HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Checkpoint 7x09: U. S. Gold

2021.08.31. 22:11 Stöki

Tavaly az Ocean-adással elkezdtünk egy új szálat a Checkpointban: miután a legfontosabb ma is létező kiadókról volt már szó a podcastben az évek során, elővettünk egy olyan óriásvállalatot is, ami már rég megszűnt. Folytatjuk most ezt a témakört, mégpedig a U. S. Gold történetével, ami az Oceanhöz hasonlóan brit cég volt, és bár az Ocean egyik nagy riválisaként létezett, elég fontos együttműködések is voltak a két kiadó között.

podcast163.png

Akárcsak az Ocean-adást, ezt is Sasa segített összehozni, és hát hamar oda jutottunk, hogy olyan C64-es játékok címeit dobáltuk be, amiktől elfelhősödik az egyszeri gémer szeme. Mert a U. S. Gold korpusza brutálisan nagy, elképesztő sok játékot forgalmazott a kb. bő egy évtized alatt, amíg létezett. Ha nem hiszitek, hallgassátok meg az adást. Embed lent, letöltőlink a nyilacska alatt, >>illetve itt<<, RSS feed itt, iTunes-oldal itt, Soundcloud-oldal itt. És már van Discord-szerverünk is, ha ott bandáznál a többi Checkpoint-rajongóval, hosszabb cikkekért pedig irány a Retro.Land felé.

Shownotes, avagy az adásban elhangzott mindenféle:

Legközelebb pár nap múlva jövünk Checkpoint Minivel. Arra kérünk benneteket, hogy ha éppen arra jártok, értékeljetek bennünket az iTuneson, akár csillaggal, akár szövegesen (azért jó ez nekünk, mert ennek függvényében sorol feljebb minket az Apple, illetve ajánl másoknak). Egyéb visszajelzések, észrevételek is jöhetnek bátran, és azért is hálásak vagyunk, ha share-elitek a mostani adást (vagy valamelyik korábbit).

Korábbi Checkpoint adások a hetedik évadban:

 

Még korábbi adások:

Ebből a posztból elérhető a teljes első évad, ebből a posztból a teljes második évad, ebből a posztból a teljes harmadik évad, ebből a posztból a teljes negyedik évad, ebből a posztból pedig a teljes ötödik évad.

A vendéges (nem mini) Checkpoint adásokat itt találod, a vendég nélküli Checkpoint Miniket itt találod.

 

Vendégszerepléseink:

A poszt végén pedig következzen Patreon-támogatóink avatár- és névsora:

halloffame_20210621.png

További támogatóink:

Kiss András, kopeszku, Zsiga Bálint, Hollósi Dániel, Huszti András, Peter, AnnieC, Westy, zsovez, Kurucz Ádám, Kecskés János, Dvorszki Dániel, Nagy Gyula, Lidérc, kfgyk kfgyk, Horváth Zoltán, MLM a tét, Kaptás András, Bojki, Szőke Attila, Zila, jurgen_habermas, RZP, ricsi, abeddon, Koppn, TheLastNinja, GLiSKARD, Ninju, Sándor Tamás, Jezernyiczky Tamás, ezven, Bajka Zalán, Szabó Zoltán, kisakos, Varga Balázs, Smiley, Coeris, SzLacc, Zelenák Zoltán, Glad, Steveboy, HuSkizo, Tresó Ottó, aboy, Sinus, bordiii, Fanyuvo, Élményborz, Edvárd, Hájas Ákos, Lottsie, Oli, Udvardy Tamás, oplenti, Palkó D. István, gyulaur, Neriana, Ergoproxy83, Milo, ArcadeMacho, Gergő, Havasi László, Ateela Wrink, kszicsillag, Markó Gábor, Seci, NPanyo, Alien Mindbender, Csíkos János, Tofi, Tamás, KrApN3k, periklesz, pec, Magunsz, Rauminen, Fattykány, Nagy Tamás, Tusák Károly, Krapulax, Peter, Gytb, patex 1987, bosken, RxMikes, Kovács Tamás, Hrubos Mátyás.

(Ha nem látod a listában a nevedet, pedig támogattál vagy ha valami változtatást szeretnél, írj nekünk! Esetleg keress rá, nincs-e megválaszolatlan leveled tőlünk. Illetve bocs, régebbi felvételek miatt pár adást csúszhat a hangsos-képes főhajtás.)

18 komment

Címkék: retro podcast c64 checkpoint

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr4016676148

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

larry 2021.09.01. 12:49:14

A Stöki-féle Techno Cool Rapid ugyanaz volt, aminek cédéje és kazettája is megjelent a Kadencia Kiadónál '93-ban?

Generic Jingle 2021.09.01. 18:26:10

Érdekes, hogy míg a U.S. Gold kazettányi játékokban gondolkodott, addig idehaza az Egymillió fontos hangjegy műsorvezetője DVDnyi Tibor volt.

Generic Jingle 2021.09.01. 18:33:44

Érdekes gyermekkora lehetett Sasának, mert ugyan velem is előfordult, C64-en is és Amigán is, hogy egyik-másik kiadó emblémáját látva rögtön az ugrott be, hogy na ez biztos nagyon jó lesz, de eszembe nem jutott volna kiadóra alapozott tematikus hétvégéket tartani.

Szekrényszagú néni 2021.09.02. 13:55:34

A Techno-Cool Rap-ID (biztos így írták, amúgy rövid guglizás után nem, nem azonos) után nem maradt fenn kordokumentum? Csak mellékesen jegyzem meg, megvan pár fasza újságcikk abból az időből (Stöki gimnazista évei).

Hidden fremen 2021.09.02. 14:55:22

Nekem meglepő volt, hogy a US Gold végülis "csak" egy kiadó volt és nem fejlesztő cég.
Én egyébként a 80-as évek (ZX Spectrum , illetve Enterprise 128k) és C64 játékáit kötöm a nevükhöz. Ezekben még szerepelt a betöltő képernyőn a logójuk.
Az Another World (ebből lehetne mini is), Duke Nukem, Lucasarts játékok esetében én nem rájuk asszociálok.
A Bruce Lee-t (melyben egyébként - tök értelmetlenül - lámpásokat kellett gyűjteni és nem dobócsillagokat) nagyon sokat nyomtuk ketten az E128-on a barátommal, merthogy lehetett úgy is.
Sajnos nekem túl nehéz volt a vége és már nem bírta a tizenéves idegrendszerem a végigjátszást.
Ebből látszik, hogy Stökinek viszont kötélből voltak az idegei, mert a nerve-killer Nebulust is sokáig tolta.
Amit viszont végigvittem az a Raid over Moscow volt. A hangáros jelenet olyan volt, mint a matek szigorlat. Ha azon átmentél, akkor már tudtad, hogy végigviszed.
Átfutva a Mobygames-es listát néhány ismeretlen gyöngyszem is van bennük. Pl. Dallas Quest. :-)

Szekrényszagú néni 2021.09.02. 17:19:28

Én se értem az a kurva hangár mitől olyan lehetetlen, némi gyakorlással simán ment. Meg hogy a Forbidden Forest nem nézett ki jól? Fél képernyő nagyságú sprite-ok, jó, nyilván elég nagy pixelekkel, de gorehorrorba illő óriáspókok és darazsak plusz FRÖCSÖGŐ VÉR a kivégzéseknél, ki látott ilyet akkor?

Generic Jingle 2021.09.02. 21:38:49

@Hidden fremen: "Ebből látszik, hogy Stökinek viszont kötélből voltak az idegei, mert a nerve-killer Nebulust is sokáig tolta."

Anno C64-en "kivittem" a játékot, nem tudom, hogyan, lehet, hogy trainerrel, mert pár éve próbáltam PC-n egy remake-et, de azon az első pálya sem ment, pedig csak grafikában és hangban volt új, játékmenetben nem.

Zolexx 2021.09.03. 10:48:11

Számomra a C64-es korszakból az U.S Gold brand nem annyira emlékezetes, mint mondjuk a System 3 vagy az Ocean, de ha kéne néhány címet említeni tőlük, amelyekkel szívesen játszottam: Turbo Outrun, Shadow Dancer, na meg persze a BC II: Grog's Revenge. :)

jed 2021.09.04. 21:20:19

@Szekrényszagú néni: A hangáros jelenet azért sokáig lehetetlen, mert fingunk nem volt, melyik gombokat kell nyomni. Az ide-oda csapódásból meg nem derült ki. Egyszer csak kiderült. :)
Jóval később az F1GP2-nél volt hasonló a helyzet, mire rájöttünk, hogy a pont meg a vesző kormányoz. Good all times.

Karvaly 2021.09.05. 18:47:42

@jed: Most látom, hogy a hangárajtó kinyitásához az F7 kellett, ráadásul utána egyből kezdte is visszacsukni. Én a Spectrum verziót próbáltam, ott a joystick LE nyitotta az ajtót, és az úgy is maradt. Nem is értettem, hogy mi a nehéz a kiszállásban :)

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2021.09.06. 23:03:05

@larry: @Generic Jingle:
Nem, ez egy másik együttes, mi kb. 2 évvel korábban találtuk ki ugyanezt a remek nevet. :) Lemez nem volt, hiszen egyetlen fellépésünk volt csak, a diáknapon. Szerencsére nincs felvétel.

Kit Fisto 2021.09.13. 11:53:55

Az én U.S. GOLD hármas listáim, C64-re és Amigára!
Mindkettő kapott még hármat bónuszként, de csak jelzésképpen, hogy mi lenne a következő három, ha lehetne

Mester1202 2021.09.14. 22:33:24

@Karvaly: És pont ezt akartam én is írni. Most gyorsan be is töltöttem a Spectaculatorba és elsőre sikerült felszállnom. Ha már sikerült végig is vittem. És én sem értettem mi olyan nehéz benne, hiszen simán joysitckkal végig lehetett vinni a felszállást. De akkor ezek szerint C64-en szívás volt.
Ebből is látszik, hogy "a Spectrum jobb mint a Commodore" :)

Kit Fisto 2021.09.15. 02:22:09

Nem értem, miért kellett a hozzászólásomból cenzúrázni a kedvenc U.S. GOLD játékaim listáját C64-re és Amigára? Ezzel most mit sértettem? Vagy KIT?
Kapcsolódik az adáshoz is, mert ti is elmondtátok a hármas listátokat. Vagy az a baj, hogy én hatot írtam? De odaírtam, és külön is választottam, hogy ezek csak azt jelzik, ha hatos lenne a lista, mi lenne a további három választottam - de a hármas listák jól elkülönültek. Szóval mi volt itt a bűnöm?

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2021.09.18. 17:47:20

@Kit Fisto: Hello, senki nem moderált (szerintem hozzászólásból így törölni technikailag nem is lehet a blog.hu-n). Szóval azt tudom elképzelni, hogy te írtál be egy félkész kommentet. Nyugodtan írd a kedvenceidet, miért is moderálnék ilyet. :)

Kit Fisto 2021.09.20. 08:03:09

@Stöki: Szia! Akkor elnézést kérek, végülis én sem tartom lehetetlennek, hogy valami ilyesmi történt.. Ugyanis gyakran elalszom fórumozás közben a legkülönfélébb helyeken, a közös csak az bennük, hogy én eközben mindig az íróasztalomnál ülök. Ez nagyon rejtélyes! Felébredve azt veszem észre, hogy beírtam 1250 egyforma karaktert és a homlokom az asztalon lévő kibontott tábla csokin pihent közben. (ami már nem az) Néha nem beírok, hanem törlök a szövegből, mert a mutatóujjam valahogy pont a backspacet találja meg. (szerintem rossz helyen van) De rájöttem, hogy most egy harmadik eset volt. Elaludtam, nem taperoltam le semmit, a komment további része a jegyzettömbben maradt, mert ezt most ott szerkesztgettem, és felébredvén azt gondolva, hogy már kész, (a tömbben kész is volt) rányomtam a küldésre. Aztán a notepadet látva bezártam, hogy ez már nem kell, most küldtem el,
süti beállítások módosítása