HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

A játék, aminek megnyeréséhez resetelni kellett a gépet

2014.04.12. 17:57 Stöki

Kotakuról futottam bele egy érdekességbe, amikor a blog lehozta a BuzzFeedPop lenti videóját. Angol nyelven értők élvezhetik, felsorolja az 50 legbosszantóbb pillanatot videojátékokban (hol konkrét játékokban, hol általánosságban), és szokás szerint erősen konzolterhelt, szóval egy magyar gémer biztosan máshogy állítaná össze ezt a listát.

De amiért az egészet ideszúrom, az a 2. helyezett, amiről eddig nem is volt tudomásom. Az X-Men című, 1993-as, Sega Genesisre (aka. Mega Drive) készült ugrálós-verekedős játékról van szó, ami arról híres, hogy baromi nehéz. Ezt még tudtam, de azt nem, hogy az egyik pályán (a Mojo's Crush címűn) a főellen lezúzása után akkor lehet csak továbbjutni, ha a júzer megnyomja a resetgombot. Mármint nem a játékban, mert ott nincs ilyen, - hiába utal rá szöveg -, hanem a valóságban, a konzolon. Egy finom pöccintés a Genesis resetgombjára, és már megy is tovább a játék. A lenti videóban 3:20-nál az inkriminált rész.

Ami azért vicces, mert ha az ember kicsit hosszabban pöccint, a resetgombra nem továbbugrik a játék, hanem a címképernyőre. Meg azért is, mert a Sega kézikonzolján, a Nomadon így nem lehetett végigjátszani az X-Ment pályaugró cheat nélkül, hiszen azon nem volt resetgomb.

A játék jól mutatja, hogy egy időben hogyan próbálták a fejlesztők lebontani a virtuális és való világ közti falat. Van erre durvább példa is, az 1986-os Sub Mission, amiben két embert kellett megmenteni egy űrlény karmaiból mindenféle tengeralattjárós pályákon. Ha a játékos kudarcot vallott, a program törölte a lemezről az egyik embert. Ha megint kudarcot vallott, akkor a másikat is, így többet nem lehetett játszani a programmal. (Hogy, hogy nem, a játékról nem találtam videót a YouTube-on...)

34 komment

Címkék: wtf x men játék és valóság sega genesis sub mission

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr626023513

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

krcsirke 2014.04.12. 18:31:16

AVGN-es videóban volt már ez a játék, amikor X-Men játékokkal játszott. Talán már 3 éve volt ez.

zyrobs 2014.04.12. 18:36:38

Megvolt a játék eredeti kazin. Nem hiszem hogy valaha rájöttem volna a trükkre, mert 10 évesen elég nehéz volt csak a Mojo pályáig eljutni, eszembe nem jutott volna hogy ennyi vér izzadás után ujrainditsam a gépet.

Haláli okos trükk amúgy, szerintem.

ez? mi? hogy? 2014.04.12. 19:24:10

"Ha megint kudarcot vallott, akkor a másikat is, így többet nem lehetett játszani a programmal."

Ejj, de megnézném a mai vérpistik fejét egy ilyen után... :)
(habár én is hümmögnék egy sort, az biztos)

Celtic 2014.04.12. 20:59:38

Ahogy nezem, masok is csak hummogtek...joggal.

Trivia

Due to the "feature" of permanently deleting a character from the game disk, sales of Sub Mission were catastrophic.

sdani 2014.04.12. 21:14:53

"Van erre durvább példa is, az 1986-os Sub Mission"
Na ja. 8o-as évek. Azért más volt akkor a játékfejlesztési modell. Ezt ma már viszonylag nehéz lenne beadni a kiadónak. :D

szbszig 2014.04.12. 21:28:11

Az utolsó bekezdéshez:

www.kongregate.com/games/LemmiBeans/one-chance

Vigyázzatok, mert a cím nem viccel! ;)

Rodolfo63 2014.04.12. 23:35:47

"A játék jól mutatja, hogy egy időben hogyan próbálták a fejlesztők lebontani a virtuális és való világ közti falat."

még ps1-en metalgeer-ben volt egy boss, talán mental, vagy psycho volt a neve, ott lebegett, majd közölte, hogy tedd a kontrollert a földre (szó szerint), megmutatja milyen mentális ereje van - és ekkor a földre rakott kontrollert arrébb rakta a kinetikus energiáját felhasználva

zseniális volt

ap · http://premiumlivesets.hu 2014.04.13. 00:10:12

@Rodolfo63: és ugyanitt amikor csak úgy lehetett legyőzni h bekötötted a kettes kontrollert mondván psycho gondolatolvasó (valójában figyelte a progi milyen gombot nyomtál és mindig "előre" tudta h akarod megölni és kitért)

ha jól rémlik volt vmi memóriakártya ki-behúzogatós feature is vmelyik pályán :)

Ellensúly 2014.04.13. 00:20:14

Commodore-64-en volt a Mountie Mick's Death Ride nevű játék, amelyben a vagonok tetején kellett végigmenni a vonaton, és közben irtani a gengsztereket. Az egyik vonaton (7-8. szint lehetett) egyszerűen nem lehetett továbbmenni, programhiba volt, és így jelent meg a játék. Itt a reset sem segített.

v2peti 2014.04.13. 02:43:28

@ez? mi? hogy?: Erről jut eszembe, hogy 6-8 éve olvastam, hogy a másolások és crackelések ellen egyes készítők úgy védekeztek, hogy a crackelt játékban bizonyos pályák módosultak. Pl. lehetetlen volt nyerni, vagy túlságosan könnyű volt.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2014.04.13. 04:39:15

@Ellensúly: "programhiba volt, és így jelent meg a játék."

Nem tudom, érzed-e ennek a pár szónak a nyomasztó súlyát. Akkoriban egy hibával megjelent program olyan esemény volt, hogy harminc év elteltével is emlékszünk rá...

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2014.04.13. 09:34:42

Rémlik valami stratégiai játék, biztosan nem PC-n, ahol ha kilőtted az ICBM-jeidet és ezzel elindítottad a globális, termonukleáris háborút, akkor a becsapódások után resetált a játék. Még arra is emlékszem, hogy a kilövéshez be kellett gépelni a rakétaindító kódot, ami az volt, hogy MIDNIGHTSUN. De hogy mi volt a játék...

Komojtalan 2014.04.13. 12:27:53

Lol, elmebeteg ötlet. Ilyen egyszer használatos játék volt Amigán a King's bounty, mivel a játék saját lemezére savelt :-). Persze ha valaki lemásolta és azzal játszott, akkor újra lehetett kezdeni, de eleinte volt meglepetés. Amire emlékszem a Diabloban is volt egy életes mód, akkor mazochistának tartották aki úgy játszott. Furcsa karaktergenerálás volt a Chaos strikes backben is, külön lemezen volt, illetve egy beépített hint is volt a lemezen: Ha nagyon elakadtál betöltötted a save állást, és adott egy kis segítséget.

norbert79 2014.04.13. 14:51:49

Idegesítő kell?? Bug... Star Wars Tie Fighter, Floppy verzió: negyedik campaign, két nép békésítése. Azt hiszem a 5. pályánál elvileg a két nép találkozik. Csak nem mindig rakta bele mindkettőt, így ha peched volt, soha nem tudod azt a missziót befejezni. Miért idegesítő: MERT SOHA, ADDIG NEM, AMÍG ELŐRŐL EL NEM KEZDED ISMÉT A JÁTÉKOT... Igen. Csakis egy új profil oldotta meg a gondot.

Ellensúly 2014.04.13. 16:31:17

@Komojtalan: Jaja, a King's Bountyt két lemezzel kellett játszani: egy volt a szűz, a másik a mentős lemez.

Sadist 2014.04.13. 16:59:10

@ap: Szintén Psycho Mantis-os pályán volt, hogy kiolvasta a memóriakártyáról más Konami játékok mentéseit és tudta, hogy milyen játékokkal játszottál.
www.youtube.com/watch?v=LBgw5sBpVn4

Celtic 2014.04.13. 17:26:54

@Ellensúly: AZert nem tudtam anno vegigvinni? Aszittem, csak nem vagyok eleg ugyes :(

Pont ket hete kerestem elo, na az a jatek, ami csoppet sem veszitett a varazsabol, ugyanugy le lehet ele ulni par percet szorakozni :)

(Biztos van meg tobb is, nekem ez jon be ennyire, hoyg hajlamos vagyok elovenni)

De meg az elso vonaton sem tudok tuljutni, joy nelkul nem egyszeru.

Celtic 2014.04.13. 17:28:39

@Komojtalan: C64-en is ugyanez volt a KB. Evekig jatszottam asszem a lovaggal, mert valaki ugy adta oda a lemezt. PC-n mar megoldhato volt, nem kellett masolni, nem vagta felul a mentes a kezdetet.

A_G_A 2014.04.14. 01:52:33

@Celtic: Végig lehetett vinni. Vagy nyolc féle keringett belőle. Pont egy bugos verziót találtatok meg. Amúgy hogy elolvastam a címet, azonnal megszólalt a fejemben a zenéje. Beleégett :) www.youtube.com/watch?v=qvOulI0htVE

Ja igen, ma megdöntötték a leghosszabb ideig játszott videojáték világcsúcsát. 85 óra. http://www.patrickscottpatterson.com/#!John-Salter-plays-longest-arcade-game-run-in-history-breaking-two-world-records/c19kr/5F57B521-9EB3-4149-8B65-FDD6A2AAC2AD

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2014.04.14. 09:10:14

a fez pedig egyszerű játék. csak autistának kell lenned a végigjátszáshoz.

Bobby Newmark 2014.04.14. 09:58:21

"Ha a játékos kudarcot vallott, a program törölte a lemezről az egyik embert. Ha megint kudarcot vallott, akkor a másikat is, így többet nem lehetett játszani a programmal."

Kivágott lemezszél leragasztása nem volt megoldás ez ellen?

Adani 2014.04.14. 15:07:18

@v2peti:

Ami először beugrik az a Settlers egyik része, vas helyett malacok jöttek a kohóból a crackelt verzióban.

Meg asszem a Fifa 99-en volt egy olyan védelem ,hogy ha simán átírtad 1:1 copy-zva a CD-t akkor nem indult el a játék, mert a gyári lemezen voltak direkt hibás szektorok, a CD író meg automatikusan javította ezeket, később terjedt csak el a RAW mód meg a szabálytalan adattábla figyelmen kívül hagyása mint lehetőség.

Idegesítő játék volt több is, még C64-en is az Aztech Challenge pl. ha sikerült is végig vinned simán újraindult nehezebb fokozatban, de a Tower Toppler is ilyen volt. Még a Ghost Buster is méltatott legalább annyira, hogy legalább helyesírási hibás angol szövegben gratuláljon neked, hogy végig tudtad játszani.

Bobby Newmark 2014.04.14. 17:52:21

@Adani: Egyik sem annyira új dolog. A "nem tudsz továbbjutni, mert tört" jellemzően úgy jelent meg, hogy a kézikönyvben volt a játékhoz szükséges kritikus infó (ami internet előtt úgy nézett ki, hogy vagy megvolt hozzá a megfelelő CoVod, vagy nem játszottál vele :P ), ilyen lemezhibás genyózás meg C64-en is volt már, úgy lehetett kiküszöbölni, hogy bitenként másoló programot kellett használni, az átvitte az eredeti védelmet is, amit a sima másolás nem.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2014.04.14. 20:18:32

@Adani: settlers 2 volt az. a kovács termelt maacot fegyverzet helyett.
a fifa99-en meg securerom védelem volt.
a nehezebb fokozaton újraindulásról a ghouls'n ghosts volt a legrohadékabb.

Adani 2014.04.15. 07:50:26

@manson karcsi:

A Securerom elég szemét védelem volt, annál csak a CD-Cops volt jobb az olyan szigorú volt, hogy sokszor még az eredetit is letiltotta.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2014.04.15. 10:47:21

@Adani: ha már védelem: starforce, tages. ezek ádázak. de a legszebb a sony redbook audio rootkitje volt. akkor kívántam, hogy rohadt volna csődbe az egész cég a minidisc-ekkel.

Adani 2014.04.15. 10:57:21

@manson karcsi:

Na igen, volt szerencsém olyan zenei CD-hez, amire rá is volt írva, hogy számítógépen nem lejátszható, ekkor is azt mondtam, hogy lófasz a seggetekbe ezen túl akkor sem veszek tőletek CD-t ha 1 ft-ért adjátok, annyit sem érdemeltek, 5 ezer ft-ba került a CD had játsza már le számítógépen. Zenei CD-nél amúgy sincs semmi értelme védelmet tenni rá. Az egyik zenei CD-nél a SHIFT gomb nyomva tartása is elég volt, hogy kilőjem a védelmet. Egy későbbinél már nem, de hát sokat nem tehetnek a zenét hallani kell, max. Hifitornyon játszom le és a hangkimenetet a bemenetettel összekötve veszem fel a zenét a gépen. Vagy a régi 90-es évek eleji megoldással operálok, mikor úgy vettem fel kazettára a C64-es játékok zenéit, hogy odatettem a kismagnót a tévé elé.

Adani 2014.04.15. 11:02:36

@manson karcsi:

A Starforce olyan 2004 körül terjedt el emlékszem a koliban sokan szívtunk vele, Need for Speed meg hasonló játékoknál, eleve az ,hogy az addig pofonegyszerű, felrakom a játékot, odamásolom a crack mappából a crackelt exe-t az eredeti helyére és játszok megoldásnál már bonyolultabb megoldás kellett, az egyik NFS-nél pl. kellett egy program, ami eldugja a CD meghajtót, így marad a Damon Tools emulált, de volt mikor olyan jól sikerült eldugnia valami crack programnak a CD-t, hogy soha többet nem látta a rendszer csak teljes Windows újratelepítés után. A Sims2-t meg akkor töröltem le a gépemről mikor azt írta ki ,hogy megtalálta a gépemen a Damon Tools-t szégyelljem magam és ő addig nem indul el, ameddig ott van a gépen. Töröltem le a 3.14csába, a jó édes anyjukkal szórakozzanak, mi az ,hogy egy program megszabja, hogy mit használhatok még a gépen mellette? Milyen jogon tiltják meg, hogy egy másik ingyenes programot használjak?

random 2014.04.16. 00:11:51

Az egyik Magnum részben is volt ilyen megoldás. Magnum belopózik a szerverterembe és a 286-oson elkezdi nyomni a gammát, Higgins belenyúl, és a játék letörli magát.

Bobby Newmark 2014.04.16. 09:50:06

@manson karcsi: Nem a 2., hanem a 3. volt az. Azóta sem játszottam vele emiatt, de megvan kiírva rosszul. :P
süti beállítások módosítása