Az úgy volt, hogy tegnap podcastfelvétel volt nagyon illusztris vendéggel, aki a Novotrade egyik kulcsfigurája volt annak idején. Beköszöntünk, elmondtuk a híreket, vendégünk szellemesen beszállt itt-ott, tök szuper volt minden - aztán észrevettem, hogy elfelejtettem megnyomni a felvétel gombot. Égett az arcom nem kicsit, viszont időszűke miatt nem akartuk újra rögzíteni a híreket. De van egy (két) hír, aminek mindenképpen helyet akarok szorítani a blogban, ha nem szóban, akkor írásban: két magyar érintettségű játék is Kickstarterre ment a héten.
Az egyik a Dome City, amiről már beszéltünk korábban: az Overon Station nevű magyar cég fejleszti, alapja pedig A kupolaváros titka című ifjúsági sci-fi regény (és képregény), amit Nemere István írt még a nyolcvanas években. Unreal 4 motorral készülő, belsőnézetes kalandjáték multival, vr-támogatással, jövő őszi premier ígéretével, nagy tervekkel és nem kicsi pénzigénnyel. 80 ezer fontot akarnak összeszedni a készítők, 2 ezer körül járnak, és van még 29 nap a kampányból, amit itt lehet támogatni. Engem kicsit elrettentett a négy íróról készült fotó; közülük egyről egyáltalán nem hallottam, kettőnek a neve pedig nem igazán garancia a minőségre, sőt - de ez csak az én ízlésem, senkit nem akarok lebeszélni. Egyébként vendégünk mesélt egy jó kis sztorit Nemeréről. Az író - aki már a nyolcvanas években is nagy név volt - egyszer felkereste a Novotrade-et, hogy van egy remek játékötlete, kössenek szerződést. Viszont részleteket nem volt hajlandó elárulni, így aztán végül szerződés sem lett.
A másik projekt is magyar fejlesztésű, csak álnevek mögé bújtak többen. A Spiritus Games Fabular: Once Upon A Spacetime című játéka már a videó alapján nagyon különleges: egy akció-RPG-ről van szó, de vannak benne erős kalandelemek is, és bár a környezet első blikkre sci-fi, középkori hatás is van, illetve az alkotók szerint népmesei elemekre is lehet számítani. Nekem eléggé bejön, ahogy a harcias cserebogarakra emlékeztető űrhajók két lövés között karddal-bárddal aprítják egymást, a retróba hajló grafika és a stílusos zene pedig megvett kilóra. Ráadásul a videóban és a Kickstarter-oldalon rengeteg infó és képanyag van, látszik, hogy a fejlesztés átgondolt és a fő játékmechanika már nagyjából teljesen megvan. Szerintem így, ebben a fázisban kell Kickstarterre menni, legszívesebben minden olyan neves fejlesztőóriás orra alá dörgölném ezt az kampányt, aki pár artworkkel képes százezreket kérni valamelyik crowdfundingoldalon. A szintén 2017 őszi premierrel tervezett Fabular készítői 25 ezer fontot akarnak összeszedni, már 5 ezer fölött járnak, és még 32 nap van hátra, itt lehet támogatni.
Utolsó kommentek