HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Heti retro: Mechanikus játékcsodák San Franciscóból

2015.08.19. 10:51 Stöki

Megtöröm a blog nyári szünetét egy Heti retróval, ugyanis éppen San Franciscóban vagyok munkaúton, és ha már így alakult, megnéztem a Musée Mécanique nevű kiállítást, ahol több mint kétszáz, többnyire működöképes régi játék és/vagy szórakoztató vásári látványosság kapott helyet. Bár kiállítás helyett a játékterem szó jobban illik az MM-re: nem hagyományos múzeumról van szó, amit az is mutat, hogy hova került. A város egyik legforgalmasabb turistagyűjtője, az északi kikötői rész (ahonnan többek között Alcatrazba lehet átruccanni, illetve oroszlánfókákat spottolni) egyik mólóján helyezkedik el szuvenírüzletek és halsütők között, mondhatni, természetes környezetében (tök véletlen, hogy ennyire kihalt a fotó, mert amúgy rengeteg ember jár arra).

20150816_123359.jpg

A létesítmény - ami egyébként magángyűjtemény - ingyen látogatható (bár bent sok negyeddollárost el lehet szórni a gépeken), viszont a kiállított darabokhoz nincs sok magyarázat, és különösebb rendezői elv nélkül sorakoznak a gépek. Egymásba lóg nagyon régi és nagyon új kütyü, valószínűleg azért, mert így fért be a legtöbb a benti csarnokba. Menj oda és próbáld ki bármelyiket - ez a MM üzenete. Ami tök jó felhasználói élmény szempontjából, viszont a posztban nem tudok sok részletet feldobni az említett feliratok híján, mert olyan régi és obskúrus dolgok is akadnak, amiknél a Google sem mindig segített. Ráadásul közvetlenül az öböl mellett van a játékterem, ahova a vízről betükröződik a nap, így sok fotó béna lett, mert csak fénnyel szemben lehetett fényképezni, nézzétek el nekem.

20150816_132117.jpg

Szóval mechanikus játékcsodákat ígér a múzeum címe, és ennek azért van helye a blogban, mert tiszteljük ezeket a proto-játéktermi dolgokat, és egyébként a videojáték-iparnak is megvoltak a maga mechanikus vadhajtásai (lásd a Tomy tekerős "kézikonzoljait"). És a tárlatban azért akadnak pixeles játéktermi gépek is - nagyon színes az egész, van itt minden, amibe negyeddollárost lehetett dobni az 1800-as végétől a 2010-es évekig. A legrégibb darab a lenti, 1884-es praxinoszkóp. A praxinoszkópot bizonyos Charles-Emile Reynaud találta fel, lényege, hogy mozgásfázisok pörögnek gyorsan, így ha a júzer egy pontra mered, a mozgást folyamatosnak látja. Egyes praxinoszkópokban tükör is volt középen, mint a lenti példánynál. Renaud színházakban, nagyobb közönségnek mutogatta pénzért a komolyabb berendezéseit - volt olyan is, amin 700 kézzel rajzolt ábra volt, ennyiből már egész történetet lehet kihozni -, aztán a mozi megjelenése gyorsan térden lőtte a bizniszét. A MM praxinoszkóján egy kislány ugrálókötelezik.

20150816_125841.jpg

És így fest működés közben:

Ez pedig egy zoetróp, csak hogy újabb furcsa kifejezéssel ismerkedjünk meg. A tisztelt szórakozni vágyó bedobta a pénzt, belenézett, majd a kar tekerésével egy kis történetet játszhatott le. Ebben egy régi autóversenyt látni, és gyakorlatilag egy pörgetős füzetet teker végig az ember, minden lapon egy újabb "filmkocka" látható.

20150816_125509.jpg

Ez a "dobj bele pénzt, és nézz meg egy történetet" aztán népszerű móka volt a XIX. század végén és a XX. század elején, most ilyen kütyük jönnek. Technológiától függően akad köztük mutoszkóp és kinetoszkóp is, de a lényeg mindegyiknél ugyanaz: lejátszanak valamit a nézőnek. Az ilyen egyszemélyes mozikat egyébként nickelodeonnak hívták (és akkor már többnyire filmszalag forgott bennük), a nickel a bedobandó pénzre (5 cent) utalt, az odeon meg görögből jött, a fedett színház neve. A lenti egészen egyszerű ős, a régi San Franciscóról lehet képeket nézegetni (még csak nem is mozgóképeket).

 20150816_123647.jpg

Több ilyen is akad a tárlatban, mindegyik valamelyik megkapó felirattal próbálja magához csábítani a nézőt, és ez egyben arra is bizonyíték, hogy a "nem hiszi el, mit csinál ez a cuki panda a következő pillanatban"-típusú buzzfeedes-upworthys(-444-es-indexes-satöbbi) kattintásvadász címeket nem a digitális kor embere találta ki... 

20150816_123831.jpg

...és azt sem, hogy csöccsel bármit el lehet adni.

20150816_130819_hdr.jpg

Egy másik jellemző bazári móka volt a mechanikus automata bábszínház, amiből szintén akad néhány a MM-ben, Be kell dobni egy negyeddollárost, mire megcsikordulnak a régi fémkarok, és történik valami a vitrinben. Hogy ebben mi, azt nem tudom, mert ezt nem próbáltam ki, csak jól néz ki ez a lepukkant szekér.

20150816_124303.jpg

A szörnyű kivégzést hirdető diorámánál viszont elszórtam egy negyeddollárost, mire kinyílt a lenti ajtó,...

20150816_124436.jpg

És a halálraítélt (a halálraítélt szerepében: csuklyás rongybaba, kötéllel a nyakán) alatt megnyílt a padló. Nem mondom, hogy megemelkedett tőle a pulzusom, inkább cuki volt.

20150816_124439.jpg

Hasonló elven működve meg lehet nézni például, ahogy Zsuzsi kánkánozik,...

20150816_125526.jpg

...a négy úriember énekel egy dalt,...

20150816_125732.jpg

...vagy hogy a bölények megszaglásszák a halott indiánt. A bölények. A halott indiánt.

20150816_125957.jpg

Ez pedig egy vicces figyelmeztetés egy másik diorámánál, amiben cowboyok énekelnek egy dalt. Hogy mit, azt sajnos nem tudom, a nagy alapzaj miatt nem próbáltam ki, de a jelek szerint ma már sértő kontent.

20150816_130105.jpg

Ő pedig balra Laughing Sal, azaz Nevető Sal, a legnagyobb automata bábu a tárlatban. 1940 és 1972 között volt a friscói part jellegzetes darabja, öblös hahotájával valószínűleg sok gyereket ijesztett meg. Tőle jobbra egy pénzbedobós jósnő, ilyenből is akad több a gyűjteményben (pénzért kiad egy kis papírt a jövőddel, csak egy picit szofisztikáltabb az egész a kínai szerencsesütiknél).

20150816_124029.jpg

És akkor egyszer csak ott egy gőzmeghajtású motorkerékpár, a Steam Flyer. 1912-es, állítólag máig működőképes, egy bizonyos sacramentói Mr. Gillenwaters műve - de hogy mit keres a játéktermi gépek és minimozik között, azt ne kérdezzétek. Akit bővebb részletek érdekelnek róla, ide kattintson.

20150816_124457.jpg

Szkandergép a két világháború közöttről. Kipróbáltam, meglepően nehéz, a zongoraszállító szintig jutottam. 

20150816_123910.jpg

Ezek után ennél az úrnál már nem próbálkoztam.

20150816_130014.jpg

Egy érdekes flipperős; gurul le a labda, és a baseballjátékossal meg kell csapni. Sajnos ennél többet nem tudok róla.

20150816_124732.jpg

És egy másik hasonló, szépen kidolgozott gép. A dobótól jön a labda (golyó), és több pontra is lehet ütni, más pontszámokat érve el. Erről sincs több infóm.

20150816_125643.jpg

Gyönyörű, nem?

20150816_125650.jpg

Ez pedig már igazi flipper 1962-ből, erről találtam részleteket.

20150816_123443.jpg

Erről viszont nem, pedig nagyon izgalmas darab: kétszemélyes mechanikus verekedős játék! Lám, miből nőtt ki a Mortal Kombat.

20150816_130036.jpg

Még egy mechanikus kétszemélyes multi: adott két autó, ami egy pályán halad, aki gyorsabban tekeri a sajátját, az nyer.

20150816_123843.jpg

Hasonló elven működik ez a körpályás bicikliverseny is.

20150816_130149.jpg

Ez a mechanikus multi pedig már ismerős lehet többeknek, pár magyar játékteremben is volt emlékeim szerint (nem is beszélve az asztali otthoni változatról).

20150816_124602.jpg

Aki játszott a Sam & Max hit the Road című klasszikus Lucasfilm-kalanddal, annak ismerős lesz a Whack-A.-Mole. Szemtelen vakondok dugják ki random a fejüket a lyukakon, őket kell lecsapni a durunggal. Meglepően nagy erőkifejtés kell hozzá. Az első ilyen gépet 1976-ban csinálták, de ez későbbi darab.

20150816_125435.jpg

És a hetvenes évekkel át is térhetünk az elektronikus játéktermi gépekre. Nagy meglepetéseket itt nem tartogat a múzeum, van egyebek között Pong, Ms. Pacman, Galaga, Galaxian, Centipede, ataris Star Wars, Robotron - csupa klasszikus. Azért a Battlezone-t mindig nagyon jó látni.

20150816_130555.jpg

A Moon Patrol pedig nem gyakori darab, én először találkoztam vele. 1982-es, korához képest elég összetett játék (lőni is kell benne meg kerülgetni is), és az elsők között alkalmazott parallax scrollt.

20150816_125048.jpg

Ez pedig a legújabb gép a helyiségben: a negyedik Terminátor-film arcade masinája.

20150816_124607.jpg

Végül egy kis autóversenyes időutazás, amit kezdjünk 1962-ben, a Williams gépénél. Egyetlen kormánnyal kell irányítani, bent egy hengerre feszített autóút forog, a cél az autót mindig a jobb sáv fölött tartani. A gép hangos csilingeléssel és a mutató kilengetésével díjazza, ha jól teljesítünk. Fair drivernél többre nem vittem.

20150816_131900.jpg

A játéktér kicsit közelebbről.

20150816_131907.jpg

1976, Death Race, a videojáték-ipar első nagy botránya. Kora legerőszakosabb játéka volt, hiszen a játék célja a gyalogosok elütése volt. Minden gázolás után maradt egy sírkereszt, ami a pályán maradva akadály lett, és kerülgetni kellett. Több játékterem is kitiltotta, és a CBS hírcsatorna foglalkozott vele (pszichológust is megszólaltattak, milyen hatása lehet egy ilyen játéknak).

20150816_130750.jpg

Mentem vele egyet, utána így nézett ki a képernyő.

20150816_131256.jpg

Ez pedig az irányítója, egy kormány és egy előre/hátra kar. 

20150816_131309.jpg

Ez pedig a szintén 1976-as Sprint 2 kontrollerfala, szofisztikáltabb, mint a Death Race-é. Egyrészt négysebességes sebváltó van a kormány mellett, másrészt nem látszik a képen, de lent van egy gázpedál is. Na ja, ennek a játéknak nem pusztítás volt a célja, hanem autóvezetést szimulált.

20150816_131715.jpg

Persze a kor pixelgrafikájával tudta csak szimulálni. Viszont több pályát is lehetett választani benne. Ezt is kipróbáltam, meglepően nehéz volt irányítani, főleg a sebváltó miatt.

20150816_130320.jpg

Ez pedig C64-ről ismerős lehet sokaknak: 1982, Pole Position a Namcótól. Érdekesség, hogy az az Ivatani Toru tervezte, aki a Pac-Mant.

20150816_124702.jpg

Végül a Cruis'n USA a Midwaytől, 1994-ből. Korának egyik legszebb autóversenye volt, ráadásul ülve lehetett játszani, és akár ketten is. Az a Eugene Jarvis készítette, aki olyan régi klasszikusokat, mint a Defender, a Robotron vagy a Smash TV.

20150816_130233.jpg

Hát ennyi. Persze sok kép kimaradt a képriportból, mondom, összesen több mint 200 van. Aki San Franciscóba jár, keresse fel, érdemes (és úgyis ott van egy rakás turistahely mellett).

40 komment

Címkék: retro kiállítás san francisco heti retro egyéb

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr37711804

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GbzMColish 2015.08.19. 15:55:09

Azért ez élőben nagyon érdekes lehetett, én mindenesetre tök bírom ezeket a mechanikus cuccokat, ezeken belül is a flipper gépek a nagy kedvencek. Anno sokat toltuk őket még az Ógabona téri játékteremben Sopronban (Stöki erre emlékszel még?)

zyrobs 2015.08.19. 16:21:41

A zoetrope-ot ismerem, volt egy régi Popeye rajzfilm amiben a két tengerész játéktermet üzemeltetett, és ilyen gépekkel volt teli. De élőben még nem láttam.

A baseballos gép (a képeken az első) is rajzfilmből ismerős, nem úgy működik hogy ha eltalálsz egy figurát, az kivilágít és plusz pontot ér? A klasszikus Baseball Bugs mesében kb így történt (ott a másik fél összes emberét sikerült eltalálni egy ütéssel, a scoreboard erre megkavarodott és kiírta hogy TILT!).

Cruisn' USA és Cruisn' World nagy kedvenceim voltak! Rengeteg pénzt beléjük öltem, az utóbbit sikerült végigtolni - a menetek harmad részét megnyertem, harmad részénél uj érmét dobtam be, harmad részénél nyüstöltem a start gombot hogy a következő játékos a sorban következő menetet tolja. Ez utolsó menetnél (Florida) sikerült kitörni a mezőnyből a menet legelején, aztán első helyen lazán kocsikáztam a célig. A megnyerés nagyon komoly volt (fellőnek a Holdra, ahol az Apollo gépek leszállójából konvertált medencében ülve Bill Clinton nyomja a sódert).

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2015.08.19. 17:29:40

@GbzMColish: Persze, hogy emlékszem, sok 10-est (később 20-ast) elvertem ott.

dabdam 2015.08.20. 01:17:21

A pesti flippermúzeumot ismeritek? Ha jól emlékszem, van nagyon hasonló Terminator árkád gépük is (talán a 2-höz készült), és pont olyan multis hokis cuccuk, mint amiről itt is van kép. Érdemes megnézni, van vagy 100-130 gépük, javarészt flipper, de van sok mechanikus cucc is, pl. bowling-"szimulátor", mindenféle csócsóverziók, jópofák nagyon. Fix belépős, de mindennel lehet játszani orrvérzésig, én is csak megnézni akartam, aztán ott ragadtam vagy 5-6 órára. IDDQD-szempontból különösen érdekesek lehetnek a kombinált asztalok, van pl. Pacman, ahol felváltva kell flipperezni és játszani az asztalba épített kis kijelzőn...bocs, kicsit elragadtattam magam, de a sok táboros/kempinges vadul-nyomkodós-hamar-meghalós emlék után itt jöttem rá, hogy a flippereknél is vannak pályák, szintek, nem beszélve a kis kijelzős karcjátékokról :)

Bővebben a linken, és ne riasszon el senkit a "múzeum" jelző, abszolút játéktermi hangulat van: www.flippermuzeum.hu/

Bocsi ha már volt róla szó, csak gondoltam hátha még nem találkoztatok vele. Jó nyaralást Stöki, várom a következő Checkpointot :)

dabdam 2015.08.20. 01:20:51

@dabdam: akarom mondani kVarcjáték, bár tudja a fene, hogy az volt-e, nem értek hozzá, meg különben is van mindenféle újhullámos asztal is, ahol pl. a kijelzőn kell kilőni az űrhajókat a golyóval, bár az én szívemhez a teljesen mechanikus asztalok sokkal közelebb állnak.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2015.08.20. 08:43:54

minden hétvégén leruccanok ciscoba, kösz a tippet, megnézem.

Celtic 2015.08.20. 09:47:33

Szigeten voltak neha hasonlok:
- katalan uriember, aki kidobott szemetbol epitett ugyessegi es logikai jatekokat
- szazeves francia automatak
amikre most emlekszem.

Battler 2015.08.20. 11:27:40

A Pole Positionban a képen látható pálya rajza engem egész gyerekkorom alatt emlékeztetett az egyik, akkoriban (80as évek közepe-vége) futó konzervdobozon látható stilizált libára! Az istennek se találok róla sehol képet, de hátha nem voltam ezzel egyedül. Egy fehér lúd, csak a körvonalai voltak fehérrel megrajzolva és pont így nézett ki :)

Battler 2015.08.20. 11:29:50

A pole positionben a képen látható pálya rajza engem mindig kisértetiesen emlékeztetett egy, akkoriban (80as évek vége) futó konzerven (sólett talán?) látható stilizált, fehér liba rajzára. Az istennek sincs kép róla sehol, de hátha nem voltam ezzel egyedül :)

gdustour 2015.08.20. 11:47:53

Mindig betérek ide pár negyeddollárost elverni. A hengeres autót úton tartóst vártam, legutóbb az teljesen megfogott, hogy milyen ötletes. A lövöldözős játékok viszont hiányoznak a cikkből, pedig mennyire jó már, hogy igazi golyókkal kell lőni a gonosz banditákat / egyéb ellent :)

Papírzsepi · http://lemil.blog.hu 2015.08.20. 11:48:11

Egy felirat ugyanitt:

"Becsüld meg ezeket a gépeket. Némelyik öregebb, mint ami te valaha is leszel."

Komojtalan 2015.08.20. 12:06:16

Az a baj, hogy ezek egy részével már játszottam. Kár hogy olyan messze van, pedig érdemes volna megnézni.

deguuu 2015.08.20. 13:17:14

Micsoda veletlen egybeeses, pont ket hete voltam itt, hasonlo okokbol.
Jo volt ujra latni :D

Alamedan 2015.08.20. 18:05:25

Nagyon jo hely, megyunk egyszer egy evben legalabb mert a szomszed varosban lakunk. Van egy egesz kis varoska felepitve, es egy komplett vidampark is persze miniben. Aztan ha bedobod a penzt, eletre kel minden.:-)
Ugy tudom hogy rabok epitettek anno a jatekokat.

KennyOMG · http://etkt.blog.hu 2015.08.20. 18:39:53

Kar, hogy a masodik szkandergepes kepbe nem fert bele a felette levo figyelmezteto szoveg. Szerintem valahogy meg jobban alahuzza a hely retro voltat.

"WARNING

This machine has superhuman strength. It can be dangerous. You must start with fly weight and work you way up from there. Please be careful. You assume all risk of injury when using this machine."

Dester 2015.08.20. 22:32:00

Hm. Kinetoszkóp. Ha nem játszottam volna a Bioshock Infinite-tel, most fogalmam sem lenne róla, mi ez.

Cherrx 2015.08.23. 19:21:37

Mivel szóba került a Sam & Max, eszembe jutott, hogy a Kandó koleszban milyen népszerű volt, többször is csak azért játszottak vele néhányan, hogy eljussanak a wak-a-rat részhez, ahol még a nyulat is fejbe lehetett csapni.
Így jött az ötlet (az egyik szobatársam javaslatára), hogy assemblyből (talán a gyakjegy érdekében) azt a feladatot vállaltam el, hogy ezt a részt megvalósítottam. Jól sikerült! A tanárnak (tanárnőnek) nem tetszett túlságosan, mert nem volt benne fájl írási művelet, ezért egy highscore listát is gyorsan beleeszkábáltam. Azt hiszem, így már kénytelen volt 5-öst adni rá.

Aki ki szeretné próbálni, annak feltöltöttem, forráskóddal együtt -- ha esetleg valaki elszánná rá magát és folytatná 286-os assembly-ben a Sam&Max-et ettől a ponttól, vagy esetleg az előzményeket is hozzáírná ... mert azért volt más jó rész is a játékban.... :-)

drive.google.com/folderview?id=0BwPJQxvbxnfefldybzB3N20xQ1ZIYi1ZUG95QzRQR0hISEdTN1NJQmhqdmxLRzYtVmsyVVE&usp=sharing

Nagy sikert aratott, Laca volt a legprofibb benne, a 40/38-as pontja viszont nagyon szúrta a szemem, muszáj volt megdöntenem. Szerintem nem hitték el, egyesek talán a mai napig azt hiszik, hogy csaltam a 39/40-nel, pedig nem, most üzenem nekik: igenis le tudtam csapni annyit, nem a highscore tábla fájlját írtam át!

Csatoltam hozzá egy dosbox-ot is, így a letöltés után a "launch wakarat.bat" -tal indulhat is a móka, jó szórakozást!

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2015.08.24. 21:09:23

@Cherrx: Én ezzel játszottam, és szerintem akkor kb. évfolyamtársak voltunk. :) Laca milyen Laca?

Cherrx 2015.08.25. 10:29:12

A páti... :-)
Örülök, hogy ha kis mértékben is, de hozzájárulhattam a számítógépes játékkultúrád kiteljesedéséhez :-)
Jó kis koleszos szoba volt, kár, hogy annyira elszakadtam a társaságtól. Azt hiszem, egy évvel a fölötted lévő évfolyamba jártam. Sok névre már nem emlékszem, például nem tudod véletlenül ki volt a TBS?

GbzMColish 2015.08.27. 14:29:53

@Stöki: Én is :) Ott játszottam először a Terminator 2 flipperrel.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2015.08.27. 20:55:03

@Cherrx: Ő bizony cimborám, épp minap gyűltünk össze egy kis kártyázásra. És akkor azt is sejtem, te ki vagy. :) TBS nagyon ismerős, de nem ugrott be semmi konkrét.

A_G_A 2015.08.28. 00:48:45

@Cherrx: Ohh, köszönöm. Egyelőre 25-ig jutottam :) Emlékeim szerint anno megvolt a 40 is, de akkor nem lagolt ennyire natívan mint most Dosboxban. Pedig hol volt akkor még a lézeregerem :D Na majd állítok rajta, Arkanoid miatt kellett lassítanom a múltkor.

Cherrx 2015.08.28. 09:27:20

@Stöki: Sajnos Lacával legutóbb még kb akkor találkoztam, amikor még 5 évvel előtte voltunk a most 11 éves lányom születésének. De Tünditől hallottam, hogy ti szoktatok találkozni. Örülök, hogy talán még emlékszel is rám :-) Lehet, hogy a következő 10 évben még találkozunk ... hát ez van, ha az ember vidéken alapít családot... De legalább most már van Facebook :-)

Cherrx 2015.08.28. 09:45:06

@A_G_A: Az én verziómmal játszottál anno (és értél el 40-et), vagy az eredetivel? Mert az enyém nehezebb, pontosan a lyukra kell ütni, az eredetiben az is jó volt, ha a patkány fejére kattintottál a lyuk fölé.

Klassz, hogy most is elszórakozgathat valaki a játékkal, amit 20 évvel ezelőtt raktam össze.
Sajnos a még régebbi fejlesztéseim már elvesztek. PC-re is csináltam már eltűnt játékokat, de C-16-ra és c-64-re is. 3 játékot még át is portoltam C-64-re C-16-ról, a Tutti Fruttit, a Cuthbert in tombs-ot, meg még egyet, ami most nem ugrik be... Előbb írtam egy kommunikációs progit, és két "slussz drótttal" összekötöttem őket. Majd végignyálaztam a kódot, és minden képernyő-,hang-,i/o-, megszakításműveletet (stb) átírtam a c-64-beli megfelelőjére. Jó volt látni, hogy a Tutti Frutti működik C-64-en.
De csináltam horgászos játékot, autóversenyeset, labirintusosat egy nagy villámló aggyal, sokmindent. Még turbóbetöltő progit is, ami gyorsabb volt azoknál, amiket használtam. Sajnos ezek a programok mind elvesztek, egy kazettám sincs meg :-(

Cherrx 2015.08.28. 09:55:55

@Cherrx: Hmm, ahogy így elnézem, nem a cuthbert in tombs volt, hanem valamilyen hasonló... nem ugrik be a neve. Valamilyen elég nagy sprite-tal kellett menni labirintusban, összeszedni cuccokat.

A_G_A 2015.09.04. 20:16:01

@Cherrx: Az eredetivel, úgy emlékeztem ott is csak a feje tetejére lehetett ütni. Ezekszerint nem. Valószínűleg többen is érdeklődnek/érdeklődnének ilyesmik iránt. Ha megfűzöd Stökit, lehet rittyent majd egy pársoros posztot neked ide ;) Akkor népszerűbb lesz.

Majdénmegmondom 2015.09.14. 08:24:43

Lesz még valaha új cikk?

-sg- 2015.09.14. 08:31:11

@Majdénmegmondom: Lesz, a héten feltámadunk.
Kicsit elhúzódott a nyári szabi, de hát zajlik a világtörténelem, az eléggé érintett engem is.

DnP 2015.09.17. 19:42:21

Migráltál te is valahova? Kezdem unni, hogy a csapból is ezek folynak....

Majdénmegmondom 2015.09.17. 22:18:26

@DnP: Lehet, hogy tudósított, vagy önkéntes munkát végzett.

Wilson11 2015.09.18. 09:28:55

stöki, jól látom, hogy a 888-on lubickolsz? :D

azt ugye tudod, hogy kiírtad magad egy nap alatt az újságírók közül?

ki a faszom fog így komolyan venni, ez még annál is nagyobb gáz mint 2014-ben videójátékos podcastot csinálni.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2015.09.18. 09:37:09

@Wilson11: Nem, nem látod jól.
Hint: más keresztnév általában más embert jelöl. ;)

Wilson11 2015.09.18. 10:56:43

ne hari
visszatért a bizalmam

Mannheim 2015.09.22. 13:26:32

Stöki!

Mikor támad fel a podcast? A múlt hétre datáltad a reszurrekciót.

Amiga Mania Magazin 2015.09.23. 14:15:55

Kialtsatok ki bunkonak, de annyira tudtam, hogy ez lesz a Podcasttal is. 10 adasig meg erdekes aztan csak nyug lesz. De semmi info, semmi tisztelet a hallgatok fele... csak a csend. Ez faj. S nem is csak a Checkpointra levetitve. Mas podcastek is igy kezelik a hallgatokat ... eltunnek hetekre, info nelkul. Pedig mi hetrol hetre rajongva hallgatjuk oket, talan megerdemelnenk a korrekt infokat! :(

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2015.09.23. 14:22:39

@Amiga Mania Magazin: Volt többször is infó, Fácsén is, de akkor itt is: a héten már felvétel lesz, adás meg jövő héten, ez már tuti.

A nyaralás után elsodort engem a menekültválság, Grath meg Japánbe ment két hétre, szó sincs arról, hogy befuillasztanánk a podcastet.

Amiga Mania Magazin 2015.09.23. 14:27:43

Koszi a felvilagositast! Varjuk!

Majdénmegmondom 2015.09.26. 12:52:15

@Amiga Mania Magazin: Engem csak az bosszant, hogy az összes podcastert követnem kell facebookon/twitteren, hogy információhoz juthassak az adásról, mert a honlapon egy hang információt nem képesek közölni arról, hogy mikor jön a következő. A másik kedvencem, hogy "iTunes-on/Soundcloudon már fent van, az mp3 majd jövő héten érkezik"- na, attól törni-zúzni tudnék.

Serathis 2015.09.30. 03:37:04

Ha kell cikk, akkor küldök ajánlót magyar Doom 2 megawadról :)
süti beállítások módosítása