HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

  • Lóval ne: @Zolexx: A kidolgozottság a Microprose, Papyrus vagy más fejlesztők versenyjátékaihoz képest valób... (2024.03.29. 11:03) Checkpoint Mini #235: Stunts
  • manson karcsi: @Zolexx: a stunts nagyon előremuató volt. 1990-ben arcade-ben olyanok jöttek ki, mint a moonwalker... (2024.03.28. 18:33) Checkpoint Mini #235: Stunts
  • kemi242: Ennek a játéknak nekem a zenéje maradt meg. Emlékszem, osztálytársam hívott át, hogy hallgassam me... (2024.03.28. 09:42) Checkpoint Mini #235: Stunts
  • Zolexx: Hát akkoriban az ilyen jellegű játékok csak a játéktermekben voltak csodák, esetleg valami gyorsab... (2024.03.28. 07:28) Checkpoint Mini #235: Stunts
  • molnibalage: @Karvaly: Köszönöm. Meg még jó darabig a sorozat, de lehet, hogy lesz egy hosszabb szünet, mert re... (2024.03.27. 13:30) Checkpoint 5x20: Harci repülőszimulátorok
  • Utolsó 20

Végre elkészül álmaim dínós játéka?

2015.05.12. 15:44 Stöki

Gyerekkoromban ősállatmániás voltam - jó, ki nem, de én tényleg megszállottan rajongtam a mindenféle szauruszokért. Kívülről fújtam a vonatkozó Búvár zsebkönyvet, rongyosra olvastam Az ősvilág állatóriásait, és amikor főiskolát kellett választani, hetekig őrlődtem, mire letettem arról, hogy régész legyek. Most pedig éppen azt tervezem, hogy megnézem az állandó Zdeněk Burian-kiállítást, ami egy eldugott cseh kisvárosban található.

Szóval én nagyjából azóta várom, hogy valaki tisztességes dinoszauruszos játékot készítsen, amióta megtettem első bizonytalan kerekes ugrásaimat a B.C.'s Quest For Tiresben. A Jurassic Park filmtől anno padlón volt az állam, de a játékváltozatok valahogy nem hozták az élményt, a Turok ronda volt és buta - még a Paraworld volt a legjobb, de az meg real-time stratégia volt, és kicsit messziről szemlélte az őshüllőket. Amit én szeretnék évek, sőt évtizedek óta: kényelmesen elhelyezkedem a Pacal becenevű Stegosaurusom hátán levő szarulemezek között, csapatom a jurakori pusztában like a boss, kezemben egy T-Rex-ölő shotgun meg egy böhöm íj arra az esetre, ha esetleg egy Pteranodon meg akarna kóstolni - és ha egy játék ilyeneket tudna, még azt is elnézném, hogy a Pteranodon amúgy halakkal táplálkozott, és nem a jurában élt, hanem a késő krétában.

Elképzelhető, hogy az ARK: Survival Evolved lesz az én játékom. Trailer alant.

Szóval dínós-túlélős, amiben nemcsak ölni, de idomítani is lehet az ősdögöket, ráadásul jól is néz ki? Óemgé, óemgé. Már éppen félretettem elveimet, és early accessen is elgondolkodtam, de szerencsére az csak júniusban indul, addig még lehiggadok. Mert 2:59-nél például azok a kéken világító izék elég furák, meg miéééért kell az a sárkány a végére - de ezeket leszámítva nagyon az én játékomnak tűnik ez. A fejlesztő Studio Wildcard 60 ősállatfajt ígér, meg erős Morpheus-támogatást. Hát nagyon kíváncsi vagyok.

Egyébként tudtátok, hogy dinoszaurusznak csak egy bizonyos szárazföldi őshüllőcsoportot nevezünk? Vagyis nincs repülő dínó meg tengeri dínó meg Quentin Tarandinó meg a többi hülyeség.

38 komment

Címkék: trailer ark

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr467453832

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

NightBagoly 2015.05.12. 16:19:02

A Quentin Tarandínóért a rögtönítélő bíróság 10 évnyi Zámbó Jimmy hallgatásra ítél, fellebbezésnek helye nincs. A játék meg jöhet :D

B-Bird 2015.05.12. 17:47:16

Akkor a startképen az sem egy kardfogú tigrisdínó?

K0vasz 2015.05.12. 19:19:30

A Turok ronda volt? Talán az egyik legelső 3dfx voodoo 1-re írt játék volt, és brutáljól nézett ki meg kurvajól is ment (jó, mondjuk a "köd effekt" már akkor is kicsit fura volt)

Amúgy dinós témában még volt vmi wacky wheels jellegű "autóverseny" is, nekem az is tetszett :) (meg is van, BC Racers volt a neve: www.youtube.com/watch?v=p_HkUYp5WOA)

powerage 2015.05.12. 20:14:52

" Most pedig éppen azt tervezem, hogy megnézem az állandó Zdeněk Burian-kiállítást, ami egy eldugott cseh kisvárosban található."

Az nem a dvur kralove-i állatkertben van? www.zoodvurkralove.cz/cs/pred-navstevou/pavilony-a-expozice/pravek-ocima-zdenka-buriana/

tralalala 2015.05.12. 20:33:14

Biztos az is jó, ami a posztban van, de ennél kifejezőbb dínós játék sztem még nem készült:

"Robot Dinosaurs That Shoot Beams When They Roar"

www.kongregate.com/games/i_smell/robot-dinosaurs-that-shoot-beams-when-they-roar

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2015.05.12. 20:44:16

@powerage: Én úgy tudom, Stramberkben van, ahol sokat élt és alkotott.

www.zdenekburian.cz/

De nem kizárt, hogy két kiállítás is van, baromi termékeny volt az öreg.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2015.05.12. 21:49:55

trespasser, bermuda syndrome, primal rage, chuck rock, prehistorik, ugh, savage ultima, caveman ugh-lympics, lost eden, carnivores, dino crisis.
ezek nem voltak meg, stökk?

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2015.05.12. 22:16:49

@manson karcsi: Trespasser már majdnem jó volt. Dino Crisis, Carnivores kimaradt anno. Lost Eden grafikája nagyon nem jött be. Rajzfilmgrafikás platformerek, sportjátékok és Mortal Kombat-klónok meg nyilván nem elégítették ki az én felfedezős-akciós-dínólovagolós fantáziámat (bár a Prehistorikkal sokat szenvedtem, de ezen a vonalon inkább Joe and Mac Caveman Ninja).

Conan The Librarian 2015.05.12. 22:56:36

Jurassic Park: Operation Genesis! Én imádtam.

Serathis 2015.05.13. 04:50:18

A TheHunter:Primal megvan?

a_vízirögbis 2015.05.13. 07:23:10

Remélem, ha kitartasz az ötleted mellett, még idôben szólt volna valaki, hogy a régészek nem ôslényekkel foglalkoznak.

BecezettNadragHater 2015.05.13. 09:15:19

egy nadrág újságírónak ez nyilván tetszik

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2015.05.13. 09:28:49

@BecezettNadragHater:
Értjük, nadrág -> naci -> náci.

Elég gyerekes, ahogy a sokadik nickeddel próbálsz trollkodni, de a vége ugyanaz lesz, mint a többinek, ha így folytatod.

Arilian 2015.05.13. 10:12:21

A dinókról nem kiderült már, hogy tollasak voltak?

BecezettNadragHater 2015.05.13. 10:12:31

Nem én kezdtem így állni a dolgokhoz.....

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2015.05.13. 10:23:28

@BecezettNadragHater: Jó, ezt még mondogasd sokat tükör előtt. A lényeg, hogy itt ne trollkodj.

BecezettNadragHater 2015.05.13. 10:30:21

Sztem meg tegyük ki a közös levelezésünket, azt döntse el a nép, ki a nadrág.....

BecezettNadragHater 2015.05.13. 10:34:53

Meg aztán gyorsan meg tudna szűnni a nadrágozás, ha nem volnék rákényszerítve, h ezt az accountomat használjam, és ne az eredetit.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2015.05.13. 10:37:07

@BecezettNadragHater: Megmondtam, hogy visszaengedlek, ha jól viselkedsz. Egyelőre nem viselkedsz jól.

BecezettNadragHater 2015.05.13. 10:48:54

Jah, mert te elvárod, hogy nyaljak be tövig, az összes semmirekellő fejlesztőnek és újságírónak, válogatás nélkül, és tagadjam meg elveimet, sőt rituálisan áldozzam fel magam, a véremet meg adjam neked, hogy ti örökké folytathassátok az emberiség megrontását. Nekem legalább van gerincem, és tartásom.....

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2015.05.13. 11:01:13

@BecezettNadragHater: Egész jó terápiák vannak ám paranoiára. Én csak normális hangnemet és a blogra kommentelés nem túl sok szabályának elfogadását várom. Te az utóbbi időben egyikre sem voltál képes.

Wildhunt 2015.05.13. 12:57:32

@Stöki: Basszus, rá nem jöttem volna. Részvétem.

Cherrx 2015.05.13. 15:00:00

@Stöki: Ha a nem szárazföldi lényeket nem dinónak nevezik, akkor minek? Őshüllőnek?

Egyébként az a búvár zsebkönyv nekem is a kedvencem volt, már el is felejtettem, jó volt feleleveníteni, köszi!

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2015.05.13. 15:14:52

@Cherrx: Igen, repülő őshüllő, tengeri őshüllő. Már persze csak akkor, ha tényleg hüllő.

krcsirke 2015.05.13. 15:28:15

Csak én vagyok az egyetlen akinek megvan könyvben (Őslénypark néven) amiből lett a Jurassic Park film? A könyvben sokkal bővebb a sztori és több a dínó.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2015.05.13. 15:30:15

@krcsirke: Ja, persze, hogy megvan. Alap.
És a könyv kicsit keményebb is azért, mint Spielberg családi filmbe hajló adaptációja.

krcsirke 2015.05.13. 15:39:29

@Stöki: Ha rögtön az elején lejátszódó részre gondolsz és a részletességekre tanúsíthatom. Egyébként megjelent itthon ha igaz Jurassic Park néven is, de az enyém ha jól rémlik könyvklubos kiadás, a borító színe zöld. Egyébként kedvenc dínós játékom meglepő lehet, de a Dino D-Day, meglehetősen kikapcsoló, ami a filmhez kapcsolódik az pedig a PS változatú volt. Fighting game volt, nevét pedig nem tudom teljesen.

VikMorroHun 2015.05.13. 19:08:46

@krcsirke: Nekem is megvan a könyv. Meg valószínűleg ez a játék is. :) Köszi, Stöki, eddig nem is hallottam róla.

krcsirke 2015.05.13. 19:23:14

@VikMorroHun: Ha a verekedős játék nevét leírnád hálás lennék.

qwertzu 2015.05.13. 21:16:14

@krcsirke: Persze, csak előbb érdemes lehet a filmet megnézni. A könyv után, ez a szaladgálós tingli tangli film... hát csalódás.

VikMorroHun 2015.05.14. 10:53:19

@krcsirke: Milyen verekedős játék nevét írjam le?

krcsirke 2015.05.14. 13:44:08

@VikMorroHun: PS-n volt egy, de időközben segítettek, Warpath: Jurassic Park volt a játék neve.

Karvaly 2015.05.14. 14:07:38

A Trespasser szerintem méltatlanul alulértékelt játék, persze tudom, hogy egyrészt bugos és lassú volt, amikor kijött, másrészt a vérpistikéknek túl bonyolult volt (célzás az irányzékkal, mert csuklót és könyököt kell mozgatni)
Nem mondom, hogy megelőzte a korát, mert sok tekintetben igényesebb, mint a legtöbb mai játék - elvileg nem volt két egyforma fa, egy teljesen kidolgozott, komplex világot tettek körénk, ahol az eredeti mozihang (Lord Richard Attenborough) narrálta az eseményeket. A világ adta szabadságban meg lehetett tenni, hogy küzdelem helyett a predátort odacsalom egy nagyobb növényevőhöz (ahol esetleg viszont ráfarag a húsevő), vagy esetleg fegyver helyett kerti székkel ütöd szét a kisebb dínókat. Vagy, amit a kolléga mesélt lelkesen, hogy odaszorítta a raptor a falhoz, ekkor a sörétes csöve beszorult az álla alá, és így tudta lelőni. Számomra nagyon egyben volt az a játék, persze hibái is voltak bőven, a fizikát néha 'érdekesen' számolta, és az rejtvények is sokszor inkább bosszantóak voltak, mint kihívást jelentőek.

Karvaly 2015.05.14. 14:12:50

Az ARKkal kapcsolatban: jó sok mindent (túlélős játék, dínók, sárkányok, 'energiakapu' (?)) összeszedtek. A zombikat hiányoltam, remélem, csak a videóból hiányoztak, de a játékból már nem fognak :)

A_G_A 2015.05.16. 19:22:05

@Karvaly: Ha fel kell sorolnom a legemlékezetesebb (vagy minden idők legjobb) játékait, általában a CREATURES után a Trespasser a második. És de, megelőzte korát. A néha furcsa fizika legalább tényleg fizikaként működött, kb. úgy mint a HL2-ban, ami nyolc évvel idősebb. Valve-ék biztos elszórakoztak vele, mert elég sok logikai rész átkerült. Amúgy a HL1 is egy évvel fiatalabb.
Majdhogynem openworld játékmenet, a legtöbb pályán szinte akármilyen módon végig lehetett menni, GTA3 is kb. öt évvel később jött. Ok, azok a dínók nem töltenének ki magas pontszámú IQ tesztet, mindig ugyanonnan indultak, viszont soha, egyszer sem ugyanolyan módon támadtak vagy viselkedtek. Azzal a célzással meg vagy 10 évvel később kellett volna előjönni. Akkorra már meglett volna a technológia, és a célközönség is.
A történet mesélése FPS-ben akkoriban annyiban merült ki amit Carmack mondott „...mint egy szexfilmben. Van benne, de senkit nem érdekel” Ehhez képest az, hogy maga Hammond a filmbeli hangján (azaz Attenborough) végigkommentálja a helyszíneket, és a főszereplő Anne kontrakommenteli az eléggé egyedi volt. Egyébként Minnie Drivernek van az egyik legkellemesebb hangja Hollywoodból (és így a játék megjelenése után 18 (!) évvel [öregkorára] már szinte megszépült, de ez mellékes :) ). @Stöki és társai a játékcsaj rovatból valahogy mindig kihagyják, pedig az egyetlen játékszinkronos nő, aki nyert már Oscart.
Vicces, hogy nincs a játékban HUD, Anne mindig elmondta mennyi lőszer van, a melltetkó jelezte az életerőt, és akkor még nem gondoltam volna, hogy egyszer megutálom a gyors autoregenerálódós játékokat.
Apropó, melltetkó; Vagy 10 évig mindenki csak úgy emlékezett rá, hogy „ja az az a játék, amiben ha lenézek, két nagy csöcsöt látni.”
Az akkori átlaggépek, –mint az enyém– a P1 133-mak 4 mega RAMmmal elég rosszul vitték, a bughegyek, és a néhol végtelenül unalmas előremenetelés (fel a helikopter-leszállópályához) a célzás, és a nehézség miatt bukott meg. (Később a 3DFX Voodoo kártya, a 233 proci, meg a 16 mega RAM .. vagyonokért .. már sokat dobott az élményen, de elterjedéséhez még kellet pár év).
Fura, hogy így utólag nagyon sokan jónak tartják, a trescom.org közösség mai napig él (egy srác pl. CryEngine alá készítgeti a remeake-et) de akkoriban a legrosszabb játék, a legrosszabb fejlesztők, a legbugosabb szoftver, a legnagyobb bukás, és nagyjából minden legrosszabbat megkapott. Pedig voltak abban az évben valódi hulladékok, amikre más senki nem emlékszik. (Pl. az izometrikus Lode Runner megvan?)

A videóhoz is valamit: Tetszik, érdekel. A dínómániámat pontosan ugyanúgy tudnám leírni mint Stöki. Most épp kinyújtottam a karomat, és levettem a polcról Michael Crichton „Szörnyek szigete” könyvét, valahol itt van az „Őslénypark” is. Ha jobban körülnéznék, szerintem megtalálnám a nagyjából 30 éves, akkor nagyon divatos foszforeszkáló dínó, na jó, őslényeket. (A Denveres hülyeséget utáltam.)

Terézágyú 2015.05.18. 16:56:08

CARNIVORES!!!!!!!!!!!

Nehogy már kimaradjon!!!!....

Milyen jó játék az még ma is...

Persze... 2015.08.16. 21:38:50

Ark videó: www.youtube.com/watch?v=UJsX1BEbIF0

Ezen a csatornán sok más cucc is található!
süti beállítások módosítása