HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

  • Lóval ne: @Zolexx: A kidolgozottság a Microprose, Papyrus vagy más fejlesztők versenyjátékaihoz képest valób... (2024.03.29. 11:03) Checkpoint Mini #235: Stunts
  • manson karcsi: @Zolexx: a stunts nagyon előremuató volt. 1990-ben arcade-ben olyanok jöttek ki, mint a moonwalker... (2024.03.28. 18:33) Checkpoint Mini #235: Stunts
  • kemi242: Ennek a játéknak nekem a zenéje maradt meg. Emlékszem, osztálytársam hívott át, hogy hallgassam me... (2024.03.28. 09:42) Checkpoint Mini #235: Stunts
  • Zolexx: Hát akkoriban az ilyen jellegű játékok csak a játéktermekben voltak csodák, esetleg valami gyorsab... (2024.03.28. 07:28) Checkpoint Mini #235: Stunts
  • molnibalage: @Karvaly: Köszönöm. Meg még jó darabig a sorozat, de lehet, hogy lesz egy hosszabb szünet, mert re... (2024.03.27. 13:30) Checkpoint 5x20: Harci repülőszimulátorok
  • Utolsó 20

Elment Gyu

2015.01.02. 13:14 Stöki

Borzasztóan indul az év: máris egy halálhírről kell beszámolnom, ráadásul olyan emberéről, akit ismertem. Ma hajnalban betegségben váratlanul meghalt Dragon György, akit csak Gyu néven ismert a magyar gémertársadalom. 48 éves volt.

gyu.jpgGyuri régi motoros volt a játékszakmában, már a kilencvenes évek elején játékzenéket írt (pl. az 1992-ben megjelent Abandoned Places című RPG zenéjét), és a játékmagazinokkal is régi volt a kapcsolata. Az ős-Gurunál kezdte, később OtherSide-nál alapító volt, aztán a PC-X-nek is oszlopos szerzője lett, majd jött a Gamestar, ahol a kezdetek óta írt cikkeket nemcsak játékokról, hanem könyvekről, filmekről, cédékről is. A Netidők című rádiós műsort is ő vezette, az elmúlt pár évben pedig sci-fi regénye foglalkoztatta, ami meg is jelent.

A Gamestar indulása környékén kicsit fasírtba kerültünk (már nem is emlékszem, miért), aztán egy-két év múlva kibékültünk, és 2007 környékén már együtt mentünk Ubidaysre. Elképesztő lexikális tudása volt, ha valamit tudni akartam az éppen ott bemutatott Assassin's Creedről meg a mindenféle Tom Clancy-játékokról, csak kérdeznem kellett tőle, és már mondta is. Aztán régi játékokról kezdtünk beszélgetni, és bizony szégyenben maradtam, amikor az Amigára terelődött a szó, azt a korszakot nagyon kente-vágta.

Az egyik legelhivatottabb gémer volt, akit ismertem, és nagyon jól megtalálta a közös hangot a fórumokon az olvasókkal és úgy általában a játékosokkal. Joviális alakja hiányozni fog minden Playitről és Gamenightról.

(UPDATE: A Gamestar nekrológja.)

22 komment

Címkék: gyász gamestar gyu

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr97032801

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Faeture 2015.01.02. 13:25:36

Nyugodjon békében!

houruck 2015.01.02. 13:44:18

Részvétem a családnak és a kollégáknak. :(

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2015.01.02. 13:45:35

Próbáljuk felfogni a felfoghatatlant. Sok gondolat forog a fejemben most Gyu Bácsiról - aki már lövésem sincs, hogy lett "bácsi", de talán azért, mert én meg "Joe Bácsi" voltam neki - de ami a legelevenebben él bennem:

Jó pár évvel ezelőtt CeBitre készült a csapat - Gamestar és PCW együtt - amikor Gyunak elhunyt az anyukája. Persze azonnal felajánlottuk neki, hogy ha ne idegeskedjen a melón, minden lebeszélt találkozóját átvesszük, megoldjuk. Ő csak annyit mondott: "Szó sem lehet róla! Azzal segítetek a legtöbbet, ha mindent úgy csinálunk mint egyébként." Hát úgy csináltunk.

Gyu egy volt annak a háromfős dream team-nek, akikkel nagyon szerettem ilyen trade show-kra járni, mert ha valamelyikőnk elfáradt, leeresztett, akkor a másik kettő megtalálta a módját, hogy átlökjön a holtponton. (A másik Szilvinnyu, aki számos fantasztikus erénye mellet arról is híres, hogy jobb sales-essel életemben nem találkoztam, a harmadik meg én lennék.) Elképesztően sokat röhögtünk, miközben rengeteget dolgoztunk és hulla fáradtak is voltunk. Azon a konkrét CeBit-en világosan emlékszem, hogy volt egy este, amikor abban a falusi kocsmában, ahová minden este jártunk vacsorázni, a helyi erők már nagyon szúrós szemmel néztek minket úgy fetrengtünk a röhögéstől. Gyu ugyanis mesélt pár sztorit abból az időkből, amikor Bogotába járt egyetemre. Az utolsó estén jött a tulaj és a pincérnő és megesketett minket, hogy jövőre is hozzájuk fogunk menni minden este.

Arra is elevenen emlékszem, hogy Gyu talált az egyik CeBit-en egy tök ismeretlen spanyol céget. "Elmentem dumálni, majd jövök!" felkiáltással be is tért a standra. Remekül beszélte a nyelvet, saját bevallása szerint még jobban is, mint az angolt, pedig arról én állítom, hogy nagyon is jól ment neki. Szóval bement, majd közölte az első szembejövővel, hogy "Hola, láttam, hogy spanyolok vagytok, nem tudtam megállni, hogy ne jöjjek be beszélgetni." Mit mondjak, azonnal a keblükre ölelték, hogy valaki beszéli a nyelvüket.

Iszonyúan nehezemre esik múlt időben írni róla, tényleg nem fogtam fel még, hogy elment.

Stöki, köszönöm a megemlékezést, szép tőled!

A_G_A 2015.01.02. 14:16:22

Szomorú, legszimpatikusabb arc volt a Gamestarnál.

21 ezer Ft 2015.01.02. 14:36:08

Én a GameStarból "ismertem meg" először, persze csak az írásaiból, később aztán kiderült, hogy az élet más területén is hasonló az érdeklődési körünk (sport) és elmondhatom, ott is igazi közösségformáló személyiség volt.

Nyugodj békében, Elvarratlan!

The Welsh 2015.01.02. 14:53:01

Isten nyugosztaljon, barátom!

-=Flatline=- 2015.01.02. 14:54:01

Hihetetlen, de tényleg :(

The Welsh 2015.01.02. 14:56:12

@Sam. Joe: kis túlzással jobban beszélt spanyolul, mint sok spanyol. De ő kijavítana most, hogy :"én dél-amerikai spanyolt beszélek".

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2015.01.02. 15:12:50

@The Welsh: Most ugrott be, zseniális Gyu mondat: "A portugál az a nyelv, hogy nagyon berúgsz spanyolul." 8-)

Wertzui 2015.01.02. 15:24:54

Na tessék, utóbbi napokban már szinte gyászoltam valakit, aki ma reggel hirtelen előbukkant. Most meg ez!

Nem voltam valami nagy GameStar olvasó, de az alatt a pár újság alatt is mély benyomást tett. Ő volt a GameStar Obi Wan Kenobija.
Nyugodjék békében!

roxxtar 2015.01.02. 17:21:55

Nem ismertem eddig a munkásságát de pont a napokban olvastam róla egy könyvben, ha jól emlékszem... viszont ahogy látom a nekrológokat, egy nagyon fontos és nagy tudású ember volt a hazai informatika világában. Részvétem a családnak!

Pampalini13 2015.01.02. 19:10:38

Csak a mélységes döbbenet hangján tudok most megszólalni. Gyermekkorom meghatározó élménye volt a Pc-x és később a Gamestar magazin. Nekem is az Aréna volt a kedvencem, de nem volt levélváltásom akkor Gyuval. Aztán felnőttem, elmúlt a gémer korszak és jöttek a dolgos hétköznapok, egy lomtalanító hadművelet keretében pedig a régi GS-ek mentek a padlásra. Eszembe jutott, hogy mennyi kellemes emlék köt azokhoz a régi újságokhoz, mennyit forgattam őket, hogy a cd mellékletet körbeadtuk és még a nyaralásra is magammal hurcoltam, hogy naprakész legyek. Épp ezért nagyon megörültem mikor Gyu készülő regényéről hallottam. Volt egy két levélváltásunk, s aztán végre egy személyes találkozó keretében átvehettem a kész kötetet. Nem gondoltam, hogy életemben akkor pacsizok le gyermekkorom egyik ikonjával először és utoljára. Nagyon sajnálom a történteket, a családnak a barátoknak és a többi olvasónak is csak kitartást tudok kívánni.
Talán egy kicsit infantilis dolog virtuális gyertyát gyújtani valakiért, de én ma megtettem, aki [url=http://gyertyalang.hu/gyertyagyujtas/erteeg.php?erteeg=89054&gy6=0&]úgy érzi szintén így emlékezne meg Gyuról[/url] az a fenti linken megteheti. (Remélem ezzel nem sértek meg senkit a gyászában, vagy a meggyőződésében). Ha esetleg a család nem zárkózik el, meg lehet tudni, hogy mikor indítják utolsó útjára Gyut?

Rainse · http://bugnews.blog.hu 2015.01.02. 20:28:54

Egyszerűen hihetetlen. Szerintem azért nem volt még olyan idős váratlanul ért. Nem tudok semmi újat mondani mindent elmondtak előttem. Ez a nap eddig is elég szar volt és most erre ez. Nyugodjék békében!

ultravox 2015.01.02. 22:03:48

Én az amigás időkben hallottam sokat róla, és most láttam hogy egy jó könyvet is írt. Azt most meg is rendeltem. :-x

Lenry 2015.01.02. 22:28:33

középsulis életem egyik fénypontja volt, amikor válaszolt a Gamestar Arénában (levrov)

nyugodjék békében :(

Hoild 2015.01.03. 01:28:15

Kollégám volt az ős-GURU magazinban. Nyugodjék békében.

sixx · http://comment.blog.hu 2015.01.03. 17:41:54

nem vagyok nagy gémer, de róla még én is tudtam, hogy kicsoda. RIP.

vacsad · http://indafoto.hu/vacsad/collections 2015.01.03. 20:05:14

Nekem annak idején, megboldogult fiatalkoromban a Gyu-Martin-CoVboy triumvirátus jelentette a gémerkedés csúcsát. Szomorú hír :(

Scagnetti 2015.01.06. 19:15:57

Nagyon sajnálom. Személyesen nem ismertem, de olvastam írásait és szimpatikus embernek tűnt.

Nyugodjon békében!

Sipi [CH] · http://www.youtube.com/user/HungaryFreedom 2015.01.07. 18:12:05

Meg a 90-es evek vegen volt szerencsem megismerni

Egy nagyon jo embert veszitettunk el.

Nyugodj bekeben Gyu/SarkanyEB...
süti beállítások módosítása