-játékból csak egy boszorkányos-királyölős hack’n’slash lenne. Három: és mi lesz a következő a Macbeth után? Antigoné Tomb Raiderbe öltve? GTA-parafrázis Kurázsi mamával és ekhós szekerével? Szentivánéji álom platformjátékban?

14 komment

Címkék: marketing dante ea ascii játék és művészet

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr881728607

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Blakerayne 2010.02.04. 10:10:19

Érdekes, hogy honnan szedik már az ötleteket, de ez a Dante játék nem rossz, nekem bejön.

!!!---kódSPOILER---!!!

A kódok meg tök egyszerűek:
A bal alsó vagy bal felső sarokban ott van minden képen 1-1.

nézz · http://www.ejatekok.com/ 2010.02.04. 10:29:38

Nem tudtak az oldal szerkesztői arról, hogy horror figurák vannak az oldalaikon :)

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2010.02.04. 10:37:53

@nézz: Ja, elég hihetetlen. Bár láttam én már olyat, hogy egy újság sales-e a szerkesztőket nem vonta be egy reklámkampányba.

manwithbeard 2010.02.04. 10:58:18

@Stöki: És ilyenkor jönnek az olyan poénos dolgok, hogy gyászjelentés alatt ott a nyereményjáték "Hullajó hétvége" vagy hasonló címmel :)

algi 2010.02.04. 12:33:54

Ez szerintem nem igazi ASCII art. A sötétség-világosság alapján egy program automatikusan konvertálja a képeket. Nincsenek kontúrok.

2010.02.04. 13:37:07

@algi: Szerintem az ASCII art nem művészeti ágnak készült, hanem egyszerűen a csak karaktereket nyomtatni képes nyomtatók miatt. Design céllal. Úgyhogy bőven lehet generált kép is... Olvass csak utána.

m e o w · http://eletfalun.blog.hu/ 2010.02.04. 16:30:50

Akkor már inkább a Vihar, olyan varázsolós-szellemes-hátborzongatós módon :-).

NewBoy22 2010.02.08. 15:30:49

Deep Space 2 ? Az nem Dead Space 2 akart lenni ? :D

algi 2010.02.22. 04:53:57

@ata843: Bocs, "igazi" alatt azt értettem, hogy sztem igényesebb lenne, ha a kontúrok a karakterek vonalaival meg lennének húzva. Definíció szerint biztos ez is ascii art, de máris nem akkora meló.

Wertzui 2010.12.03. 22:14:22

Nézzük a Dűne példáját.
Szerintem úgy lehetne igazán emlékezetes ez a Dante Pokla játék, ha valami teljesen új zsánert vezetne be, nem már valami unalomig telített zsánerben az 1000000001-ik ugyanolyan játék lenne.
Ugyanilyen okokból nincs szerintem legendás Star Wars játék pl. Csak hát a mai nagy cégek nem adnak lehetőséget semmilyen kísérletezésre/újdonságra.

(Amúgy már a C64-re is van Dante Pokla játékfeldolgozás:)

algi 2010.12.04. 00:54:46

@Wertzui: Szerintem a feldolgozások (főleg a játékok) totál szétcseszték a Dűne regényt. Én teljesen híve vagyok az eredeti feldolgozásoknak, amikbe ne szólhasson bele az eredeti írója (pl. Solaris, Stalker, Harcosok klubja), de egyszerűen totálisan megnehezíti a dolgomat abban, hogy a Dűnéről beszéljek az, hogy egy csomó embernek az egymásra lövöldöző tankok jutnak eszébe róla, meg a kattintásháború. A regény egy kardozós, intrikus, kosztümös sztori volt, és kevésbé emlékeztetett a világháborús tankcsaták haditerveire. (Az ágyúzást csak egyszer említették meg az egész regényben, de akkor is csak ötletes húzásnak, ami senkinek eszébe nem jutott volna.)

Amúgy hogy érted, hogy nincs legendás Star Wars játék? Hát az X-Wing sorozat? Lehet, hogy már azelőtt is voltak "repülőszimulátorok," de szerintem kevés más olyan repülőszimulátor volt, ami ilyen ötletesen volt megcsinálva - és van egy olyan tippem, hogy van elég híve. Máig nem tértem magamhoz az energiagazdálkodás ötletétől.

Amúgy tényleg keresve is alig találni jó Star Wars játékokat, de azért vannak (Dark Forces, Galaxy at War, és a Force Unleashedről is jókat hallottam, bár azt még nem próbáltam).
süti beállítások módosítása