Kotakuról futottam bele egy érdekességbe, amikor a blog lehozta a BuzzFeedPop lenti videóját. Angol nyelven értők élvezhetik, felsorolja az 50 legbosszantóbb pillanatot videojátékokban (hol konkrét játékokban, hol általánosságban), és szokás szerint erősen konzolterhelt, szóval egy magyar gémer biztosan máshogy állítaná össze ezt a listát.
De amiért az egészet ideszúrom, az a 2. helyezett, amiről eddig nem is volt tudomásom. Az X-Men című, 1993-as, Sega Genesisre (aka. Mega Drive) készült ugrálós-verekedős játékról van szó, ami arról híres, hogy baromi nehéz. Ezt még tudtam, de azt nem, hogy az egyik pályán (a Mojo's Crush címűn) a főellen lezúzása után akkor lehet csak továbbjutni, ha a júzer megnyomja a resetgombot. Mármint nem a játékban, mert ott nincs ilyen, - hiába utal rá szöveg -, hanem a valóságban, a konzolon. Egy finom pöccintés a Genesis resetgombjára, és már megy is tovább a játék. A lenti videóban 3:20-nál az inkriminált rész.
Ami azért vicces, mert ha az ember kicsit hosszabban pöccint, a resetgombra nem továbbugrik a játék, hanem a címképernyőre. Meg azért is, mert a Sega kézikonzolján, a Nomadon így nem lehetett végigjátszani az X-Ment pályaugró cheat nélkül, hiszen azon nem volt resetgomb.
A játék jól mutatja, hogy egy időben hogyan próbálták a fejlesztők lebontani a virtuális és való világ közti falat. Van erre durvább példa is, az 1986-os Sub Mission, amiben két embert kellett megmenteni egy űrlény karmaiból mindenféle tengeralattjárós pályákon. Ha a játékos kudarcot vallott, a program törölte a lemezről az egyik embert. Ha megint kudarcot vallott, akkor a másikat is, így többet nem lehetett játszani a programmal. (Hogy, hogy nem, a játékról nem találtam videót a YouTube-on...)
Utolsó kommentek