Oké, nem mai hír, de nagyon érdekes, mindenképpen le akartam hozni a blogban, aztán ügyeletes voltam, meg jött az E3, meg kicsit el is feledkeztem róla, és hipp-hopp, eltelt bő egy hónap. Szóval hírnek ez már nem friss, de tanmesének örök. Főszereplői pedig a Towns nevű indie játék fejlesztői és 200 ezer dühös ember.
Egy korábbi posztban már említettem a Steam indie-támogató Greenlight rendszerét, a Towns ennek az egyik első kegyeltje volt: 2012 novemberében az első tíz Greenlight-játék között jelent meg. Városépítő játék, amolyan virtuális homokozó, amiből egyre több van a Minecraft sikere óta. Megjelenéskor a fejlesztők azt állították, hogy a játék stabil és teljes értékű, de folyamatosan érkeznek majd hozzá kiegészítők. A felhasználók nem így gondolták, eléggé lehúzták a programot mondván, teljesen befejezetlen és bugos. Azért azok a kiegészítők (hm, nevezzük inkább patcheknek) tényleg jöttek, aztán idén májusban robbant a bomba: a fejlesztés leáll, viszlát és kösz a halakat.
A vezető fejlesztő még februárban lelépett kiégésre hivatkozva, májusban a helyettese dobta be a törölközőt azzal magyarázva tettét, hogy egyszerűen nem jön annyi pénz a játékból, hogy meg tudjon élni belőle. Addigra viszont már több mint 200 ezer ember vette meg a programot, akik nem számíthatnak semmilyen visszatérítésre. Sőt, a Towns még most is megvásárolható a Steamen, 12 euróba fáj (bár most éppen féláron adják egy akció miatt).
A teljes igazsághoz hozzátartozik, hogy amikor a Towns megjelent, akkor még nem volt Steam Early Access, kész játékként hirdették, ezért érthető, hogy elég sokan felháborodtak azon, hogy a valójában félkész játékot foltozgató fejlesztők lehúzták a rolót. Most viszont már bevallottan félkész játékokat is lehet venni, azokkal pedig pláne előfordulhat olyasmi, ami a Townsszal történt, és akkor még mérgelődésre is kevesebb oka lehet a hoppon maradt vevőnek. Szóval érdemes meggondolni, hogy költ-e az ember alfa állapotú játékokra, illetve ezt a pénzt érdemes nem vásárlásként felfogni, hanem a játék fejlesztőjének adott támogatásként, amiből jó esetben játék is lesz (akárcsak a Kickstarter esetében).
Utolsó kommentek