HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

És most mágneses viharba kerültünk

2016.05.10. 22:26 Stöki

Eltelt egy hét, megint Vakondok 4-werkfilm (tudjátok, ez az a dokumentumfilm, ami a magyar videojáték-fejlesztés hőskorát dolgozza fel, és aminek rendezőjével nemrég beszélgettünk). Ezen a héten Zámbó Viktor mesél, akinek a neve ismerős lehet a megboldogult Philos vezetéséből (egyszer még a blogon is kommentelt egy hosszút és érdekeset az Imperium Galactica III-poszt alatt). Viszont Viktor jóval korábban kezdte a játékfejlesztést: konkrétan a Novotrade egyik első csapatában, a Fahrenheit 451-ben volt benne. Három játékot készítettek, az utolsó a Quark IX volt, amiről találtam egy videót:

Sziimulátornak elég gyors, de játéknak kicsit félkésznek tűnik - ez nem véletlen, mert a játék alfa állapotban maradt. A Quark IX-ről Viktor korábban megosztott pár infót a C64 HQ-n, ezt idézném:

A játékot 1 hét alatt kellett összedobni - a kiadó valami nagy durranást akart. Akkoriban a GridRunner, a Pacman játékok és klónjaik taroltak - így megpróbáltunk egy 3D-s űrhajós lövöldözős játékot csinálni. Ha a joystickkel elég sokáig gyorsítod a gépet (lefelé nyomd a joysticket), akkor felszáll a gép. (A műszerek nem működnek - a sprite-ok a helyükön vannak - innen nem lett volna nagy ügy megcsinálni őket - de nem jutott rá időnk). Ha felszálltál, akkor jön a játék legjobb része. Jönnek rendesen az ufók - és lehet velük lövöldözni. A horizont csak díszlet - alpha verzió! Ha az összeset lelőtted, akkor jön egy anyahajó. Nem igazán ellenfél, lőjél bele néhányat és felrobban. Utána irány a bolygó - töltse ki teljesen a képernyőt - egy idő múlva leszáll a gép. A leszálláskor teljesen szétesik az interrupt rendszer a játékban. 8 helyett 16 sprite-ot használunk.

Szóval lóhalálában készült a játék, a fejlesztők a végén 64(!) órát dolgoztak alvás nélkül. Így is sok hiányosság és hiba maradt, például a játék megszakításrendszere elég bugos, leszálláskor össze is omlik. Ez megtörtént akkor is, amikor a programot bemutatták a Novotrade vezetőjének, Rényi Gábornak. Hogy a meleg helyzetet hogy oldották meg a fejlesztők, azt már mesélje el Viktor. (Korábbi werkfilmek: Kiss Donát, Ian Livingstone, Fodor Tamás, Nagy Csaba, Szenttornyai László, Stein Róbert, Vámosi Zsolt, Rátkai István, Mark Cale, Balogh Zsolt, Rényi Gábor, Kiss István, Olessák Róbert, Révbíró Tamás, Kozák Tamás, Békési Róbert, Kreiner Tamás, Tilesch Ferenc.)

Így készült a Vakondok 4 - 19 - Zámbó Viktor from Moleman on Vimeo.

4 komment

Címkék: werkfilm vakondok

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr68700886

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2016.05.11. 09:39:59

ha jól értettem, a '83-as star wars arcade-et nyomták 3 hónapig?

Serathis 2016.05.11. 11:57:58

A Duke 3D-ben a forradalmi dolog az alapvetően a pálya interaktivitás volt. Még a Quake 2 sem érte el azt amit a Dukeban lehetett. Villanykapcsolók, tükrök, WCzés, színes fények, billiárd asztal. A FŐHŐS BESZÉLT! Ráadásul a config fájlban van még pár extra amit be lehet kapcsolni, pl a trip bombból a lézert csak bekapcsolt éjjellátóval látod, vagy hogy a kamerákat is szét lehessen lőni.

Doomnak meg szerintem a Brutal Doom igen nagy gázfröccsöt adott. Olyannyira, hogy az új DOOM az kb egy az egyben azt fogja koppintani.

Serathis 2016.05.11. 12:00:06

A Quake meg inkább csak grafikában volt jobb. A design teljesen szét volt esve (félig sci-fi, félig gótikus horror), a Quake 2 meg csak minimális technikai újítást hozott (színes fényforrások).

Serathis 2016.05.11. 12:04:46

Franc rossz cikkre írtam
süti beállítások módosítása