HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Checkpoint 3x01: Az Xbox

2017.01.29. 22:58 Stöki

Teljes fordulatszámra kapcsoltunk idén a podcastünkkel, az év eleji pihi után megvolt az első Mini és most itt az első vendéges adás. A sok régmúltba tekintés után most a közelebbi múltat idéztük fel, konkrétan a 2001-ben debütált Xboxot, illetve sikeres folytatását, az Xbox 360-at. Lehetne azon vitatkozni, hogy az Xbox mennyire retro, de saját definíciónknak (10 év vagy 2 konzolgeneráció) megfelel, és egyébként is nagyon fiatalok voltunk, amikor több mint 15 éve egy belvárosi számtech bolt pincéjében először megpillantottuk Master Chiefet.

podcast36.png

Vendégünk Vigh Attila volt, aki a Microsoftnál eléggé közel volt a tűzhöz, amikor az Xbox 360 a legsikeresebb időszakát élte itthon. Rengeteg érdekes kulisszatitkot mesélt, ezért nem is vágtam az adást a szokásos másfél óra alá - remélem, elnézitek. Például azt tudtátok, hogy Brazília után Magyarország volt a leg-xboxosabb ország? Embed lent, letöltőlink a nyilacska alatt >>illetve itt<<, RSS feed itt, iTunes-oldal itt, Soundcloud-oldal itt.

Shownotes, azaz az adásban hivatkozott dolgok (majd még bővítem):

Legközelebb két hét múlva jövünk újabb vendéggel, jövő héten pedig Checkpoint Mini következik, egy konzolos, de nem xboxos játékról. Visszajelzések, észrevételek továbbra is jöhetnek bátran, és azért is hálásak vagyunk, ha share-elitek a mostani adást (vagy valamelyik korábbit).

Korábbi adások:

Ebből a posztból elérhető a teljes első évad, ebből a posztból pedig a teljes második évad.

A vendég nélküli Checkpoint Miniket itt találod.

Vendégszerepléseink A hiányzó darab podcastben és a Fun With Geeks YouTube-csatornán.

19 komment

Címkék: microsoft retro közösség podcast xbox checkpoint

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr2312167639

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fingerbangs 2017.01.30. 13:21:58

sajnos nincs időm meghallgatni pedig érdekel
de másfél óra az nagyon sok, nem?

kivonat v. összefoglaló lesz belőle?

GyuszikaBaba 2017.01.30. 13:30:48

Végre. Nembaj, ha hosszú. Ez az (egyik) heti magyarnyelv-adagom.

Venyercsán Dávid 2017.01.30. 14:36:31

Reménykedtem benne, hogy a Resident Evil 7 megjelenése alkalmából egy RE adás lesz HP-vel, de remélem, ami késik, nem múlik. :)

Fausto(tm) 2017.01.30. 17:18:18

12 percnél tartok és sírok :D

Bambula 2017.01.30. 20:12:24

Nagyon jó adás volt, erős kezdése az évnek, csak így tovább ! :)

Kádas Péter 2017.01.31. 02:15:02

örülök hogy egyre hosszabbak az adások! csak igy tovább!

jürgen baromartz 2017.01.31. 11:21:47

59:47 - "nem tarthat embert fegyverre"

GépBalta 2017.01.31. 19:13:37

@Kádas Péter: A nettó adáshossz maradt a régi, csak a kínos csendek egyre hosszabbak.

Savior 2017.02.01. 14:36:10

Azért az Unknown Realmnél kicsit csalnak a C64 verzióval: csak egy custom cartridge-on lesz elérhető, és csak azoknak, akik sokcsillióval backelik a KS-t. :( Elvileg nem csalnak a cartridge-dzsel, csak a töltési időket akarják eliminálni. Viszont emiatt elektronikus formában sem lesz elérhető. Azért remélem, hogy valaki reverse engineereli, és csinál belőle emulátorba tölthető formátumot...

A Chuck Rockot én is letöltöttem, de nem tudtam elindítani. Hiába fordítom meg a kazettát, és nyomom a gombot, semmi. Ha esetleg valaki kazettás tudna segíteni... :)

balcsida 2017.02.02. 00:36:23

Hiányoltam az eredeti XBOX hardveres bakijai közül a Clock capacitor említését

Zoolex (törölt) 2017.02.02. 12:48:35

@Savior: Szerintem biztosan készül majd az UR-ből valamilyen CRT formátumú digitális változat, amit a Vice64 is megeszik, néhány éve a Prince Of Persia is kijött ilyen formában.

Savior 2017.02.02. 12:55:41

@Zoolex: Igen, de a PoP Easyflashes volt, ez meg deklaráltan nem az, mert állítólag nem tudták az Easyflash formátumba belenyomni. Meglátjuk.

kardpeter 2017.02.04. 21:33:43

Én anno a Chuck Rock-ot végigvittem C64-en (Amigám nem volt) és egy újságban olvastam, hogy készül a második rész, de azt legnagyobb sajnálatomra nem tudtam megszerezni...ezek szerint már az egynek is örülhettem! Amúgy a többi tört játékomhoz képest ehhez nem volt örök élet, meg egyéb ilyen nyalánkságok, úgyhogy talán az első játék volt, amit csalás nélkül vittem végig. Ha jól emlékszem 3 élet volt 4 pályára.

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2017.02.09. 08:11:11

@GépBalta: A kínos csend rendszerint Stöki agysejtpusztító szóviccei után szokott beállni. :)
Én amúgy nagyon örülök a hosszabb adásidőnek, mert 1-1 órát utazok reggel a melóba délutan meg vissza, ami pont ideáilis podcasthallgatásra

kuf 2017.02.10. 12:59:49

Még nem hallgattam meg, de gondolom a számtechbolt pincéje Csumi XMS-e volt :)

GépBalta 2017.02.13. 22:46:23

@-Szűcs Gyula-: Erre már rájöttem az elmúlt két évad során. Viszont itt egy jó videó, ami bemutatja, hogy az önfeledt szórakozásotokért néhány honfitársunk mennyire megszenvedett a sárvári XBOX gyárban. Nem hinném, hogy bárkinek is ez lenne az álommeló. www.youtube.com/watch?v=iWQb7LGH71s
süti beállítások módosítása