HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Trükkös rejtvényünk megfejtése és nyereményei

2014.12.10. 15:07 Stöki

Pár hete feladtunk egy trükkös rejtvényt, elég nagy sikere volt, sokan konkrétan a blog legjobb rejtvényének neveztétek evah. Csomó nyereményt is bedobtunk, jött is vagy száz helyes megfejtés, mindjárt írom is, kik nyertek, de előbb a megfejtés.

Először ugye 18 játék címét kellett kitalálni 3*6 apró screenshotrészletből. A képek a játék neveivel együtt:

gigarejtveny_megfejtes.png

A következő lépés a játékok kezdőbetűinek leírása volt:

A A C D E E F K K L M N O R R T U U

Ezekből a más sorrendbe állítás módszerével ki kellett bogarászni két játékhős nevét. Nem volt könnyű anagramma, de sokaknak azért sikerült, hogy

L A R A C R O F T D U K E N U K E M

Szóval Lara és Duke. Azt állítottam, hogy ők ketten szerepelnek közös képen a blog valamelyik posztjában, és ezt megtalálni nem nehéz feladat. Annyira nem volt az, hogy rögtön három posztot is találtatok, jól meglepve engem - nem hittem volna, hogy több megfejtése is lesz a rejtvénynek (persze mindhármat elfogadtam). A három poszt:

És amit be kellett küldeni, a poszt első szava, ami így lehetett oké, sokan vagy akár megér.

Gratulálok minden megfejtőnek. És akiknek bájos asszisztensem, a random.org véletlenszámgenerátora kedvezett, azaz nyertek is valamit:

  • Bog Beast figura: Bachterman, M. Zoltán, R. Bálint, F. Gábor, M. Tamás, F. Csilla, Sep 434, B. Péter
  • Assassin's Creed kitűzők: B. Ákos
  • Far Cry 4 póló: M. Péter
  • Far Cry 4 bobblehead: M. Dániel
  • Far Cry 4 dzseki: L. Gábor
  • Witcher 3 szobor: Cs. Ferenc

A nyerteseket értesítettem, nekik külön gratula. És persze 2015-ben is lesznek még nyereményjátékok, a többiek se szontyolodjanak el, én pedig legközelebb is igyekszem valami csavart belevinni.

30 komment

Címkék: közösség születésnap nyereményjáték eredményhirdetés

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr996968469

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

B-Bird 2014.12.10. 15:21:24

Gratula a nyerteseknek! :-)

glezmen 2014.12.10. 15:22:55

Grat a nyerteseknek!
Hummeres jatekot senki nem kap?

Ytse 2014.12.10. 15:23:15

Grat, szép volt.

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2014.12.10. 15:27:47

Mekkora szégyen, hogy pont csak a DOT-ot nem ismertem fel! Vááááá...

Houruck · http://houruck.hu 2014.12.10. 15:43:47

Engem Ufo eleinte megzavart, meg XCom-ot írtam fel. Végül kettőt nem tudtam (Total Eclipse és Rick Dangerous). A kapott betűkből viszont egy pillanat alatt kiraktam a két nevet.

Dudi 2014.12.10. 15:48:42

Grat a nyerteseknek! :)

bbandi 2014.12.10. 16:02:46

@Skulo: Én a Hoagie - Múmia "párbeszéden" sokadik játék közben is nagyon röhögtem :)

B-Bird 2014.12.10. 16:14:27

Engem a King's Quest zavart meg. Bár rögtön elsőre levágtam, hogy róla van szó (a főszereplő ruhája miatt leginkább), de mivel nagy Sierra Quest fan voltam, filóznom kellett rendesen, hogy melyik részből lehetett ez.
A grafikája a 4. részre hajazott, de ott ugye csajszi van, s már ősz hajjal szerepel a főszereplőnk.
Aztán most ugrott be a sorsolásnál, hogy mivan, ha remake... és igen, King's Quest 1 EGA.

És igen, tényleg jó rejtvény volt, csak könnyű. >:-)

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2014.12.10. 16:20:29

@bbandi: Az egész játék egy nagy röhögés. Kezdve az intro movival. :) Az a baj, hogy már vagy 25 éve nem játszottam vele. :/

Oké, én a Myth-re a Moonshadow-t irtam, de mentségemre legyen mondva, hogy az egy Myth klón. :)

PixelDrake · http://ludens.blog.hu 2014.12.10. 16:51:26

Gratula a nyerteseknek! Mi három kockával és image search-csel indultunk neki. Egy betű híján meglett mindegyik, de az anagrammával már nem boldogultunk.

TH 2014.12.10. 16:54:54

@B-Bird: ez megzavart? :D engem nem különösebben érdekelt, hogy hanyadik rész. :)
viszont a fallout és a total eclipse nekem rejtély volt, kénytelen voltam megfejteni ezen két kezdőbetű nélkül. :)

lokkoL 2014.12.10. 16:57:17

rajtam a Total Eclipse fogott ki

DnP 2014.12.10. 16:59:13

Nem csalódtam :) Most sem nyertem mint mindig :) Zsíír.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2014.12.10. 17:00:45

@lokkoL: Pedig azon gondolkodtam, nem túl könnyű hint-e, hogy a képen végül is eléggé utal a játék címére. :)

RegularZombie 2014.12.10. 18:18:21

Gratula a győzteseknek, bár azért a Witcher szobor szerintem az én polcomon jobban mutatott volna.

József Csizmadia 2014.12.10. 18:18:42

Hány jó megoldás született összesen?

DeMarco 2014.12.10. 18:42:03

Jól éreztem én, hogy pont a legfontosabb betűk hiányoznak, amik nélkül közel reménytelen volt kirakni a megfejtést. :)

Viszont az vigasztal, hogy legalább amit lejegyeztem, az helyes volt. :)

Egyedül az operation wolf miatt ég az arcom, nagyon ismerős volt, tuti játszottam vele, de nem jöttem rá, h melyik lehet.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2014.12.10. 20:20:48

az anagramma nem volt szopás. a szégyen, hogy a végén gúgel kusztom szörccsel kellett keresni a blogon.
a kommentelés is szar mobilon, a login is, de biztos lenne köpködés a tyúkudvarban, ha mondjuk iddqd.blogspot.hu lennee hirtelen az oldal címe.

Celtic 2014.12.10. 20:24:50

Paff vagyok, mindet tudtam, de a kezdobetukbol ertelmes szot osszerakni nem :( Ennyire ven hulye vagyok :(

zyrobs 2014.12.10. 21:02:50

Az anagramma 2 dolog miatt volt szopás:

- egyrészt ki az, aki hires PC-s játékhősnek számít? Egy ilyen retro játékokkal foglalkozó blogon lehet hogy pont olyan figura számít nagy névnek aki öregebb mint az olvasók egy része. Teszemazt Larry Laffer, de akár Tentacle (a day of the tentacle-ből) is számíthat "hires" figurának bizonyos körökben, és még sorolhatnám. Próbáltam olyan figurákra gondolni akik 1. népszerűek, 2. PC-n is jelen voltak nagy nevű játékokkal, de leginkább csak FPS figurák (Doomguy, Duke, etc) és kalandjáték hősök jutottak eszembe. Vicc hogy pont gondoltam Larára és Duke-ra is, de hiányzott egy pár betű ezért Duke már nem fért ki.

- másrészt meg van az a bizonyos orosz karikatúra-rajz, amin az összes jelentős videojáték figura szerepel (aki látta, tudja mire gondolok), tehát az hogy "a két figura szerepel egy képen" nem segít semmit - azon a képen ott van mindenki, és asszem szerepelt már a blogon. De volt már több olyan rajz is amin egyszerre több figura is szerepelt.

Jó volt egyébként, hogy a kitalálandó betűk ABC sorrendben voltak - ez sokat segített.

Gerilgfx 2014.12.10. 22:49:19

mikorra várható az indexes közvéleménykutatás kiértékelése?

B-Bird 2014.12.11. 09:14:50

@TH: Cseppet sem zavart meg az eredeti megfejtésben, mivel ahogy írtam, tudtam, hogy King's Quest, csak birizgált a dolog, hogy vaj' hanyadik részből van a screenshot.

21 ezer Ft 2014.12.11. 09:34:14

Remélem kitalálni is olyan jó volt, mint megfejteni :) Köszi a játékot, tényleg remekül sikerült!

Komojtalan 2014.12.11. 09:55:33

Meglep, hogy a Total Eclipse ennyi nehézséget okozott, első pillantásra megvolt másik 7 játék mellett. Mivel nem szerettem volna játszani ezért nem is mélyedtem bele, ami megfejtés után is nehézséget okozott volna: Aztec challenge, Op. wolf. Aztecra én azt hittem megvan: Sceptre of Bagdad.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2015.01.09. 08:30:06

@Gerilgfx: Na, jó, átcsúszott 2015-re. Még januárban kimegy, úgyis beharangozom a blogon.
süti beállítások módosítása